Jesteś mistrzem Polski, który za sezon 2021/2022 zarobił 6 mln euro z tytułu premii wypłacanych przez Ekstraklasę. Jesteś mistrzem Polski, który od lat sprzedaje zawodników za grube miliony — tylko w minionym sezonie udało się wycisnąć 10 milionów euro za Jakuba Kamińskiego, a rok wcześniej Lech Poznań chwalił się rekordem ligi za transfer Jakuba Modera do Brighton. Mimo to, mimo tych wszystkich pieniędzy, które regularnie wpływają na konto klubu, „Kolejorz” nadal dziaduje, gdy trzeba sięgnąć po kieszeni i konkretnie wzmocnić zespół.

Lechu Poznań, tak się kończy dziadowanie na transferach

1:5 z Karabachem Agdam. Tak właśnie kończy się to dziadowanie. Lech Poznań latem zaprezentował kolejną odsłonę nieudolności transferowej. Mając miliony w kieszeni i grę o jeszcze większe pieniądze przed sobą, zdecydował się na typowe dziadowanie. Mamy połowę lipca, a w Wielkopolsce nawalono z większością tematów. Najdobitniejszy przykład to rzecz jasna Artur Rudko. „Kolejorz” rozmawiał z Frantiskiem Plachem, czołowym bramkarzem ligi od paru ładnych lat. Z bramkarzem, który ratował Piastowi Gliwice skórę wielokrotnie i który był gotowy przeprowadzić się do Poznania. Trzeba było wyłożyć parę złotych, malutki ułamek tego, ile Lech zarobił za wygranie Ekstraklasy, o transferach już nie wspominając.

Ale w Poznaniu wpadli na lepszy pomysł. Po co wydawać pieniądze, skoro można znaleźć bramkarza za darmo? Na przykład w takim Pafos trafił się 30-letni Ukrainiec, który w przeszłości zagrał prawie 50 meczów w rezerwach Dynama Kijów, więc Lech uznał to za doskonałą okazję i powierzył w jego ręce los pucharowej przygody. Jak to się skończyło, wszyscy wiemy.

Czy Lech Poznań zatrudni kiedyś bramkarza z prawdziwego zdarzenia?

Lech Poznań pożałował na Frantiska Placha. Kupi go Slovan?

200 tysięcy euro. Za takie pieniądze można było wyciągnąć ligowemu rywalowi naprawdę kozackiego bramkarza. Dla Lecha było to za dużo, za to dla Slovana Bratysława, z którym lada moment zmierzy się mistrz Polski, to rozsądne pieniądze. I Plach lada moment najpewniej do Slovana trafi, bo Słowacy są gotowi dopiąć transfer, który dla zgarniającego miliony Lecha był za drogi. To kolejna odsłona poznańskiego dziadowania na transferach, które coraz trudniej nam zrozumieć. Bo Lech zarabia coraz więcej, ale gdy tylko przychodzi do wydawania, zaczynają się schody. Tylko w letnim okienku:

  • tygodniami targowano się o Afonso Sousę, który dołączył do drużyny bardzo późno
  • pożałowano 200 tysięcy euro na solidnego bramkarza
  • targowano się z Piastem Gliwice o Damiana Kądziora — znów chodziło o grosze z perspektywy Lecha
  • w rozmowach z Rusem przedstawiono zawodnikowi stosunkowo słabą ofertę, gdy wiadomo, że był to klucz do zamknięcia dealu
  • pożałowano pieniędzy na Kownackiego, co prawda nie byłby to mały transfer (1,5 mln euro), ale stosunek ceny do jakości nie wyglądał tragicznie

Gdy tylko pojawia się jakiś temat transferowy w Lechu Poznań, momentalnie słyszymy też o tym, że „Kolejorz” próbuje przyoszczędzić. Nie zrozumcie nas źle, zbijanie ceny jest rozsądne, to też element negocjacji. Problem w tym, że ma to sens, gdy strony w pewnym momencie się spotykają, a nie ma, gdy zakończeniem sprawy jest wycofanie się jednej ze stron. Kiedy grasz o Ligę Mistrzów i negocjujesz transfer Damiana Kądziora (który ostatecznie złapał uraz, ale chodzi o samą postawę), a druga strona upiera się, że chce 200 tysięcy euro więcej, to rozsądniej jest przystać na taką ofertę i szybko skompletować kadrę. Kiedy masz pod nosem bramkarza za 200 tysięcy euro, a akurat szukasz bramkarza, to wykładasz kasę na stół, zgarniasz go na starcie przygotowań i jesteś w domu, a nie kombinujesz z gościem z cypryjskiego kurortu.

Z litości nie rozwijamy już wątku poszukiwań bramkarza w Poznaniu, które są czystą farsą. Dla przykładu w 2016 roku Lech odrzucił Martina Dubravkę, które można było wyjąć z Esbjerga za grosze. Dział skautingu uznał, że to za słaby bramkarz na taki klub. Kilka lat później Newcastle zapłaciło za niego 6 milionów euro, a „Kolejorz” dalej miota się od van der Harta do Rudki.

Bogdan Wilk o transferze Damiana Kądziora do Lecha Poznań [WYWIAD]

Lech nie może powiedzieć, że zrobił wszystko, żeby awansować

Lech Poznań potrafi zrobić ciekawy i udany transfer. Joela Pereirę znalazł przecież na tym samym Cyprze, z którego ściągnął Artura Rudkę. Gio Citaiszwilego przekonał błyskawicznie, wykorzystując sytuację zawodnika. Jeszcze wcześniej dostrzegł i sprowadził Jaspera Karlstroema. Mamy jednak wrażenie, że nie po raz pierwszy „Kolejorz” mógł zrobić więcej, mógł się lepiej zabezpieczyć i pokpił temat wyłącznie ze swojej winy. Niektóre ruchy Lecha są wręcz zadziwiające, bo jak wytłumaczyć to, że klub lekką ręką wydaje miliony na Kristoffera Velde czy Adriela Ba Louę, którzy nigdy nie grali w Polsce i siłą rzeczy są pewną zagadką, ale kiedy przychodzi do najważniejszego okienka od lat i negocjowana ceny z ligowym rywalem w sprawie czołowych zawodników Ekstraklasy, wzbrania się przed dorzuceniem choćby paru groszy?

Jaki w tym sens?

Jaka logika?

Czym kierują się działacze Lecha i dlaczego nie uczą się na własnych błędach?

Ciężko nam na te pytania odpowiedzieć. I okej, może Lech Poznań z Frantiskiem Plachem w bramce i Damianem Kądziorem na skrzydle też odpadłby z Karabachem Agdam, tego się już nie dowiemy. Ale nikt w Wielkopolsce nie powie, że zrobiono wszystko, absolutnie wszystko, żeby w końcu przekształcić marzenia w rzeczywistość.

WIĘCEJ O LECHU POZNAŃ:

SZYMON JANCZYK

fot. Newspix

Suche Info
04.10.2022

Klopp broni Nuneza: – Wciąż się adaptuje

Coraz gorzej wygląda sytuacja Liverpoolu w tym sezonie. Zawodzą w zasadzie wszyscy zawodnicy, ale większość oczu zwrócona jest przede wszystkim na Darwina Nuneza. Urugwajczyk kosztował The Reds aż 75 milionów euro a zdobył jak do tej pory… dwie bramki. Pomimo tego wciąż może liczyć na wsparcie Juergena Kloppa. Wydawało się już, że przerwa reprezentacyjna pomoże Juergenowi Kloppowi w zapanowaniu nad sytuacją w Liverpoolu, która zaczynała wyglądać coraz gorzej. Niestety […]
04.10.2022
Suche Info
03.10.2022

Szymczak: – Lech to największy klub w Polsce

20-letni Filip Szymczak coraz śmielej poczyna sobie w drużynie Johna van den Broma, ale brakuje mu tego najważniejszego, czyli bramek. Utalentowany napastnik rozegrał już w tym sezonie 19 spotkań i ani razu nie trafił do siatki. W rozmowie z portalem Meczyki.pl spróbował wytłumaczyć swoją niemoc.  – Zacznę od tego, że Lech Poznań to największy klub w Polsce. Presja i otoczka jest naprawdę bardzo duża. Ja też jestem wychowankiem i całe życie […]
03.10.2022
Suche Info
03.10.2022

Rosyjski piłkarz Hapoelu nie wjedzie do Polski na mecz z Lechem

Poważne osłabienie Hapoelu Beer Szewa przed czwartkowym meczem z Lechem Poznań. Z powodu nowych przepisów dotyczących wjazdu Rosjan do Polski na Bułgarskiej nie będzie mógł zagrać Magomed-Szapi Sulejmanow.  W związku z nowymi sankcjami nałożonymi na Rosję po inwazji na Ukrainę zmieniły się zasady wjazdu obywateli tego kraju do Polski. Od 19 września Rosjanie nie mogą przekraczać granic naszego kraju. Wyjątków jest bardzo niewiele i nie dotyczą one zawodowych sportowców. W związku z tym […]
03.10.2022
Tenis
03.10.2022

Co czeka Igę Świątek do końca sezonu?

