Wyrównane boje z potęgami podczas Euro 2020. Teraz dwa triumfy nad Anglią oraz zwycięstwo nad Niemcami w Lidze Narodów. Reprezentacja Węgier, mimo ograniczonego potencjału czysto piłkarskiego, nie przestaje zaskakiwać. Podopieczni Marco Rossiego imponują taktycznym zdyscyplinowaniem i regularnie potwierdzają, że dziś na Starym Kontynencie każdy musi się ich obawiać. Czyżbyśmy mieli zatem czego Madziarom zazdrościć, mimo że na papierze skład reprezentacji Polski prezentuje się bardziej okazale?

Mamy czego zazdrościć Węgrom?

Cóż, koniec końców to my jedziemy na mundial, a nie Węgrzy, więc można powiedzieć, że nie ma powodu, by wpadać w kompleksy. Aczkolwiek częste u nas głosy o „za wysokich progach” po meczach z potęgami europejskiego futbolu na Węgrzech kompletnie nie mają racji bytu.

Sensacja w Lidze Narodów

Co tu dużo mówić, reprezentacja Węgier w bieżącej edycji Ligi Narodów robi prawdziwą furorę. A to chyba i tak trochę za mało powiedziane. Choć Madziarzy wylądowali w piekielnie trudnej grupie – z Niemcami, Anglią oraz Włochami – to nie tylko udało im się w wielkim stylu uchronić przed spadkiem do Dywizji B, ale są również na najlepszej drodze, by wedrzeć się do turnieju finałowego. Przed ostatnią kolejką przewodzą w stawce i uniknięcie porażki w domowym starciu z Włochami pozwoli im zachować pozycję lidera. Naturalnie faworytów wciąż należy upatrywać w ekipie aktualnych mistrzów Europy, no ale podopieczni Marco Rossiego sprawili już w ostatnich miesiącach tak wiele niespodzianek, że Squadra Azzurra naprawdę musi mieć się na baczności.

Anglicy bardzo boleśnie się przekonali, jak wymagającym oponentem stała się reprezentacja Węgier.

Węgrzy po zdemolowaniu Anglii. „Najlepszy mecz w życiu, mamy świetną przyszłość”

  • (1. kolejka Ligi Narodów 2022/23) Węgry 1:0 Anglia
  • (2. kolejka) Włochy 2:1 Węgry
  • (3. kolejka) Węgry 1:1 Niemcy
  • (4. kolejka) Anglia 0:4 Węgry
  • (5. kolejka) Niemcy 0:1 Węgry

Pięć meczów z rywalami z najwyższej półki, zaledwie jedna porażka. Ani jednego spotkania oddanego bez walki, nie mówiąc o jakimś blamażu. Trzy czyste konta. Co najmniej jeden zdobyty gol w każdym ze starć. No i wisienka na torcie, czyli zmiażdżenie Anglii 4:0 na jej terenie, co oczywiście od razu przywodzi na myśl skojarzenia z legendarnymi konfrontacjami „Synów Albionu” ze „Złotą Jedenastką”. Tylko że w latach 50. minionego stulecia Węgrzy dysponowali po prostu wybitną generacją zawodników, w ich składzie roiło się super-gwiazd. A teraz? Spójrzmy na graczy, którzy wczoraj sprawili psikusa Niemcom:

  • Peter Gulacsi (32 lata; RB Lipsk),
  • Willi Orban (30 lat; RB Lipsk),
  • Attila Szalai (24 lata; Fenerbahce),
  • Adam Lang (29 lat; Omonia Nikozja),
  • Attila Fiola (32 lata; MOL Fehervar),
  • Andras Schafer (23 lata; Union Berlin),
  • Adam Nagy (27 lat; Pisa SC),
  • Milos Kerkez (19 lat; AZ Alkmaar),
  • Dominik Szoboszlai (22 lata; RB Lipsk),
  • Daniel Gazdag (26 lat; Philadelphia Union),
  • Adam Szalai (35 lat; FC Basel).

Pewnie – Gulacsi, Orban czy Szoboszlai to są nazwiska, które należy szanować. Postawy jednak sprawę jasno – węgierska drużyna narodowa złożona jest w dużej mierze z totalnych średniaków w skali europejskiej. Adam Lang występuje na co dzień w lidze cypryjskiej. Niezatapialny Adam Szalai z Bundesligi przeniósł się do Szwajcarii. Z kolei Adam Nagy szuka szczęścia w Serie B, zresztą w mocno cieniującym obecnie zespole, jakim jest Pisa SC. Daniel Gazdag wykręca kapitalne liczby w MLS w barwach Philadelphia Union, no ale przecież w tym klubie całkiem niedawno solidne numerki notował Kacper Przybyłko, a nie przełożyło się to nawet na powołanie do reprezentacji Polski. I tak dalej, można tę wyliczankę długo uzupełniać. Choćby o Martina Adama, 28-letniego napastnika klubu Ulsan Hyundai z ligi koreańskiej. Ten ostatni piłkarz w konfrontacji z Niemcami zameldował się na murawie z ławki rezerwowych.

Widać wyraźnie, że selekcjoner Rossi potrafi wycisnąć z tej bandy więcej, niż 100% możliwości. Z pewnością nie jest tak, że Węgrzy dorobili się kolejnej „Złotej Jedenastki”, bo Viktor Orban dla celów propagandowych wpakował w krajowy futbol horrendalne pieniądze. To zbyt duże uproszczenie.

Specjaliści od ucierania nosa

Spójrzmy zresztą całościowo na kadencję Marco Rossiego, który z kadrą pracuje od czerwca 2018 roku. Jak jego podopieczni radzili sobie z drużynami o wyższej punktacji zgromadzonej w ramach rankingu ELO* w spotkaniach o stawkę?

  • (24.03.2019; el. ME) Węgry 2:1 Chorwacja**
  • (11.06.2019; el. ME) Węgry 1:0 Walia
  • (10.10.2019; el. ME) Chorwacja 3:0 Węgry
  • (19.11.2019; el. ME) Walia 2:0 Węgry
  • (03.09.2020; LN) Turcja 0:1 Węgry
  • (06.09.2020; LN) Węgry 2:3 Rosja
  • (11.10.2020; LN) Serbia 0:1 Węgry
  • (14.10.2020; LN) Rosja 0:0 Węgry
  • (15.11.2020; LN) Węgry 1:1 Serbia
  • (18.11.2020; LN) Węgry 2:0 Turcja
  • (25.03.2021; el. MŚ) Węgry 3:3 Polska
  • (15.06.2021; ME) Węgry 0:3 Portugalia
  • (19.06.2021; ME) Węgry 1:1 Francja
  • (23.06.2021; ME) Niemcy 2:2 Węgry
  • (02.09.2021; el. MŚ) Węgry 0:4 Anglia
  • (12.10.2021; el. MŚ) Anglia 1:1 Węgry
  • (15.11.2021; el. MŚ) Polska 1:2 Węgry
  • (04.06.2022; LN) Węgry 1:0 Anglia
  • (07.06.2022; LN) Włochy 2:1 Węgry
  • (11.06.2022; LN) Węgry 1:1 Niemcy
  • (14.06.2022; LN) Anglia 0:4 Węgry
  • (23.09.2022; LN) Niemcy 0:1 Węgry

* – braliśmy pod uwagę zespoły mające na koncie co najmniej 1750 punktów ELO
** – na czerwono zaznaczyliśmy potęgi europejskiego futbolu (co najmniej 1850 punktów ELO)

22 mecze. 9 zwycięstw, 7 remisów, 6 porażek. Pokonana Anglia, Niemcy, Chorwacja, Polska, Serbia, Walia czy Turcja. I to wszystko na dystansie zaledwie kilku lat. Kosmiczne dokonania. W Polsce do dzisiaj gotowi jesteśmy nosić na rękach Leo Beenhakkera za zwyciężenie Portugalii oraz Adama Nawałkę za historyczny triumf nad Niemcami, tymczasem Rossi z reprezentacją Węgier ma już na koncie kilka sukcesów podobnego kalibru.

