20 sekunda meczu Karabachu z Lechem Poznań. Kristoffer Velde ładuje bombę pod poprzeczkę, w dwumeczu jest 2:0. Na ten moment Kolejorz był jedną nogą w drugiej rundzie eliminacji do Ligi Mistrzów. A później obrona Lecha na czele z Arturem Rudko zaczęli odwalać taki cyrk, że przedstawiciele Cyrku Zalewski zaczęli nerwowo wydzwaniać do Piotra Rutkowskiego.

Lech obejrzał Ligę Mistrzów i uznał, że to nie dla niego

My wiemy, że Karabach to mocna ekipa, która gra regularnie w Europie, ma dobry współczynnik i generalnie dochodzi tam, gdzie polskie kluby nie dochodzą. Ale patrząc na to, jak dziś Azerowie grali – byli do puknięcia. Już w pierwszej minucie właściwie sprezentowali Lechowi gola, Amaral dostał piłkę pod polem karnym gospodarzy, wyłożył ją Velde, a ten sprawił, że poznaniacy mieli już całkiem sympatyczną zaliczkę. 2:0, możesz znów wrócić do niskiej defensywy, masz nawet margines straty gola…

Problem w tym, że w piłce nożnej dość istotnym elementem jest ten gość z rękawicami, który zakłada bluzę z długim rękawem. Niesłusznie pomija się go przy rozpisywaniu taktyki od razu zaczynając od trójki albo czwórki w tyłach. Ale patrząc na to, co dziś wyczyniał Artur Rudko między słupkami bramki, można śmiało wysnuć tezę, że Kolejorz faktycznie wyszedł w ustawieniu 4-2-3-1. Ale skoro już Lech chciał grać bez bramkarza, to mógł wystawić za niego dodatkowego napastnika chociażby.

Rudko zaliczył dzisiaj występ imienia Bartosza Fabiniaka, czyli – cytując Janusza Wójcika – chłop grał w siatkówkę. Jeśli Lech byłby dziś skuteczny w ataku i liczba N oznaczałaby gole przez gości strzelone, to Rudko i tak puściłby liczbę goli N+1. To był mecz tego rodzaju, że wieszasz na poprzeczce ręcznik, a przy słupkach stawiasz krzesła obrotowe i taki zestaw zalicza więcej udanych interwencji niż Ukrainiec. My tak do skautów nie aspirujemy, ale tak na logikę: jeśli Polska słynie ze szkolenia bramkarzy, a Ukraina raczej nie… Jeśli liga cypryjska jakaś tam fenomenalna nie jest… I jeśli setki skautów do tej pory nie wydzierało sobie z rąk 30-letniego Ukraińca z cypryjskiego Pafos nie wyrwała… TO MOŻE TEN RUDKO NIE BYŁ TAKIM NAJLEPSZYM WYBOREM, CO?

Jeszcze przy 1:2 lechici próbowali nawiązać walkę, ale po golu na 1:3 (strzał z wolnego w środek bramki, Rudko altruistycznie oddał piłkę przeciwnikom) posypała się już kompletnie defensywa Kolejorza. Lech po prostu spuchnął, nawet nie za bardzo ruszał do pressingu, nie miał sił na wykreowanie jakichś szans bramkowych, a w obronie robiły się dziury wielkości tych w rękawicach Rudko.

My wiemy, że sędzia dzisiaj też się nie popisywał. Lechitom należał się rzut karny po faulu na Kristofferze Velde. Przy bramce na 1:3 był spalony zdobywcy bramki. Angielski arbiter nie pokazał też ze dwóch-trzech żółtych kartek. Ale jeśli przy porażce 1:5 chcesz się tłumaczyć błędami arbitra, to trochę tak, jakbyś przy zesraniu się metr przed kiblem tłumaczył się za ciasno zawiązanymi sznurówkami. Niby można, ale po co.

Szkoda tego rewanżu, postawy w defensywie, błędów w drugiej połowie. Bo coś nam podpowiada, że lepiej zorganizowana w tyłach drużyna ten Karabach z eliminacji do Ligi Mistrzów wyrzuci. Stoperzy panikowali przy pressingu, na skrzydłach długimi fragmentami był wiatr, ale nie było konkretów. Skoro nawet beznadziejny do tej pory Velde woził tych Azerów dryblingami, to czemu miałby ich nie przewieść jakiś poważniejszy grajek.

A tak? Lech szybko wybił sobie z głowy Ligę Mistrzów i Ligę Europy. W eliminacjach do LM wytrwał trzy godziny. W trzy godziny, drodzy państwo, to można dojechać z Poznania do Kwidzyna. Trasa równie ciekawa jak oglądanie tych popisów Rudko. A chociaż nie ma co robić sobie nadziei, że na miejscu czeka nas coś spektakularnego. Ot, Kwidzyn. I jak w eliminacjach do Ligi Mistrzów – ot, szybki wpierdol, jak co roku. Tym razem jeszcze szybszy niż zwykle.

Karabach Agdam – Lech Poznań 5:1 (2:1)

Kady (14. i 74.) Ozobić (42.), Medina (56.), Huseynov (77.) – Velde (1.)

WIĘCEJ O LECHU POZNAŃ:

fot. NewsPix

Tenis
03.10.2022

Co czeka Igę Świątek do końca sezonu?

Iga Świątek już w środę wróci do gry po przerwie i po raz pierwszy zaprezentuje się na zawodowych kortach jako trzykrotna mistrzyni wielkoszlemowa. Niezmiennie jest też liderką rankingu i z pewnością zostanie nią do końca obecnego sezonu. Ten zbliża się zresztą nieubłaganie – Polce pozostały do rozegrania trzy turnieje. Już wiemy bowiem, że Iga nie wystąpi w finałach Billie Jean King Cup, najważniejszych rozgrywek reprezentacyjnych w kobiecym tenisie. Dwie […]
03.10.2022
Suche Info
03.10.2022

Del Piero: – Milik jest fundamentalny dla Juventusu

Arkadiusz Milik się nie zatrzymuje i w niedzielę zdobył kolejną bramkę dla Juventusu. Polak wyrasta na nowego idola kibiców Starej Damy a miał być tylko zmiennikiem Dusana Vlahovicia. Głos na temat obu napastników zabrał legendarny Alessandro Del Piero. – Vlahović się rozwija. Dobrze wyglądał podczas zgrupowania reprezentacji. Gra z Milikiem mu pomaga. Arek to piłkarz, który potrafi zrobić prawie wszystko i jest fundamentalny dla Juventusu – przyznał […]
03.10.2022
Ekstraklasa
03.10.2022

Babol Szromnika, paździerz Śląska

Śląsk z Wartą od dwóch lat lubili sobie wzajemnie postrzelać, w ich meczach do tej pory padały średnio prawie cztery gole. Dziś jednak trudno było ostrzyć sobie zęby na bramkową kanonadę, bo jedni i drudzy od początku sezonu nie imponują skutecznością. No i do miana widowiska to spotkanie miało całkiem daleko. To jak z czekoladą i wyrobem czekoladopodobnym – obok siebie nie stały. Na pewno wiemy, kto przed meczem sobie nie wyostrzył, ale zmysłów. Na początku meczu poważny […]
03.10.2022
Suche Info
03.10.2022

Oficjalnie: Radosław Sobolewski trenerem Wisły Kraków

Potwierdzają się medialne doniesienia z ostatnich godzin. Wisła Kraków poinformowała, że nowym trenerem pierwszej drużyny zostanie Radosław Sobolewski. 45-letni szkoleniowiec zastąpi na tym stanowisku Jerzego Brzęczka.  Seria pięciu ligowych meczów bez wygranej to było zbyt wiele nawet jak na Jerzego Brzęczka. Były selekcjoner reprezentacji Polski miał wrócić z Wisłą do Ekstraklasy, ale coś ewidentnie poszło nie tak. Dlatego w poniedziałek poinformowano, że 51-latek podał się do dymisji. Od razu […]
03.10.2022
Piłka nożna
03.10.2022

Weszłopolscy live od 21:00: Białek, Roki, Paczul, Wąs, Mazurek

Jakub Białek, Mateusz Rokuszewski, Paweł Paczul, Jan Mazurek i Maciej Wąsowski omawiają najważniejsze wydarzenia 11. kolejki Ekstraklasy Zapraszamy! 
03.10.2022
Suche Info
03.10.2022

Ceferin o Superlidze: – Wątpię, żeby takie pomysły mogły jeszcze wrócić

Nie ma co liczyć w najbliższym czasie na powstanie Superligi. Tak przynajmniej twierdzi Aleksander Ceferin. Prezydent UEFA udzielił wywiadu słoweńskiej telewizji RTV, w którym zapewnił, że nie zanosi się na żadną rewolucję w europejskim futbolu.  Ceferin jest przekonany, że pomysł Superligi nie wróci przynajmniej przez kilkanaście najbliższych lat. – Wątpię, żeby za 10-15 lat takie pomysły mogły jeszcze wrócić. Mamy trzech prezesów klubów, którzy nadal coś mówią ze względu na swoje ego, ale z drugiej strony jako […]
03.10.2022
Tenis
03.10.2022

Co czeka Igę Świątek do końca sezonu?

Iga Świątek już w środę wróci do gry po przerwie i po raz pierwszy zaprezentuje się na zawodowych kortach jako trzykrotna mistrzyni wielkoszlemowa. Niezmiennie jest też liderką rankingu i z pewnością zostanie nią do końca obecnego sezonu. Ten zbliża się zresztą nieubłaganie – Polce pozostały do rozegrania trzy turnieje. Już wiemy bowiem, że Iga nie wystąpi w finałach Billie Jean King Cup, najważniejszych rozgrywek reprezentacyjnych w kobiecym tenisie. Dwie […]
03.10.2022
Ekstraklasa
03.10.2022

Babol Szromnika, paździerz Śląska

Śląsk z Wartą od dwóch lat lubili sobie wzajemnie postrzelać, w ich meczach do tej pory padały średnio prawie cztery gole. Dziś jednak trudno było ostrzyć sobie zęby na bramkową kanonadę, bo jedni i drudzy od początku sezonu nie imponują skutecznością. No i do miana widowiska to spotkanie miało całkiem daleko. To jak z czekoladą i wyrobem czekoladopodobnym – obok siebie nie stały. Na pewno wiemy, kto przed meczem sobie nie wyostrzył, ale zmysłów. Na początku meczu poważny […]
03.10.2022
Piłka nożna
03.10.2022

Weszłopolscy live od 21:00: Białek, Roki, Paczul, Wąs, Mazurek

Jakub Białek, Mateusz Rokuszewski, Paweł Paczul, Jan Mazurek i Maciej Wąsowski omawiają najważniejsze wydarzenia 11. kolejki Ekstraklasy Zapraszamy! 
03.10.2022
Ekstraklasa
03.10.2022

Osuszanie przemoczonych ubrań. O mentalności Legii

Dochodzi jedna trzecia ekstraklasowego sezonu. Legia kręci się w ścisłej czołówce zaledwie pół roku po zimowaniu na przedostatnim miejscu w ligowej tabeli, a jednak niemała część stołecznego środowiska szepcze, że Koście Runjaiciowi nie wypada ogłaszać wszem i wobec swojego zadowolenia po bezbramkowym remisie z Lechem Poznań w meczu, który najpewniej na wyrost nazywany jest Derbami Polski.  – Popsuliśmy Lechowi święto – mówił niemiecki trener Legii po spotkaniu, w którym jego drużyna […]
03.10.2022
Na zapleczu
03.10.2022

Upadek oblężonej twierdzy. Jerzy Brzęczek nie pomógł Wiśle Kraków

Kibice układają przyśpiewki o jego zwolnieniu. Zarządzający — przynajmniej z jednego z obozów — szukają jego następcy. Współpracownicy krytykują dziennikarza, który wytyka jego błędy. Tak wyglądały ostatnie dni Jerzego Brzęczka w roli trenera Wisły Kraków. Dwa lata temu o tej porze myślał o mistrzostwach Europy. Teraz znalazł się na marginesie w swoim zawodzie. Wrzesień 2021. Jerzy Brzęczek stwierdził, że reprezentacja Polski z nim na ławce wyszłaby z grupy EURO 2020. Maj 2022. […]
03.10.2022
Weszło
03.10.2022

Fortuna zatoczy Kownackiego i Karbownika na mundial?

