post Avatar

Opublikowane 16.10.2020 13:22 przez

redakcja

Pierwsze uderzenie pandemii w Polsce. Środowisko kibicowskie jak zwykle w podobnych sytuacjach staje na wysokości zadania – mnożą się zbiórki dla medyków, fanatycy pomagają przy zakupach dla seniorów, wiele krajowych ekip pozostaje w kontakcie z lokalnymi szpitalami, uzupełniając ich zaopatrzenie. Drugie uderzenie pandemii w Polsce. Środowisko kibicowskie – a przynajmniej jeden z najbardziej rozpoznawalnych portali o tej tematyce – apeluje o „odwołanie plandemii” i zachęca do protestów przeciw „epidemii strachu”. 

Co tu się w ogóle wydarzyło, to my nawet nie zgadujemy.

Wzięliśmy na warsztat fanpage i stronę „Stadionowi Oprawcy”, bo to chyba największe tego typu medium kibicowskie. Blisko 270 tysięcy lajków na fejsie (u tego lewaka Zuckerberga!), regularnie po kilkadziesiąt komentarzy, w tematach pandemicznych nawet więcej. Jakkolwiek spojrzeć – spory potencjał opiniotwórczy, spory posłuch wśród kibiców. Trudno w sumie wskazać drugie tak duże medium. Może wręcz platformę wymiany myśli czy poglądów.

Już wcześniej przebijały się tam jakieś określenia pokroju „koronaświrus” czy „plandemia”. Ale ostatnio zupełnie odpięto wrotki.

Post numer 1:

Odwołujemy! Zrozumiano?

Post numer 2:

Post numer 3:

Ale to nie koniec. Są też relacje niektórych grup kibicowskich – chłopaki z Suwalszczyzny narzekają, że po pierwszej połowie meczu rozchodzą się do domów, bo „ciężko normalnie funkcjonować w maseczce”. Zupełnie jakby ich środowisko nigdy wcześniej nie maskowało twarzy, na przykład poręcznymi kominiarkami używanymi podczas dość długich pokazów pirotechnicznych. O krok dalej idą kibice Olimpu Złocieniec, grupa Wirusologia Fans Hooligans.

„Policja widząc że przyjechała grupka kibiców, dają się we znaki, nie mając się do czego przyczepić, to oczywiście temat maseczek się zaczyna, my oczywiście wiemy swoje na temat wirusa i tych śmiesznych maseczek i mimo ich prób aby coś założyć na twarz wchodzimy na sektor bez żadnego zakrywania twarzy”.

No i co? My swoje wiemy na temat śmiesznych masek i wchodzimy bez zakrywania twarzy.

O kurwa. Mamy nadzieję, że w normalnym świecie, już po pokonaniu Billa Gatesa i maseczkowego lobby, tego typu bohaterów będzie można uhonorować medalami za szczególną odwagę w okresie pandemii. Szkoda, że jeszcze ktoś nie zamarkował kichnięcia, w lidze wirusosceptyków taki skalp byłby cenniejszy od kłótni z ekspedientką w Biedronce.

Zajrzeliśmy do komentarzy, ale tam już w ogóle wszelkie hamulce rozumu i godności puszczają. Nawoływania do obalenia rządu, w tym także rządu światowego. Apele o zdjęcie kagańców oraz oczywiście wyłączenie telewizji, w której jacyś pseudonaukowcy wypowiadają się na tematy, o których nie mają żadnego pojęcia. Co innego Mati, 18-letni mieszkaniec Zambrowa, który wczoraj obejrzał bardzo interesujący filmik na YouTube. Wyłącz TV, włącz myślenie, komu wierzysz, przekupionym oszustom z WHO i The Lancet, czy Matiemu? Epidemiologom czy absolwentom Wyższej Szkoły Robienia Hałasu?

Jeszcze wczoraj, gdy ogłaszano obostrzenia dotyczące stadionów, byliśmy trochę sceptyczni. Spora otwarta przestrzeń, dość ostre przepisy sanitarne, w teorii warunki lepsze, niż choćby podczas imprez kulturalnych pod dachem, których lockdown nie dotknął. Wydawało się, że zamykanie jest prowadzone trochę na oślep, bez uzasadnienia na przykład wyraźnym skokiem zarażeń podczas meczów piłkarskich. Ale gdy czytamy tych Stadionowych Foliarzy, przestajemy się dziwić. Aż trudno uwierzyć, jaka metamorfoza zaszła wśród kibiców – a pewnie i w społeczeństwie – na przestrzeni ostatnich miesięcy.

Ujawnione przez TVN 24 rozmowy ratowników medycznych, którzy wożą wymagających hopsitalizacji pacjentów po całym mieście szukając wolnych łóżek, to zapewne element światowego spisku. Kurczące się liczby wolnych respiratorów to rezultat sezonu grypowego. Rosnąca liczba ofiar pandemii nawet bez chorób współistniejących to efekt spisku lekarsko-grabarskiego.

Dobrze, że chłopaki nie dali się ogłupić telewizji, ale trochę się o nich boimy. Światowe rządy są bezlitosne wobec takich ruchów oporu, jeśli nie uda się ich zakuć w kagańce, to chyba będzie ich trzeba zaczipować, albo zahipnotyzować antenami 5G. Najsolidniejsza foliowa czapka nie przetrwa tej nawałnicy.

Fot.FotoPyK

Opublikowane 16.10.2020 13:22 przez

redakcja

Zaloguj się albo komentuj jako gość
Liczba komentarzy: 206
avatar
 
Zdjęcia
 
 
 
Audio i wideo
 
 
 
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
RadekNiejadek
RadekNiejadek

Serio oczekujecie od kwiatu polskiego kibicostwa inteligencji i wyciągania wniosków? XD

Cartman
Cartman

Wielu kiboli inteligencją bije cię na głowę, biedaku.

PewnieITakWszyscyZginiemy
PewnieITakWszyscyZginiemy

To wyjątki potwierdzające regułę. Większość kiboli to zwykłe patologiczne bydło.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe

Znalezione w sieci. Uważam, że celne.

1602697861_by_GreenRanger.jpg
Adek
Adek

Dziwię się ze Gino na Twojej fotce jest bez maski. Przecież może zarażać…

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe

Zdjęcie sprzed pandemii, więc bez maseczki. Mam nadzieję, że wyjaśniłem.
Murphy Kolega mr orange, ten pod tobą, dość trafnie zdiagnozował to, co właśnie zaprezentowałeś. Skrajność. Najważniejszym źródłem obecnej sytuacji jest absurdalne ścieranie się ze sobą skrajnych postaw.
O totalnym braku planu władz już nie wspomnę.

nieobiektywny
nieobiektywny

Gino, miałem Cię za bardziej ogarniętego. W kwestii gospodarki można szukać szarości, w aspekcie zdrowia i życia nie ma kompromisów.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe

nieobiektywny Ależ masz rację. Chodzi mi tylko o to, że najwięcej chaosu rodzi się na styku reakcji panicznych i zachowań typu „to spisek”.
Dlaczego? Dlatego, że nie ma tam miejsca na racjonalne działanie i rozsądek, a tego nam najbardziej potrzeba i tego nam bardzo brakuje. Zresztą spójrzmy na działania władz… Zamykamy siłownie, salony fitness, spa, szkoły tańca etc. A kościoły otwarte, bo???
PS. Napisałem, że masz rację, ale stawiam małą gwiazdkę. Jeśli idzie o podejście do gospodarki, to jednak istnieje sporo szkół i chyba bym się nie zgodził, że nie ma tu miejsca na kompromisy, no chyba że zupełnie opacznie Cię zrozumiałem.

Murphy
Murphy

Stworzone, przez debili dla debili. I przez debili rozpowszechniane. Którzy mają ograniczone możliwości postrzegania świata, i nie dysponują tzw krytycznym podejściem.

KONDZIUbenice
KONDZIUbenice

Co Ty chciałeś przemycić w tym belkocie.Bo ja zrozumiałem że jeden debil drugiemu debilowi dla beki wcisnal kit o spisku.Debil nie ogarnal ze drugi debil go wkrecal.Teorie spiskowa jak to debil przekazal dalej z przekonaniem istnienia tegoz spisku! Dalej już się domyślacie jak niewinny żart rozprzestrzenil się niczym ten „nie istniejący wirus”.Bo debil to dobry przekaźnik informacji! Gdy debil zgrywus spotkał się ponownie z debilem wkreconym.Wspomnial jak debilowi dla beki wcisnal teorie spiskowa! Jednak debil nie przewidzial ze debilowi raz wkreconemu juz nic nie wytlumaczy.I Debil nie został przekonany o spisku jako żarcie.Za to wyczol spisek i zarzucając temuz debilowi że się sprzedał wypierdolil byłemu już kompanowi-debilowi zęby w imię walki ze spiskiem który był zwykłym żartem. Koniec

Mr Orange
Mr Orange

Powszechna tendencja jest taka, że oponentom z lubością przypisujemy cechy i przekonania, których tamci wcale nie wykazali. Szufladkowanie to się nazywa. Jak ktoś nie chce nosić maseczki – foliarz. Jak chce wyrugować religię ze szkół – lewak. Jak ktoś nie zgadza się z adopcją dzieci przez gejów – prawak. Wiem, tak jest prościej – świat czarno-biały i od razu możemy poczuć się lepiej. Stany pośrednie nie istnieją, bo nie da się ich nazwać chwytliwym rzeczownikiem. Dowodem tego, moim zdaniem, ten nietrafiony mem. Gdzie tu analogia i jakiekolwiek podobieństwo?
A jeśli chodzi o epidemię, to wpadliśmy w swego rodzaju pułapkę. Mediom nie zależy na uspokojeniu nastrojów. Dlaczego? Zobaczcie, ile jest komentarzy pod każdym byle pierdem na temat Covidu. A co dopiero klików? Gazecie.pl czy Interii to już niedługo czerwony kolor się skończy. To samo dot. oglądalności. Politykom tym bardziej nie zależy, bo to kasa i świetne narzędzie do zdobywania elektoratu. W dodatku są cały czas pod naciskiem mediów. Stąd manipulowanie w przekazie: podane są liczby zakażonych, a nie ile w ogóle ma jakieś objawy. Liczy się przekaz śmierci stu z wirusem (z chorobami współistniejącymi), a nie kilku bez chorób towarzyszących.

nieobiektywny
nieobiektywny

I zapewne zwykła, sezonowa epidemia grypy tak przeciąża system zdrowia i wykończa personel fizycznie i psychicznie. Jak to taka ściema, to idź im pomóc, pottzebują i zapewniają szkolenie. Jako salowy, bądź pielęgniarka bez magistratu. Zabezpieczenia oczywiście nie potrzebujesz, bo nie ma żadnej zarazy.A jak matka, albo ktoś bliski będą nacwykończeniu, to będziesz bębnił zębami o parapet szpitala i trollował o niewydolności służby zdrowia.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe

nieobiektywny Ale nie rozumiesz, że oni statystów w pidżamy przebierają, by łże mediach pokazać, a do statystyk zgonów na COVID dopisują tych z wypadków samochodowych również z województw ościennych? Nie wiesz, że pomaga im system komputerowy oparty na sieci 55G od Microsoftu, dzięki któremu szyfrują oszukańcze dane? Nie rozumiesz, że nie z każdym warto starać się dyskutować?

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Argument z misia o matce. Po tym poznaje pacanów. Inne merytoryczne argumenty płaskocovidian: jesteś onucą, titanic i inne debilne porównania.

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Też umiem w argument o matce:
A gdyby to twoja matka przez bandę cyników i idiotów, którzy nagle odkryli grypę, straciłaby wieloletni biznes. Ona i kilkudziesięciu pracowników.

Mr Orange
Mr Orange

Kolego, aż się uśmiechnąłem, czytając ten wpis. Właśnie udowodniłeś moją tezę. Dzięki, nie trzeba było. Gdzie napisałem, że to ściema :)? Nie neguję istnienia wirusa i tego, że nawet zdarzają się zgony. Mam ojca po zawale, matkę po mastektomii – kogo mam za to winić? Służbę zdrowia, bogów, ich samych? Bo przecież wg Ciebie trzeba kogoś winić, prawda? A co, jeśli zdarzy się powtórny zawał albo remisja i tzw. „służba zdrowia” nie zareaguje na czas, bo jest zajęta Covidem? Będę miał prawo bębnić zębami o parapet szpitala? Państwo od samego początku skupiło się na narzucaniu ograniczeń, bo to była łatwiejsze niż przygotowanie służby zdrowia na przyjęcie pacjentów. Obenie Covid to już marka, produkt, na którym się zarabia. Koncerny farmaceutyczne, celebryci, firmy, które chcą przyciągnąć klientów przez pokazanie swojej wrażliwej i odpowiedzialnej strony. Wiem jak to brzmi, ale marketingowa siła tego zjawiska jest potężna, bo grupa docelowa jest nieograniczona. I nie chodzi mi tu o spisek, w który nie wierzę. Bardziej widzę to jako zapętloną polityczno-medialną sytuację, której nie da się odkręcić

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Celne? Porównanie z dupy. Żałosna, toporna erystyka.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe

Zawisza Czarnecki Tylko dziwnie często takie właśnie argumenty słyszałem przy wszelkich awanturach około covidowych, a uwierz mi, że z racji specyfiki pracy zawodowej, mam z takimi sytuacjami dość często do czynienia.

