post
Avatar

Opublikowane 18.04.2021 19:45 przez

Szymon Janczyk

Jak co jakiś czas powraca temat Superligi. Tym razem jednak powraca z konkretami. Bo tak chyba należy rozumieć to, że na pogłoski o planowanym ogłoszeniu powstania rozgrywek, odpowiada UEFA. Oficjalnie, oświadczeniem, a nie krążeniem naokoło tematu. Co więcej, europejską federację popierają i topowe ligi, i FIFA, więc groźba pozostawienia na marginesie klubów zainteresowanych takim formatem, to nie tylko grożenie palcem. To już oficjalna deklaracja wojenna.

Przypomnijmy: pogłoski o powstaniu Superligi w ostatnich tygodniach nabrały konkretów. Głównie dzięki temu, co mówił Andrea Agnelli, czyli szef Juventusu i ECA (organizacja zrzeszająca kilkaset europejskich klubów – przyp.). Włoch zmęczony próbami zdobycia przez “Starą Damę” Ligi Mistrzów, stwierdził, że łatwiej będzie założyć nowe rozgrywki niż przerwać klątwę. Włoch wprost sugerował, że najwięksi chcą być jeszcze więksi, a nie da się tego zrobić bez konkretnych reform.

 Jest zbyt dużo spotkań, w których gra się o nic – zaczął swoje przemówienie dla ECA Agnelli. – W ostatnich miesiącach piłką zainteresowały się wielkie podmioty finansowe. JP Morgan interesuje się projektem Superligi. Takim podmiotom zależy tylko na zwrocie z inwestycji. Jeśli zmienimy nasze podejście, możemy o takiej inwestycji pomyśleć. Musimy zacząć reagować, inaczej będziemy ryzykować implozją. Musimy postawić kibiców w centrum uwagi. Obecny system nie jest stworzony dla nowoczesnego kibica. Współczesny kibic kibicuje kilku zespołom, 10% fanów jest przywiązanych do piłkarza, a nie do klubu. Żeby nie stracić kibiców, musimy pomyśleć o zmianach – mówił dalej włoski działacz.

Superliga i Liga Mistrzów po szwajcarsku

Andrea Agnelli przyznał wówczas, że dyskutuje z Aleksandrem Ceferinem, a w zasadzie nawet kłóci się z nim o przyszłość europejskich rozgrywek. Wyznał, że jego wymarzony model to system szwajcarski w Lidze Mistrzów. Opisaliśmy wtedy szerzej, na czym on polega.

Ogólne założenia są takie:

  • Na początek wszyscy uczestnicy turnieju układani są w ramach rankingu, stworzonego na podstawie ich dotychczasowych osiągnięć. Na przykład w szachach jest to punktacja Elo, w Lidze Mistrzów zapewne współczynnik UEFA lub jakaś zupełnie nowa punktacja.
  • Następnie uczestników dzieli się na połowy – mocniejszą i słabszą. W pierwszej rundzie najwyżej rozstawiony uczestnik z grupy lepszej mierzy się z najwyżej rozstawionym uczestnikiem z grupy słabszej. I tak dalej, aż do samego dołu obu grup. W zreformowanej Champions League zespół numer jeden zacząłby zatem zmagania od starcia z zespołem numer 19, a zespół numer 18 zmierzyłby się z zespołem numer 36. Chyba że władze UEFA postanowią rozwiązać to mniej precyzyjnie, na przykład na zasadzie losowania par. To też jedna z opcji.
  • Jak donoszą media, m.in. CBS Sports, rozważany jest także system dodatkowych rozstawień koszykowych. Mianowicie – podzielenie 36 uczestników Champions League na cztery grupy. W ramach tej koncepcji przedstawiciele koszyka numer jeden (najmocniejsze kluby) graliby po dwa mecze z ekipami z koszyka pierwszego i czwartego oraz po trzy mecze z zespołami z koszyków numer dwa i trzy. Byłaby to już bardzo mocna wariacja na temat modelu szwajcarskiego w jego klasycznej wersji.
  • Jedną z głównych reguł systemu szwajcarskiego jest to, że dwóch uczestników nie może się ze sobą zmierzyć więcej niż jeden raz. Pary w kolejnych rundach kojarzone są na ogół w ramach grup punktowych. Krótko mówiąc – góra tabeli gra z górą, środek ze środkiem, dół z dołem. Przekładając to (oczywiście w uproszczeniu) na futbol – jeżeli w pierwszym meczu Real Madryt pokonałby 3:1 FC Basel, a Bayern Monachium wygrałby 3:1 ze Dinamem Zagrzeb, to w drugiej kolejce mogłoby dojść do starcia Realu z Bayernem i Basel ze Dinamem.

Co istotne – w takim systemie początkowo utrudnione jest nabijanie łatwych zwycięstw. No bo jeśli ten przykładowy Real odniesie kolejny triumf, w trzeciej kolejce znów czeka go jakaś wymagająca konfrontacja z innym zespołem będącym w gazie. Jeżeli natomiast Bazylea odkuje się po premierowej porażce i zwycięży z Dinamem, to następny mecz przyjdzie już Szwajcarom rozegrać przeciwko oponentowi, który także jest na małej fali wznoszącej. Z kolei ocierające się zapewne o dno tabeli Dinamo dostanie rywala, który zaczął zmagania w Lidze Mistrzów równie słabo”.

UEFA chce wykluczać zbuntowane kluby

Dziennikarze “The Athletic”, którzy zdradzali szczegóły sprawy, nie mieli wątpliwości – to Superliga pod przykrywką. UEFA rzekomo miała na ten projekt przystać, żeby odciągnąć najlepsze kluby od stworzenia nowych rozgrywek. Coś chyba jednak poszło nie tak, bo dziś “L’Equipe” poinformowała, że giganci futbolu chcą uprzedzić UEFĘ, która jutro miała ogłosić nowy projekt Ligi Mistrzów od 2024 roku. Można więc zakładać, że nie był to projekt, który przypadł im do gustu i stąd właśnie powrót do koncepcji Superligi.

Jeszcze dzisiaj zostanie ogłoszony projekt Superligi. Stworzy go 12 klubów z najlepszych lig na świecie, ale bez klubów z Bundesligi i Ligue 1. Pięć-sześć z Premier League, trzy z La Liga i trzy Serie A. Mówi się, że wśród wielkich marek na pewno będą: Real Madryt, Barcelona, Manchester United, Liverpool, Juventus i AC Milan” – informowaliśmy rano, dodając, że według zagranicznych mediów Agnelli nie odbiera telefonów z siedziby UEFA.

Federacja postanowiła więc zadziałać w inny sposób. Oświadczenie, które wydała, to pokaz siły.

  • egoizm kilku klubów
  • potrzeba solidarności w trudnych czasach
  • wykluczenie “buntowników” ze wszystkich międzynarodowych rozgrywek
  • wykluczenie piłkarzy zaangażowanych klubów z meczów reprezentacji

Takie hasła wybrzmiały ze strony UEFY, ligi włoskiej, angielskiej i hiszpańskiej oraz FIFA. Wcześniej kluby francuskie i niemieckie odmówiły udziału w projekcie, więc z automatu wciągamy je do obozu obrońców obecnego kształtu rozgrywek na Starym Kontynencie. Zero pitu pitu.

Reforma rozgrywek w Europie coraz bliżej?

Pytanie tylko – co to zmieni? Czy kluby pójdą w zaparte i stwierdzą, że gra jest warta świeczki i ryzyka? A może wyciek wszystkich tych informacji do mediów to po prostu ostateczny sygnał, że “to trzeba usiąść, na spokojnie”? To wiedzą pewnie tylko sami zainteresowani. Trzeba zauważyć, że obydwie strony mają trochę racji. Angielskie kluby od dawna narzekają przecież na to, że w ich kalendarzu pełno jest jakichś wycieczek na wioski w FA Cup czy Pucharów Ligi. Wiadomo, ma to swój urok, ale nie oszukujmy się – najwięksi nie mają w tym żadnego interesu. Agnelli ma kilka szalonych pomysłów w swoich planach, ale ma też postulat, który mógłby przypasować każdemu.

  • 2/3 meczów w sezonie to rozgrywki krajowe, 1/3 – międzynarodowe

Czyli: mniejsze ligi i rzadsze starcia z Crotone. Większe puchary i częstsze starcia z Realem Madryt. I zapewne do tego będziemy – w ten czy inny sposób – dążyć. Już projekt “szwajcarskiej” Ligi Mistrzów miał dać klubom czterokrotnie większe zyski. To nie przelewki, w grę wchodzą setki milionów euro.

Reforma rozgrywek pod szyldem UEFY wydaje się być nieunikniona. Pozostaje kupić sobie zapas popcornu i śledzić całą tę dyskusję. Bo wygląda na to, że szykuje nam się niezła zabawa. Zwłaszcza, że polski widz, a także każdy polski klub może śledzić debatę w spokoju. Czy Superliga, czy nowa Liga Mistrzów – szanse na to, że tam dobrniemy, są raczej niewielkie.

fot. Newspix

Szymon Janczyk

Serie A śledzi tak długo, że pamięta jeszcze czasy, gdy Juventus nie zdobywał mistrzostwa. Woli mecz Puszczy z Wigrami niż Wisły z Lechią. Zwolennik zasady, że dobry pomocnik jest ważniejszy od dobrego napastnika. Dlatego: Pirlo, Kaka, Garguła. In that order.

