Polacy schowani za podwójną gardą, liczący na ten jeden jedyny moment. Trudno ganić defensywę Polaków za to, że zachowali czyste konto, dlatego defensorów i bramkarza nagrodziliśmy „szóstkami” w dziesięciopunktowej skali. Ale już ofensywę punktujemy za to starcie z Meksykiem.

Lewandowski i Zalewski najgorsi. Jedynie w tyłach Polacy zagrali rzetelnie

Najniższe noty przypadły Robertowi Lewandowskiemu i Nicoli Zalewskiemu.

Mistrzostwa Świata 2022. Meksyk – Polska: oceny, noty

Wojciech Szczęsny – 6

Wreszcie bez błędu w meczu otwarcia. Miał kilka interwencji typu „no nie facet, tego bramkarz puścić nie może”, nie dolewał oliwy do ognia w takich sytuacjach i nie sprawiał, że obrona grała z myślą „cholera, mamy za sobą niepewnego gościa”. Raz się jednak popisał sporą sprawnością i refleksem, gdy piłka po strzale z dystansu została trącona przez jednego z Meksykanów – wówczas ładnie zareagował, zdążył jeszcze pójść w drugi róg.

Ostatni mundial Szczęsnego. Czas złamać klątwę

Matty Cash – 6

Druga połowa na pewno lepsza od pierwszej. Do przerwy dość niepewny, zostawiał rywala nieco za daleko, Lozano przeskoczył go przy wrzutce z prawej flanki. Dopiero w drugich 45 minutach częściej widzieliśmy go w ataku, choć trzeba przyznać, że bez poważniejszych efektów. Nie podpalił się też przy kontrze, gdy został 1 na 1 z Jimenezem przy kontrze pod koniec spotkania.

Kamil Glik – 6

Miał mniej roboty od Kiwiora, ale nie pękł na robocie. Generalnie idealny mecz pod Glika – być pod prądem przy wrzutkach, nie atakować go dryblingami, Meksyk też nie dusił wysokim pressingiem. Kilka wygranych główek, bez jakichś poważniejszych wtop w defensywie.

12 lat do setki. Kamil Glik i jego droga do 100. gier w kadrze

Jakub Kiwor – 6

Wejście w mecz jasno pokazało, że nie ma nawet dwucyfrówki w liczbie występów w kadrze narodowej. Stres był widoczny gołym okiem, obciął się przy prostej piłce, bardzo rzadko ryzykował podaniem przed środek. Dopiero po przerwie zobaczyliśmy taką wersję Kiwiora, jaką widzieliśmy do tej pory w kadrze – czyli faceta, który gwarantuje bezpieczeństwo w tyłach.

Bartosz Bereszyński – 6

Do przerwy miał duże problemy z zablokowaniem swojej flanki, ale też widzimy tutaj dużą winę Zalewskiego, który po prostu pozwalał rywalom na grę „dwóch na Beresia”. Natomiast Bereszyński wytrzymał ten napór. Jasne, to z jego flanki szło więcej dośrodkowań, ale to była właśnie pochodna tego, że musiał przykryć dwóch gości jednocześnie. Z przodu bez akcentu, natomiast… Czy spodziewaliśmy się czegoś więcej? Rozliczamy go z defensywy, a tu było naprawdę rzetelnie.

Czy Bereszyński na lewej stronie to najlepsza opcja?

Grzegorz Krychowiak – 5

Mieliśmy proste oczekiwania – niczego nie spieprz. Nie baw się w rozgrywającego, nie udawaj magika, nie trać i nie fauluj po to, by strata nie skończyła się golem. Oczekiwania spełnił. Ale też nie czarujmy się, że były to oczekiwania wysokie. Szkoda, że przy wykończeniu nie był kliniczny. Miał okazję po rzucie rożnym, mógł inaczej też rozwiązać ten atak z doliczonego czasu gry, gdy uderzył z dystansu.

Sebastian Szymański – 4

Słabo w kreacji, lepiej w defensywie. Biorąc pod uwagę to, co wyprawia w Feyenoordzie, spodziewaliśmy się, że weźmie więcej gry na siebie, będzie chciał zrobić różnicę w środku pola, spróbuje jakiegoś kluczowego podania. A było tego naprawdę mało. Lub wcale. Pochwalić go można za pracę w tyłach. Zarówno do przerwy, gdy grał w środku pola, jak i po przerwie, gdy został przesunięty bliżej lewej flanki.

Piotr Zieliński – 3

Mieliśmy duże oczekiwania. Wiecie, w pewnym momencie machnęliśmy już ręką na Zielińskiego w kadrze, przeszliśmy do porządku dziennego z tymi jego anonimowymi występami. Ale przez ostatnie miesiące wlał w nasze serca nadzieję na to, że może stać się liderem. Tymczasem dziś zobaczyliśmy tę starą wersję „Zielka”, jeszcze sprzed przeskoczenia mu czegoś w głowie. Niezwykle anonimowy, pasywny, bezpieczny, apatyczny. Wyglądał tak, jakby… nie chciał piłki. Bez poważniejszego stempla na akcjach ofensywnych.