Greg
Greg

Mozna tez zmienic te hasla na takie:
– Rok po katastrofie Titanica woda wciaz zabija ludzi
– 156 osob utonelo jednego dnia
– Zakaz zeglugi i jakiegokolwiek ruchu morskiego do odwolania
– Liczba ofiar wody wciaz wzrasta
– Zakaz kapieli do odwolania
– Woda w kranach smiertelnym niebezpieczenstwem xd

itd itp. xD

Mysle ze nikt normalny nie neguje obecnosci wirusa jako takiej – ale absurd w jaki poszedl swiat w walce z nim

Mr Orange
Mr Orange

Bardzo zgrabne :). Dodam jeszcze, że mieliśmy już 3-miesięczny lockdown, gdzie chodziło się do fryzjera działającego w podziemiu i co to dało? Skąd w ogóle pomysł, że mini lockdown da lepsze rezultaty? Jakimi meandrami krążą myśli naszych decydentów? Potrafimy wyciągać jakieś wnioski? Ktoś mądry kiedyś powiedział, że głupotą jest robić to samo i oczekiwać innych rezultatów.

filip
filip

pierdolnij sie w łeb kilka razy może przejdzie

ZDROWY ROZSĄDEK
ZDROWY ROZSĄDEK

Nie zważając na to jaka grupa przeciw czemu się opowiada, nie należy nazywać każdego kto ma odmienne zdanie na temat epidemii, działalności B. Gatesa, sieci 5G nazywać foliarzem. Z drugiej strony jak można nazwać ludzi, którzy łykają wszystko co podaje rząd, lub organizacje typu WHO, których członkowie, eksperci „gubią się w zeznaniach”? Przykład PROFESORA MEDYCYNY Łukasza Szumowskiego, mówiącego o braku jakiejkolwiek przydatności maseczek w walce z wirusem, wypowiedzi WHO nt. lockdown’ów, gdzie sprytnie obwinili rządy za zbyt restrykcyjne podejście do tematu wirusa i udupienie światowej gospodarki. Nie należy twierdzić, że wirusa nie ma aczkolwiek idąc za tym co mówi D. Trump „nie należy dopuścić do tego aby zawładnął naszym życiem”, pewne środowiska ewidentnie chcą ograniczyć wolność szarego człowieka.

wlosy w spreju
wlosy w spreju

na tym to polega. wlasnie dlatego najpopularniejsza teoria spiskowa jest plaska ziemia – zeby mozna bylo kazdego latwo zaszufladkowac

Boski Diego
Boski Diego

kurwa nie moge, ktos o nicku Zdrowy Rozsadek cytuje idiote, bankruta i narcyza Trumpa
to jakby Rydzyk powiedzial, ze kobieta ma prawo decydowac o swoim ciele…

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Może decydować tak długo jak nie zabija dziecka, które nie jest jej ciałem, bo ma inne DNA.

lion
lion

W takim razie jeśli go nie chce, to jest on pasożytem.

Sławek
Sławek

To teraz nie idioto powiedz co w swoim życiu dokonałeś i jak się to ma do życiowych osiągnięć idioty Trumpa jak napisałeś.

trump
trump

i powiedział to boski diego

Ambermozart
Ambermozart

Stwierdzenie, że Gates rozsiewa wirusa a 5G zabija to nie opinia, tylko bzdura. Opinia to jest jeśli uważam bigos za niesmaczny. Jeśli powiem, że Australia nie istnieje bo jej nie widziałem – bzdura. Księżyc jest z sera – bzdura. Milik to chujowy piłkarz – opinia. Widzisz różnicę?

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe

Nie znam nikogo, kto był w Australii ani nikogo, kto był na księżycu. To fakt, nie opinia 😛
I tak sobie można z nimi gadać XD

WhiteStarPower
WhiteStarPower

Ambermozart a czy ten Twoj super inteligentny, mega racjonalny umysł nie dopuszcza w swoim majestacie nawet najmniejszej, 1-10% możliwości, że pewne rzeczy nie są jeszcze do końca zbadane dokładnie (lub celowo nie są zbadane dokładnie – bo to pierwszy raz?), że może np za 10lat ktoś wyjdzie i powie, że są twarde badania jednak 5G jest za silne i powoduje jakies zmiany w organizmie/ albo że kompleks 8 szczepionek wjebanych 2latkowi w jednym strzale jednak nie jest tak fajnym pomysłem jak nas przekonywala biznes farmaceutyczny. Rozumiem, że totalnie zero szans na to? Bo Ty WIESZ już. I świat jest czarno biały – fakt, opinia, nara. Powiem Ci, że możesz być takim pozytecznym idiotą myśląc, że wiesz wszystko. Bo ja mysle ze madry czlowek to ten co podaje w wątpliwość i nie łyka wszystkiego. Pewnie kilka lat temu tez wyzywałeś ludzi co pisali, że jajka nie zabijaja w ilosci wiecej niz 2 na tydzien przez cholesterol albo ze 5 posilkow dziennie to troche wymysl przemyslu dietetycznego – a i z tego juz sie wycofuja, bo przekaski kazdy wpieprza a potem cukrzyca i otylosc, nawet jak sa zdrowe np sok, ale ciagle insulina strzelac nie moze i kiedys trzeba dać jej odpoczac a tluszczowi sie palić. A dziś jakoś już te super doktryny się wycofuja rakiem po cichu z tych pierdoletów. I gdzie jesteś dzisiaj? Śmiejesz sie teraz z siebie sprzed 3-5 lat? Czy jesteś faktem, czy opinią?

AmberMozart
AmberMozart

WhiteStarPower oczywiście, że dopuszczam. Naukowcy mogą się mylić. Czym innym jednak jest dopuszczanie takiej opcji, a czym innym głoszenie z pełną pewnością, że NA PEWNO KŁAMIO! Ale Ty pewnie różnicy ni widzisz, już zdecydowałeś, że wiesz lepiej i chuj

WhiteStarPower
WhiteStarPower

Ok i to szanuje. A ja uważam, że w takim razie przeciwieństwem tych foliarzy są ludzie, ktorzy ktokolwiek coś zakwestionuje od razu ryczą w necie: „UAAA FOLIARZ!!! BUEEE!!!!” uważam, że obie grupy są troche siebie warte.

TOMASZ
TOMASZ

Masz rację takie teorie to kompletne bzdury. Natomiast fakty są takie że Gates na całej sytuacji się dorobi ogromnych pieniędzy co już bzdura nie jest

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Coronafoliarze są odporni na fakty. Bazują na emocjach: argument o matce, ruska onuca, fejki z Lombardii, Brazylii i całego świata.

Zerzen
Zerzen

Lombardia nie jest fejkiem, skończony antcovidowy śmieciu

Adein
Adein

Ale co mają do tego wypowiedzi Szumowskiego? Foliarz widzi spisek tam, gdzie normalny człowiek widzi chaos i niekompetencję.

KONDZIUbenice
KONDZIUbenice

Ojciec funkcjonariusz SB zawsze przy obiedzie powtarzał synom że nie ma nie spiskujacych obywateli wliczając w to ich matkę. Spiskuja przeciwko ciężko pracującym funkcjonariuszom panstwowym dla dobra obywateli Polski Ludowej. Ostrzegał że wróg czai się na każdym kroku i dybie na ojca i jego przywileje.Po 1989 nie przeszedł weryfikacji bo były kwity że dopuszczał się penetracji bez akceptacji lub biciem penetracji za pozwoleniem,poza tym miał swoje lata A że przesluchiwac tylko umiał to wyjebali na bruk.I wtedy synowie odczuli co stracili bo spisku nie powstrzymali.SB-ek pil i bił zone jeszcze częściej bo miał jako mąż prawo się wylądować.Nastala bida zona uciekła i komornik w asyscie nowych/starych policjantow wypierdolil na bruk.SB-ek wkrótce zatrul się skazonym alkoholem do końca powtarzając o spisku na niego i niesprawiedliwosci która go spotkała.Synowie spiskowcow widzieli niemal wszędzie,czekali tylko na odpowiedni moment.I pojawił się tzw.BOSY wszedł do sejmu by spiskowcow się pozbyć.Czyli wszystkie ideologicznie podejrzane jednostki według niego działających na szkode Prawdziwej Polski.Na początek w ramach ćwiczeń maja pozbyć się niszczących kraj i gospodarkę lobbystów wirusa.Let’s do it.

San Salvador
San Salvador

TIL, że Szwecja to kraj foliarzy.

A Floryda i Tennessee to już w ogóle. Sami płaskoziemcy tam żyją.

A, i pozdrawiam Damiana Smyka aka redakcja.

Farfocel spod Dywanu
Farfocel spod Dywanu

W mediach póki co 0 konkretu naukowego, czy paranaukowego, a jedynie panika i katastrofizm. Do tego dysonans pomiędzy przekazem medialnym, a rzwczywistościa. Sami sobie „wyhodowaliśmy” ta sytuację. W marcu media zachowywały się o wiele bardziej racjonalnie podobnie jak eksperci występujacy w TV. W mojej opinii świat naukowy się skompromitował. Jeszcze w lato mówili, że słońce i wysoka temperatura nie zatrzyma wirusa. U nas od maja wolna amerykanka, w lipcu wybory/wakacje/tłumy, imprezy plenerowe i praktycznie zerowe przyrosty. W okresie jesiennym nagly booooooommmm. Przeciez mieli dane z krajow o roznym klimacie. To wszystko coraz mniej się trzyma kupy. 7 mc, 0 naukowego konkretu,manipulacja statysytykami, wzajemnie wykluczajace sie informacje i zdziwienie, ze ludzie patrzac na ten pierdolnik tworza własne teorie. Serio trzeba byc idiota by po tych Trumpach i Szumowskich, po tych trumnach z Lapmeduzy i wyciekach z niemieckiego MSW, po wypowiedziach naszego premiera z lipca, po statystykach obejmujacych „śmierci ludzi zakażonych koronawirusem” nadal ufać przekazom medialnym w mainstreamie i wypowiedziom polityków. Przeciez kazdy ciagnie ta kolderke w swoja strone, a większości grubszych misiów obecna sytuacja spadła z nieba. Politycy moga sporo ugrać, lekarze zarobić, wielki biznes właściwie zwiększył przychody. Banki i giełdy na kroplówkach rzadow. Swoja droga ciekawa historia. Rzady biora podatki obywateli, pozyczaja/daja bankom, a pozniej zadluzaja sie w tych bankach, ktorym pozyczyly. Nie musze chyba wyjasniac, czyje pieniadze daja rzady bankom i kto pozniej owo zadluzenie splaci.

Konrad
Konrad

„W mojej opinii świat naukowy się skompromitował” – powiedział Farfocel spod Dywanu.

Fjardabyggd
Fjardabyggd

Logika jest łamana na każdym kroku. Podam prosty przykład:

W mojej miejscowości na covid-19 zachorował ksiądz proboszcz. Sanepid apelował, żeby zgłosił się do nich każdy, KTO MIAŁ PRZYNAJMNIEJ 15-MINUTOWY KONTAKT z chorym księdzem.

Jednocześnie rząd nakazuje noszenie maseczek na otwartej przestrzeni – w imię walki z pandemią. Więc pytanie: Na jakiej podstawie ten nakaz został wprowadzony, skoro środowiska naukowe twierdzą, że w ten sposób zarazić się praktycznie nie da.

Zresztą w lecie, gdy statystyki spadały, naukowcy jednym głosem mówili, że nakaz zakrywania twarzy na otwartej przestrzeni był bez sensu, a wiele restrykcji zostało wprowadzonych na wyrost. Po co zatem do tego wracamy?

PewnieITakWszyscyZginiemy
PewnieITakWszyscyZginiemy

Brawo! Wyczerpałeś temat. Dodam tylko, że cały ten cyrk pokazał jaką papierową cywilizacją jesteśmy.

Luas
Luas

Może ludzie wolą zaryzykować, ale mieć z czego żyć niż wszystko zamykać, bo wirus, którego ofiar jest 4x mniej niż tych przez zapalanie płuc. Wsiadając do samochodu istnieje ryzyko wypadku, wychodząc z domu istnieje ryzyko covida. Trudno. Pytanie na co prędzej umrzemy? Bieda, problemy psychiczne przez izolację i brak pracy – to są wyzwania, o których się nie mówi.

W środowiskach kibicowskich, kibolskich powiedzmy są osoby raczej z najbiedniejszych grup społecznych, które przez koronapanikę są najbardziej narażone, oni nie mają nic do stracenia i nie winię ich za to, że za chwilę będą wychodzić na ulicę. Wy mądrale sobie wygodnie w domu siedzicie i zarabiacie pisząc teksty, jednocześnie mając wyjebane na zakazy i siedzicie ze sobą w studio bez żadnych maseczek i odstępów. Quizy, hejtparki, stany futbolu. Hipokryzja.

