post
Michał Kołkowski

Opublikowane 19.04.2021 00:41 przez

Michał Kołkowski

Mniej lub bardziej poważnie spekulowało się o niej od lat, a dzisiaj – trochę z zaskoczenia – spekulacje stały się nagle rzeczywistością. Jest oficjalny komunikat. Piłkarska Superliga zostaje powołana do życia.

Sporo dzisiaj tekstów tematowi Superligi poświęciliśmy – TUTAJ przeczytacie najbardziej kompleksowe wyjaśnienie, o co chodzi w całym zamieszaniu – więc nie będziemy się powtarzać. Na naszych oczach europejski futbolu – czy może należałoby już w tej chwili mówić: globalny – zmienia się bezpowrotnie. Dwanaście topowych klubów Starego Kontynentu (no, przy zastrzeżeniu, że kilka z tych  ekip raczej w ostatnich sezonach Ligi Mistrzów nie zaszalało, a i w Lidze Europy były w niektórych przypadkach ciężary) postanowiło stworzyć własne rozgrywki.

SKŁAD NOWO POWSTAŁEJ SUPERLIGI:

  • AC Milan (Włochy)
  • Juventus FC (Włochy)
  • Inter Mediolan (Włochy)
  • Atletico Madryt (Hiszpania)
  • Real Madryt (Hiszpania)
  • FC Barcelona (Hiszpania)
  • Liverpool FC (Anglia)
  • Manchester City (Anglia)
  • Manchester United (Anglia)
  • Arsenal FC (Anglia)
  • Chelsea FC (Anglia)
  • Tottenham Hotspur (Anglia)

Oficjalne stanowisko nowo powstałej Superligi przedstawili w pierwszej kolejności dziennikarze włoscy, między innymi Fabrizio Romano. Czytamy: “Dziś dwanaście klubów zadecydowało zgodnie o stworzeniu Superligi. (…) Oczekujemy, że trzy kolejne kluby dołączą do założycieli Superligi jeszcze przed startem pierwszego sezonu rozgrywek. Spodziewamy się startu tak szybko, jak to możliwe. Kluby-założyciele w przyszłości planują konsultować możliwość współpracy z organizacjami takimi jak UEFA i FIFA”.

SUPERLIGA POWSTAŁA. CO DALEJ?

Co powstanie Superligi oznacza dla przyszłości futbolu? Na razie nie mamy jeszcze w głowie poukładanych analiz, na nie przyjdzie czas jutro. Niewątpliwie wchodzimy w ciekawe czasy. Na razie UEFA i FIFA – a także krajowe federacje, co oczywiste – twardo opowiadają się przeciwko Superlidze i zapowiadają, że mają zamiar ją na wszelkie sposoby zwalczać. Ale może gdy emocje opadną, dojdzie jednak – jak to na często bywa w biznesie – do wielkiego pojednania i podziału w zyskach? A może cały projekt Superligi okaże się tylko gigantycznym niewypałem?

Dużo pytań, odpowiedzi – jak na razie – niewiele.

SUPERLIGA. LIVERPOOL INFORMUJE O SZCZEGÓŁACH

Na oficjalnej stronie Liverpoolu można się zapoznać z oficjalnymi planami odnośnie kształtu rozgrywek. Superliga ma się składać z 20 zespołów (15 z nich tytułowanych jest jako kluby-założyciele). Ma istnieć mechanizm pozwalający zakwalifikować się do Superligi. Założyciele widzą swoje rozgrywki jako rozgrywane w ciągu tygodnia kosztem europejskich pucharów. Chcą pozostać w krajowych ligach i podtrzymać tradycję weekendowych meczów na krajowym podwórku. Sezon Superligi miałby się zaczynać w sierpniu. Z oświadczenia wynika, że topowe kluby Starego Kontynentu chcą po prostu uniezależnić się od UEFA, a nie wypisać z walki o krajowe tytuły. Przynajmniej na razie.

Pierwszym szefem Superligi został Florentino Perez. Jego zastępcą jest Andrea Agnelli.

Informacje cały czas spływają, zatem tekst będziemy aktualizować w nocy. UEFA zareagowała już kolejnym oświadczeniem, podkreślając, że dla zawodników uczestniczących w Superlidze nie będzie miejsca w międzypaństwowych rozgrywkach.

fot. NewsPix.pl

Michał Kołkowski

Za cel obrał sobie sportretowanie wszystkich kultowych zawodników przełomu XX i XXI wieku i z każdym tygodniem jest coraz bliżej wykonania tej misji. Jego twórczość przypadnie do gustu szczególnie tym, którzy preferują obszerniejsze lektury. Wiele materiałów poświęconych angielskiemu i włoskiemu futbolowi, kilka gigantycznych rankingów, a okazjonalnie także opowieści ze świata NBA. Poza tym – sporo tekstów, wywiadów i reportaży o pomorskiej piłce. Na antenie Weszło FM regularnie słychać go w audycji #KiedyśToByło.

Opublikowane 19.04.2021 00:41 przez

Michał Kołkowski

Fuksiarz
07.05.2021

Najwyższe wygrane w Fuksiarz.pl

Znacie to uczucie, kiedy nie wejdzie wam jeden mecz? Niestety, każdy je zna. Ale zdarzają się i tacy fuksiarze, którym kupony wchodzą rzutem na taśmę. W ostatniej akcji meczu. W doliczonym czasie gry. To coś, jak zdążyć z zakupami w sklepie minutę przed godziną dla seniorów. Wybraliśmy kilku szczęściarzy, do których los się uśmiechnął i […]
07.05.2021
Weszło
07.05.2021

Typuj zakłady na Galę Ekstraklasy w Fuksiarz.pl!

Starzyński z golem z rzutu wolnego po kursie 20.00? Makana Baku z dwoma golami do końca sezonu po kursie 15.00? Błażej Augustyn z żółtą kartką po kursie 4.00? Do tego możliwość obstawienia kto zgarnie nagrody Ekstraklasy? Fuksiarz.pl przygotował specjalnie dla was zakłady specjalne na Ekstraklasę. Nie mówcie, że nie ma okazji, bo byście zgrzeszyli. Czym […]
07.05.2021
Fuksiarz
07.05.2021

Puchar Fuksiarza. ROZPOCZĘŁA SIĘ WALKA O FINAŁ!

We wtorek i środę Liga Mistrzów. W czwartek Liga Europy. A dzisiaj my. Puchar Fuksiarza wchodzi w najbardziej bezwzględną fazę. Nadeszła pora na oddzielenie ziarna od plew, prawdziwych Kilerów od popierdółek. Nadszedł też czas pogardy dla przegranych, czas chwały dla zwycięzców. Półfinały naszego redakcyjnego pucharu rozpoczynają się już teraz. Pamiętajcie – całość nakręca Fuksiarz.pl, to […]
07.05.2021
Fuksiarz
01.05.2021

Valencia namiesza w walce o mistrzostwo Hiszpanii?

Czasy dla kibiców “Nietoperzy” są, jakie są. Valencia sama nie ma szans włączyć się do walki o tytuł, a w obecnym i poprzednim sezonie szczytem jej marzeń jest walka o miejsce w środku stawki. Ale nie oznacza to, że czołówka może traktować Los Murcielagos jak piniatę. Przekonał się o tym Real Madryt, który w Valencii przegrał 1:4, […]
01.05.2021
Fuksiarz
30.04.2021

Zakłady specjalne na Ekstraklasę! Kurs 15.00 na gola Świerczoka zza pola karnego

Jakub Świerczok z golem zza szesnastu metrów po kursie 15.00? Richmond Boakye z celnym strzałem – jakimkolwiek – po kursie 2.00? Legia wreszcie strzelająca z rzutu wolnego po kursie 20.00? Fuksiarz.pl przygotował specjalnie dla was zakłady specjalne na Ekstraklasę. Nie mówcie, że nie ma okazji, bo byście zgrzeszyli. Czym są zakłady specjalne na Ekstraklasę? To […]
30.04.2021
Weszło
28.04.2021

Czy Roma nawiąże walkę z Manchesterem United?

Włoskie zespoły poniosły w tym sezonie spektakularną klęskę w europejskich pucharach. Wyszła straszna bida z nędza. Na ich szczęście honoru tamtejszego futbolu klubowego dzielnie broni AS Roma. Rzymianie stoją przed szansą awansu do finału Ligi Europy, ale czeka ich bardzo trudne zadanie. Przeciwnikiem ekipy Paulo Fonseki będzie Manchester United, a pierwsze starcie tych drużyn odbędzie […]
28.04.2021
Weszło
07.05.2021

Dwóch rannych w Lubinie

Pogoń Szczecin walczy o wicemistrzostwo, a Zagłębie Lubin o czwarte miejsce, dające eliminacje w Lidze Konferencji Europy. Po piątkowym meczu żadna z drużyn nie zbliżyła się do swojego celu. Większy niedosyt mogą odczuwać “Portowcy”, którzy ponownie za mało wycisnęli z okresu, gdy w samej grze wszystko im się układało.  Zagłębie Lubin – Pogoń Szczecin: fatalny […]
07.05.2021
Weszło
07.05.2021

UEFA – Superliga, ostateczne starcie. Kluby zgodziły się na ogromne kary

Superliga. Był kiedyś taki projekt, najsilniejsze kluby Europy, wielkie pieniądze, prestiż i sława. Pamiętacie? Jeśli nie to chyba nie macie czego żałować, bo wygląda na to, że ten temat przepada właśnie na dobre i więcej o nim nie usłyszymy. UEFA sprzątając bałagan, jaki wywołał bunt europejskich gigantów, zabezpiecza się na przyszłość. Zespoły zaangażowane w Superligę […]
07.05.2021
Weszło FM
07.05.2021

Sobota z Weszło FM: Stan Futbolu i mały finał LM

Jak sobota, to oczywiście z programem „Stan Futbolu”. Co jeszcze usłyszycie na antenie radia Weszło FM? Między innymi przedsmak finału Ligi Mistrzów, czyli spotkanie Chelsea z Manchesterem City oraz istotny dla losów mistrzostwa Hiszpanii mecz Barcelona – Atletico. Szczegóły znajdziecie poniżej: 10:00 – 11:30 – „Stan Futbolu” – Krzysztof Stanowski omówi najważniejsze piłkarskie wydarzenia tygodnia […]
07.05.2021
1 liga
07.05.2021

GKS Tychy obnażył wszystkie braki Górnika

Znając kapryśność i nieprzewidywalność 1. ligi, można było spodziewać się, że wbrew wszystkiemu Górnik Łęczna w końcu przełamie się w wyjazdowym spotkaniu z aktualnym wiceliderem. Ale GKS Tychy nie miał zamiaru przywrócić gościom nadziei na bezpośredni awans. Zagrał bardziej dojrzale, skutecznie i co najbardziej istotne, to po jego stronie widać było zdecydowanie więcej jakości czysto […]
07.05.2021
Weszło
07.05.2021

Odnalazł się Górnik, którego nie widzieliśmy od miesięcy. Pomógł Augustyn

Gdyby stworzyć tabelę Ekstraklasy, zapominając o pierwszych czterech kolejkach, Górnik Zabrze (przed dzisiejszym spotkaniem) byłby w niej ostatni. Kapitalne wejście w sezon ekipy Marcina Brosza, którego ostatnią odsłoną był koncert na stadionie przy ulicy Łazienkowskiej, później zostało skutecznie przykryte przeciętniactwem i trudnymi do zrozumienia wtopami. Przez to Górnik gra już tylko o honorowe dokończenie sezonu […]
07.05.2021
Weszło
07.05.2021

Ile Legii Warszawa może dać jeszcze Artur Boruc?

Artur Boruc zostaje w Legii na kolejny sezon. O tym już pisaliśmy w Suchym Info, natomiast warto się nad tematem pochylić mocniej i zastanowić – ile jeszcze Boruc może Legii dać? Wiadomo, marketingowo może to wyjść nawet lepiej niż rok temu, liczymy, że ludzie będą chodzić na stadion przez cały sezon, nie przez kilka tygodni, […]
07.05.2021
Ligue 1
07.05.2021

Burak Yilmaz podbił Francję. Jak do tego doszło?