Iga Świątek już w środę wróci do gry po przerwie i po raz pierwszy zaprezentuje się na zawodowych kortach jako trzykrotna mistrzyni wielkoszlemowa. Niezmiennie jest też liderką rankingu i z pewnością zostanie nią do końca obecnego sezonu. Ten zbliża się zresztą nieubłaganie – Polce pozostały do rozegrania trzy turnieje. Już wiemy bowiem, że Iga nie wystąpi w finałach Billie Jean King Cup, najważniejszych rozgrywek reprezentacyjnych w kobiecym tenisie. Dwie […]
03.10.2022
Suche Info
03.10.2022

Del Piero: – Milik jest fundamentalny dla Juventusu

Arkadiusz Milik się nie zatrzymuje i w niedzielę zdobył kolejną bramkę dla Juventusu. Polak wyrasta na nowego idola kibiców Starej Damy a miał być tylko zmiennikiem Dusana Vlahovicia. Głos na temat obu napastników zabrał legendarny Alessandro Del Piero. – Vlahović się rozwija. Dobrze wyglądał podczas zgrupowania reprezentacji. Gra z Milikiem mu pomaga. Arek to piłkarz, który potrafi zrobić prawie wszystko i jest fundamentalny dla Juventusu – przyznał […]
03.10.2022
Ekstraklasa
03.10.2022

Babol Szromnika, paździerz Śląska

Śląsk z Wartą od dwóch lat lubili sobie wzajemnie postrzelać, w ich meczach do tej pory padały średnio prawie cztery gole. Dziś jednak trudno było ostrzyć sobie zęby na bramkową kanonadę, bo jedni i drudzy od początku sezonu nie imponują skutecznością. No i do miana widowiska to spotkanie miało całkiem daleko. To jak z czekoladą i wyrobem czekoladopodobnym – obok siebie nie stały. Na pewno wiemy, kto przed meczem sobie nie wyostrzył, ale zmysłów. Na początku meczu poważny […]
03.10.2022
Tenis
03.10.2022

Co czeka Igę Świątek do końca sezonu?

Iga Świątek już w środę wróci do gry po przerwie i po raz pierwszy zaprezentuje się na zawodowych kortach jako trzykrotna mistrzyni wielkoszlemowa. Niezmiennie jest też liderką rankingu i z pewnością zostanie nią do końca obecnego sezonu. Ten zbliża się zresztą nieubłaganie – Polce pozostały do rozegrania trzy turnieje. Już wiemy bowiem, że Iga nie wystąpi w finałach Billie Jean King Cup, najważniejszych rozgrywek reprezentacyjnych w kobiecym tenisie. Dwie […]
03.10.2022
Ekstraklasa
03.10.2022

Babol Szromnika, paździerz Śląska

Śląsk z Wartą od dwóch lat lubili sobie wzajemnie postrzelać, w ich meczach do tej pory padały średnio prawie cztery gole. Dziś jednak trudno było ostrzyć sobie zęby na bramkową kanonadę, bo jedni i drudzy od początku sezonu nie imponują skutecznością. No i do miana widowiska to spotkanie miało całkiem daleko. To jak z czekoladą i wyrobem czekoladopodobnym – obok siebie nie stały. Na pewno wiemy, kto przed meczem sobie nie wyostrzył, ale zmysłów. Na początku meczu poważny […]
03.10.2022
Piłka nożna
03.10.2022

Weszłopolscy live od 21:00: Białek, Roki, Paczul, Wąs, Mazurek

Jakub Białek, Mateusz Rokuszewski, Paweł Paczul, Jan Mazurek i Maciej Wąsowski omawiają najważniejsze wydarzenia 11. kolejki Ekstraklasy Zapraszamy! 
03.10.2022
Ekstraklasa
03.10.2022

Osuszanie przemoczonych ubrań. O mentalności Legii

Dochodzi jedna trzecia ekstraklasowego sezonu. Legia kręci się w ścisłej czołówce zaledwie pół roku po zimowaniu na przedostatnim miejscu w ligowej tabeli, a jednak niemała część stołecznego środowiska szepcze, że Koście Runjaiciowi nie wypada ogłaszać wszem i wobec swojego zadowolenia po bezbramkowym remisie z Lechem Poznań w meczu, który najpewniej na wyrost nazywany jest Derbami Polski.  – Popsuliśmy Lechowi święto – mówił niemiecki trener Legii po spotkaniu, w którym jego drużyna […]
03.10.2022
Na zapleczu
03.10.2022

Upadek oblężonej twierdzy. Jerzy Brzęczek nie pomógł Wiśle Kraków

Kibice układają przyśpiewki o jego zwolnieniu. Zarządzający — przynajmniej z jednego z obozów — szukają jego następcy. Współpracownicy krytykują dziennikarza, który wytyka jego błędy. Tak wyglądały ostatnie dni Jerzego Brzęczka w roli trenera Wisły Kraków. Dwa lata temu o tej porze myślał o mistrzostwach Europy. Teraz znalazł się na marginesie w swoim zawodzie. Wrzesień 2021. Jerzy Brzęczek stwierdził, że reprezentacja Polski z nim na ławce wyszłaby z grupy EURO 2020. Maj 2022. […]
03.10.2022
Weszło
03.10.2022

Fortuna zatoczy Kownackiego i Karbownika na mundial?

Za Dawidem Kownackim i Michałem Karbownikiem kolejne udane występy w 2. Bundeslidze. Ich Fortuna Duesseldorf wygrała 4:1 z Arminią Bielefeld, a obaj zanotowali po asyście. Z meczu na mecz forma obu Polaków rośnie, ale czy na tyle, by selekcjoner Czesław Michniewicz przyjrzał im się bliżej? Na mundial do Kataru selekcjoner zabierze 26 zawodników. Czy wśród wybrańców Czesława Michniewicza znajdzie się choć jedno miejsce dla Dawida Kownackiego bądź Michała Karbownika? Jednoznacznej odpowiedzi […]
03.10.2022
Liczba komentarzy: 185
Subscribe
Powiadom o
guest
185 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Fredy
Fredy
2 miesięcy temu

Jesteśmy dziadami! Mamy kurwa dosyć!

dario
dario
2 miesięcy temu
Reply to  Fredy

niech pan spyta Rudko , niech Pan spyta Satke

Sentino
Sentino
2 miesięcy temu
Reply to  dario

Zasłużenie proszę pana, zasłużenie. I brawa dla Karabachu, nam się ten awans nie należał.

waldemar
waldemar
2 miesięcy temu
Reply to  Sentino

Masz rację. Władzom Lecha wydawało się, że to cojest dobre na eklapę, wystarczy do gry w Europie.

Jakub
Jakub
2 miesięcy temu
Reply to  dario

nie rudko tu winny ale beznadziejne chujowe smieszne klubiki Polskiej pilki „profesjonalnej”

zaorac ten jebany sport w tym KRaju!!!!!!

Maly Sukinsyn
Maly Sukinsyn
2 miesięcy temu
Reply to  Fredy

Bardzo dobry wynik. Jakby sie przeslizgneli, przez nastepne 10 lat, byliby przekonani, ze na puchary wystarcza darmowi pilkarze z Cypru. Prysznic zimny, ale moze wytrzezwieja w koncu.

Rahzel
Rahzel
2 miesięcy temu
Reply to  Maly Sukinsyn

Nie wytrzeźwieją.

Esnaider
Esnaider
2 miesięcy temu
Reply to  Fredy

Dobry artykuł. Pełna zgoda. Nie ma to jak przyżydzić. Kasę z transferów Rutkowscy wpompowali w swoje kuchenki, przecież wiadomo. Osobiście chciałem żeby to Raków wygrał MP bo przynajmniej widać tam pomysł na klub, całe funkcjonowanie. W Lechu natomiast widać stale tę samą farsę. Rząsy i inne pseudo – kompetentne osoby u sterów.

Maly Sukinsyn
Maly Sukinsyn
2 miesięcy temu
Reply to  Esnaider

Jaki tam maja pomysl w tej Czestochowie? Skupowac 30 latkow. Lech i pare innych klubow przynajmniej ma te akademie, po Rakowie za chwile nie bedzie sladu.

Esnaider
Esnaider
2 miesięcy temu
Reply to  Maly Sukinsyn

A powiedź kiedy Lech ostatnio wygrał z Rakowem mając ten swój genialny plan oparty na akademiach? Trudno szukać. A te akademie to tylko służą Rutkowskim na wzmocnienie ich lodówkowo-kuchenkowego biznesu. Gdzie jest to ponad 20mln euro z transferów tylko Modera i Kamińskiego. ODPOWIEDŹ: zainwestowano w sprzęt AGD.

Janek medalik padł
Janek medalik padł
2 miesięcy temu
Reply to  Esnaider

Sraków? Z treścią artykułu zgadzam się w 100 %. Ale nie z tzw. filozofią rakowa. Cały ich wysiłek idzie na przeciwstawieniu się Lechowi. Po drodze grają jak frajerzy. Srapszun wylizałby dupę ległej, żeby tam być, ale póki co gra chojraka, żeby ugrać więcej w przyszłych negocjacjach, bo legła Runjaicia legnie, jak – nie przymierzając- Izolator Boguchwała. Znajdzie się trener, który obnaży obskurantyzm srapszuna. Polega on na bieganiu, bieganiu i … bieganiu. Puchary szybko zweryfikują tego Nikodema Dyzmę polskiej trenerki. I chuj mu w dupę. Niech się motłoch częstochowski cieszy, dopóki ich 5 minut trwa.

Tralalalla
Tralalalla(@tralalalla)
2 miesięcy temu

Przynajmniej tym razem nie można sprowadzać problemu do tzw. polskiej myśli szkoleniowej lub ogólnego sformułowania „jaka to polska piłka dziadowska”. W tym dwumeczu udział produktów polskiego szkolenia był marginalny… I – jak widać po wyniku – efekt też żaden.

niskie loty
niskie loty
2 miesięcy temu
Reply to  Tralalalla

dzisiaj w wyjściowym składzie dziewięciu 9 obcokrajowców i dwóch (2) polaków

Arturo
Arturo
2 miesięcy temu
Reply to  niskie loty

Kurwa na całym świecie hulają obcokrajowcy, w wielu drużynach małych, średnich, wielkich. W najlepszych ligach świata jest ich od groma. I są sukcesy, puchary, wszystko. A u nas nie wiadomo czemu jest teoria, że obcokrajowcami to się nie da. Że obcokrajowcowi to się niby nie chce. Polak to ma motorek w dupie tak będzie zapierdalał, ale obcokrajowiec to już niekoniecznie. Na całym świecie zapierdalają, i to lepiej od Polaków, no w Polsce nie dadzą rady… Co za absurdy. Tymczasem ten dwumecz pokazał, że wcale Lech nie musiał tego przegrać. Lepszy bramkarz, z dwóch bardziej klasowych zawodników w polu i można było powalczyć. I to spokojnie. Akurat tutaj wniosek jest prosty. Z tym bramkarzem nic nie osiągnie Lech w Pucharach. A zabiera się do wzmacniania tak, że zanim się wzmocnią to odpadną z Europy.