Za Dawidem Kownackim i Michałem Karbownikiem kolejne udane występy w 2. Bundeslidze. Ich Fortuna Duesseldorf wygrała 4:1 z Arminią Bielefeld, a obaj zanotowali po asyście. Z meczu na mecz forma obu Polaków rośnie, ale czy na tyle, by selekcjoner Czesław Michniewicz przyjrzał im się bliżej? Na mundial do Kataru selekcjoner zabierze 26 zawodników. Czy wśród wybrańców Czesława Michniewicza znajdzie się choć jedno miejsce dla Dawida Kownackiego bądź Michała Karbownika? Jednoznacznej odpowiedzi […]
03.10.2022
Liczba komentarzy: 526
Subscribe
Powiadom o
guest
526 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Janusz
Janusz
2 miesięcy temu

Ponieważ po rokrocznych polskich eurowpierdolach mam identyczne przemyślenia, napiszę w miarę krótko: dopóki nikt „wyżej” nie pierdolnie pięścią w stół i nie zabierze się do jakichkolwiek POWAŻNYCH systemowych zmian, nie mamy co liczyć nawet na egzotycznego inwestora, który zbudowałby nam chociaż jeden taki Karabach. Dotyczy to seniorskich drużyn, ale przede wszystkim piłki młodzieżowej. Mamy potężny deficyt dobrze wyszkolonej młodzieży, a ta, która się przebija do dorosłej piłki, od razu jest wykupywana przez ósmorzędne kluby zachodnie, a co jeszcze gorsze – jest wykupywana z takich Śląsków, Zagłębi czy innej Pogoni. Z ogólnego punktu widzenia polskiej piłki istnienie hegemona „osłabiającego” inne drużyny poprzez kupowanie ich najlepszych zawodników jest korzystne, czego dobrym przykładem są Czechy, gdzie Slavia, Sparta i Viktoria drenują pozostałych i dzięki temu mają wyniki w Europie.

Samiec Alfa
Samiec Alfa
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Za dużo pieniędzy na ekstraklasę, za mało na 2 i 3 ligę

Samiec Alfa
Samiec Alfa
2 miesięcy temu
Reply to  Samiec Alfa

Ograniczyć obcokrajowców do minimum.
Grać jak najwięcej Polakami, nawet jeśli początkowo nie będzie efektów.

Różowy Moet
Różowy Moet
2 miesięcy temu
Reply to  Samiec Alfa

Przewidywalne:znaleźć winnych i wskazać palcem.Kurwa mać….
I jakie efekty chcesz uzyskać grając piłkarzami gorzej wyszkolonymi niż starzy Słowacy?

Samiec Alfa
Samiec Alfa
2 miesięcy temu
Reply to  Różowy Moet

Legia z Żyro, Kucharczykiem i innymi nie była słaba. Lała Celtic. Tylko, że Ci piłkarze grali w ekstraklasie. A teraz kogo masz? Tego obrońcę z Legii co grał ostatnio w kadrze ?
Za pięć lat będzie jeszcze mniej Polaków w ekstraklasie i trzeba będzie do kadry naturalizować murzynów i Brazylijczyków.

Różowy Moet
Różowy Moet
2 miesięcy temu
Reply to  Samiec Alfa

Celtic byl słaby a nie Legia mocna,człowieku.I co to za argument,że grał Żyro?Poza tym jestem wielkim zwolennikiem naturalizacji,bo interesuje mnie to jak ktoś gra a nie to czy urodził się pod Białymstokiem czy w Paranie.

Samiec Alfa
Samiec Alfa
2 miesięcy temu
Reply to  Różowy Moet

Nie kłam. Legia później wygrała grupę w lidze europy. Mogłaby coś zwojować też w lidze Mistrzów.

Różowy Moet
Różowy Moet
2 miesięcy temu
Reply to  Samiec Alfa

Taaa….wygrać LM i w ogóle.Mamy gówniany poziom i nie zmieni tego nic,a wymyslanie rzeczy typu wywalić obcokrajowców bla bla bla to jest argument chłopków-roztropków z 90minut.pl

Samiec Alfa
Samiec Alfa
2 miesięcy temu
Reply to  Różowy Moet

Naucz się czytać ze zrozumieniem. Legia lepiej by wypadła niż później co grała z Realem.

Różowy Moet
Różowy Moet
2 miesięcy temu
Reply to  Samiec Alfa

Celtic byl słaby a nie Legia mocna,człowieku.Od dawna tak jest:polska ekipa wygrywa tylko wtedy gdy zagraniczna ma słabszy dzień lub dołuje w lidze.I co to za argument,że grał Żyro?Poza tym jestem wielkim zwolennikiem naturalizacji,bo interesuje mnie to jak ktoś gra a nie to czy urodził się pod Białymstokiem czy w Paranie.

OBIEKTYWNY
OBIEKTYWNY
2 miesięcy temu
Reply to  Różowy Moet

a po co sie klocic teraz o to czy legla mocniejsza byla czy amica slabsza.Prawda jest,ze oba te memowe kluby doznaly gwaltu ze strony Karabachu.Zycie

amikorz to kurwiorz
amikorz to kurwiorz
2 miesięcy temu
Reply to  OBIEKTYWNY

Rozowy, cudowne dziecko dwoch pedalow, sam zes mem.

Manuel Arboleda
Manuel Arboleda
2 miesięcy temu
Reply to  Różowy Moet

Zmień majtki. Pierniczysz o tej słabości Celticu jak Glapiński o stopach procentowych. Dziś Azerowie byli do ogolenia. Paradoksalnie zagrali słabiej niż w Poznaniu. Ale miękiszony z Lecha nie dały rady…

Różowy Moet
Różowy Moet
2 miesięcy temu

Taka..byli do ogolenia.Juz prawie,a gdyby,a to a tamto.5-1.Koniec.Jezeli widziałeś szansę to…nic dziwnego,przedawkowanie Ekstraklasy tak działa.

Błąd w myśleniu
Błąd w myśleniu
2 miesięcy temu
Reply to  Samiec Alfa

Legia zlała Celtic pomimo tego, że grał Żyro i Kucharczyk.

Samiec Alfa
Samiec Alfa
2 miesięcy temu
Reply to  Różowy Moet

I tak w pucharach jest coraz gorzej, a idąc tą drogą co obecnie będzie jeszcze gorzej.
Jaką mamy korzyść z tego że trzema Polakami przegrywamy 5-1?
Po chuj te wszystkie ligi młodzieowe? Żeby Kucharski z Piekarskim się dorabiali na transferach.

Samiec Alfa
Samiec Alfa
2 miesięcy temu
Reply to  Samiec Alfa

Obcokrajowcy nic nie wnieśli dla polskiej piłki. Kilka wyjątków takich jak Radović nic nie zmieniło. Zajmują niepotrzebnie miejsca polskim piłkarzom bo na treningu bardziej elegancko się poruszają.

Twierdza
Twierdza
2 miesięcy temu
Reply to  Samiec Alfa

Oczywiście, że nic nie wnieśli i nie wniosą, bo do tej chu…wej ligi chcą trafić tylko piłkarskie odpady, kontuzjowani, do odbudowy, na przeczekanie, na koniec kariery itd. Z jakiegoś powodu i tu nie wiem, tacy zawodnicy, jacy są np. Karabachu nie trafiają pomimo że są w zasięgu finansowym naszych klubów, a nie są to jakieś gwiazdy, czyli ? Wniosek jeden – to wina skorumpowanych menadżerów i dyrektorów sportowych, słabego skautingu i wciąż amatorów, a nie menadżerów zarządzających klubami sportowymi. Problemem jest też tzw. „zamknięty krąg” – czemuś słabą ligą, bo masz słabych piłkarzy transferowanych, czemu masz słabych piłkarzy transferowanych, boś słabą ligą”.

Dkozii
Dkozii
2 miesięcy temu
Reply to  Samiec Alfa

A ten karabak to ograł nas szefami czy samymi obcokrajowcami?

Dkozii
Dkozii
2 miesięcy temu
Reply to  Dkozii

Azerami

WislakZWiednia
WislakZWiednia
2 miesięcy temu
Reply to  Dkozii

wczoraj w wyjsciowym skladzie bylo 2 Azerow

Samiec Alfa
Samiec Alfa
2 miesięcy temu
Reply to  Dkozii

Chuj mnie to obchodzi kim grał. Wiem tyle że przegrali z cieniasami. Wstyd i tyle. Jeśli masz kompleksy przed obcokrajowcami to idź się lecz.

Canarino
Canarino(@canarino)
2 miesięcy temu
Reply to  Samiec Alfa

Serio , naprawdę myślisz ,że wystarczy tylko grać samymi Polakami i przyjdą kiedykolwiek efekty? xd Kluby z z Litwy ,Estonii czy z Malty też grają prawie samymi narodowymi graczami a efektów nigdy nie było,nie ma i długo nie będzie. Nawet reprezentacje tych krajów z tego nic nie mają.
Nie wystarczy tylko wystawiać do podstawowego składu jak najwięcej Polaków ,ale muszą oni być jak najlepiej wyszkoleni .A najważniejsze szkolenie umiejętności piłkarza odbywa się dużo wcześniej. Piłkarz nabywa najwięcej i najważniejszych umiejętności w okresie kiedy jest 11-15 latkiem a nie wtedy jak ma 19 czy 23 lata. Było już wiele razy o tym pisane i mówione Właśnie w tych grupach wiekowych zaczynają pojawiać się duże różnice w poziomie wyszkolenia między przeciętnym 11-15 latkiem z Polski a między 11-15 latkiem z Belgii,Chorwacji,Danii Francji czy Hiszpanii. Jak taki 19 czy 20 latek nie ma opanowanej techniki przynajmniej na poziomie solidnym to już nigdy nie będzie z niego dobrego piłkarza. Może sobie wtedy grać nawet setki meczów na rok i da to jedynie jakieś korekty w umiejętnościach. Ale to są tylko korekty czyli jakieś niewielkie poprawy Z piłkarza który jest średni technicznie a ma 19-24 lata nie zrobisz kogoś obdarzonego dobrą techniką bo na to był czas kiedy miał 11-15 lat Już tak naprawdę taki 16 latek jak nie ma opanowanych pewnych umiejętności jakie powinien nabyć mając 13 czy 14 lat to już raczej żadnego dobrego piłkarza z niego nie będzie.. Taka jest brutalna prawda. Na zachodzie Europy czy w skandynawii piłkę kopią już 5 latkowie.Okres szkoleniowy trwa bardzo długo. U nas popsuci jeśli chodzi o umiejętności piłkarskie są już 16 latkowie i wystarczy obejrzeć sobie występy kadry u-16 w meczach z innymi reprezentacjami ,żeby to zauważyć. U nas piłkarze 19 czy 20 letni mają gorszą technikę niż 14-15 latkowie z Danii, Holandii, Chorwacji,Belgii czy Portugalii . Długo wymieniać.
Co do Karabachu to oni podobnie jak Lech grają głównie zawodnikami zagranicznymi .Różnica jest taka ,że dzięki regularnej grze w fazie grupowej Ligi Europy i jednemu występowi w fazie grupowej Ligi Mistrzów stali się klubem bogatszym od wszystkich polskich klubów więc po prostu mają lepszych jakościowo zagranicznych zawodników bo ich na nich bardziej stać niż polskie kluby . Na boisku już w pierwszym meczu było to jednak widać.