Opublikowane 18.04.2021 19:45 przez

Szymon Janczyk

Weszło
16.05.2021

Wielki finał Pucharu Fuksiarza! Glazurek czy Smyk, Smyk czy Glazurek?

Wszystko co dobre – szybko się kończy. Niestety, dzisiaj dobiega końca sezon w najlepszej lidze świata – czyli w Ekstraklasie, ale i dzisiaj poznamy ostateczne rozstrzygnięcia w najbardziej prestiżowym konkursie typerskim na wschód od Chociebuża. Puchar Fuksiarza, Fuks-Cup, Copa de Fuksiarzores – wieczorem dowiemy się, kto podniesie go do góry, przejeżdżając odkrytym autokarem po Warszawie.  […]
16.05.2021
Weszło
14.05.2021

Zakłady na Multiligę. Kurs 11.00 na spadek Stali Mielec

Europejskie puchary dla Śląska Wrocław po kursie 7.50. Spadek Stali po kursie 12.00? Spodziewana asysta Szwocha po kursie 4.00? Większa liczba wygranych gości niż gospodarzy po kursie 11.00? Fuksiarz.pl przygotował specjalnie dla was zakłady specjalne na Multiligę. Nie mówcie, że nie ma okazji, bo byście zgrzeszyli. Czym są zakłady specjalne na Ekstraklasę? To zestaw zakładów, […]
14.05.2021
#WeszłoFuksem
13.05.2021

Krecz Hurkacza fuksem Gracza! Kolejne trafione kupony w Fuksiarz.pl

Najlepsze momenty spędzone na stronie bukmachera? Bez wątpienia każdy z was wskaże te, podczas których kolor statusu rozliczenia waszego kuponu zmienia się na zielony. Czasem to efekt umiejętności, czasem umiejętności z domieszką fuksa, a czasem… tylko fuksa. Chyba nic nie cieszy bardziej niż postawienie taśmy za dwa złote, która okazuje się zwycięska. I takie kupony […]
13.05.2021
Fuksiarz
07.05.2021

Najwyższe wygrane w Fuksiarz.pl

Znacie to uczucie, kiedy nie wejdzie wam jeden mecz? Niestety, każdy je zna. Ale zdarzają się i tacy fuksiarze, którym kupony wchodzą rzutem na taśmę. W ostatniej akcji meczu. W doliczonym czasie gry. To coś, jak zdążyć z zakupami w sklepie minutę przed godziną dla seniorów. Wybraliśmy kilku szczęściarzy, do których los się uśmiechnął i […]
07.05.2021
Weszło
07.05.2021

Typuj zakłady na Galę Ekstraklasy w Fuksiarz.pl!

Starzyński z golem z rzutu wolnego po kursie 20.00? Makana Baku z dwoma golami do końca sezonu po kursie 15.00? Błażej Augustyn z żółtą kartką po kursie 4.00? Do tego możliwość obstawienia kto zgarnie nagrody Ekstraklasy? Fuksiarz.pl przygotował specjalnie dla was zakłady specjalne na Ekstraklasę. Nie mówcie, że nie ma okazji, bo byście zgrzeszyli. Czym […]
07.05.2021
Fuksiarz
07.05.2021

Puchar Fuksiarza. ROZPOCZĘŁA SIĘ WALKA O FINAŁ!

We wtorek i środę Liga Mistrzów. W czwartek Liga Europy. A dzisiaj my. Puchar Fuksiarza wchodzi w najbardziej bezwzględną fazę. Nadeszła pora na oddzielenie ziarna od plew, prawdziwych Kilerów od popierdółek. Nadszedł też czas pogardy dla przegranych, czas chwały dla zwycięzców. Półfinały naszego redakcyjnego pucharu rozpoczynają się już teraz. Pamiętajcie – całość nakręca Fuksiarz.pl, to […]
07.05.2021
Weszło
17.05.2021

Po weryfikacjach: Warta w pucharach, Stal zleciałaby z ligi

Koniec sezonu, poznaliśmy rozstrzygnięcia Ekstraklasy, a teraz czas zweryfikować końcowe miejsca w naszej “Niewydrukowanej tabeli”. No i są one takie: mistrzem Legia Warszawa, w pucharach Raków Częstochowa, Pogoń Szczecin i – uwaga – Warta Poznań, a z ligi spadłaby Stal Mielec. Zanim przejdziemy do tabeli, to przyjrzymy się kontrowersjom z tej ostatniej ligowej kolejki. Punkty […]
17.05.2021
Weszło
17.05.2021

“Bez mistrza w CV mamy się dobrze”. Szczecin hucznie świętował medal

To nie był zwyczajny dzień dla szczecinian. Po kilku miesiącach dłużącego się oczekiwania wreszcie mogli odwiedzić dwie nowopowstałe trybuny stadionu. Oczywiście tylko garstka osób dostąpiła tego zaszczytu. W dodatku samo spotkanie nie toczyło się o żadną stawkę. Przypominało to trochę wesele bez panny młodej. Nie brakowało efektów specjalnych, pięknych ceremonii i wyjątkowej oprawy wydarzenia. Jednak […]
17.05.2021
Anglia
17.05.2021

Jedyny taki bramkarz w historii Liverpoolu. Alisson przeszedł do legendy

To nie był dobry sezon dla jednego z najlepszych bramkarzy w historii Liverpoolu. Alisson, tak jak cała, eksperymentalna defensywa The Reds, zawodził nader często. W samej lidze popełnił trzy błędy bezpośrednio prowadzące do utraty bramki – nigdy wcześniej nie zdarzało mu się to częściej. Ale od wczoraj będzie można o tym powoli zapomnieć. Od czasu […]
17.05.2021
Weszło
17.05.2021

Czy Śląsk jest gotowy na europejskie puchary?

Niezwykłe zwroty akcji w ostatniej kolejce sezonu 2020/2021 sprawiły, że Śląsk Wrocław wskoczył na miejsce premiowane udziałem w europejskich pucharach. Dokładniej: udziałem w kwalifikacjach do fazy grupowej UEFA Conference League. Rozgrywek trzeciego rzędu, ale i tak budzących ekscytację. Czego byśmy nie mówili, to sukces. Wrocław wyjrzy poza polskie podwórko po raz pierwszy od sześciu lat. […]
17.05.2021
Weszło
17.05.2021

Najwięksi przegrani powołań Paulo Sousy na EURO

Paulo Sousa ogłosił kadrę reprezentacji Polski na EURO. Jak to przeważnie bywa w takich momentach, są wygrani i przegrani decyzji selekcjonera, nazwiska nieoczywiste w obie strony. Na pewno pozytywnie zaskoczeni są Radosław Majecki (choć on jedzie tylko na zgrupowanie), Karol Linetty, Przemysław Frankowski czy Przemysław Płacheta, ale skupmy się na tej drugiej grupie. Kilku zawodników […]
17.05.2021
Weszło
17.05.2021

Sousa: – Liczymy, że ten turniej potrwa dla nas długo

Paulo Sousa ogłosił dwudziestosześcioosobowy skład na Euro 2020. Na konferencji prasowej opowiadał o umieszczeniu Kamila Grosickiego i Sebastiana Szymańskiego na liście rezerwowej, o powołaniach dla Kownackiego, Linetty’ego, Puchacza i Kozłowskiego, o obsadzie bramki, a także o celach na same Mistrzostwa Europy. Zapraszamy do zapisu najciekawszych fragmentów z konferencji Paulo Sousy.  Konferencja Paulo Sousy – powołania […]
17.05.2021
Weszło
15.05.2021

Klub 40+. Lewandowski strzela niemal równie często co Messi za najlepszych lat

Kojarzycie ten kosmiczny sezon Leo Messiego? Tak, ten, w którym w samej lidze trzasnął 50 goli. Albo ten późniejszy, w którym pewnie przekroczyłby pięćdziesiątkę, ale grał zdecydowanie mniej. Dekadę temu wydawało nam się, że poza Cristiano Ronaldo nikt nie będzie potrafił nawet zbliżyć się do takiego rezultatu. Tymczasem po dzisiejszym meczu Robert Lewandowski nie tylko […]
15.05.2021
1 liga
15.05.2021

Miedź Legnica i baraże o Ekstraklasę. Czy to realna misja?

Pięć – a w niektórych przypadkach sześć – meczów do końca sezonu 1. ligi. Tak, to już ten moment, gdy zerkamy w terminarze poszczególnych drużyn i łapiemy za szklaną kulę, żeby sprawdzić, czy przypadkiem nie mają szans na włączenie się do gry o awans/baraże/spadek. Jednym z zespołów, które znalazły się w takiej sytuacji, jest Miedź […]
15.05.2021
1 liga
14.05.2021

Kradzież samochodów piłkarzy Radomiaka. Dwa miesiące aresztu dla Morimakana D.

