post Krzysztof Stanowski

Opublikowane 30.06.2020 17:28 przez

Krzysztof Stanowski

Proszę teraz znaleźć 20 minut wolnego czasu, zamknąć się w pokoju i usiąść wygodnie – bo temat jest bardzo poważny i wymaga przeanalizowania. Na pierwszy rzut oka to co za moment napiszę wyda się wam w najlepszym razie dziwne, w najgorszym nieuczciwie, ale zapewniam, że jak podejdziecie do tego na spokojnie to spojrzenie się zmieni.

Miejmy to za sobą: Korona Kielce i Arka Gdynia powinny zostać utrzymane w ekstraklasie.

Teraz dam wam kilka chwil na zwyzywanie mnie od debili (ew. od sprzedawczyków, bo znam się z właścicielem Arki), a jeśli mamy to już za sobą, to proponuję przeczytać dalej.

Niech chodzi ani o Koronę, ani o Arkę, ale o system rozgrywek. Jak wiadomo, od sezonu 2021/2022 w ekstraklasie będzie występować 18 zespołów, co oznacza, że najbliższy sezon będzie sezonem przejściowym. Najważniejsza zmiana: spadnie zaledwie jedna drużyna z ekstraklasy.

W ekstraklasie mamy dwa rodzaje emocji: emocje dla bogatych, czyli walka o mistrzostwo kraju, oraz emocje dla biednych, czyli walka o utrzymanie. Z wielkim prawdopodobieństwem możemy założyć, że przy spadku jednej drużyny ten drugi rodzaj emocji w ogóle nie wystąpi, tzn. wystarczająco wcześnie będziemy wiedzieć, który klub się wykrzaczył na amen, tak jak w tym roku ŁKS Łódź, a rok wcześniej Zagłębie Sosnowiec. Jeśli Legia znowu odskoczy, czego przecież wykluczyć nie wolno, na czym będą polegały ligowe emocje? Te najmocniejsze, a nie związane z awansami do pucharów? Będziemy mieli rozgrywki jałowe. Wyobraźmy sobie – a przecież można sobie wyobrazić to dość łatwo – że do ekstraklasy awansuje Warta Poznań. Czy ktoś będzie zdziwiony, jeśli ten biedny przecież klub przez całą jesień uciuła dziesięć punktów i stanie się murowanym spadkowiczem? No chyba nie.

Liga z jednym spadkowiczem będzie przeraźliwie nudna, ponieważ przez bardzo długą część sezonu połowa klubów będzie grała zupełnie o nic. Zupełnie o nic. Mam wrażenie, że nie będzie to interesowało ani kibiców na stadionach, ani tym bardziej telewidzów. Dla utrzymania poziomu zaangażowania, który przyciąga ludzi na trybuny i przed telewizory, trzeba namacalnej stawki.

Popatrzmy na kluby, które w tym roku mogą wejść do Ekstraklasy. Podbeskidzie organizacyjnie w porządku, Stal Mielec z kłopotami finansowymi, Warta Poznań bidna jak mysz kościelna, Radomiak też bidny. Miedź w porządku jak najbardziej, Bruk-Bet bogaty, no ale z Niecieczy. I Tychy w miarę ok.

Za chwilę możemy mieć ekstraklasę z Podbeskidziem, Stalą i Wartą (albo np. Bruk-Betem zamiast Warty), dodatkowo z Wisłą Płock ze starym i pustawym stadionem, z Rakowem w Bełchatowie – i to jest 30 procent ligi, z której w dodatku spada tylko jeden zespół. Gwarantuję wam: w grudniu będziecie się ciąć tępą żyletką. A jeśli lider zbuduje sobie dużą przewagę w tabeli, to po prostu zapomnicie o tych rozgrywkach na kilka miesięcy. Oglądalności spadną na pysk.

A to przecież nie koniec argumentów…

Już wiadomo, że sezon 2020/2021 wystartuje zdecydowanie później niż zazwyczaj. 31 lipca zakończy się baraż o ekstraklasę, a więc ktoś dopiero wtedy dowie się, że w niej ostatecznie zagra. Takiemu klubowi trzeba dać i czas na krótki odpoczynek (piłkarze), i czas na intensywną pracę (działacze). Realnie trzeba zakładać, że najwcześniej trzy tygodnie później może wystartować ekstraklasa. A więc półtora miesiąca później niż zazwyczaj! Jednocześnie w 2021 odbędą się mistrzostwa Europy (oraz co może mniej istotne, młodzieżowe mistrzostwa europy, do których trzeba dokończyć eliminacje). W terminarzu zrobi się nieprawdopodobnie ciasno. Jak zmieścić 37 kolejek? Da się w ogóle to zrobić? Rozwiązaniem byłoby 30 kolejek, czyli bez grupy mistrzowskiej i spadkowej, ale nie jestem pewien, jak do tego podejdzie telewizja (zdecydowanie mniej meczów).

Dlatego mam wrażenie, że oba te kłopoty da się rozwiązać już teraz, a okoliczności są wymarzone. Powiększamy ligę do 18 zespołów już teraz, a nie dopiero za rok. Mamy dzięki temu 34 kolejki zamiast 37, a jednocześnie utrzymujemy emocje związane ze spadkami (znowu spadają trzy drużyny, oby Arka i Korona – byłoby sportowo). Nie ma nikogo poszkodowanego. W tym roku emocje związane z degradacjami i tak mieliśmy, bo nikt nie zakładał innego scenariusza i kluby walczyły mniej lub bardziej nieudolnie o utrzymanie, a dopiero po wykonaniu całej tej walki dowiedzą się, że otrzymują prezent. Nie one jedyne, przyznajmy, bo to nie jest normalny czas w futbolu, na skutek pandemii i tak gmeraliśmy przy przepisach (awans Hutnika Kraków do II ligi), a wcześniej uznano – moim zdaniem słusznie – że nie ma sensu wyrzucać z ligi Rakowa, nawet jeśli – łagodnie mówiąc – licencyjna sytuacja tego klubu nie jest klarowna. To nie jest więc tak, że w polskiej piłce litera prawa jest nadrzędna. I może dobrze, że tak nie jest – może czasami do sensownych rozwiązań i w szczególnych okolicznościach trzeba dopiero dorobić odpowiednie przepisy.

Korona i Arka – niby obdarowane – posłużyłyby jako narzędzie, żeby następny sezon uratować. Bez takiego zabiegu może to być produkt nieoglądalny, co chyba nie jest w interesie kibiców, telewizji oraz sponsorów. Sprzedawanie sportu to sprzedawanie emocji (właśnie dlatego nie oglądamy tłumnie meczów sparingowych), a jest bardzo możliwe, że pchamy się w sezon wybitnie sparingowy. I co ważne – mamy w ręku wszystkie narzędzia, by tego uniknąć. Tylko czy będziemy chcieli?

Czekam na argumenty przeciwko mojemu rozwiązaniu. Jestem bardzo ciekawy.

Opublikowane 30.06.2020 17:28 przez

Krzysztof Stanowski

Zaloguj się albo komentuj jako gość
Liczba komentarzy: 233
avatar
 
Zdjęcia
 
 
 
Audio i wideo
 
 
 
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
baran
baran

Zostań w domu. Stanowski zostań w domu. Bardzo proszę.

maciek
maciek

Wydawalo sie ze nie mozna byc gorszym prezesem od Laty!! Boniek daje rade:)

zizu
zizu

Prezydent Polski dzisiaj może być wybrany głosami ludzi ze środowiska piłkarskiego o rudym kolorze włosów. To chyba trochę dziwne w tak pięknym i słowiańskim kraju ludzi złotowłosych.

aamai
aamai

Zakaz stadionowy dla emerytów

Tadeusz
Tadeusz

Prezio rodem z Bydgoszczu sam jest emerytem 😛

Marek
Marek

Jestem ZA

vncxgdsaxzbxzxzv
vncxgdsaxzbxzxzv

https://exclusivepicks24.blogspot.com/ – Mają dostępny kupon i wielką promocję. Trafiają kupony z kursami ponad 100 i skany na blogu. Polecam ich – sa uczciwi

Jakub Kibolkiewicz vel Jacob Olkenbaum
Jakub Kibolkiewicz vel Jacob Olkenbaum

Typowa gównoburza Stanowskiego- rzucić jakiś absurdalny pomysł z dupy żeby ludzie klikali.

Łoker
Łoker

Gorzej jak dostał cynk od Zibiego, że PZPN chce takie kurestwo zrobić i Zibi teraz za pomocą klakier bada teren.

Mario
Mario

Na 100% tak jest.

Placzul
Placzul

Stanowski obwąchuje, a Boniek sika.

Olek
Olek

Dlaczego gorzej? Kontrowersyjnie, ale rozsądnie.