Samiec Alfa
Samiec Alfa
2 miesięcy temu
Reply to  Canarino

Masz kompleks niższości. Kościół, zabory i komuna zdeformowały mózgi w całym twoim rodzie. Nie pękaj przed obcokajowcami. Wcale nie jesteśmy gorsi od innych.

Różowy Moet
Różowy Moet
2 miesięcy temu
Reply to  Samiec Alfa

W piłce klubowej jesteśmy gorsi w każdym elemencie piłkarskim od jakiś 70% europy.czego nie rozumiesz?

Samiec Alfa
Samiec Alfa
2 miesięcy temu
Reply to  Różowy Moet

Będzie jeszcze gorzej. Zobaczysz w czwartek. Pewnie jakoś Pogoń z Lechią się przepchną, ale będzie ciężko. I będzie trzeba sprowadzić więcej Portugalczyków i Hiszpanów. Przecież tam w trzecich ligach tyle nie zarobią co w Polsce.

Różowy Moet
Różowy Moet
2 miesięcy temu
Reply to  Samiec Alfa

Niemcy tak zrobili z kadrą po 2000r i mieli finał w 2002r.Jak nie masz piłkarzy,którzy gwarantują poziom to szukasz alternatywnych rozwiązań.

Samiec Alfa
Samiec Alfa
2 miesięcy temu
Reply to  Różowy Moet

Wiesz, Niemcy także zakładali obozy koncentracyjne. Nie wszystko co robią Niemcy należy naśladować.

Różowy Moet
Różowy Moet
2 miesięcy temu
Reply to  Samiec Alfa

Bardziej kretyńskiego argumentu nie mogłeś przytoczyć.Podaje ci przykład sprawdzonego działania,a ty mi z prowincjonalnymi „nacjonałkami” wyskakujesz…

Samiec Alfa
Samiec Alfa
2 miesięcy temu
Reply to  Różowy Moet

Głupi cwelu.
A zapomniałeś dodać że 2004 na Euro nie wyszli z grupy, remisując przy okazji z Łotwą.
Sprawdzane działanie to Niemcy testowali w obozach koncentracyjnych n ludziach.

Różowy Moet
Różowy Moet
2 miesięcy temu
Reply to  Samiec Alfa

Głupiego cwela znajdź sobie na wsi z której pochodzisz prostaku.Koniec dyskusji z wioskowym pospólstwem.Żegnam.

Canarino
Canarino(@canarino)
2 miesięcy temu
Reply to  Samiec Alfa

Czytałeś całą moją wypowiedź? Gdzie niby napisałem ,że mamy grać głównie obcokrajowcami? Powiem więcej. Naszych klubów finansowo nie stać na solidnych obcokrajowców więc podobnie jak kluby chorwackie ,które mają podobne budżety, powinny grać głównie narodowymi graczami wśród których większość to są wychowankowie. Problem tylko w tym ,że szkolenie u nas też leży .Czasem w Lechu czy w Legii czy czasem w innym klubie pojawi się jakiś diamencik , który szybko zostaje sprzedany za granicę. Reszta wychowanków jednak jest dużo słabsza i nie jest w stanie w jakikolwiek sposób zastąpić tego jednego ,wyraznie lepszego , który wyjechał . Dla klubów z Chorwacji to żaden problem bo u nich oprócz perełek, które też szybko odchodzą to spora część wychowanków, która zostaje w klubie jest na tyle dobrze wyszkolona ,że są w stanie zapełnić luki po sprzedanych zawodnikach bez jakiś ogromnych spadków w jakości gry. Jakiś spadek jakości jest ,ale nie jest on na tyle duży ,że cała gra w ofensywie czy w defensywie pada. Po prostu przeciętny młodzieżowiec w Chorwacji jest lepiej wyszkolony niż przeciętny polski młodzieżowiec. Dlatego u nas luk po jednym czy dwóch lepszych zawodnikach nie da się zapełnić kolejnym wychowankiem bo reszta wychowanków mocno odstaje poziomem od tych dwóch sprzedanych,lepszych wychowanków.. U nas nie ma szkolenia na taką bardziej masową skale. Pojawia się jeden lub dwa diamenciki na 3-4 lata a reszta wychowanków jest zwyczajnie słabiutka i nie nadaje się nawet na ławkę rezerwowych. .
Mając niewielki lub mały budżet w stosunku do nawet greckich czy cypryjskich klubów nie ma sensu kupować dużej liczby zawodników zagranicznych bo polskie kluby stać będzie zawsze tylko na kompletnych przeciętniaków wśród których dodatkowo będą pojawiać się piłkarze zwyczajnie mizerni i zbyt słabi nawet na polską ligę. Solidnych zagranicznych zawodników zawsze wykupią bogatsze kluby z Grecji , Cypru czy Azerbejdżanu oraz Kazachstanu czy też taki Sheriif Tiraspol z Mołdawii , który też ma większy budżet niż większość polskich klubów.
Teraz polskim klubom jeszcze mniej opłaca się kupować zagranicznych zawodników niż jeszcze 12-15 lat temu bo od kilku lat konkurencja na rynku transferowym wzrosła. Kiedyś kluby z Cypru,Azerbejdząnu czy Kazachstanu nie miały szans rywalizować finansowo z polskimi klubami o jakis solidniejszych zawodników z Brazylii czy z Afryki.Zauważ ,że dziś w polskich klubach jest wyraźnie mniej Brazylijczyków oraz Afrykańczyków a dziwnym trafem pełno ich w klubach cypryjskich czy tez w Azerskich i Kazachskich . Po prostu tam lepiej zarabiają.

Samiec Alfa
Samiec Alfa
2 miesięcy temu
Reply to  Canarino

Oczywiście masz rację. Kiedyś w wojewódzkiej lidze juniorów przyjechał do nas na wieś Widzew. Jakoś udało mu się wygrać 2-1, ale styl to była żenada. Paru chłopaków z kilku niewielkich wsi gra na równi z Widzewem. Co gorsza treningi u nas były tylko dwa razy w tygodniu, i nigdy nie odbywały się w pełnym składzie, bo zawsze coś kilu chłopakom wypadało. Tylko bez pieniędzy dostań się do Widzewa.

Bezwartosciowy tryglodyta
Bezwartosciowy tryglodyta
2 miesięcy temu
Reply to  Canarino

Masz Lika bo ja pewnie jedyny to przeczytalem. Pozdrawiam.

Porter
Porter
2 miesięcy temu
Reply to  Samiec Alfa

Taaa, szczególnie księża od wielu lat przekonują z ambony o wyższości Kozadoviciów nad Nowakami.
Jak to czasem łatwo z powodów ideologicznych palnąć babola jak jakiś Rudko.

Sracz
Sracz
2 miesięcy temu
Reply to  Canarino

Lech zarobił 30 baniek w ostatnich 3 latach na transferach i zagrali przecież w LE 2 lata temu, zamiast wykorzystać tą kasę nabrali trochę więcej szrotu i teraz ogłosili wielki rekord 800k € za jakiegoś randoma z 2 ligi portugalskiej. Przecież to jest śmiech na sali, za te pieniądze by sobie mogli zbudować naprawdę solidny skład, a z oglądalnością Ekstraklasy raczej by nie było problemu kogoś ściągnąć (top 10 w europie pod względem praw telewizyjnych, porównaj sobie to z Karabachem który grając w stolicy eliminacje praktycznie pół stadionu miał puste). Nie zdziwiłbym się gdyby w tym czasie Lech zarobił na transferach+transmisjach+grze w LE więcej niż Karabach grając co roku w Europie.

Po co ten cały zagraniczny szrot który jedyną styczność z poważną piłką to ma w drużynach młodzieżowych Realu albo Porto, a potem tułaczka po chujowych klubach i zapleczach wielkich lig, skoro nie daje to żadnej jakości?
Karabach wcale dużo nie ma zagranicznych graczy, a jak już ma to nawet takich z udaną przeszłością w Ligue 1 czy Primeira Liga, znajdź mi takiego jednego w Lechu. Jedyne co Lech ma to solidnego trenera, teraz tylko wypadałoby ściągnąć solidnych zawodników i dać mu pracować, a skończy się tak że z tym szrotem niewiele osiągnie, bo z gówna bata nie ukręcisz, a po sezonie wyleci z klubu.

Fan Kazimierza D.
Fan Kazimierza D.
2 miesięcy temu
Reply to  Sracz

Czy znasz znaczenie słowa „wydatki”?

Sracz
Sracz
2 miesięcy temu

I wydatki na klub to jak rozumiem jakieś 100 milionów PLN rocznie (bo poza przychodami z transferów, z drugie tyle pewnie zarobili na prawach i LM), mimo że cały skład łącznie zarabia 25 milionów?
To się nazywa skąpstwo, albo przpierdalanie pieniędzy a nie wydatki, wydatki na takim poziomie to może mieć jakiś średniak z top 5, a nie Lech.

Zenon
Zenon
2 miesięcy temu
Reply to  Sracz

Solidny trener?Solidny trener obserwuje grę na treningach i nie wystawia słabszego bramkarza,nie wystawia beznadziejnego Murawskiego czy Satki…

PiotrekB
PiotrekB(@piotrekb)
2 miesięcy temu
Reply to  Sracz

Wiesz ta przeszłość nigdy nic nie gwarantuje – a jedynie moze sugerowac
patrz Nacho Novo, Manu, Descarga, Arrubarena i inne tego typu wynalazki

Fan Kazimierza D.
Fan Kazimierza D.
2 miesięcy temu
Reply to  Canarino

To co napisałeś to racja. Nie robią postępów chłopcy w grupach wiekowych 11-15. Ale główną przyczyną eurowpierdoli jest bieda polskich klubów i egalitaryzm naszej eklapy. Liga rozbudowana do granic absurdu, wszyscy mogą wygrać ze wszystkimi. Na boisku zapasy w stylu MMA przy aprobacie sędziów. Dobrzy zagraniczni piłkarze uciekają szybko kiedy widzą tę „walkę”.
Kiedy dochodzi do pucharów a tam sędziowie gwiżdżą zgodnie z przepisami wtedy płacz.
Ale polski kibic chciał aby było równo, aby były emocje.
A jak dobrze wyszkolimy młodych piłkarzy to co, nie wyjadą?
Wszyscy wyjadą bo taka jest natura ludzka. Każdy chce zarobić.
Czy jako kibic zgodzisz się aby jeden lub dwa kluby w kraju miały dostęp do horrendalnych pieniędzy a reszta biedaki?
Bo tak jest w tych Mołdawiach, Kazachstanach czy u Azerów.
Wtedy będą sukcesy. Ale kibic krajowy się nie zgodzi.
Chyba że jego klub będzie bogaty.
Wariant azerski przerabialiśmy z Wisłą Cupiała za pieniądze PFRON.
Sukcesów nie ma bo nie ma kasy.
Kasy nie ma bo nikt bogaty nie włoży pieniędzy w interes gdzie tryglodyci będą mu rządzić i stawiać warunki.
I tyle w temacie. Liga już za dwa dni i zapomnijmy o pucharach.
One nie dla nas.
Pozdrawiam tu dyskutujących.