Phoenix(L)k
Phoenix(L)k
2 miesięcy temu
Reply to  Arturo

dodałbym jeszcze kwestię problemów Skorży (oby się ułożyło) – nowy trener miał za mało czasu, by się ogarnąć, kto jest kim…

Esnaider
Esnaider
2 miesięcy temu
Reply to  Phoenix(L)k

Mało czasu? Ile on tam jest? Ponad 2 tygodnie to mało?! Chyba że jeszcze pracuje na kasie w supermarkecie poza Lechem. Podobno trenerzy pracują, tym bardziej przed sezonem od 7:00 do nawet 23:00. Chyba że on holender pracuje 5-6 godzin dziennie bo podobno ta nacja pracuje najmniej w Europie (średnio 32 godziny tygodniowo).

Dawid
Dawid
2 miesięcy temu
Reply to  Arturo

Real Madryt wygrał Ligę Mistrzów z jednym Hiszpanem w składzie.

Canarino
Canarino(@canarino)
2 miesięcy temu
Reply to  Arturo

Wytłumaczę Tobie o co chodzi. Nie ma sensu porównywać obcokrajowców grających w lidze angielskiej do tych grających w lidze polskiej. W lidze angielskiej obcokrajowców jest nawet sporo więcej niż w naszej lidze ,ale spójrz teraz na różnice w budżetach między klubami z Anglii a klubami z Polski.
Chodzi o to ,że oni mają po prostu lepszych jakościowo obcokrajowców niż ma liga polska, ale za lepszą jakością piłkarską idzie też dużo wyższa cena , którą trzeba za nich zapłacić. Przykłady? Załóżmy ,że masz jakiegoś wyróżniającego się zawodnika w lidze brazylijskiej , który jest jednym z najlepszych skrzydłowych w tej lidze. Cena? 15 mln euro. Dla zespołu nawet ze środka tabeli pod względem wysokości budżetu z ligi angielskiej wyłożenie takich pieniędzy to żaden problem. Jaki nawet najbogatszy polski klub jest stać na taki transfer skoro u nas w Ekstraklasie transfery po 800 tysiecy euro czy 1 mln euro uznawane są już za bardzo drogie i rzadko kiedy polskie kluby wydają takie pieniądzę. Bardzo mało prawdopodobne ,żeby piłkarz grający w lidze brazylijskiej warty 600 czy 800 tysięcy euro miał być lepszy czy tak samo dobry jak piłkarz , który jest warty 15 czy 20 mln euro.
Zresztą polskie drużyny klubowe już dawno zrezygnowały z rynku brazylijskiego czy tez afrykańskiego bo jest on dobrze prześwietlany już nie tylko przez kluby z Hiszpanii, Anglii , Brazylii czy Francji ,ale kupują z niego piłkarzy obecnie również bogatsze od polskich klubów zespoły z Grecji, Cypru , Ukrainy , Azerbejdżanu czy Kazachstanu. Oni podobnie jak polskie kluby celują też w takich , którzy kosztują od 600 tysięcy do maksymalnie 1,5 mln euro z tym ,że są przy okazji w stanie zaproponować tym piłkarzom więcej pieniędzy za grę niż polskie kluby. Więc tak naprawdę zabierają im tych zawodników wartych około 800 tysiecy euro sprzed nosa.
Konkurencja wzrosła. Kiedyś czasem szło z ligi brazylijskiej czy też z niektórych krajów afrykańskich ściągnąć w miarę solidnego grajka za niskie pieniądzę z rzędu około 600-800 tysięcy euro, który gwarantował jakiś poziom. Teraz jednak pojawiły się zespoły z wyżej wymienionych krajów , które finansowo przewyższają polskie kluby i proponują lepsze kontrakty obcokrajowcom.Teraz nawet taki mistrz Mołdawii ,Sheriff urósł w siłe i ma budżet wyższy niż większość polskich klubów. Więc polskie kluby musiałyby przerzucić się z brazylijczyków czy afrykańczyków wartych około 800 tysiecy euro na brazylijczyków i afrykańczyków wartych 100-200 tysięcy euro, których w Europie nikt nie chce. Problem w tym ,że w tej cenie nie ma już praktycznie żadnych szans na kupienie wartościowego gracza
Wiem ,że niektórzy podają za przykład dobrego zarządzania polski klub piłki ręcznej czyli Vive Kielce , które gra głównie obcokrajowcami. Tyle,że Vive zostało niedawno sklasyfikowane pod koniec pierwszej dziesiątki najbogatszych klubów w Europie. Z kolei teraz doszedł nowy sponsor i budżet im się wyraźnie zwiększył bo będą mieć około 30 mln złotych budżetu. Więc możliwe ,że nawet wskoczyli do pierwszej szóstki najbogatszych klubów piłki ręcznej w Europie. Więc stać ich na graczy ze światowej czołówki albo na graczy również zagranicznych ,którzy są młodzi i naprawdę bardzo utalentowani. Do polskiej ligi piłki nożnej nie ściągniesz zadnego super talentu z Argentyny , Brazylii czy Senegalu bo nawet taki 18 czy 17 latek będzie kosztować co najmniej z 12 mln euro a jeszcze trzeba mu zaoferować dobry kontakt . Pomijam fakt ,że polska liga dla takiego talentu to kiepski pomysł na rozwój i na pewno chciałby naprawdę ogromnej forsy za granie w takiej lidzę ,żeby zaryzykować rozwijanie swojej kariery w naszej lidzę. Po prostu liga polska ma słabą reputację. Prędzej wybierze grecką czy ukraińską , które mają dużo lepszą renomę .

Łukasz
Łukasz
2 miesięcy temu
Reply to  Canarino

No właśnie. Z naszej perspektywy dużo łatwiej wyszkolić młodego piłkarza, który będzie warty 2mln euro i nim po prostu grać.

Marcin
Marcin
2 miesięcy temu
Reply to  Łukasz

właśnie grać a nie zaraz sprzedać jak tylko lekko zabłyśnie

Olo
Olo
2 miesięcy temu
Reply to  Marcin

Łatwo powiedzieć,młody jak dobrze dwa razy kopnie piłkę to zaraz chce na zachód uciekać a jeszcze pismaki mu wmawiają jaki on dobry jaki talent gwiazdą polskiej repr. (patrz Karbownik) i ani pożytku w kraju z niego a na tym zachodzie przepada

Rahzel
Rahzel
2 miesięcy temu
Reply to  Canarino

Tylko dlaczego Lech nie przeznaczy chociaż 1/3 pieniędzy zarobionych z transferów na nowych piłkarzy ?! Zarobili za Modera i Kamińskiego 20 mln e i gdzie te pieniądze? W normalnych klubach za granicą , które się rozwijają wiedzą, że nie zastąpią za 500 tyś. kolesia który poszedł za 10 baniek. Co roku się osłabiamy przed Pucharami i takie są tego efekty. To nawet na Łotwie już są transfery powyżej miliona euro. Jesteśmy dziadami Europy i będzie tylko gorzej bo tak jak już nas przegoniły takie kraje jak Azerbejdżan, Mołdawia, Kazachstan to za parę lat będą nas lały drużyny z Litwy, Łotwy i Estonii. Panowie jesteśmy na dnie i pukamy w nie od spodu.

Zakapior
Zakapior
2 miesięcy temu
Reply to  Rahzel

Też się zastanawiam. Trzeba by spojrzeć na ich raport finansowy i sprawdzić czy nie mają jakiś kosztów, które by to uzasadniały. Wiele klubów ze wschodu które grają regularnie w pucharach mają jakiegoś bogatego dobrodzieja i o bilans finansowy się martwić nie muszą. Chociaż z drugiej strony taki Karabach był na papierze mniej wart niż Korupcjorz. Skąd taka różnica sportowa w dwumeczu, naprawdę ciężko powiedzieć.

Rahzel
Rahzel
2 miesięcy temu
Reply to  Zakapior

Nie wierzę w żaden ujemny bilans finansowych to co mają powiedzieć drużyny które nie zarabiają na transferach 10 mln euro tylko są w środku tabeli . Które nie mają pieniędzy za mistrzostwo Polski i za grę w Pucharach to jaki oni by mieli ujemny bilans dopiero. Przecież oni nawet jak zarobią 40 mln euro to na transfery wydadzą może z 5 . Po co kogoś kupować wydawać pieniądze walczyć w Pucharach jak lepiej opierdolić jednego dwóch graczy i masz pewne siano.

Zakapior
Zakapior
2 miesięcy temu
Reply to  Rahzel

Chodziło mi bardziej o kluby typu Sherif.

Amen
Amen
2 miesięcy temu
Reply to  Zakapior

Korupcjorz to upada finansowo. Zwie się legia warszawa. Klub, który na biurze politycznym KC PZPR otrzymywał zezwolenie na „mistrza” Polski. Dostawał gwarancję braku spadku z ligi. W czasach postkomuny kupczył na potęgę (Wisła – legia 1:6) dla przykładu. Skazany we Wrocławiu trener Wójcik to potwierdził. Wyłgał się, że kupowanie meczu nie było wtedy karalne.