Początkowo spalił się zarówno w Besiktasu, jak i w Fenerbahce. Wielu stawiało już na nim wówczas krzyżyk i uznawało go za zawodnika zwyczajnie przereklamowanego. Strzelać jak na zawołanie zaczął dopiero w Trabzonsporze, mocno komplikując tym samym podbój ligi tureckiej Pawłowi Brożkowi. Potem w barwach Galatasaray dokazywał w Lidze Mistrzów, a teraz jako dobry duch ekipy […]
07.05.2021
Piłka nożna
01.05.2021

Gruby zrobił rajd, niski walnął z główki. Jak Arka zdobyła Puchar Polski?

“Zarandia! Zarandia, Zarandia… Ależ akcja, coś NIE-SA-MO-WI-TE-GO! Jak on to zrobił?!” – wywrzaskiwał rozemocjonowany Mateusz Borek. W tym samym momencie rzeczony Luka Zarandia ściągał już koszulkę i z odsłoniętym torsem – zresztą niezbyt okazale się prezentującym – pędził w stronę tej trybuny Stadionu Narodowego, którą zajmowali kibice przystrojeni w żółto-niebieskie barwy. Była dokładnie 111 minuta […]
01.05.2021
Liga Mistrzów
28.04.2021

Ruben Dias – brakujący element w układance Guardioli

Kiedy zimą 2018 roku Virgil van Dijk dołączył do Liverpoolu za przeszło 80 milionów euro, początkowo kpiono z rozmiaru kwoty transferowej, ale bardzo szybko zaczęto jednak postrzegać Holendra jako kluczową postać w ekipie budowanej przez Juergena Kloppa. Jako obrońcę, który odmienił oblicze The Reds i pozwolił klubowi wdrapać się najpierw na europejski, a potem na […]
28.04.2021
Weszło Extra
24.04.2021

“Kino sportowe nigdy nie mówi tylko o sporcie. Musi być coś jeszcze”

– W sporcie mamy do czynienia z ludźmi, którzy przekraczają własne limity, łamią ograniczenia ciała i umysłu w dążeniu do doskonałości. Nie bez powodu pewien kult sportu jest w naszej cywilizacji obecny od tysięcy lat. I twórcy filmowi wykorzystują tę mitologię, by pokazać nam miejsca, w których sportowa doskonałość styka się z jakąś ludzką niedoskonałością. […]
24.04.2021
Weszło
21.04.2021

Historia Superligi: trzy dni chaosu

Miała zrewolucjonizować europejski i światowy futbol, rozruszać skostniałe struktury piłkarskie. Miała otworzyć piłkę nożną na młodych widzów i nowe rynki. Przede wszystkim jednak, Europejska Superliga miała odseparować najbogatsze kluby Starego Kontynentu od reszty towarzystwa i stworzyć dla nich sowicie opłacany kącik wzajemnej adoracji, znajdujący się w kontrze do fundamentalnych zasad rywalizacji sportowej. To się jednak […]
21.04.2021
Weszło
19.04.2021

OFICJALNIE! Superliga stała się faktem

Mniej lub bardziej poważnie spekulowało się o niej od lat, a dzisiaj – trochę z zaskoczenia – spekulacje stały się nagle rzeczywistością. Jest oficjalny komunikat. Piłkarska Superliga zostaje powołana do życia. Sporo dzisiaj tekstów tematowi Superligi poświęciliśmy – TUTAJ przeczytacie najbardziej kompleksowe wyjaśnienie, o co chodzi w całym zamieszaniu – więc nie będziemy się powtarzać. […]
19.04.2021
Liczba komentarzy: 205
Subscribe
Powiadom o
guest
205 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
tomek
tomek
19 dni temu

Na szczęście polskie zespoły nie przejmują się takimi pierdołami 🙂

FalszywyProfil
FalszywyProfil
19 dni temu
Reply to  tomek

teraz to już tylko kwestia kasy. Jak ktoś sypnie pierdyliardy na udziały, to będzie mógł zagrać nawet i Motor Lublin, bez żadnych eliminacji

robbo2k
robbo2k
18 dni temu
Reply to  FalszywyProfil

Ale wiesz iz tak działa NBA, NHL, MLB, NFL, MLS? Masz budżet i grasz. Nie spadasz. Czy świat nie oglada tych sportów?

FalszywyProfil
FalszywyProfil
18 dni temu
Reply to  robbo2k

To działa tylko w USA i Kanadzie., to są w zasadzie ligi krajowe, podporządkowane lokalnemu prawu. Porównywanie Superligi do tego na siłę. Inna sprawa, że rozbicie federacji koszykówce i hokejowi szkodzi , od dekad nie wykorzystują swojego potencjału ekspancji w świecie

zuy_pan
zuy_pan (@zuy_pan)
18 dni temu
Reply to  robbo2k

NBA ogląda, bo akurat jest to popularny sport. MLS mało kto, chociaż sport jest turbo-popularny na świecie. NHL ogląda się w tych 10 krajach na świecie gdzie hokej jest popularny. NFL i MLB poza USA ogląda może kilkaset tysięcy osób, czyli garstka.

Jacek
Jacek
18 dni temu
Reply to  zuy_pan

Kilkaset tysiecy osob? no to pojechales po bandzie wymyslajac taki ‘news’, zeby poprzec wlasna teorie. WOW Na pewno oglada wiecej, niz bedzie ogladac mecze druzyn polski i estonii w drugiej Eurolidze.

Szeryf
Szeryf
18 dni temu
Reply to  zuy_pan

NFL to najchętniej oglądana liga na świecie. MLB też ma milionowe zasięgi. Są kraje w których futbol amerykański i bejsbol są o wiele popularniejsze niż piłka nożna.

Boa
Boa
18 dni temu
Reply to  tomek

Dla polskich zespołów to bardzo dobra wiadomość. Płacze się nad romantyką futbolu gdzie LM zabetonowali angielskimi, niemieckimi, włoskimi i hiszpańskimi zespołami gdzie połowę miejsc mają z automatu. Szansa dla słabszych lig, żeby ich mistrzowie tak jak kiedyś też mogli grać w LM i zarabiać tam pieniądze. Większość dochodów i tak kręciły te największe kluby, a więc skoro będą grały gdzie indziej to ludzi nie będzie jarać wykupowanie praw, żeby oglądać mecze West Hamu z Lipskiem. Nie będą mieli wyjścia i znacznie ułatwią drogę takiemu mistrzowi Polski, bo tylko tak zainteresują nasz rynek do oglądania i kupowania praw. Wielkie kluby i tak uciekły daleko więc niech się bawią między sobą, a to chociaż trochę bardziej wyrówna szanse do rywalizacji z pozostałymi.

SmyQ
SmyQ (@smyq)
19 dni temu

I chuj z nimi. Będę se oglądał Ekstraklasę, ewentualnie Bundesligę.

wiseman
wiseman
18 dni temu
Reply to  SmyQ

Przy pierwszej się chociaż wyśpisz, bo emocji tam tyle co na rybach.

Cwe(L)ka
Cwe(L)ka
18 dni temu
Reply to  wiseman

minusują cwe(L)e, bo umniejszasz w tym momencie ich wybitne osiągnięcie w postaci zwycięstwa w tej gównolidze

Szeryf Tyraspol już drży

Ratmsoad
Ratmsoad
18 dni temu
Reply to  wiseman

sen jest zdrowy i bardzo ważny. Wolę dobrze spać przy naszej eklapie niż zajadać na okrągło ten sam tort.
Dobrze, ze jesteśmy ta 30 liga w Europie i nie mamy takich problemów.

Plumbersliga
Plumbersliga
19 dni temu

I bardzo dobrze, ciekawe dlaczego Bayern się nie zgodził, czyżby ładowanie 100 goli na sezon hydraulikom z FC Shleswig Holnstein i innych grother fürth było bardziej opłacalne?
Teraz wystarczy tylko, że kluby w superlidze będą miały coś na wzór salary capu z lig amerykańskich i można oglądać.

Paweł
Paweł
19 dni temu
Reply to  Plumbersliga

Bayern się nie zgodził, bo jako jeden z bardzo nielicznych wielkich klubów ma poukładane finanse i nie zadłużył się po uszy. Tamci w desperacji szukając coraz większej kasy wymyślili format gdzie będzie większa kasa oraz brak ryzyka, że odpadną czy się nie zakwalifikują. Ogólnie to o co tutaj chodzi to kasa, kasa, kasa.

Tertg65
Tertg65
18 dni temu
Reply to  Paweł

Jeżeli Tobie się wydaje, że miarą poukładania finansowego jest brak długów, to albo nie wiesz jak działa realnie współczesny świat biznesu, albo wiedzę o nim czerpiesz z memów Konfederacji i Youtube’a.

Leon
Leon
18 dni temu
Reply to  Tertg65

Zadłużenie się”po uszy” różni się od zrównoważonych i przemyślanych inwestycji i generowania kosztów, celem uniknięcia podatków.

cezar
cezar
18 dni temu
Reply to  Paweł

spokojnie, to tylko negocjacje. jeszcze się zgodzi, tylko chce mieć lepszą pozycję wejściową / swoich ludzi u władzy. nie będzie super ligi bez niemieckiego i francuskiego runku, ogarnijcie się 😀
póki co anglicy i włosi zostali kupieni ilością klubów. Hiszpanie – będą rządzic ligą. a co dla Francji i Niemiec, marne 1-2 miejsca i siedzieć cicho? Francja i Niemcy zepchnięci do roli tła? to nie przejdzie, ponegocjują, pokrzyczą, pobuntują się a i tak dołączą.

Paweł
Paweł
18 dni temu
Reply to  cezar

SuperLiga bez Niemieckiej i Francuskiej gospodarki za plecami? Powodzenia życzę, sama azja nie udźwignie tego. Zresztą azjaci mogą się tym pomysłem szybko znudzić tak jak Chiny znudziły się zabawą w swoją ligę. Zresztą w Chinach korporacjami rządzi rząd, który ma trochę inne plany niż napychanie portfeli amerykańskim funduszom inwestycyjnym.

Jacek
Jacek
18 dni temu
Reply to  Paweł

A co myslisz, ze Niemcy i Francja nie dolacza? Poczekaj az druzyny francuskie nie zalapia sie do ligi mistrzow i beda grac z Warta Poznan lub Rakowem na wyjezdzie w drugiej lidze europy – przeciez to kara, a nie nagroda i nie bedzie kalkulowac. Na bank Niemcy i Francja, a pozniej najwieksze druzyny z mniejszych krajow wykupia sobie miejsce. Przeciez jezeli lokalne rozgrywki wyklucza te druzyny to beda potwrzebowac owych czlonkow do grania swojej. Nik mi nie powie, ze przelot miedzy dwoma miastami w europie zajmuje wiecej i jest bardzie wyczerpujacy niz pierdolenie sie autokarem prez Polske.

robbo2k
robbo2k
18 dni temu
Reply to  cezar

a kogo byc widział z tej Francji? Miej umiar. Z niemieckiej ligi zapewne bedzie Borussia bo o niej mowa może wytargują RB Lipsk.

Supergol
Supergol
18 dni temu
Reply to  Paweł

A w LM UEFA chodzi o idealy i wcale nie o kase 🙂
Ale wy jestescie naiwni. Do bolu naiwni xD

Wujek
Wujek
18 dni temu
Reply to  Supergol

Otóż każdy wie, że w LM też chodzi o kasę. Ale jest w niej element rywalizacji i jednak regularnie ekipy z drugiego czy trzeciego szeregu wyszarpują dość spory kawałek tortu. Z kolei Superliga chce tylko i wyłącznie ten element zlikwidować, by mieć gwarancję, że nikt spoza grupy nie dostanie grosza. Więc różnica jest olbrzymia.

Jacek
Jacek
18 dni temu
Reply to  Paweł

Jeszcze sie zgodzi. Poczekaj tylko az odpadna z nowej ligi mstrzow i w nagrode/za kare dalej beda musieli grac z Warta Poznan dwa szczeble nizej. Ciekawy jestem jak taki mecz pokryl koszty wyjazdu Bayernu i pensje. Wszystko ponizej ligi mistrzow stanie sie kara i strata kasy dla wszystkim powaznych lig.Bayern rowniez tam dolaczy predzej, czy pozniej, ale masz racie, bo pewnie beda chciec wygrac kilka pucharow zanim dolacza. Historia nie bedzie tego pamietac.