Greg lepkie rączki
Greg lepkie rączki
2 miesięcy temu
Reply to  Samiec Alfa

Tak to prawda, ale też wśród tych Polaków żeby nie grał syn, bratanek, wnuczek, szwagier, zięć byłych piłkarzy, działaczy czy trenerów. Wyjebać w pizdu tych wszystkich menedżerów, bo teraz wystarczy mieć menago i cię wszędzie wepchnie a lepszy chłopak będzie kopał po pastwiskach bez szansy żeby się pokazać.

pol
pol
2 miesięcy temu
Reply to  Samiec Alfa

piłkarzyki to pi$deczki… Przy nich taki np. Nadal to GLADIATOR walczący sam prawie 5 godz. i jeszcze kontuzjowany … siatkarze grający 5 setów itd. dyscypliny w których ludzie walczą 10x bardziej niż piłkarze ,którzy po godzinie oddychają rękawami jest wiele… jak można płącić takie astronomiczne pieniądze tym pozorantom…????????

Beka z was kasztany w komentarzach
Beka z was kasztany w komentarzach
2 miesięcy temu
Reply to  pol

Odkleiło Ci się coś i to mocno pisząc o większej intensywności siatkarzy w porównaniu do piłkarzy. xD uprawiałeś ty kiedyś w te sporty czy tylko przed tv je widzisz?

Tralalalla
Tralalalla(@tralalalla)
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Ale dostales wlasnie „systemowe rozwiazanie”. PIS podpisal 2 miliardy z budzetu przez 10 lat na to, żeby polskie kluby nie odpadały w pierwszej rundzie. Nóż sie w kieszeni otwiera…

Bezwartosciowy tryglodyta
Bezwartosciowy tryglodyta
2 miesięcy temu
Reply to  Tralalalla

I 100ml na rydzyka jesteś zadowolony? Ja wolał bym co najmniej odwrotnie.

Fan Kazimierza D.
Fan Kazimierza D.
2 miesięcy temu
Reply to  Tralalalla

Tylko na papierze. To gra dla takich głupków jak ty.

Lux De
Lux De
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Jak wyższa cywilizacja miała gang bang u pastuchów.

Miki
Miki
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Zgadzam się z tobą, ale odnośnie samego meczu pierwsza połowa wyrównana szkoda błędu rutko przy bramce na 2:1. Druga połowa Karabach miał przewagę ale to wynikało z bramki strzelonej po spalonym a późnej już naszym opadły chęci do gry szkoda bo Karabach nie zagrał nic czego Lech nie potrafi grać. Sam sędzia też się przyczynił do tego zwycięstwa dużo błędów narzekamy na sędziów w Ekstraklasie a tu są o wiele gorsi, cóż teraz liga konferencji grupa to obowiązek.

Bastian
Bastian
2 miesięcy temu
Reply to  Miki

Jaki obowiązek. Jeszcze jedna runda i pa pa. Z tej drużyny już nie ma co zbierać, posypała się jak domek z kart w Azerbejdżanie, a wcześniej z Rakowem.

Miki
Miki
2 miesięcy temu
Reply to  Bastian

Posypała się to fakt w drugiej połowie po błędzie sędziego ale pierwsza połowa była wyrównana. Nie bronie Lecha bo nawet po stracie na 3:1 zagrali tragicznie to chyba było najgorsze 45 min Kolejorza jakie widziałem. Mam nadzieję że jednak coś w tym sezonie w Europie ugrają bo jest potencjał tylko trzeba go wydobyć.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe(@icek-mordehaj)
2 miesięcy temu
Reply to  Miki

„po błędzie sędziego”
„po błędzie sędziego”
Weź stary odpuść, bo pomyślę, że meczu nie oglądałeś. Tak, był błąd sędziego, tylko co z tego, skoro to był pojedynek gołej dupy z batem?

Miki
Miki
2 miesięcy temu

Chyba napisałem że w drugiej połowie lech zagrał bardzo źle pomyślę że nie czytałeś komentarza

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe(@icek-mordehaj)
2 miesięcy temu
Reply to  Miki

Czytałem, ale tak często to podkreślasz, jakby to miał być klucz, a nie jest.

Michal
Michal
2 miesięcy temu
Reply to  Miki

Tylko tak powaznie . Czy naprawdę uważasz że pierwsza połowa była wyro wyrównana? I proszę , to nie jest zarzut tylko ciekawość

Miki
Miki
2 miesięcy temu
Reply to  Michal

Była wyrównana karabach popełniał dużo błędów, obrona grała niepewnie nie wykorzystaliśmy tego. Jeśli chodzi o drugą połowę gdzie Lech niestety nie miał argumentów żeby cokolwiek zrobić. Wiem że wytykanie błędów sędziego jest słabe ale trochę wkurwia mimo to Lech przegrał zasłużenie

panie kolego
panie kolego
2 miesięcy temu
Reply to  Miki

Karabach popelnial bledy w obronie, poniewaz Azerowie nie sa przyzwyczajeni do bronienia. W lidze azerskiej klepia wszystkich rowno. Lech zamiast atakowac i wybic Karabach ze strefy komfortu to okopal sie na szesnastym metrze i pozwolil Azereom grac dokladnie to co graja w lidze.
NIe moge zrozumiec dlaczego zespol, ktory przez caly sezon gra otwarty futbol, atakuje i kreuje sytuacje, nagle w najwazniejszym dwumeczu zmienia taktyke o 180 stopni i gra cos czego nigdy nie gral w mistrzowskim sezonie.

Sracz
Sracz
2 miesięcy temu
Reply to  Miki

Gdyby ten parodysta na bramce sparował piłkę na bok to by nie było problemu z sędzią, ta bramka to nie jest wyłącznie wina błędu sędziowskiego.

Marian
Marian
2 miesięcy temu
Reply to  Miki

Nie zgodziłbym się z Tobą…

„Druga połowa Karabach miał przewagę ale to wynikało z bramki strzelonej po spalonym a późnej już naszym opadły chęci do gry”

Przy wyniku 2:1 strzelona bramka dawała Lechowi awnans, przy wyniku 3:1 bramka dawała Lechowi dogrywkę. Nie podejrzewam ich o to, że nie chciało im się już grać tylko dlatego, że mieli perspektywę dodatkowych 30 min. Po prostu byli zespołem słabszym, mniej wybiegany, wyraźnie słabszym technicznie i w sumie bez bramkarza. Dodatkowym plusem dla Azerów była pogoda. W trakcie meczu ok 28’C i wilgotność w granicach 70% a w Poznaniu 23′ i wilgotność 40%. Każdy kto miał okazję przebywać w Azji, w klimacie subtropikalnym to wie jak się kurwa ciężko tam wieczorami oddycha, a co dopiero gra 90 minut

OBIEKTYWNY
OBIEKTYWNY
2 miesięcy temu
Reply to  Marian

Marian ty juz wiecej nice pijesz. Przy 2:1 DLA karabacha byla by dogrywka ale teraz juz po ptokach. Poznanska podrobka dostala 5 bachow I po pucharach(w PK bedzie podobnie) Za mocny ten shit na amice

Roman
Roman
2 miesięcy temu
Reply to  OBIEKTYWNY

Możesz zwalić konia i liczyc na kolejny sukces swojego marnego życia

Viola
Viola
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Frazesy głoszone od zarania dziejów.

Lecę na piwo
Lecę na piwo
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Mlodziez tez nie jest pomyslem. W Karabachu skupuja po prostu dobrych pilkarzy, nie graja mlodzieza. A popatrz jakie maja wyniki…

Jose Arcadio Morales pułkownik
Jose Arcadio Morales pułkownik
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Ale po co nam budowanie takiego Karabachu?? Przecież to, kurwa, patyki … nie zagrali dzisiaj NIC specjalnego … amikorz sam dał im bramki, na bramce mieli pierdolony ręcznik, nie zagrali totalnie NIC .. śmiem twierdzić, że Pogoń/Lechia/Raków, może nawet i szemrańce, by sobie dzisiaj, przy takiej zaliczce i bramce strzelonej w 20, kurwa, sekundzie – poradziły :/ Ba … wydaje mi się również, że wystarczyłby Skorża i inny – obojętnie, kurwa, jaki – BRAMKARZ … taki prawdziwy … co umie łapać piłki ….

Janusz
Janusz
2 miesięcy temu

Karabach 8 lat z rzędu grał w fazie grupowej europejskich pucharów i teraz zagra po raz 9. W takim znaczeniu miałem na myśli budowę podobnego klubu.

Stach Levy
Stach Levy
2 miesięcy temu

Patyki?? Powiem tak… jak napisałem po pierwszym meczu że Zoubir robił co chciał były minusy… Widziałeś Kadyego??? Objechał Milica jak na boisku w parku.. kurwa tak się gra koleś wjeżdża na dryblingu i strzela a u nas? Defensywi skrzydłowi
…Kurwa niech ktoś nauczy nas DRYBLOWAĆ i po prostu grać z pierwszej piłki….

Murphy
Murphy(@murphy)
2 miesięcy temu
Reply to  Stach Levy

Nie ma tak dobrze.
U nas zaraz będzie zjebka zza lini i zmiana w przerwie, jak jakiemuś się włączy chęć dryblingu.

Bezwartosciowy tryglodyta
Bezwartosciowy tryglodyta
2 miesięcy temu

I jeszcze 10pilkarzy w polu I się zgodzę poza tym 100% racji to nie była dziś drużyna piłkarska tylko zlepek koleżków na wakacjach.

Ireneusz
Ireneusz
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

WYKUPOOOOOWANA

Esnaider
Esnaider
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Krótko mówiąc: „Bach, bach, Karabach” Kibice Legii pewnie mają święto. Widać karma wraca.

Norma
Norma
2 miesięcy temu
Reply to  Esnaider

Tyle nas Lech obchodzi co termalicA

F91-DudeLange
F91-DudeLange(@f91-dudelange)
2 miesięcy temu
Reply to  Norma

Widać po komentarzach w tym temacie XD

Jest kurwa taka, co ma kolegę Spartaka
Jest kurwa taka, co ma kolegę Spartaka
2 miesięcy temu
Reply to  Esnaider

Chuj nas obchodzi przegryw z Wronek stacjonujący aktualnie w Posen

FuksiarzM
FuksiarzM
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Poznańskie słowiki….znów…

Kandyzowany
Kandyzowany
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Ale na chuj nam młodzież, skoro wypierdalają nas 30+latkowie? To nie pesel gra. Fakty są takie, że nie będzie u nas takiej sytuacji jak w Czechach, bo – słusznie zresztą – nikt nie będzie sprzedawał graczy za 1/4 ceny tylko po to aby rywal pograł sobie w europejskich pucharach, co to w ogóle za logika? Rzucasz frazesami i populizmami, a problemem jest to że zwyczajnie bogatsze obozy nas przelicytowują i tak będzie dopóki ktoś nie zaryzykuje i nie zainwestuje dużych pieniędzy w realne wzmocnienia, tylko istnieje ryzyko że skończy się jak z Wisłą Kraków.