Maseczki – albo są nakazane, bo mądrzy wiedzą lepiej i to akceptuje albo się bawimy w jakieś tańce prawne. W Korei sobie poradzili, bo tam są drakońskie kary za łamanie tego przepisu. U nas nie, nie wiadomo do końca czy trzeba czy wypada. Kary nie są duże albo wcale, także cóż. W Azji było łatwiej, bo tam maseczki zwykle osoby chore nosiły od zawsze i kultura bardziej kolektywna, u nas to tak łatwo nie przejdzie, szczególnie bez żadnego rygoru oraz edukacji.

KoronavirusTerror
KoronavirusTerror

Uważasz ,żentam sobie poradzoną z kovidem bo noszono maseczki!
Ale z ciebie….właśnie zamknięto i otoczono wojskowymi kordonami 9,5 mln miasto.
Na tym polega zamordyzm komuchu.

Zerzen
Zerzen

Gdzie zamknięto, antycovidowa szmato ?

jambo
jambo

To nie lata 90 że większość kibiców to niziny społeczeństwa.Aktualnie to klasa średnia która cały czas idzie w górę.Sam mam znajomych którzy w tygodniu latają w garniturach na spotkania a w weekend zakładają klubową koszulkę i jadę setki km na wyjazd nie raz z obitą mordą.Czasy się zmieniąją,Pozdro

kijek
kijek

I potem z tą obitą mordą dalej latają w gajerze na spotkania?

Kamil
Kamil

Dlaczego używacie wulgarnych słów pisząc artykuły? „Szanownej kurwy” nie można zastąpić bardziej poetyckim i cenzuralnym słowem? Bardzo słabo to wygląda.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe

Przecież to jest weszło. Tutaj to wygląda normalnie.

Adek
Adek

Nadal nie masz maseczki. Nie boisz się mandatu?

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe

Nawet bardzo, choć nie tyle może mandatu, co kary od Sanepidu, która może być bardzo wysoka i ma rygor natychmiastowej wykonalności. Nie stać mnie.
Ale co do zdjęcia, to wyjaśniam, że na zdjęciu sprzed kilku lat maseczki nosić nie trzeba.

wlosy w spreju
wlosy w spreju

to moze sie zdecydujecie? pare dni temu artykul o kopaczach w ekstraklasie – mimo stosunkowo ostrego rezimu sanitarnego zakazonych ponad 10%. smiertelnosc zerowa. jakies wnioski? xD

StoigniewCz
StoigniewCz

Mistrzu logiki spod znaku xD: wszyscy kurwa wiedzą, że wirus jest najgroźniejszy dla osób starszych i/lub schorowanych. Ja wiem, że nasza Ekstraklasa jest słaba, ale nie aż tak, żeby porównywać jej grajków do 65-letniego cukrzyka z nadciśnieniem.
Jakieś wnioski? Pomogę: to, że masz w dupie wszystkich słabszych od siebie będzie dla Ciebie fajne, dopóki sam nie staniesz się tym słabym emerytem.

kibic
kibic

rusz dupe trenowac i dbac o siebie a nie placz jak mala pizdeczka

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

To raczej ty masz w dupie przyszłe pokolenia. Indianie nie znali grypy do przybycia białych morderców. Potrafiła wybić do 90% populacji. Dlatego, że wcześniejsze pokolenia jej nie przechodziły i nie wzmocniły odporności następców. Grypę należy przejść. Starcy się nie rozmnażają, więc dla nich kwarantanna jest OK.

Farfocel spod Dywanu
Farfocel spod Dywanu

Brychczy mówił ost, że by 1:0 obecna Legie opierdolili, a ma pewnie z 80 lat ;).

Marian
Marian

„Szkoda, że jeszcze ktoś nie zamarkował kichnięcia, w lidze wirusosceptyków taki skalp byłby cenniejszy od kłótni z ekspedientką w Biedronce.”

Co wy kurwa macie z tą Biedronką, czy wy ludzie na prawdę myślicie, że w Biedronce się wszyscy opierdalają i pracują same nieuki?! 90% idiotów wrzuca teksty w komentarzach typu” Jak Ci nie pasuje robota, to się przyjmij do Biedronki „. Nie napisze kurwa jeden z drugim idź pracować do Tesco, Polo czy Obi tylko wszystko kurwa idź do Biedronki. Otóż informuje wszystkich niedojebów, że w Biedronce jest zapierdol na maxa, kobiety ledwo żywe wracają do rodzin nie wspominając o tym, że muszą się kurwa ujadać z Sebiksami, Karynami i całą masą żuli, którzy pierdolą nosić maseczki bo nikt nie będzie im wolności odbierał. Wiem o tym z pierwszej linii frontu bo moja siostra pracuje w Biedronce, od marca dzieją się takie szopki, że się kurwa wierzyć nie chce

Lpoz
Lpoz

Miło, że chciało Ci się napisać, popieram. Uważam, że każda Biedra powinna zatrudnić dodatkowo dwóch karków do temperowania cwaniaków.

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

I ten tekst o wirusosceptykach. Kurwa, propaganda jak za Goebbelsa. Przyprawianie gęby jak w Ferdydurkę.
Serio, wierzymy w choroby, wirusy i to, że ludzie umierają.
Nie wierzymy jedynie, że z powodu grypy mordujecie Ziemię.

Ambermozart
Ambermozart

Kochany rząd sam wszystkiemu winny. Kiedy na początku dało się ludzi jeszcze przekonać premier z prezydentem publicznie ogłaszali, że jest super, wirus pokonany a Polska mistrzem świata we wszystkim. Sami zresztą jezdzili sobie po kraju bez maseczek. A teraz kiedy okazało się, ile warte były ich przechwałki, to się dziwią że ludzie im już nie wierzą

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Jeżeli uważasz, że można pokonać mutującego wirusa, to faktycznie masz problem. Dojrzałeś do przyjęcia komunii szczepionkowej.

Kowal
Kowal

Ludzie mogliby się przekonać tylko sami. Rząd jest winny, że dowalił za duże restrykcje, przez które ludzie zaczęli się buntować.

Piotrek
Piotrek

TVN – cała prawda całą dobę.

Chris
Chris

Ja wolę być foliarzem niż głupkiem myślącym że kawałek szmatki uratuje go od śmiertelnej choroby. Po prostu ogranicza nam się wszelkie prawa i ich nie odzyskamy. We Francji społeczeństwo chce samo godziny policyjnej przecież to dla ich zdrowia. U nas też wchodzi masa głupawych przepisów niby dla naszego dobra. Moj ulubiony na razie tylko dyskutowany zakaz sprzedaży alkoholu po 19. Co to ma wspólnego z chorobą? Ale stado baranów idzie na rzeź.

Tomek
Tomek

Ale ty jesteś foliarzem i głupkiem jednocześnie bo nikt nigdy nie mówił że „kawałek szmatki uratuje go od śmiertelnej choroby”. Ten kawałek szmatki ma tylko spowolnić rozprzestrzenianie się tego wirusa żeby nie zajebać służby zdrowia zbyt dużą ilością chorych jednocześnie. To, że teraz wprowadzane są inne w większości idiotyczne ograniczenia jest spowodowane tym, że takie matołki jak ty miały to w dupie, a równie głupi rząd zamiast przygotować szpitale, sprzęt i personel da jesiennej fali zajmował się zboczeńcami i stołkami dla siebie. Możecie sobie podać ręce.

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Ma, ale jakoś nie spowalnia. Czubkom pozostała jeszcze szczepionka i modlitwa – równie nieskuteczne.

San Salvador
San Salvador

No, np. spowalnia w Hiszpanii i Francji jak chuj. A totalny półroczny lockdown w Peru czy Argentynie to przyniósł takie efekty, że hoho. Tylko pozazdrościć.

Ta wiara u niektórych w powstrzymanie niezrozumiałego i niedostrzegalnego elementu natury jest urocze. Po prostu przyznajcie, że maseczka to w dużej mierze placebo, a lockdowny to wylewanie dziecka z kąpielą.

Czapki z głów przed Chińczykami. Zrobili cały świat w bambuko i teraz się śmieją. Pamiętacie te filmiki ze stycznia o ludziach padających na ulicach? Majstersztyk propagadowy.

Jasiekbombasiek
Jasiekbombasiek

Przeczytaj sobie na Wikipedii co to znaczy Placebo

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Alkohol po 19, to nowy program lewaków z PiS – MELINA+

Keig
Keig

Ktoś w redakcji chyba chce wylizać spocone jaja Mietczynskiemu oszołomowi. Pojawia się coraz więcej głosów, że lockdowny ani trochę nie pomogą, aw dłuższej perspektywie zaszkodzą i po prostu trzeba izolować osoby starsze i te z osłabioną odpornością, a reszcie pozwolić żyć normalnie i nabierać zbiorową odporność. Pretensje to można mieć do rządu, że już odwołali pandemię, zajmowali się wszystkim, tylko nie usprawnieniem służby zdrowia. A teraz wprowadzają kolejne ograniczenia, żeby sprawić wrażenie, że coś tam robią i panują nad sytuacją. Wpis ja murze bardzo trafny. A Wy tematy okolopolityczne lepiej sobie darujcie. I choć do środowiska kibicowskiego mi daleko, maseczkę noszę bo szkoda mi 5 stów czy czasu na latanie po sądach, to śmiało to dla Was mogę być szurem. Może kiedyś się okaże, kto tu naprawdę jest szurem.

Tomek
Tomek

Proste pytanie. Jak odizolować 20% społeczeństwa. Czekam na odpowiedź.

Keig
Keig

Ale jaki to problem? Władza ma wystarczająco narzędzi. Ja w żadnym razie ekspertem nie jestem, ale Ci najbardziej narażeni to emeryci i chorzy, z osłabioną odpornością. Ci ludzie nie pracują, większość czasu spędzają w swoich domach, sosach, szpitalach. Szpitale tak czy siak są i będą objęte szczególnymi środkami ostrożności, odizolować dpsy to raczej nie problem, a ludzie zdrowi, ale narażeni ze względu na wiek muszą zostać w domach. Większość ma rodziny, są wolontariusze, żeby dostarczać zakupy, leki czy żeby dotrzymać towarzystwa. ewentualnie państwo zamykając ich wzmian mogłoby w jakiś sposób im pomagać. Nie jestem ekspertem, tym by zajęły się mądrzejsze głowy ode mnie, po prostu ten sposób wydaje się najbardziej słuszny. W marcu/kwietniu zamknięto wszystkich w domach, więc i 20% daliby radę. Chyba.

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Acha. Czyli 20% nie można odizolować, ale można wszystkich jak chcą koronafoliarze.

Bogbyswiatstworzyl
Bogbyswiatstworzyl

Jak to co? Antynaukowi konfiarze z bosakiem na czele, wiadomo kto ma największy elektorat wśród „stadionowych oprawców”. Gdyby foliarstwo było złe to bóg by inaczej świat stworzył 🙂

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Czy matematyka i statystyka to nie nauki? One mówią, że to rok jak każdy i nie ma istotnych zmian w liczbie zgonów. Ty jakie masz naukowe argumenty w temacie grozy bezobjawowej zarazy?? Ten o matce?
Każdego dnia w Polsce umiera circa 1000 osób, a na C-19 do końca sierpnia padło mniej ni 300.
Ogarnij się covidiański ciemnogrodzie!

Adek
Adek

Jeżeli autor tego artykułu ( podpisane redakcja ) wierzy w zjawisko pandemii to jest jego sprawa. Ale to nie uprawnia was do wypisywania paszkwili pod adresem ludzi, którzy nie chcą się poddać zjawisku zbiorowej paniki wywoływanej przez media głównego nurtu ( TVN, TVP, POLSAT, WP, ONET itp. ) oraz nie chcą uwierzyć w głodne kawałki kilku opłaconych pożal sie boże ekspertów medycznych. Dlaczego szanowna redakcja, jeśli już porusza temat pandemii nie napisze że nie tylko kibole mają odmienne zdanie do tego co głoszą dyżurni medycy mainstreamowych telewizji ale również takie osobistości świata medycyny jak prof. Rutkowski czy dr. Martyka? Takich nazwisk jest oczywiście duuużo więcej, ja tylko posłużyłem się przykładem dwóch bardzo znanych lekarzy, którzy o dziwo według redaktorów Weszło podzielają zdanie grupy durnych kibiców i tym samym wpisują się w definicję foliarzy. Jesli kogokolwiek w redakcji Weszło to zainteresuje to mogę przesłać kilkadziesiąt wiarygodnych materiałów na temat fałszywej pandemii koronawirusa na swiecie opartych na realnych liczbach i opiniach światowej sławy ludzi medycyny z całego swiata. Jezeli wy jestescie naiwni to sobie bądźcie ale nie obrażajcie tych którzy mają na ten temat własne zdanie. Nie obrażajcie ich i nie wyzywajcie od foliarzy bo za jakiś czas, kiedy prawda o pandemii wyjdzie na jaw to wy będziecie musieli to wszystko odszczekać albo zacząć palić głupa że nie wiecie o co chodzi.
TVN nagle zrobił sie wiarygodny bo zamieścił reportaż o ratownikach medycznych, którzy wożą wymagających hopsitalizacji pacjentów po całym mieście szukając wolnych łóżek? A pomyślałeś tępy autorze że to jest pokłosie tego co wyrabia ministerstwo zdrowia z pacjentami którzy nie chorują na COVID? Czy wiesz że pacjentów z innymi chorobami nie przyjmuje się na odziały szpitalne bez wykonanego testu na COVID? Czy wiesz ze szpitali nie obchodzi to że ktoś się źle czuje albo ma raka i potrzebuje natychmiastowej opieki, a bez wyniku testu tej opieki nie otrzyma? Zadałeś sobie trud żeby sprawdzić ile miejsc na oddziałach zakaźnych jest ciagle wolnych i dlaczego w związku z tym na inne oddziały tak trudno jest się dostać? Przecież gdyby pandemia faktycznie szalała to oddziały zakaźne pękałyby w szwach! Czy zadałeś sobie trud żeby sprawdzić ilu ludzi faktycznie wg oficjalnych statystyk zmarło w Polsce na COVID nie mając chorób współistniejących? Odpowiem wam: około 300 osób. W tym samym czasie na zwykłą grypę zmarło kilka tysięcy ludzi ale pandemii grypy o dziwo nikt nie ogłasza.
Ludzie nie kompromitujcie się, poprzestańcie na pisaniu o futbolu bo to wam czasami nieźle wychodzi. Nie obrażajcie innych ludzi za odmienne poglądy, które w tym przypadku są jak najbardziej słuszne.