Vukowpierdol
Vukowpierdol
18 dni temu
Reply to  Plumbersliga

Powiedziałbyś jak można być tak głupim bęcwałem żeby takie bzdety wypisywać?

Foo
Foo
18 dni temu
Reply to  Plumbersliga

Dlatego, że 51% udziałów w Bayernie (jak zresztą w innych niemieckich klubach) muszą mieć fani.

Paweł
Paweł
18 dni temu
Reply to  Plumbersliga

Cały ten Top 12 to musi mieć niezle kratery w budżetach skoro zdecydował się na tak desperacki krok. Barca 700mln długu, real przebudowa stadionu za 600mln, United pali forsą w piecu, Tottenham spłaca najdroższy stadion w Europie, Arsenal też ma potężne raty do spłaty. Juve gra na 30tys kurniku bo tylko taki jest potencjał Turynu. Chelsea, Milan Inter Barca Liverpool czeka budowa lub przebudowa stadionów. Już widzę jak władze Mediolanu idą na rękę chińskim korpo i finansują nowy stadion, lub udostępniają grunt. Skoro ten Top 12 jest taki pewny swego to czemu chcą grać w krajowych ligach? Czego się boją?

Niles
Niles
18 dni temu
Reply to  Paweł

Mylisz się i to grubo co do Arsenalu, bo Arsenal spłacił raty za stadion już kilka lat temu. Jest to dla Kroenke maszynka do zarabiania pieniędzy, kura znoszące złote jaja. Arsenal może nic nie wygrywać poważnego od lat, może nie być na salonach, nie grać w LM, a w lidze być w środku tabeli, ale pieniądze które generuje są nadal astronomiczne, klub przynosi ogromne zyski, a nie straty. Pod względem finansowym, biznesowym, Arsenal to ścisła topka od lat i tu się nic nie zmieniło.

Jacek
Jacek
18 dni temu
Reply to  Paweł

Taki problem stworzyla UEFA. A co taki Milan w chydych latach ma grac z Rakowem w Czestochowie w drugiej Euro lidze? UEFA sama zatracila prestiz, bo niedlugo ma grac prawie cala liga angielska w pucharachm, a jak druzyny z kas spadaja to zaczybaja w pucharze ponizej. Gdzie logika? Uwazam, ze wiecej druzyn dolaczy do superligi, bo beton trzeba rozbic i to jest tylko chwilowa opinia kibicow. A lojkalne ligi myslisz stac pozbyc sie tych druzyn? Jest tyle meczy teraz, ze reprezentacje nie graja sparingow. Myslisz, ze taki Liverpool bedzie plakal, ze nie moze grac w League Cup jezeli ich wyklucza? Przeciez to sa kluby Europejskie, a nie swiatowe. Podroz zajmuje godzine wiecej niz na niektore mecze ligowe. Rozszerza sobie liczbe w nowej federacji i beda grac caly sezon. Za chwile pewnie dolacza druzyny francuskie i niemieckie.

aaasd
aaasd
18 dni temu
Reply to  Paweł

Real, śmieciuchu.

Hulk Hogan ze Szwecji
Hulk Hogan ze Szwecji (@hulk-hogan-ze-szwecji)
19 dni temu

Odpowiedź UEFA powinna być natychmiastowa tzn.

  • kluby, które się tam zapisały zostają ze skutkiem natychmiastowym relegowane z rozgrywek europejskich
  • Jeżeli związek krajowy nie usunie klubu ze swoich rozgrywek krajowych od przyszłego sezonu, to w przyszłym sezonie żadna drużyna z takiego kraju nie ma prawa grać w rozgrywkach europejskich – dodatkowo reprezentacje takich krajów zostają zawieszone i nie mają prawa rozgrywać meczów w żadnych rozgrywkach UEFA – czyli wypad z EURO i eliminacji do Mistrzostw Świata pod egidą UEFA
FalszywyProfil
FalszywyProfil
19 dni temu

ciekawe czy już od tego Euro Euro będzie kadłubkowe jak Eurobasket

rumburak
rumburak
19 dni temu

5 z 8 półfinalistów LM i LE to członkowie Superligi. Kto ich zastąpi? Porto, Bayern i Borussia Dortmund? Nierealny scenariusz. UEFA będzie musiała pójść na ustępstwa i zaakceptować ten nowy twór. Będziemy mieć Superligę i Ligę Mistrzów. Do Superligi zaraz dołączą pewnie PSG, Bayern i BVB. Liga Mistrzów będzie romantycznym pucharem dla takich zespołów jak Atalanta, Leicester, West Ham, Sevilla, Monaco, Lyon, Napoli Lazio czy Bayer Leverkusen.

Olala
Olala
19 dni temu
Reply to  rumburak

Zapomniałeś o Legii, Lechu, Widzewie i ŁKS.

nick dick
nick dick
18 dni temu
Reply to  Olala

Myślę że Papszun też będzie chciał grać

DYMYTU
DYMYTU
19 dni temu
Reply to  rumburak

I ja będę ta ligę mistrzów oglądał dla takich właśnie zespołów 🙂

Pietrucha
Pietrucha
18 dni temu
Reply to  rumburak

Pewnie mam coś z głową, ale chętniej zobaczę mecze tych drużyn, niż tej całej Wielkiej piętnastki. Niech mieszają sobie kasę między sobą do znudzenia. Jakby jeszcze powstał przepis żeby w “starych rozgrywkach” w drużynie z danego kraju ponad połowę składu stanowią krajowcy, to na 100 % wolę to stare.

Kami(L)
Kami(L)
18 dni temu
Reply to  Pietrucha

Albo liga mistrzów złożona z krajowych mistrzów. Tylko i wyłącznie.

Cwe(L)ka
Cwe(L)ka
18 dni temu
Reply to  Kami(L)

masz mokry sen, kamilku, legia nie przejdzie pierwszej selekcji w Gibraltarze

Damiano_L
Damiano_L
18 dni temu
Reply to  rumburak

Na razie Superliga ma status towarzyskiego turniejku rozgrywanego kosztem renomowanych rozgrywek. Jak tyle klubów dokonuje takiego wyboru to ich sprawa. Najpierw jednak niech ktoś chce to oglądać, a dopiero potem będzie można myśleć o ustępstwach.

robbo2k
robbo2k
18 dni temu
Reply to  Damiano_L

Chyba nie sadzisz iz to ogłoszenie o miliardach dla kazdego odbylo sie bez “promesy” od stacji TV która to sfinansuje.

robbo2k
robbo2k
18 dni temu
Reply to  rumburak

Jesli UEFA odpusci wyrzucanie klubów z lig krajowych i pucharów to 2 godziny pozniej Borusia, Bayern i PSG beda w Superlidze. A Premier League napewno nie wyrzuci tych 6 klubów wiec jak UEFA pozbawi Premier League czy La Liga uczestnictwa w rozgrywkach to zrobią sie szybko Superliga II z obecnych lig angielskiej i hiszpanskiej z opcja awansu do Superligi. I tak UEFA bedzie w rzyci

Ajtuj "Męczykonik" Szypułka
Ajtuj "Męczykonik" Szypułka
19 dni temu

I nikt innym nie straci na tym jak UEFA oraz FIFA,ponieważ organizacje te swoją sławę zawdzięczają klubom z top 15 oraz reprezentacjom i poniekąd są uzależnione.W przypadku spełnienia się scenariusza o wykluczeniu ww ekip. wyobraź sobie teraz jaki jest sens kontynuowania LM i LE bez tych drużyn.Kto teraz miałby tam grać trampkarze z Ekstraklasy?

MsUky
MsUky
18 dni temu

Taki jest sens że w Lidze Mistrzów będą może wreszcie grać mistrzowie krajów, a nie 4 drużyna ligi angielskiej z 3 drużyna ligi włoskiej. Mam nadzieję że UEFA przyjmie tsktyke ani kroku wstecz. Banować kluby i piłkarzy. I to bez powrotu. Miejsce korporacji Machnchster czy Liverpool zajmą odbudowane kluby kontynuujące tradycje tych klubów.

Jakby co to ja się nie znam
Jakby co to ja się nie znam
18 dni temu
Reply to  MsUky

Taki jest sens że w Lidze Mistrzów będą może wreszcie grać mistrzowie krajów… no poza mistrzami Hiszpanii, Anglii, Włoch. Może też Niemiec i Francji. Już widzę jak cały świat z zapartym tchem oglada finał LM z udziałem Atalanty i Olympiqe Marsylia. Albo Ajax – FC Porto. Gdy za rogiem czai się mecz Man City – Man Utd czy Real – Barcelona czy dowolny inny z Superligi.

Tradycja klubów, historia, honor… to tylko frazesy. Na końcu i tak liczy się kasa.
Poza tym, kto powiedział że tradycje muszą zaczynać się 100 lat temu? Dlaczego nie dziś?

robbo2k
robbo2k
18 dni temu
Reply to  MsUky

Szombierki Bytom. Nie rozśmieszaj mnie nie po to UEFA rozdyma rozgrywki każdego szczebla by teraz zrobić tylko z mistrzami. (W wypadku Anglii będzie to 7 drużyna w Anglii). Niektórzy maja dziwne marzenia. UEFA nie walczy o kibiców tylko o kasę która zarabiali na monopolu nie wkładając nic w zamian. A wykluczenie angielskich drużyn z UEFA skończy sie decyzja o odejściu całej Premier League z UEFA bo dla nich strata 6 kur ze złotymi jajami to bedzie katastrofa.

diego
diego
18 dni temu
Reply to  robbo2k

Przy obecnym układzie 3. drużyna w Anglii.

Zet
Zet
18 dni temu

UEFA I FIFA swoją sławę zawdzięczają również innym klubom, bo rozgrywki europejskie mają wiele więcej lat niż ostatnie 20. Także może wróci blask dawnych mistrzów.

Amber Mozart
Amber Mozart
19 dni temu

Przeciez masz na poczatku że chca sobie grać tę ligę w miejsce pucharów. To z czego chcesz ich wyrzucić jak nie chcą i tak w nich grać

Hulk Hogan ze Szwecji
Hulk Hogan ze Szwecji (@hulk-hogan-ze-szwecji)
18 dni temu
Reply to  Amber Mozart

A wiesz, że w tym roku te puchary nadal graja i te drużyny nadal licza na miliony, które w nich zarobią?
Wiesz, że można je wyrzucić już teraz, a do półfinału w ich miejsce awansować Bayern, FC Porto i Borussię (czyli drużyny, które przegrały w 1/4 ale nie chcą grać w superlidze)?

Wiesz, że można im powiedzieć, że złamały regulamin i nie dostaną kasy za ten sezon?

To uderzy w ich budżety baaaaaardzo mocno, bo superligi jeszcze nie ma, a w dobie pandemii ta kasa z tegorocznej ligi mistrzów jest im potrzebna, bo bez niej zbankrutują nim superliga się rozpocznie.

wiseman
wiseman
18 dni temu

A sądzisz, że to są idioci, którzy tego wcześniej nie skalkulowali i podejmują decyzje impulsywnie, jak 5-letnie dzieci?
Naprawdę tak myślisz?

Stirs
Stirs
18 dni temu

Tylko ze jeśli krajowym ligom zabraknie “Wołów roboczych” w postaci juve reali itp. to zbankrutuja.Jedyne wyjście jakie widzę z tej sytuacji to ustanowienie superligi jako nowa ligę mistrzów

Liliangarcia
Liliangarcia
18 dni temu

Stary te kluby mają w d rozgrywki europejskie dlatego zakładają ligę to co to za kara, że im zabronią?

nick dick
nick dick
18 dni temu

Jako sympatyk zarówno Realu jak i Chelsea zgadzam się całkowicie. Ewentualnie – 30 punktów na starcie, aby im nie przyszło do głowy grać rezerwami

Lecę na piwo
Lecę na piwo
18 dni temu

Mądrego warto posłuchać /poczytać. Trafiłeś w sedno

robbo2k
robbo2k
18 dni temu

Wiesz ze bez 6 czolowych klubów Premier League moze predzej wyjsc z UEFA niz pozbyc sie 6 najlepszych klubów w Anglii podobnie La Liga. Zresztą nawet jak UEFA ich wyrzuci cała ta Superliga będzie mocniejsza od Ligi Mistrzów która okroja tylko do rozgrywania finału PSG – Bayern

floro flores
floro flores (@floro-flores)
19 dni temu

ja tego gowna na pewno nie bede oglądał

Pazdzioch
Pazdzioch (@veetec)
19 dni temu
Reply to  floro flores

bedziesz!