Canarino
Canarino
2 miesięcy temu
Reply to  Rahzel

Owszem , niby mogą ściągnać gracza za 2 czy 3 mln euro ,ale pamiętaj że to generuje dodatkowe koszty związane z wyższą płacą. Wiadomo,że gracz warty 2-3 mln euro prawdopodobnie będzie chciał zarabiać więcej niż gracz warty 600-800 tysięcy euro. Poza tym graczy wartych 2-3 mln euro z lig Ameryki Południowej czy Afryki wykupują najczęściej zespoły greckie, belgijskie, ukraińskie czy też z dolnej czy czasem środkowej częsci tabeli ligi hiszpańskiej czy angielskiej. Dla nich wydatki po 2-3 mln euro i zaproponowanie wysokich zarobków to żaden problem. W jaki sposób nasze nawet najbogatsze kluby mają rywalizować z tymi zespołami o takich zawodników skoro nawet najbiedniejszy klub Premier League i tak ma wyższy budżet niż u nas najbogatszy? Olympiakos Piresu , który niby kilka lat temu był prawie bankrutem w tym okresie bankructwa kupił na luzie najlepszego wtedy gracza polskiej ligi grającym w Legii jakim był wtedy Odjidja-Ofoe.Jeżeli nawet taka perełka jak Odjidja-Ofoe trafi się polskim klubom to nie są w stanie go dłużej utrzymać i potrafi go wykupić na luzie nawet grecki pół-bankrut. .
Kolejna sprawa to kwestia o której wspominałem czyli reputacja. Dla piłkarza z Ameryki Południowej czy Afryki lepiej grać nawet w lidzę greckiej,belgijskiej czy ukraińskiej bo te ligi mają sporo większą renome niż nasza liga i jest to dobra odskocznia do większej kariery bo dla nich często celem ostatecznym jest gra w lidze angielskiej, hiszpańskiej , niemieckiej ,włoskiej czy w najgorszym razie francuskiej czy holenderskiej . Kluby z tych 5 najmocniejszych krajów bardzo rzadko kupują obcokrajowców grających w polskiej lidzę. Jeżeli któryś w miarę solidny gracz z Ameryki Południowej czy Afryki warty 2-4 mln euro chciałby zaryzykować rozpoczęcie kariery w Europie od polskich klubów to musiałby mieć prawdopodobnie jeszcze więcej zapłacone niż w klubach greckich, ukraińskich czy w tych średniakach finansowych najmocniejszych lig.
Zobacz jak mało w Ektraklasie gra teraz zawodników z Ameryki Południowej czy też z Afryki. To kwestia tego ,że na rynku transferowym pojawiło się sporo bogatszych klubów, które wykupują lepszych czy solidniejszych zawodników z tych kontynentów.. Doszły Cypr, Azerbejdżan,Kazachstan , grecka liga finansowo mocno nam uciekła w ostatnich 12 latach. Tak samo liga belgijska. Do ukraińskich zespołów pod względem finansowym też nie ma sensu się porównywać bo to też coraz większa przepaść. Nam pozostał głównie rynek bałkański , który jest prześwietlany tylko przez kluby z pięciu najmocniejszych lig, którzy wykupują tam tylko tych najlepszych lub co najmniej dobrych. Ligi typu grecka ,ukraińska , cypryjska ,azerska czy kazachska rynek bałkański nie za bardzo interesuje więc konkurencja jest mniejsza i taniej jest ściągnąć przeciętniaka z tych lig i nie generuje to wysokich kosztów jeśli chodzi o jego kontrakt bo często nikt za niego oprócz polskiego klubu nie składa oferty. Albo w najgorszym wypadku rywalizuje z polskim klubem jakiś akurat biedniejszy klub z Cypru czy Grecji będący co rok w dolnej częsci tabeli tych lig . Problem tylko w tym ,że piłkarze z Bałkan rzadko kiedy się sprawdzają w naszej lidze.Ściągamy głównie Serbów ,ale zdarzają się coraz częściej Albańczycy czy też Chorwaci. Wydaje mi się ,że odsetek Serbów którzy się sprawdziwli w polskiej lidzę będzie dużo mniejszy niż odsetek piłkarzy z Ameryki Południowej czy tez ogólnie afrykańczyków.Dlaczego Serbowie tak słabo sobie radzą mimo,że przewija się ich mnóstwo przez polską ligę to do końca nie wiem.Ich liga jest niby dość solidna bo mają obecnie 11 miejsce w ligowym rankingu Uefa Może być to kwestia tego ,że mają dobrych agentów a ceny za nich są sztucznie lekko zawyżane .W sensie takim ,że ich realna wartość to jakieś około 150-200 tysięcy patrząc na ich grę a zawyża się im cene do 500-800 tysięcy aby zasugerować że coś tam potrafią . Mam wrażenie od lat ,że kluby bałkańskie wpychają nam graczy, którzy 2-3 lata temu grali nieżle ,ale stracili formę i widzą ze jej nie odzyskają więc sprzedają jak najszybciej .Czasem wepchają polskim klubom jakieś młodego zawodnika u którego widzą ,że rozwój się zatrzymał i nic nie osiągnie wiec sprzedają dopóki młody a skoro młody to jeszcze można nieżle zarobić bo całkiem sporo warty ze względu na sam młody wiek. Po prostu wpychają nam słynny już 'piłkarski szrot’ Wydaje mi się ,że balkańscy piłkarze mają wyjątkowo dobro reklamę na ktrórą nabierają się polskie kluby. Kolejna kwestia to aklimatyzacja. Wielu poslkich trenerów ,działaczy,prezesów , itp twierdzi ,że z piłkarzami z Bałkan bardzo dobrze się pracuje i szybko się aklimatyzują .Dużo szybciej i lepiej niż piłkarze z Ameryki Południowej czy z Afryki. Szkoda tylko ,że za tym nie idzie to co najważniejsze czyli jakość piłkarska.

keszek
keszek
2 miesięcy temu
Reply to  Canarino

W lidze, a nie w lidzę.

Łukasz
Łukasz
2 miesięcy temu
Reply to  Arturo

Drużyny z czołowych lig europejskich, owszem, mają składy w całości złożone z piłkarzy zagranicznych, ale czołowe 5 lig na świecie przebiera w najlepszych piłkarzach zagranicznych. A powiedz mi jacy obcokrajowcy przychodzą do 30 ligi europy?
Sam sobie odpowiedź na to pytanie.

Jakub
Jakub
2 miesięcy temu
Reply to  Arturo

hahahahahahahahaaha juz zaczyna sie zaklinanie rzeczywistowsci by ratowac to marne gowno zwane pilka nozna w tym kraju

JEBAC POLSKA PILKE

Hulk Hogan ze Szwecji
Hulk Hogan ze Szwecji(@hulk-hogan-ze-szwecji)
2 miesięcy temu
Reply to  niskie loty

I mimo tego najgorszy na boisku był Polak – Skóraś. Nawet nie zlicze ile kurw z mojej strony poleciało w jego kierunku – a to jeszcze było 1:1 na tablicy wyników. Babole bramkarza nie były tak wielkie jak porównać je do jego gry.

Joan Laporta
Joan Laporta
2 miesięcy temu
Reply to  Tralalalla

ale był gen przegrywu

F91-DudeLange
F91-DudeLange(@f91-dudelange)
2 miesięcy temu
Reply to  Tralalalla

Teraz, z racji jak wcześnie będą zaczynali mistrzowie Polski grę w eliminacjach (a ten sezon jest w ogóle przyspieszony z racji zjebanego Mundialu na pustyni pod choinkę), wychodzi że nie tyle będą musieli robić transfery pod Europę, ale raczej utrzymać zgraną kadrę ze zwycięskiego sezonu.

Ile z transferów Lecha zagrało w tym dwumeczu (nie pytam czy dobrze i łącznie z tymi powracającymi z wypożyczenia)? Tak sobie liczę i wychodzi Rudko 180 minut, ten Gruzin przez 18 i Szymczak 46.

Nie mówiąc o tym czy w Poznaniu naprawdę liczy się tylko zielony excel, ale w Polsce problemem jest wydanie pieniędzy NA NADAL NIEPEWNY awans. To nie jest tak, że bierzesz bramkarza, Kądziora, Kownackiego i masz 100% na wygraną.
A weź wydaj jeszcze więcej i odpadnij…

Od sezonu 2000/01 Lech wydał najwięcej w jednym okienku prawie oszałamiające 3 mln euro w sezonie 10/11. Wyniki? 5 miejsce w lidze, przegrany finał PP z Legią po karnych, a w Europie… 1/16 LE i porażka z Bragą 2:1. Wyszli z grupy z Juve i City. Co ciekawe SP przegrany z Jagiellonią miał miejsce na 3 dni przed rewanżowym meczem eliminacyjnym LM ze Spartą Praga. Historia lubi się powtarzać.
Warto było? Chyba tak.

Legia najwięcej wydała 4.4 w 19/20 i 4.3 w 16/17. Wyniki?
16/17 to mistrzostwo, 1/16 PP i SP przegrany z Lechem pomimo rozegrania go przed el. do LM + awans do niej po wyjątkowo łagodnej ścieżce, chociaż warto sobie przypomnieć czołganie z takimi tuzami jak Zrinjski Mostar czy Dundalk. Ale udało się i nawet po gwałtach od BVB i Realu 3 miejsce dało 1/16 z Ajaksem.
Warto było? Z pewnością tak. Do dzisiaj tamtą LM wielu siuśmajtków wspomina jak zdobycie złotego runa 😛
19/20? Mistrzostwo, bez PP ani SP, a w Europie plejoffy przegrane z Rangersami i 0 pucharów.
Warto było? Już chyba nie.