Morimakan D. kariery w Polsce raczej nie zrobi. A przynajmniej nie na boisku piłkarskim. Sąd przychylił się dziś do wniosku prokuratury o tymczasowy areszt dla piłkarza – wkrótce już byłego piłkarza – Radomiaka. Chodzi rzecz jasna o sprawę kradzieży samochodów należących do kumpli D. z szatni. Przypomnijmy, że auta zniknęły z parkingu podczas treningu pierwszoligowego […]
14.05.2021
1 liga
13.05.2021

GTA: Radom. Skradzione auta piłkarzy

Polska piłka przyzwyczaiła nas do pokręconych historii. W zasadzie co roku mówimy sobie: ok, tego już nic przebije. I za każdym razem jednak przebija. Ale wiecie co? Chyba teraz dotarliśmy do sufitu. Koniec, meta, finalny boss. Dwa dni temu okazało się, że ktoś buchnął dwa fajne (i dość drogie) Mercedesy piłkarzom Radomiaka. Co w tym […]
13.05.2021
1 liga
12.05.2021

Pomysł Bruk-Bet Termaliki? Na Gergelu do Ekstraklasy

Jeśli chcesz awansować do Ekstraklasy musisz mieć snajpera. Przekonał nas o tym mecz Radomiaka z Bruk-Bet Termaliką Nieciecza, w którym decydującą rolę odegrał Roman Gergel. Wystarczył mu w sumie jeden strzał – gol, 1:0, dziękujemy. Dariusz Banasik mógł z zazdrością spojrzeć na Mariusza Lewandowskiego, bo jemu akurat snajper wypadł. Bez Karola Angielskiego na szpicy radomianie […]
12.05.2021
Weszło
12.05.2021

Zmiana lidera w 1. lidze po blisko pół roku? Radomiak i Bruk-Bet grają o tron

Środa, 12 maja 2021 roku. Dzień całkiem słoneczny i przyjemny. A także 171. dzień panowania Bruk-Bet Termaliki Nieciecza w 1. lidze. Być może ostatni, bo właśnie dziś może dojść do sensacyjnej zmiany lidera. Jeśli Radomiak ogra “Słonie” przynajmniej 1:0 lub 2:1 – albo wyżej – zostanie trzecim zespołem w tym sezonie, który zasiądzie na tronie […]
12.05.2021
Liczba komentarzy: 68
Subscribe
Powiadom o
guest
68 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Zakola na dupie
Zakola na dupie
29 dni temu

Nic dziwnego, że się rzucają. Sporo kasy do stracenia.

Paweł
Paweł
28 dni temu

Top12 ( może oprócz M. City) stoi nad finansową przepaścią. Dają krok do przodu w nieznane. To jest dla nich ostatnia deska ratunku. A Saudyjczycy z M. City zrobią to co im każą ,,Amerykanie,,z JP Morgan (ciekawe ile procent udziałów w JP to Saudowie).Ciekawe że PSG z Katarskimi miliardami i saudyjskim kompleksem oraz Bayern że swoim zbilansowanym budżetem nie wchodzą w to. Za 3-5 lat Juventus to jak się będzie nazywał? Juventus Los Angeles? Juventus Szanghai? Juventus Hong Kong?

Fbrd
Fbrd
28 dni temu
Reply to  Paweł

dokładnie! Barcelona z 1,1MLD Długu do spłacenia ma 700MLN które MUSI!!!! spłacić w tym roku.Czy spłaci?Nie ma szans.Czy zbankrujtuje?Nie ma szans

kijek
kijek
28 dni temu
Reply to  Paweł

Wg angielskich mediow JP Morgan na rozruch ma przeznaczyć 6 MLD (potwierdza to FT) , a to nie jedyny inwestor. Każdy klub (ma ich być 20) za udział dostanie 310M GBP. Jeśli to prawda to oni zaorają całą reszte klubów. Po wykluczeniu Big 6 z PL ich kontrakt telewizyjny będzie renegocjowany. Jak myślisz, ile Anglicy dostaną za swoją ligę bez 6 topowych, najbardziej rozpoznawalnych klubów? Połowę tego co teraz? Szczerze wątpię. Tak samo z La Liga, Serie A i Ligą Mistrzów.
Na rynku praw telewizyjnych uwolnią się olbrzymie środki, zgadnij kto je przejmie.
Azjaci, Amerykanie, Ameryka Płd i Afryka chcą oglądać Manchestery, Milany, Real i Barcelone a nie Burnley, Getafe, Crotone czy też LM z Eintrachtem, Zenitem czy nawet Porto.

Paweł
Paweł
28 dni temu
Reply to  kijek

Też im się to przeje.

kijek
kijek
28 dni temu
Reply to  Paweł

Niewątpliwie. I przerzucą sie na Burnsley lub Odrę Opole.

Paweł
Paweł
28 dni temu
Reply to  kijek

To niech grają sobie dla Azjatów. Europejczycy mają swoje lokalne drużyny i im kibicują. Zdobycie Europejskiego Pucharu Mistrzów Klubowych będzie smakował kibicom zwycięskiego klubu tak samo z udziałem Top 12 jak nie bez nich. Myślisz że kibic z Kijowa, Amsterdamu, Brukseli, Porto, Glasgow, Moskwy, Pragi, Neapolu, Dortmundu czy Warszawy będzie się martwił brakiem Barcy, realu lub mutd? Pfff a że piłkarze nie będą mieli prywatnych jetow i dziesięciu apartamentów na całym świecie? I tak będą dobrze zarabiać.

kijek
kijek
28 dni temu
Reply to  Paweł

Kibicom zwycięskiego klubu smakuje nawet puchar pasztetowej, więc tu się zgodzę. Różnica polega a tym, że Europejski Puchar Mistrzów Klubowych będzie miał (globalnie) takie znaczenie jak obecnie liga cypryjska. Interesują się nią miejscowi i kilku zapaleńców.
Bedą dobrze zarabiać względem normalnego człowieka, peie też innych portowców. Ale porównaniu do tych wybranych z SuperLigi to będą raczej drobne. Zastanawiałeś się co zawodnik z “Twojego” klubu zrobi jak dostanie propozycję z SuperLigi? Nie przyjmie jej? Odrzuci kasę, sławę w imię czego? Pozostaje też zagadka ile “Twój” klub za niego dostanie – bo może być tak, że 0 euro. Jak się zawinię do SuperLigi to co mu się może stać, UEFA albo związek krajowy go zawieszą? Przecież i tak nie będzie mógł grać w rozgrywkach międzynarodowych. A SuperLiga do gry go dopuści, bo czemu nie (taki był case lig zawodowych w USA dopóki nie dogadały się z organizacjami światowymi odpowiedzialnymi za daną dyscyplinę. A i tak teraz się zdarza, że mają wywalone na ich decyzję i zawodnik gra czy to w NHL czy to w NBA, pomimo, że teoretycznie nie może grać na całym świecie bo jest zawieszony).
Te kluby od dawna już grają dla tych co im najwięcej płacą. W innym poście piszesz, że utrzymują je europejscy kibice. Za szeroko – że kto niby? Czesi, Polacy, Węgrzy, Albańczycy, Pribałtyka. Tak wiele osób stamtąd lata na ich mecze, kupuje ORYGINALNE (a nie bazarowe) koszulki? Śmiem wątpić. Taka Korea zżera pewnie połowę europejskich krajów zebranych do kupy jeśli chodzi o wpływy generowane dla tych klubów. Dlatego obozy przedsezonowe są w Azji/Ameryce a nie Europie Środkowo – Wschodniej.
Ja się mogę zgodzić, że z punktu widzenie dyscypliny to jest zły pomysł (będzie jak w koszu – przeciętny kibic zna drużyny NBA, a reszty raczej nie kojarzy), ale biznesowo to się spina. Kosztem tego, że będzie ekstraklasa (SuperLiga) a potem od razu 4 liga i niżej (inne rozgrywki). zabraknie tego wypełniacza pomiędzy nimi.

Paweł
Paweł
28 dni temu
Reply to  kijek

A podpisany kontrakt to co świstek papieru? Oficialnie Top 12 będzie dawał kasę piłkarzowi aby wykupił swój kontrakt z poprzedniego klubu. Czyli wyjdzie na to samo. Myślisz że 1000 europejskich klubów popadnie w marazm prze zbuntowaną 12? 12klubow × 35 ( 35 to była kadra na 60- 70 meczów w sezonie wliczając reprezentacyjne, dla samej Superligi myślę że 25 to będzie za dużo)zawodników to daje 420. Z czego 15-25% procent to Latynosi i Afrykańczycy. Zaiste czeka nas piłkarski armagedon.

kijek
kijek
28 dni temu
Reply to  Paweł

Zawodnik zrywa kontrakt, jest zawieszony przez federację krajową, UEFA i FIFA. Czyli nie może grać w żadnych rozgrywkach po egidą tych Federacji. Czy SuperLiga jest w ich strukturach? Nie, bo jest niezależna. Czy może pozwolić zawodnikowi zawieszonemu przez UEFę grać w SuperLidze? Oczywiście.
Salah jest afykańczykiem, Messi latynosem. Nie ma znaczenia skąd to będzie top 400 zawodników świata. I to jest pogrom, bo gdzie indziej, dla przeciętnego kibica (czyli jakichś 75-80%) będą grały no name’y.