Kikkhull
Kikkhull

Ja tylko chcę wkleić wpis Rudego z PZPRu
„”Prezydent Polski dzisiaj może być wybrany głosami ludzi środowiska wiejskiego, głosami emerytów i ludzi z podstawowym wykształceniem. To chyba trochę dziwne w tak pięknym i rozwijającym się kraju jak nasza Polska” ” Kolejny yntelygent uważający się a lepszego od innych.

Viva la Libertad
Viva la Libertad

Ale tu akurat Boniek ma 100% racji

PiS to zdrajcy narodu
PiS to zdrajcy narodu

gówno a nie rację. prawo obowiazuje wsyztskich tak samo, więc każdy ma takie samo prawo wybrac kogoś kto zadba o jego potrzeby. jeśli ktoś nie potrafi, to się nie nadaje

Michał
Michał

O swoje potrzeby każdy powinien umieć zadbać sam. Jeśli nie potrafi, to rzeczywiście się nie nadaje. Do niczego.

Lepiej milczeć
Lepiej milczeć

Boniek ma racje ?
Góno ma a nie racje.
Jak statystycznie w miastach więcej głosowało na Dudę.
Rudy jest jak Stanowski, zawsze musi zabrać głos, i pierdolnie przeważnie balboa.
Po co mu to było, chyba lubi robić z siebie idiotę

Ismael
Ismael

Weź nie pisz bzdur, Duda wygrał wsią, wiek elektoratu emerytalny, wykształcenie podstawowe. We WSZYSTKICH większych miastach wygrał Trzaskowski.

Dzidek
Dzidek

A żeby robić coś wartościowego społecznie, to trzeba mieć dyplom i tyrać w metropolii, czy można po prostu zająć się uczciwą robotą we własnym rodzinnym zad..u? Obudź się i ogarnij, że typiara handlująca wiejskimi jajkami i uczciwy mechanik są na codzień więcej warci niż dotor filozofii czy politologii, je..iący farmazony o praworządności i europejskich wartościach. A ty pogardzasz ich głosami? Taki z ciebie demokrata? Tolerancyjny liberał po stosunkach międzynarodowych? Pie..l się. Dziękuję za uwagę.

Demokrata
Demokrata

Gówno ma, a nie rację. Obecnie pewnie ciężej jest skończyć zawodówkę i wyrobić papiery na spawacza niż skończyć byle kierunek na UW (czy innej Uczelni Wyższej Robienia Hałasu).

Papier z Uniwersytetu nie ma żadnego znaczenia jeśli chodzi o kompetencje wybierania władzy. A a’propos tego słynnego argumentu o równym głosie żula z pod budki i Profesora to przypomnę tylko że Pani Krystyna Pawłowicz ma tytuł Profesora prawa.

Lorak
Lorak

A co studiowałeś?

Olala
Olala

Stosunki

Michał
Michał

Ty chyba nie kończyłeś żadnego kierunku, nawet „byle”, skoro tak piszesz.

Unka
Unka

A co skończyłeś na UW bo jak rozumiem doświadczenie przez Ciebie przemawia. A na spawacza to sie chyba robi kurs ale jak mowisz pewnie to jest o wiele trudniejsze niz 5 lat studiów, zakończonych egzaminem magisterskim.

Kasia
Kasia

A nie maial racji jak pieprzył piąte przez dziesiąte w Stanie Futbolu, że Raków bez własnego stadionu nie zagra w ExtraKlapie? I co? I gówno! Nie ma chulyba drugiego takiego celebryty, który tak kłamie. Jeśli emeryci – nawiązuje do ostatniej zlotej mysli prezesa – nie mogą głosowac, to co powiedzieć o byłych piłkarzach bez wykszyltałcenia,.którzy mieszkają we Wloszech?

Pasta
Pasta

nie chodzi o racje ale o szacunek. a jakby napisal, ze ‚ geje wybieraja nam prezydenta i to jest dziwne’ ? To mialby tyle samo racji

justyna
justyna

Nie ma racji ? Ciemnota wybrała.

MarianoItaliano
MarianoItaliano

A czytałeś też statystyki poparcia dla kandydatów, czy podobnie jak wielki Zibi kierujesz się wyłącznie stereotypami?

Queli
Queli

A ty? Poparcie dudy znacząco spada wraz ze wzrostem wykształcenia. Prawie 70% przy wykształceniu PODSTAWOWYM, i ledwie 25 przy wyższym. Fakty są takie że jest więcej ludzi głupszych i mądrych, więc wygra, bo 90 % elektoratu nawet nie wie co to znaczy inflacja i skąd sie bierze

Kikkhull
Kikkhull

Nie wykształceni, tylko posiadający papier. Nic to wspólnego z inteligencją nie ma. Kończą wyższe szkoły makijażu zaocznie i udają wykształconych, a kompleksy leczą właśnie w taki sposób jak ty.

Ludi91
Ludi91

To że ktoś ma podstawowe wykształcene to nie oznacza że nie zna się na polityce.
Wysokie wykształcenie nie równa się wysokie IQ

Kasia
Kasia

A były piłkarz Boniek mieszkający we Włoszech to ma wykształcenie?

normalny
normalny

Ukończył uczelnie im. Karola Świerczewskiego. Dyplom magistra sportu odebral tydzień po powrocie z MŚ w Hiszpanii. Mnie ciekawi co może robić magister sportu.

Kam
Kam

Jeszcze nie wybrała, bo będzie druga tura… Widzisz, jaki głupi jesteś!

Xxx
Xxx

To warto dopowiedzieć że pan Boniek w wiek emerytalny wchodzi za 8 miesięcy xD Też uważam, że z dniem jego 65 urodzin powinien stracić prawo głosu, lub chociaż prawo do Twittera

Kasia
Kasia

Dokladnie. Czekam też z niecierpliwością, aż zacznie interesować się wyborem trumny a nie piłką nożną w Polsce. Moze wówczas zaczniemy w końcu być choć trochę poważni jeśli chodzi o tę dyscyplinę sportową. Taa Lato był gorszy…

Batalka
Batalka

Chcąc, nie chcąc , tym wpisem Boniek obraził znaczną cześć kibiców swojego ukochanego Widzewa , negując w pewnym sensie prawo środowisk wiejskich od wyboru głowy państwa :/

Demokrata
Demokrata

I swoją drogą to nieustanna beka z prekariuszy zapieprzających za minimalną którzy uważają się za elitę narodu bo w papierach mają „Miejsce zamieszkania: Warszawa” i papier ukończenia Europeistyki.

Już wolę żeby rolnicy decydowali

qdlaty81
qdlaty81

rolnik do którego każdy pracujący dopłaca nawet jak tamten dupy nie ruszy, świetny pomysł żeby oni decydowali. każdy pracujący będzie miał wyższe podatki żeby rolnik mógł dłużej leżeć a i tak być zawsze na plus
świetny pomysł rzeczywiście

Małgośka K Jabłońska
Małgośka K Jabłońska

Jak rolnik nie ogarnie będzisz wpierdalał mirabelki i szczaw z nasypu. Profesorze.

Olala
Olala

Rolnictwo daje 2.5 PKB, jest przereklamowane

Dzidek
Dzidek

Czyli żresz hajs?

Michal
Michal

A PZPN to sama młodzież i ludzie wykształceni pracują.. .
Niedługo Boniek będziesz emerytem.
Nie wychodź z domu i czekam aż śmierć przyjdzie Dzbanie.

wazjar
wazjar

Nie życz komuś śmierci PĘKNIĘTY DZBANIE !!!!!!!

Zige
Zige

Wykształcenie do pewnego stopnia ma znaczenie. Ale mnie na przykład strzela, że mnie, jako przedsiębiorcę (chyba każdy normalny wie, z czym to się wiąże) może przegłosować rodzina patusów, w której jedynym wkładem Seby w gospodarkę jest skrzynka żubrów kupowana co tydzień. Wiadomo, że gamonie żyjący głównie lub tylko z socjalu zagłosują za tym, kto im więcej obieca (albo obieca nie odebrać tego, co mają). I tym sposobem nigdy nie będzie lepiej. Spróbujcie pogadać o ekonomii z przeciętnym bywalcem Mopsu. Dla nich pieniądze daje im Duda/Morawiecki z własnej kieszeni, a jak im zabraknie, to po prostu dodrukują. Przez pikującą w dół edukację ludzie nie zdają sobie sprawy z absolutnych podstaw, jak działa gospodarka i czym jest ekonomia. Więc pod pewnymi względami wpis Bońka, choć koślawy, jest zgodny z prawdą.

Kikkhull
Kikkhull

Właśnie wykazujesz odwrotnie. Poziom wykształcenia jużdawno spadł na twarz, gdy zrównali studia zaoczne z dziennymi, „dla równośći jerwopejskiej” znaczy stołków dla swoich pociotków, obsadzanych na państwowych stanowiskach. Teraz mogą mówić, że mają magistra, papier warty tyle co kartka A4. I właśnie taka ciemnota też wybiera.

szmaja
szmaja

A ty co skończyłeś? Bo pieprzysz bzdury jak hołota bez szkoły.