Wisła Kraków wydała najwięcej 2.2 w 10/11 i 2 mln w 05/06
05/06 to wicemistrzostwo, 1/8PP i przede wszystkim pamiętny dwumecz o LM z Panathinaikosem. Przegrany dramatycznie w rewanżu (hej, 4:1, jedną bramką mniej niż Lech, ciekawe prawda?), a potem w walce o Puchar UEFA rozjechała ich portugalska Viktoria.
Warto było? Gdyby awansowali to tak, a tak…
10/11? Mistrz, 1/4PP i finalnie w el. LE jak nie kto inny jak Karabach. 2:4 w dwumeczu.
Warto było? Chyba nie.

To są dylematy w tym biednym piłkarsko (zarówno pod względem umiejętności jak i $zasobów$) kraju. Raz Legia, raz Lech. Wisła była blisko.

Oczywiście, można też zapytać czemu ten Karabach nie robi wielkich transferów i gutki, które pchnęły Lecha zostały kupione kolejno:
Kady – za darmo z 2 ligi portugalskiej
Ozobic – za darmo z 1 ligi azerskiej
Medina – za 200k euro z 1 ligi portugalskiej
Huseynov – brak kwoty z 1 ligi azerskiej
Nie robi, a wygrywa jak z dziećmi we mgle?

Może i scouting też leży? Jaki jest w tym sens? Jaka logika? Tu się zgadzamy, pytania bez odpowiedzi.

Gruby Ziut
Gruby Ziut
2 miesięcy temu
Reply to  F91-DudeLange

A ty dalej obciągasz w Luksemburgu? Zmienisz nick na Karabach? Żałosna parówa…

F91-DudeLange
F91-DudeLange(@f91-dudelange)
2 miesięcy temu
Reply to  Gruby Ziut

To jak zarabiasz na życie to twoja sprawa. Żadna uczciwie wykonana praca nie hańbi. Nie wspominając o tym, że potężny mistrz Luksemburga awansował dalej XD

Senior
Senior
2 miesięcy temu
Reply to  F91-DudeLange

Brak odpowiednich i odpowiedzialnych ludzi na stanowiskach decyzyjnych.

Fjardabyggd
Fjardabyggd
2 miesięcy temu
Reply to  F91-DudeLange

Pomijasz ważny aspekt. Lech w 2010/11 i Legia w 2016/17 wydawały to, co zarobiły w Europie. Lech kupił Murawskiego i Ubiparipa zimą. Gdyby nie udana gra w Lidze Europy. Tych transferów by nie było.

To samo Legia – inwestycje odbyły się dzięki awansowi do Ligi Mistrzów. Żadnego ryzyka przed pucharami nie było.

F91-DudeLange
F91-DudeLange(@f91-dudelange)
2 miesięcy temu
Reply to  Fjardabyggd

Ale Rudnevsa, Tshibambę, Kiełba czy kasę na kontrakt Wichniarka wyłożył. Z Legii już nie pamiętam, ale ok, to nawet lepiej – awansowali tym co mieli i potem po sukcesie wzmocnili kadrę już w styczniu.
Co to dało na drugi rok? Lech 11/12 bez pucharów po 5 miejscu w lidze, Legia 17/18? Oklep od Astany, wymęczone remisy z Szeryfem, który awansował po golu na wyjeździe. Czyli bez pucharów. I sezon potem z IV z rzędu.

Więc jeśli nie było ryzyka przed, to było na następny sezon. Z wiadomym skutkiem.

Jakub
Jakub
2 miesięcy temu
Reply to  Tralalalla

typowe rozumowanie pilki noznej Polakow…..noe nie rozumiemy jej i to tu widac

caly czas tylko o personaliach./……zamiast o taktyce i ogolnym wyszkoleniu pilkarzy lecha i pilkarzy karabachu……

tam kurwa kazdy rezerwowy jest lepszy od naszych gwiazd……wiec ocb? po chuj gadacie o personaliach?

Fan Andrzeja Strejlaua
Fan Andrzeja Strejlaua
2 miesięcy temu
Reply to  Jakub

Taktyka i ogólne wyszkolenie… Obcokrajowców? Których w składzie Lecha było 9? Czy oni przyjechali się uczyć grania w piłkę dopiero w Poznaniu? Bo tak brzmi ten Twój komentarz.

Fjardabyggd
Fjardabyggd
2 miesięcy temu
Reply to  Tralalalla

Większość zawodników nawdychała się zimą polskiego smogu. Efekty nieodwracalne.

Bastian
Bastian
2 miesięcy temu

„Wspaniały” początek van den Broma w lechu. Superpuchar i LM przegrane. Oby tak dalej. Wygląda na to, że zespół złożył się jak domek z kart po superpucharze i oklepie u Azerów, więc na 3 rundę LK raczej nie ma co liczyć. Na dodatek znowu wyszedł brak wzmocnień składu na już. Tylko Afonso i 30 letni bramkarz z klubu Pafos, który większość ludzi zna raczej z wakacji all inclusive, a nie jako drużyny piłkarskiej.

Murphy
Murphy(@murphy)
2 miesięcy temu
Reply to  Bastian

Bo przecież Lech miał niewątpliwie szansę na awans do LM…..
Chyba odczuwasz jeszcze skutki niedawnych upałów.

MIS
MIS
2 miesięcy temu
Reply to  Murphy

Na LM pewnie nie, ale przejście 1 rundy było kluczowe w walce o faze grupową LK, żeby się tam nie dostać to musieliby przegrać dwumecz w 2 rundzie el. LM, 3 rundzie el. LE i 4 rundzie el. LK, a tak, teraz muszą przejść 3 rundy el. LK co jest nierealne.

Murphy
Murphy(@murphy)
2 miesięcy temu
Reply to  MIS

Tak byłob kluczowej, iu wtej kluczowości Lech wylosował najtrudniejszego możliwego rywala. Do tego stracił jeszcze trenera, i przygotowania w zasadzie robił, ktoś kto dopiero przyszedł.
Masz rację w tym KONTEKŚCIE szansa na awans oczywiście była.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe(@icek-mordehaj)
2 miesięcy temu
Reply to  Murphy

Czy miał? Niewielkie, ale chyba nie powiesz mi, że obok takiego wpierdolu da się przejść do porządku dziennego bez mrugnięcia okiem?

Murphy
Murphy(@murphy)
2 miesięcy temu

Ja w zasadzie przechodzę.
W zasadzie nawet wolę taki wpierdol, niż jakieś 3-1 czy 2-1 i przegrane karne, i byłoby ględzenie że karny że spalony itd.
Im więcej i im częściej polska piłka klubowa czy reprezentacyjna będzie takich wpierdoli wyłapywać, tym większa szansa, że coś będzie zmieniało się na lepsze. Bo w końcu wszyscy dookoła zobaczą że nie jest tak fajnie jak pokazuje Canal Plus w relacjach ligowych.

kol. Zenon
kol. Zenon
2 miesięcy temu
Reply to  Murphy

tylko co z tego, że wszyscy to zobaczą? nic… zostaje jednak to ględzenie.

Gonzo
Gonzo
2 miesięcy temu
Reply to  Murphy

Caly ty, jak Legia grala to inaczej pisaleś, Lech narobil wstydu i sie skompromitowal to ty juz wolisz to lub tamto

Phoenix(L)k
Phoenix(L)k
2 miesięcy temu

… serio Plach był do wyjęcia za 200 tysi?

Paddy
Paddy
2 miesięcy temu
Reply to  Phoenix(L)k

Serio. Niecały 1 milion Polskich Nowych. J E D E N

Phoenix(L)k
Phoenix(L)k
2 miesięcy temu
Reply to  Paddy

nie znam tematu… rok do końca kontraktu? Odstępne w kontrakcie? Czy co spowodowało tak niską kwotę?

KING
KING
2 miesięcy temu
Reply to  Phoenix(L)k

sprawdzenie w google zajeloby ci mniej niz napisanie tego komentarza

MIS
MIS
2 miesięcy temu

Jak dla mnie kibice Lecha to są pizdy, straszne pizdy. 7 lat upokorzeń i nagle jeden sukces i Rutek z Klimczakiem już byli cacy, już nikt złego słowa nie pisał. To ci znowu sejf zamknęli i wszystko jak najtańszym kosztem. Nie wyobrażam sobie, żeby po kolejnym mistrzostwie, a przecież odkąd pudel jest właścicielem zdobył ich 7 na 10 lat jakiś kibic Legii o nim pozytywne słowo napisał. A w Poznaniu odlot od razu.

Essa
Essa
2 miesięcy temu
Reply to  MIS

Dla każdego są pizdami. Przecież każdy w wie, że w Poznaniu zawsze było grzecznie, żeby przypadkiem Niemiec się nie obraził. Tchórze zwykłe. 😀

poznańska kurwa z genem przegrywa.
poznańska kurwa z genem przegrywa.
2 miesięcy temu
Reply to  Essa

Zdrajcy sługusy i folksdojcze kurwa ich poznańska szwabska mać.

Essa
Essa(@essa)
2 miesięcy temu
Reply to  Essa

Wyjazd podszywie

Rafm
Rafm
2 miesięcy temu
Reply to  MIS

Wiesz, tam jest dziwny klimat. Oni w głowie i wszystkich komentarzach cały czas podkreślają, że są numer 1. A jeśli nie to spisek sędziów, PZPN, Warszawa czy inny Papszun, zawsze coś. I w ogóle reszta to wschodniaki. Ale że nr 1 w latach 80ych był Górnik, 90ych Legia i Widzew, po 2000r Wisła i Legia…do wcześniejszych lat nawet nie wracam, nie ma sensu. Stan umysłu, wygrają raz na 10lat coś, a robią z siebie pępek polskiej piłki. I te ich polewki z porażek innych drużyn w pucharach, które sami tak regularnie zbierają. Żenada. Wielkopolska jest dziwna.