Na czym polega fenomen włoskiego szkoleniowca? Tłumaczył nam to przed paroma miesiącami Laszlo Boros, dziennikarz „Nemzeti Sport”. – Rossi zna wszystkich zawodników z naszej ligi, wygrał ją, wie wszystko o węgierskiej piłce. Jest świetnym taktykiem, zawsze potrafił dobrze przygotować nasz zespół pod kątem taktycznym. Ostatni mecz, w którym nasza taktyka nie była zbyt dobra, to chyba rok 2019, gdy przegraliśmy z Walią w eliminacjach do mistrzostw Europy. Wtedy zmieniliśmy ustawienie, przeszliśmy na trójkę z tyłu i to daje efekty. Nie mamy wielu dobrych piłkarzy, grających w topowych ligach w Europie. Nasza drużyna to bardziej rodzinna atmosfera, jedność, walka wszyscy za jednego. Można to było zobaczyć w meczu z Anglią — u Rossiego wszyscy grają na maksimum możliwości. Anglię pokonaliśmy także u siebie, zagraliśmy nieźle z Włochami, zremisowaliśmy z Niemcami…

– Stać nas na coraz więcej, a piłkarze są głodni tych sukcesów – dodał Boros. Trudno nie przyznać mu racji.

Taktyka, która nie zawsze się sprawdza

Z drugiej strony, należy uczciwie zaznaczyć, że Węgrzy – delikatnie rzecz ujmując – nie zachwycają efektownym stylem gry. To zespół, jak mawia Diego Simeone, nauczony, by cierpieć na murawie. Wystarczy spojrzeć na tak podstawowe dane, jak posiadanie piłki w poszczególnych spotkaniach Ligi Narodów.

  • 42% z Anglią u siebie (1:0)
  • 44% z Włochami na wyjeździe (1:2)
  • 33% z Niemcami u siebie (1:1)
  • 31% z Anglią na wyjeździe (4:0)
  • 28% z Niemcami na wyjeździe (1:0)

Cofnijmy się też do Euro 2020.

  • 30% z Portugalią (0:3)
  • 34% z Francją (1:1)
  • 25% z Niemcami (2:2)

Madziarzy bardzo chętnie oddają kontrolę nad widowiskiem przeciwnikowi, a sami koncentrują się przede wszystkim na grze w destrukcji, kontratakach i stałych fragmentach. Co jednak wcale nie oznacza, że mają problemy z przedostawaniem się w pole karne rywala i ograniczają się tylko do ordynarnego przeszkadzania we własnej tercji defensywnej. Gdyby podliczyć liczbę strzałów na bramkę w Lidze Narodów 2022/23, reprezentacja Polski oddała ich 44. Węgry – 47.

Przegrany z kretesem dwumecz z Albanią w eliminacjach do mistrzostw świata, który przekreślił szanse Węgrów na wyjazd do Kataru, potwierdził jednakowoż, że drużyna Rossiego ma niemałe kłopoty, gdy przychodzi jej przejąć inicjatywę na dłużej. – Mamy problem, gdy gramy z porównywalnym rywalem. W eliminacjach do mistrzostw świata dwukrotnie pokonała nas Albania, dlatego to wy jedziecie na mundial – przyznał Laszlo Boros z „Nemzeti Sport”. –  Niedawno pokonała nas również Słowacja, nie wygraliśmy z Rumunią. Tak jak mówiłem, nie mamy wielu piłkarzy z topowych lig w Europie. […] Musimy to poprawić, ale i tak przebyliśmy długą drogę. W 2017 roku pokonał nas Luksemburg, przegrywaliśmy też z Andorą. Pamiętam remisy z Estonią i Wyspami Owczymi. W kilka lat doszliśmy z tego punktu do zwycięstwa 4:0 z Anglią. To coś wielkiego. Gdy patrzę na ten zespół, czuję, że mamy przed sobą świetną przyszłość.

***

Reprezentacja Węgier nie jest idealna. Ma swoje problemy, ma swoje ograniczenia, ma swoje wpadki. Ale – dzięki doskonałemu przygotowaniu taktycznemu do meczów z potęgami europejskiego futbolu – przeżywa również swoje chwile wielkiej chwały. Kiedy Madziarzy wychodzą za boisko przeciwko Francuzom, Niemcom, Chorwatom, Anglikom czy Włochom, zawsze mają pomysł na to, jak wyszarpać komplet punktów. I tego chyba rzeczywiście możemy im zazdrościć.

Nie punktów. Konkretnego, dobrego, powtarzalnego pomysłu.

CZYTAJ WIĘCEJ O WĘGIERSKIM FUTBOLU:

fot. NewsPix.pl

Suche Info
07.12.2022

Koniec mundialu dla Danilo Pereiry

Nie tylko Nuno Mendes. Również Danilo Pereira nie zagra już na katarskim mundialu, informuje Fabrizio Romano. Pereira doznał kontuzji w pierwszym meczu z Ghaną. Wydawało się, że ten uraz nie będzie na tyle poważny, by wykluczyć go z całego turnieju – Portugalczyk miał odpocząć, ale potem być gotowy do dalszej rywalizacji. Niestety, nic z tego. Pereira na mundialu już nie zagra. W pierwszym meczu grał jako środkowy obrońca, kiedy tworzył duet z Rubenem Diasem. […]
07.12.2022
Suche Info
07.12.2022

„Słyszę, że jest bliżej rozstania niż pozostania Michniewicza”

Tomasz Włodarczyk z Meczyków podzielił się swoimi informacjami na temat ewentualnego przedłużenia umowy z Czesławem Michniewiczem przez PZPN. Włodarczyk stwierdził: – Słyszę, że jest bliżej rozstania niż pozostania Czesława Michniewicza. Ostateczną decyzję podejmie jednak Cezary Kulesza. Słyszałem jeszcze jedną wersję co do kontraktu Michniewicza – PZPN ma siedem dni od ostatniego meczu w roku, żeby przedłużyć jego kontrakt na takich samych zasadach. Najpóźniej w poniedziałek dowiemy się, co z przyszłością […]
07.12.2022
Mistrzostwa Świata 2022
07.12.2022

Katarski Turysta #8: Czy wejdę na mecz z flagą LGBT?

Promowanie wartości LGBT jest zakazane podczas katarskich mistrzostw świata. Czy można wejść z tęczowym symbolem na mecz mundialu? Sprawdziliśmy to! Świeży vlog Jakuba Białka naszego wysłannika na mistrzostwa świata w Katarze właśnie wleciał na WeszłoTV. Kuba zrobił drobną prowokację. Zapraszamy do oglądania ósmego odcinka „Katarskiego Turysty”.  WIĘCEJ ODCINKÓW VLOGA „KATARSKI TURYSTA”: Katarski Turysta #7. Co myślę o konferencjach Michniewicza? Piekło irańskich kobiet | […]
07.12.2022
Suche Info
07.12.2022

Niedźwiedź o przygotowaniach Widzewa

Janusz Niedźwiedź nakreślił plan Widzewa przed rundą wiosenną. Jak powiedział cytowany przez oficjalną stronę Widzewa: – Mamy kilka obszarów, w których chcemy udoskonalić się jako zespół. Na pewno chcemy poprawić niską obronę, bo choć mamy dziś 9 czystych kont, to wiem, że jest tam sporo rzeczy do udoskonalenia. Na pewno pressing wysoki w różnych konfiguracjach, a w rozegraniu akcji chcemy być bardziej zmienni w naszych systemach i wprowadzić nowe warianty. […]
07.12.2022
Inne sporty
07.12.2022