LIONEL PEPSI
LIONEL PEPSI

„Ale to nie uprawnia was do wypisywania paszkwili pod adresem ludzi, którzy nie chcą się poddać zjawisku zbiorowej paniki wywoływanej przez media głównego nurtu ( TVN, TVP, POLSAT, WP, ONET itp. ) oraz nie chcą uwierzyć w głodne kawałki kilku opłaconych pożal sie boże ekspertów medycznych”

– zwlaszcza ze za tymi telewizjami koncesjonowanymi stoi sluzba bezpieczenstwa i jej agenci. To na czym by im zalezalo, jak nie na trzymaniu ludzi za morde. Do niedawna pracodawca borka czyli niejaki Solorz-Zak to agen SB o pseudonimie „zegarek” ktory prawdopodobnie zostal przewerbowany przez niemiecki wywiad. Bo wrocil stamtad jako bogacz i zalozyl od razu telewizje oczywiscie by Polakom srac do glow szkopska propaganda.

Na calym swiecie telewizje mainstreamowe sa w rekach bezpieczniakow – jest to doskonale narzedzie prania mozgow – a ci bezpieczniacy sa powiazani z innymi bezpieczniakami z innych krajow i oni dzialaja w spisku.

To okreslenie „foliarze” to tez powymyslali zeby wysmiewac ludzi ktorzy mowia prawde i odslaniaja ich spiski. To nie sa „teorie” spiskowe – to sa SPISKI jawne. Bill Gates udzielal wywiadow przed kamera i mowil o planach depopulacji za pomoca szczepionek. A teraz wyszedl ten swirus i wiadomo jakie sa ich plany, oni sie z tym nie kryja. A ze oni nie wierza w boga to wierza w darwinizm spoleczny czyli jak hitler daja sobie prawo do przetrwania (jako samozwancza „elita”)i jednoczesnie do mordowania tych, ktorzy im nie pasuja, ktorych „nie potrzebuja” jako niewolnikow.

KONDZIUbenice
KONDZIUbenice

To że jeden czlowiek zaszczuty i wykorzystywany przez nieco inteligetniejszego od siebie cwaniaczka pisze tak nie realne, absolutnie idiotyczne,pozbawione sensu i tryskajace abstrakcja na każdym niemal etapie teorie spiskowe!!!!.Potrafie sobie wytłumaczyć(kurw które lubią mieć ślepo wierzących, niezbyt bystrych ludzi by ich wykorzystywać i sterować ich myśleniem jest od ch,uja) Ale że takich wykorzystywanych jest więcej 5 łapek w górę to już do śmiechu mi nie jest.Tylko zaczynam martwić się o bezrefleksyjnosc i brak krytycyzmu co do nawet największych nierealnych w swoim zalozeniu glupot zwanych dalej spiskiem. Wspolczuje Wam chlopcy.

Zige
Zige

W czasie, kiedy istniał jeszcze nakaz noszenia maseczek w wybranych miejscach/sytuacjach, zastanawiało mnie, czy noszenie kawałka szmatki na twarzy (lub plastiku przed nią) przez kilka lub kilkanaście minut zakupów, jest aż tak wielką ujmą dla części społeczeństwa? Czy aż tak uderza w ich godność, inteligencję, poczucie własnej wartości (niepotrzebne skreślić), że gotowi są bronić się przed tym do ostatniej kropli krwi?
Potem trafiłem na kilka fajnych artykułów, tłumaczących, skąd biorą się te wszystkie oszołomy wierzące w płaską ziemię, jaszczuroludzi i fuhrera Gatesa na czele światowego spisku. Oczywiście nie da się tego wyjaśnić dwoma zdaniami, ale generalnie, mocno upraszczając, przyczyny są dwie: ludzie są coraz głupsi i coraz bardziej próżni.
Nie wiem, czy pandemia istnieje w takiej postaci, jaką nam przedstawiają. Tym bardziej, że czasami są to całkowicie sprzeczne dane – przykładem podane przez Ciebie „osobistości świata medycyny”. Ale jedna rzecz skłania mnie raczej ku stwierdzeniu, że nie jest dobrze – ludzie na pierwszej linii frontu. Lekarze, pielęgniarki, sanitariusze, czyli generalnie ludzie stykający się z wirusem codziennie. Jeśli widzę piątą, dwudziestą, setną relację takiej osoby, która mówi o koszmarze covidu w szpitalu, to jestem bardziej skłonny uwierzyć im, niż oświeconym sprzed monitora.

Adek
Adek

Mam kolegę-lekarza w jednymz duzych szpitali w woj. lubuskim. Jest onkologiem i mówi ze od marca nie ma nawet w połowie tyle pracy co pomiedzy połową marca i dniem dzisiejszym. Niektórych pacjentów to nawet po kryjomu musi przyjmować bo wie że oni nie mogą już czekać na to aż łaskawie dyrekcja szpitala zgodzi się go przyjąc na wizytę.
Więc nie pierdol kolego…

Tomek
Tomek

Adek.
Weź przestań pierdolić. Dzisiaj mój wujek zmarł na raka i nie miał żadnego problemu z dostępem do leczenia. Kolegę lekarza masz… Tfu ci na ryj foliarzu.

kibic
kibic

moze jakis test na inteligencje i sie porownamy ?

Wyzywacie ludzi o odmiennym zdaniu od idiotow to moze sie przedstawcie? Moze osiagniecia zawodowe albo naukowe ?

A moze klega jest po szkole spiewu i tanca jak autor tego tekstu?

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Zgadzam się, że „ludzie są coraz głupsi i coraz bardziej próżni.”
Jesteś tego dobitnym przykładem.

LIONEL PEPSI
LIONEL PEPSI

„Ale to nie uprawnia was do wypisywania paszkwili pod adresem ludzi, którzy nie chcą się poddać zjawisku zbiorowej paniki wywoływanej przez media głównego nurtu ( TVN, TVP, POLSAT, WP, ONET itp. ) oraz nie chcą uwierzyć w głodne kawałki kilku opłaconych pożal sie boże ekspertów medycznych”

– zwlaszcza ze za tymi telewizjami koncesjonowanymi stoi sluzba bezpieczenstwa i jej agenci. To na czym by im zalezalo, jak nie na trzymaniu ludzi za morde. Do niedawna pracodawca borka czyli niejaki Solorz-Zak to agen SB o pseudonimie „zegarek” ktory prawdopodobnie zostal przewerbowany przez niemiecki wywiad. Bo wrocil stamtad jako bogacz i zalozyl od razu telewizje oczywiscie by Polakom srac do glow szkopska propaganda.

Na calym swiecie telewizje mainstreamowe sa w rekach bezpieczniakow – jest to doskonale narzedzie prania mozgow – a ci bezpieczniacy sa powiazani z innymi bezpieczniakami z innych krajow i oni dzialaja w spisku.

To okreslenie „foliarze” to tez powymyslali zeby wysmiewac ludzi ktorzy mowia prawde i odslaniaja ich spiski. To nie sa „teorie” spiskowe – to sa SPISKI jawne. Bill Gates udzielal wywiadow przed kamera i mowil o planach depopulacji za pomoca szczepionek. A teraz wyszedl ten swirus i wiadomo jakie sa ich plany, oni sie z tym nie kryja. A ze oni nie wierza w boga to wierza w darwinizm spoleczny czyli jak hitler daja sobie prawo do przetrwania (jako samozwancza „elita”)i jednoczesnie do mordowania tych, ktorzy im nie pasuja, ktorych „nie potrzebuja” jako niewolnikow.

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Pewnie prof. Rutkowski czy dr. Martyka nie wierzą w wirusy!
Pandemię grypy, a konkretnie sławnej świńskiej lipy ogłoszono w 2009. Nikt jej już nie pamięta, bo nie było obostrzeń. Ot cała różnica dla grypofoliarzy.

Zige
Zige

Zawisza Czarnecki,
dyskusja z tobą jest idealnym przykładem na to, że próba spokojnego pogadania na argumenty z przedstawicielem oświeconego foliarza nie ma sensu. Efekty tego widzimy za oknem.

Piter Pałker
Piter Pałker

Najbardziej śmieję się, jak czytam to „Wyłącz TV, włącz myślenie”. Tak jakby ci, którzy wcześniej kłamali w TV, mieli nigdy się nie przenieść do internetu. xD

Adek
Adek

Tylko ze nie wszyscy którzy są w internecie wcześniej mieli szansę wystapić w TV. W wielu przypadkach to było niemożliwe.

Piter Pałker
Piter Pałker

Chłopie, jeżeli myślisz, że ci, którzy odpowiadają za content w TV (dzisiaj i kiedyś), pokazują się publicznie i wystawiają się na światła reflektorów, to… wyłącz internet, włącz myślenie. Dzisiejsza sieć z obu stron barykady politycznej cierpi na kompletny brak wiarygodności. Każdy fakt jesteś w stanie nagiąć albo przedstawić tak, by uzyskać efekt, na jakim ci zależy. Ktoś na przykład powie, że populacja muzułmanów w Polsce podwoiła się i to groźnie brzmi, podczas gdy w rzeczywistości zwiększyła się z 5 tys. do 10 tysięcy, co od razu brzmi śmieszniej. Ktoś inny powie, że osoby ze środowiska LGBT częściej popełniają samobójstwa (więc w domyśle nie warto być homoseksualistą), ale nikt nie powie DLACZEGO tak się dzieje. Tak to działa. Zalecam, by podchodzić ostrożnie do wszystkiego, co czytasz i słyszysz, nawet jeżeli udostępnia to osoba, której ufasz.

LIONEL PEPSI
LIONEL PEPSI

Piter Palker
otoz to, najlepsza manipulacja podczas wyborow, albo raczej przed wyborami – to sondaze – mowia bezpieczniackie media podajac te rozne portale sondazowe i urzedy statystyczne jak CBOS (ktory powstal za komuny i do dzis funkcjonuje) – np. podaja ile dana partia ma % w sondazu i mowia – „na pis zaglosuje 45% polakow” , „na po zaglosuje 20% polakow” – nie podaja prawdy ze w tych ankietach bralo udzial nie 38 milionow Polakow tylko od kilkaset do kilku tysiecy ludzi i sposrod tych zalozmy 400 ludzi – 45 % zaglosowalo na pis nie sposrod 38 milionow.

Tak sie oszukuje motloch dupokratyczny, ktory potem dolacza do liderow i glosuje na tych co maja najwiecej glosow. Kiedys tez gosciu poszedl gdzies w mniejszym miescie do lokalu i glosowal na korwina, poszedl z kamera, a zaglosowal z rodzina, chyba 4 czy 5 osob na korwina – poszli zobaczyc wyniki a tam przy korwinie ZERO glosow – kurwy oszukuja. Kiedys byl rok za platfusow ze bylo 2.5 miliona nie waznych glosow w 2014 roku.

Bo jak mowil Stalin, wybitny demokrata ludowy – nie wazne kto glosuje ale ten kto liczy glosy.

LIONEL PEPSI
LIONEL PEPSI

W takim razie milego niedotlenienia mozgu i grzybicy pluc. Wole byc foliarzem. Jebac posluszne pieski na smyczy totalitarnego panstwa, ktore depcze podstawowe prawa i wolnosc ludzi.

Ja wierze w boga i moge nawet zachorowac, wy wierzycie w malpie pochodzenie i ze po zyciu nic nie ma. STAD TEN WASZ PRZERAZLIWY STRACH KUNDLE ! Ja sie nie boje, jestem gotow nawet na ta chorobe i na wiele gorsze.

Tomek
Tomek

Dobrze, że chirurgom nikt nie mówi o grzybicy płuc i niedotlenieniu. Jeszcze by durnie robotę rzucili co nie?