Robert
Robert
2 miesięcy temu
Reply to  Rafm

Piekne podsumowanie i do tego bez obrazania.

PiotrekB
PiotrekB(@piotrekb)
2 miesięcy temu
Reply to  Robert

Tyle minusów ale taka prawda

SG8
SG8(@sg8)
2 miesięcy temu
Reply to  Rafm

Zerknąłem na historycznych Mistrzów Polski i z tymi numerami 1 to nie do końca się z Tobą zgodzę

w latach 80. Górnik nr 1 (4 MP), Lech 3 MP więc zbliżony wynik, ok nie nr 1 ale na przestrzeni 10 lat różnica 1 MP to chyba niewiele

lata 90. Legia (2 MP) i Widzew (2 MP), sprawdzam Lecha – też 2 MP – to chyba też byli nr 1 wg. Twojego rozumowania, prawda?

Zygfryd
Zygfryd
2 miesięcy temu
Reply to  MIS

Błąd atrybucji, Legia zdobywała mistrzostwa POMIMO pudla, a nie DZIĘKI niemu.

badziewiak
badziewiak(@badziewiak)
2 miesięcy temu
Reply to  MIS

Przecież to było wiadome, że sejf się zamknie po zdobyciu mistrza na stulecie. Przecież ten sejf otworzyli, po tragicznym sezonie, by ich nie wywieźli taczkami.

wert
wert
2 miesięcy temu
Reply to  MIS

Jestem lechitą i szczerze mówiąc nie znam żadnego kibica Lecha, który zachwycałby się Klimczakiem czy Rutkowskim. Na ogół ludzie podchodzą do nich z rezerwą, pamiętając poprzednie lata ich zarządzania i mistrzostwo tego nie zmieniło. Na ostatniej fecie wobec Rutkowskiego pojawiły się gwizdy.

Tworzysz nieistniejącą rzeczywistość.

Gonzo
Gonzo
2 miesięcy temu
Reply to  wert

A po meczu z Qarabachem kibice Lecha otwarcie pisza aby te amikowe cipy wypierdalaly z klubu.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe(@icek-mordehaj)
2 miesięcy temu

Dziadowanie na transferach to pół biedy, bo bieda dopiero się zacznie, jeśli okaże się, a pewnie się okaże, że Milić, Ishak i Rebocho, siedzą na walizkach. I zaraz z dwóch jedenastek zrobi się KKS Dziadex, a kibicom Lecha się przypomni, że Rutki i Klimaczak coś tam jednak ich wkurwiają.

MIS
MIS
2 miesięcy temu

Jakiegoś młodego trzeba znowu wypromować więc zaraz Ishak pod młotek i promocja Szymczaka. Raz na kilka lat kibice się ucieszyli, Rutek dobrze wie, ze wystarczy jeden dobry sezon i już wszystko idzie tam w niepamięć to znowu kilka lat skupią się na zarabianiu.

Jaro
Jaro
2 miesięcy temu

Jest mi wstyd za całą polską piłkę. Mistrz Polski przegrywa 1:5 z Azerami. Kurwa z Azerami !!!

Ted
Ted
2 miesięcy temu
Reply to  Jaro

No, dwa lata wcześniej, też mistrz Polski, wyłapał u siebie z tymi samymi Azerami 3-0. I to z kozakiem w bramce.

Fan Kazimierza D.
Fan Kazimierza D.
2 miesięcy temu
Reply to  Jaro

Ilu Azerów grało?
Jaki wstyd?. To nie grały reprezentacje. Czy pycha nie odebrała ci czegoś?

Maly Sukinsyn
Maly Sukinsyn
2 miesięcy temu

Jaki wstyd? Przekurewny. Azerow gralo duzo wiecej niz Polakow, co to ma do rzeczy.

Wladek Niwinski
Wladek Niwinski
2 miesięcy temu

Faza grupowa Ligi Mistrzów jest nieosiągalna. Kluby doszly do wniosku ze nie ma sensu wydawac milionów na transfery, do fazy grupowej się nie dostać, a potem utrzymywać piłkarzy i płacić im wysokie pensje za grę w lidze. Premie płącone za udział w LE czy LK, sa znacznie niższe, a jesli doliczyć kary od UEFA, koszty wyjazdów itp to nie jest to wcale interes. Działącze doszli do wniosku ze lepiej sobie spokojnie kopać w kraju, gdzie mozna wyjąć też niezła kasę od sponsorów, co jakis czas sprzedajc jakiegoś grajka i sobie spokojnie żyć. Cała ta opowieść o tym że „włączamy sie do walki o europejskie puchary” to kit dla naiwnych. Im sie wcale nie chce w lipcu i sierpniu kopać w gorącu w Kazachstanie, Armenii, czy Gruzji. Ani nie interes, ani atrakcja.

Olo
Olo
2 miesięcy temu

Też mi się tak wydaje. Kiedyś za czasów np Wisły Cupiała czy Legii Leśnodorskiego o to Ligę Mistrzów próbowano walczyć. Jak wiemy z miernym skutkiem, ale coś tam robiono, próbowano. Od 5 lat to wygląda tak że kluby walczą o mistrza, później latem cisza transferowa, i czasem jakimś fartem wejdzie jeszcze ta Liga Europy. A Liga Mistrzów? Noo to nie jest dla nas priorytetem itd..

keszek
keszek
2 miesięcy temu
Reply to  Olo

Przecież Legia awansowała i to dwa razy.

KptNemo
KptNemo
2 miesięcy temu

Dokładnie. Jakiś jeden z drugim nastoletni dziennikarz czy inny kibic się teraz podnieca, a to wszystko jest dokładnie przekalkulowane i przemyślane w zarządach klubów. Szanse na jakieś konkretne pieniądze z pucharów są tak niewielkie w relacji do kasy, którą trzeba wcześniej w klub wpompować, że się zupełnie nie kalkuluje. Lepiej dostać normalny eurowpierdol i liczyć, że jakiegoś młodego się i tak po sezonie opyli, i wziąć jakiegoś ogóra z fajnym filmikiem na YT od znajomego manago, niż zatrudniać klasowych, więc drogich piłkarzy czy trenerów. No bo a nuż jakiś słaby mecz się trafi albo kiepskie losowanie i co taki prezio wtedy zrobi? Zostanie z tymi piłkarzami na mecze z Wartą czy innym Radomiakiem jak Himilsbach z angielskim. Także radzę ochłonąć, to wszystko jest jak miało być.

Jakub
Jakub
2 miesięcy temu

musimy zniszczyc Polska pilke i zbudowac ja od nowa

Fan Kazimierza D.
Fan Kazimierza D.
2 miesięcy temu

Wreszcie mądry wpis. Tak jak napisałeś, tak jest.
Kibice też powinni być zadowoleni bo chcieli dużej ligi. Ligi wyrównanej, gdzie każdy może wygrać z każdym. Ligi ukochanej przez bookmacherów, gdzie przekręt goni przekręt. Gdzie panuje maksyma: „sędzia się wybroni”. I gra muzyka a naiwniacy bredzą o pucharach.

Korupcjorz prawdziwy z Poznania Deluxe
Korupcjorz prawdziwy z Poznania Deluxe
2 miesięcy temu

Zapraszam chłopaki do mojej stodoły za Wągrowcem, zagramy dogrywkę, ale ja w tym pociągu będę maszynistą mhmmmm

beb
beb
2 miesięcy temu

Jak dziadowanie? Przy kazdym transferze: hit transferowy! Lech znowu robil bank! Prawie pobil rekord transferowy! (swoj, bo przeciez biedniejsza Legia wydaje wiecej) :d 2 rowne jedenastki, ale sklad. A jak odpadli, to dziadowskie transfery, zaraz sie okaze, ze polowa skladu sie nie nadaje, lol. Standard u dziennikarzy. Podneicanie sie jak ktorys ograc Konczkowskiego, a potem zdziwienie jakim cudem ktos w Europie ogral wielkiego Milicia.

Michał
Michał
2 miesięcy temu

Ty jebany robaku żeby ci kartofel stanął w dupsku. Jak mozesz bedac polakiem nasmiewac się z pamięci o Powstaniu Warszawskim i ich ofiarach… a tfuu pierdolone scierwo

janek wiśniewski padł - i dobrze
janek wiśniewski padł - i dobrze
2 miesięcy temu
Reply to  Michał

Przecież ma rację. Powstanie warszawskie to dowód na to, że polacy nie myślą i tak naprawdę chełpią się porażkami. Zamiast wyciągać wnioski, to wiele osób byłoby nawet znając konsekwencje podjąć takie same decyzje, a to już świadczy o braku jakiejkolwiek refleksji. Cóż, bycie przegrywem i głoszenie z krwią na wargach „polska chrystusem narodów” nie wzięło się znikąd.

Łukasz
Łukasz
2 miesięcy temu

O ile można mieć do dowództwa AK żal, za niepotrzebne przelewanie bezcennej polskiej krwi, o tyle samym Powstańcom należy się szacunek na zawsze i takie kurwy jak deluxe powinny dostawać wpierdal za te teksty. Ale co może gość twojego pokroju o tym wiedzieć, co wyśmiewa zabitego przez czerwoną zarazę.

roosvelt1984
roosvelt1984
2 miesięcy temu
Reply to  Michał

„Polakiem” z dużej litery, padalcu. To po pierwsze. Po drugie, PW było patopowstaniem i de facto ludobójstwem Polaków na Polakach; jako takie nie zasługuje na pamięć, ja nigdy nie będę czcił.

Essa
Essa
2 miesięcy temu
Reply to  roosvelt1984

Nie 'z dużej/z wielkiej’ litery, tylko 'dużą/wielką’ literą ty ruska onuco.