Małgośka K Jabłońska
Małgośka K Jabłońska

Edukację masz obecnie pod przyciskiem palca. Ludziom zwaszcza młodym trzeba mówić jak żyć a nie wyciągać pierwiastki z PI. A ty przedsiębiorco ciesz się że masz głupszych co chcą na ciebie tyrać.

Polski Zwiazek Popularnych Niekompetentow.
Polski Zwiazek Popularnych Niekompetentow.

Dzis najwieksza debileria to ci „wyksztalceni w wielkich miast” tzw lemingi. To zakala narodu z pewnoscia. Wybrali w warszafce trzeskowskiego i teraz maja tony gowna w wisle. Mam nadzieje ze pija te gowna w kranie i im smakuje. TFU! Wybrac folksdojcza to gorzej niz matke zamordowac.

gall
gall

Lepiej zamordować matkę, jak oddać głos na bolszewickiego dudę.

Erni
Erni

Tony gówna to są w Twojej głowie.

Michał
Michał

Co masz na myśli mówiąc folksdojcz?

Ziemson hujev
Ziemson hujev

ale nie jest tak? profesor prawa nie jest sam jeden mądrzejszy niż 100 patusów walących dykte i rodzących dzieci na zasiłki? ogarnij może że poza czymś takim jak jebana poprawność polityczna jest jeszcze prawdziwe życie w którym jedni ludzie są LEPSI niż inni ze względu na inteligencje, dokonania, poświęcenie, upór Boniek ma racje jak głos żula jest równy głosowi człowieka który całe życie poświęcił nauce i to jest powód dla którego rządzą w Polsce tacy imbecyle, bo idiotę łatwo przekonać a jakim dnem jest ogół społeczeństwa idzie poznać po tym że przekonali ich tacy ludzie jak suski sasin ziobro pawłowicz piotrowicz i duda- czyli ludzie o poziomie ogłady i inteligencji mniejszej od jaskiniowca

Zige
Zige

Żyjemy w chorym kraju, w chorych czasach. Cham jest dumny z bycia chamem, przedsiębiorca jest traktowany jak złodziej. Kompletne pomieszanie z poplątaniem. Niepełnosprawny jest szmacony, rzuca mu się nędzne grosze na wegetację. Kobieta czy mężczyzna, w sile wieku, żyje z socjalu, produkując kolejne bombelki – i to jest ich wkład w lepsze funkcjonowanie państwa. Brniemy w coraz większe zadłużenie, ale nasz kraj toczy już tyle chorób, że chyba nie ma już szans na wyzdrowienie.

Małgośka K Jabłońska
Małgośka K Jabłońska

Do rządów pisu społeczeństwo było tak jebane że szok. O piczy kłak byśmy zostali bez ziemi transportu i wolności. Po pręgierzem zachodu. Teraz biedny ma na chleb a oligarchja poszła w chuj. Popatrz jak wszystko sprzedawali. A ludzie jebali po 3 zł za h w ochronie. Gardzę tobą jak nie widzisz zmiany na lepsze. Znaczy jesteś złodziejem któremu w dupce się pali i chcieli mnie Małgoś na prezydenta. Jak myśli w jakim celu ten kaumuk czyli ja miałby być prezydentem?

Zige
Zige

Małgośka, niech stracę, odpiszę ci. Rozumiem, że jak jestem przedsiębiorcą, to jestem tym złym, i to na mnie głupi tyrają, tak? Czyli idąc tym tokiem rozumowania, powinno się zlikwidować tych wstrętnych prywaciarzy, a cała gospodarka powinna zostać znacjonalizowana? Żeby każdy był na państwowym, a nie swoją krwawicą tuczył złodzieja przedsiębiorcę? Chyba już ktoś, gdzieś, kiedyś wpadł na ten pomysł. Jeśli nie wiesz kto, poszperaj w internecie. Dowiesz się też, jak to się skończyło.
Ludzie jebali za 3 zł na ochronie. Nie wiem, ile masz lat, ale ja pamiętam, że od ładnych paru lat (więcej, niż 5) pracodawcy skarżą się na braki personelu. Bo myślisz, że Ukraińcy dlaczego do nas przyjeżdżają? Podpowiem ci: 1) Część Polaków uciekła na zachód od tego grajdołka, żeby godnie żyć. 2) Jest spora grupa rodaków, która woli siedzieć na socjalu, niż pójść do fizycznej pracy. Jest to poniżej ich patusowatej godności.
Obawiam się, że jesteś przedstawicielką charakterystycznej grupy odpornej na argumenty, powtarzającej slogany i hasła, które rzadko mają potwierdzenie w rzeczywistości. Jestem przekonany, że za kilka, kilkanaście lat, kiedy wreszcie to wszystko pierdolnie, i obudzimy się po uszy w gównie, okaże się, że nikt tak naprawdę na Pis i Po nie głosował (jak z Niemcami i poparciem dla Hitlera). Wstydem będzie przyznać się do sympatii do nich, bo właśnie te dwie gówniane partie doprowadzą do tego, że Polska stanie się Wenezuelą Europy.
A tak na koniec, mam dla ciebie zagadkę: skąd się biorą pieniądze w budżecie państwa?

waffek
waffek

Zige – poproszę NIP/namiar na firmę panie „przedsiębiorco”. Chętnie zweryfikuję działalność w CEDIG/KRS. Inaczej ja jestem astronautą, a Twoje zdanie nic nie warte i pokazuje, że kłamcy głosują na kłamców. Piłka po Twojej stronie.

Zige
Zige

Waffek, a w jakim celu mam ci udostępniać te dane? Bo nie bardzo rozumiem, co to ma do rzeczy w naszej dyskusji? Czy od tego, czy jestem lub nie jestem przedsiębiorcą, zależy czy to, co napisałem jest prawdą? Dostrzegasz w tym lekki absurd? Bo prościej chyba tego nie wytłumaczę. Tak prywatnie, to mam kompletnie gdzieś, czy wierzysz, że jestem przedsiębiorcą, czy nie. Jeśli jesteś w stanie odnieść się do moich słów w merytoryczny sposób, to zapraszam. Mam firmę, ale równie dobrze mógłbym być tym astronautą, nie zmieniłoby to ani trochę tego, co uważam 🙂

waffek
waffek

Dziękuję, że się zweryfikowałeś. Ucinam dyskusję bo szkoda naszego czasu 🙂

Zige
Zige

Nie spodziewałem się niczego innego. Dziwnym trafem Małgośka też umilkła, kiedy chciałem merytorycznie podyskutować 🙂

normalny
normalny

Może POchwal sie co z ciebie za przedsiebiorca , jak właściciel salonu tatuażu , to przedsiebiorca nie bardzo pasuje.

Ismael
Ismael

Zmiana na lepsze jest tylko dla patusów twojego pokroju…

PewnieITakWszyscyZginiemy
PewnieITakWszyscyZginiemy

Zige nie kop się z koniem. Motłoch nie zrozumie.
Przecież im pieniądze daje rząd i prezydent – ze swoich 🙂

Niby społeczeństwo za poprzednich rządów było „j….”? A teraz „j….” są „jedynie” ci, którym chce się jeszcze np. pracować (nie piszę już o zatrudnianiu ludzi w firmie, bo w Polsce jest najgorszy klimat dla jakiejkolwiek działalności – o ile nie jesteś międzynarodową korporacją).

W tym żałosnym grajdole osoby pracujące są nikim, patologia utrzymywana z podatków ma się coraz lepiej.

Zmykaj z działalnością do jakiegoś normalnego kraju, póki jeszcze możesz.

Zige
Zige

Niestety, ale masz rację. Najsmutniejsze i najbardziej charakterystyczne jest to, że z tymi gamoniami nie można spokojnie porozmawiać, podyskutować na argumenty. Na blachę mają wykute proste slogany, których znaczenia zapewne nie rozumieją.
Ja akurat zamykam firmę, kończę kopać się z koniem. A najśmieszniejsze jest to, że takie ludziki pewnie przyjmą ta wiadomość z satysfakcją, ślepo wierząc, że kolejny przedsiębiorca mniej na rynku to dobra wiadomość dla Polski 🙂

PewnieITakWszyscyZginiemy
PewnieITakWszyscyZginiemy

Zamknięcie firmy to najlepsze co można w tym kraju zrobić – niech ci „uciskani” pracownicy sami zadbają teraz o swoje zatrudnienie. Przedsiębiorca w Polsce musi być masochistą – innego wytłumaczenia nie ma.

Ciekawe co zrobią władze naszego Bantustanu kiedy nawet ci najbardziej uparci wyniosą ze swoją działalnością się z kraju ? Zawsze można zarządzić konfiskatę majątków.

Dzidek
Dzidek

Now, kiss him

PewnieITakWszyscyZginiemy
PewnieITakWszyscyZginiemy

Dzidek – nie interesuje mnie co z tobą robią koledzy.

normalny
normalny

Wlaśnie widać , jakie efekt dało poświecenie nauce. Thebil , to mało powiedziane.

nocny cien
nocny cien

Ale to nie opinia Bonka tylko statystyki, mozna sie oburzac ale proponuje zaakceptowac.