Twierdza
Twierdza
2 miesięcy temu
Reply to  Kandyzowany

Kasa to nie wszystko, możesz płacić nawet 5 mln euro i pensję na poziomie Lewandowskiego, a i tak dobry piłkarz nie zechce grać w tak słabej lidze i w klubie, który nie jest znany w Europie z jakiegoś dobrego poziomu, który coś osiąga i coś znaczy. To jest niestety błędny „zamknięty krąg” – słaba liga, bo słabi piłkarze, słabi piłkarze, bo słaba liga”.

F91-DudeLange
F91-DudeLange(@f91-dudelange)
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Właśnie nie jest korzystne, już kiedyś to było tłumaczone. Nie mówiąc o niezrozumieniu czeskiej sytuacji, gdzie tam się kluby biją o juniorów zdolnych, których potem trenują u siebie. To zupełnie inna sytuacja od kupienia już dojrzałego lub prawie dojrzałego zawodnika.

Poza tym nawet gdyby istniała taka „Legia odjeżdżające reszcie za kasę z LM” (najbardziej zjebany mit polskiej kopanej obok tego, że z Lewandowskim to repra zrobi łohohohoho tylko dobry selekcjoner jest potrzebny) to i tak nie kupowałaby grajków z polskiej ligi, tylko ściągała może lepszy, ale jednak nadal szrot ze świata.

Taka mentalność.

F91-DudeLange
F91-DudeLange(@f91-dudelange)
2 miesięcy temu
Reply to  F91-DudeLange

Na potwierdzenie tego dorzucę staty z początku tego sezonu ligowego – czeska FORTUNA LIGA 22/23, 16 zespołów, 95 obcokrajowców, średnio SZEŚCIU na drużynę
polska hehe EKSTRAKLASA 22/23 – 18 zespołów, 202, średnio JEDENASTU na drużynę
A potem taki Probierz, czy każdy inny ananas polskiej … szkoleniowej ma prowadzić młodzieżówkę XD

seal
seal
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Ishaka nosili na rękach po bramce w Poznaniu ale dla mnie to było jest i bedzie drewno napastnika. Po drugie sędzia wydrukował mecz z Piastem dla Lecha po którym już Lech został mistrzem. Zresztą niezasłużenie.

maniek
maniek
2 miesięcy temu
Reply to  seal

Wisłe tez przekręcili

Fan Kazimierza D.
Fan Kazimierza D.
2 miesięcy temu
Reply to  seal

Pani minister od Tuska powiedziała że Piast powinien być wylosowany na mistrza. Będzie interpelacja poselska.

ędrju
ędrju
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Zmiany systemowe należy rozpocząć od tych wszystkich „ekspertów” poczynając od tych z Weszło, którym pomyliła się piłka nożna z grą w dwa ognie, gdzie nie ma kontaktu z rywalem. W polskiej lidze głównymi elementami decydującymi o zdobyciu gola są, wymuszenie karnego i osłabienie rywala którego się po prostu kartkuje. Im bardziej miękka faja zwija się z „bólu” bo ja komar ugryzł a nie sfaulował rywal, tym ciemniejszej kartki domagają się komentatorzy, komentujący mecze. Niektórzy przewracają się, bo mocniej wiatr zawieje, sędzia gwiżdże faul, a komentatorzy jadą po rywalu, że to brutal.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe(@icek-mordehaj)
2 miesięcy temu
Reply to  ędrju

Jasne, jasne, wyeliminujmy wszystkie pizdeczki, niech biegają sami twardziele, kosiarze, co nogę i w sieczkarnię nie boją się wsadzić. A potem jedziemy na mecz z Kazachami czy Azerami i się okazuje, że jest kłopot, bo nie umiemy grać w piłkę, nie umiemy jej nawet prosto kopnąć, a ten sport to w sumie jednak na tym polega.
Właśnie przez taką mentalność, takie podejście, mamy samych drewniaków i sami sobie od lat usiłujemy wdrukować, że jedyne, co możemy robić, to bronić i laga, konterka, a korzystają na tym takie tuzy trenerki, jak michniewicze i inne probierze. Błędne koło.

zuraw
zuraw
2 miesięcy temu

Jesteś niekonsekwentny. Tu mówisz że technika się liczy, że nie chcemy drwali, a wcześniej że te chamskie faule na Velde po których nie było kartek (i przez co Azerowie nie musieli się hamować) i niepodyktowany karny to „nieistotne szczegóły”, bo Lech grał źle. I ta bramka ze spalonego też nieistotna.

Lech grał bardzo słabo, ale z normalnymi sędziami (albo z VARem) mecz zakręciłby się koło remisu albo 3:2 dla Azerów. Te „drobne szczegóły” robią kolosalną różnicę.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe(@icek-mordehaj)
2 miesięcy temu
Reply to  zuraw

Słowem nie napisałem o „nieistotnych szczegółach”, więc coś ci się miesza, ergo nadinterpretujesz, niemniej różnica klas była tak duża, że z grubsza się z tą nadinterpretacją zgodzę.
A niekonsekwentny nie jestem, bo Lech w piłkę nie grał, a piłkarsko lepszy był rywal, więc idąc moją logiką, wygrał zasłużenie.

Fan Kazimierza D.
Fan Kazimierza D.
2 miesięcy temu
Reply to  zuraw

Czy potrafisz czytać ze zrozumieniem?

Fan Kazimierza D.
Fan Kazimierza D.
2 miesięcy temu
Reply to  ędrju

Nie rób jaj. Ty naprawdę tak myślisz jak piszesz?
Biedaku a potem chcesz sukcesów w pucharach.
Kurwa, co co się dzieje z głowami ludzi.

Gryzło
Gryzło
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Co wy tak z tą młodzieżą, mentalność taka ze jak będzie okazja to zawsze pójdą na zachód, taki karabach i np kluby cypryjskie które regularnie grają w pucharach pokazują wlasnie ze można coś osiągnąć jadąc na samych obcokrajowcach ze śladową ilością młodzieży.

Janusz
Janusz
2 miesięcy temu
Reply to  Gryzło

Jasne, ale u nas przyjdzie byle jaki zachodni klub, rzuci na stół choćby 2-3 mln euro i jest po zawodniku, a poza tym Polska ma jednak niezrównanie większy potencjał ludzki od Azerów i Cypryjczyków, w związku z czym naturalnie więcej młodych będzie u nas niż u nich.

wiejskie ziemniaczki
wiejskie ziemniaczki
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Panie, a Chiny albo inne Indie to dopiero mają potencjał ludzki. I co z tego wynika? Gówno.

Fan Kazimierza D.
Fan Kazimierza D.
2 miesięcy temu
Reply to  Gryzło

Można grać w pucharach jak się dobrze płaci piłkarzom a płaci się dobrym piłkarzom. Obojętnie czy ma 35 lat czy 20.Pełna racja.
Gamonie piszą o szkoleniu młodzieży która i tak wyfrunie.

Michał
Michał
2 miesięcy temu
Reply to  Gryzło

I z kupą kasy.

Miki
Miki
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Co ma nasza młodzież do dzisiejszego meczu, w którym grało dwóch Polaków (a także trzech Portugalczyków, dwóch Szwedów + Norweg, Ukrainiec, Chorwat i Czech)?

Janusz
Janusz
2 miesięcy temu
Reply to  Miki

To, że marne wyniki polskich klubów i marna liczba oraz jakość młodych piłkarzy są częścią tego samego problemu.

Rosja jest kurwą Putin jej synem:)
Rosja jest kurwą Putin jej synem:)
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Lech powinien być klubem ukraińskim to by awansował

Beppe
Beppe
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Ale jaki pożytek dla „polskiej piłki” z istnienia klubu hegemona? Inny niż występy tego hegemona w LM. Cieszą się kibice tego klubu, co wygrywa, ci którym wszystko jedno byle jakiś polski klub grał , kibice innych klubów polskich maja gorzej. To jest po prostu próba jakiegoś odgórnego zdecydowania, że trzeba dać więcej radości jednym, a zabrać drugim, podlana sosem że to dla dobra polskiej piłki. Reprezentacje z tego powodu nie grają szczególnie lepiej czy gorzej.
To jakby stwierdzić że dla dobra Polaków wszystkie pieniądze z siatkówki przerzucamy na lekkoatletykę. I zdobywany więcej medali na bieżniach, siatkówka gorzej wyglada. Kibice lekkiej atletyki się cieszą, kibice siatkówki martwią, a ktoś twierdzi że to dla dobra polskiego sportu. Bo on lubi lekkoatletykę.
Chcesz oglądać Ligę Mistrzów, to sobie oglądaj, wybierz jakoś klub co gra i mu kibicuj. Nic w tum złego.
A ja lubię oglądać ligę piłkarską, w której jest ciekawa walka o mistrzostwo. Jak ktoś z tej ligi zagra w pucharach dobrze – super, niech jego fani się cieszą. Jak przegra – trudno. To jest tylko zabawa, a nie problem taki, że jak ktoś z Polski nie zagra w LM to ludzie będą głodować czy zapadać na tajemnicza chorobę.

Maciek
Maciek
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Ten caly Karabach, ktorego sie tak ciagle boimy ma budzet w porywach taki jak lech czy legia.
Czyli kuleje nie tylko szkolenie, ale rowniez zarzadzanie
Nasza liga pod wzgledem pieniedzy jak okolo 15 miejsca, a pod wzgledem rankingu uefa blisko 30.
No cos tu sie gubo nie spina od lat. Szkoda strzepic ryja, banda przeplaconych sierot.

OBIEKTYWNY
OBIEKTYWNY
2 miesięcy temu
Reply to  Maciek

Kogo budzet obchodzi.Gdyby pieniadze graly to najlepszymi druzynami w europie powinny byc Manchester City i Paris Saint Germain pompowane przez tych samych katarskich szejkow.

Maciek
Maciek
2 miesięcy temu
Reply to  OBIEKTYWNY

Racja, tyle ze wychowac swoich pilkarzy na dobrym poziomie nie umiemy jak wiadomo, jakies male kraje jak belgia czy holandia robia to duzo lepiej, a kupowac tez nie skoro to nawet w azerbejdzanie robia lepiej od lat. W tej naszej pilce nic nie dziala tak jak powinno 🙂 dramat Panie

Fan Kazimierza D.
Fan Kazimierza D.
2 miesięcy temu
Reply to  Maciek

Maćku kochany, jaki ty naiwny jak dziecko.
Karabach ma budżet oficjalny tylko na piłkarzy. Podobnie w tych Tyraspolach, Terekach, Astanach czy Cyprach. A i jeszcze fanty do ręki które też coś znaczą. Czy obejrzałeś sobie budżety polskich klubów z wyliczeniem co i za ile? Nawe jest o wodzie do podlewania trawy. A podobno budżety nie grają ale bardzo pomagają wygrać .Ale pieniądze mniej oficjalne bardziej pomagają wygrać.

Fjardabyggd
Fjardabyggd
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Budowa Qarabagu to słabe porównanie. Bo Azerowie mają mniej pieniędzy, niż nasze czołowe kluby.