Taniec Kielc w Lidze Mistrzów trwa. Tylko ta kontuzja…

Tylko jedno spotkanie w trwających rozgrywkach Ligi Mistrzów przegrali na ten moment szczypiorniści Łomży Industrii Kielce. Dzisiaj ich ofiarą padł Pick Szeged (31:28). To o tyle istotne zwycięstwo, że wciąż oddech na plecach kielczan będzie czuć niepokonana w grupie B Barcelona. Liczymy, że polski zespół wkrótce odniesie też sukces pozaboiskowy – znajdując nowego sponsora. Co mamy na myśli? Kilka tygodni temu gruchnęła wiadomość, że drużyna z Kielc zakończy współpracę […]
07.12.2022
Suche Info
07.12.2022

Cash: – Mundial był cenną lekcją

Matty Cash w rozmowie z talkSPORT krótko podsumował mundial. Reprezentant Polski stwierdził: – Graliśmy z Argentyną, Francją i Meksykiem. To drużyny. które prezentują wysoki poziom. Ostatnie tygodnie były dla mnie cenną lekcją, to przeżycie przerosło moje oczekiwania. Jestem przekonany, że to wpłynie na moją dyspozycję w klubie. Grałem przeciwko najlepszym i nie mogę się doczekać tego w Premier League. Cash dodał także, że koszulki jakie otrzymał od Messiego i Mbappe stanowiły dla […]
07.12.2022
Mistrzostwa Świata 2022
07.12.2022

Katarski Turysta #8: Czy wejdę na mecz z flagą LGBT?

Promowanie wartości LGBT jest zakazane podczas katarskich mistrzostw świata. Czy można wejść z tęczowym symbolem na mecz mundialu? Sprawdziliśmy to! Świeży vlog Jakuba Białka naszego wysłannika na mistrzostwa świata w Katarze właśnie wleciał na WeszłoTV. Kuba zrobił drobną prowokację. Zapraszamy do oglądania ósmego odcinka „Katarskiego Turysty”.  WIĘCEJ ODCINKÓW VLOGA „KATARSKI TURYSTA”: Katarski Turysta #7. Co myślę o konferencjach Michniewicza? Piekło irańskich kobiet | […]
07.12.2022
Inne sporty
07.12.2022

Taniec Kielc w Lidze Mistrzów trwa. Tylko ta kontuzja…

Tylko jedno spotkanie w trwających rozgrywkach Ligi Mistrzów przegrali na ten moment szczypiorniści Łomży Industrii Kielce. Dzisiaj ich ofiarą padł Pick Szeged (31:28). To o tyle istotne zwycięstwo, że wciąż oddech na plecach kielczan będzie czuć niepokonana w grupie B Barcelona. Liczymy, że polski zespół wkrótce odniesie też sukces pozaboiskowy – znajdując nowego sponsora. Co mamy na myśli? Kilka tygodni temu gruchnęła wiadomość, że drużyna z Kielc zakończy współpracę […]
07.12.2022
Mistrzostwa Świata 2022
07.12.2022

Niezatapialny. Pepe chce spuentować burzliwą karierę mistrzostwem świata

Portugalia zachwyciła we wczorajszym starciu ze Szwajcarią. Błyszczały przede wszystkim młode gwiazdy ekipy Fernando Santosa, ze szczególnym uwzględnieniem Goncalo Ramosa. Ale przypomniał też o sobie niezatapialny weteran. 39-letni Pepe zapisał się wczoraj na listę strzelców i dał wyraźny sygnał, że ma ochotę spuentować swoją burzliwą karierę tytułem mistrza świata. Jeden z najstarszych We wczorajszym spotkaniu Pepe – poza tym, że jak zawsze solidnie prezentował się w defensywie – […]
07.12.2022
NBA
07.12.2022

Ile jeszcze potrwa kariera Kyriego Irvinga?

Żaden inny koszykarz NBA w ostatnich latach nie wzbudzał tylu kontrowersji. Ba, w całym świecie sportu trudno szukać kogoś takiego jak Kyrie Irving. Sezon 2021/2022 stał w jego przypadku pod znakiem buntu przeciwko szczepionkom na COVID. Podczas trwających rozgrywek trafił natomiast na celownik przez antysemityzm. Stracił lukratywny kontrakt z Nike, a w przyszłym roku będzie wolnym agentem nie tylko na rynku obuwniczym. Oczywiście lista wybryków Irvinga jest znacznie dłuższa. […]
07.12.2022
Ekstraklasa
07.12.2022

Incydent noszowy, pech w Mallorce, asysta na San Siro. Leonardo Koutris pokaże klasę w Pogoni?

W cieniu trwającego mundialu kluby Ekstraklasy zaczęły zbrojenia na rundę wiosenną. Pierwsza sygnał wysłała Pogoń, która pozyskała Leonardo Koutrisa z Olympiakosu. Gdyby u reprezentanta Grecji wszystko szło dobrze, dziś mógłby biegać po boiskach jednej z lig top5, bo do pewnego momentu jego kariera świetnie się rozwijała. Potem niektóre sprawy się skomplikowały i dlatego jest dziś w Polsce. Koutris podczas prezentacji przyznał, że już latem był blisko zespołu „Portowców”. […]
07.12.2022
Mistrzostwa Świata 2022
07.12.2022

Dało nam przykład Maroko, jak bronić mamy

Maroko tańczy i śpiewa po największym sukcesie w historii swoich występów w mistrzostwach świata – awansie do ćwierćfinału, a zupełnie przy okazji Lwy Atlasu obaliły mit o świetnej polskiej defensywie. Bo świetnie to bronią zawodnicy prowadzeni przez Walida Regraguiego. Biało-czerwoni musieli liczyć na szczęście i Wojciecha Szczęsnego. – Duch się rwie do wielkich rzeczy, a tu pospolitość skrzeczy – padło w „Weselu” Stanisława Wyspiańskiego i na stałe weszło do naszego narodowego dyskursu jako piękna […]
07.12.2022
Liczba komentarzy: 106
Subscribe
Powiadom o
guest

106 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
I Sekretarz KC PZPN
I Sekretarz KC PZPN(@i-sekretarz-kc-pzpn)
2 miesięcy temu
Reply to  Euroshima

Wypierdalaj z tym. Jaki to ma związek z tematem szmato banderowska?

MF1
MF1
2 miesięcy temu

Żaden,ale zamknij mordę cweluchu.

Koala Lump z Ur
Koala Lump z Ur
2 miesięcy temu
Reply to  MF1

Morda w kubeł banderasie.

nippon
nippon
2 miesięcy temu

Ogromny. To jest broń która uczestniczyła w pacyfikacji Węgier w 56 roku. Czy dziś na Węgrzech stacjonuje kacapskie wojsko? No nie. I na Ukrainie też nie będzie. Ta broń to taki talizman upadku kacapi

Mady
Mady
2 miesięcy temu

Co z ruska kurwa

Bolek
Bolek
2 miesięcy temu

Dlaczego ten ruski cwel nie jest zbanowany?

Rozsądny
Rozsądny
2 miesięcy temu

A my mamy drona, zamknięte treningi i 711 taktyk. I w efekcie laga na pałę i gramy tak, że zęby bolą.

twój stary
twój stary
2 miesięcy temu

Czyli podsumowując: Węgry mają dobrego trenera, a my mamy tłuściocha Cześka

braciak pogby
braciak pogby
2 miesięcy temu
Reply to  twój stary

Odpowiedź, która od razu ciśnie się na usta po przeczytaniu tytułu: TAK, KURWA, MAMY !!! TRENERA !!!