Lukasz
Lukasz

Masz lepsze I gorsze felietony.

Ten natomiast to jest dramat.

Nie ma ŻADNEGO argumentu na obrone tych absurdalnych tez o zmianie zasad juz po de facto zakonczeniu gry.

Piles dzisiaj do poludnia z Bonkiem? Bo obaj weszliscie na Himalaje glupoty. Sorry

danek.michalowski@gmail.com

Ale jak to? Przecież przytoczył argumenty.

Lufi91
Lufi91

Bez przesady, argumenty są takie że jak teraz powiększysz ligę to będzie mniej kolejek ligowych i wcześniej skończy się sezon. Ma być euro, liga narodów,eliminacje pucharów, LM, LE. Inna sprawa że lepiej żeby w lidze została Korona i Arka bo
A) mają stadiony
B) mają kibiców
W 1lidze obecny poziom to 3 liga San Marino, bodajże 2 i 11 zespół dzięli 6pkt.
Awansuje Warta i grać będzie w Grodzisku przy pustych.
Awansuje Radomiak, grac będzie w Warszawie przy pustych.
Mielec sportowo spadnie w listopadzie.
Jedynie Podbeskidzie, stadion i kibice. Ale awansować mają 3 drużyny. I będziemy mieli
Płock, Raków, Warta, Nieciecza, z pustymi stadionami no chyba że Legia przyjedzie.

PewnieITakWszyscyZginiemy
PewnieITakWszyscyZginiemy

Jaki to pech, że stadiony oraz kibice nie grają. Prawdziwy dramat.

Olo
Olo

Ten temat śmierdzi korupcją z daleka

justyna
justyna

Bzdura.Te trzy spadające zespoły powoduje że ściąga się szrot aby na siłę się utrzymac.Zero stabilizacji.

printbartek6
printbartek6

To musiałby zostać również ŁKS , w innym przypadku to nie przejdzie gdyby ŁKS chciał do tego podejść tzw „ prawnie „ , smród by się długo ciągnął . A Panie Krzysztofie , jak Pan tak wszystko komentuje , to prosilibyśmy o komentarz na temat słów prezesa PZPN ( Polskiego !!!) , które obraziły miliony Polaków , ja osobiście nie wybieram mniejszego zła ( Duda-Traskowski ) , ale każdy ma mieć prawo do swojego wyboru , a już prezes Polskiego Związku ! , nie powinien się w ten sposób wypowiadać , jak dla mnie do natychmiastowej dymisji ! PS: a może rudzi nie powinni głosować , bo rudy to fałszywy !! ? Idąc tokiem rozumowania Bonka

Ludi91
Ludi91

W sumie racja, wszyscy by musieli zostać a awans z 1ligi tylko 2 kluby.

Gall
Gall

Polska to dziwny kraj. Jak Duda, Trzaskowski, Hołownia czy inny Bosak kłamią i obiecują gruszki na wierzbie to wszyscy im biją brawo. Jak ktoś napisze fakty podając za Komisją Wyborczą…. wszyscy go wyzywają. Może sposób wpisu nie był najlepszy ale napisał prawdę. Kiedy w tym kraju będzie tak, że ludzie zaczną bić brawo za prawdę a nie kłamstwa??
Co do pomysłu Stanowskiego, argumenty są ok. Już dziś widzę, że emocji w naszej kopanej lidze praktycznie nie ma. Za chwilę Legia przyklepie majstra i to na terenie największego wroga (serce każe myśleć inaczej ale rozum mówi, że tak będzie). W grupie spadkowej, wszystko praktycznie pozamiatane. Tak więc jest wielce prawdopodobne, że za rok będzie podobnie. Szkoda tylko w tym wszystkim ŁKS bo gdyby wiedział wcześniej (dajmy na to przed pierwszymi meczami pucharu maja) to może inaczej by grali? A tak, może wyjść duże zamieszanie i smród. Podkreślam jednak, że pomysł całkiem spoko i warty rozważenia ale nie w tej chwili. Na to wydaje się być już za późno. Przynajmniej o kilka kolejek za późno.

PewnieITakWszyscyZginiemy
PewnieITakWszyscyZginiemy

Tak ŁKS grałby inaczej – wymieniałby 2000 podań w trakcie meczu, a tak tylko 500. Litości.

Jarek Mergner
Jarek Mergner

Dokładnie. Żółtek albo Bosak. Ciemnota oczywiście za pisuarem. I nic dziwnego, że wielu chce emigrować, w tym ja. Nie będę dokładał własnych pieniędzy z podatków i wysiłku, żeby dawać kasę dyletantom. To tak jakby płacić podatki ŁKS-owi, a oni palą moimi pieniędzmi w kominku za Guimę, Pirulo i tym podobny szrot. Nigdy!

Wymiotowalem
Wymiotowalem

Brawo. Nikt logicznie Ci się nie przeciwstawi. Faktycznie, pierwsze akapity: Oszalał?! Ale po chwili: Ma rację!!!

Masz wejścia, promuj ten pomysł u góry.

Najważniejsze jest jedno. Nikt nie traci.

Lion
Lion

Oprócz ŁKS-u.

Asd
Asd

Sorry. Dla mnie Arka i Korona powinny lecieć ale jeśli liga by była powiększona, to niech sobie zostają. Mówienie o tym, że ŁKS, (po tej patologii, która prezentuje na boisku) coś traci, jest po prostu nietaktem. Za takie spierdolenie się z ligi powinno się wracać do „sejwa” dwa poziomy niżej. Poza tym : 2 miejsca więcej ? Logiczne, że dla tych co są wyżej w tabeli a nie dla ŁKS. A ŁKS da sobie radę, bo wbrew temu jak chujowo pokazał się zespół, zarządzanie tam ma ręce i nogi. Mam nadzieję, że jak wrócą za rok, będą silniejsi.

MarianoItaliano
MarianoItaliano

Już kiedyś dzieliliśmy punkty dla emocji. I było lepiej? Przestańmy promować patologię w Ekstraklasie, a niestety, te 2 kluby są jej przedstawicielami w pełnej krasie. Chce Pan emocji? To proszę skomentować pełną uprzedzeń i stereotypów powyborczą wypowiedź prezesa PZPN.

Ludi91
Ludi91

Masz rację w Arce i Koronie masa szrotu z zagranicy. Tyle że wszystkie kluby które awansują będą takie same, tyle że bez kibiców i jak Warta bez swojego stadionu

PewnieITakWszyscyZginiemy
PewnieITakWszyscyZginiemy

A Legia ma swój stadion?

maestro91
maestro91

Powiem tak dwa argumenty nie zmienia się reguł pod koniec gry a po drugie kto zabroni Arce czy Koronie czy LKSowi awansować w przyszłym sezonie do ekstraklasy i esa 34 rozpocząć w najwyższej klasie rozgrywkowej a nasza ekstraklasa i tak jest słaba więc nie warto pudrować ją przy zielonym stoliku

printbartek6
printbartek6

Tzw „ pudrowanie trupa” . Jak już tak próbować to awansować więcej z 1 ligi w nagrodę za wysokie miejsce , a nie dawać utrzymanie za 15 i 14 miejsce w polskiej lidze

Marcin
Marcin

A co z podziałem tortu z praw telewizyjnych, zamiast na 16 trzeba będzie dzielić na 18 kawałków.

Łoker
Łoker

To Panie Stanowski – zwiększ Pan liczbe zespołów, które awansują z I ligi do Ekstraklasy, a nie chcesz Pan utrzymywać na siłe spadkowiczów. To kradzież.

Placzul
Placzul

Kołakowski i Bartoszek to kumple Stanowskiego.

Norbert
Norbert

Mój argument jest taki: ta liga i tak jest nieoglądalna. Jedyny powód, żeby się tym interesować jest bycie kibicem jednej z drużyn. Tacy ludzie i tak pójdą na stadion.

Pączuś
Pączuś

To dlatego prawa do transmisji Ekstraklasy co kontrakt biją kolejne rekordy i są główną częścią budżetu większości klubów?

Piotr
Piotr

Dramat pomysł, jawne krzywdzenie ŁKSu.