Stargardzka zmora Stanowskiego powraca
Stargardzka zmora Stanowskiego powraca
19 dni temu
Reply to  Pazdzioch

Pierwszy przy telewizorze będzie.

Paweł
Paweł
18 dni temu
Reply to  Pazdzioch

Rano? W południe? W nocy? Wtedy kiedy azjaci i Amerykanie zasiadają w swoich krajach przed telewizorami? Cała Europa będzie sobie robiła dwu godzinne przerwy żeby oglądać milionerów w koszulkach dawnych klubów Europejskich. Norweskie Platformy telewizyjne sypnął miliardami aby móc puścić mecze za gruba forsę w środku tygodnia w południe lub po północy.

FalszywyProfil
FalszywyProfil
19 dni temu

no to następnym krokiem, że wymyślą sobie swój własny futbol. Może będą grać po piętnastu, może zniosą spalone, cokolwiek, wpisujcie miasta i wymyślajcie co przychodzi do głowy, wszystko wprowadzą jeśli tylko będzie można zarobić. Logika jest nieubłagana

Vukowpierdol
Vukowpierdol
18 dni temu
Reply to  FalszywyProfil

Na widok dryblującego Messiego trzeba stać jak wryty inaczej czerwona kartka. A jak biały bramkarz wybroni strzał czarnego napastnika to musi klęknąć i przeprosić. “Nowoczesność” musi być

Tręchrzan
Tręchrzan
18 dni temu
Reply to  FalszywyProfil

Wystarczy, że będą grali bez bramkarzy, chętnie bym zobaczył jak to by wygladało na profesjonalnym poziomie.

ppp
ppp
18 dni temu
Reply to  Tręchrzan

W pierwszej połowie bez bramkarzy, w drugiej sami bramkarze (jeden na jednego).

FalszywyProfil
FalszywyProfil
18 dni temu
Reply to  Tręchrzan

bramarz lotny, kto bliżej bramki, ten łapie. I trzy rogi karny

robbo2k
robbo2k
18 dni temu
Reply to  FalszywyProfil

NBA ma inne wybrane zasady koszykówki A Baseball mimo ze pochodzi od “palanta” i krykieta jest całkiem daleko. Więc może być w i superlidze 3x30min a trzecia tercja gole mnożone przez 2.

Gregorio
Gregorio
18 dni temu
Reply to  FalszywyProfil

więc spodziewajmy się następujących wymogów:

  • minimum 11 czarnych zawodników w pierwszym składzie,
  • minimum 5 gejów w drużynie,
  • minimum 6 kobiet w pierwszym składzie,
  • koszulki w kolorach tęczy,
  • przed każdym meczem hymn BLM,
  • zarobki kobiet muszą być takie same jak mężczyzn,
wyar
wyar
19 dni temu

Gary Neville : Pozwolcie im odejsc do tej Superligi,a pozniej ich ukarajcie. Ukarajcie ich dotkliwie, nalozcie potezne kary finansowe, odejmijcie im punkty, odbierzcie tytuly. Relegujcie ich z ligi a tytuly dajcie Fuham i Burnley”

i jeszcze Rio Ferdinand “Chodzi tylko i wylacznie o pieniadze. Bogaci sie bogaca a inni nie sa brani pod uwage. Nie jest pod uwage brana historia,nie sa brani pod uwage ludzie w roznych czesciach piramidy,Ci,co sa pod czolowymi druzynami. I ten brak wspolzawodnictwa. To zaprzeczenie wszystkiemu, co futbol niesie ze soba. Spadki czy awanse,kara za porazke,nagroda za zwyciestwa,to wartosc dodana do gry,ktora wszyscy kochamy. Robia to ludzie,ktorzy nie maja pojecia o futbolu,liczy sie dla nich tylko kasa. I robia to na dodatek w srodku pandemii.”

Nic dodac,nic ujac. Ale to portal Stanowskiego, on robienie kasy za wszelka cene dobrze rozumie 🙂

Jorguś
Jorguś
18 dni temu
Reply to  wyar

A gdzie były te wszystkie Ferdynandy i Nevile, kiedy tworzono “Ligę Mistrzów.”
To już wtedy upadła idea pucharów europrjskich. Wtedy im odpowiadało granie 2, 3, 4 czy 5tej drużyny o Puchar Mistrzów, bo to ich podciągano za uszy do sakiewek pełnych kasy. A teraz potraktowano ich tak jak wtedy nas. Przyszła kryska…
Z naszego lunktu widzenia to my i tak gramy w elicie. Zanim odpadniemy, spotykamy na swej drodze tylko mistrzów danych lig. Malty, Gibraltaru, Macedonii, Wysp Owczych itp. Ale mistrzów

Damiano_L
Damiano_L
18 dni temu
Reply to  Jorguś

O czym ty mówisz? Liga Mistrzów na początku istnienia faktycznie obejmowała wyłącznie mistrzów. To kolejne reformy dały po kilka miejsc najsilniejszym krajom. Jedna zasada natomiast pozostała niezmienna – jak nie zająłeś w krajowej lidze odpowiednio wysokiego miejsca, to choćbyś nazywał się AC Real Barcelona to i tak nie grałeś w Lidze Mistrzów i kropka.

Superliga to zabezpieczenie najbogatszych klubów żeby przypadkiem nie zrobiły się biedniejsze. Tyle.

Vukowpierdol
Vukowpierdol
18 dni temu
Reply to  Jorguś

Ale co ty baranie porównujesz? Współczesna Liga Mistrzów nadal przewiduje grę takich drużyn takich jak Legia czy też Dudelange, muszą tylko pokazać swoją siłę. A żeby dostać się do takiej ligi musiałyby magicznie stać się multimiliarderami po np. przejęciu jakichś szejków. Superliga to najgorsze co może być, a LM to tylko początki zła. Przeskok jest przeogromny.

cezar
cezar
18 dni temu
Reply to  Vukowpierdol

Jorguś ma rację. Aktualny system tylko pozornie stwarza równe szanse. jest tak skonstruowany, żeby bogaci się bogacili, a biedni biednieli. teraz płaczą, bo ktoś zrobił im podobnego psikusa.
Dla mnie liga mistrzów skończyła się, odkąd zaczęto do niej wpuszczać po kilka zespołów z danych lig. ten nowotwór zaczął pogłebiać róznice między bogatymi a biednymi klubami. to, że ktoś mógł raz na 10 lat przebić się dzięki szczęściu w losowaniu to fakt, romantyczne, ale jego liga z każdym rokiem zmniejszała swoje szanse w starciu z TOPowymi.
Wcale, ale to wcale nie żal mi dziś pominiętych zespołów. z pewnością będa mogli poszukać finansowania i dołączyć do założycieli, czyli znów wygra wolny rynek. bo od wielu lat piłka to rynek a nie sport, trzeba się z tym pogodzić i takie pitupitu że zabija rywalizację można między bajki sobie włożyć. rywalizacja w Europie już dawno poległa.

robbo2k
robbo2k
18 dni temu
Reply to  Vukowpierdol

Superliga tez przewiduję 5 miejsc rotacyjnych to więcej niż Liga Mistrzów opsssss.

Damiano_L
Damiano_L
18 dni temu
Reply to  robbo2k

Liga Mistrzów ma wszystkie miejsca rotacyjne i żaden nawet najbogatszy klub nie ma gwarancji występów.

Vukowpierdol
Vukowpierdol
18 dni temu
Reply to  robbo2k

Ale że co, myślisz że taka Legia ma się kiedykolwiek do tego szanse dostać? xD – taki komentarz wystarczy. Kwalifikacje co najwyżej będą dla jakichś drużyn z max top 15 lig w takim tworze. A drużyny inne niż założyciele z ligi angielskiej/hiszpańskiej/włoskiej pewnie też z automatu skreślone. No bo jak gra już taki Arsenal czy Tottenham to po co inne Leicestery czy West Hamy?

Edward Potok
Edward Potok
18 dni temu
Reply to  wyar

W ogóle nie mam problemu z tym, że najlepsze kluby świata chcą grać pomiędzy sobą. Normalna sprawa, że chcą się rozwijać. Jak zwykle bezczelne gadanie maluczkich (średniaków) o chciwości, a prawda jest taka, że UEFA boi się o swój hajs, bo wie, że to wlasnie na tych markach zarabiała. Inni też.

Problemem dla mnie jest brak współzawodnictwa. To mija się z celem rywalizacji sportowej. Bez awansów i spadków wyjdzie z tego jakiś twór a la NBA. To sprawdzi się w Ameryce ale nie u nas. Z drugiej strony Liverpool pisał coś o jakichś kwalifikacjach więc obok klubów założycielskich pewnie będzie kilka miejsc na ‘nową krew’.

A co do tych gróźb wykluczenia z rozgrywek ligowych, to np. LaLiga prędzej wyjdzie z UEFY niż zrezygnuje z Realu i Barcy. 😛

nick dick
nick dick
18 dni temu
Reply to  Edward Potok

Myślisz że ktokolwiek będzie chciał spaść z tej ligi? Nie po to ją tworzył żeby po roku spaść spowrotem do LM

Kami(L)
Kami(L)
18 dni temu
Reply to  Edward Potok

Z jednej strony to powstanie czegoś takiego nie zależnego od UEFA i FIFA to dobra rzecz, może w końcu ktoś złamie ten monopol? Ale z 2 to najbardziej nudna liga że wszystkich będzie, tylko pieniądz, żadnej rywalizacji

robbo2k
robbo2k
18 dni temu
Reply to  Edward Potok

W NBA moze i spadków nie ma ale jest system wyrównywania szans. Takiego systemu nie ma w lidze francuskiej, polskiej, czy niemieckiej czy hiszpanskiej. Predzej czerwona latarnia zagra w finale konferencji niz Huesca zostanie mistrzem hiszpani. Iluzja równych szans jest iluzją

Damiano_L
Damiano_L
18 dni temu
Reply to  robbo2k

W NBA są też reprezentanci wielu stanów, a nie trzech najbogatszych.

Maciek
Maciek
18 dni temu
Reply to  Edward Potok

A co do tych gróźb wykluczenia z rozgrywek ligowych, to np. LaLiga prędzej wyjdzie z UEFY niż zrezygnuje z Realu i Barcy.

Z tym może tak nie do końca być bo o co w takim razie ma walczyć np: Atletico, Valencia czy Sevilla? Myślisz że im będzie pasował taki podział że 2 kluby mają kupę hajsu a reszta tylko jakieś okruszki. Wątpię. To by jeszcze bardziej pogłębiło różnice

robbo2k
robbo2k
18 dni temu
Reply to  wyar

Gary nevill siedzi w federacji krajowej wiec nie dziwota ze płacze bo kasa ucieka. Nie badzmy idiotami wykluczyni z koryta superligi beda ja krytykowac bo traca pieniadze. Wykluczenie TOP 6 w Anglii to bankructwo bizancjum federacji a jeszcze te 6 klubów wyrwie spod federacji cała Premier League jako dywizji pólnocna Superligi II. Nie mozliwe?

olek
olek
19 dni temu

Krzychu wstawaj!!! cuda się dzieją!!

rumburak
rumburak
19 dni temu

Po 2-3 sezonach ta Superliga się nam wszystkim znudzi. UEFA ma ciężki orzech do zgryzienia. Bardzo ciekawi mnie to co zrobia. Bo tak – większej kasy nie zaproponują, wyrzucić z europejskich pucharów mogą, ale tym samym przyspieszą powstanie owej Superligi. Chyba będą musieli to zaakceptować i pogodzić się z tym, że rozgrywki pod ich egidą stracą na prestiżu. Podobną sytuację przerabiano w europejskiej koszykówce. Powstała niezależna od FIBA Europe Euroliga. Podsumowując, solą rozgrywek klubowych były, są i będą ligi krajowe.