…nawet nie trzeba czytać reszty – od razu wiadomo, że słówkiem o grubaku nie wspomnieli…

Niles
Niles
2 miesięcy temu

Reprezentacja Węgier i ich gra to ostateczny dowód na to, że to całe pierdolenie „znawców” i wszelkiej maści ekspertów z dupy o tym, że nasza drużyna gra na miarę potencjału, że gramy tak, na ile nam pozwala jakość zawodników, że mamy przeciętną drużynę i czego po niej oczekiwać itd. itp. można z hukiem wypierdolić do śmietnika. I najlepsze teksty w stylu, że musimy się pogodzić, że mamy przeciętnych piłkarzy i nie mamy startu do lepszych drużyn. Chuja tam kurwa, a nie pogodzić się, co za zakompleksione i frajerskie pieprzenie głupot, w dodatku zakłamane – bo mamy dobry skład i niezłych grajków na papierze. Ale mamy słabą drużynę – niestety.

Patrząc na to jak grają Węgrzy – my nawet ułamka potencjału naszych piłkarzy nie wykorzystujemy. Przecież między składami drużyn Polski i Węgier, nie wiem czy przepaść to dobre słowo, ale jest po prostu bardzo duża różnica na papierze, oczywiście na naszą korzyść. Mamy w teorii dużo bardziej jakościowych zawodników, ale co z tego, jak kolejni i kolejni i koleni trenerzy nie są w stanie nic z tych chłopaków wykrzesać pozytywnego.

A Węgry udowadniają, że można mieć naprawdę średni skład, a walczyć o punkty z każdym rywalem i nie bać się nikogo. Nie zastanawiać się ile to nam dzisiaj wpierdolą, tylko wychodzić na boisko i wypruwać sobie flaki na boisku, jeździć na dupie i walczyć o każdą piłkę jakby to była kurwa gra o życie albo finał. Tak grają Węgrzy – mają charakter. Ta drużyna ma charakter. A nasi? Popatrzmy na Linettiego. No kurwa lubię chłopaka, naprawdę, sympatyczny się wydaje. I ma umiejętności. Tylko co z tego, skoro to skrywa przez swój totalny brak charakteru. Jest totalnie nijaki, bezpłciowy, bezbarwny, on nie istnieje na boisku, człowiek widmo, duch. Nie potrafi sprzedać tego, co potrafi i swojego doświadczenia nabytego w mocnej przecież Serie A.

Cała nasza drużyna to jak na razie ekipa bez charakteru, bezbarwna, taka nijaka. Chciałbym, by to zmieniło się na mundialu – ale niestety śmiem wątpić, bo czasu jest mało. Bardzo mało.

I Sekretarz KC PZPN
I Sekretarz KC PZPN(@i-sekretarz-kc-pzpn)
2 miesięcy temu
Reply to  Niles

Uważam, że pokolenie naprawdę udane zostało zmarnowane przez parodystów pokroju Nawałki (częściowo), Brzeczka i Grubego czy wynalazki typu Sousa. Trzeba było wysupłać po Nawałce fundusze na konkretnego fachowca z zagranicy, a nie bawić się w półśrodki. Zabrakło konkretnego selekcjonera niestety.

Chuj
Chuj
2 miesięcy temu

Sousa podłożył niezłe fundamenty, gdyby po nim przyszedł jakiś dobry zagraniczny trener który by kontynuował i udoskonalał jego wizję reprezentacji, to dziś by to mogło wyglądać już na prawdę nieźle. Na mundial może byśmy nie jechali po medal, ale spokojnie po jakiś ćwierćfinał.

Koala Lump z Ur
Koala Lump z Ur
2 miesięcy temu

Sousa był bardzo dobry, a gdyby PZPN wybrał Rossiego (przecież nie zarabia kokosów) przed jego sukcesami z Węgrami, to byście leśnych dziadków shejtowali na śmierć…

Bolek
Bolek
2 miesięcy temu

A ty czego parodią jesteś?

Bob
Bob
2 miesięcy temu
Reply to  Niles

układy układziki Glik z całym szacunkiem do niego nie dojeżdża już od dawna pora była zgrywać obronę od nowa ale po co a jeszcze się pan piłkarz obrazi. A ciepły stołek ważniejszy niż wyniki. Kolejny as Krychowiak każde wejście na faul rusza się jak wóz z węglem fajny chłopak elegancki futra nosi ładne … ale do gry na poziomie to się od trzech lat jakoś nie nadaje. Kolejna sprawa cała nasza obsrana liga nie potrafi jednego przeciętnego piłkarza kadrze dać a jeszcze wsioki krzyczą młodzieżowiec ich w kadrze ich mierzi. Branie kasy z budrzetów samorządów na kluby tych psichchu### jakoś nie mierzi.

Sakan Hukur
Sakan Hukur
2 miesięcy temu
Reply to  Niles

Ależ oczywiście, że tak. Pamiętajmy jaki bardzo średni potencjał ludzki miał Otto Renhagel, gdy sięgał po mistrzostwo z Grecją. Więc jednak się da.

Koala Lump z Ur
Koala Lump z Ur
2 miesięcy temu
Reply to  Sakan Hukur

Potrzebny trener, a nie kwit na węgiel.

JuanJoseBorrelli
JuanJoseBorrelli
2 miesięcy temu
Reply to  Niles

Pierwsze co poważny selekcjoner powinien zrobić to wywalić z kadry Szczęsnego i Krychowiaka. Dodatkowo poważna zmiana roli Lewandowskiego w kadrze. Ten pantofel w żadnym wypadku nie może być kapitanem. Ma odpowiadać za strzelanie bramek a nie granie na środku boiska, jak taktycznie ustawiali go Smuda z Fornalikiem a teraz wraca do tej wielkiej idei 711. Żaden z niego lider, jak nie idzie to macha tylko rękami i tysiące pretensji do reszty zespołu. Byle tylko wina za porażkę spadła na innych i broń boże nie spadła wartość marketingowa JEGO i torebek JEJ.

I Sekretarz KC PZPN
I Sekretarz KC PZPN(@i-sekretarz-kc-pzpn)
2 miesięcy temu

Czemu Szczęsnego? Serio myślisz, że to najbardziej palący problem? Lewemu nikt opaski nie zabierze. Charakter i owszem, nie pasuje na kapitana, ale to człowiek-instytucja w Polsce i jedyna gwiazda wielkiego formatu. Już samo to zapewnia mu jakiś tam posłuch u reprezentantów. Kto niby inny za niego ma porównywalny autorytet?

Koala Lump z Ur
Koala Lump z Ur
2 miesięcy temu
Reply to  Niles

Tak. Wymieńmy Linettego na Łęgowskiego i mamy pewny ćwierćfinał. Kapitalna, kompleksowa diagnoza problemów polskiej kadry. 😀

nippon
nippon
2 miesięcy temu
Reply to  Niles

Powiem więcej. Z Czesławem za sterami to i San Marino z nikim nic nie ugra

Bob
Bob
2 miesięcy temu

Oświecę was mejweni z weszło mają TRENERA my od lat wynalazek sosa wujek brzeczek i teraz gruby kolega wsiowego gangstera. Btw jak słucham wypowiedzi w studiu thebila fornalika( tego samego co drze tępą japę przeciw grze młodzieżowca a trenuję średniaka bez presji wyniku w zagłębiu piłkarskich talentów czyli na Śląsku) że czego się spodziewaliście to Holandia!!! (notabene najsłabsza od lat) coś jak wypowiedz kolejnego thebila kożminskiego sprzed roku. Z tym gównem umysłowym my nie zmienimy piłki w Polsce.

Essa
Essa
2 miesięcy temu
Reply to  Bob

Najsłabsza od lat? To najlepsza Holandia od 2014 roku.