Amber Mozart
Amber Mozart

powiem odwortnie – nie tylko Korona i Arka powinny zlecież, ale również w przyszłym sezonie należy wypierdolić 3 zespoły i nie powiększać ligi

Semp
Semp

A w czym jest lepsza Arka czy Korona od Warty lub Stali Mielec? Frekwencja na Koronie jest tak śmieszna, że pewnie na Niecieczę przyjdzie więcej ludzi. O ich popisach czysto piłkarskich od tyłu lat nie wspominam.
Już bym wolał awans pięciu klubów z I ligi niż utrzymanie tych pokrak z Gdyni i Kielc. Zawsze jakiś powiew świeżości, nawet jeśli trwałoby to maksymalnie do końca września…

Ludi91
Ludi91

Choćby z tym są lepsze że mają stadiony i kibiców. 3k to więcej niż 300 osób na warcie czy termalice

qdlaty81
qdlaty81

kurwa jak miasta po kilkaset tysięcy ludzi nie są zainteresowane oglądaniem piłki, to pierdolić te miasta. I jeszcze miliony dotacji od miasta. Na co to? Jak lud chce igrzysk to niech kupuje bilety i abonamenty.
80% pensji piłkarzy takiego Radomiaka jest podobno pokrywanych z miastowych stypendiów sportowych. Ale nie że stypendia dla młodych Polaków, nie nie. Kurwa co to ma być? Socjalizm? Jak klient nie wydaje kasy w sklepie to sklep pada. Proste jak jebanie.
Korona i Arka nie wyglądają na profesjonalnie zarządzane przedsiębiorstwa. Może czas na katharsis

michael
michael

No o i co z tego? Często awans do najwyższej klasy rozgrywkowej powoduje impuls dla miasta/kibiców/działaczy. Każdy kiedyś musiał awansować i musiał budować swoją pozycję.
Widząc te straszne pustki na Koronie wcale mi ich nie żal.
Mówię o sytuacji sprzed pandemii rzecz jasna.
Trzeba dać innym miastom szanse, tym bardziej, że sporotwo sobie to wywalczą.

Jarek Mergner
Jarek Mergner

Więcej powinno być takich Termalik w eklapie. Prywatny właściciel, ma pieniądze, niech się bawi. A nuż zbuduje zespół na regularne puchary? Oby! Bruk-Bet to polski Szachatar oczywiście w bieda wersji. Niech wezmą sobie trenera z Portugalii/Brazylii do tego 5-6 zawodników typu Luquinhas bawimy się!

PewnieITakWszyscyZginiemy
PewnieITakWszyscyZginiemy

Nieciecza przynajmniej daje nadzieję, że taka Legia dostąpi kolejnego zaszczytu agro-wpi….. 🙂

TS Wisła
TS Wisła

Chyba cie popierdoliło. pozdrowienia z Wiślackiego Krakowa

Gniotek
Gniotek

Tak jak napisał Wiślak – przegrzałeś, Stano, pomysł kompletnie do dojpy. Już wolę dwa nowe nawet biedne kluby od tegorocznych spadkowiczów, zasad gry w jej trakcie nie zmieniajmy.

Pozdr z legijnego Krakowa.

michael
michael

Dokładnie, nowe miasto równa się nowy impuls i pewna „egzotyka” 😀
Mnie osobiście brakuje na mapie Klapy takiego Olsztyna, Lublina, Rzeszowa, Suwałk. Oby prędzej czy później awansowali, a wtedy Stanowski im furtki nie zamyka.

Łukasz
Łukasz

Co prawda nie wyzywalem Pana w myślach od debili, ale byłem bardzo ciekawy jakie będą argumenty w tekście. Przeczytałem i się z większością zgadzam. Jedyny argument przeciw: ŁKS, który zawsze będzie mógł powiedzieć, że inaczej by grał od kilku kolejek mając realne a nie tylko matematyczne szanse na pozostanie. Dodam, że nie jestem kibicem żadnego klubu z ostatnich 3 miejsc. Pozdrawiam

Michal Sz
Michal Sz

Liga z Koroną i Arką też jest ligą nieoglądalną. Zbieraniny bez ładu i składu. Zawsze jest jednak jaka szansa, że nowe drużyny pokażą coś co da się oglądać, tamte 2 kluby tego nie dają.

qdlaty81
qdlaty81

na pewno lepiej się ogląda Raków w Bełchatowie niż Arkę gdziekolwiek

Benis Jądro
Benis Jądro

Jedynym argumentem przeciw jest ten, że nie zmienia się reguł gry w czasie gry. Poszkodowany mógłby się czuć ŁKS, zapewne podnieśliby argument, że inne byłoby morale drużyny w ostatnich kolejkach, bo szans na 15 miejsce przecież nie stracili.

Nie mniej pomysł autora podoba mi się i też uważam, że mniej czasu na rozegranie sezonu 2020/21 to dobry pretekst do przyspieszenia reformy. Poza tym biorąc pod uwagę potencjalnych beniaminków z I ligi, pozostanie Arki i Korony może jednak podnieść (hehe) poziom ligi.

Na koniec argument zupełnie z dupy. Ja jestem ekstraklasowym świrem i po prostu lubię Arkę i Koronę.

michael
michael

Skąd Ty wiesz co będzie z tymi beniaminkami? Często oni jadą ja świeżości, motywacji, entuzjaźmie i wcale nie jest powiedziane, że obniżą poziom tej klapy, a trochę impulsu w nowych miastach się przyda, bo przecież każdy kiedyś musiał awansować, a kasa w tej lidze daje zupełnie nowe możliwości.

Norbert
Norbert

Tylko jeden i to z zastrzeżeniem, ze osobiście mam to w dupie, ale pewnie komuś tam zależy – kluby z I ligi podniosą larum, ze przecież one są pozbawiane ekstraklasy, a (tak przynajmniej powiedzą) ułożyły budżety pod awans.

Lion
Lion

Przecież kluby z I ligi by awansowały w takiej samej liczbie. Jedyny argument przeciw, to ŁKS.

Kowalczyk to menel
Kowalczyk to menel

A w czym są lepsze bidna Korona i kiepska Arka niż PBB i dajmy na to Warta? Ta dyskusja może i byłaby w porządku w czasie pandemii, a nie na kilka kolejek przed końcem. To faktycznie podchodzi pod stronniczość, bo co, jakby spadały dwie Wisły to byłoby OK? Dla mnie w ogóle sytuacja w ktorej spada tylko jedna drużyna to porażka jeśli idzie o emocje. Ale idąc dalej, to trudno nie przyznać racji argumentom typu, że trzeba będzie grać długi i mało emocjonujący sezon kiedy akurat nie ma czasu. Tylko takie rzeczy komunikuje się wcześniej, albo „połyka żabę”.

pepe72
pepe72

ESA37 bez podziału punktów pokazała, że jest raczej bez sensu. Było o tym wiadomo od razu ale się prezes uparł.
Co do zmiany teraz to deczko za późno. Trzeba było to ustalać przed restartem po wirusie.

Gibon
Gibon

Craxa dostanie, przypuszczam – 10pkt i już mamy następnego „chętnego” do spadku

Urkides
Urkides

Poziom rozważań o piłce w Polsce jest na poziomie listwy podłogowej. Każdy się uważa za myśliciela i samorodnego geniusza.
Generalnie chodzi o to że w mamy za mało piłkarzy na poziomie żeby obsłużyć nawet 16-o zespołową ligę a tu nam zafundowali 18-o zespołową i będa nudy jak cholera. Bo trenerzy i piłkarze nie wytrzymują presji psychicznej w ciągłej rywalizacji. Mogli zostać stróżami nocnymi na parkingach, tam presja jest minimalna a kto chce uprawiać sport zawodowy, to presja powinna być jego żywiołem.
Najpierw trzeba było stworzyć mocną I ligę a potem kombinować o powiększeniu eklasy. Najpierw te dziennikarskie przydupasy Bońka podskakiwały z zachwytu na deformą a teraz już zaczynają swoją stałą dyskusje o atrakcyjności i sprwiedliwości. To jest temat uniwersalny, bo nie trzeba się na niczym znać żeby oplatać koszały opały.

SikorBart
SikorBart

Ogólnie pomysł logiczny, szkoda że pobudki mniej szlachetne. Jedno wielkie kolesiostwo.

Wotafak
Wotafak

Co za pierdolenie !

tho
tho

Kasę z praw dla klubów trzeba by było podzielić na więcej części. Kluby zrobiły sobie bardziej lub mniej realne plany finansowe na następny sezon (wymóg licencyjny) i w obecnych czasach zabieranie im części tej kasy dla „podniesienia emocji” trochę się kłóci wewnętrznie. Większości klubów opiera budżety na pieniądzach z praw i raczej niechętnie oddadzą „janosikowe” na utrzymanie 2 klubów, które sportowo spadną z ligi. Spadną sportowo, niech sportowo też awansują w następnym sezonie. Nikt im nie broni.

A jeżeli ten argument nie wystarczy – jak Korona się utrzyma będziesz mieć Mietka na sumieniu!

Arek
Arek

Nie rozumiem głównej linii argumentacyjnej – że za podobnym zabiegiem, wzbudzającym wiele kontrowersji (casus ŁKS-u, co zostało już przez innych komentatorów wspomniane), stoi potrzeba emocji? Przecież to logiczne, że emocji tak czy siak nie będzie. Jak napisał Urkides – mamy bardzo słabą ligę. Ale poszedłbym dalej – Ekstraklasa, patrząc na jej obecny poziom, powinna liczyć maksymalnie dziesięć zespołów (gdzie mamy dwóch spadkowiczów, jeden gra baraże i nie ma miejsca na palenie Janka w środku tabeli). Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie zagwarantować, że tort dzielony na mniejszą ilość części może przełożyć się na lepszych piłkarzy i wyższy poziom. Nie dojeżdżasz sportowo? Niezależnie czy jesteś z Gdyni, Krakowa, Kielc czy Tychów dziękujemy i zapraszamy kolejnego.