Essa
Essa(@essa)
2 miesięcy temu
Reply to  Essa

Człowieku, wymyśl sobie w końcu swój pseudonim. Jakim trzeba być ułomem, żeby któryś tydzień z rzędu podszywać się pod czyjś pseudonim?

Przegrałeś, wypierdalaj w końcu.

jar
jar
2 miesięcy temu
Reply to  roosvelt1984

skad posiadasz taka wiedze…

Michał
Michał
2 miesięcy temu
Reply to  roosvelt1984

Padalec to twoja czerwona komunistyczna kurwo jedna z ksywek w szkole. Czcij sobie jaruzelskiego albo inna kanalie ale jedynie gdzie za swoje poglądy mozesz czuc sie bezkarny to spierdolone komentarze.

Murphy
Murphy(@murphy)
2 miesięcy temu

Z takim bramkarzem, jakiego ma Lech, to nie tylko nie ugrasz punktów rankingowych, ale w ogóle do fazy grup[owej LKE Lech nie awansuje.
A poza tym należy stwierdzić, że jesteś debilem.
WOn za Don.

StaryPaprykarz
StaryPaprykarz
2 miesięcy temu
Reply to  Murphy

Awansują… ręcznik wypierdolą na ławkę, a Bednarek patyków w LKE ogarnie 😉

Lecę na piwo
Lecę na piwo
2 miesięcy temu

Może my po prostu w piłkę nie umiemy i trza się z tym pogodzić ? Od 2002 r. Na 7 turniejach aż 6 razy nie wyszliśmy z grupy. W klubowej naszym postrachem jest Karabach a o wtopach z Stjarnen czy Levadia to nawet szkoda ryja strzelić….

jebać kuchenkorza
jebać kuchenkorza
2 miesięcy temu
Reply to  Lecę na piwo

„Trza” :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Cham
Cham
2 miesięcy temu
Reply to  Lecę na piwo

Bogać tam.

Saffron
Saffron
2 miesięcy temu

Nie chcą dzielić się kasa z pozostałymi klubami ligi, proste i głupie

Marcin
Marcin
2 miesięcy temu

Nic tylko… Dziękuje redakcjo….

Marcin
Marcin
2 miesięcy temu

Krokiem byłoby pokonanie Azerów bo to pierwszy z możliwych „step” był.
Drużyna na poziomie Rakowa, wyrównana bez kuriozalnie słabych punktów,
dlatego wyszło tak że step by step to back i… wstyd.
Ale nauka na błędach przed kamerami w wypowiedziach zarządu tego nie… „obrazuje”.

Wiesław Paleta
Wiesław Paleta
2 miesięcy temu

Polecam pion sportowy w partii Mam dość 2023. Wszelkie kandydatury przyjmuję w kopertach.
Pozdrawiam Mynyster Sportu

Piotr
Piotr
2 miesięcy temu

Jesteś idiotą.
Chwała Bohaterom 1944.

janek wiśniewski padł - i dobrze
janek wiśniewski padł - i dobrze
2 miesięcy temu
Reply to  Piotr

Jakim bohaterom? To jak z tymi zjebami himalaistami. Dają im medale dopiero jak ktoś się spierdoli z góry, czyli jak mu się nie udało. Bohaterami to by byli gdyby przyczynili się do czegokolwiek, a tak Polacy stracili bezsensownie mnóstwo potencjału ludzkiego. Chociaż skoro nikt nie miał odwagi przeciwstawić się durnym rozkazom, to może zbyt wiele potencjału tam nie było? STOP gloryfikowaniu porażkom!

jar
jar
2 miesięcy temu

Gdyby ten potencjal ludzki,jak piszesz nie zginal w PW,to i tak zrobiloby to nkwd z kbw

BleBle
BleBle
2 miesięcy temu

Nie żylismy wtedy, nigdy Powstania nie zrozumiemy.

…Warszawa była specyficznym miastem, znienawidzona przez Niemców juz od obrony we Wrześniu`39.
Warszawiacy przez 5 lat codzienie stawali w obliczu egzekucji, łapanek, wywózek na roboty, do obozów koncentracyjnych, mogli w każdej chwili zginąć. To, co Niemcy wyrabiali na Szucha, na Pawiaku…Żegnając się rano, nigdy nie wiedziałeś, czy zobaczysz jeszcze drugą osobę żywą.
A jednak Warszawa nigdy sie nię poddała. Dzień, w dzień Polacy byli masakrowani, ale walczyli.
…A Powstanie było tą chwilą, o której wszyscy przez 5 lat myśleli: to była znowu wolność. Polska. Rozumiecie? Po to była ta cała konspiracja. Żeby być wolnym. Żeby żyć normalnie, jak człowiek, a nie jak ścigane zwierzę. Żeby zapomnieć o tym wszystkich potwornych rzeczach i znowu być, marzyc, kochać… I ci ludzie chcieli to sami wywalczyć, nie czekajac, aż ktos im to przyniesie. Na tym polegało zwycięstwo Powstania. Na ocaleniu człowieczeństwa.

…Powstanie by wybuchło i bez rozkazu. Ale myślę, że my nie mamy prawa tego oceniac…

Dario
Dario
2 miesięcy temu
Reply to  BleBle

Dziękuję za ten komentarz.

Krzysztof Przała / 1992
Krzysztof Przała / 1992
2 miesięcy temu
Reply to  Piotr

Kolejny gimbus wychowany na patopatriotę nie znającego historii. Przeczytał na Żylecie Chałwa Bohaterom i popisuje się swoją ignorancją.

jar
jar
2 miesięcy temu

Slabe to slabe…wyjatkowo zgadzam sie z Michalem,jak mniemam kibicem Legii…zero szacunku dla Bohaterow…no ale co oczekiwac po kibicach Lecha….ups….Amica…pozdrawiam

janek wiśniewski padł - i dobrze
janek wiśniewski padł - i dobrze
2 miesięcy temu
Reply to  jar

Nie jestem kibicem Amiki, ani Lecha a jestem za tym by przestać gloryfikować tę najbardziej bezsensowną decyzję w historii Polski.

Essa
Essa
2 miesięcy temu

Od dawna nie gloryfikuje się decyzji, tylko bohaterstwo Powstańców. Ale co wy możecie o tym wiedzieć – u was to było zakazane. 😀

StaryPaprykarz
StaryPaprykarz
2 miesięcy temu
Reply to  Essa

Ja nie wiem krajan czy oni rozumieją co napisałeś … ale próbować zawsze można …

Essa
Essa(@essa)
2 miesięcy temu
Reply to  Essa

Wyjazd podszywie.

Warol Kojtyła
Warol Kojtyła
2 miesięcy temu

jako kibic Lecha przepraszam za tego jebanego dziadygę co jest na utrzymaniu matki

jar
jar
2 miesięcy temu
Reply to  Warol Kojtyła

Dzieki,znalazl sie jeden NORMALNY…

Szarlej
Szarlej
2 miesięcy temu

Wpierw robi sie podmianke Amiki na Lecha, tatus z synem nie placa zaleglosci finansowych bylym pilkarza Lecha, pozniej twierdza, ze nie znaja El Barbera, jakims psim swedem zdobywaja mistrzostwo, ktore swietuje sie po poznansku, krzyczac ” Rakow cwel”, ale oczywiscie ten syn, wiadomo czyj, tylko dospiewywal…
Dzisiaj piekne zakonczenie „opery mydlanej”

Jebać kolejorza z poznania deluxe
Jebać kolejorza z poznania deluxe
2 miesięcy temu

Czyli następnym razem wypierdolicie się w drugiej rundzie?

jar
jar
2 miesięcy temu

ja sobie tak mysle,ze ty nie jestes prawdziwym kibicem amicii,jestes poprostu jakims glupkiem,ktory kompletnie nie ma pojecia o historii kraju w ktorym zyje…obrazasz poleglych Powstancow Warszawskich…Bohaterow…twoja trauma do Legii Warszawa jest silniejsza anizeli zdrowy rozsadek….w skrocie…p……..e…..kibic Lechii Gdansk

janek wiśniewski padł - i dobrze
janek wiśniewski padł - i dobrze
2 miesięcy temu
Reply to  jar

Następny kurwa miłośnik porażek. Widać że kibice klubów na L to zwykli podludzie.

jar
jar
2 miesięcy temu

Co kierowalo toba w wykreowaniu takiego nicka…

jar
jar
2 miesięcy temu

Czesc i Chwala Bohaterom

janek wiśniewski padł - i dobrze
janek wiśniewski padł - i dobrze
2 miesięcy temu
Reply to  jar

Cześć i wypierdalać.

jar
jar
2 miesięcy temu

WYPIERDALAJ,tumanie

Phoenix(L)k
Phoenix(L)k
2 miesięcy temu

zastosuj się do swojej wypowiedzi

Murphy
Murphy(@murphy)
2 miesięcy temu

Do tej listy dodałbym przede wszystkim zakup Rudnevsa, choć to już prehistoria. To tamte targi sprawiły że Lech przystępował do decydującego meczu ze Slavią bez napastnika w zasadzie.

rajo
rajo
2 miesięcy temu

odpowiedź jest prosta i zawiera się słynnym cytacie z „Misia”, który demaskuje wszelkiej maści kombinatorów – Prawdziwe pieniądze zarabia się tylko na drogich słomianych inwestycjach. Gość, który zatwierdza transfer do klubu oczywiście na oczy piłkarza nie widział, ale zna dobrze paru menadżerów, którzy mu takich ogórów podsuną do kupienie. I nawet jak ma wątpliwości, jak mu skaut zgłasza kogoś innego albo mówi, żeby gościa zweryfikować, to układ jest prosty – dośpiewajcie sobie jaki

Kołtona Matiego kunta kinte
Kołtona Matiego kunta kinte
2 miesięcy temu
Reply to  rajo

Taaa jasne, Rząsa przy Rutkach bierze kasę pod stołem….gdyby babacia miała wąsy to byłaby….