16eszechmistrz16!!!
16eszechmistrz16!!!
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Ale wstyd, odpadli w pierwszej rundzie.
Życie szybko zweryfikowało Lecha.
Fajnie było się napinać gdy Legia grała w pucharach.

roosvelt1984
roosvelt1984
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Nie zgodzę się. Lech ma (tak od ~10 lat) wszelki potencjał ekonomiczny, by być na poziomie wspomnianej trójki z Czech albo Szeriffa Tiraspol / Karabachu. Przecież spokojnie wykupuje co lepszych grajków z Czech i Słowacji.
Coś nie gra w zarządzaniu klubem, może jak raz na trzy Żalgirisy zdarzy się tytuł to cały Poznań już myśli że pozjadał wszystkie rozumy i tabelki w Excelu.
Dziś zaliczyliśmy rzeźnię, po której Lech może się zbierać parę tygodni (a za 2 być już poza Europą).

Obiektywnie
Obiektywnie
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Ale wiesz że rok temu Legia też wylosowała podobnie i dała radę?

Kuba
Kuba
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

W tym kraju wszyscy robią wszystko na skróty. Nikt nie uczy się na błędach . Przepierdalane rok rocznie są gigantyczne pieniądze . Te wszystkie kurwa Bobki , Mioduskie, dwa kartofle z amiki i cała zgraja pojebow okradających budżety miast żeby kupować ,,starych Słowaków,, …ale gawiedź i tak kupi bilet, opierdoli kielbache i browara , grubemu dziecku zafunduje koszulkę i zapiekankę i biznes się kręci. To trzeba by było zaorać i randapem polać wszystko a później zatrudnia 20 Duńczyków czy innych Niemców żeby to ogarnęli organizacyjnie

wiejskie ziemniaczki
wiejskie ziemniaczki
2 miesięcy temu
Reply to  Kuba

Zależy od punktu widzenia. Ci, którzy z tego żyją w większości mają się dobrze i nie potrzebują żadnych zmian organizacyjnych – oni to celowo zorganizowali tak, by cały system zaspokajał ich potrzeby.

Fan Kazimierza D.
Fan Kazimierza D.
2 miesięcy temu
Reply to  Kuba

Ale jest wyjście.
Wyjedź z tego kraju. Możesz jechać do Francji , Niemiec ale może do Rosji. Tam jest kultura i wszystko cacy.
Tak jak ty myślą ludzie którzy albo nigdy nie wyjechali z Polski albo byli na dwutygodniowej wycieczce zagranicznej. Pomieszkaj tam kilka lat a przekonasz się że jednak nie tak różowo. I nie uogólniaj. Za często używasz słowa „wszyscy”. Oceniasz innych według siebie.

Kuba
Kuba
2 miesięcy temu

Kiepsko trafiłeś z tymi podróżami czy czasowym mieszkaniem po za Polską ale ok , ot taki ślepy ,, Szczał,, Twój atak powinien być jakoś uargumentowany , powinien bronić jakiś naszych metod szkolenia, zarządzania, transferowania, kibicowania itd . Trudno ci będzie raczej ale staraj się hihihi

pisuar
pisuar
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Ale laskowski powiedzial, ze powinno byc ciagle 2 do 1. Te azerskie kurwy bez honoru… forza kuchenkorz

twój stary
twój stary
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Nic dziwnego, że masz nick Janusz

kens
kens
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Ale w Karabachu nie loża kasy na nie wiadomo jakich zawodników, skład mają gorszy od Lecha to co ma do tego inwestor?

PiotrekB
PiotrekB(@piotrekb)
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Darek to Ty? 😀

ale serio to wiem

keszek
keszek
2 miesięcy temu
Reply to  Janusz

Tylko, że rok temu Slavia odpadła z…Legią.

Teleskop95
Teleskop95
2 miesięcy temu

Kiedy myślisz, że Polska piłka klubowa osiągnęła już dno, pseudo prezesi, pseudokibice, pseudo działacze, pseudo zarządcy, pseudo prezydenci miast, pseudo dziennikarze cały beton PZPNowski mówi jednym głosem: DAJCIE MI ŁOPOTĘ, „KOPIEM” DALEJ, ALE ZA JESZCZE WIĘKSZE HAJSY!!! 

Kuby
Kuby
2 miesięcy temu
Reply to  Teleskop95

Ale muszę przyznać że to jeden z tych meczów po których łatwo rano wstać.
O 5 rano kawka, papierosek, odpalasz skrót i napawasz się porażką Amiki.

RKS
RKS
2 miesięcy temu
Reply to  Teleskop95

Nawet Sebek Fabijański nie został tak wyruchany przez Tralalalę jak wronieckie przegrywy przez Karabach hahahahaha

Jose Arcadio Morales pułkownik
Jose Arcadio Morales pułkownik
2 miesięcy temu
Reply to  RKS

Hehe.. a to dobre nawet było – przyznam, że prychłem srogo 🙂

W dodatku Fabijański był tète a tète i miał wykręt, że się nawciągał i chuja pamięta, a tu??? Cała Polska widziała 😀

souacz
souacz(@souacz)
2 miesięcy temu

Właśnie o to chodzi, że chuja akurat nie zauważył i nie spamiętał…

Vukowpierdol
Vukowpierdol
2 miesięcy temu
Reply to  Teleskop95

No to Allahy zrobiły Lechowi dżihad. Ciekawe co teraz na to ta łysa pała z trybun Lecha co się pod tekstem z zeszłego tygodnia ze mną spierała, że Lech nie zagrał słabo i wygrał zasłużenie. Pewnie nic, ale może ten eurowpierdol, który znowu zapisze się na kartach historii polskiej piłki, debila nauczy pokory.

Nie można wygrać stojąc zamiast robić pressing – polski klasyk, przeciwnik gra, piłkarzyki się gapią. To jest kurwa 2022 rok. Nie można wygrać nie mając bramkarza – w zeszłym tygodniu nic nie zawalił wprawdzie, bo mu Qarabag nie dał nawet okazji nie oddając w ogóle strzałów. Nie można wgrać jeśli najlepszy gracz z zeszłego sezonu, Amaral, znowu w trakcie myśli o jakichś portugalskich dupach albo o grze w Realu Madryt. Przez cały dwumecz grał tylko minutę. Tak to zagrywał pełno piłek na kontry, dzisiejsze podanie w ogóle przy kontrze Lecha to był majstersztyk – Ishak dynamicznie zaczął, oddał Amaralowi jak było 3 na 3 mniej więcej, ten stanął, spowolnił, a potem kopnął do miejsca, w którym nikt nie stał. No tragedia, na pewno Lech nie podszedł odpowiednio do odejścia Skorży skoro różnica formy aż tak poleciała.

No cóż, powodzenia wszystkim w dalszych podbojach naszego maksimum jeśli nam się nie przyfarci – Ligi Konferencji.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe(@icek-mordehaj)
2 miesięcy temu
Reply to  Vukowpierdol

Kto się nieco na piłce zna, ten wiedział po pierwszym meczu, że będzie bardzo ciężko i trzeba znacznie, znacznie więcej pokazać, niż na Bułgarskiej.

Pablo
Pablo
2 miesięcy temu

I tu się nie zgodzę. Karabach zagrał dziś słabiej niż w Poznaniu, a Lech niestety dużo, dużo słabiej.
Dziś wystarczyło uważnie bronić i nie mieć ręcznika w bramce.
Zwłaszcza mając w pierwszej minucie 2:0 w dwumeczu.
Niestety wyglądało na to, że Lechici kompletnie nie mieli dziś sił. Krycie na radar, zero zebranych piłek, każda przebitka na korzyść rywali.
Rywali, którzy dziś nie imponowali i dostali od Lecha prezent, na jaki chyba na początku meczu sami nie liczyli.

FuksiarzM
FuksiarzM
2 miesięcy temu
Reply to  Vukowpierdol

Amaral nie był najlepszym piłkarzem zeszłego sezonu kolego:
Piłkarz sezonu 2021/22 – Ivi Lopez. Dwadzieścia goli, siedem asyst i tytuł króla strzelców. Ivi Lopez był w tym sezonie nie do zatrzymania. Został nie tylko najlepszym pomocnikiem PKO Ekstraklasy, ale i jej najbardziej wartościowym graczem.

Rosja jest kurwą Putin jej synem:)
Rosja jest kurwą Putin jej synem:)
2 miesięcy temu
Reply to  Teleskop95

Dynamo Kijów ograło by ten Karabach z palcem w dupie

Rosja jest kurwą Putin jej synem:)
Rosja jest kurwą Putin jej synem:)
2 miesięcy temu

Spierdalaj ruska kurwo:) Podszywko obspermiona. Qarabag zrobiłby twojej starej dziecko. Cyko

Rosja jest kurwą Putin jej synem:)
Rosja jest kurwą Putin jej synem:)
2 miesięcy temu

Slava Ukrainie ruska kurwo od Putina
Kraków dla Ukrainy

Rosja jest kurwą Putin jej synem:)
Rosja jest kurwą Putin jej synem:)
2 miesięcy temu

Wracaj do swojej klatki małpo ruska:) Putin czeka na lodzika. Kacapski śmieciu:)

Rosja jest kurwą Putin jej synem:)
Rosja jest kurwą Putin jej synem:)
2 miesięcy temu

Jestem synem kurwy 🙂

Rosja jest kurwą Putin jej synem:)
Rosja jest kurwą Putin jej synem:)
2 miesięcy temu

kiedy jebane polaczki oddadzą ukrainie Kraków i Przemyśl

Anon
Anon
2 miesięcy temu
Reply to  Teleskop95

No tak Bońka wina, tzn teraz Kuleszy, że Lech odpadł.

DanielSvenson
DanielSvenson
2 miesięcy temu

„MAMY KURWA DOSYC”

Normalny kibic
Normalny kibic
2 miesięcy temu
Reply to  DanielSvenson

Ale jest pozytyw w końcu są w czymś lepsi od Legii

Kandyzowany
Kandyzowany
2 miesięcy temu
Reply to  DanielSvenson

https://weszlo.com/2022/07/12/karabach-lech-poznan-rewanz-zapowiedz-meczu/

„DanielSvenson
10 godzin temu

Lech musi dzis pokazac to z czego jest znany. Musi pokazac Mentalnosc Zwyciezcow.

xD

marszczyfredzio
marszczyfredzio
2 miesięcy temu
Reply to  Kandyzowany

No i pokazał to z czego jest znany. A drugie zdanie to taki żart…

DanielSvenson
DanielSvenson
2 miesięcy temu
Reply to  Kandyzowany

Ale to nie bylo na powaznie… 😉 Miala byc odwrotnosc „genu przegrywu” – patrzac na wynik, zart wyszedl z tego lepszy niz pierwotne oczekiwania.

Kandyzowany
Kandyzowany
2 miesięcy temu
Reply to  DanielSvenson

Ja wiem, właśnie dlatego to tutaj wkleiłem 😀

Amandaert
Amandaert
2 miesięcy temu

Tylko nie mówmy, że ten Karabach gra wielką piłkę. Jestem pewny, że nie dojdą do 4 rundy eliminacji. O meczu nie mówię, wszystko było widać.

I co poznaniacy? Tyle dni naśmiewania się z „warszawskiej kurtyzany”, i co? Bach, bach, bach, bach, bach. Nigdy nie nauczycie się pokory.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe(@icek-mordehaj)
2 miesięcy temu
Reply to  Amandaert

Wielkiej piłki nie grali, ale… No właśnie… Przynajmniej grali w piłkę.

Hulk Hogan ze Szwecji
Hulk Hogan ze Szwecji(@hulk-hogan-ze-szwecji)
2 miesięcy temu
Reply to  Amandaert

Do 4 rundy? Zurich wyjaśni ich 4:0 w dwumeczu w następnej rundzie. Oni nie grali kompletnie nic. Ale jak się gra Skórasiem, który nadaje się max na 2 ligę to taki jest efekt. Dodajmy ręcznik w bramce i wszystko jasne.