LIONEL PEPSI
LIONEL PEPSI

Tomek
Moze zaprzeczysz ze odpowiednia ilosc tlenu dla organizmu dziennie jest niezbedna do jego prawidlowego funkcjonowania? chirurg nie operuje caly dzien.
Moze to wyjasnia wasza lemingowa covidiocka glupote, mozgi wam nie funkcjonuja bo sa niedotlenione.

Woda i Tlen to podstawowe pierwiastki niezbedne do zycia. Zaprzeczysz? Zabranianie komus dostepu do tlenu to usilpwanie morderstwa.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe

„Woda i Tlen to podstawowe pierwiastki niezbedne do zycia.”
Ja zaprzeczę. Wiesz dlaczego?

Boski Diego
Boski Diego

on z chemii tak dobry jak ze wszystkiego innego, na pilce tez na bank sie nie zna, taki miot, moglby byc usuniety ale aborcji nie wolno bo na tacy sie nie bedzie zgadzac

KubaWu
KubaWu

Masz świadomość głąbie że pory w maseczkach są dużo większe od cząstek tlenu?

lold
lold

Hahahaha, pajac.

Boski Diego
Boski Diego

w boga wierzy a w niewidzialnego wirusa juz nie, jak ci pacanku maseczka nie przepuszcza tlenu to zdobadz taka, ktora przepuszcza, proste, ale trzeba dzialac a nie modlic sie i niezlomnie umierac za dyrdymaly rozpowszechniane przez facetow w kieckach.

waldemar
waldemar

Jak się nosi foliową maseczkę to ona nie przepuszcza tlenu.

ocotutajchodzi
ocotutajchodzi

IMHO sprawa protestu tych środowisk jest o wiele płytsza, niż troska o ludzkość. Większość z „grup kibicowskich”, sprzedaje swoje gadżety kibicowskie, z których dochód idzie do kasy grup kibicowskich, a nie klubu. Pewnie kojarzycie te stoiska w okolicy stadionu z szalikami. Jak wiemy, te środowiska to nie są grzeczni ludzie dotujący schroniska, tylko grupy o zbliżonym bądź identycznym profilu działalności co sharki, czy psychofani. Obostrzenia sprawiają że lwia część ich dochodu, zniknie. Więc rozpuszczają farbę, że to „plandemia”, żeby wymusić jak najszybsze zdjęcie obostrzeń, i odzyskanie finansowania swojej, niewątpliwie legalnej i wcale nie szkodliwej działalności.

Taka prośba, jak się tu ktoś od antycovidowców trafi, odpowiedzcie mi na te pytania, bo nie rozumiem kilku rzeczy w waszej narracji.

1) Skoro to wszystko jest niby planowane, to dlaczego żaden z autorytetów medycznych nie puścił farby, że to fake, i nie ma pandemii? Tylko proszę nie powołujcie się na memy z łysym z brazzers w kitlu lekarskim, czy ziołolecznika z południowej rwandy, który w wolnych chwilach od bycia mesjaszem leczy terminalnego raka naparem z mięty i tańcem. Na świecie mamy setki tysięcy, albo miliony lekarzy. Wystarczy komitywa z 100, i zmienić można dużo.
2) Skoro koronki nie ma, a antycovidowcy są na tropie światowego spisku, to dlaczego nikt się nie zatrudnił w takim szpitalu, jako wolontariusz, i nagra ukrytą kamerą jak lekarze zakaźnicy balują tam, i grają w makao śmiejąc się w twarz reszcie społeczeństwa. Argumentu godnego 10 latka, któremu mamusia dała zakaz na grę w fifę, bo dostało pałe z matmy nie przyjmuję. Chodzi o „bo nie pozwolą nam wejść”.
3)Od stycznia dowiedzieliśmy się od foliowych czapek że koronka to:
– broń biologiczna z laboratorium w chinach
– broń biologiczna USA spuszczona na Chiny i Iran
– broń biologiczna Billa Gatesa wykorzystywana do depopulacji
– fałszywy wirus i fałszywa pandemia.
Kiedy w styczniu się mówiło, że trzeba uważać, wprowadzać ewentualne obostrzenia, ale żyć na tyle normalnie na ile się da, było się poplecznikiem Sorosa/Jaszczurów, które chciały zgładzić ludzkość przy pomocy wirusa rozpylanego przez 5G, bo trzeba było wykupić zapas makaronu i papieru toaletowego i zamknąć się w ziemiance budowaną jako schron na nuklearną zagładę. Teraz nie zmieniając poglądów, jest się panikarzem i poplecznikiem Sorosa/Jaszczurów, który chce zniszczyć ludzkość wywołując kryzys gospodarczy, co doprowadzi do wojny o zasoby i wodę.

Moje pytanie brzmi: Która wersja jest prawdziwa? Bo się pogubiłem.

Adek
Adek

Chcesz odpowiedzi na swoje pytanie nr 1 to przeczytaj mój wpis powyżej bo nie chce mi się pisać jeszcze raz.
Jest taka ksiazka pt. Fałszywa pandemia. Tam znajdziesz wypowiedzi światowej sławy medyków z całego swiata.
I już nie zawracaj wiecej dupy.

Farfocel spod Dywanu
Farfocel spod Dywanu

Odniosę się do dwóch punktów, bo do trzeciego nie ma jak.
1. Tu masz 3 konkretnych ludzi Świata Nauki i ich manifest: https://gbdeclaration.org/great-barrington-declaration-polish/ ktory podpisało 4100 naukowców i ponad 7500 praktykujących lekarzy. Nie wiem, czy „wszystko jest planowane”, widzę, że jest wyolbrzymiane i media probuja od 7 miesiecy lokowac nam produkt o nazwie covid. Wlasciwie w wypadku kazdego kryzysu najwazniejsze jest niewzbudzanie paniki. Tutaj wszelkie zasady zarzadzania kryzysem stoja na glowie.
2. Nikt Ci nie da nawet powachać szpitala zakaźnego. Znam kogoś, kto zna kogoś i ten ktos milczy jak grób. Zapomnij, że się czegoś dowiesz, o wejściu i wolontariacie nawet mowy nie ma. Do tego przeciez medycy dostali oficjalny zakaz wypowiadania się o sytuacji w słuzbie zdrowia. Widze, ze gramy dalej w czarnobiale. Otoz to tak nie dziala. Wiesz, w prawdziwym Swiecie nie ma Spidermana i Venoma. Jest tylko morze skurwysynow, ktorzy czekaja na swoje okazje. Wlasnie sie jedna nadazyla i kazdy chce skorzystac. Politycy, bankierka, duzy biznes IT, farmakorpo, media, a takze mniejsze płotki np. lekarze. Wez teraz zakaznika w jednoimiennym przytulajacego za 24h dyzur 4,8kzl. Przeciez to jest zyla zlota. I poki się będzie opłacać, to będa grac w ta pandemie, az skoncza sie pieniadze/mozliwosci osiagna wlasne cele/ludzie sie wkurwia i dojdzie do jakiejs masowej tragedii. Wiem, że Baćka to malo wiarygodne zrodlo, ale wspominal o korupcyjnych propozycjach ze strony WHO, a pozniej MFW w zamian za wprowadzenie na Bialorusi obostrzen takich jak we Wloszech. Zalozmy, ze klamal, ale gdyby na Bialorusi olewajacej pandemie bylo zle, to tvn i tvp by zarzygalo nas materialami od nexty z covidowymi trupami.
3. Do niepoważnych rzeczy się nie odnoszę.

Lol
Lol

Czekam, aż Stanowi odwolają El Classico, a Polowi Ligę Mistrzów, coś mi się wydaje, że granicą foliarstwa może wtedy się niebezpiecznie przesunąć, „powiedzcie sami, czy to nie zbyt restrykcyjne przepisy…” 😉 😉 😉

baran
baran

Nie dajcie się wpuszczać w te idiotyczne kanały: likwidacja gotówki, 5G i mikrochipy, itp. To wszystko ma ośmieszyć tych, którzy widzą jeden wielki przekręt polityczno-gospodarczo-spoleczny kierowany przy pomocy pandemii oraz usprawiedliwienia dla upadku dotychczasowego sytemu ochrony zdrowia i życia.

LIONEL PEPSI
LIONEL PEPSI

Sprostujmy pojecia weszlackich lemingow farszofskich i innych :
-foliarz – jest to osoba ktora kwestionuje autorytet wielkiego brata czyli panstwa totalitarnego – leming nie kwestionuje niczego, gdyby mu kazali gownem morde smarowac by chronic przed swirusem to by to robi – bo tak trzeba, jak pan urzednik nakazuje!

Przydaloby sie drugie bombardowanie temu skurwialemu miastu!

Tomek
Tomek

Tobie za to gdyby zakazali srać w gacie to byś w nie srał węsząc w tym zakazie spisek, przygłupie.

KONDZIUbenice
KONDZIUbenice

Caly Twoj mikroswiat to miejsce w ktorym przyszlo Ci srac.Jestes wyrocznia a świat Twój i tym samym wyobrażenie o nim oraz zasób wiedzy na poziomie polskiego chłopa panszczyznianego z końca 19 wieku.To nie za wiele by ktokolwiek mógł brać Cię knurze na poważnie. To nie miasto Warszawa rządzi i dzieli w Polandii a prezes J.Kaczynski i jego wierna ślepo realizującą wszystkie polecenia świta w skrucie PIS. W jej skład wchodzą mniejsze lub większe karykatury o moralności „spójrz w lustro” to zobaczysz jakiej.Pochodzacy niemalze z każdej części Polski jak ona długą i szeroka.Zdrowia Ci życzę mordeczko.

Obserwator
Obserwator

Szacunek. Bardzo potrzebny artykuł.

Ricardo SP
Ricardo SP

Tak abstrahujac troche od tego wszystkiego – kazdy, kto mowi o spowodowanym pandiemia „braku lozek w szpitalach”, powinien ekspresowo wyleciec w kosmos i juz nigdy nie wracac. Wiecie jaka kryje sie prawda za tym brakiem lozek? Otoz wraz z poczatkiem owej „pandemii” wiele szpitali zostalo przerobionych na zakaznie(wiele nielegalnie), a zatem pozamykano wszystkie inne oddzialy. Kto choc raz mial do czynienia z nasza sluzba zdrowia, ten wie, ze nawet przed „pandemia” czesto nie dalo sie dostac do szpitala, mimo skierowania(brak funduszy, brak miejsc), wiec logicznym jest, ze po sztucznym zmniejszeniu liczby szpitali tych miejsc jest jeszcze mniej. Tymczasem owe chwilowo i niechwilowo zakazne swieca pustkami. Ot cala historia.

Boski Diego
Boski Diego

Polecam dokument „The social dilemma” (nie wiem jakie jest polskie tlumaczenia, pewnie cos w stylu „Szmaragdowy Tyran 7”), bardzo ladnie ludzie, ktorzy pracowali dla google, facebooka itd, opisuja w jaki sposob poprzez algorytmy wpisane w te platformy promowane sa skrajnosci, pomaga bardzo dobrze zrozumiec skad sie bierze tak wielka ilosc idiotow, i jak zostaja w idiotyzmy wmanipulowani, wierzac swiecie ze maja racje.

KONDZIUbenice
KONDZIUbenice

Czyli co? Bo nie da się wywnioskować którzy ślepo wierzą i w co? A o możliwościach sterowania opinią świata poprzez te mechanizmy wie lub powinien wiedzieć średnio inteligentna osoba.To nie jest wiedza tajemna Rząd Unii Europejskiej ale nie tylko przyglądają się bacznie AMAZONOWI który już ma ogromne możliwości wpływania na gusty czy potrzeby A może za chwilę poglądy.Trzeba przy wątpliwościach zawsze dowiedzieć się co inni mówią lub twierdza.By móc ocenić którzy wiarygodniej dla Ciebie brzmią.Nie ma sensu szukać potwierdzenia na siłę i sprawdzać na 2 różnych ale tozsamych ideologicznie źródłach to tylko utwierdza należy na 2 odmiennie na co dzien myslacych.Powodzenia i trafnych wyborow Ci zycze.

Poganiacz bydła,
Poganiacz bydła,

Lepszą chuliganke od ległej ściery mają nawet chojniczanka. Bo ci z ległej mocni są zza płotu lub pod eskortą milicji.

LIONEL PEPSI
LIONEL PEPSI

Legia ma churek – nie ma juz huliganki… ci od „nie poddawaj sie, ukochana ma” i innych skurwialych piosenek.

ChWDP
ChWDP

Co wy byście bez tej Legii zrobili, pierdolone lamusy…

KubaWu
KubaWu

Specjalnie założyłem kontro żeby się wypowiedzieć. Bardzo dobry artykuł i trafne zdiagnozowanie problemu. A w komentarzach jest dokładnie to, co autor opisuje- „szmaty na twarz”, itd.
A ode mnie – jestem lekarzem, pracuje w szpitalu covidowym. W zeszłym tygodniu miałem przykry obowiązek stwierdzenia kilku zgonów. Z tego co mówią koledzy zakaźnicy – dawno nie spotkali się z chorobą która u pacjenta rozwijałaby się tak powoli i podstępnie, a podczas pełnoobjawowej fazy była tak bardzo groźna. Ale wy dalej odwołujcie „plandemię”, porównujcie tego wirusa do wirusa grypy czy negujcie zgony pacjentów. A jak zachorujecie bo nie przestrzegaliście podstawowych zasad to i tak tacy jak ja będą się wami zajmować.