Cichy
Cichy
2 miesięcy temu

Tez pierdolenie. Rudko za pierwszypierwszy mecz chwalony , na treningach dobry, ale przez niego odpadli xDd
A Plach też jebal eliminacje

krisu
krisu
2 miesięcy temu

A co z programem wsparcia mistrzów czyli kasą od Morawieckiego dla klubów grających w pucharach? Mam nadzieję, że to ostatecznie nie weszło w życie

9nine6ix
9nine6ix(@9nine6ix)
2 miesięcy temu

Amica. Hahaha
Bach, Bach Karabach

Puchacz Rozjemca
Puchacz Rozjemca
2 miesięcy temu

Już bez jaj z tym Plachem. Dobry na ligę polską i nic więcej. Koncertowo zawalił Piastowi mecz z BATE w eliminacjach, a już wtedy był czołowym, jeśli nie najlepszym bramkarzem ligi. Najlepszym świadectwem jego 'zajebistości’ jest fakt, że minęło kilka lat, Plach dalej jest czołowym bramkarzem ligi i jakoś nikt poważniejszy go nie chciał i nadal nie chce bo Slovan to drużyna na poziomie Eklapy. To, że Rudko to kasztan, nie oznacza, że trzeba było brać Placha, tylko że trzeba było wreszcie wyłożyć sensowne pieniądze za sensownego grajka z sensownej ligi.

Ignacy
Ignacy
2 miesięcy temu

Ja tez pamiętam jak Plach zawalił mecze z Bate , była taka szansa ich opedzlowac jakich mało … Aczkolwiek wydaje mi się , że i tak Plach to półka wyzej niż dzisiejszy parodysta …

KING
KING
2 miesięcy temu

Pozdrowienia z Gliwic 🙂 bardzo się cieszę, że tak pożydziili

Zenek
Zenek
2 miesięcy temu
Reply to  KING

Tak jakby Plach nie wyeliminował już kiedyś swojej drużyny z eliminacji LM.

Kandyzowany
Kandyzowany
2 miesięcy temu

To może łatwiej byłoby po prostu przejść Karabach i później odpadać? Nie jesteś zbyt bystry trollu. To wychowywanie w katolickiej doktrynie tak oskubało cię z umiejętności samodzielnego myślenia niedoszły zachodniaku?

Essa
Essa
2 miesięcy temu

Poznań, śmieszna mieścina. 😀

Essa
Essa(@essa)
2 miesięcy temu
Reply to  Essa

Śmieszny to jesteś głównie ty i twoje podszywanie się pod pseudonim. Jak jakiś przyjebany 4-latek, który myśli, że jedzenie gowna jest fajne.

PAWEL
PAWEL
2 miesięcy temu

Wszystko prawda, ale jako ciekawostka Plach zawalil Piastowi właśnie puchary. Najpierw dwumecz z BATE a później kluczową bramka z Rygą na 3:2 w Gliwicach.

Rozsadny
Rozsadny
2 miesięcy temu

A DLA MNIE JAK NAJBARDZIEJ MĄDRE ZACHOWANIE! wzięli najprostszy model matematyczny, że wyliczyli swoje szanse na awans do LM (wyniósly pewnie gdzieś koło 3%) więc zrobili markowane wzmocnienia na opierdol i zminimalizowali koszta. Najlepiej zostać z piłkarzami za mln erło i kolejnym milionem erło kontraktu na mecze z Motorem Lublin i Cracovią

Misza
Misza
2 miesięcy temu

Rach ciach, Karabach

JesusChristPose
JesusChristPose
2 miesięcy temu

no słabsi byli na chuj drążyć…

imie
imie
2 miesięcy temu

a najbardziej wkurwiajace jest to ze przeciez Amika dostala dodatkowe pieniadze z puli ekstraklasy za awans do pucharow, po to kurwa, zeby sie wzmocnic

badziewiak
badziewiak(@badziewiak)
2 miesięcy temu
Reply to  imie

Każdy z pucharowiczow dostal, a kto się konkretnie wzmocnił?

Pyrpyr
Pyrpyr
2 miesięcy temu
Reply to  badziewiak

Nikt, ale nikt, tak jak Kolejorz, się nie osłabił. Dla np. Rakowa, samo zatrzymanie takiego Iviego i Kovacevica można traktować jak wzmocnienia. W Lechu (w Legii też) od kilku sezonów zaczyna się z osłabionym i eksperymentalnym składem, dokładnie w momencie by przegrać w eliminacjach do pucharów. Kto jest autorem tej przebiegłej strategii?

keszek
keszek
2 miesięcy temu
Reply to  Pyrpyr

W Legii? Przecież rok temu był awans do LE.

Pyrpyr
Pyrpyr
2 miesięcy temu
Reply to  keszek

Był, i dzięki temu na ligę pary nie starczyło, a w LE też tylko dwa momenty były – przebłysk Kastratiego i przypadkowy gol z Leicester. Chyba to nie dowód na wzmocnienia?

Fredy
Fredy
2 miesięcy temu
Reply to  Pyrpyr

No właśnie że jest to dowodem. Bramki strzelali nowi zawodnicy , Kastratti i Emreli , do tego jeszcze emreli dołożył parę goli w eliminacjach.

Rysiu
Rysiu
2 miesięcy temu

Poznaniacy zawsze oszczędzali a jak ktoś jest skąpy to cienka linia

nemo
nemo
2 miesięcy temu

Mawiało się kiedyś, że Szkoci to poznaniacy wyrzuceni z miasta za rozrzutność.
Może jest w tym ziarnko prawdy…

Hulk Hogan ze Szwecji
Hulk Hogan ze Szwecji(@hulk-hogan-ze-szwecji)
2 miesięcy temu

Tak tak, w Następnej rundzie Zurich opierdoli Karabach i znów na nich traficie o ile przejdziecie Gruzinów lub Słowaków i bedzie powtórka wpierdolu.

Łukasz
Łukasz
2 miesięcy temu

Chyba nie. Jak się zaliczy 1 rundę eLM lecisz do 3 eLE. Się pyrom upiekło.

Sebix
Sebix
2 miesięcy temu

Plach to jest zajebisty na naszym poziomie, w pucharach to dawał ciała. Druga sprawa to to, że ciężko powiedzieć żeby grał cokolwiek nogami. Trzecia sprawa to taka, że lepszy taki niż typ który może stać na bramce ale w klubie nocnym. Czwarta… Obstawiałem w papę 3 lub 4-1 po pierwszym meczu. Dużo się nie pomyliłem.

Messi nie lioneli, tylko taki inny.
Messi nie lioneli, tylko taki inny.
2 miesięcy temu

Skorza mial nosa, wiedzial co sie świeci, mistrz cudem przegrany przez Raków.
A Rutkowski dobry cwaniak, tez wiedzial, ze genu przegrywów nie oszukaja.
I mamy obraz Wielkiego wstydu u Wielkiego kolejorza.

Burczymucha
Burczymucha
2 miesięcy temu

Dobrześ napisał Jadczak!

Mariano Italiano
Mariano Italiano
2 miesięcy temu

Warto nadmienić że Ba Lua to był ich numer jeden na liście życzeń jakiś czas temu, a Kądzior ewentualną nagrodą pocieszenia. W efekcie Kądzior poszedł do Piasta. Po solidnym sezonie Kądziora i fatalnym Ba Lua’y, Lech ponownie nie był do Kądziora przekonany na tyle, by wyłożyć nieco więcej grosza. Oni do niego podchodzą jak pies do jeża, a gość w obecnym Lechu byłby JEDYNYM skrzydłowym z prawdziwego zdarzenia.

FuksiarzM
FuksiarzM
2 miesięcy temu

Lech ma jeszcze coś, czego nie ma żadna inna drużyna. To gen przegrywu, który uwidacznia się zwłaszcza wtedy, gdy panowie prezesi wtrącają się w każdy aspekt drużyny. Pompowano ten balonik od mistrzostwa kraju. Pompowano, pompowano i bach znów Karabach. Huku co nie miara, a pozostał smród. Przykro pisać, ale za Mateuszem Wdowiakiem powtórzę to co powiedział w superpucharze: „Panowie, oni są słabi”…

Wiadro
Wiadro
2 miesięcy temu

Pewien znany ekspert piłkarski, zwany matim, twierdził:
– Lech to nie Legia, trzech bramek na pewno nie straci. No to stracił 5. Podziękował.
Ten że ekspert, zajmujący się również transferami Legii już Wieteskę i Josue wytransferował.
Nastepny expert zwany Romanem tymże Koltoniem Lech jest mistrzem Polski ma świetnych klasowych zawodnikow, trzeba ich do Kadry i dalej grac ta sieczką co prezentuje Polski klub.

Fan Kazimierza D.
Fan Kazimierza D.
2 miesięcy temu
Reply to  Wiadro

Szkoda czasu na Kołtonia i Borka. To gamonie przekonani o własnej wielkości.
Nie słuchaj tych baranów.

Ktowic
Ktowic
2 miesięcy temu

Plach tez zawalił puchary Piastowi pare lat temu. Presja pucharów przeraża ligowych grajków .

Fpir
Fpir
2 miesięcy temu

Ha Rutkowskie dusigrosze pośmiewiskiem i jego bankomat Lech! Kibice tego klubu wstydźcie się, więcej napakujcie mu bankomat. Ładnie was & ucha … Ha ha haaa

Jakub
Jakub
2 miesięcy temu

ej, Stanowski bylbys bezrobotny bez weszlo i Polskiej pilki?

bo tak se mysle: jebac te 2 rzeczy