Jakub Kamiński – 3

Wytrzymał fizycznie, niekoniecznie wytrzymał to piłkarsko i psychicznie. Szkoda niezwykle tej sytuacji po podaniu Lewandowskiego, gdy dostał prostopadłe dogranie, mógł zabrać się z piłką, a wyrzucił się do boku i nie miał nawet dobrej okazji. Niby przytomny w tyłach, ale miał za dużo przegranych przebitek, za mało akcentów pod polem karnym, by ocenić go chociażby na poziomie Szymańskiego.

Nicola Zalewski – 2

Co to było? Nie wiemy, czy zjadł go stres, czy to jakieś pokłosie jeszcze tego przeciętnego finiszu rundy w Romie. Ale tak jak do tej pory oglądaliśmy odważnego chłopaka, który wygląda jak z innej piłkarskiej gliny, tak dzisiaj wyszedł przestraszony młodzian, który na dodatek nie do końca wie, jak asekurować obrońcę na swojej flance. Przy dryblingach wpadał w ścianie, przy asekuracji odpuszczał, przy wrzutkach stawał kilka metrów od dośrodkowującego… Nic dziwnego, że na drugą połowę nie wyszedł, bo Bereszyński nie przetrwałby drugiej połowy grając jeden na dwóch.

Robert Lewandowski – 2

Fajnie, że podał do Kamińskiego. Super, że wywalczył rzut karny. Ale to był mecz na styku, w którym musiał zadecydować niuans. Tym niuansem miało być wykorzystanie jedenastki. A Lewandowski spieprzył najważniejszy moment tego starcia. Być może – zobaczymy jak to się ułoży – najważniejszy moment tego mundialu dla nas. Weźmy takiego Bale’a wczoraj – grał słabo, ale strzelił karnego. Lewandowski grał słabo i karnego zmarnował. Nie dźwignął ciężaru odpowiedzialności.

Manolo Garcia: Pojedynek Lewandowskiego z Ochoą – co za mecz!

Krystian Bielik – 5

Wniósł nieco więcej spokoju do środka pola, ale też nie ma co się zachwycać tym występem. Nieco częściej od Krychowiaka pokazywał się do gry, chciał piłkę, ale nie ustrzegł się też błędu, po którym Meksyk miał groźną kontrę. Czy to był występ, który sprawia, że przybędzie zwolenników tezy „Bielik za Krychowiaka w wyjściowym składzie”? Nie. Ale też odwrotna tez nie zyskała więcej poklasku.

Przemysław Frankowski – 3

Jeśli to miał być ten „mityczny gaz i zryw wniesiony z ławki”, to my podziękujemy. Trudno sobie przypomnieć jakiś rajd, jakieś stworzenie przewagi. Za to prosty błąd przy przyjęciu już wizualizujemy sobie przed oczami korzystając z pokładów pamięci. Nie dał za bardzo argumentów, by z Arabią Saudyjską miał zagrać od początku, choć konkurenci też nie zaplusowali.

Arkadiusz Milik – grał za krótko, by go ocenić

WIĘCEJ O MECZU POLSKA – MEKSYK:

Prasówka
28.11.2022

PRASA. Matthaus: Gdybyście tak zagrali z Meksykiem, już mielibyście awans

„Fakt” koronuje Czesława Michniewicza, „Sport” daje dziesiątkę Wojciechowi Szczęsnemu, Lothar Matthaus docenia poprawę w grze Polaków. Prasa wciąż żyje meczem z Arabią Saudyjską. Sport Oceny za mecz Polska – Arabia Saudyjska. Wojciech SZCZĘSNY – 10 W zasadzie zabrakło skali, by ocenić to, co zrobił w tym spotkaniu. Sytuacja przy rzucie karnym to bezapelacyjnie kandydatura numer jeden do interwencji mundialu. I nie ma znaczenia, że gdyby dobitka Saudyjczyka była celna, […]
28.11.2022
Suche Info
28.11.2022

Michniewicz: Z Argentyną nie da się zagrać na 0:0

Sztab reprezentacji Polski intensywnie szykuje się już do meczu z Argentyną, który zdecyduje o naszych losach w grupie C mundialu. Czesław Michniewicz zapewnia, że nie będziemy się cały czas murować.  – Nie chcę mówić o stylu. Dużo już o tym się nasłuchaliśmy. Na pewno nie zagramy  na 0:0, bo z Argentyna nie nie da się tak zagrać. To jeden z kandydatów do mistrzostwa świata i zawsze znajdą się sytuacje, żeby coś w meczu strzelić. Obrona to ważna rzecz, ale chcemy też zdobywać […]
28.11.2022
Weszło
27.11.2022