FC Bazuka Bolencin
FC Bazuka Bolencin

Nie wiem kto współtworzył tego „potworka”, ale większego bełkotu to tu dawno nie widziałem.

Wróżka Weszława
Wróżka Weszława

Różnych restrykcji ciągnących ten kraj na gospodarcze dno nie rozumiem, ale do cholery co komu przeszkadzają te maseczki? Owszem, nie oddycha się w nich najwygodniej, ale naprawdę kurwa korona z głowy ci nie spadnie jak te jebaną maskę założysz. Jak widzę te wszystkie protesty, manifestacje, kłótnie o założenie głupiej maski to wiem że mam docznienia z debilem, który po prostu ma ochotę podymić, któremu gdyby ZAKAZALI zakrywać twarz to on na przekór robił by protesty, manifestacje i kłótnie z ryjem owiniętym szmatami na cztery spusty.

Michaił
Michaił

Płyniecie z głównym prądem ścieku, wstyd Weszło. Prostackie upraszczanie sprawy do 5G i foliowych czapek.

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Płaskoziemcy i covidioci – najbardziej groteskowe sekty XXI wieku.

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Jeśli tylko Świadkowie Pandemii porównają liczbę zgonów w roku 2020 z latami poprzednimi, to zobaczą, że nie ma istotnych zmian.
Niszczycie ekonomię świata pod pretekstem dorocznej epidemii grypy. Jesteście debilami lub beneficjentami koronki. Tertium non datur.

Michał
Michał

Pięknie się nam społeczeństwo polaryzuje, nawet wyborów nie potrzeba. Jedni szczują na drugich, więc ci nie pozostają dłużni. Każdy leży już w odpowiedniej szufladce, każdy pewny swojego zdania i święcie przekonany, że to właśnie jego opinia. Chyba jednak mamy zbyt duży dostęp do informacji, za dużo tego kontentu w TV i internecie.

paweł
paweł

Cholera ludzie! Tak trudno zrozumieć nowe ograniczenia? To proste i logiczne. Np. strefa żółta. Nie wolno ćwiczyć na siłowni, bo to skrajnie nieodpowiedzialne i niebezpieczne. Dlatego zamiast ćwiczeń warto iść coś zjeść. Bo jeść w każdej knajpie można, na spokojnie i bez maseczki. No chyba, że ktoś chciałby zjeść na ulicy, to mu nie wolno, bo jedzenie na ulicy jest skrajnie nieodpowiedzialne i niebezpieczne. W knajpie wolno, na ulicy nie. Proste i logiczne. Ale pamiętajmy, że i w knajpie robi się niebezpiecznie, lecz tylko po godz. 21:00. Wtedy wyłącznie na wynos. Byle NIE na ulicy. Za to na ulicy w zgromadzeniu (bez jedzenia!) może uczestniczyć max 25 osób. No chyba, że pójdą do kościoła, to wtedy ile dusza zapragnie, bo jak kościół duży to może być nawet 50 lub 100, trzeba se policzyć. W kościele na mszy 1 osoba na 4 m2. No chyba, że to nie jest msza tylko mecz. To wtedy nawet na stadionie, na powietrzu – ZERO. Absolutne zero, bo to skrajnie nieodpowiedzialne i niebezpieczne. No chyba, że to nie jest mecz na stadionie, tylko przedstawienie w teatrze. To wtedy można przyjść, ale na 25% miejsc. Co innego dzieciaki z podstawówki. One to wszystkie mogą przychodzić, siedzieć w klasach i ganiać się po korytarzach na przerwach. Ile chcą, każdego dnia. No chyba, że to nie jest podstawówka, tylko liceum lub studia. Uuu, to wtedy się nie zaleca, bo to skrajnie nieodpowiedzialne i niebezpieczne. Kilkadziesiąt dzieci w klasie w podstawówce – tak. Kilkudziesięciu licealistów klasie w liceum – nie. Kilkudziesięciu studentów w auli na uczelni – nie. Proste i logiczne. No i jak wesele to tylko 20 osób, na dodatek bez wywijania do Zenka na parkiecie, bo to skrajnie nieodpowiedzialne i niebezpieczne. Chyba, że wesele zrobicie sobie w Biedrze czy Lidlu, to wtedy można. Tam to można wszystko, włazi tyle ludu ile chce. Byle nie ćwiczyli w trakcie robienia zakupów. Więc bez przysiadów z arbuzami czy takich tam cwaniactw. Proste i logiczne. Czego nie rozumiesz?

Fjardabyggd
Fjardabyggd

Plus

KONDZIUbenice
KONDZIUbenice

To Ty mój drogi nie rozumiesz.Podajesz przykłady niekonsekwencji nałożonych ograniczeń czy zakazów włącznie z kuriozum że poza domem nie wolno spożywać posilkow itd. Tak właśnie kieruje naszym państwem pan prezes i jego ślepi wyznawcy.To oni wprowadzają ten chaos i to oni nakładają te wykluczając się wzajemnie a więc całkowicie nieskuteczne metody prewencji i sposoby które mają Nas chronić.To narracja tvp gdzie premier mówił Job is done.To właśnie ta narracja i ten przekaz który zmieniają też w sposób chaotyczny i niejasny,powoduje teraz u tak wielu z Was mentlik i szukanie teorii spiskowych.Nic się nie zmieniło jeśli chodzi o zagrożenie wirusem od jego ogłoszenia.Jedynie ogłoszenie posiadania skutecznej szczepionki która jest potwierdzona na ludziach(jej skutecznosc) wtedy skończymy się przejmować! Prawdziwość informacji w tvp jest wprost proporcjonalna do korzyści które ona ze sobą niesie dla rzadzacej partii.A ze w tvp Polska i Polacy zawsze i we wszystkim sa nieomylni a PIS to już kryształ bez rys! To informacji nieprawdziwych lub zmanipulowanych jest Tyle ile partia i prezes potrzebują.

Goral
Goral

I nikt z redakcji się nie podpisał pod tymi wypocinami?

Goral
Goral

A jacy konkretnie epidemiolodzy zalecają to zamykanie wszystkiego ? Bo są też epidemiolodzy z całego świata którzy mówią że Koronawirus jest tylko nieco groźniejszy od grupy. Nie widzicie jak śmieszne są te obostrzenia? Dopiero co mecze były spoko, chociaż wirus byl cały czas aktywny, nic się nie zmieniło i teraz nagle chwalicie mecze bez publiczności?

canis
canis

Hmmm, chcieliście pis , macie pis. Pielgrzymki, Częstochowa, narodowy-socjalizm … Rząd ma was tam, gdzie wy PO przed 2k15;D

Adein
Adein

Postawa kibiców jest w dużej mierze skutkiem tresury w narodowo-korwinowskiej banieczce Konfederacji. A tyle lat walczyli o prawo do zasłaniania twarzy, a teraz ją odsłaniają, bo przezczytali w internecie komentarz jakiegoś idioty…

KONDZIUbenice
KONDZIUbenice

Jak postanowiono by zlikwidować biblioteki to cały ten nigdy nie czytający ale wszechwiedzacy wszystko narod w imię protestu zaczelaby czytać i kur,a stałby się cud świętości największej.Pomalu lecz konsekwentnie ich powieki zaczęły się otwierać szerzej i szerzej ,a ciekawość by poznac swiat samodzielnie,jak dziecko ktoremu nie wystarczy to co mowia rodzice. Musi SAMO dotknac zobaczyc ,posmakowac,poznac.Rosła w Nich ta chęć poznania której teraz im brak.I świat widzą nie takim jakim jest pięknym i różnorodnym czasem ciężkim i smutnym ale zawsze ciekawym i zaskakującym oraz majacym miejsce dla wszystkich.Bo widząc świat gdzie wszyscy na Nas dybia i chcą nas zniszczyć ,ponizyc,unicestwić wręcz nie pozwala na POZNANIE gdyz strach przed nieznanym Was paraliżuje.Nie bójcie się zajrzyjcie z ciekawości za zasłonę może coś Was zaciekawi.

Foliarz
Foliarz

W takim razie czy jest ktoś w stanie wytłumaczyć fenomen Szwecji? Ich główny epidemiolog, który w Polsce pewnie przez takich jak Wy z weszło nazywany byłby foliarzem twierdzi, że maseczki nie są żadnym zabezpieczeniem i przyjął zupełnie inną taktykę walki z wirusem. Nikt tam nie nosi maseczek, a zachorowań jest mniej niż w Polsce i wielu innych krajach w których trzeba je nosić. Czemu przez 5 miesięcy ludzie na plażach prawie na głowach sobie siedzieli, spotykali się, imprezowali i było po 300 zachorowań, a równo z przyjściem kalendarzowej jesieni nagle mamy po 8 tysięcy zarażonych? Gdzie tu jest jakaś logika? Minister zdrowia, który jest lekarzem na początku „epidemii” śmieje się z maseczek, a potem nagle zmienia zdanie.

Adein
Adein

W Szwecji śmiertelność jest osiem razy wyższa niż w Polsce.

Foliarz
Foliarz

Na koronawirusa w Szwecji zmarło niecałe 6000 osób, w Polsce 3400, teraz w Szwecji umiera na korone po 5 osób dziennie, w Polsce ponad 100. Rozmawiamy o restrykcjach czyli zamykaniu siłowni, restauracji i noszeniu maseczek. W jaki sposób w kraju, w którym maseczek się nie nosi jest 100 tys zakażonych, a w kraju w którym każą je nosić w sklepach, a teraz nawet na powietrzu jest 150tyś zakazonych?

waldemar
waldemar

Zupełnie inna gęstość zaludnienia, a zgonów więcej.

zenek_ze_wsi
zenek_ze_wsi

W Polsce mieszka 38 mln ludzi, w Szwecji 10. Czyli w Szwecji śmiertelność na COVID ponad 8 razy większa. Sam się zaorałeś.

Foliarz
Foliarz

Problem leży w tym mądralo, że 80% populacji Szwecji mieszka na 1/3 części kraju – na południu, północ już nie jest tak gęsto zaludniona, więc jednak to Ty się zaorałeś.

Foliarz
Foliarz

Fakty są takie, że szwedzi teraz nie notują prawie zgonów i z drugą falą radzą sobie całkiem dobrze, mimo że nie nosili na ryjach cudotwórczych maseczek. My za chwile możemy mieć lockdown numer 2 i śmiertelność 500 osób dziennie ( z czego 490 miało choroby wspólistniejące ), a ci z weszło będą wyzywali ludzi od foliarzy, gdy sami w studiu na quizach są tak blisko siebie, że by mogli się chujami styknąć i siedzą bez maseczek.

Pasta
Pasta

1 nie mierzy sie lisci zaCHOROwan, a obecnosc wirusa. I nawet nie to, bo obecnosc przeciwcial. Obecosc przeciecial to nie CHOROba. 2. jesienia robia wiecej testow to to maja wiecej pozytywnych testow. to akurat prawo statystyki.

Kowal
Kowal

Tzn Mati – ja powiem tak: Mnie się wydaje, że ci ludzie i tak nie będą przestrzegać zasad bezpieczeństwa, a zamykanie stadionów wiele w tej materii nie zmieni.

Ostatecznie grunt, żeby rozgrywki toczyły się normalnie. Bo jeżeli rządzący uznają, że mecz piłki nożnej bez udziału publiczności w jakikolwiek sposób wpływa na rozwój epidemii – to ja jednak zacznę wierzyć filmikom z YT.

Na marginesie, pandemia pandemią, ale restrykcje mogą wywołać więcej szkód niż wirus. Jakimś cudem Szwecja i Białoruś nie wprowadziły obostrzeń i naród nie wymarł. Baa! Radzą sobie z drugą falą o wiele lepiej, niż my.

Jxjxjdj
Jxjxjdj

Każdy która wątpliwości i pytania to foliarz? Wczoraj w Tvp dziennikarz powiedział, ze ludziom którzy zmarli z różnych powodów wpisuje się covid jako przyczynę… tak się robi statystyki… jestem foliarzem? Jaka była definicja pandemii zanim przyszedł covid? Inna niż teraz… gdzie te trupy na ulicach co to w Chinach niby były non stop?

Fjardabyggd
Fjardabyggd

Większość ludzi widzi tylko czarne i białe. A prawda jest taka, że restrykcje mogą wyrządzić więcej szkód, niż wirus – czego nikt zdaje się nie brać pod uwagę. Widzą na czarno-biało i tylko na 5 minut do przodu.

KONDZIUbenice
KONDZIUbenice

TVP jest już całkowitą kopia DZIENNIKA TELEWIZJI LUB KRONIKI FILMOWEJ

waldemar
waldemar

Ciekawe co na to ci co wyjechali. Nogami na przód. Nie wspomnę o chorej młodzieży, której cowidove pamiątki pozostaną do końca życia.