Różowy Moet
Różowy Moet
2 miesięcy temu

Nic nie grali,ale jebnęli 5 bramek XD Ach ta nasza zakodowana w podswiadomości skłonność do „nie się nie staooo”.

Ultimate
Ultimate
2 miesięcy temu

Nie popadajmy w skrajności, Skóraś to materiał na następce Michała Maka.

Bezwartosciowy tryglodyta
Bezwartosciowy tryglodyta
2 miesięcy temu

Mhm… I spiski i sędziów i pogodę i trawa na boisku była za wysoka, legjia choje !i wszystko jasne. Lech jest mistrz! To świat jest zły!!!! Jak potrafisz powiedzieć że legia choja grała… to spróbuj powiedzieć że lech choja grał…. takie trudne? Komu wmawiasz że to lech odpuścił ,a Karabach nic nie grał, otóż grał! I mógł wpierdolic im jeszcze 5,6 bramek ale właśnie Karabach odpuścił i bawił się z Lechem. Co widzisz ? Wspanialy niesamowity wslisg w 20min ,wymianę 3 zajebistych podań na własnej połowie? Naprawde same pozytywy… nawet nasi hura optymistyczni komentatorzy, nie potrafili nic wymyślić przez 40min.

Jarek1965
Jarek1965(@jarek1965)
2 miesięcy temu
Reply to  Amandaert

Pokory się nie nauczą ani w Legii ani w Amice. Co do reszty się zgadzam.

Jarek
Jarek
2 miesięcy temu

oni nawet nie biegali. nie byli smutni, zero walki, złości, wyrywania piłki – nic

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe(@icek-mordehaj)
2 miesięcy temu

Po pierwszym meczu pochwały za pragmatyzm, za skuteczny autobusik. Klasyka, oj klasyka. Nigdy się chyba nie nauczymy, że takie granie udać się może raz na jakiś czas, może czasem i nawet dwa razy pod rząd, ale generalnie i tak zawsze kończy się wpierdolem. Po prostu. Nie ma inaczej. A my ciągle swoje i po każdym meczu, w którym uda się wybijaniem coś tam ugrać, ładujemy się w narrację, że my tylko tak umiemy grać, że posiadanie piłki nie dla nas, że konterka to je to. Zawsze się kończy tak samo.
A co było z kadrą U-21 Michniewicza na mistrzostwach? Dwa razy się udało, zachwyty, och, ach, ale przyszło do meczu z Hiszpanią i szybkie wyjaśnienie stanu faktycznego. Zero drugiego dna. Takie to proste.
Tu było tak samo. W pierwszym meczu się udało i fajnie, ale każdy, absolutnie każdy, kto ten mecz oglądał i ma blade pojęcie, ten wiedział że w rewanżu, tak grając, to się po prostu nie uda. Pisałem o tym. Ileż było kpin, że malkontent się odezwał, ech…
A wiecie co było dla Lecha najgorsze? A bramka w pierwszej minucie. Widzieliście jak się Lech cofnął? Jak wpadło to się ucieszyłem, ale po chwili mruknąłem, że teraz to dopiero będzie autobus. Jakby mogli, to by się w jedenastu na linii ustawili… I co się okazało? To samo, co zawsze, czyli jak rywal strzelał gole i okazało się, że nie udało się obronić przewagi z pierwszego meczu i początku drugiego, to w sumie nie ma żadnego planu. Skąd my to znamy? 1:5, a mogło być wyżej. I co? Może wina Rakowa i Papszuna?
No a teraz Ishak, Milić i Rebocho odejdą i zaraz się okaże, że cały wielki plan Lecha na nowy sezon to coś tak misternie zaplanowanego, jak Polski Ład. Poznański Ład 2022 Summer Edition. 

REEEE
REEEE
2 miesięcy temu

No spoko tylko rok temu Legia Michniewicza grając autobusem najpierw wyeliminowała Bodo, potem jak równy z równym grała. Dinamen Zagrzeb i na koniec wygrala dwumecz ze Slavia, także tak średnio to co piszesz wytrzymuje zderzenie z faktami.

Zboczeniec
Zboczeniec
2 miesięcy temu
Reply to  REEEE

Z Bodo nie było żadnego autobusu – poza pierwszymi dwudziestoma minutami rewanżu w Warszawie j krótkimi chwilami w Skandynawii Norwegowie zostali wypunktowani i zneutralizowani. Z Dinamem i Slavią owszem momentami wyglądało to na desperacką obronę, ale finalnie obu meczów Legia na wyjeździe nie przegrała. A Lech wyglądał dzisiaj jak drużyna amatorów z morale żuli spod Biedry.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe(@icek-mordehaj)
2 miesięcy temu
Reply to  REEEE

Nie zgadzam się. Z Bodo z pewnością nie autobusem, z Dinamem summa summarum przegrała, a Slavia niech będzie tym przypadkiem, w którym czasem się udaje. Wiem, wiem, zaraz możesz napisać, że przecież Leicester, że Spartak, ale spójrzmy nie na to jak zaczęli, ale jak skończyli, a to było smutne. Bardzo smutne. Fakty są takie, że autobus działa, ale przeważnie do pierwszej awarii. Można go stosować, kurde czasem trzeba, ale do jasnej cholery czasem, a nie robić z tego jedyny model gry, jedyny pomysł na mecz.

Rafm
Rafm
2 miesięcy temu

No fajnie wszystko, tylko zejdź na ziemię. Leicester, Spartak, Zagrzeb, Slavia..nie chce mi się sprawdzać, ale to drużyny warte od 10 do 50 razy więcej niż Legia i tyle samo więcej płacące. Więc nie pieprz o otwartej grze bo czy to nam się podoba czy nie pieniądze graja, a jedyny sposób na takie drużyny to właśnie liczenie na konterke bo w defensywie najłatwiej się nauczyć. A jakby ktokolwiek miałby w PL wspaniałą młodzież to i tak zaraz by wyjechała za grube Jurki. Jedyna opcja na wyniki w pucharach, nie na farcie, to gość z grubym portfelem i tyle, a takich u nas w kraju nie ma

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe(@icek-mordehaj)
2 miesięcy temu
Reply to  Rafm

Nie mówią o otwartej grze sensu stricte z takimi rywalami, ale dostrzegam różnicę, między staniem w 11 na połowie i liczeniem na stałe fragmenty i lagę do jedynego napastnika, a przemyślaną grą, gdzie po przechwycie idą kontry kilkoma zawodnikami. A my głównie gramy to pierwsze. Czasem, ale rzadziej próbujemy drugiego, ale to wymaga jednak tego, by nie osrać zbroi już na starcie.

Rafm
Rafm
2 miesięcy temu

Nie zgadzam się z Tobą, w przypadku większości powyższych meczów, Leicester z tego co pamiętam to pół sytuacji miało, a do kontry Legia szła jak po ogień. Ale w sumie to nieważne, bardziej o to chodzi, że Legia z Bodo, które jest na poziomie qarabachu poszła w miarę otwarcie i do przodu, a dzisiaj masakra. To nie jest przepaść w budżetach przecież, jak rywale Legii z przed roku. Ale wychodzi o tym co na meczykach teraz piszą. Prawa tv, jesteśmy 10liga w Europie, transfery wychodzące spoko, teraz jeszcze rząd dorzuca..a najwyższy transfer przychadzacy okienka, Nawrocki 1,5E..to chyba w sumie rekord ligi?
już Lotwa kupuje za podobne pieniądze, na co tu liczyć

Sracz
Sracz
2 miesięcy temu
Reply to  Rafm

Club Brugge jest warty 10 razy mniej niż PSG, a potrafili wyjść, grać otwartą piłkę i pechowo zremisować mecz który spokojnie mogli wysoko wygrać z odrobiną szczęścia. Benfica też jest dużo mniej warta od Barcelony, a jakoś potrafili grać otwartą piłkę i rozjechać ich 3:0.

Trzeba inteligentnie łączyć defensywę z ofensywą, głównie się bronić, ale budować normalne ataki, a nie stoimy w 9 w polu karnym, laga do przodu i może napastnik ze skrzydłowym zrobią kontrę.

Z grubym portfelem nikt nie przyjdzie, bo zrobi audyt i się okaże że premie dla zarządu i piramidy finansowe pochłoną praktycznie każdą sumę jaką przeznaczą na klub. Szkoda ładować pieniądze jeśli od prezesa na spotkaniu śmierdzi wódką i patrzysz na grube miliony które w ostatnich latach te kluby zarabiały i które się rozpłynęły.

Michael Pole
Michael Pole
2 miesięcy temu
Reply to  REEEE

No szkoda że w meczu ze Slavią pomógł fakt grania w przewadze jednego zawodnika

keszek
keszek
2 miesięcy temu
Reply to  Michael Pole

Legia grając z Luksemburczykami i Słowakami w el.LM też miała czerwone kartki i przez to odpadała i…to jest argument za czym. Jak zasłużył zawodnik na czerwoną to dostał. Jak Legia potrafiła to wykorzystać, tak jak tamte drużyny, to nie jest to powód do umniejszania wyniku.

Rosja jest kurwą Putin jej synem:)
Rosja jest kurwą Putin jej synem:)
2 miesięcy temu
Reply to  REEEE

Jakby Lech ściągnął na trenera Andrija Szewczenkę to by przeszli ten Karabach. Lech musi być ukraiński tak jak Wisła Kraków. Kraków ukraiński slava Ukrainie

ZK Białołęka
ZK Białołęka
2 miesięcy temu

Co ty ćpiesz kolunia

Fjardabyggd
Fjardabyggd
2 miesięcy temu

Też byłem wśród malkontentów i też zbierałem minusy. Powiem więcej – Lech z Pedro Tibą i Danim Ramirezem w środku pola, miałby większe szanse na awans. No ale ktoś „mądry” w Lechu uznał, że lepiej grać przecinakami, a ta dwójka to już jest zbędna. Tymczasem Qarabag ze słabszymi jakościowo pomocnikami, klepie Lecha jak chce – bo zwyczajnie od wielu lat gra w piłkę w tym samym systemie.

2 lata temu Lech grał w piłkę. Pokazał się fajnie w Europie, dał kibicom trochę radości. No ale tego składu i pomysłu już nie ma, bo nie wypalił w siermiężnej Ekstraklasie. Wrócono do tego, co nie działało – czyli do konterki, walki, dawania z wątroby, przygotowania fizycznego etc.

Ja już nawet nie pamiętam, kiedy jakikolwiek polski klub potrafił pogodzić dobrą grę w Europie z Ekstraklasą. I nie – wcale nie chodzi tu o zmęczenie. Tu chodzi o to, że to są dwie różne dyscypliny sportu. Ekstraklasa nie jest żadnym wyznacznikiem sportowej jakości!! Kto jest skuteczny w lidze – dostaje w cymbał w Europie. I na odwrót. Bo do Europy potrzeba pomysłu i jakości, a nie siermięgi i wyrachowania, które perfekcyjnie sprawdzają się w Ekstraklasie. Ta liga jest przeklęta. Jest po prostu zje..na.

keszek
keszek
2 miesięcy temu
Reply to  Fjardabyggd

Nie jest bo sędziowie, komentatorzy, eksperci kochają i uwielbiają rąbankę. W europie faul to jest faul u nas męska gra.