Bob
Bob
2 miesięcy temu
Reply to  Essa

W tym sensie masz racje być może najlepsza od 2014 choć ja nie widzę jakiegoś wielkiego progresu. Chodziło mi o to że to już nie Holandia Sejdorfa Davidsa Klajferta Berkampa czy też super tria z Milanu(Rijkard, van Basten Hulit) już nie europejska potęga a raczej zespół aspirujący żeby wrócić na top.

Koala Lump z Ur
Koala Lump z Ur
2 miesięcy temu
Reply to  Bob

Sousa za dobry dla przygłupich januszy, piłkarze go cenili. Zgadzam się z Bońkiem. Odszedł przez prezia Disco Olo.

Kikk
Kikk
2 miesięcy temu

Piłkarze go cenili, tylko nie potrafił ze średniakami wygrywać, nie mówiąc o najlepszych druzynach.

Pinker
Pinker
2 miesięcy temu
Reply to  Kikk

Za Sousy jak dostawaliśmy 0-1 czy 0-2 potrafiliśmy walczyć i albo zremisować jak np. z Węgrami/Anglią/Hiszpanią albo przegrac po walce jak np ze SZwecją czy Anglią.
Za Brzęczka czy teraz Czesia jak dostaniemy gonga to w 80% obrona przegranego wyniku.

Problemy Sousy to:

  1. 80% dziennikarzy/ekspertów jechała po nim grubo od początku „za nic” tzn bo odstawił (słusznie) Glika.
  2. Ciągłe kontuzje/covidy piłkarzy (jak nie wysypali mu się skrzydłowi to środek pola itd)
  3. Indywidualne błędy piłkarzy ( Sczęsny jako najgorszy bramkarz ME2020; czerwo Krychy; Bereś za całokształt czy Jóźwiak).

Tak naprawdę gdyby miał opracie u „mejwenów” i prezesa PZPN tj Kuleszy – nadal by z nami był, ale jak widział że każdy na niego „jebie” to sie zwinął.

Nie był idealny, ale przynajmniej za niego widać było wolę walki, a każdy mecz napawał nadzieją, że będzie dobry wynik. Za Czesia tak nie mam.

I Sekretarz KC PZPN
I Sekretarz KC PZPN(@i-sekretarz-kc-pzpn)
2 miesięcy temu
Reply to  Pinker

Nie broń go. Też miał swoje za uszami. Z kim za jego kadencji wygraliśmy? Z Albanią i San Marino? Gość grał skrzydłami ewidentnie nie mając ku temu środków bo konkretnych skrzydłowych my po prostu nie mamy.

Imię
Imię
2 miesięcy temu

Bardzo łatwo wytłumaczyć fenomen. Całe państwo jest zjednoczone. A u nas ludzie są podzielni przez polityków, ideologie itd.. Nigdy w kraju w którym ludzie są podzieleni nie będzie dobrze, ponieważ jedni będą ciągnęli w lewo / drudzy w prawo i tak naprawdę będzie się stało w miejscu. Węgrzy natomiast obrali jeden kierunek, w który konsekwentnie podążają. Wszyscy razem wspierając się nawzajem

Volvo jest szwedzkie, a Kosowo serbskie.
Volvo jest szwedzkie, a Kosowo serbskie.
2 miesięcy temu
Reply to  Imię

Bzdura. Takie same są podziały, tylko, że ci którzy są przeciwko Orbanowi, to wyjechali, albo ich nie słychać, bo pozamykał wszystkie opozycyjne dla siebie media (to tyle jeśli chodzi, o wolność słowa i demokrację, w wydaniu węgierskim).

Koala Lump z Ur
Koala Lump z Ur
2 miesięcy temu

No i węgierska opozycja nie sra na Węgry za każdym razem gdy jest okazja.

Dzikie Bydle
Dzikie Bydle(@dzikie-bydle)
2 miesięcy temu

Dokładnie. Dodam też, że nawet Biden musial przeprosić za pare słów, zeby wygrać. Merkel, Johnson,Macron, Trump, obojętnie. Każdy musi się liczyć z wkurwionym narodem.U nas jakby Ci Niemcy przeciwko podwyżkom za prąd protestowali, to by ich PO-wcy uznali za PIS-owców i prawaków xd Tak samo w drugą stronę.

I Sekretarz KC PZPN
I Sekretarz KC PZPN(@i-sekretarz-kc-pzpn)
2 miesięcy temu

Lepsza wymuszona choćby siłą jednomyślność niż typowo polskie róbta co chceta i każdy ciągnie w swoją stronę.

Ulu
Ulu
2 miesięcy temu
Reply to  Imię

@opie, co ty wygadujesz? Nie masz zielonego pojęcia o sytuacji na Węgrzech.

JuanJoseBorrelli
JuanJoseBorrelli
2 miesięcy temu
Reply to  Ulu

Ty za to masz. 90 procent mediów należy do państwa albo do biznesmenów związanych z Orbanem.

Dzikie Bydle
Dzikie Bydle(@dzikie-bydle)
2 miesięcy temu
Reply to  Imię

Otóż to. Takiego fanatyzmu nie ma nigdzie. Jeszcze za tak chujowymi politykami ludzię walczą. xd

I Sekretarz KC PZPN
I Sekretarz KC PZPN(@i-sekretarz-kc-pzpn)
2 miesięcy temu

Jaki jest sens podniecanie się przynależnością klubową? Ilu z naszych faktycznie stanowi ważny punkt zespołu w swoich klubach? Lewy? Zieliński (wypychany przed sezonem z Neapolu)?

Ortalionowyrycerz
Ortalionowyrycerz
2 miesięcy temu

No taki że większość z nich gra mniej lub bardziej regularnie, nawet jeśli nie jest w swoich klubach żadnymi gwiazdami. A co do Zielińskiego to jednak w tym sezonie wyrósł na czołową postać zespołu i chyba każdy tam się cieszy że ostatecznie go niewypchano, miał po prostu jeden gorszy sezon (być może najgorszy od przyjścia do Neapolu) a że zarząd Napoli jest dosyć impulsywny, to od razu planowano go sprzedać

Koala Lump z Ur
Koala Lump z Ur
2 miesięcy temu

Węgrzy za to faktycznie. Liderzy najlepszych klubów świata.

Maciek k
Maciek k
2 miesięcy temu

My się podniecamy tym co na papierze a langosze walczą. Lata post nawałkowe są strasznie frustrujące. Kadra stała się miękką podusią dla 2o- kilku piłkarzy którzy wiedzą że co by nie nawiwijali to kolejny trener ich przygarnie, przytuli, jeszcze vloga nagrają. Wynik gdzieś tam w tle jaki by nie był to kibice i tak przyjdą. Kiedyś selekcjonerzy nie mieli problemu żeby pozbyć się zgranych kart. Kiedyś ktoś musiał poświęcić Żurawskiego, Kiedyś Krzynówek dostał ostatnie powołanie i koniec. Teraz mam wrażenie że jedynym możliwym końcem kariery reprezentacyjnej jest wiele pożegnanie na narodowym jak Fabiana lub Piszczka. W ten sposób bujamy się z krychowiakiem i glikiem o kilka lat (i lag) za długo.

braciak pogby
braciak pogby
2 miesięcy temu

Nie chce mi się czytać wszystkiego… przeszedł gamoniowi przez klawiaturę ostateczny i jedyny słuszny wniosek, że Węgrzy mają po prostu TRENERA, a nasze, w sumie dość udane pokolenie, z Lewandowskim na czele, męczy się od lat z jakimiś tępymi gówno-wynalazkami, które nie mają nawet pół pomysłu jak to wszystko poukładać???