Gdzie jest Grypa
Gdzie jest Grypa

Buahaja (weszło) faktycznie weszło w dupę TVN Meteo i i rozsiewają z chmurami najbardziej prześmiewcze i najbardziej chore teorie spiskowe aby móc skompromitować środowisko kibiców.Chłopina nawet się nie podpisuje a do tego nie daje swojego pyszczka bo za ten głupiutki tekścik dostał 666zł.
Pisarz tych bzdetów jest z Antify

Jxjxjdj
Jxjxjdj


Tymczasem w TVP Info dzień wcześniej prowadzący z niesamowitą lekkością przyznał, że to „choroba podstawowa doprowadziła najprawdopodobniej do śmierci” osób podawanych jako ofiary koronawirusa, ale… według nowej statystyki „trzeba wpisać Covid-19”!

– Jeżeli chodzi o współistnienie Covid-19 u osób, które straciły życie minionej doby, no to mamy takich osób 105. To są osoby, u których choroba podstawowa doprowadziła najprawdopodobniej do śmierci. Ale wedle nowej statystyki albo nowego raportowania trzeba wpisać Covid-19 jako przyczynę śmierci – takie są reguły od tej wiosny – przyznał wprost prowadzący program.

Jam ci
Jam ci

Nawet weszło sportowy portal się skurwił

DrMabuse
DrMabuse

Od 23 lat jestem lekarzem anestezjologiem, pracującym na Intensywnej terapii.
I kilka moich uwag.
1. Nie, covid 19 to nie jest taka sobie grypa. Nawet jeśli sumaryczną szacowaną śmiertelność ma podobną. ma, co po pół roku już widać, większy odsetek pacjentów wymagających hospitalizacji i większy odsetek pacjentów wymagających pobytu w oddziałach Intensywnej terapii.
2. Nie, obecnie nie przyjmuje się do szpitali pacjentów na wyrost. Nie przyjmuje się pacjentów, którzy spokojnie mogliby przebywać w domu. Pacjenci hospitalizowani wymagają przede wszystkim tlenu, którego w domu nie dostaną.
3. Nie, wbrew temu co mówią nawet niektórzy profesorowie, Covid19 to nie jest jeszcze jedno wirusowe zapalenie płuc. Już dziś można zauważyć pewne różnice, jak przede wszystkim bardziej podstępne narastanie objawów, bardziej gwałtowne i nagle załamywanie się pacjentów pozornie będących w całkiem niezłej formie.
4. Tak, model szwedzki to bardzo dobry model walki z epidemią. W Szwecji. I wszędzie tam, gdzie po pierwsze starsi ludzie są w dość dobrej formie fizycznej, po drugie ochrona zdrowia jest na wysokim poziomie i bardzo dobrze zorganizowana, po trzecie tam, gdzie rodziny wielopokolenioee nie mieszkają w duzej ilości „na kupie” w jednym lokalu.
5. Nie, system jeszcze się nie zawalił. System zawali się naprawdę wtedy, gdy przez zatłoczenie szpitali i OIT przez pacjentów covid owych nie będzie można operować i hospitalizować nawet przypadków ostrych i nagłych. A jest to możliwe przy obecnej skali zakażeń i odsetka ciężkich postaci.
6. Nie, procenty to nie wszystko. Za procentami stoją liczby. Co z tego, że odsetek ciężkiej postaci waha się od jakichś 5 do 10 procent, jeśli tych zakażeń będzie cholernie dużo i co najważniejsze w bardzo krótkim przedziale czasu.
7. Nie, od maski nie dostanie się grzybicy płuc czy czegokolwiek innego. A przeciwskazsnia do noszenia maseczki są trgo rodzaju, że z definicji uniemożliwiają chodzenie w ogóle.
8. Nie, nie dopisuje się każdemu pacjentowi Covid19 do rozpoznań. I nie, ankiety epidemiologiczne nie służą do tego celu. I tak, mają w tytule „podejrzenie covid 19”, bo charakter wirusa jest taka, że dla osoby pracującej w szpitalu i odpowiadającej za innych podejrzany jest kazdy człowiek do tego szpitala wchodzący.
9. Nie, jeśli ktoś 15 lat chorowal na nadciśnienie, dostał covid owego zapalenia płuc, to nie umarł na nadciśnienie. Umarł na Covid owe zapalenie płuc.
10. Nie, nie dostałem jeszcze od żadnej osoby piszącej o dopisywaniu covid 19 do rozpoznań nazwy szpitala i oddziału, gdzie rzekomo miwlo to miejsce. Nawet jak im tlumaczylem, że za ukrywanie przestępstwa fałszowania dokumentacji medycznej grozi paragraf.
11. Nie, za ten wpis Bill Gates nie przysłał mi czeku
12. Nie, nie uważam, że rząd sobie z czymkolwiek radzi.
13. Niez nie uważam, że teleporady na najgorsze co nas może spotkać (patrz punkt 5).

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe

I tak jesteś niewiarygodny, bo ekspert z jutube mówił co innego w filmiku z żółtymi napisami, a to samo potwierdzili Jabłonowski i Osadowski już w polskiej wersji językowej.

Michał
Michał

Czy lekarze w jakikolwiek sposób odczuli wsparcie rządu na przestrzeni ostatnich miesięcy (od ustabilizowania się sytuacji po pierwszym uderzeniu koronawirusa)? Innymi słowy czy służba zdrowia jest lepiej przygotowana niż miało to miejsce w marcu? Rozumiem, że jest źle i lekarze mają moje wsparcie, ale zastanawiam się czy jest jakkolwiek lepiej niż wcześniej. Zaznaczam, że pytam z ciekawości i nie chce tutaj wywoływać jakiś politycznej gównoburzy.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe

Jakiego wsparcia mieliby oczekiwać, skoro brak im zaangażowania? Niech zaczną od siebie…

DrMabuse
DrMabuse

Rządu to może za dużo powiedziane, raczej władz niższego szczebla.
Na pewno w szpitalach jest więcej środków ochrony indywidualnej. Wydaje się, że jest trochę więcej testów do dyspozycji, w tym tych szybszych, trojgenowych. Pojawił się chyba pewien większy spokój i chłód w podejściu do pacjentów, tzn już nie tak nerwowo patrzymy na każdego chorego i nie ma takiego osobistego leku przed zakażeniem (o ile ma się ŚOI).
Ale poza tym nie. Pół roku zostało zmarnowane na wyborcze gierki i potem na korowody z „przesileniem rządowym”). Można było zrobić dużo, dużo więcej.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe

DrMabuse Żadne działania nie pomogą jeśli „część personelu medycznego nie jest zaangażowana w walkę z epidemią koronawirusa”. Nawet jeśli tych działań będzie 70 milionów 😛

DrMabuse
DrMabuse

A ja Ci paradoksalnie powiem, że Sasin powiedział część prawdy.
Tak, niektórzy z nas boją się tej walki z pandemia i boją się zaangażowania.
Tylko, że nie chodzi tu o strach przed zarażeniem się, bo jak napisałem gdzieś wyżej – ŚOI jest dziś więcej i lepsze.
Chodzi o coś innego.
Stuknięty minister w beriowskich okularkach zaszył w którejś tam z rzędu tarczy antywirusowej przepisy o karaniu lekarzy bezwarunkowym więzieniu dla lekarzy za niezamierzony błąd w sztuce.
I tak – teraz taki okulista, dermatolog czy ortopedą faktycznie się boi, że go oddelegują do opieki nad pacjentami covid owymi, a on się faktycznie, realnie na tym nie zna – bo i skąd?

Na szczęście PiS ma duże zamiłowanie do PRLu i dobrze wie że należy bohatersko zwalczać trudności, które się samemu stworzyło – i teraz będzie jakaś karta Samarytanina, która mówi, że przy C19 – nie. Nie będzie więzienia.
Super, tylko jeszcze jest coś, jak zwykła ludzka odpowiedzialność…

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe

DrMabuse W każdej grupie zawodowej pojawiają się różne postawy i nie dlatego wypowiedź Sasina jest skandaliczna. Skandaliczna jest dlatego, że ten $^&^$^&* (nie chcę bluzgać) mówiąc te słowa nie miał zamiaru wskazać jakiegoś tam problemu, lecz WAS, czyli lekarzy i personel medyczny, wskazał palcem jako tych złych, przez których dzieje się całe zło. Wszystko było by ok, pandemia dawno byłaby opanowana, no ale ci źli lekarze, ten okropny personel medyczny… Standardowa metoda, nie raz już stosowana, zresztą wobec Twojego środowiska zawodowego również. Recydywa.
W ostatnim zdaniu mówisz odpowiedzialności, a ja dodałbym jeszcze przyzwoitość. Czy oni w ogóle to znają?
A ten minister z duchem Berii w tle jest cięty n środowisko lekarskie i nie jest to żadna tajemnica. Czysto osobista sprawa.

KONDZIUbenice
KONDZIUbenice

Typowe zachowanie władzy reżimowej.Juz to przerabialiśmy.Jak plan 5-letni to wykonany w 2 lata zostal.Jak brak mięsa to 8 „bandytow” w jawnym procesie pokazowym za to powieszono,mięsa dalej brak.Brak ziemniaków stonka amerykańska wpierdo.ila. Ci to samo jak wbili łopatę pod inwestycje to gratulacje odbierają jak po latach ktoś pyta czemu nic to że po Tusku jeszcze muszą sprzątać albo że to może poczekać.Jak ścieki w rzece to Prezydent Warszawy winny bo nie przewidział a powinien jak miasto zalatalo to komunikat że gdyby nie oni to już w Bałtyku śnięte ryby tylko itd.itp.I nigdy nic złego od nich tylko zawsze ktoś A to samorządy nie gospodarne ,a to dyrektorzy szkół, a to ordynatorzy szpitali noz kur,wa MAĆ.

waldemar
waldemar

Pełna zgoda. Mam tylko pytanie. Skoro covid przenosi się się drogą kropelkową, tak jak grypa, to dlaczego nie ma od kilkudziesięciu lat procedur postępowania w takim przypadku? Przecież grypę hiszpankę, hong kong i inne ptasie już zaliczyliśmy . Rozumiem, że zmiana może być w metodach leczenia, ale nie zapobiegania.

DrMabuse
DrMabuse

Takie rzeczy jak dystans czy mycie rąk to są odwieczne metody zapobiegania bardzo wielu chorobom zakaznym.
A co innych procedur – wirus grypy w odróżnieniu od Covidu nie ma praktycznie fazy nosicielstwa , od razu daje objawy mniejsze lub większe. W związku z tym często od razu ktoś zostaje w domu, nie łazi i nie rozsiewa. A w związku z tym nie ma potrzeby od razu wdrażać takich radykalnych procedur jak przy koronie teraz.

waldemar
waldemar

Chodzi mnie o procedury medyczne. Organizację miejsc przebywania chorych, sposobu transportu, „higieny” szpitali, izolacji podejrzanych o zarażenie, sposób postępowania personelu medycznego itp.

Zbigniew B sprawa pod dywan
Zbigniew B sprawa pod dywan

Tak, jesteś lekarzem anestezjologiem od 23 lat i wchodzisz na weszło zawracać rzekę komentarzy kijem. Kto to łyknie?

Analstezjologiem może lepiej, hm?

KONDZIUbenice
KONDZIUbenice

Szkoda tylko że oni mają Pana za NIC albo i gorzej.pozdrawiam i życzę nam i im zdrowia.

Tomi
Tomi

Radek mnie uprzedził – czego oczekiwać od tych ameb????

Viva la Libertad
Viva la Libertad

Nie cierpie kiboli ale tutaj maja całkowita rację, a foliarze to wy, bo tylko foliarze mogą wierzyć że kawałek szmaty ochroni ich przed wirusem, jeszcze czapki aluminiowe załóżcie tam w redakcji to będziecie już całkiem bezpieczni

dyneck
dyneck

Jprdl, nawet tutaj koronazajob. Dajcie qrwa ludziom żyć i umierać jak chcą.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe

Czyli jeśli w ramach tego, że możesz umrzeć, jak chcesz, wpadniesz na pomysł zakończenia żywota w autobusie pełnym pasażerów, to jesteś ok, bo masz do tego prawo? Piękne.

Assadorin
Assadorin

Troje wybitnych epidemiologów: dr Sunetra Gupta z Uniwersytetu Oxfordzkiego, dr Jay Bhattacharya ze Szkoły Medycznej Uniwersytetu Stanforda oraz dr Martin Kulldorf z Uniwersytetu Harvarda spotkało się w miejscowości Great Barrington (USA, stan Massachusetts), aby opracować odpowiedź na trwającą wciąż pandemię COVID-19. Efektem ich współpracy jest poniższa deklaracja:

„Jako epidemiolodzy badający choroby zakaźne i naukowcy zajmujący się zdrowiem publicznym mamy poważne obawy co do szkodliwego wpływu dominującej polityki wobec COVID-19 na zdrowie fizyczne i psychiczne i zalecamy podejście, które nazywamy Ukierunkowaną Ochroną (Focused Protection).