Paweł
Paweł
28 dni temu
Reply to  kijek

Podpisujesz dokument. Są tam klauzury i kiedy je zerwiesz ze swojej winy twój pracodawca obedrze cię w sądzie ze skóry. Ja bierzesz kredyt w banku, a potem przenosisz się do kolejnego to poprzedniego nie musisz spłacać?Podobnie to działa w druga stronę, nie ma tak że jak przestajesz się podobać swojemu pracodawcy a masz z nim kontrakt i odpowiednie klauzury to guzik dostaniesz. To nie jest CM tylko realny świat. Kiedy powstanie superliga tych klauzury będzie jeszcze więcej i kontrakty będą jeszcze bardziej zabezpieczone od strony prawnej.

kijek
kijek
28 dni temu
Reply to  Paweł

Obecne kontrakty to wypadkowa tego co było kiedyś (zawodnik nie mógł odejść za darmo nawet po wygaśnięciu kontraktu) i Europejskiego Prawa Pracy. Ze względu na specyfikę pracy piłkarza UE zgdziła się na kontrakty terminowe, bez możliwości ich jednostronnego wypowiedzenia (tak ja w każdej innej pracy) dla wszystkich członków UEFA. Ale tu jest strona tym nieobjęta więc zawodnik złoży wypowiedzenie w określonym terminie (w Polsce w zależności od stażu miesiąc lub 3 miesiące) i sprawa jest załatwiona. UEFA go zawiesi a UE pozwoli na podjęcie pracy w innej organizacji. Wszystko legit.
a co mają do tego kredyty bankowe to nie wiem. Tutaj obowiązuje prawo pracy a nie prawo bankowe.
Nie słyszałem o przypadku podania pracownika do sąduza złożenie wypowiedzenia z utrzymanym okresem wypowiedzenia.

Paweł
Paweł
28 dni temu
Reply to  kijek

Umowa o pracę a kontrakt to dwa różne byty prawne.

kijek
kijek
28 dni temu
Reply to  Paweł

Otóż nie. Art. 35. Kodeksu pracy. Zgodnie z nim obowiązujące okresy wypowiedzenia umowy na czas określony i nieokreślony wynoszą:
1) 2 tygodnie, jeżeli pracownik był zatrudniony krócej niż 6 miesięcy;
2) 1 miesiąc, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 6 miesięcy;
3) 3 miesiące, jeżeli pracownik był zatrudniony co najmniej 3 lata.
Jak Dembele zaczął robić cyrki w BVB to go straszyli zawieszeniem na bodajże 2 lata. w tym przypadku mogą takiemu zawodnikowi nafiukać.

kijek
kijek
28 dni temu
Reply to  Paweł

Kontrakt zawodnika z klubem dla UE oznacza umowę o pracę. Ze względu na specyfikę zawodu UE dopuszcza dla UEFY zawieszenie zawodnika (czyli pozwala na zakaz wykonywania przez niego zawodu) za zerwanie kontraktu. Ale przeniesienie zawieszenia na podmiot trzeci, nie objęty umową pomiędzy UE a UEFA nie wchodzi w grę, bo jest niezgodny z Europejskim Prawem Pracy.
Jeżeli zawodnik chce Legii chciałby pracować dla ZTM Warszawa to wystarczy, że wystąpi z wypowiedzeniem stosunku pracy (kontraktu). Klub przestaje mu wypłacać pensję i sprawa załatwiona. Będzie mógł prowadzić autobus, ale w piłkę już nie zagra (chyba że w rozgrywkach zakładowych). SuperLiga to takie rozgrywki zakładowe w tym przypadku.
W Polsce w sprawach spornych konieczne jest wskazanie prawa, któremu podlega kontrakt, a także jurysdykcji zgodnej z obowiązującymi przepisami FIFA i PZPN. Uchwała wskazuje, iż sprawy sporne, co do ważności, istnienia lub rozwiązania kontraktu, powinny być poddane pod rozstrzygnięcie Izby ds. Rozwiązywania Sporów Sportowych PZPN. Natomiast spory o prawa majątkowe lub prawa niemajątkowe, mogące być przedmiotem ugody, powinny być przedstawione do rozstrzygnięcia przez Piłkarski Sąd Polubowny PZPN. Ponadto Statut Polskiego Związku Piłki Nożnej zobowiązuje swoich członków do uznania jurysdykcji Trybunału Arbitrażowego do Spraw Sportu w Lozannie, a także przestrzegania przepisów i decyzji FIFA. Oznacza to również konieczność uznania decyzji ciał jurysdykcyjnych FIFA, czyli FIFA Player’s Status Commitee oraz FIFA Dispute Resolution Chamber.
Powyższy akapit to ocena prawnika. Widzisz tu gdzieś jakąś instytucją pod którą podlegałaby SuperLiga. Albo coś o karach w sądach powszechnych?
Rozwiązanie kontraktu oznacza zrzeczenie się przyszłych zarobków poprzez zakończenie świadczenia stosunku pracy na rzecz obecnego pracodawcy. Więc jakie odszkodowanie?

Gonzo
Gonzo
28 dni temu
Reply to  kijek

Masz dużo racji w tym co piszesz, możliwe że jedyną barierą przed tym zeby kluby Superligi zjadły finansowo całą resztę, przynajmniej początkowo będą obawy piłkarzy przed stratą możliwości gry w turniejach reprezentacji, które jednak przynoszą największy prestiż. Chociaż w większości przypadków jest pewnie jakaś kwota przy której przykładowy Neymar byłby skłonny porzucić swoje marzenie o wygraniu MŚ.

Edek
Edek
28 dni temu
Reply to  kijek

Nawet jak zawodnik zerwie bezprawnie kontrakt z klubem pod egidą UEFA to nie będzie miał już powrotu. Pogra 3 lata w SuperLiga potem jakaś kontuzja, obniżka formy itp. i co później? W SuperLiga nikt go nie chce, do klubów pod egidą UEFA/FIFA nie ma powrotu i zakończy karierę w wieku 25 lat? Mało kto tak zaryzykuje.

kijek
kijek
28 dni temu
Reply to  Edek

Zgadzam się. Ale pamiętaj, że kasa tam będzie kosmiczna (pewnie coś a la zarobki NBA vs reszta kosza), w porównaniu do reszty klubów. Jeden kontrakt pewnie będzie ustawiał zawodnika do końca życia. Gra warta świeczki.

Krk
Krk
28 dni temu
Reply to  Paweł

Naprawdę? I jaka była frekwencja w Eks w ostatnich latach? Akurat hasło o lokalności jest śmieszne w kraju, gdzie ludzie często wolą kibicować Barcie, czy BVB, zamiast iść na stadion drużyny ze swojego miasta. Liczy się jakość i medialność, dopiero potem regionalne sentymenty.

Paweł
Paweł
28 dni temu
Reply to  kijek

A Europejczyków bardziej kręci mecz Dynamo- Ajax, niż 15 w sezonie starcie Realu z Barcą, lub mutd z Juve. Teraz mamy dyktat Top12 które ma w dupie nawet swoich kibiców że swojego miasta. Wyklucza Top 12 że swoich rodzimych lig a uschną jak nie podlewany kwiat.

Czcibor Czcigodny
Czcibor Czcigodny (@czcibor-czcigodny)
28 dni temu
Reply to  kijek

Skoro nie potrafili finansowo utrzymać się na powierzchni do tej pory, to i taki hajs przejęcia. 310 milionów funtów to tylko połowa obecnego długu Barcelony. Zobaczymy co się stanie po paru latach, gdy podział sił zrobi się taki jak w każdej lidze i taki Arsenal czy Barcelona będą szorowac po dnie tabeli. Poza tym wtedy znowu pojawia się te same problemy, bo przyszła czołówka znowu będzie chciała mieć więcej hajsu dla siebie.

Geograf
Geograf
28 dni temu
Reply to  kijek

Zgadza się to co piszesz. Pytanie tylko gdzie oni będą grać. Typowy kibic Chelsea woli mecz z West Hamem aniżeli z Realem, tym bardziej jak w sezonie będzie ich 3/4.
Czyli będą jeździć po świecie? Albo liczyć że ich stadiony na 80 000 zapełnią turyści.
No i do tego to wykluczenie z kadry. Myślisz że jaki byłby odbiór gdyby Lewy poszedł do Realu by zamiast 30 milionów na rok wyciągać 80?
Widać to było swego czasu w Argentynie, gdzie Tevez był większą marką niż Messi.

kijek
kijek
28 dni temu
Reply to  Geograf

Od momentu wprowadzenia najtańszych wejściówe na mecze PL powyżej 100 GBP to nie już typowego kibica Chelsea/Arsenalu/itd na stadionie.
Natomiast wisienką na tym torcie jest podejście zawodników, chyba tylko oni mogą storpedować ten pomysł.

lelumpolelum
lelumpolelum
28 dni temu

Agnelli najgłośniej jojczy, bo mu się w dupie pali. Ronaldo trzeba płaci gruby hajs, lockdown, same straty, a tu jeszcze się szykuje sezon bez Ligi Mistrzów, to chłopina kombinuje. Jak chcą niech zakładają sobie ligę, demokracja jest i wolność, UEFA sobie oni sobie.

Paweł
Paweł
28 dni temu
Reply to  lelumpolelum

Stary Lis Berlusconi wraz z Angelim wyczuli pismo nosem i już budują silny klub pod Mediolanem. Serie A bez klubu z Mediolanu? Będzie nowy klub.