Bo układy … bo kolesiostwo.. bo 711… etc, etc…

Wacek 25 cm
Wacek 25 cm
2 miesięcy temu

Super, super ale to my jedziemy na MŚ,

roosvelt1984
roosvelt1984
2 miesięcy temu
Reply to  Wacek 25 cm

Jedziemy na niesamowitym farcie, dodajmy, bo starczył do tego komplet punktów z Albanią w grupie + 1 wygrana u siebie ze Szwecją. Nie wiem czy jest drugi zespół (oprócz samego Kataru) który tak mało zrobił a jedzie na MŚ. Ale cieszmy się tym, póki można.

jeremy
jeremy(@jeremy)
2 miesięcy temu
Reply to  roosvelt1984

ale jedziemy! a Węgrzy mogą sobie pić Unicum czy tokaja przed tv. Nie wiem czym się podniecacie Ligą Narodów? ludzie!!

Koala Lump z Ur
Koala Lump z Ur
2 miesięcy temu
Reply to  jeremy

Jedziemy po 3 wjeby.

Marek0712
Marek0712
2 miesięcy temu

Zgadzam się z przedmówcami, My jedziemy na MŚ, a Węgrzy mogą nam co najwyżej pokibicować 🙂 Nawet jeśli to będą 3 wjeby!!! Z drugiej strony fajni Ci madziarzy, sprężają się na LN (nomen omen miała zastąpić mecze towarzyskie), a w eliminacjach do MŚ nie potrafią ograć Albanii.

panie.co.pan
panie.co.pan
2 miesięcy temu
Reply to  Wacek 25 cm

Jedziemy sobie narobić wstydu przed całym światem. No super.

Greg
Greg
2 miesięcy temu

Węgrzy już dawno się zorientowali, że reprezentacja może odnosić sukcesy tylko z selekcjonerami z zagranicy. I nie ma pierdolenia, że jesteśmy słabsi od potęg i gramy na swoim poziomie, a porażki są tylko efektem przepaści do najlepszych. I to mówimy o kraju, który nie ma nawet 10 milionów ludności. Polski niedasizm obnażony na całej linii. Tylko u nas selekcjonerami mogą zostać takie miernoty jak Brzęczek, czy Michniewicz, wcześniej Janas i inni, a każdy prezes mówi, że inaczej się nie da, bo trener musi znać polskie realia i w ogóle oglądać buraczaną Ekstraklasę. A potem wieczne powtarzanie meczu na Wembley z 1973 i narzekanie, że w Frankfurcie spadł deszcz bo „kiedyś to było i w ogóle gdyby nie ulewa to dopiero byśmy Niemcom pokazali”.

Koala Lump z Ur
Koala Lump z Ur
2 miesięcy temu
Reply to  Greg

Zgadza się. Sousa nie zna polskiego i nie wiedział, że Polacy czują się słabi. Ustawiał, więc drużynę odważnie. 711 zjebał wszystko w 4 miesiące. Błyskawiczny powrót do gówno-futbolu, autobusu i lagi.

mackiki
mackiki
2 miesięcy temu

Spoko wyniki niezle maja madziarzy ale to sa tylko mecze towarzyskie pod zmieniona nazwa na jakas lige narodow, ze niby wazne rozrgrywki. Docelowym turniejem w tym roku jest mundial na którym to my gramy a oni nie. Taka Anglia mam tak ze ma wyjebane na te rozgrywki bo liczy sie dla nich ich liga i europejskie puchary. Ale i tak czapki z głow dla Wegrow bo potrafia pograc w pilke a nasi to kurwa huj stoja w miejscu od 40 lat z przeblyskami jakimis i jeb pompowanie balonika. Dopóki nie bedziemy miec trenera ktory nie poustawia taktycznie druzyny i nie beda zapierdalac i gryzc murawy to nigdy z grupy nie wyjdziemy na zadnej wiekszej imprezie.

lelumpolelum
lelumpolelum
2 miesięcy temu
Reply to  mackiki

Brawa dla nich, kilka fajnych meczów, ale to jest puchar wójta, na mundial nie jadą i to się najbardziej liczy. Ja im tam nie zazdroszczę, bo nie ma czego za bardzo.

braciak pogby
braciak pogby
2 miesięcy temu
Reply to  lelumpolelum

Trenera im nie zazdrościsz? Tak szczerze???

Joooł
Joooł
2 miesięcy temu
Reply to  mackiki

Niestety ale my gramy w tej samej lidze … tez można powiedzieć, że Hol i Bel grały na pół gwizdka kolego …

jeremy
jeremy(@jeremy)
2 miesięcy temu
Reply to  Joooł

a niech sobie grają na ćwierć gwizdka!! kto za dwa lata będzie pamiętał że Węgrzy ograli Anglię czy Niemcy? jadą na mundial? no nie! ograł ich siwy bajerant. ale możemy im zazdrościć bo mają super trenera…

Koala Lump z Ur
Koala Lump z Ur
2 miesięcy temu
Reply to  jeremy

A kto będzie pamiętał, że dostaliśmy 3 wjeby w Katarze? Jedynie jeśli jakiś Polak dostanie zawału na boisku, to nas zapamiętają.

Jarazz
Jarazz
2 miesięcy temu

Kto? Zobaczysz te memy na necie 😀

Jarazz
Jarazz
2 miesięcy temu
Reply to  jeremy

Dokładnie. Za to każdy będzie pamiętał te 3 męczarnie, wpierw..le reprezentacji Polski na moondialu Nie ważne w jakim stylu, ważne, że się o Tobie mówi

Koala Lump z Ur
Koala Lump z Ur
2 miesięcy temu
Reply to  mackiki

Chcą zwolnić Southgata. Faktycznie mają wyjebane.

Stop Chazarskim Globalistom
Stop Chazarskim Globalistom
2 miesięcy temu

U nich jak założysz koszulkę reprezentacyjną, to masz prestiż z bycia reprezentantem, nobilitację, spełnienie marzeń, patriotyzm, odpowiedzialność przed ciężko pracującym Narodem, a u nas zwyczajne – „odpierdolenie pańszczyzny”.

Prawda
Prawda
2 miesięcy temu

Chuj w reprezentację. Żyje się dla siebie.

Koala Lump z Ur
Koala Lump z Ur
2 miesięcy temu
Reply to  Prawda

Solipsyzm zawsze modny wśród egoistów!

Jarazz
Jarazz
2 miesięcy temu

No co Ty. Możesz przy okazji zrobić reklamę futra

Jakub
Jakub
2 miesięcy temu

gdzie znajde statystyke ile kto przebiegl kilometrow w meczu z holandia??

jeremy
jeremy(@jeremy)
2 miesięcy temu
Reply to  Jakub

na pewno nie tu. na weszło nawet składu nie podali…

Marek
Marek
2 miesięcy temu

Oglądałem cały mecz Niemców z Węgrami. Pod względem taktycznym drużyna węgierska bije naszą o lata świetlne. Coś niewiarygodnego, że stawiamy na takie miernoty jak ta gruba, złodziejska świania Michniewicz

Mieczysław
Mieczysław
2 miesięcy temu

Oprócz Orbana i Szalaia którzy by się nam przydali w obronie, Szoboszlaia który by pewnie posadził na ławce Szymańskiego, Gulacsiego który byłby drugim bramkarzem za nieSzczęsnym, młodego Kerkeza z Alkmaar, kontuzjowanego Sallaia i być może Gazdaga, Węgrzy nie mają zawodników którzy by mieli jakiekolwiek szanse na powołanie do polskiej kadry. Przecież tam w ataku gra 35-letni rezerwowy napastnik Bazylei a jego zmiennikiem jest gość z Korei Płd. Ich 3-cim obrońcą obok Orbana i Szalaia jest Lang z Omonii Nikozja, a w rezerwie mają Kecskesa z austriackiego LASK-u który kilka sezonów temu odbił się od Ekstraklasy po tym jak w ciągu 1 roku zweryfikowały go 2 kluby, i to jakie bo Termalika i Korona. To tylko pokazuje jaki minimalizm panuje w tym kraju. Nasze wymaganie niemal nie zmieniły się od czasów Janasa i Beenhakkera gdy naszymi liderami byli Żurawski, Krzynówek i Smolarek, a pewniakami do powołania byli Jop, Radomski, Łobodziński czy Garguła. Wtedy też wymagano od reprezentacji awansu na imprezę i wyjścia z grupy. Węgrzy pokazują że można osiągać o wiele lepsze wyniki z wyraźnie słabszą kadrą.