Stefan
Stefan
19 dni temu
Reply to  rumburak

Różnica w koszykówce, jeśli taka wystąpiła, to jednak w sile klubów. Do ‘zbuntowanej’ koszykarskiej ligi przystąpiły niemal wszystkie najważniejsze marki w europejskiej koszykówce i FIBA niespecjalnie miała kartę przetargową. W piłce nożnej takich drużyn jest jednak więcej. Takie zespoły jak Sevilla, Borussia Dortmund czy Napoli to wyższa liga w piłce nożnej, niż Iraklis i Ostende w koszykówce. Kluby “Superligi” na pewno nie ogłosiły nowych rozgrywek bez zapewnienia sobie finansowania ze strony telewizji i sponsorów, na pewno będą miały finansowanie co najmniej przez kilka sezonów. Teoretycznie jednak wszystko w portfelach kibiców. Jeśli większość z nich zostanie przy starych rozgrywkach, to Superliga może się szybciej skończyć, niż zakładają jej twórcy.

dyrygent
dyrygent
18 dni temu
Reply to  Stefan

Finansowanie ma być, ale od sponsorów. Bodajże prezes Juventusu wspominał np. o JP Morgan, i to niech służy za przykład tego finansowania. Korporacje i banki, a raczej ich właściciele spojrzeli wreszcie na europejski futbol i chcą go sobie ułożyć tak, jak sobie ułożyli amerykańskie ligi. Bez spadków, bez awansów, w razie potrzeby z podziałem na konferencje. A pod tą ligą niech sobie tam UEFA robi jakieś ligi mistrzów, w USA też są jakieś ligi akademickie i jakieś pomniejsze organizacje.

Paweł
Paweł
18 dni temu
Reply to  dyrygent

W Ameryce są 4 wielkie Ligi i ze cztery poważne telewizje więc dziela między sobą ten tort. Potężna gospodarka USA i mała siostra gospodarka Kanady. W Europie nie jest to takie proste i oczywiste. UE lubi wszystko regulować i politycy na jej czele chcąc nie chcąc muszą się wsłuchiwać w głos ludu. A głos będzie doniosły i będzie się domagał ratowania rodzimych klubów spoza Top 12.

robbo2k
robbo2k
18 dni temu
Reply to  Stefan

Wiara iz kibice opuszcza te kluby jest jak wiara w United of Manchester który wygra z Machesterem United. Skoro nawet taki syfiarz jak Glacier nie obrocił kibiców przeciwko klubowi to o czym mowa.

robbo2k
robbo2k
18 dni temu
Reply to  rumburak

NBA,NFL, NHL mówi …. potrzymaj piwo. Przecież te drużyny będą grać w rozgrywkach krajowych. A jak ich wyrzucą to albo zrobia swoje rozgrywki krajowe albo całe ligi (La Liga, Premier League) wyjda z UEFA. Ba wtedy stworza konferencje polnocna z opcja awansu do superligi i konferencje zachodnia w hiszpani iz mistrz (poza członkami superligi) awansuje do superligi na jeden sezon.

DYMYTU
DYMYTU
19 dni temu

Powiem szczerze że dramat będzie , przesyt super meczów to na co czekało się prawie cały sezon będziesz mieć co tydzień. Niby super fajnie ale jednak tak właściwie będzie to obojętne

Ziomal Stary
Ziomal Stary
18 dni temu
Reply to  DYMYTU

Czysta ludzka natura, rzadkosc stanie sie codziennoscia i bedzie ludziom obojetna. Urok mistrzostw swiata tez polega na tym ze sa tylko co 4 lata.

Gregorio
Gregorio
18 dni temu
Reply to  DYMYTU

true, true

Pusto g
Pusto g
19 dni temu

A gdzie Ajax, Porto, PSG Borussia Dortmund. Z jakiej paki Arsenal?

Marcin
Marcin
19 dni temu
Reply to  Pusto g

Pieniądze. Ajax czy Porto przy arsenalu to biedaki.

Olala
Olala
19 dni temu
Reply to  Pusto g

Właściciel ma tyle kasy do wyprania, że żadna inna pralnia nie przerobi.

Vukowpierdol
Vukowpierdol
18 dni temu
Reply to  Pusto g

A co ty myślisz, że to ma cokolwiek wspólnego ze sportem? Nawet gdyby miało to Arsenal wciąż jest bardziej utytułowany niż Tottenham czy Manchester City.

saas
saas
18 dni temu
Reply to  Pusto g

Spójrz sobie na wartość finansową Arsenalu, potem na PSG, a resztę gdzieś tam dalej scrolluj. Może się dokopiesz.
Masz już odpowiedź.

Olala
Olala
19 dni temu

Piłka to tak nadęty balon, że mimo tego, że od roku gra bez kibiców na stadionach to i tak cyrk rozkłada namiot. Tu jest tyle kasy do utopienia, przepierdolenia i wyprania, że każdy się pożywi. Obstawią się prawnikami, jedni i drudzy i będą się bombardować komunikatami. UEFA to są chciwe chuje od dawna, mistrzostwa u ciapatych w zimie to dowód, że sprzedać można się w każdej bramie. Podobnie FIFA, też melony.

Kemp
Kemp
18 dni temu
Reply to  Olala

Ale wiesz, że mistrzostwa u ciapatych to organizuje właśnie FIFA, a u nie, jak wynika z twojej wypowiedzi, UEFA.

Olala
Olala
19 dni temu

Niedługo będzie jak w boksie. Jestem mistrzem! A której federacji? WBA WBC WBO czy IBF? HGW…

Lecę na piwo
Lecę na piwo
18 dni temu
Reply to  Olala

Dla gimby i sebixow najwazniejsza organizacja to HWDP JP.. dopóki im roweru nie ukradną albo oklepu na mieście nie wyłapią…

lorneta z meduzą
lorneta z meduzą
19 dni temu

Czyli co; Polsat właśnie kupił prawa do transmisji atrapy Ligi Mistrzów?

Ziomal Stary
Ziomal Stary
18 dni temu

W sumie ciekawy temat poruszyles. Media beda sie pewnie domagaly sytych upustow biorac pod uwage brak w rozgrywkach najlepszych marek. Sportowo niby kazdy ma szanse i nic sie nie zmienilo ale statystycznie pewnie 7 czy 8 z tych druzyn zawsze bralo udzial w LM.

Vukowpierdol
Vukowpierdol
18 dni temu
Reply to  Ziomal Stary

Media będą domagać się upustów, a UEFA kasę na upusty będzie brać po oskarżeniu klubów o działanie na własną rękę mimo umów.

qdlaty81
qdlaty81 (@qdlaty81)
18 dni temu
Reply to  Vukowpierdol

UEFA to sprawna Mafia, raczej umowy sa z federacjami a nie z klubami, wiec do klubow bezpośrednio sie nie dobiora bo jak.
A znajac ich szczurzy spryt, to umowy z TV sa rowniez skonstruowane tak, ze lwia część kasy TV muszą zaplacic niezależnie od tego kto w LM gra tzn. musi grac okreslona liczba zespolow z okreslonych krajow, ale przeciez nie zawsze konkretny klub sie zakwalifikuje.
Pokrotce wojna o miliony (euro nie kibicow) właśnie się zaczela na poważnie

lorneta z meduzą
lorneta z meduzą
18 dni temu
Reply to  qdlaty81

Pytanie jest jedno, tzn: czy stacje telewizyjne od razu przelewają całość, czy kwota rozłożona na raty, np roczna rata za dany sezon. Jeśli opcja nr2, na pewno zaczną się batalie sądowe.

Ziomal Stary
Ziomal Stary
18 dni temu
Reply to  qdlaty81

Mowisz rozsadnie i logicznie i pewnie masz racje takze ciezko to bedzie w sadzie zanegowac biorac pod uwage tak wlasnie skonstruowana umowe. Jednak statystyki beda nieublagalne i prawnicy beda cytowac zdecydowanie zmniejszona jakosc produktu. Tak jak pisalem to bedzie bardzo interesujaca wojna na wielu plaszczyznach. Jak dla mnie, jezeli chodzi o te cala lige, to bym ja odcial u kolan. Chcieliscie kochani bawic sie sami to sie bawcie, no wlasnie, SAMI – zero udzialu tych druzyn i ich pilkarzy w jakichkolwiek innych rozgrywkach, o ile to bedzie to zrobienia. Wkurwia mnie wlasnie to ze chcieliby wszystkiego, tu sie nic nie zmienia a tu sobie dogodzimy zeby sie zawsze zgadzala zawartosc portfela… cos na zasadzie mam zone i wpelni korzystam z tego ukladu ale na boku pykam sobie kiedy i ktora chce na legalu.

Zozimo
Zozimo
19 dni temu

W koszykowce już to przerabiano. Do czego doprowadziło Do spadku zainteresowania całą dyscypliną

franek
franek
18 dni temu
Reply to  Zozimo

Jakieś szczegóły? bo jestem zielony w temacie.

Lecę na piwo
Lecę na piwo
18 dni temu
Reply to  franek

Śmieszna Euroliga czy jakoś tak.. Nikt tego nie ogląda każdy woli ligowe rozgrywki

FalszywyProfil
FalszywyProfil
18 dni temu
Reply to  Lecę na piwo

Tam jest jeszcze jakaś Liga Mistrzów, i Eurocup, i jakieś VTB. Już niczego nie wiadomo, kto jest najlepszy, bo każdy gra z tym kim chce. W reprezentacjach też gra kto chce

Luas
Luas
19 dni temu

Arsenal tam pasuje jak Legia do Ligi Mistrzów. Można, ale głównie po gruby wpierdol.

Bazooka Bolencin
Bazooka Bolencin
18 dni temu
Reply to  Luas

chyba jak legia do preeliminacji do ligi pastuchów, na pierwszym płotku jeb na ryj

Szymon
Szymon
19 dni temu

Skoro oficjalnie potwierdzili, to pójście na wojnę ze strony FIFA, UEFA i federacji krajowych jest jedyny rozsądnym rozwiązaniem. Teraz nie ma miejsca na kompromis, trzeba napieprzać całym arsenałem, jaki się posiada, a dopiero na zgliszczach futbolu, jaki znamy, powstanie właściwy twór.
Swoją drogą, pewnie gdyby nie pandemia i brak kibiców, projekt nie przyśpieszyłby. Puste trybuny uświadomiły w pełni ludziom piłki, że poważne pieniądze są w Chinach, USA, Katarze itp., a swoi kibice ewentualnie mogą, ale nie muszą dorzucić jakieś grosze.

Bartek
Bartek
18 dni temu

W tym momencie traci na znaczeniu jakiego klubu jestem kibicem.Jest Mi zwyczajnie przykro.Jak mozna bylo do tego dopuscic…Nie mam najmnoejszego zamiaru oglądać tego tworu chociaż serce będzie krwawić

Edward Potok
Edward Potok
18 dni temu

W ogóle nie mam problemu z tym, że najlepsze kluby świata chcą grać pomiędzy sobą. Normalna sprawa, że chcą się rozwijać. Jak zwykle bezczelne gadanie maluczkich (średniaków) o chciwości, a prawda jest taka, że UEFA boi się o swój hajs, bo wie, że to wlasnie na tych markach zarabiała. Inni też.

Problemem dla jest brak współzawodnictwa. To mija się z celem rywalizacji sportowej. Bez awansów i spadków wyjdzie z tego jakiś twór a la NBA. To sprawdzi się w Ameryce ale nie u nas. Z drugiej strony Liverpool pisał coś o jakichś kwalifikacjach więc obok klubów założycielskich pewnie będzie kilka miejsc na ‘nową krew’.