Kuba
Kuba
28 dni temu

UEFA nie ma szans w tym sporze, może jeszcze nie dzisiaj ale w ciągu najbliższych 10 ten system pierdolnie. Nowe pokolenia kibiców chcą, WIELKICH FINAŁÓW,, co tydzień. Pewnie znikną też spalone i inne przepisy zbyt trudne do zrozumienia dla gimbazy. Ja tam na kacyku zawsze uwielbiałem mecze typu Odra Wodzisław – KSZO Ostrowiec Świętokrzyski, można się było przespać pół godziny bez obawy, że się coś straci

Boski Diego
Boski Diego
28 dni temu

od dzieciaka kochalem pilke, ogladalem wystkie wazniejsze puchary, wszystkie mistrzostwa swiata i Europy, tracac jakies pojedyncze spotkania, a teraz jest pierdyliard pucharow i kazdy jest o nic wlasciwie bo za rok bedzie przeciez nastepny, a jak nie ten to jeszcze inny, a wszedzie ta sama nuda, bo bez publiki to jakies jest bezjajeczne i nawet przy Polska Anglia na Wembley odszedlem od telewizora bez zalu na jakies 20 minut… nie wiem czy to moj wlasny przesyt, czy moze powinienem wiecej pic wodki zeby to nadal mialo jakis sens. Nie zaluje czasu spedzonego z pilka do zewszlego roku, ale coraz trudniej mi myslec ze nie trace czasu ogladajac mecz. Za kazdym razem 90 minut z zycia, a na boisku czasem im sie chce a czasem nie, czesciej nie. Juz dzieciaki na podworku lepiej ogladac a nie ten festiwal reklam.

Piotr
Piotr
28 dni temu
Reply to  Boski Diego

Nic dodać nic ująć. Jeśli o mnie chodzi to piłka skończyła się dla mnie po ms w Brazylii. Od tamtego czasu poziom siadł. Z dużo pucharów, za dużo bezsensownych gier o nic. Przeciążeni i wyeksplatowani zawodnicy. I co najgorsze kluby sportowe przeistoczyły się w bezwzględne i krwiożercze korporacje. To wszystko jest robione dla pieniędzy. Sport nie ma tutaj żadnego znaczenia. Niestety te przedsiębiorstwa piłkarskie nie mają też nic wspólnego z szacunkiem do kibica. Np coraz droższe wejściówki na man utd, gdzie na trybunach widać Azjatów a brytyjskiego robotnika ni stać na bilet na mecz (przed pandemią) czy też ustawianie meczów realu czy Barcelony na godzinę dogodną dla kibiców z Chin. A przecież to my europejscy kibice utrzymujemy ten biznes.

Stargardzka zmora Stanowskiego powraca
Stargardzka zmora Stanowskiego powraca
28 dni temu
Reply to  Piotr

Wejściówki na United od kilku lat w tej samej cenie są.

asgasdgas
asgasdgas
28 dni temu

I bardzo dobrze, niech idą w pizdu, zaczną się ciekawsze puchary. Superliga z grającymi w kółko 16 nawet i najlepszymi zespołami będzie mnie tyle interesować , co LM gdy miała dwie fazy grupowe. Dzieciaki będą się tym jarać do pewnego wieku potem (bo ja wiem, w wieku18-20 lat?) każdy będzie wracał do oglądania piłki ligowej z róznych krajów.

Leny
Leny
28 dni temu

a nie lepiej zorganizowac World League? niech pykaja kluby z całego swiata.
Ile mozna ogladac te same mordy i te same pary

Tom
Tom
28 dni temu

UEFY?

Lukasz8181
Lukasz8181
28 dni temu

Moim zdaniem kluby dążące do powstania Superligi dla bogaczy opierają się na błędnym założeniu, że ludzi bardziej interesują rozgrywki dla bogaczy niż lokalne krajowe ligi.

Tymczasem wystarczy spojrzeć na liczbę i poziom emocjonalności komentarzy z relacji z meczów polskiej ekstraklapy czy też artykułów dotyczących poszczególnych klubów z ekstraklapy, która znacznie (kilkakrotnie) przewyższa liczą jak i stopniem emocjonalności te dotyczące pod relacjami z Ligi Mistrzów czy też artykułów dotyczących poszczególnych TOP-10 najbogatszych klubów Europy.

Lokalny szowinizm i nacjonalizm w każdym kraju zdecydowanie dominuje zainteresowaniem krajowymi rozgrywkami nad zagranicznymi klubami i rozgrywkami. Nieraz się dziwiłem, że po super dobrym meczu pod względem poziomu sportowego topowych marek w LM było ledwie kilka komentarzy, a po byle jakim ligowym bardziej popularniejszych klubów ekstraklapy (Legia, Lech, Wisła, itp.) dziesiątki komentarzy, a często przekracza setkę albo dwie setki.

Moim zdaniem nawet jeżeli Superliga powstanie to szybko najpóźniej po kilku latach (po upływie pierwszego kontraktu TV) zmieni kształt albo po prostu upadnie i nastąpi powrót do stanu obecnego bo wbrew oczekiwaniom nie będzie generować spodziewanego zainteresowania kibiców zarówno na trybunach jak i przed TV, a w konsekwencji tego nie będzie przyciągać odpowiedniej ilości reklamodawców oraz hojności sponsorów.

Uważam, że aktualny kształt europejskich pucharów w tym sensie, że biedniejsze kluby maja szansę rywalizować z topowymi dodaje atrakcyjności dla wszystkich tym, że każdy w głębi ducha lubi jak ktoś “wielki np. Juventus” zostaje pokonany przez “tylko średniego np. Ajax”.

asgasdgas
asgasdgas
28 dni temu
Reply to  Lukasz8181

Oglądana ona będzie w Azji, Ameryce Płd i Płn, w Afryce może. To będzie dopiero paradoks globalizmu. Lokalne wydarzenie, na które większość będzie miała wywalone będzie miało duża publikę tysiące kilometrów dalej.
Pytanie jak przyjmą to piłkarze – czy nie tak, jak przyjmują wyjazd do Chin właśnie. Olbrzymia kasa w zamian za brak prawdziwej sławy oraz brak możliwości reprezentowania kraju. Wypisz-wymaluj wyjazd do Chin 🙂

Kikk
Kikk
28 dni temu
Reply to  asgasdgas

Ciekawe, NBA to pewnie na zyskach z Chin jedzie.

asgasdgas
asgasdgas
28 dni temu
Reply to  Kikk

NBA jednak nie powstała na bazie kilkunastu zespołów z paru narodowych lig o wieloletnich tradycjach. Ludzie przyzwyczajeni do tych tradycji niekoniecznie zaakceptują nowe. Skończy się to pewnie oderwaniem od lokalnej rzeczywistości tych top klubów, względnie przeniesieniem gdzieś w wygłodniały wielkiego futbolu rejonu i za 3 lata będziesz mieć Chelsea NY, Juventus Tokyo itp. bo oni będą całować chodniki po których przeszli prezesi ligi. A na ich miejsce będą się odradzać takie twory jak United of Manchester itp.

khoronzon
khoronzon
28 dni temu
Reply to  Kikk

Żebyś się nie zdziwił. Nie pamiętasz jak działacze NBA obsrali zbroję gdy Chiny poczuły się urażone wypowiedzią o Hong-Kongu?

Anonimowy_Anonim
Anonimowy_Anonim
28 dni temu

I bardzo dobrze, Superliga powinna powstać. Nie mam zamiaru jej oglądać, jestem ciekawy po prostu jak długo będzie trwała i jaka będzie rzeczywista oglądalność takiego tworu. Nie mogę się doczekać, czy kluby wrócą do UEFA przepraszając czy może UEFA będzie prosić o udział w zyskach? No pomysł ma tylko motywacje finansowe, rywalizacja będzie zupełnie nieciekawa. Wystarczy spojrzeć ile klubów z tej 12 jest obecnie dalej w rozgrywkach LM.

Tymon
Tymon
28 dni temu

Jeśli to powstanie to skończy się tak, że co kilka lat któryś klub wzorem NFL będzie się przenosić do miasta/kraju w którym więcej zarobi. Czyli prawdopodobnie do Azji. Do tego ligi krajowe automatycznie stracą na zanczeniu skoro najbogatsi zrobią ligę gdzie reszta nie będzie mogła awansować. Serio ktoś lubi takie akcje?