Kcramsib
Kcramsib(@kcramsib)
2 miesięcy temu

To naprawdę nie jest wielka filozofia: w futbolu reprezentacyjnym nawet ekipa pełna średniaków, wzbogacona 2-3 piłkarzami klasy światowej (u nich to Gulacsi czy Szoboszlai), może spokojnie powalczyć z (prawie) każdym. Tylko że właśnie, słowo klucz: powalczyć. Dawać z siebie 100%, nadrabiać braki piłkarskie jazdą na dupie, ambicją… po walce wygrywać, po walce przegrywać… Węgrzy od pierwszego gwizdka rzucają się rywalom do gardeł nie pękając, że stoi przed nimi ktoś „z lepszego świata”, nie bredząc o „różnicy w potencjale” – napieprzamy się 11 na 11, zobaczymy komu bardziej zależy. No a po walce nawet porażki jakoś łatwiej przełknąć…

Jarazz
Jarazz
2 miesięcy temu
Reply to  Kcramsib

Klasy światowej? Chyba za bardzo nad wyraz, ale z resztą się zgadzam

Jak tu pięknie
Jak tu pięknie
2 miesięcy temu

Panie kochany, nie wiem jak Ci Węgrzy mogli zatrudnić na stanowisku selekcjonera jakiegoś obcokrajowca, na dodatek Włocha i teraz mu pozwalają żeby im mówił jak mają grać. A przecież oni mają własne, bogate tradycje szkoły trenerskiej, kiedyś to nawet prawie najlepsi na świecie byli!

To absolutny skandal, jakaś węgierska komisja niezwłocznie powinna się tym zająć.

jeremy
jeremy(@jeremy)
2 miesięcy temu

my mieliśmy portugalczyka i to my jedziemy do Kataru 🙂 i tym niech ta komisja się zajmie

Slaw
Slaw
2 miesięcy temu

Dwóch rzeczy. Ambicji kadrowiczów i atmosfery na trybunach w meczach kadry. U nas jest pizdowato na trybunach i pizdowato na boisku. Efekty jakie są każdy widzi

Samogon
Samogon(@samogon)
2 miesięcy temu

serio mamy onanizować się śmiesznym tworem jakim jest LN?przypominam że zostało toto stworzone aby nie było problemów z terminami meczy towarzyskich,ja bym to olał.
to my jedziemy na kolejną imprezę a nie Węgrzy.

F91-DudeLange
F91-DudeLange(@f91-dudelange)
2 miesięcy temu
Reply to  Samogon

Prawda, jedziemy po kolejny wpierdol. Więc po co?
Rossi jest selekcjonerem Węgrów od czerwca 2018. My mieliśmy czterech, dali 3 imprezy z rzędu. Ale jak się skończyły?

Tak jak tam ktoś wyżej napisał – Węgrzy grają w większości meczów tak jak Polacy w tym slynnym z kompleksem niemieckim co Walduś Mila strzelał. Przegrywają też, nie awansują na turnieje, ale ciągły postęp jest. Jest ogień.

Więc na ich rozmiar kapelusza – grają świetnie. My, ze swoimi przerośniętym ego i ambicjami pompowanymi przez bożka Robercika – naród wpierdoli.

Samogon
Samogon(@samogon)
2 miesięcy temu
Reply to  F91-DudeLange

„Przegrywają też, nie awansują na turnieje,” no właśnie,a przecież chodzi o to żeby awansować,czyż nie?dwa turnieje przez 30 lat to słabo wygląda.
nasza reprezentacja balansuje na poziomie awansu i wylotu po 3 meczach i tak z małymi wyjątkami było zawsze,a jeżeli ktoś liczy na medale to jego problem

F91-DudeLange
F91-DudeLange(@f91-dudelange)
2 miesięcy temu
Reply to  Samogon

Nie, chodzi o to żeby coś porządnego zagrać na turnieju. Awans po to żeby sobie zagrać 3 mecze wygląda jak przejście egzaminu na studia i wylecenie po I semestrze…

Waldek King
Waldek King
2 miesięcy temu

Bo mają wszystko w jednej całości, a my… rama od Jubilata, siodełko z Wigry 3, kierownica z Slalom 5, hamulce przednie z Konsula, dynamo z Pelikana, bagażnik z Uniwersal

Jarek
Jarek
2 miesięcy temu

Nasz mityczny potencjal i najlepsze pokolenie od dekad jest sztucznie wywindowane do gory przez posiadanie wybitnej jednostki w postaci pana Roberta. Przez dekade, strzelam 2007-16 podobna wybitna jednostke posiadali Szwedzi, a co osiagneli? Czy ktos kiedykolwiek traktowal ich jako realnego faworyta turnieju. NIE

Oczywiscie te pokolenie jest generalnie najsilniejsze w XXI wieku, byc moze lepsze niz te z lat 90 (to jak tamto pokolenie sie prowadzilo to juz inna dyskusja, ale potencjal byl spory). Mamy swietne indywidualnisci, ale kto dzis ich nie ma? W kazdej kadrze sie ktos taki znajdzie.

Slowacy maja Skriniara
Serbowie SMS, Vlahovicia
Norwegowie Haalanda czy Odegarda
Szwedzi Isaka czy Kulejevskiego
Austriacy Alabe
Gruzini tego skrzydlowego z Napoli
Itd itp

Czy z naszej druzyny idzie wycisnac wiecej? Pewnie ze idzie, ale generalnie gramy na miare potencjalu.

Nasz mityczny potencjal opierany jest na nazwach klubow w jakich graja nasi gracze Generalnie kadry wszystkich klubow sa duzo szersze niz 10-20 lat temu. Sa inne przepisy wzgledem zglaszania. W latach 90 samo zalapanie sie do klubu zagranicznego bylo wyczynem bo do pewnego momentu mozna bylo rejestrowac tylko 3 pilkarzy z poza swojego kraju. W Realu musialo byc 20 Hiszpanow i max 4 nie-Hiszpanow. W latach 90 Barcelona by zrobic miejsce dla Hagiego musiala pozbyc sie Laudrupa. Dzis nie byloby takiej potrzeby

Kregle
Kregle
2 miesięcy temu
Reply to  Jarek

Kogo miala Grecja- w Portugalii? Odpowiadam – Rehagela!!

Jarek
Jarek
2 miesięcy temu
Reply to  Kregle

I co ten Rehnagel poza jednym jedynym turniejem osiagnal. Do Niemiec nie pokechal, a pozniej przerznal w fazie grupowej. My tez mielusmy swoje Euro we Francji, gdzie zagralismy ponad stan. Grecy mieli mnostwo farta z Czechami nam jego braklo z Portugalia. To ze jeden turniej byl anomalia nie znaczy ze mamy robic wyniki i toczyc wyrownane boje z czolowka. Nasza kadra to 1 mega gwiazda, z 3-4 solidnych europejskich pilkarzy i reszta ktora nie dojezdza poziomem na ten poziom.

roosvelt1984
roosvelt1984
2 miesięcy temu

Jeśli kogoś jarają mecze towarzyskie, to tak – mamy. W reprach gra się o wielkie turnieje i o wyniki na nich, wszystko inne jest mniej lub bardziej ważnym treningiem przed MŚ / Euro.
Chyba mimo wszystko wolę polecieć za własną kadrą do Kataru (i po raz któryś się połudzić) niż mówić sobie „o jak super, ogoliliśmy Anglię i Niemcy w meczach Ligi Narodów, może kiedyś Mundial nam pisany”, a potem patrzeć jak kadra kończy eliminacje MŚ za Albanią.