Pochodząc zarówno z lewicy, jak i prawicy, oraz z całego świata, poświęciliśmy nasze kariery ochronie ludzi. Obecna polityka lockdownu ma druzgocący wpływ na krótko- i długoterminowe zdrowie publiczne. Jej skutki (by wymienić tylko kilka) obejmują niższe wskaźniki szczepień w dzieciństwie, pogorszenie wyników chorób układu krążenia, mniejszą liczbę badań przesiewowych w kierunku raka i pogorszenie stanu zdrowia psychicznego – prowadzące do większej śmiertelności w nadchodzących latach, przy czym klasa robotnicza i młodsi członkowie społeczeństwa ponoszą największy ciężar. Niedopuszczanie uczniów do szkół to poważna niesprawiedliwość.

Kontynuowanie tych środków do czasu dostępności szczepionki spowoduje nieodwracalne szkody, a osoby w niekorzystnej sytuacji poniosą nieproporcjonalnie negatywne skutki.”
więcej tutaj:
https://tiny.pl/74dm8
ale to pewnie też foliarze, szury itp.

KONDZIUbenice
KONDZIUbenice

Jak oni doszli geniuszu do tych wniosków bo chyba nie przez obserwacje czy przeprowadzone badania pt..jaki skutek oraz ewwntualny wpływ na zdrowie i życie społeczeństwa ma długotrwały lockdown! A moze posluzyli sie swoim nosem i wyniuchali ten cały kalejdoskop popandemiczny. Użyj czasem głowy.

Fred
Fred

Zenada. Covidoza wam w deklach redakcyjnych wymieszala. Jesli ktos byl glupi w marcu to nie znaczy ze musi byc debilem w pazdzierniku skurwysyny. Ludzie na oczy przejrzeli ten szwindel

KONDZIUbenice
KONDZIUbenice

Analogicznie ten który był mądry w marcu.W październiku okazał się idiota.

Fred
Fred

Tylko debil nie wyciaga wnioskow z tego co widziE

KONDZIUbenice
KONDZIUbenice

Analogicznìe wyciagasz wnioski z tego czego nie widać.Brawo

Piotr
Piotr

Od kiedy weszło ma patent na mądrość całego świata!!!Przestańcie oglądać tv i pandemii głupoty nie znajdziecie. Kibice przynajmniej maja odwagę wyrazić swoje zdanie!!! A wy jak ślepe lemingi !!!

Weszło
28.10.2020

Hattrick, którego nie było. Sztuka przegrywu im. AlVARo Moraty

Przeciwnicy VAR-u są dziś gatunkiem niemal nieistniejącym, ale czujemy, że po dzisiejszym wieczorze ich populacja wzrośnie przynajmniej o jedną osobę. Będzie nią Alvaro Morata, który zamiast skompletować hattricka w Lidze Mistrzów przeciwko Barcelonie, trzykrotnie był bramek pozbawiany, po konsultacji sędziego z wozem. W pewnym momencie zaczęliśmy już nawet obawiać się o stan psychiki napastnika Juventusu. […]
28.10.2020
Hiszpania
28.10.2020

Niedociągnięcia są, ale Barcelona wreszcie wygląda przekonująco

Wiatr zmian w Katalonii jest doskonale wyczuwalny. Dymisja Josepa Marii Bartomeu to oczywiście wiadomość miesiąca niezależnie od tego, jak ułożyłyby się losy niedawnego El Clasico oraz meczu z Juventusem. Ale za odejściem znienawidzonego prezydenta klubu idzie coś więcej. Barcelona jeszcze nie zawsze, jeszcze nie w każdym meczu, ale coraz częściej zaczyna wyglądać jak drużyna. Dzisiaj […]
28.10.2020
Weszło
28.10.2020

Zaczęło się spokojnie, a potem pojawił się Rashford. Manchester United miażdży RB Lipsk

Trzeba przyznać, że nie zanosiło się w tym meczu na pogrom. Spotkanie Manchesteru United z RB Lipsk długo toczyło się w spokojnym, fragmentami wręcz sennym tempie. A potem na boisku pojawił się Marcus Rashford i zafundował defensorom niemieckiej ekipy bardzo bolesne przebudzenie. Angielski napastnik kolejny raz został bohaterem „Czerwonych Diabłów” w Champions League i swoim […]
28.10.2020
Weszło
28.10.2020

Kolejny mecz Lecha w pucharach i inne atrakcje – czwartek z Weszło.FM

Lech Poznań przystępuje do kolejnej rywalizacji w Lidze Europy, więc ten temat zdominuje nasz poranek. Ponadto – w „Dwójce bez Sternika” także echa środowej Ligi Mistrzów. W naszej porannej audycji usłyszycie Maję Strzelczyk i Wojtka Pielę. O 10:00 antenę przejmą tematy olimpijskie. Dariusz Urbanowicz zaprosi na „Kierunek Tokio”. W południe na antenie WeszłoFM – „Stacja […]
28.10.2020
Weszło
28.10.2020

PSG ma komplet oczek, Basaksehir poczucie, że było blisko. Czyli Turcy by się zamienili

Mimo porażki w pierwszym meczu, PSG było murowanym faworytem starcia z Basaksehirem. Turcy też polegli w premierowej kolejce, a na dodatek musieli mierzyć się z jednym z najgroźniejszych ataków świata. Tylko, że dzisiaj Neymar, Mbappe i Di Maria byli groźni niczym pies Bolca w “Chłopaki nie płaczą”. Nie można jednak całego meczu sprowadzić tylko do […]
28.10.2020
Weszło
28.10.2020

Starcie „kanapkowych osiłków” dla Lechii

Wisła Kraków i Lechia Gdańsk mogły do tej pory uchodzić za takich szkolnych osiłków, którzy znęcają się tylko nad słabszymi. I jedni, i drudzy ogrywali beniaminków, ale gdy przyszło mierzyć się z kimś silniejszym, był często kłopot, żeby ugrać choćby punkt. No i dzisiaj mieliśmy okazję sprawdzić, kto ma trochę więcej krzepy i jednak potrafi […]
28.10.2020
Weszło
28.10.2020

Jeremy Wisten. Cierpienie w ciszy

„Nie znoście cierpienia w ciszy, porozmawiajcie z ludźmi, kiedy czujecie się ze sobą źle”. Te słowa idealnie oddają nastrój, jaki towarzyszy po śmierci 17-letniego Jeremy’ego Wistena, byłego piłkarza akademii Manchesteru City. Nastolatek odbiera sobie życie. Dlaczego? Nie radzi sobie z marzeniami, które legły w gruzach. Gonił za marzeniem, napotkał problemy, miał przecież wsparcie rodziny. Dlaczego […]
28.10.2020
Weszło
28.10.2020

Prokuratura przedstawia zarzuty. Czarne chmury nad Cezarym Kucharskim

Wrze w sprawie Cezarego Kucharskiego. Czarne chmury zbierają się nad jego głową. Wczoraj zatrzymanie, zdjęcie z charakterystycznym czarnym paskiem na oczach, dzisiaj komunikat Prokuratory Regionalnej, przedstawiający bardzo konkretne zarzuty wobec byłego piłkarza i menadżera. A wszystko wokół sprawy konfliktu z Robertem Lewandowskim. Wczoraj szeroko pisaliśmy o regularnej wojnie między Cezarym Kucharskim a kapitanem reprezentacji Polski, […]
28.10.2020
Anglia
28.10.2020

Ilu zawodników na jedną pozycję powinien mieć wielki klub?

Rzadko kiedy w historii futbolu możemy bez trudu odnaleźć tak wyraźny punkt przełomowy. Często jakieś zmiany, wzloty jednych drużyn, upadki drugich, to skomplikowane i długotrwałe procesy. Z Virgilem van Dijkiem w Liverpoolu jest zupełnie inaczej. Dopóki go w Liverpoolu nie było, Juergen Klopp biegał od linii do linii wściekając się na niefrasobliwość linii defensywnej. Odkąd […]
28.10.2020
Weszło
28.10.2020

Sędzia czy obrona Tychów – nie wiemy, kto był dzisiaj gorszy

Całkiem ciekawy mecz pierwszej ligi na liście rzeczy, których spodziewaliśmy się w środę o godz. 13, stał gdzieś pomiędzy hiszpańską inkwizycją i zwycięstwem Marcina Najmana przez nokaut. A jednak, w erze wirusowej jest to możliwe, bo przecież kiedyś trzeba nadrabiać zaległości. Dzisiaj nadrabiali je piłkarze Radomiaka i GKS-u Tychy. Widowisko było całkiem niezłe, ale jak […]
28.10.2020
Hiszpania
28.10.2020

Wszystkie grzechy Bartomeu. Dlaczego prezydent Barcelony musiał odejść?

Nieudolność działań na rynku transferowym, zadłużenie klubu, konflikt z największymi gwiazdami, afera związana z działalnością w mediach społecznościowych, oskarżenia o korupcję. To tylko część z zarzutów stawianych Josepowi Marii Bartomeu przez fanów Barcelony. Prezydent katalońskiego klubu wczoraj ostatecznie podał się do dymisji. A kibice mogli sobie jedynie powiedzieć: nareszcie! ***** Od dłuższego czasu fani Barcelony […]
28.10.2020
Blogi i felietony
28.10.2020

Jak co środę… JAKUB OLKIEWICZ

Wczoraj na Weszło ukazał się artykuł o skandalicznym zachowaniu rodziców podczas meczu 14-letnich chłopaków z Ząbkovii. Jak zwykle swoje musiał wysłuchać sędzia (ślepak jebany), ale także i zawodnicy (włóż mu, kurwa, tę nogę). W tym wypadku w roli wymagających nauczycieli wystąpili rodzice, ale raz na jakiś czas piłkarski internet żyje też najróżniejszymi wypowiedziami trenerów. Od […]
28.10.2020
Weszło
28.10.2020

William Remy pracuje nad zbiorową odpornością w Legii

Legia Warszawa dotychczas nie zaliczała się w Ekstraklasie do klubów najbardziej dotkniętych koronawirusem. Pojedyncze przypadki się zdarzały, ale nigdy nie było paraliżu czy masowych wyników pozytywnych jak w Pogoni Szczecin i kilku innych zespołach. William Remy najwyraźniej uznał, że pora to zmienić i im szybciej Legia jako drużyna nabierze zbiorowej odporności, tym lepiej.  Francuz oficjalnie […]
28.10.2020
Weszło
28.10.2020

United – Lipsk. Drugi hit wieczoru starciem o wyjście z grupy?

Jeśli masz w grupie PSG, możesz się spodziewać, że miejsce do awansu jest tylko jedno. Dlatego mecz Manchesteru United z RB Lipsk będzie miał podwójną stawkę. Każde potknięcie może oddalić jednego z zainteresowanych od 1/8 finału Ligi Mistrzów, więc motywacja do wygranej będzie podwójna. Typujemy drugi dzisiejszy hit wieczoru w Superbet! Manchester United – RB […]
28.10.2020
Weszło Extra
28.10.2020

Nie musisz być kimś za wszelką cenę. Każdy sam sobie koloruje świat

Do czego w szatni Cracovii przydaje mu się język holenderski? Czy Polacy są zakompleksieni? Jak szybko wydorośleć, kiedy jako nastolatek wyjeżdżasz do obcego kraju? Co inni bramkarze w Bredzie mówili o Łukaszu Fabiańskim i Przemysławie Tytoniu? Jak znosi rozłąki z dziewczyną? Dlaczego za cel postawił sobie rozegranie stu spotkań w piłce seniorskiej do dwudziestego trzeciego […]
28.10.2020
Weszło
28.10.2020

Ligowe zaległości w Krakowie. Wisła zremisuje z Lechią?

Paradoks ligi w trakcie pandemii? Nadrabiasz zaległe spotkanie i dołączasz do czołówki. Wisła Kraków, jeśli dziś wygra, będzie dwa punkty za trzecim zespołem w tabeli, a przecież dopiero co miała poważny kryzys. Lechia Gdańsk? Ona byłaby już tylko punkt za Zagłębiem Lubin. To będzie ciekawa środa z Ekstraklasą, mimo że czeka nas zaledwie jeden mecz. […]
28.10.2020
Weszło
28.10.2020

Czy każde ciągnięcie w polu karnym jest faulem?

Namnożyło nam się ostatnio rzutów karnych, które w normalnych okolicznościach nie byłby odgwizdywane. Ale mamy VAR, więc sędziowie częściej wskazują na wapno. Doszliśmy do momentu, gdy wykształciły się karne ery wideoweryfikacji. Czy to słusznie? To pewnie temat na osobną analizę. My – jak co tydzień – siadamy do Niewydrukowanej Tabeli. I w tym tygodniu nie […]
28.10.2020
Niemcy
28.10.2020

Był liderem, stał się problemem? „Nie możesz mieć takiego kapitana jak Marco Reus”

Jedenaście bramek i pięć asyst w poprzednim sezonie Bundesligi. Kolejna poważna kontuzja, po której trudno wrócić na właściwe tory. Już po samych liczbach widać, że Marco Reus ma za sobą dość przeciętny czas w Borussii Dortmund. Na starcie bieżących rozgrywek Lucien Favre regularnie sadza 31-latka na ławce rezerwowych i korzysta z niego wyłącznie w końcówkach […]
28.10.2020