MarekB
MarekB

A dlaczego kluby z ekstraklasy mają zostać?
Grali – mają mało punktów więc spadek.
A w to miejsce wprowadzić tych z I ligi zgodnie z regulaminem i dołożyć następnych też z I ligi.
Tak według mnie byłoby sprawiedliwie.

Adrian
Adrian

Bandę Świrów bym zostawił, ale obecna Korona……

Wokiee
Wokiee

To proponuję inaczej. Dodatkowy baraż pomiędzy 3 spadkowiczami a drużyna która doszła do finału play-off. Losowanie i meczi rewanż. Zwycięzcy zostają w lidze. W ten sposób Łks nie może protestować.

Maciej
Maciej

Argument przeciw jest taki, że tworzymy precedens. Gdy za rok ktoś będzie miał spaść w sportowej rywalizacji, powoła się na tegoroczny precedens i zapyta: w czym mój klub jest gorszy od Arki i Korony? Dlaczego oni gdy powinni spaść to zostali uratowani przy zielonym stoiku a mu to już nie? Teraz my chcemy utrzymania przy zielonym stoliku bo nasze prawa są w Polsce analogiczne jak Arki i Korony.

baran
baran

Bo właścicielem Arki jest partner biznesowy Krzycha, a Korony kumpel.

wkolski
wkolski

Ale wiesz, że w Polsce nie ma czegoś takiego jak prawo precedensu?

Radzio
Radzio

Tak naprawdę w ciągu ostatnich lat praktycznie w każdym sezonie mistrzostwo warzylo sie do ostatniej kolejki, A ten sie jeszcze nie zakończył, więc na jakiej podstawie autor zakłada że lider nie wiadomo jak odskoczy I zdobędzie mistrza nie wiadomo ile kolejek wcześniej???? Wyjątek nie jest regułą

Wojtek
Wojtek

Logiczne argumenty. Jestem za

Morfeusz
Morfeusz

Trzeba natychmiast tę ligę zredukować do 10 zespołów. 2 najsłabsze by spadały, a 3 końca grała by baraż. Skończyło by się pieprzenie, że gramy o 8, a potem jakoś to będzie (czyt. Zajebiście! Mamy wakacje!) 2 liga (kretyńsko nazywana 1) nadal liczyła by 18 zespołów, ale grały by w niej Wisła K, Zagłębie L, Arka, Korona. Drużyny z przyzwoitą infrastrukturą, które w przypadku awansu nie musiałby przekonywać komisji licencyjnej, że może i nie mamy stadionu ale w sumie to tamci to dopiero są be. Można by było też przetransferować część pieniędzy z ekstraklasy, (która była by mniejsza) do niższej klasy rozgrywkowej, gdzie poziom sportowy, zainteresowanie, oglądalność etc zanotowałaby wzrost. Ale można też na siłę poszerzać eklape.

Bartek
Bartek

Ten sezon Premier League był i jest wybitnie pasjonujący. Kwestia mistrzostwa będzie się ważyła do ostatniej kolejki. Cała Anglia, a może i świat żyje tym, czy spadnie Norwich, Aston Villa czy Bornemouth. W lidzie włoskiej rok w rok zmienia się mistrz, a Juwentus wcale nie jest hegemonem. Kwestia spadku także rozgrzewa Italię do czerwoności.

A teraz poważnie.

Nie wiem skąd ta chęć kombinowania. Albo się na coś umawiamy, albo nie. Chyba mamy dość decydowania o rywalizacji sportowej przy zielonym stoliku. I czemu liga musi być tak sztucznie ciekawa? W każdej lidze są zespoły, które o coś grają i takie które chcą tylko bezpiecznie zakotwiczyć i przetrwać do następnego sezonu. Może zamiast robić takie bzdurne kombinacje, inaczej podzielić kasę. Tak żeby każde miejsce związało się z ciekawym wpływem na konto? A co z piłkarzami, może zrobić coś, żeby towarzyszyła ich grze także ambicja, bo to założenie z felietonu taką ambicję właściwie wyklucza.
Może właśnie jeden tego typu sezon pozwoli klubom dać pograć młodzieży, może zamiast sprowadzać starych Słowaków na ratowanie ligi postawi się na miejscowych chłopaków, może nawet o naiwności powstanie jakiś plan rozwoju. Sztuczne podgrzewanie emocji niczemu nie służy.
Zdrowie starych Słowaków.

Czcibor Czcigodny
Czcibor Czcigodny

Chyba we wszystkich ligach większość meczów jest o pietruszkę. Wszędzie jest środek tabeli, który nie ma szans na puchary, ale nie zagraża mu spadek. W NBA nie ma spadków, o mistrza bije się kilka klubów i żyją. W Formule 1 połowa stawki nie ma szans na punkty a jeżdżą i nikt nie narzeka. Tylko u nas się ubzdurało, że każdy mecz ma być o wszystko. Spokój też jest potrzebny.

Pecewu
Pecewu

Jeśli chodzi o NBA:
Niby tak, ale, kurwa, nie do końca. W NBA są Drafty (w efekcie których najlepsze młode talenty idą do najgorszych drużyn ligi), nie ma kwot odstępnego (podpisujesz kontrakt i wypełniasz go do końca albo wymieniasz koszykarza na innego wraz z jego kontraktem), jest salary cap, który, w przeciwieństwie do tego w FIFA, działa. Efekt jest taki, że drużyny z dna tabeli cyklicznie stają się jej liderami co kilka lat. Mało tego, szef NBA może zablokować transfer, jeżeli zaburzy on równowagę ligi (casus Chrisa Paula i Los Angeles Lakers).

Także tego: porównywanie jakiejkolwiek ligi piłkarskiej z NBA nie ma żadnego sensu. To tak jakby Sebastian Szymański MUSIAŁ być oddany do Miedzi Legnica dwa lata temu.

Janek
Janek

Z tym transferem Chrisa Paula chodziło o co innego. Jakoś nie zablokowali Durantowi dołączenia do ekipy po dwóch finałach NBA i jednym mistrzostwie.
New Orleans Hornets nie mieli wtedy właściciela, więc liga była właścicielem drużyny. Dlatego komisarz ligi mógł zablokować taki trade, który jeszcze bardziej osłabiałby zainteresowanie wokół tej drużyny, która i tak miała problem z frekwencją na trybunach. Stąd choćby ta zmiana nazwy na Pelicans, żeby wzbudzić lokalny patriotyzm (pelikan to stanowy ptak Luizjany).
W NBA są te emocje, bo nawet jeśli twoja drużyna jest słaba to możesz znaleźć jakąś gwiazdę i na niej budować. Kiedy w ekstraklasie znajdziesz gwiazdę jako drużyna z końca stawki to pójdzie ona do Legii albo za granicę i koniec budowania potęgi, dlatego od lat na szczycie i to w całej pilce nożnej, są zawsze te same drużyny.

Artur
Artur

Pełna zgoda.
Szukanie emocji po „analizie” klubów to bardzo sztuczny twór. Przecież w ostatnim sezonie to raczej ŁKS miał grać ciekawą piłkę, a Raków raczej mieć problemy z utrzymaniem, zwłaszcza, że nie grali u siebie. Rzeczywistość mocno zweryfikowała przewidywania „ekspertów”.
Zgadzam się, że wyniki sportowe (choć bardzo ważne) nie mogą być jedynym warunkiem sankcjonującym pobyt klubu w danej klasie rozgrywkowej (licencje). Z drugiej strony należy uważać, żeby nie dopuszczać w ogóle do takich rozważań, kto powinien zostać, a kto spaść, żeby było więcej emocji. Przecież to wierutne zaprzeczenie wszelkiej rywalizacji sportowej…
Moja konkluzja jest taka: mniej zielonego stolika, więcej zielonej murawy.

Lysy
Lysy

Gdzie można znaleźć wasz tekst w którym Mirek Tłokiński pokazuje prawdziwą stronę Bońka? Usunęliście?

SKIZ
SKIZ

Korona? może najpierw niech się znajdzie zaginiony właściciel…Arka? ile lat się ślizgała i jak nie ręka Siemaszki to mecz przyjaźni z Zagłębiem…niech spieprzają jak najszybciej. Nie obchodzi mnie stan konta Warty czy Podbeskidzia niech grają w ESA skoro zasłużą na boisku a jak spadną za 2 lata to spadną niech pokaże to czas a nie idiotyczne pomysły…

Bartek BAchorski
Bartek BAchorski

Z mojej perspektywy – kibica Legii mecze o stawkę(w których nie gra Legia) nie są ani lepsze ani ciekawsze. Może dziennikarze robią wokół nich ciekawsze materiały i tyle. Dużo przyjemniej się też oglądało oba mecze z Wisłą czy ŁKSem niż męczarnie z Lechem czy Jagą w tym sezonie więc z mojej perspektywy kompletnie nie ma to znaczenia kto awansuje, a kto spadnie. Mecze o puchary też w sumie mnie już kompletnie nie grzeją – śmieszne że Probierz wypadł z gry i tyle.