Paweł
Paweł
28 dni temu
Reply to  Tymon

Co mają ligi krajowe do Superligi? Pewnie przez pierwsze 5 lat bez Top 12 dla UEFa będzie ciężko, ale to UEFA posiada 100% praw do aktualnych rozgrywek. Piłka nożna to potęgą, nie znosi próżni wy kreuje nowe reale juventusy i manchestery. Europa da sobie znakomicie radę bez Top 12. Czy Copa Libertadores dla latynosów to nie jest już ta sama Copa tylko dlatego ze tysiąc ich piłkarzy gra w Europie? Czy zwycięstwo w Copa Libertadores mniej cieszy kibiców z Sao Paulo, Buenos, Medellín, Rio, Montevideo? Czy piłkarze z tych klubów klepią biedę? Dobrą grą nie zapewniają sobie zarobków dzięki którym mogą myśleć o spokojnej piłkarskiej emeryturze? To samo będzie w Europie.

kijek
kijek
28 dni temu
Reply to  Paweł

Ale w Copa grają cięgle te same drużyny. Nie porównuj wyjmowania zawodników z wyjmowaniem klubów. Copa bez Boca, River, Flu, Fla, Sao Paulo, Penarolu już by ich raczej nie grzała.
UFA ma 100% praw i co z tego? 100% praw do wybrakowanego produktu. Jak im TV zapłaci 25% tego co teraz to się powinni cieszyć. Obecna różnica w finansach to będzie pikuś przy tym co się może stać.
Czy klepią biedę – pewnie nie. Czy woleliby zarabiać 5, 10, 20 razy więcej – 99% z nich na pewno. Czy jak dostają propozycję z Europy to się pakują – tak. Tak samo będzie z SuperLigą 🙂
Bez gwiazd nie stworzysz legend.

Paweł
Paweł
28 dni temu
Reply to  kijek

Jaka będzie pojemność kadrowa top12 czy top20? Nabiorą sobie po 100 piłkarzy do kadry? Ilu napastników może jednocześnie grać, a ilu bramkarzy pomocników lub obrońców. I co pójdzie taki piłkarz do Top 12 jako ósmy napastnik na trybuny? Jak tam gwiazdy USA z NBA radzą sobie w reprezentacji? Podczas IO w 92 to była przepaść, teraz to już gra równych sobie przeciwników. Myślę że kluby z Euro Ligi też by dały sobie radę. Czemu skończyły się mecze NBA z klubami Europejskiej koszykówki. Może ktoś się obawia że runie pewien mit. Czy hale w Europejskiej koszykówce świecą pustkami? Czy w gazetach z Madrytu Barcelony Aten jest więcej o koszykówce z NBA niz z Europy?

kijek
kijek
28 dni temu
Reply to  Paweł

Sorry, masz rację. Prawie ten sam poziom sportowy, medialny, rozpoznawalności i zarobkowy.
Na ostatnich Igrzyskach Amerykanie (to nie oznacza NBA) minimalnie wygrali z Serbią 30 punktami, na pewno po jakże emocjonującym meczu.Serbowie mogą wprost mówić o pechu.
Nic się nie wyrównało, dalej jest przepaść. Słaby wynik USA w kosza oznacza albo brak chęci gry najlepszych zawodników i z łapanki biorą byle kogo lub balety do rana w dniu meczu (vide IO w Atenach).

Kikk
Kikk
28 dni temu

Dla mnie taka superliga to nudy. Na początku będzie kasa, bo jakieś zainteresowanie będzie, a po 20 latach bankructwo. Oglądalność na poziomie LE. 12 klubów, buahhaaaaaaaaaaaaaaaaa

Czcibor Czcigodny
Czcibor Czcigodny (@czcibor-czcigodny)
28 dni temu

Wystarczy wykluczyć ich od przyszłego sezonu. Zobaczymy co będą robić przez rok.

Janusz
Janusz
28 dni temu

Superliga powinna powstać jak najszybciej. Rozgrywki muszą być emocjonujące!
Moje propozycje dla uatrakcyjnienia meczów piłki nożnej:
– kasujemy spalone – kogo obchodzą jakieś linie rysowane na Varze? nuda
– powiększamy bramki o 2 m szerokości i 1 m wysokości, ma być dużo goli
– fajne triki premiowane dodatkowymi bramkami
– dodatkowe premie w postaci bramek za fajne stroje, fajne fryzury, stylówki itp
W trakcie meczu ma lecieć muzyka no i w końcu niech dadzą jakiegoś wodzireja jak w siatkówce to będzie wesoło

S/m
S/m
28 dni temu
Reply to  Janusz

Zapewne jesteś młody i nie pamiętasz, ale w l. 80./90. brak spalonych był testowany w ligach juniorskich Belgii, czy tak jakoś. Skończyło się niewypałem. Podobno na boisku szybko potworzyły się pary i skutek był taki, że padało jeszcze mniej bramek.

Gniotek
Gniotek
28 dni temu
Reply to  Janusz

Kurde Janusz ale Ty gupi jesteś..

nick dick
nick dick
28 dni temu
Reply to  Janusz

i jeszcze strzały gole zza pola karnego liczone podwójnie. No i rzuty wolne jak w beach soccerze bez muru. Pytanie jeszcze kto będzie sędziował?

Grzesiek
Grzesiek
28 dni temu
Reply to  Janusz

A za zdobycie ładnej bramki od razu 2-0 zamiast 1-0. Ależ byłyby emocje gdyby zawodnik po minięcia bramkarza celowałby tylko tak żeby piłka odbiła się od słupka lub poprzeczki i dostał by zjebkę od kolegów z drużyny, gdyby strzeliłby tylko “zwykłego” gola.

Ondzej Kudela
Ondzej Kudela
28 dni temu

A nie bedzie tak ze zrobi sie kilka federacji pilkarskich jak w MMA cczy boksie i kazda bedzie miala swoje rozgrywki? Potem sie dogadaja i pojawia sie turnieje typu interliga z udzialem zwyciezcow z kazdej federacji itam dopiero beda kokosy
Albo np superfinal interligi zwyciezca rozgrywek UEFA kontra zwyciezca Superligi

Nie sprzedaloby sie to? Wszyscy by czekali az druzyna z UEFA nakopie buntownikom

Berlin Tokio
Berlin Tokio
28 dni temu
Reply to  Ondzej Kudela

Superfinał Interligi – jak to kosmopolitycznie brzmi!

japakoniu
japakoniu (@japakoniu)
28 dni temu

Tak jak nienawidzę tego pomysłu i napawa mnie on obrzydzeniem tak smutna prawda jest taka, że prędzej czy później (chociaż obstawiam, że prędzej) taka superliga powstanie, kasa którą kluby zarobią jest zbyt duża. Europejska piłka nożna idzie w kierunku amerykańskiego modelu NBA/NFL/NHL/MLB i tego procesu już nie zatrzymamy – będą play-offy, futbolowy odpowiednik Super Bowl albo finałów NBA i kopanie się między sobą w sezonie zasadniczym. I tak lokalnych kibiców wyprą kibice globalni, bo przecież na całym świecie ludzie noszą koszulki Messiego i Ronaldo tak jak nosili koszulki Jordana. A ludzie po początkowym oburzeniu i tak będą chodzić na mecze po jakimś czasie, już może bez tej ekhm “kultury” kibicowskiej ale raczej pokroju przeciętnego obywatela, a na trybunach będą regularnie siedzieć “celebryci” którzy będą firmować to widowisko.

I tak sport, który powstał w nizinach społecznych stanie się zabawką w rękach bogatych (chociaż w sumie już teraz tak jest). Rywalizacja która dostarczała tylu emocji ludziom na całym świecie, pozwalała się odciąć chociaż na chwilę od szarej codzienności i dawała poczucie jedności i przynależności do lokalnych społeczności, jak wszystko w tym świecie ucieka w stronę zysku – tego jebanego systemu w którym cały czas musisz zarabiać więcej i więcej, w którym nigdy mało pieniędzy. Nie mam nic przeciwko bogaceniu się i zarabianiu, ale takie bezczelne wyparcie się na kibiców i ludzi którzy tworzyli ten sport w imię kasy powoduje u mnie odruch wymiotny.

I tak samo skończy się z piłką reprezentacyjną. UEFA/FIFA, lokalne ligi mogą grozić że wywalą kluby z lokalnych rozgrywek a piłkarzy z meczy międzynarodowych a ostatecznie skończy się tym, że jeden piłkarz się wyłamie, w jakiejś gazecie pojawi się artykuł który poprze decyzję piłkarza pomimo ogólnego oburzenia a reszta piłkarzy podąży za nim i skończy się jak np. w koszykówce w USA tak jak Lebron James – najwięksi piłkarze będą jechać na maks. jeden/dwa turnieje w życiu bo przecież piłka klubowa jest najważniejsza (a wiadomo chuj z tym, że lokalne związki i kluby które dostają kasę z lokalnych samorządów wyszkoliły tych piłkarzy) i firmowanie ryjem sponsorów robieniem trasy po chinach.

Oczywiście chciałbym się mylić, ale patrząc na historię ludzkości chciwość zawsze wygrywa dopóki system nie pierdolnie.

Spartakus - pogromca pzpnowskiej bandy zlodziei
Spartakus - pogromca pzpnowskiej bandy zlodziei
28 dni temu
Reply to  japakoniu

Mnie napawa obrzydzeniem tzw. “liga mistrzow” w ktorej wielokrotnie w finalach graly druzyny ktore nie byly mistrzami. Robic kurwe z logiki to niewybaczalne… uefa musi byc zniszczona bo to organizacja przestepcza pozorujaca rowne przepisy. A tak naprawde dyskryminujaca i okradajaca takie kraje jak nasz. Nie moze byc tak ze pieniadz jest ponad sportem bo wtedy to traci sens.

Michal
Michal
28 dni temu

O co oni beda grali o super puchar super ligi.