STAN MUNDIALU #8 – NIEMCY GRAJĄ DALEJ, KANADA ODPADA

Stan Mundialu i kolejne mecze do omówienia! Zapraszają Wojciech Kowalczyk, Mateusz Janiak, Michał Kołkowski i Paweł Paczul.
27.11.2022
Mistrzostwa Świata 2022
27.11.2022

Niemcy remisują z Hiszpanią i zwiększają swoje szanse

Jeden punkt po dwóch meczach to na pewno nie jest szczyt marzeń Niemców, tym bardziej że nie są przecież całkowicie zależni od siebie – oczywiście muszą ograć Kostarykę, ale istnieją kombinacje wyników Japonii i Hiszpanii, które nieco komplikują im sprawę. Niemniej biorąc pod uwagę to, że jeszcze przed 83. minutą mieli tych punktów zero, a swoją pozycję cholernie trudną, to i tak muszą się cieszyć. HISZPANIA – NIEMCY 1:1. MISTRZOSTWA ŚWIATA 2022 Można […]
27.11.2022
Suche Info
27.11.2022

Derby Izmiru przerwane, bo kibic zdzielił bramkarza chorągiewką [WIDEO]

Nie, to nie pomyłka w tytule. Autentycznie fan Goeztepe wtargnął na murawę, wyciągnął chorągiewkę z rogu, zabiegł od tyłu Ozana Oezenca z Altay i dwukrotnie uderzył. Mecz – oczywiście – przerwano. Zadyma wisiała w powietrzu od początku, grę wstrzymano przed upływem 20 minut, bo jedni kibice obrzucili drugich środkami pirotechnicznymi i byli ranni. Na boisko wjechały dwie karetki, rozpoczęto udzielanie pomocy i właśnie w tamtym momencie jeden z widzów nie wytrzymał. Wyrwał chorągiewkę […]
27.11.2022
Suche Info
27.11.2022

Książę Arabii Saudyjskiej o porażkę z Polską obwinia sędziego

Według księcia Arabii Saudyjskiej Abdula Rahmana Bin Mosaada Zielone Sokoły poniosły porażkę z Polską 0:2 z powodu błędów arbitra. Saudyjski książę swoje stanowisko przedstawił na Twitterze. – Reprezentacja Arabii Saudyjskiej mimo dzisiejszej niezasłużonej przegranej rozegrała dwa efektowne mecze i moim zdaniem pod względem zaprezentowanego poziomu to nasz najlepszy występ w mistrzostwach świata. Sędzia powinien wyrzucić w pierwszej połowie polskiego obrońcę z boiska, tak samo w drugiej. […]
27.11.2022
Mistrzostwa Świata 2022
27.11.2022

Niemcy remisują z Hiszpanią i zwiększają swoje szanse

Jeden punkt po dwóch meczach to na pewno nie jest szczyt marzeń Niemców, tym bardziej że nie są przecież całkowicie zależni od siebie – oczywiście muszą ograć Kostarykę, ale istnieją kombinacje wyników Japonii i Hiszpanii, które nieco komplikują im sprawę. Niemniej biorąc pod uwagę to, że jeszcze przed 83. minutą mieli tych punktów zero, a swoją pozycję cholernie trudną, to i tak muszą się cieszyć. HISZPANIA – NIEMCY 1:1. MISTRZOSTWA ŚWIATA 2022 Można […]
27.11.2022
Mistrzostwa Świata 2022
27.11.2022

Chorwaci jeszcze żyją i mają się dobrze. Kanada ich nie roz****ła

– Kanadyjska małpo, ja jeszcze żyję – zapewne takie słowa wypowiedzieliby Chorwaci, gdyby tylko znali twitterowe poczynania jednego z kontrowersyjnych byłych działaczy PZPN. Niestety raczej nie mają pojęcia o jego istnieniu, więc wystarczy, że przemówili na boisku. Spora część opinii publicznej zaczynała dochodzić do wniosku, że reprezentacja Chorwacji powoli się kończy i wicemistrzowie świata są już tylko mglistym wspomnieniem. Wszyscy byli zauroczeni młodą, krzepką i pełną fantazji kadrą Kanady, której pary […]
27.11.2022
Weszło
27.11.2022

Już nie laga, a dalekie podanie. Jak Michniewicz wyciągnął wnioski i wykorzystał „efekt Lewego”?