Można się zastanawiać ilu jest takich kibiców jak ja wśród tych, którzy oglądają mecze Ekstraklasy, którzy raczej oglądają swoją drużynę i czasami przy okazji jakieś pozostałe mecze ale jeśli mają do wyboru bezpośrednią walkę o utrzymanie i jakiś Pogoń – Cracovia to w sumie nie widzą różnicy i obejrzą ten mecz który akurat im się włączy. Na serio mam spore wątpliwości, że jakaś znacząca liczba niezaangażowanych w swój klub kibiców przedłoży walkę o utrzymania Korona – Wisła Płock nad dowolny inny mecz który ich nie grzeje. Dziennikarze, żeby móc zarabiać z każdego meczu postarają się zrobić spotkanie o ciekawym kontekście i ten sam ciekawy kontekst powinny władze ligi sprzedawać sponsorom i tyle. W sumie można by zobaczyć jaka była oglądalność meczów ŁKSu czy Górnika(które o nic nie grały) w porównaniu do meczów Korony czy Arki.

Ekstraklasa to i tak produkt nieoglądalny i obecność czy jej brak Korony czy Arki tego nie zmieni.

Darek
Darek

Takie bzdety na 3 kolejki przed końcem, a takie rzeczy ustala się przed rozgrywkami. Gdyby wcześniej ŁKS by wiedział, że tylko jedna spada, to by walczyli do końca i w to wierzyli, a tak odpuścili wcześniej. Gdyby iść Pana beznadziejnym tokiem myślenia, to powinno się usunąć z telewizji wszystkie mało atrakcyjne redaktorki, bo przez ich urodę może spaść oglądalność. Taki z Pana wiejski filozof

Urbi59
Urbi59

Jeżeli dzban Stanowski tak się martwi o emocje w przyszłym sezonie ESA to wystarczy pozostawić obecny model trzech spadkowiczów i więcej awansów z 1L. (powiedzmy 3 bezpośrednio + 2 z baraży)

Wtedy są zachowane emocje w walce o utrzymanie w ESA i dużo łatwiej będzie o powrót do elity takim klubom jak Arka, ŁKS, Korona, Widzew, GKS Katowice, bo będzie sporo miejsc na awans.

Ejojojo
Ejojojo

Coś na podobne nba może zawsze te same drużyny piłkarze będą chcieli zostawać mistrzami o tak co do 18 drużyn to już dawno powinno się stać.

Mr Beatle
Mr Beatle

Niestety Panie Krzysztofie, ale zdaje się Pan starzeć. Niegdyś Pańskie felietony, w których stawiał Pan odważne tezy trzymały poziom. Można było się nie zgadzać, lecz logicznie podważyć rozumowanie było ciężko. Wysnuwa Pan tezę na podstawie znanych wyników większości meczów w sezonie oraz znajomosci reguł na przyszły sezon. Ani wyniki obecnego sezonu, ani zasady przyszłego nie mogą wpływać na reguły w trwajacym sezonie. Tego się nie da uzasadnić. Słusznie Pan zauważa, że liga może doznać stagnacji pod względem atrakcyjności klubów. Powinno się o tym myśleć projektując rozszerzenie ligi (np. zamiast jednego spadającego zespołu jeden + 2 baraże). Jeśli mamy się kierować atrakcyjnością i emocjami w lidze, niestety znowu pudło. Zostawiając słabsze sportowo zespoły ułatwia się odjazd Legii, ergo te ważniejsze emocje (w walce o mistrzostwo) raczej szybciej opadną. Dodatkowo, kolejny sezon może być w dużej mierze „zdalny” patrząc na obecna sytuację. Wtedy stadiony i frekwencja schodzą na jakiś 5-ty plan (bo już od dawna telewidzowie są marketingowo ważniejsi od tych zasiadających na stadionach). Życzę formy, bo dzisiaj gładkie 0:3.

Forever
Forever

Wszystko fajnie tylko że IMO dla podtrzymania emocji to trzeba ligę zmniejszać a nie powiększać
Więc może zamiast pisać o utrzymaniach niech pan zacznie lobować za zmniejszeniem ligi do 10 drużyn

Maciewj
Maciewj

Głosować na Trzaskowskiego to obciach, to taki drugi Petru., Wymuckany na botoksie, oderwany od zwykłych spraw, pogardzający ludźmi . Dokładnie jak dziś BONIEK POWIEDZIAŁ – że to ciemnota. Duda jest najbliżej ludzkich spraw mimo wszystko.

PewnieITakWszyscyZginiemy
PewnieITakWszyscyZginiemy

I jeden i drugi to sterowane zdalnie marionetki. Jeden i drugi oderwani od rzeczywistości, obiecujący złote góry biednemu motłochowi. Ten obecny kompromituje się kolejnymi idiotycznymi obietnicami bez pokrycia, ten (prawdopodobnie) przyszły kompromituje się odkąd pojawił się na świeczniku.
Wybór między dżumą a cholerą – w normalnym kraju zamieszkiwanym przez mądrych ludzi ci dwaj nie istnieliby w polityce.

Jarek Mergner
Jarek Mergner

Pełna zgoda chłopcze! Tylko Żółtek i Bosak! I Urban, Stonoga oraz Braun/Mentzen, ale oni nie kandydują.

Adrian S.
Adrian S.

Ciekawy pomysł, ale ja bym zostawił sytuacje bez zmian, gdy w tym sezonie spadną 3 zespoły ŁKS, Korona, Arka dość mocne marki w polskim futbolu, zakładając awanas Widzewa i GKS Katowice z II ligi l, w I lidze będziemy mieć pełno emocjonujących spotkać zarówno o utrzymanie oraz głównie o awans do ekstraklasy, a w samej ekstraklasie zespoły które nie będę musiały strać się tak mocno o utrzymanie będą miały szanse na wprowadzenie stabilizacji i budowanie kadry na przyszłe sezony, a nie utrzymanie za wszelką cenę. Walka o mistrza czy też puchary może być emocjonującą gdyż mogą się do niej włączyć nowe zespół choćby taki Raków Częstochowa. A poza tym jest to trochę kombinowanie oraz zmienianie zasad podczas rozgrywek co nie jest do końca fair. Podsumowując w przyszłym sezonie pełno emocji w I lidze oraz niespodzianki w górze tabeli ekstraklasy, nie psujmy tego 🙂 5!

Michal
Michal

Ogólnie ten sezon jest mega nie fair że spadają 3 a za rok 1… Mafia rudego Arce ukradła minimum 6punktow więc takie rozwiązanie ma sens…

magia
magia

Niewarta Poznań nawet nie zblizy sie z ilosciazdobytych punktow do obsmiewanego ŁKS-u. Nie mam absolutnie nic do zespolu czy miasta, ale ich gra jest na naprawde niskim poziomie

Jarek
Jarek

Sprawdź gamoniu gdzie chodzi najmniej kibiców gwarantuje Ci że wisla płock jest wyżej niż mistrz Polski Piast Gliwice A są inni , a stadion w Płocku właśnie powstaje nowy

Weszło
05.07.2020

Czy właśnie poznaliśmy mistrza Włoch?