A co do tych gróźb wykluczenia z rozgrywek ligowych, to np. LaLiga prędzej wyjdzie z UEFY niż zrezygnuje z Realu i Barcy. 😛

Szymon
Szymon
18 dni temu
Reply to  Edward Potok

To nie są najlepsze kluby świata, tylko generujące największe przychody. Jest tu i kilka najlepszych i kilka takich, którym do czołówki obecnie dość daleko. Skoro piszesz o rozwoju – rozwijać sportowo to mogą się właśnie te średniaki, maluczcy. Jedyną drogą rozwoju dla klubów z Superligi jest tylko zarabianie coraz większego hajsu. To nie jest żaden rozwój, tylko krańcowy etap zabetonowania rozgrywek (do czego UEFA całkowicie nie dopuściła). Kwalifikacje będą dla picu – ktoś tam ma spaść i czekać rok na drugą szansę? Ktoś z założycieli? Za duże pieniądze – tutaj kluczowy jest całkowity brak ryzyka. Taki Juventus, który trzeci rok z rzędu daje tyłka w Lidze Mistrzów z klubem z europejskiej drugiej ligi, woli wziąć hajs z góry i nie martwić się o poziom sportowy (który aktualnie, biorąc pod uwagę mniemanie o sobie prezesa, jest haniebny).
Gadanie o chciwości jest nie tyle bezczelne, co po prostu prawdziwe. Przy wszystkich grzechach FIFA/UEFA – zapewniały rywalizację sportową. Superliga wygląda na płacz najbogatszych, że przez jakieś Dinamo Zagrzeb czy inne Porto, nie mogą się wypłakać w banknoty. Dostaną gruby hajs na start, nieporównywalny z czymkolwiek, co może zaoferować UEFA i ma być miło, sympatycznie i ciepło w stópki.
Co do wyjebania Barcy czy Realu z La Liga – wygląda na to, że czasy szczypania się w tyłek skończyły się dla wszystkich zainteresowanych stron. Tu będzie grubo – będą strzelać z najcięższych armat i nie skończy się na straszeniu. Z tego wykształci się nowy porządek w futbolu, ale zanim do tego dojdzie, czeka nas jeszcze konkretna napierdalanka.

robbo2k
robbo2k
18 dni temu
Reply to  Szymon

Z 8 cwiercfinalistów LM jest 4 potwierdzonych, 3 kolejne sa zaproszone ale czekaja na ujewnienie “co UEFA zamierza” a Porto jest tylko wypadkiem przy pracy bo wygrało z Juventusem. Czyli potencjalnie 8/8 cwierfinalistów LM zagra w Superlidze.

Edward Potok
Edward Potok
18 dni temu
Reply to  Szymon

Bzdura, rozwijać się może i musi każdy. To ty zakładasz, że te kluby są już na takim etapie, że powinny dać sobie spokój i stanąć w miejscu. To są najlepsze kluby świata i obecnie Liga Mistrzów to dla nich po prostu za mało. Jest naturalne, że szukają korzystniejszego rozwiązania. Przy okazji będą mogli rozgrywać mecze pomiędzy sobą w każdym miejscu na Ziemi. Dlaczego mają się ograniczać przez jakieś Porto czy inne Dinamo, którego nikt nie chce oglądać?
Jedyny płacz o chciwość, który słyszę jest ze strony UEFA i średniaków, którzy boją się, że nie dostaną kawałka tortu, wypracowywanego do tej pory właśnie przez kluby przyszłej Superligi. To nie Reale i Manchestery chcą czyichś pieniędzy, tylko średniaki i UEFA chcą pieniędzy Realów i Manchesterów – i dlatego odwracanie kota ogonem jest bezczelne.

Napisałem, że problemem dla mnie będzie brak spadków, więc nie wiem jaki jest cel tej części twojej wypowiedzi.

Będzie napier*alanka ale na ten moment UEFA nie ma żadnych armat.

Ancymon
Ancymon
18 dni temu

Premier League. BRAK zespołów Big Six. Koniec kasy od Tv. Mniejsze wpływy od sponsorów. Azja i Ameryka nie będzie oglądać takich okrojonych rozgrywek.Mało hajsu, brak gwiazd futbolu, koniec prestiżu. Kto będzie górą?

Kemp
Kemp
18 dni temu
Reply to  Ancymon

Tylko że jak te kluby rozjadą się po Azji i Arabii tam rozgrywać swoje mecze w ramach Superligi, to ich lokalni kibice raczej nie będą na to patrzeć obojętnie.

Jakby co to ja się nie znam
Jakby co to ja się nie znam
18 dni temu
Reply to  Ancymon

Albo…

Premier League bez Big Six nie będzie oglądana w Azji i Ameryce. Mniejsze wpływy od sponsorów, brak gwiazd, koniec prestiżu. Ciekawe komu rachunek ekonomiczny szybciej się nie zejdzie.

glitch3179
glitch3179 (@glitch3179)
18 dni temu

Dla nas to bez znaczenia. Obecny system eliminacji do LM i LE jest chory. Polskie zespoły i z innych mniejszych krajów najwyższą formę muszą mieć w okresie przygotowawczym i grać o 8 meczów więcej. Zdobywca LM obecnie gra 13 meczów, Legia grając w LM zagrała ich 14 czyli Legii to było ta takie wygranie Ligi mistrzów. A obecnie jest jeszcze jedna runda więcej. Lech zagrał w tym sezonie 10 meczów i do dziś sobie nie daje rady. Utworzyć nową LM i LE bez tych klubów z Superligi z normalnymi eleminacjami.

Majster Jooda
Majster Jooda
18 dni temu

Na dwoje babka wróżyła.
1. Jeśli faktycznie wywalą ich z rozgrywek krajowych to takie kluby angielskie na starcie będą gigantycznie w plecy.
2. Jeśli wywalą to piłkarze też nie koniecznie będą chcieli grać. Przykład ligi chińskiej czy nawet MLS. Kasiora to nie wszystko.
3. Bez wsparcia najlepszych klubów z innych lig duże szanse na porażkę. A niby co może zyskać Bayern, Porto czy Ajax? Prędzej z desperacji dokoptują do SL jakieś syf malizny byle tylko przepchnąć.
4. SL wie, że bez krajowych rozgrywek będzie bardzo trudno. Mistrzostwo ligii ma wyjątkowe znaczenie dla kibiców. Mało kto będzie jarał się 6 meczem w sezonie Milan-Juventus czy Barcelona-Tottenham.
5. Miło byłoby zobaczyć bankrutujące wydmuszki jak Barcelona czy Man City.

Tertg65
Tertg65
18 dni temu

AC Milan? To może od razu Legia Warsaw? 🙂

ss pacjal go
ss pacjal go
18 dni temu

Czyli Fabian wraca do bramki w reprezentacji?

salata1992
salata1992
18 dni temu
Reply to  ss pacjal go

Tak.

Foo
Foo
18 dni temu

Nie rozumiem dlaczego wszyscy uważają że NBA/NHL są spoko, a z piłkarską superligą jest problem. Lakers i Celtics też grają ze sobą 10 razy w sezonie i ludzie to oglądają, chociaż przed playoffami wymiar tych meczów jest praktycznie żaden.

Majster Jooda
Majster Jooda
18 dni temu
Reply to  Foo

1. Porównywanie NBA czy MLS do rozgrywek europejskich to chyba w ramach żartu. Otóż w Europie jest ponad 70 rozgrywek krajowych, ponad 200 lig profesjonalnych w których gra przeszło 50 tys profesjonalnych piłkarzy. W USA gra niespełna 2000 profesjonalnych koszykarzy, z czego mniej niż 500 w NBA.
Historia powstania rozgrywek KRAJOWYCH w USA też jest inna. Nie powstawały one przez podziały, ale przez fuzje.
2. Porównanie z NBA jest słabe albowiem NBA nie ma żadnej konkurencji w USA. W Europie jest ogromna. Oglądalność 2.Bundesligii czy Championship to kilka milionów kibiców. A są to ligii mocno regionalne. Co niby zmieni Super Liga dla kibica Brighton czy Padeborn?
Mistrzostwa krajowe mają sporą wagę i generują przyzwoitą kasiorę.
3. Ligii elitarne w USA to jednak rozgrywki krajowe (USA i Kanada). Przekładając to na grunt europejski te ligii musiałyby być panamerykańskie. Jakoś nikomu się to nie kalkuluje.
4. SL niby taka super, jednak kluby boją się exodusu z rozgrywek krajowych. Baza fanów jednak opiera się o rozgrywki krajowe. Ciekaw jestem ilu kibiców straci taki Liverpool czy Arsenal nie będąc móc grać w lidze krajowej.
5. SL bardziej przypomina mi kobiece rozgrywki tworzone na siłę niż faktyczny rozwój.

robbo2k
robbo2k
18 dni temu
Reply to  Majster Jooda

Nic nie stracą. Bo Premier League zagłosuje za wyjebaniem się z UEFA niż pozbawianiem się Big Six. A stanie się to zaraz po tym jak TV powie ze z taka Premier League to możemy dać….. 20% dotychczasowej sumy. Mniejsze kluby w Premier League zyja ze spotkań z duzymi. Tak jak kibice Stali Mielec wala na mecz z Legia a nie Podbeskidziem.

Majster Jooda
Majster Jooda
18 dni temu
Reply to  robbo2k

Coś nie bardzo. Zespoły piłkarskie żyją z rywalizacji.
Co kibica Sunderland czy Hannoveru obchodzi rywalizacja Juventusu z Arsenalem o puchar pasztetowej? Serio myślisz, że kibice Milanu będą bardziej rozpaleni starciem z Tottenhamem niż z Interem?
Zdajesz sobie sprawę, że kasa to nie wszystko. Inaczej Messi czy Lewy dawno graliby w Chinach czy USA.

wiseman
wiseman
18 dni temu
Reply to  Majster Jooda

Ilu z tych 50 tys to prawdziwi profesjonaliści pozostaje pewnie kwestią dyskusyjną vide nasz kraj.
To może faktycznie liga paneuropejska jest remedium na wszystko. 24 najlepsze, zaznaczam najlepsze kluby kontynentu.

Realsita
Realsita
18 dni temu
Reply to  Foo

NHL i NBA są spoko bo:
Każdy kto chce być hokeistą albo koszykarzem marzy aby grać w USA bo są to po prostu najlepsze ligi tych dyscyplin na świecie. (Igrzyska zimowe(hokej) i letnie(kosz) dobitnie to pokazują o ile lepsi są zawodnicy co tam grają.
Natomiast w piłce nie ma najsilniejszej ligi. Ale w dobie globalizacji multi kulti i wszyscy jesteśmy europejczykami nie ma granic to teraz jest larum że tradycja rozgrywki krajowe ble ble ble.
Historia sportu się zaczęła. Polecam wziąć popcorn i ciepłe kapcioszki bo i tak my jako polskie kluby jesteśmy tam tylko widzami.

sliwa
sliwa
18 dni temu
Reply to  Foo

Lakers i Celtics graja miedzy soba tylko 2 razy w ciagu sezonu bo sa z innych konferencji xd

Magnus Carlsen
Magnus Carlsen
18 dni temu

Jeśli UEFA wykluczy wszystkich piłkarzy grających w tych klubach z euro to Wojtek Szczęsny na euro nie pojedzie.

Placzul
Placzul
18 dni temu
Reply to  Magnus Carlsen

Będziemy mocniejsi w bramce przynajmniej.

Stanisław Krzysztowski
Stanisław Krzysztowski
18 dni temu

Jeśli ta super liga zacznie grać to najlepsi piłkarze będą rotowali tylko między tymi klubami. Lepiej będzie grać dla nich w takim Arsenalu czy Tottenhamie niż przykładowo Bayernie bądź w którymś z klubów z Portugalii. To jest bez sensu. Uefa powinna wprowadzić obostrzenia w finansowaniu klubów piłkarskich na wzór niemiecki.

Amber Mozart
Amber Mozart
18 dni temu

Super liga jest organizowana poza UEFA. To niby jak UEFA ma im wprowadzić limity?

Stanisław Krzysztowski
Stanisław Krzysztowski
18 dni temu
Reply to  Amber Mozart

W pucharach które sama organizuje nie w Super lidze.

Magnus Carlsen
Magnus Carlsen
18 dni temu
Reply to  Amber Mozart

Co ty pierdolisz, top 20 klubów tworzących Superligę zostanie przez UEFA usuniętych ze wszystkich rozgrywek przez UEFA organizowanych, w tym z rozgrywek krajowych i międzynarodowych.