Tomasz
Tomasz
28 dni temu

Jeśli dodać do tego opcje rozgrywania części spotkań na terenie neutralnym np. Pekin, Tokyo, Nowy Jork to UEFA może mieć poważny problem. Futbol od dawna jest globalną rozrywka. Pandemia dodatkowo pogłębiła kryzys finansowy wielu klubów i wydaje mi się, że gdyby ktoś zaproponował Juventusowi, Barcelonie grę np. 10 spotkań w sezonie w Azji czy USA czy nawet w Warszawie, Kijowie etc. w to nie mieliby obiekcji. Z jednej strony tam mogliby ustawić dużo wyższe ceny biletów, a gdy wracaliby do swojego kraju to wygłodzeni kibice lokalni też bykiby chętni płacić więcej za bilety. Piłka nożna jako globalny cyrk obwoźny.

asgasdgas
asgasdgas
28 dni temu

Niezły plot twist byłby, jak za 2 lata w LM odchudzonej o bogaczy z 3-4 miejsc grać zaczną faktycznie mistrzowie krajów tak jak kiedyś, 16 zespołów w 4 grupach. I nagle stanie się to o niebo atrakcyjniejsze, bo będzie ludzi obchodzić, nie będzie zawodników za x milionów, bo oni będą odpływać, ale będzie bardziej swojsko. I wtedy się okaże, że ta swojskość jest najważniejsza. Oj, łądnie by było 😀

Spartakus - pogromca pzpnowskiej bandy zlodziei
Spartakus - pogromca pzpnowskiej bandy zlodziei
28 dni temu
Reply to  asgasdgas

Taa Bayern bedzie 15 razy z rzedu ja wygrywal na zmiane z PSG…

Jacek
Jacek
28 dni temu

Zawsze myslalem, ze to glupi pomysl, ale teraz popieram. W lidze mistrzow jest niewiele druzyn, ktore sa mistrzami. W lidze europy srednie dryzny maja rywalizowac z druzynami, ktore juz spadaja z ligi mistrzow – jaka to nobilitacja? Teraz bedzie jeszcze 3 liga, czyli rozgrywki lokalne beda drugorzedne, a lokalny puchar nie warty nic. Wole ogladac topowe druzyny grajace o cos z innymi topowymi druzynami. Ostatnia edycja ligi mistrzow, gdzie rzeczywiscie kazdy mecz byl o cos to 94 rok bodajze, kiedy byly 2 grupy po 4 druzyny i w finale graly AC Milan z FC Barcelona.

Kikk
Kikk
28 dni temu
Reply to  Jacek

12 drużyn co grają z sobą na okrąglo, chyba o puchar wujta. Poza finałem to nudy. Każdy z każdym po 5 razy, co za emocje i tak co roku. Szkoda czasu na cos takiego.

Vukowpierdol
Vukowpierdol
28 dni temu
Reply to  Jacek

Co ty baranie jeden pierdolisz? Czytać umiesz? Tu ma być jeszcze mniej mistrzów krajowych, bo tylko 3.

Spartakus - pogromca pzpnowskiej bandy zlodziei
Spartakus - pogromca pzpnowskiej bandy zlodziei
28 dni temu

Jestem przeciwny monopolizacji mafii z uefy czy fify – powinny powstawac inne konkurencyjne rozgrywki i organizacje pilkarskie. Jebac gangsterski syf uefa faworytyzujacy top 5 lig. Superliga bedzie podobnym tworem ale przynajmniej bezczelnie nie beda wmawiac banialukow ze “kazdy moze grac” i ze to rzekomo “liga mistrzow”.

diego
diego
28 dni temu

UEFA wchodzi od lat tym klubom w dupę, a te kluby właśnie tam ją mają. Na miejscu UEFA już bym szykował reformę Ligi Mistrzów z max. 3 klubami z danego kraju, z czego 1 musi grać w eliminacjach. UK, Włochy i Hiszpania to mniej niż 50% europejskiej ludności/PKB. Niech sobie zrobią swój cyrk i go sprzedają w Azji i USA. Pewnie wyjdą na tym lepiej finansowo, ale przynajmniej w Europie z powrotem będzie to bardziej przypominało sport.

Spartakus - pogromca pzpnowskiej bandy zlodziei
Spartakus - pogromca pzpnowskiej bandy zlodziei
28 dni temu
Reply to  diego

UEFA stworzyla kaste ktora teraz zrobila ich w chuja – to te kluby sie oblowily przez cwiercwieku tego nieuczciwego systemu przyznawania miejsc z gory w fazie grupowej wiekszej niz 1 druzynie z lig top 5 od sezonu 1997/98. To jest mafia a w mafii tak to sie zazwyczaj konczy ze jeden zdradza drugiego dla pieniedzy.

UEFA zniszczyla zdrowa pilke nozna w latach 90 a teraz probuje zrzucic wine na te kluby.

Spartakus - pogromca pzpnowskiej bandy zlodziei
Spartakus - pogromca pzpnowskiej bandy zlodziei
28 dni temu

O tych co mowia ze “superliga zniszczy europejska pilke” – Otoz uefa zniszczyla ja 20 kilka lat temu faworyzujac ligi top 5/top 10 – zrobili sobie kastowa lige. Coraz wiecej pieniedzy dla coraz mniejszej ilosci krajow. To sa kurwy, ktore moga zostac pokonane tylko przez wieksze kurwy. Wpierdolenie do LM druzyn z 2/3/4 miejsc krajowych lig spowodowalo jej zniszczenie, zniszczenie tez spowodowaly darmowe wystepy bez eliminacji dla “wybranych”. Przez te dlugie lata te kluby sie oblowily kosztem dziesiatek krajow i setek klubow, wytworzyla sie KASTA rzadzaca wokol ktore skacza ci mafiozi z uefa bo im zyski przynosza wieksze – to sa zlodzieje i bandyci! zarowno te kluby jak i ci dzialacze, ograbiaja biedniejsze kluby z talentow, pilkarzy – dajac jakies ochlapy w zamian, za ktore nie kupisz spoconej skarpetki.

Jedyna nadzieja na uzdrowienie to powrot do ROWNYCH PRAW DLA KAZDEGO, ZERO FAWORYZOWANIA I ZERO DARMOWYCH UCZESTNICTW. O WSZYSTKIM POWINNY DECYDOWAC LOSOWANIA I BEZPOSREDNIE POJEDYNKI I W LM GRAJA SAMI MISTRZOWIE.

bond dzejms bond
bond dzejms bond
28 dni temu

tym bogaym to drugiej dupy do srania brakuje

Spartakus - pogromca pzpnowskiej bandy zlodziei
Spartakus - pogromca pzpnowskiej bandy zlodziei
28 dni temu

Mam nadzieje ze ta liga powstanie – nie po to ze mi sie podoba(nie podoba), nie po to ze bede ogladal – ale po to zeby tej kurwie uefie dojebac – tej niszczycielce pilki noznej – tej szmacie sprzedajnej i skorumpowanej – TFU! KURWO ZDYCHAJ!

kosmateus
kosmateus
28 dni temu

Strasznie niejasny jest dla mnie ten system szwajcarski. Jeśli zespół w sztosie ma grać z innym zespołem na fali, to w końcu wcale nie zagra z tymi czereśniakami z dołu, skoro ma grać z co raz lepszymi zespołami? I jeśli mają grać po max jednym meczu ze sobą, to co jak po sześciu kolejkach pierwszy w tabeli Real pokona już m. in. drugi Bayern, trzecie City i czwarte PSG? Wtedy siłą rzeczy ma już na horyzoncie tylko ekipy z drugiej połówki/z dna tabeli, a według pierwszego założenia to nie powinno mieć miejsca

Suche Info
17.05.2021

Listkiewicz: wśród powołanych brakuje mi Adriana Mierzejewskiego

– To może zabrzmieć jak herezja, ale dla mnie błędem jest, że od kilku lat nie jest powoływany Adrian Mierzejewski. Moim zdaniem, po Robercie Lewandowskim, to drugi najlepszy piłkarz w naszym kraju. Obserwuję jego mecze i to gracz kompletny. Dziwię się, że nie jest obserwowany tylko dlatego, że występuje w Chinach czy krajach arabskich. Nie […]
17.05.2021
Weszło
17.05.2021

Po weryfikacjach: Warta w pucharach, Stal zleciałaby z ligi

Koniec sezonu, poznaliśmy rozstrzygnięcia Ekstraklasy, a teraz czas zweryfikować końcowe miejsca w naszej “Niewydrukowanej tabeli”. No i są one takie: mistrzem Legia Warszawa, w pucharach Raków Częstochowa, Pogoń Szczecin i – uwaga – Warta Poznań, a z ligi spadłaby Stal Mielec. Zanim przejdziemy do tabeli, to przyjrzymy się kontrowersjom z tej ostatniej ligowej kolejki. Punkty […]
17.05.2021
Suche Info
17.05.2021

Basha odchodzi z Wisły Kraków

Trwa czyszczenie magazynów w Wiśle Kraków. Po czterech sezonach w zespole Białej Gwiazdy, klub opuszcza Vullnet Basha, któremu nie zostanie zaoferowana nowa umowa. Albańczyk, który przetrwał w klubie naprawdę najdziwniejsze chwile swojej kariery, w tym sezonie rozegrał zaledwie dziewięć spotkań – ostatnie jeszcze w ubiegłym roku, w grudniu. Basha łącznie wystąpił w Ekstraklasie w 82 […]
17.05.2021
Suche Info
17.05.2021