Fjardabyggd
Fjardabyggd
2 miesięcy temu
Reply to  keszek

Tu nie chodzi o faule. Bo u nas też się piłkarze kładą po pierwszym kontakcie. Tu chodzi o to, że w Polsce panuje awersja do futbolówki. Gracze Qarabagu chcieli mieć piłkę i chcieli nią grać. Dla polskiego klubu piłka to jest problem, to jest przeciwnik. My wolimy się okopywać w szesnastce i posyłać lagi na napastnika. Tak łatwiej – nie ma odpowiedzialności, nie trzeba myśleć, kombinować.

Oddać piłkę rywalowi, niech on się martwi co z nią zrobić. Ot polska myśl szkoleniowa. Przecież nasza reprezentacja nawet grając z Andorą i San Marino bazuje na wrzutkach i lagach. My nawet z amatorami nie potrafimy grać w ataku pozycyjnym…

bratRUDEGO
bratRUDEGO
2 miesięcy temu

​Bach Bach Bach Bach Bach KARABACH

Mackiki
Mackiki
2 miesięcy temu

Kurwa jaka to byla przepasc miedzy tymi zespolami po 0-1 mowie o kurwa ten gol byl niepotrzebny bo tylko ich rozsierdzil no i odpalili armaty i po prostu Lecha rozpierdolili

Różowy Moet
Różowy Moet
2 miesięcy temu
Reply to  Mackiki

„Za szybko strzeliliśmy,zaraz nam wpierdolą” hhahaah

emil
emil
2 miesięcy temu
Reply to  Różowy Moet

tak samo jak w pierwszym meczu Belgia-Polska

Mariano Italiano
Mariano Italiano
2 miesięcy temu

Weszlu do LM z Butka.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe(@icek-mordehaj)
2 miesięcy temu

comment image

Fjardabyggd
Fjardabyggd
2 miesięcy temu

Ręcznik ręcznikiem. Courtois by nie wybronił takiej różnicy klas. Qarabag strzeliłby dokładnie tyle, ile by potrzebował.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe(@icek-mordehaj)
2 miesięcy temu
Reply to  Fjardabyggd

Może tak, może nie, ale taki bramkarz, to sabotaż. Tu nie chodzi o to, że chłopu mecz nie wyszedł, bo nie tacy jak on zawalali, ale o to, że od początku wyła syrena, że to prawdopodobnie jest placek, a nie bramkarz.

zuraw
zuraw
2 miesięcy temu
Reply to  Fjardabyggd

Ciekawe to co mówisz. Ja myślę że z Courtois Lech by dowiózł 0:1, bo mecz by się zupełnie inaczej potoczył.

Fjardabyggd
Fjardabyggd
2 miesięcy temu
Reply to  zuraw

Qarabag płynniej operował piłką w polu karnym Lecha, niż Lech w okolicy linii środkowej, a Ty mówisz o dowiezieniu 0:1? Dwie sztuki by im włożyli w każdych okolicznościach. W dogrywce dorzuciliby trzecią, bo Lech w końcówce słaniał się na nogach. Sorry. Tak się kończy bieganie za piłką przez cały mecz.

Patryk
Patryk
2 miesięcy temu

Brawo dla Rutkowskich, po co kupować bramkarza, skoro można wziąć uchodzce, i jeszcze zarobić 4 dyszki za dobę od rządu za pomoc uchodzcom. No bo chyba mi nie powiecie, że to zawodowy piłkarz. Stand with Ukraine haha

Fjardabyggd
Fjardabyggd
2 miesięcy temu
Reply to  Patryk

Dokładnie. A transferów do klubu w tym roku nie będzie, bo były uzależnione od wyników w pucharach. Mistrzostwo już było! Teraz sezon przejściowy! <Mokra_szmata_w_pysk>

Bubul
Bubul
2 miesięcy temu
Reply to  Patryk

Nie od rządu tylko z twojej i mojej kieszeni.

Burza
Burza
2 miesięcy temu
Reply to  Patryk

Dorwali go z bramki jakiegos klubu nocnego, bo warunki fizyczne gosciu ma. Za to wyszkolenia bramkarskiego nie za wiele

Vindegrale
Vindegrale(@vindegrale)
2 miesięcy temu

comment image

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe(@icek-mordehaj)
2 miesięcy temu
Reply to  Vindegrale

Na dodatek Lecha zlała drużyna tak wschodniacka, że bardziej wschodniacko się nie dało.

Murphy
Murphy(@murphy)
2 miesięcy temu

Bardziej na wschód, to chyba Toboł Konstontaj, czy jakoś tak. To już pod chińska granicą.

Olala
Olala(@olala)
2 miesięcy temu
Reply to  Murphy

Toboły to pakują te z deluksa.

Obiektywnie
Obiektywnie
2 miesięcy temu
Reply to  Murphy

Doobra nie poerdol tylko jako kibic Lecha wypowiedz się odnoście występu tego wielkiego klubu w 1 rundzie i już kompromitacja. …

Phoenix(L)k
Phoenix(L)k
2 miesięcy temu

da się – według tego pojeba nawet Pogoń jest wschodniacka (patrz niżej – sam wkleił link)

Stulejorz de lux
Stulejorz de lux
2 miesięcy temu
Reply to  Vindegrale

O kurwa hahahaha 😀

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe(@icek-mordehaj)
2 miesięcy temu
Reply to  Vindegrale

Jak wkleiłeś obrazek? Wyjaśnij mi jak trzylatkowi?

Vindegrale
Vindegrale(@vindegrale)
2 miesięcy temu

Po prostu wklejasz link z obrazkiem/memem. Tylko adres musi się kończyć na .jpg .gif itp.

Rosja jest kurwą Putin jej synem:)
Rosja jest kurwą Putin jej synem:)
2 miesięcy temu
Reply to  Vindegrale

Polskie kluby to przepaść jest tylu Ukraińców co mogą być prezesami klubów

Murphy
Murphy(@murphy)
2 miesięcy temu

Jako link. Masz pod polem do komentowania ikonkę łańcuszka i tam wklejasz link z obrazkiem, z zewnętrznego serwera hostującego.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe(@icek-mordehaj)
2 miesięcy temu
Reply to  Murphy
Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe(@icek-mordehaj)
2 miesięcy temu

Ale ze mnie lamer 😀
comment image

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe(@icek-mordehaj)
2 miesięcy temu

Jeszcze raz dziękuję. Ogarnąłem 😀
comment image

floro flores
floro flores
2 miesięcy temu

lettier jestes niesmieszny w chuj wykurwiaj

trozc
trozc(@trozc)
2 miesięcy temu
Reply to  Vindegrale

amica BUKAKE poznań

Kolejorz prawdziwy z Poznania Deluxe
Kolejorz prawdziwy z Poznania Deluxe(@kolejorz-prawdziwy-z-poznania-deluxe)
2 miesięcy temu
Reply to  Vindegrale

Moi znajomi z Niemiec i Belgii kibicowali Lechowi. A Ruś Zakonińska swoim ideowym i genetycznym krewnym.

comment image

Albin
Albin(@albin)
2 miesięcy temu

Przemówił, ale czuję się zawiedziony. Typowo deluxe’owy odprysk zamiast pseudointelektualnych rozważań nad przypadkowymi zwycięstwami niższej cywilizacji nad wyższą. Słabo, słabo 🙁

Różowy Moet
Różowy Moet
2 miesięcy temu

Cebulaku z Konina czy innego Kórnika…milczenie jest złotem.

Lecę na winoo
Lecę na winoo
2 miesięcy temu
Reply to  Różowy Moet

*Złotowem

Lecę na piwo
Lecę na piwo
2 miesięcy temu
Reply to  Lecę na winoo

Do Złotowa to go powinni wywieźć.. Jest tam taki zakład coś jak tworki no i leży w Pyrlandii.. Ale chyba tam takich zjebów nie biorą bo nie tefo się nie da wyleczyć. A tak pozatym ładne miasto

Kandyzowany
Kandyzowany
2 miesięcy temu

No to twoi znajomi mieli niezły ubaw, zupełnie jak wtedy gdy wypsnęło ci się że jesteś katolikiem, a nie protestantem.

Millwall POLAND
Millwall POLAND
2 miesięcy temu

Ja pierdole też mi powód do dumy mieć znajomych z Niemiec

Michał
Michał
2 miesięcy temu

Zjebie genetyczny, jak zapewne większość wschodniakow kibicowałem dla Lecha. Bo to mimo wszystko Polski klub.

Freddie Bajorek
Freddie Bajorek
2 miesięcy temu

Jak Belgia, jakie Niemcy:) Twoi znajomi są co najwyżej z Tatarstanu czy innego Dagestanu, wschodniaku:)))

Lecę na piwo
Lecę na piwo
2 miesięcy temu

Ty to masz masz bardziej zjebany łeb niż Rudy z Blok Ekipy..po takim wpierdolu to wam pyry zgniją a u mnie w piwnicy węgiel zaczął kiełkować..

Fredy
Fredy
2 miesięcy temu

Chodź ciuchcio, opędzluję ci dyszel piękny kawalerze. Spotkanie u mnie, w Śremie (na zachód od Konina). Szykuj lubrykant, pa!

Bezwartosciowy tryglodyta
Bezwartosciowy tryglodyta
2 miesięcy temu

Juz myślałem że nie jesteś aktywny…. jednak praca to praca co? jak Ci sie nie podoba polska wypierdalaj ! krótko . Zastanówcie się ze nikomu nie odpisał w sensowny sposób… to redakcja weszło nie żaden delux ! ,a wy się plujecie do niego … właśnie o to chodzi ! Za to dostają hajs… piszcie do niego a oni są zadowoleni….brawo ze się nie domyślacie

Ultimate
Ultimate
2 miesięcy temu

No i nam to nie przeszkadza, grunt to się ponapierdalać w komentarzach. Za to przeszkadza mi twój brak umiejętności przelewania myśli na papier ekran. Myślałem że „…” używają tylko boomerzy-analfabeci, którzy uczą się obsługiwać pierwszego smartfona w życiu.

Bezwartosciowy tryglodyta
Bezwartosciowy tryglodyta
2 miesięcy temu
Reply to  Ultimate

Mhm… I co z tym zrobisz że ci przeszkadza internetowy rycerzu? Przyjedziesz i że mną porozmawiasz na ten temat.? Podam adres….naprawde ja jestem bezwartościowym tryglodytą z chęcią Ci pokarzę swoje nieumiejętności boomera , obsługując smartfona myślisz że jesteś kimś… tfu dzieciaku won

Bezwartosciowy tryglodyta
Bezwartosciowy tryglodyta
2 miesięcy temu

Tak i jestem boomerem analfabetą i wszystkim co sobie wymyślisz. Jesteś lepszy i wspaniały chwała tobie za twe złote myśli . Jak ci się pokarze taki meszek na jajkach to są włosy! Nie bądź przerażony… to się nazywa dorastanie. Używając słowa boomer to tak jak byś się obnażył dziecko… … … … … .. … … … … czytaj kropki i rośnij w górę jesteś lepszy a ja chojowy !

generał Pinochet
generał Pinochet
2 miesięcy temu

Dziś wchodniaki z azerbejdzanu pokazały wyższość : cywilizacyjna, piłkarską i higieniczą nad biedakami z wielkopejski.

Smoczek
Smoczek
2 miesięcy temu

Teraz Wielka Stal Mielec sprowadzi pyrlandie na ziemie, hihihi pryk

Lukasso
Lukasso
2 miesięcy temu