Koala Lump z Ur
Koala Lump z Ur
2 miesięcy temu
Reply to  roosvelt1984

Mistrzostwa Europy 2020. Może być czy za niski dla pana level?
Węgry-Niemcy 2:2, Węgry-Francja 1:1.
Możesz już iść, ty i inni specjaliści od „towarzyskich” meczów, bredzić o czym innym.

roosvelt1984
roosvelt1984
2 miesięcy temu

No i? 2 punkty w 3 meczach, można się rozejść. Euro 2016 to trzy remisy w papę 0:4 w ostatnim meczu. Mundialu nie ma od 1986r.
A te mecze są towarzyskie, każda poważna kadra ma je totalnie w dupie i jeśli uważasz inaczej, nie śledzisz zagranicznej piłki.

marta00
marta00(@marta00)
2 miesięcy temu

Myślę, że rachunków za ogrzewanie tej zimy 🙂

Prawda
Prawda
2 miesięcy temu

„madziar? Pewnie czikosz albo złodziej… Ha ha ha”
Zdychać węgierskie kurwy, onuce, pachoły putina!

Wodzisław
Wodzisław
2 miesięcy temu
Reply to  Prawda

Różnica taka że Węgrzy zawsze byli za Polakami w przeciwieństwie do Ukraińców. Na przykład Ukraincy mordowali Polakow w Powstaniu , Natomiast Węgrzy wbrew niemieckim rozkazom przepuszczali oddziały powstańcze, dzielili się z nimi zaopatrzeniem, udzielali pomocy medycznej, zaopatrywali w broń, a nawet czynnie pomagali w ewakuacji. Węgierscy żołnierze oddali Polakom olbrzymie zasługi w czasie powstania warszawskiego.

Koala Lump z Ur
Koala Lump z Ur
2 miesięcy temu
Reply to  Wodzisław

To banderas. Prawda gówno go obchodzi. Stąd ten projekcyjny nick. Jak Konsomolska Prawda. Oni lubią takie nazwy. :]

roosvelt1984
roosvelt1984
2 miesięcy temu
Reply to  Wodzisław

Węgrzy tak byli za Polakami że kolaborowali z III Rzeszą. W obu wojnach światowych byli po przegranej stronie. Weź trochę historii łyknij zanim zaczniesz prawić nam tu wodzisławskie mądrości.

Cham
Cham
2 miesięcy temu
Reply to  roosvelt1984

Zanim zaczniesz kogoś pouczać, sprawdź najpierw cepie, czym różni się kolaboracja od sojuszu. Węgrzy nigdy nie walczyli przeciwko nam, a w czasie 2 wojny nawet pomagali mimo sojuszu z naszym wrogiem. Ile znasz takich przypadków w historii? W czasie 1 wojny wchodzili w skład Austro-Węgier. To, co pisze Wodzisław, to prawda. Finlandię i Rumunię też uważasz za naszych wrogów?

Sert
Sert
2 miesięcy temu
Reply to  Prawda

Idzi pie….nij się w łepetynę banderowski lokaju. Czesi już sie obudzili z ukraińskiego snu. Węgrzy nigdy nim nie śnili, a Polacy jak zwykle włażą w d…. tym którym nie powinni.

Volvo jest szwedzkie, a Kosowo serbskie.
Volvo jest szwedzkie, a Kosowo serbskie.
2 miesięcy temu
Reply to  Sert

Polskojęzyczni Eskimosi. zwyczajni Polacy i zwyczajne Polski, mają troszkę inne zdanie na ten temat, z tego co słyszę i rozmawiam.

jullo
jullo
2 miesięcy temu

Polska tyra na dwa kraje, Orban powiedział ze Węgry są dla Węgrów, Trump – America first (najpierw Ameryka).Nic o zaciskaniu zębów lub dokręcania śruby. Nie wymieniał bezwartościowych Hrywien na dolary.
– jak się załatwia interesy „braci” ze wschodu, to brakuje czasu i sił na interesy krajowe .

Volvo jest szwedzkie, a Kosowo serbskie.
Volvo jest szwedzkie, a Kosowo serbskie.
2 miesięcy temu
Reply to  jullo

Tak naprawdę, to nie wiemy po co to robili, jakie „wałki za tym poszły” i kto najwięcej na tym zarobił, a kto stracił. Bo, że któryś z poltyków i ich „ziomasów i ziomalek” zarobił, to jest to pewne.

Koala Lump z Ur
Koala Lump z Ur
2 miesięcy temu

Przede wszystkim trenera.

Kikk
Kikk
2 miesięcy temu

bo Viktor Orban dla celów propagandowych wpakował w krajowy futbol horrendalne pieniądze” a konkretnie ile?

F91-DudeLange
F91-DudeLange(@f91-dudelange)
2 miesięcy temu
Reply to  Kikk

W krajowy jak krajowy, na weszło był tekst 'Węgierski futbol wstaje z kolan. Miliardy od rządu zaczynają przynosić efekty’ z 2020, ale wpakował też 80 baniek euro w rumuński sport, też w inne kluby pokroju Stredy czy Osijeku.
Cóż, mamy 2022 a nadal gdzieniegdzie żyją demony austro-węgierskie i później koalicji z III Rzeszą. To trochę chore, mimo wszystko, że są rejony np. Rumunii, gdzie większość stanowi heh mniejszość węgierska. Ale tak to jest jak się kreśli mapę niczym krojenie tortu, tylko na tej mapie żyją realni ludzie.

Wojtiboy
Wojtiboy
2 miesięcy temu

Kontrola antydopingowa by sie przydala langoszom.

Michał
Michał
2 miesięcy temu

Węgrzy dostosowują taktykę pod wykonawców jakimi dysponują.A u nas każdy trener chcę być na siłę oryginalny i wybiera „własne”taktyki nie patrząc na to że nie mamy piłkarzy którzy się pod taką taktykę nadają

Kregle
Kregle
2 miesięcy temu
Reply to  Michał

PMS wprowadza jedna jedyna taktyke ktora zna- laga na Bercika, jakos bedzie

Wojna
Wojna
2 miesięcy temu

Ja to im zazdroszczę najbardziej, że nie mają na ławce opasłego oszusta. I innych rzeczy też troszkę…

Weathers
Weathers
2 miesięcy temu

Może pora na takiego selekcjonera, który zagrzeje miejsce na troche dłużej i zdąży coś zbudować. Mamy taką mentalność, że każde zwycięstwo wynosimy pod niebiosa a po każdej porażce idziemy na szafot. Większość ekip bez wybitnego potencjału kadrowego robi wyniki tylko dzięki sensownemu planowi ale przede wszystkim zgraniu i temu, że każdy wie co ma robić a tego nie osiągniemy w rok mieszając składem i ustawieniem. Weźmy przykład ze Szwedów czy Węgrów właśnie.

doktorpl
doktorpl
2 miesięcy temu

Jezeli chodzi o strone pilkarska jestesmy chujami a Wegrzy to goscie Coz z tego ze kedziemy na mundial jak zaraz po wstepie bedziemy wracac z podkulonym ogonem

hahaha
hahaha
2 miesięcy temu

trenera przede wszystkim

many
many
2 miesięcy temu

Czesiu w takiej grupie zamiast wegrow mialby mocno brazowe gacie a taktyke obral 1-10-0-1

711 el barbero
711 el barbero
2 miesięcy temu

w skrócie: mają trenera, nie spasionero knura 711 i idzie

Kregle
Kregle
2 miesięcy temu

Tak!! Trenera, zaloze sie ze nie pochodzi z PMSu! On to nakazuje swoim kopaczom grac w pilke, a nie tylko przeszkadzac…