AS: W Realu może dojść do rewolucji

Do ciekawych informacji dotarł hiszpański AS cytowany dzisiaj przez Sportowe Fakty. Dziennikarze z Hiszpanii ustalili, że w Realu Madryt wytypowano już listę zawodników, których można się bez żalu pozbyć w nadchodzącym oknie transferowym. Znajdują się na niej oczywiste typy, czyli przepłaceni zawodnicy, którzy nie dają pożądanej jakości, ale i parę niespodzianek, jak choćby Luka Modrić. […]
17.05.2021
Suche Info
17.05.2021

Oficjalnie: Schwarz w Śląsku Wrocław

Jak informowaliśmy wcześniej – Petr Schwarz został piłkarzem Śląska Wrocław. Dzisiaj jednak nasze doniesienia oficjalnie potwierdził też klub, który ze sporą pompą ogłosił dołączenie do drużyny wicemistrza Polski z Rakowa Częstochowa. Schwarz może być bardzo istotnym wzmocnieniem zespołu Jacka Magiery – zwłaszcza, jeśli faktycznie szkoleniowiec czwartej siły ligi zamierza przejść na stałe na system z […]
17.05.2021
Suche Info
17.05.2021

Marc-Andre Ter Stegen nie jedzie na EURO. Musi przejść operację

Lista gwiazd, które opuszczą mistrzostwa Europy właśnie powiększyła się o kolejne nazwisko. Tym razem ubytek dotknie reprezentacji Niemiec. Marc-Andre Ter Stegen nie pojedzie na EURO 2020 z powodu kontuzji. Bramkarz Barcelony musi przejść operację i nie ma opcji, żeby wyrobił się z powrotem na boisko na start mistrzostw Starego Kontynentu. – Podjęliśmy tę decyzję wspólnie ze […]
17.05.2021
Suche Info
17.05.2021

Kwas w szatni Podbeskidzia? Zagraniczni piłkarze “usunięci” z szatni

– Uważam, że po zimowym okresie przygotowawczym panowała w drużynie większa wiara niż jest teraz – mówił nam niedawno Michal Pesković, pijąc do pogarszających się nastrojów w szatni. Po zakończeniu rozgrywek widzimy chyba, o co bramkarzowi Podbeskidzia chodziło. Okazało się, że po powrocie z meczu z Legią Warszawa szatnia bielszczan została delikatnie wyremontowana. Niestety, nie jest […]
17.05.2021
Weszło
17.05.2021

“Bez mistrza w CV mamy się dobrze”. Szczecin hucznie świętował medal

To nie był zwyczajny dzień dla szczecinian. Po kilku miesiącach dłużącego się oczekiwania wreszcie mogli odwiedzić dwie nowopowstałe trybuny stadionu. Oczywiście tylko garstka osób dostąpiła tego zaszczytu. W dodatku samo spotkanie nie toczyło się o żadną stawkę. Przypominało to trochę wesele bez panny młodej. Nie brakowało efektów specjalnych, pięknych ceremonii i wyjątkowej oprawy wydarzenia. Jednak […]
17.05.2021
Suche Info
17.05.2021

Mateusz Klich odpocznie przed EURO 2020

Dobra wiadomość dla Paulo Sousy po dzisiejszym ogłoszeniu kadry na mistrzostwa Europy? Pośpieszył z nią Marcelo Bielsa. Argentyński trener Leeds United stwierdził, że w ostatnich tygodniach sezonu da odpocząć Mateuszowi Klichowi. Dzięki temu reprezentant Polski będzie miał więcej czasu, żeby nabrać świeżości i wypocząć przed EURO 2020. – Mateusz nie ma kontuzji, ale uda się na […]
17.05.2021
Anglia
17.05.2021

Jedyny taki bramkarz w historii Liverpoolu. Alisson przeszedł do legendy

To nie był dobry sezon dla jednego z najlepszych bramkarzy w historii Liverpoolu. Alisson, tak jak cała, eksperymentalna defensywa The Reds, zawodził nader często. W samej lidze popełnił trzy błędy bezpośrednio prowadzące do utraty bramki – nigdy wcześniej nie zdarzało mu się to częściej. Ale od wczoraj będzie można o tym powoli zapomnieć. Od czasu […]
17.05.2021
Suche Info
17.05.2021

Dejewski, Kaczarawa i Kraweć odchodzą z Lecha

Lech Poznań podjął kolejne decyzje kadrowe przed startem nowego sezonu. Z drużyną oficjalnie pożegnało się trzech graczy. To dwóch obrońców oraz napastnik. Wśród nich jest dwójka wypożyczonych zawodników, których “Kolejorz” nie chce wykupić z macierzystych klubów. Umówmy się – nie będzie to jakaś wielka strata. Jesteśmy sobie w stanie wyobrazić Lecha Poznań bez: Tomasza Dejewskiego […]
17.05.2021
Weszło
17.05.2021

Czy Śląsk jest gotowy na europejskie puchary?

Niezwykłe zwroty akcji w ostatniej kolejce sezonu 2020/2021 sprawiły, że Śląsk Wrocław wskoczył na miejsce premiowane udziałem w europejskich pucharach. Dokładniej: udziałem w kwalifikacjach do fazy grupowej UEFA Conference League. Rozgrywek trzeciego rzędu, ale i tak budzących ekscytację. Czego byśmy nie mówili, to sukces. Wrocław wyjrzy poza polskie podwórko po raz pierwszy od sześciu lat. […]
17.05.2021
Suche Info
17.05.2021

Josip Juranović jedzie na EURO!

Reprezentacja Chorwacji. Wicemistrzowie świata. Ekipa Luki Modricia, Marcelo Brozovicia i Ante Rebicia. Oraz Josipa Juranovicia z Legii Warszawa. Tak jest, prawy defensor mistrzów Polski zgodnie z przewidywaniami znalazł się w kadrze Chorwatów na EURO 2020. Slaven Bilić postawił na niego jako na jedynego zawodnika, który nie gra ani w Chorwacji, ani w silnej lidze zagranicznej. […]
17.05.2021
Weszło
17.05.2021

Najwięksi przegrani powołań Paulo Sousy na EURO

Paulo Sousa ogłosił kadrę reprezentacji Polski na EURO. Jak to przeważnie bywa w takich momentach, są wygrani i przegrani decyzji selekcjonera, nazwiska nieoczywiste w obie strony. Na pewno pozytywnie zaskoczeni są Radosław Majecki (choć on jedzie tylko na zgrupowanie), Karol Linetty, Przemysław Frankowski czy Przemysław Płacheta, ale skupmy się na tej drugiej grupie. Kilku zawodników […]
17.05.2021
Weszło
17.05.2021

Sousa: – Liczymy, że ten turniej potrwa dla nas długo

Paulo Sousa ogłosił dwudziestosześcioosobowy skład na Euro 2020. Na konferencji prasowej opowiadał o umieszczeniu Kamila Grosickiego i Sebastiana Szymańskiego na liście rezerwowej, o powołaniach dla Kownackiego, Linetty’ego, Puchacza i Kozłowskiego, o obsadzie bramki, a także o celach na same Mistrzostwa Europy. Zapraszamy do zapisu najciekawszych fragmentów z konferencji Paulo Sousy.  Konferencja Paulo Sousy – powołania […]
17.05.2021
Suche Info
17.05.2021

Magiera chce wzmocnić Śląsk na trzech pozycjach

Jacek Magiera wie już, kogo latem chciałby sprowadzić do Śląska Wrocław. Szkoleniowiec klubu z Dolnego Śląska chciałby, żeby działacze sprowadzili mu zawodników na trzy pozycje. Część transferów jest już niemal gotowa, bo przecież wrocławianie są o krok od podpisania umowy z Petrem Schwarzem. – Pozycja stopera na pewno jest teraz newralgiczna. Potrzebujemy środowego obrońcy, ale także […]
17.05.2021
Suche Info
17.05.2021

Puchacz ocenił sezon Lecha: Była piz*a

Lubimy szczere wywiady polskich piłkarzy. Grzegorz Skwara, Radosław Majdan, Jacek Wiśniewski – każda z tych rozmów przeszła do historii. Nawet jednozdaniowe podsumowanie rozgrywek w wykonaniu Cezarego Wilka wspominamy po latach. W Poznaniu zapewne też będą wspominać to, jak sezon 2020/2021 podsumował jeden z ważniejszych piłkarzy “Kolejorza”. Tymoteusz Puchacz powiedział wprost: była pizda. Tylko tyle i […]
17.05.2021
Weszło
17.05.2021

Paulo Sousa odsłonił karty. Kadra Polski na Euro ogłoszona!

Mamy to. Paulo Sousa ogłosił właśnie szeroką kadrę reprezentacji Polski, która pojedzie na najbliższe zgrupowanie. Rozpocznie się ono 24 maja w Opalenicy, zaś na początku czerwca Biało-Czerwoni zagrają dwa mecze towarzyskie. Pierwszy z Rosją we Wrocławiu, drugi z Islandią w Poznaniu.  Część nazwisk poznaliśmy już wcześniej. Polski Związek Piłki Nożnej uruchomił bowiem nietypową akcję marketingową, […]
17.05.2021