Bazooka Bolencin
Bazooka Bolencin
18 dni temu

Legia będzie czy znowu na przeszkodzie stanie mocarz z Mołdawii, Gibraltaru albo Kazachstanu?

wiseman
wiseman
18 dni temu

Legia aspiruje to superligi i jej piłkarze nie będą sobie korków za stodołą brudzić.
Oni od razu na salony będą zaproszeni.

k ro
k ro
18 dni temu

Ej jak wywalą najlepszych graczy z repry to może zdobędziemy mistrzostwo Europy! A tak w ogóle to Superliga powinna być zniszczona

loko
loko
18 dni temu
Reply to  k ro

powtórzyć mecz z Anglią i karny Błaszczykowskiego!

wiseman
wiseman
18 dni temu
Reply to  k ro

I Wuhan też. Najlepiej zrzucić bomby atomowe.

Kamil
Kamil
18 dni temu

UEFA została obrońcą “zasad” i “solidarności”. Koniec świata, to spojrzenie na piłkę prezentowane właśnie w UEFA w ostatnich kilkudziesięciu latach doprowadziło do obecnego kryzysu. Ja tam kibicuje Superlidze, choćby przez fakt, że kluby założyciele zasiały ferment. Prawda jest taka, że w LM emocje zaczynały się i tak na wiosnę, czyli w praktyce wtedy, kiedy zostawały już w większości tylko kluby z Superligi.

wiseman
wiseman
18 dni temu
Reply to  Kamil

Jaki kryzys? Gdzie tam jest kryzys. Wysokiej jakości rozgrywki, wysokiej jakości oprawy i transmisje.
A superliga ma szansę podnieść to na jeszcze wyższy poziom.

cezar
cezar
18 dni temu

no i dobrze. w skali globu potrzebna jest superliga sportowi, który nazywa się piłka nożna. Taka jest brutalna prawda. z czasem pewnie rozszerzy się na kluby z innych kontynentów, to będzie pewnie 25-30 drużyn z całego świata podzielone na regiony w pierwszej fazie. Dzięki temu kluby zdobędą nieporównywalną popularność.
Dla nas, Eropejczyków, ważne jest to, że do ligi mistrzów może się dostać nawet Legia, piękno sportu blabla, ale dla kibica globalnego potrzebna była powtarzalna prosta formuła gdzie wiadomo, kto, z kim i tak dalej.

No ale przecież LM nie zginie. Ligi top5 łącznie z LM stracą prestiż i kasę. wbrew pozorom naszym klubom będzie łatwiej się na tym tle przebić, bo skończą się kosmiczne pieniądze na szczeblu ligowym, Chińczyk nie zapłaci już za premier league i tak dalej. a i Polak nie będzie chciał sypać za serie A, skoro najlepszych klubów i tak tam nie będzie. szanse się wyrównają.

cezar
cezar
18 dni temu
Reply to  cezar

dodam jeszcze, że mnie ta liga interesować będzie, jeśli będą tam piłkarze, którym kibicuję, np. Lewandowski czy już raczej jakiś jego następca. mam dzieś marki klubów, w ogóle mnie nie obchodzi, czy wygyrwa real czy czelsi czy ktokolwiek bo ja mam 1 klub któemu kibicuję i to jest polski klub. reszta mnie nie kręci. ale za to lubię pojedynczych piłkarzy. dla lewego mam bundesligę i ligę mistrzów i jak będzie trzeba, to kupię z podobnych przyczyn dostęp do superligi.

imp
imp
18 dni temu

Ja widzę w tym wielką szansę do powrotu do korzeni Ligi Mistrzów (przynajmniej w dużej części), gdzie mają szansę grać prawdziwi mistrzowie ze wszystkich krajów. A nie jak teraz, że grają tylko super-bogacze i od święta jeden rodzynek. Może w końcu utworzą LM z 8 grupami tylko z Mistrzami i vice-mistrzami.

robbo2k
robbo2k
18 dni temu
Reply to  imp

I zrobi to ta sama UEFA która w pogoni za kase wszystko to przuciła? Buhahahah żarty z rana

Spartakus - pogromca pzpnowskiej bandy zlodziei
Spartakus - pogromca pzpnowskiej bandy zlodziei
18 dni temu
Reply to  imp

Nie bedzie powrotu – zwieksza udzial anglii, hiszpanii, wloch i niemiec w tzw. lidze mistrzow – teraz bedzie 6 zespolow – sytuacji polski to nie zmieni – dalej bedziemy jebani.

wiseman
wiseman
18 dni temu

Akurat to ostatnie to sobie robimy sami… nikt nas nie musi namawiać. Wystarczy czasem na tych partaczy krytycznym okiem spojrzeć.

Michaił
Michaił
18 dni temu

Co za żenada, czego nie wymyślą, żeby więcej zarobić a mniejsze kluby zarobiły mniej. Coś w rodzaju kowidka – wymyślony po to, aby bogaci byli jeszcze bogatsi a biedniejsi jeszcze biedniejsi.

wiseman
wiseman
18 dni temu
Reply to  Michaił

To się nazywa kapitalizm. Jego przeciwieństwem, co nieśmiało insynuujesz jest komunizm.
Dziękuję. Postoję.

Lukasz
Lukasz
18 dni temu

Zatem rewanżowe starcie z Anglią robi się dla nas łatwiejsze :)!
Zakładając, że to w ogóle odpali, a UEFA podtrzyma swoje stanowisko no i faktycznie zaczną jak najszybciej już od tego Sierpnia ;P

Placzul
Placzul
18 dni temu

Adlaczego UEFA ma być monopolistą?

Spartakus - pogromca pzpnowskiej bandy zlodziei
Spartakus - pogromca pzpnowskiej bandy zlodziei
18 dni temu
Reply to  Placzul

no wlasnie, dlaczego? bo socjalizm!

Majster Jooda
Majster Jooda
18 dni temu
Reply to  Placzul

A dlaczego NBA czy NHL JEST MONOPOLISTĄ?

Jani
Jani
18 dni temu

Głupi pomysł. Pęd po kasę, zniszczenie tradycji i jedności, równi i równiejsi

Realsita
Realsita
18 dni temu
Reply to  Jani

Tradycji? Kto pamięta puchar mistrzów. Kto pamięta puchar zdobywców pucharów. Zawsze są równi i równiejsi. Za Wiki w 1955/1956 rozegrano pierwszą edycję pucharu Europy mistrzów klubowych gdzie kluby zostały wybrane przez L’Equipe na podstawie tego że są reprezentatywnymi i prestiżowymi klubami w Europie. Historia zatacza koło ot to co się dzieje. 😉

Foo
Foo
18 dni temu
Reply to  Realsita

Nieprawda, L’Equipe nic nie wybierała, rozesłała tylko zaproszenia do krajów, które same wyznaczały przedstawicieli (w Polsce Gwardia za wynik z 1954).

Kami(L)
Kami(L)
18 dni temu

To będzie chyba najnudniejszy turniej z możliwych do rozegrania. Żadnej rywalizacji sportowej, tylko HAJS. O niczym innym nie marzę jak ogladac po raz wtóry elklasiko czy inny pazidzierz pokroju Tottenham-Milan.
Walcząc o “dobro futbolu” zapomnieli o co w tym chodzi.

Bazooka Bolencin
Bazooka Bolencin
18 dni temu
Reply to  Kami(L)

obrażony jesteś bo cwe(L)ki nie zaprosili do stołu?

Kami(L)
Kami(L)
18 dni temu

a po co tam Legia? z obecnym poziomem polskiej piłki to dla nas są ochłapy które spadną z pańskiego stołu. Uważam, że któryś z kolei mecz rm-barc będzie tak interesujący jak spotkanie zagłębia sosnowiec z wisłą puławy (w sumie to ten potencjalny paździerz wydaje się ciekawszy)

wiseman
wiseman
18 dni temu
Reply to  Kami(L)

Bo o dobro futbolu to kiedyś walczył imć Leśniodorski a teraz waćpan Mioduski.
Nic innego w sercu oni i kibice ich klubu nigdy nie mieli. O kopaczach nie wspominając.
Taki doskonały klub, grający w takiej prześwietnej lidze, a świat ciągle nie chce się na nas poznać.
Tępi ci Hiszpanie, angole, żabojady, helmuty, makaroniarze. Rzucasz perły im pod nogi, ba diamenty, a te wieprze wszeteczne nie umieją docenić.

SLISZXD
SLISZXD
18 dni temu

Pożyjemy, zobaczymy. Czy ktoś narzeka na kształt NBA? Nawet nikt nad tym się za bardzo nie głowi. Po prostu zamknięta superliga najlepszych klubów z całego kontynentu. I ani nie traci na oglądalności, ani nie traci na poziomie. I do superligi każdy przywyknie. A jak UEFA dostanie trochę z tortu to i jeszcze te kluby będą grały w swoich ligach i jakoś to pogodzą, a LM się bez nich obędzie i zamiast Realu wygra Bayern albo Sevilla.

diego
diego
18 dni temu
Reply to  SLISZXD

I jak wygląda koszykówka, jako sport? Przecież rywalizacja w tej grze to jakaś śmieszna karykatura. Rozgrywki międzynarodowe typu mistrzostwa świata to wydmuszka, gdzie Amerykanie wystawiają rezerwowy skład, a w NBA drużyny celowo się osłabiają, żeby zaliczyć kilka słabych sezonów, które pozwolą im “zatankować” najlepsze młode talenty w Drafcie. Lubię oglądać koszykówkę, czasem obejrzę sobie NBA, ale w śledzeniu tego sportu jako takiego nie ma zupełnie frajdy.

A te wszystkie drużyny są piłce niepotrzebne. Pójdą sobie do Superligi, trochę ludzi to poogląda, potem się znudzą, kluby pobankrutują i będą jeszcze zaczynać od niższych lig w swoich krajach. A o sile futbolu w Europie będą stanowić inne drużyny. Wymienię tylko niektórych byłych finalistów Ligii Mistrzów, których na pewno nie będzie w Superlidze, a o których teraz nikt nie pamięta: Stade de Reims, Fiorentina, Eintracht Frankfurt, Benfica, Partizan, Celtic, Ajax, Feyenoord, Panathinaikos, Leeds, Saint-Etienne, Club Brugge, Nottingham Forest, Malmo, HSV, PSV, Steaua, Crvena Zvezda, Sampdoria czy półfinalista w stylu Dynama Kijów. Mnie i tak od dawna irytuje ta zabetonowana Liga Mistrzów. Ostatnie co oglądałem to fazę finałową poprzedniej edycji ze względu na Lewego, a tak to wolę sobie pooglądać mecze Warty czy reprezentacji Polski.

Damiano_L
Damiano_L
18 dni temu
Reply to  diego

Ale jak zabetonowana? Przecież nikt nie broni Crvenej Zvezdzie pokonać Manchester City. A w Superlidze zabrania, bo Crvena – nawet jak się do niej dostanie – nie będzie mogła utrzymać się tam kosztem City.

robbo2k
robbo2k
18 dni temu
Reply to  Damiano_L

Jak Crvena wsadzi mld euro i napisze podanie to przyjmą do superligi. Do czasu jak masz budzet to grasz. Nie masz sukcesów , tracisz kibiców i nie ma City w superlidze.

SLISZXD
SLISZXD
18 dni temu
Reply to  diego

I co w związku z tym? O czym tu myśleć i czym się zajmować? Każdy robi z tego dyskusje na poziomie jakby życie ludzkości od tego zależało, ale pamiętajmy, że to w dalszym ciągu jest tylko 22 chłopów w krótkich spodenkach kopiących piłkę. Nie chcesz? To nie oglądaj. Idź na mecz A klasy, weź piwko, też kopią piłkę. A jak poziom za słaby to włącz sobie Legia – Wisła. A jak dalej za słabo to sobie włączysz West Ham – Everton. Coś się chociaż pozmienia. Jeszcze 10 lat temu czekało się na jakiś głupi mecz 1/8 LM albo El Classico, już te czasy minęly i nie wrócą czy będzie superliga czy jej nie będzie. Ja sobie chętnie obejrzę Real – City, a za tydzień Real – Juve, a za kolejny Real – Barcelona. Nic to nie zmienia. A jak ludziom się znudzi i te kluby zbankrutują to niech sobie bankrutują. Coś stracisz jak i tak nie będziesz oglądał? Mi to wszystko jedno. Nikt nie pamięta kto grał w ćwierćfinale ligi mistrzów 18/19. Czasem się trafi fajny mecz jak ostatnio Bayern Psg, a czasem jakiś paździerz, i co w związku z tym? To tylko piłka nożna. W wielkich klubach nie ma już kibiców od urodzenia aż po grób z wytatuowanym herbem na piersi. To są globalne firmy, w których chłopy sobie kopią piłkę. Tylko tyle.