Podobno Milan od dawna nie siada przy jednym stole z tymi, którzy rozdają karty w świecie calcio. Podobno, jednak dziś było inaczej. Dziś każdy, kto tak sądził, dostał od Rossonerich pstryczka w nos. Bo całkiem możliwe, że to właśnie Milan wygrywając na Stadio Olimpico z Lazio jako pierwszy zespół w tym sezonie Serie A, rozstrzygnął losy mistrzowskiego […]
05.07.2020
Weszło
05.07.2020

Festiwal błędów w wykonaniu Lechii. Gra o puchary będzie ciekawsza

Wiele kart w lidze do rozdania już nie ma, ale walka o puchary – i owszem, ten serial może potrwać do końca. Po części dlatego, że kluczowy w tej układance jest Puchar Polski. Po części dlatego, że o czwarte miejsce, które może być premiowane grą w Europie, walczy wciąż całkiem spora stawka. Wygrana w Gdańsku […]
05.07.2020
Niemcy
04.07.2020

Klasa Lewego, klasa Bayernu. Bayer dodatkiem do finału Pucharu Niemiec

To miał być przyjemny wieczór i dla Bayernu, i dla Roberta Lewandowskiego. Tak też się stało, wszystko poszło zgodnie z planem. Monachijczycy pewnie pokonali Bayer Leverkusen w finale Pucharu Niemiec. W swojej historii sięgnęli po to trofeum po raz dwudziesty. „Lewy” przyczynił się do tego dwoma golami, dzięki czemu pobił życiowy rekord strzelecki w jednym […]
04.07.2020
Weszło
04.07.2020

Takich skrzydłowych lubimy. Czas zacmokać nad Kamińskim

Trzy gole, jedna asysta i jedno kluczowe podanie – może nie jest to oszołamiający dorobek dla skrzydłowego. Ale jeśli skrzydłowym jest osiemnastolatek, który tak naprawdę regularnie zaczął grać dopiero od wiosny, a jeszcze przez początek rundy grał na boku obrony – wówczas wygląda to już przyzwoicie. Na Jakuba Kamińskiego po prostu aż miło popatrzeć. To […]
04.07.2020
Weszło
04.07.2020

Warta wysycha, dziś pomogli jej w tym sędziowie

Warta Poznań, choćby chciała, z barażów o Ekstraklasę się nie wypisze. Ma za dużą przewagę, poza pierwszą szóstkę już nie wypadnie. Drużyna z Wielkopolski jednak konsekwentnie oddala się od bezpośredniego awansu. Na domiar złego, dziś została ofiarą chwilowego zaćmienia sędziów, których błędy niestety stają się normą w I lidze po koronawirusowej przerwie. Doliczony czas pierwszej […]
04.07.2020
Weszło
04.07.2020

Prawa obrona, czyli dziura w legijnej konstrukcji

Legii nie udało się dzisiaj przyklepać mistrzostwa, ale chyba nikt nie ma większych wątpliwości, że tak się stanie. Wojskowi musieliby przegrać wszystko do końca, reszta wygrywać, no, bez szans. Dlatego już teraz trzeba myśleć o eliminacjach do Ligi Mistrzów. I wydaje się nam, że dostrzegamy w tej konstrukcji sporą lukę: mianowicie chodzi nam o prawą […]
04.07.2020
Włochy
04.07.2020

Juventus wygrywa derby. Ronaldo przełamuje się z wolnego

Tyle prób, tyle niepowodzeń, tyle okrzyków frustracji, że kibice Juventusu już chyba przestali wierzyć, że kiedyś to będzie miało swój kres. Odkąd Cristiano Ronaldo przyszedł do Turynu, w Padzie przepłynęły już hektolitry wody, a genialny Portugalczyk wciąż pozostawał bez bramki z rzutu wolnego, choć przecież swojego czasu był uznawany za jednego z najwybitniejszych egzekutorów tego […]
04.07.2020
Weszło
04.07.2020

Koronacja przełożona. Lech oddaje głos do Gliwic

W ostatnich dniach ludzie związani z Lechem Poznań często wracali do poprzednich spotkań z Legią Warszawa. Narracja była prosta – może i oba przegraliśmy, ale zarówno w październiku, jak i w maju, gorsi od rywala nie byliśmy. Jeśli była to zorganizowana akcja, mająca na celu zbudowanie pewności siebie przed trzecim starciem z liderem Ekstraklasy, trzeba […]
04.07.2020
Weszło
04.07.2020

Raków tym razem nie dojechał na pierwszą połowę

Jeśli oglądaliście poprzednie mecze Zagłębia i Rakowa w grupie spadkowej, to doskonale wiecie, że chwytając za piloty nie musicie obawiać się o plażowanie. Szczególnie może podobać się Raków i to on był faworytem. Raz, że grał u siebie, dwa – w Zagłębiu brakowało Białka, Żivca i Drazicia (uraz wykluczył go z końcówki sezonu, wrócił  się […]
04.07.2020
Weszło
04.07.2020

Stal Mielec – Robin Hood I ligi. Ogrywa czołówkę, traci z dołem tabeli

Jak powinien grać lider tabeli w meczach z ekipami, które walczą o utrzymanie? Pewnie, konkretnie, efektownie. I właśnie takich przymiotników nie użyjemy, żeby opisać postawę Stali Mielec, która znów potknęła się w spotkaniu, w którym była zdecydowanym faworytem. Punkt z Mielca wywozi dziś Odra Opole, choć – szczerze mówiąc – drużyna Dietmara Brehmera może być […]
04.07.2020
Weszło
04.07.2020

Status quo zachowane, Miedź remisuje z Tyskimi

Bardzo fajnie ogląda się w ostatnich tygodniach I ligę, serio. Nie ma w tym krzty ironii, nawet jeśli momentami brakuje defensywnego ogarnięcia czy technicznej dokładności – atrakcyjność zupełnie to rekompensuje. Dzisiaj w Legnicy znów za nami bardzo przyjemne 90 minut: cztery gole, sporo okazji, wymiana ciosów i wynik, który nie daje nam żadnych odpowiedzi przed […]
04.07.2020
Weszło
04.07.2020

LIVE: Lechia może zaatakować podium, ale woli spacerować

W Warszawie pewnie czuć już przyjemne podniecenie przed wieczorem. Legia nawet w przypadku remisu przyklepie dziś mistrzostwo Polski. Ale zanim przeniesiemy się do Poznania, to najpierw przystaweczka – starcie Rakowa z Zagłębiem, czyli największych przegranych (?) rundy zasadniczej. A po klasku w Poznaniu jeszcze przeniesiemy się do Gdańska, żeby zerknąć na to, czy Lechia z […]
04.07.2020
Weszło
04.07.2020

Drugi spadek z rzędu? Zagłębie Sosnowiec pomyliło kierunki

Trzy mecze bez zwycięstwa, trzy punkty przewagi nad strefą spadkową. Zagłębie Sosnowiec zmieniało trenera i skrycie marzyło o wskoczeniu do grupy, która powalczy o awans w barażach. Marzenia zweryfikowało jednak życie, bo nawet mimo płaskiej tabeli, sosnowiczanom bliżej dziś do gry o utrzymanie niż o promocję. Co dzieje się w Sosnowcu i czy faktycznie kibice […]
04.07.2020
Weszło
04.07.2020

Lech Poznań, czyli tęsknota za byciem Miauczyńskimi

Czy komuś się to podoba, czy nie – czas duopolu legijno-lechowego był najciekawszym okresem w Ekstraklasie ostatniego dziesięciolecia. Nie tylko na boisku, ale i poza nim. Podbieranie sobie piłkarzy, wyścigi na szpileczki, Leśnodorski wytykający palcami błędy Lecha, Klimczak śmiejący się z podklejaniem gumą stołu przez Leśnodorskiego. Ale duopolu już nie ma. Jest monopol. I nawet […]
04.07.2020
Weszło
04.07.2020

Stokowiec vs. Probierz. Kto kogo dzisiaj przechytrzy?

Lechia Gdańsk i Cracovia rozpaczliwie bronią się przed tym, by sezon 2019/20 zakończył się dla nich wielkim rozczarowaniem. Podopieczni Piotra Stokowca w pewnym momencie balansowali już na granicy spadku do dolnej ósemki, a jednak obecnie znów wyglądają na ekipę, która ma ochotę powalczyć o ligowe podium. Z kolei „Pasy” pokonały w ostatniej kolejce Pogoń Szczecin, […]
04.07.2020
Weszło
04.07.2020

Stan Futbolu. Madej, Wąsowski, Kowalczyk, Rokuszewski

A już o 11:15 zapraszamy was na „Stan Futbolu”. Goście: Łukasz Madej, były piłkarz między innymi ŁKS-u Łódź. Maciej Wąsowski, dziennikarz „Przeglądu Sportowego”. Wojciech Kowalczyk, legenda. Mateusz Rokuszewski, naczelny Weszlo.com, stały ekspert „Ligi Minus” i „Weszłopolskich”. Prowadzi Krzysztof Stanowski.
04.07.2020
Bukmacherka
04.07.2020

eWinner partnerem cyklu SEC 2020! Obstawiaj żużel, zgarnij freebet do 25 PLN!

Kolejny weekend żużlowych emocji to także kolejny weekend promocji „Postaw na żużel” w eWinner! To jednak nie koniec dobrych wieści od tego legalnego bukmachera. eWinner został bowiem oficjalnym bukmacherem cyklu Speedway Euro Championship 2020. Co to oznacza? Ten legalny bukmacher został partnerem pięciu żużlowych zawodów, które odbędą się w lipcu w Polsce. Żużlowcy odwiedzą następujące […]
04.07.2020
Bukmacherka
04.07.2020

Lucky Loser w Totolotku! Obstaw hity Ekstraklasy bez ryzyka!

Przed nami weekend pod znakiem hitów Ekstraklasy! Lech gra z Legią, a Piast ze Śląskiem, czyli naprzeciw siebie stanie cała czołowa czwórka. Nie ma co ukrywać – te spotkania mogą przesądzić o kolejności miejsc na podium. Dlatego też legalny polski bukmacher Totolotek oferuje nam świetną promocję! W ramach „Lucky Loser” mecze najwyższej ligi w kraju […]
04.07.2020