FalszywyProfil
FalszywyProfil
18 dni temu
Reply to  SLISZXD

teraz to może być nawet 30 chłopa (a może nawet nie tylko chłopa) biegających za krążkiem albo kurą. Jak można sobie samemu zrobić superligę, to można będzie zrobić co się chce “dla rozwoju”

SLISZXD
SLISZXD
18 dni temu
Reply to  FalszywyProfil

No to niech tak będzie, niech grają i po 100 jak będą mieli oglądalność. Przypominam, że w przykładowej Polsce sprzedają się paradokumenty typu “SZKOŁA” albo syfiaste show Warsaw Shore czy jakies wyspy. Uwierz, że ludzi głupszych i których łatwiej zadowolić jest dużo więcej niż koneserów chłodnego, deszczowego wieczoru w Stoke 🙂

marcinw13
marcinw13
18 dni temu

No to najbogatsi zamykają reszcie dostęp do tortu i będą robić hajsy we własnym gronie. Co w praktyce i tak ma miejsce od dawna.
A takie np Polaczki? Mają szkolić im kolejne talenty i zadowalać się ochłapami z pańskiego stołu.

Spartakus - pogromca pzpnowskiej bandy złodziei.
Spartakus - pogromca pzpnowskiej bandy złodziei.
18 dni temu

musieli sie pomylic…. gdzie lech? przeciez to najlepiej grajacy klub w europie.

ta liga dobrze ze powstala – wreszcie znikna te zespoly oligarchiczne z rozgrywek. Jest szansa ze rozgrywki stan sie ciekawsze a nie juventus 9 razy z rzedu mistrz albo w hiszpanii 20 la z rzedu real i barcelona mistrz – nie mam watpliwosci ze bayern i psg tez przystapia tylko wlascicielom psg musza sie skonczyc wykupione prawa do pokazywanie ligi mistrzow w bein sports.

Gerwazek
Gerwazek
18 dni temu

Nie będę tego gówna ogladal… arsenal, Totrnham, AC Milan… Doproscie jeszcze Nottingham Forest

Mr. Gold
Mr. Gold
18 dni temu

nie wierzę żeby lewackie miękkie faje (UEFA i FIFA) nie poszli na kompromisy, bo zwyczajnie są pazerni na pieniądze. Swoją drogą, kiedyś poszli na kompromisy że w lidze mistrzów nie tylko mistrzowie lig i dalej będą robić to samo, bo nie będą się bawić w sentymentalne historie czy się unosić honorem, bo po prostu go nie mają. Jednym słowem, jak panny do wynajęcia, kto da więcej.

uefa! co? ty kurwo!
uefa! co? ty kurwo!
18 dni temu

uefa mafia grabila z pieniedzy slabsze ligi jak polske od cwiercwieku wlasnie dla tych top 5 lig – teraz one pokazuja tej kurwie srodkowy palec w ramach wdziecznosci – smieszne 🙂

Vb84
Vb84
18 dni temu

Co tam robi ARSENAL ? haha

Bartek BAchorski
Bartek BAchorski
18 dni temu

No to teraz Bayern, Borussia i PSG będą rozgrywać Superligę bo bez nich raczej ona nie powstanie, a bez gwarantowanego miejsca na wieki i mocnego podziału praw to im się nie będzie spieszyć, a że są to kluby które nie toną w długach to mogą wybrzydzać. Do tego będzie spory kłopot ze znalezieniem tej eliminowalnej 5. Bo kto szanujący się wejdzie w ten projekt nie mając pewności, że po roku czy dwóch nie wyleci z niego z podkulonym ogonem? Bez porozumienia z UEFĄ i krajowymi federacjami pewnie nikt. Jest więc spora szansa, że na pierwsze sezonu liga zostanie albo uzupełniona jakimś dziadem albo złożą się na jakąś franczyzę, która uzupełni ligę np. w Dublinie.

UEFA ma na pewno sporo czasu na porządne przygotowanie się do wojny i przygotowanie listy zupełnie alternatywnych sponsorów, a także sankcje które obetną możliwości Superligi. Skończy się pewnie na tym, że superliga powstanie i z czasem zacznie wypierać ligi krajowe. To znaczy w weekendy będzie grać Superliga, a w tygodniu będą grać rozgrywki krajowe(bo najwięksi nie zrezygnują z potencjalnych derbów Liverpoolu czy Turynu tak łatwo). Ligi krajowe mogą stać się ligami regionalnymi w niektórych miejscach i takie ubytki w EPL mogą próbować załatać Celticiem czy Rangersami, w La Liga Porto, Benficą i resztą, mniejsze kraje typu Benelux, Czechy i Słowacja itd. też mogą probować się łączyć i tworzyć regionalne Superligi. Liga Mistrzów będzie pewnie po prostu kwalifikacją do Super Ligi. Futbol reprezentacyjny prawdopodobnie zostanie mocno zaorany i eliminacje zastąpione zostaną krótkimi mini turniejami dla słabszych, a branie zawodników z Superligi na kadrę będzie możliwe tylko na turnieje rangi mistrzowskiej.

Cwe(L)ka
Cwe(L)ka
18 dni temu

Czekam na newsa, że Legia zakłada superligę z Dudelange,Astaną, Europa FC z Gibraltaru, Szeryfem z Mołdawii i na płacz wszystkich z tego powodu.

Płacz ze śmiechu.

Tonald Dusk matole
Tonald Dusk matole
18 dni temu
Reply to  Cwe(L)ka

Cwelka chciała, był oficjalny komunikat na stronie, żyleta już zacierała ręce na luksemburskiego fleta, ale ci mocarze futbolu powiedzieli nie, legia to dla nich zwykłe pastuchy, gdzie kurwa do Superligi. Do supermarketu to może ta

Kibic
Kibic
18 dni temu

Po co kibicom te rozgrywki? Mamy oglądać mecze towarzyskie między topowymi zepołami ?

Spartakus - pogromca pzpnowskiej bandy zlodziei
Spartakus - pogromca pzpnowskiej bandy zlodziei
18 dni temu
Reply to  Kibic

One nie sa dla kibicow – one sa dla klubow by kosic hajs na frajerach ogladajacych – to samo zreszta jest z obecna liga tzw. “mistrzow”… tez ustawiona liga kastowa.

Szejki City FC
Szejki City FC
18 dni temu

Tak sobie myśle, że teraz liga mistrzów będzie ciekawa, może w końcu Legia awansuję, będzie oglądane, a superliga jakiś meczyk wpadnie czasem

Dzikie Bydle
Dzikie Bydle (@dzikie-bydle)
18 dni temu

Arsenal jeszcze zrozumiem,ale co gówniany tottenham tu robi? xddd 2 mistrzostwa Anglii ostatnie.. w 60 latach i ten gówniany klub, z gównianymi kibicami ma grać w Superlidze xd Przecież już Aston Villa, Nottingham maja 2 puchary mistrzów

Spartakus - pogromca pzpnowskiej bandy zlodziei
Spartakus - pogromca pzpnowskiej bandy zlodziei
18 dni temu

Polska powinna jako pierwsze pokazac przykladem reszcie i powinna WYSTAPIC ZE STRUKTUR UEFY! Przeciez to jest skandal teraz west hamy leicester wolverhamptony i evertony beda w LM mialy gwarantowany awans – a Polska dalej nie – ANI JEDEN KLUB!.

Dlaczego kluby z lig 25 i nize sie na to godza?! powinnismy masowo wystapic z szeregow tej obrzydliwej mafii stronniczej.

Cwe(L)ka
Cwe(L)ka
18 dni temu

Najpierw spójrz na Wolverhampton czy Everton,

a potem na swoją obsraną łazienkowską mistrzynię, którą leją skośnookie pastuchy z Kazachstanu albo opaleni Hiszpanie z Gibraltaru.

Coś ci się pojebało w obliczeniach.

Spartakus - pogromca pzpnowskiej bandy zlodziei
Spartakus - pogromca pzpnowskiej bandy zlodziei
18 dni temu
Reply to  Cwe(L)ka

po 5 latach z minimum 30 mln zastrzyku rocznie – Legia by jebala te wolverhamptony w dupe sportowo. Oni doskonale to wiedza dlatego jest system kastowy i trzymanie klubow z mniej istotnych krajow by tylko sie nie rozwijaly i nie robily konkurencji top5.

Cwe(L)ka
Cwe(L)ka
18 dni temu

zamiast gdybać na razie skup się na tym, że to legia wypina dupsko dla kelnerów

Weszło
07.05.2021

Dwóch rannych w Lubinie

Pogoń Szczecin walczy o wicemistrzostwo, a Zagłębie Lubin o czwarte miejsce, dające eliminacje w Lidze Konferencji Europy. Po piątkowym meczu żadna z drużyn nie zbliżyła się do swojego celu. Większy niedosyt mogą odczuwać “Portowcy”, którzy ponownie za mało wycisnęli z okresu, gdy w samej grze wszystko im się układało.  Zagłębie Lubin – Pogoń Szczecin: fatalny […]
07.05.2021
Suche Info
07.05.2021

Lisy przegrywają z Newcastle. Liga Mistrzów zagrożona?

Wydawało się, że Liga Mistrzów dla Leicester City będzie czystą formalnością – bliżej im było przez długi czas do walki o wicemistrzostwo z Manchesterem United, niż ściganiem się o miejsce w czwórce. Dziś? Dziś nie jest to już taka oczywista sprawa. “Lisy” przegrały u siebie 2:4 z Newcastle United i z pewnością będą nerwowo obserwować […]
07.05.2021
Suche Info
07.05.2021

Dwa kroki do detronizacji PSG!

Znów to zrobili! Lille pokonało dzisiaj Lens 3:0 i na dwie kolejki przed końcem ligi już na pewno pozostanie liderem Ligue 1. PSG gra swój mecz jutro, ale nawet wygrywając w Rennes – będzie o punkt za rewelacją tego sezonu. Dziś lidera ligi francuskiej do zwycięstwa raz jeszcze poprowadził Burak Yilmaz, który najpierw strzelił karnego […]
07.05.2021
Weszło
07.05.2021

UEFA – Superliga, ostateczne starcie. Kluby zgodziły się na ogromne kary

Superliga. Był kiedyś taki projekt, najsilniejsze kluby Europy, wielkie pieniądze, prestiż i sława. Pamiętacie? Jeśli nie to chyba nie macie czego żałować, bo wygląda na to, że ten temat przepada właśnie na dobre i więcej o nim nie usłyszymy. UEFA sprzątając bałagan, jaki wywołał bunt europejskich gigantów, zabezpiecza się na przyszłość. Zespoły zaangażowane w Superligę […]
07.05.2021
Suche Info
07.05.2021

Augsburg przegrywa, ale Gumny gra i czaruje!

Augsburg nie może być nadal pewny utrzymania – dzisiaj przegrał 1:2 z VfB w Stuttgarcie i mimo 13. miejsca w tabeli, nadal musi spoglądać za plecy. Dla nas oczywiście ważniejsze są jednak dokonania indywidualne dwóch piłkarzy tego klubu – i tu na szczęście mamy dobre informacje. I Robert Gumny, i Rafał Gikiewicz zagrali dzisiaj od […]
07.05.2021
Weszło FM
07.05.2021

Sobota z Weszło FM: Stan Futbolu i mały finał LM

Jak sobota, to oczywiście z programem „Stan Futbolu”. Co jeszcze usłyszycie na antenie radia Weszło FM? Między innymi przedsmak finału Ligi Mistrzów, czyli spotkanie Chelsea z Manchesterem City oraz istotny dla losów mistrzostwa Hiszpanii mecz Barcelona – Atletico. Szczegóły znajdziecie poniżej: 10:00 – 11:30 – „Stan Futbolu” – Krzysztof Stanowski omówi najważniejsze piłkarskie wydarzenia tygodnia […]
07.05.2021
Suche Info
07.05.2021

Guardian: Finał Ligi Mistrzów jednak w Anglii?