Po meczu reprezentacji Polski z Meksykiem spadła na biało-czerwonych zasłużona krytyka. Czesław Michniewicz mówił, że „nie nauczy gry w piłkę zawodników w trzy dni”. Ale kadra przeszła częściowe przeobrażenie. Owszem, graliśmy z zespołem o niższej jakości od Meksyku, natomiast modyfikacja taktyki oraz sposobu grania okazała się strzałem w dziesiątkę. Choć znów dostaliśmy potwierdzenie na to, że droga dominacji oraz kontroli nie jest dla nas. Tak, krytykowałem sposób gry reprezentacji w starciu z Meksykiem. I nadal […]
27.11.2022
Mistrzostwa Świata 2022
27.11.2022

Lwy Atlasu zaryczały z pełną mocą! Belgia ofiarą

Reprezentacja Maroka gdzieniegdzie była typowana na czarnego konia mundialu w Katarze i nie ma wątpliwości, że jak najbardziej są ku temu podstawy. Lwy Atlasu już przeciwko Chorwacji sprawiły dobre wrażenie, a dziś z Belgią zaryczały z pełną mocą. Czerwone Diabły nie miały zbyt wielu argumentów, żeby im się przeciwstawić.  Marokańczycy mieli prawo przystąpić do meczu lekko rozkojarzeni. Już po odegraniu hymnów okazało się, że ich podstawowy bramkarz Bono nie będzie w stanie wystąpić. Z marszu […]
27.11.2022
Weszło
27.11.2022

Białek z Kataru: Kawaii po zwycięstwie, kawaii po porażce

– Może to, że często malujemy sobie flagę na policzkach? – zastanawia się młoda Japonka, gdy pytam ją w kolejce do wejścia na Ahmad bin Ali Stadium o zachowania typowe dla japońskiej kultury kibicowania. – Gdzie jest więc twoja flaga? – pytam w kontrze i po chwili dociera do mnie, co zrobiłem. Zupełnie niepotrzebnie wprowadziłem ją w zakłopotanie, po którym usłyszałem „I’m sorry”. Gdyby chciała mnie przepraszać w języku japońskim, miałaby do wyboru dwadzieścia różnych słów […]
27.11.2022
Weszło
27.11.2022

Wojtek, to była twoja chwila prawdy

Życie to tylko chwile, a w sobotę była chwila prawdy Wojciecha Szczęsnego. Chwila, w której wreszcie pokazał prawdziwego siebie. Chwila, w której w ważnym momencie nareszcie był wielki. Chwila, która zmieni jego obraz w świadomości kibiców reprezentacji, czyli tak naprawdę większości Polaków. 1929 rok, Madryt. Podczas jednej z obfitych, szczodrze podlanych kolacji Ernest Hemingway pojadł obficie i popił szczodrze. Wspaniały wieczór, jeden z wielu. Tak trzeba żyć! Jednak żarcie i alkohol uśpiły […]
27.11.2022
Liczba komentarzy: 147
Subskrybuj
Powiadom o
guest

147 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Jacek
Jacek
5 dni temu

Dajcie spokój, to był beznadziejny mecz. Mistrzami świata nie zostaniemy, z grupy też raczej ciężko wyjść, niechby chociaż zagrali tak że się przyjemnie patrzy i z czegoś tę reprezentację potem pamięta.Niech przegrywają 2:3 ale nie grają takiego gó..wno futbolu od którego oczy bolą.
Jak mam patrzeć na takie mecze, to zdecydowanie wolę ekstraklasę.

Łukasz
Łukasz
5 dni temu
Reply to  Jacek

I to jest nasze typowe polskie podejście, z którego wzięły się te wszystkie nasze hurra zrywy niepodległościowe styczniowe czy listopadowe i wiele innych. Lubujemy się w pięknych porażkach, po których możemy mieć głowę podniesioną do góry.
A ja wam powiem, że wolę żeby nasi grali taką padakę jak dzisiaj i mieli z tego punkt. Jak Czesław twierdzi, że taka gra da nam awans z grupy to ja to kupuję. Jeśli nie awansujemy to będę pierwszym, który skrytykuję go za taką grę.

Jaja Ture
Jaja Ture
5 dni temu
Reply to  Łukasz

czyli jesteś klasyczną chorągiewką

kol. Zenon
kol. Zenon
5 dni temu
Reply to  Łukasz

dokladnie.. od 1986 roku non stop dostajemy w garnek, piekne przegrane (choćby z Anglią kilka razy) albo beznadziejne przegrane (Holandia, Włochy, Hiszpania i tak dalej).. tak naprawde przez te 36 lat wygraliśmy pięknie 1 mecz z Portugalią za Leo i 1 fartem za Nawałki z Niemcami.. to tyle. dlatego ja też kupuje brzydkie wygrane, niech będą przepychane, niech Krychowiak się dupą obraca i sto razy, ale niech bedzie 1-0 albo męczące 2-1 po dwóch karnych.. nieważne., ja chce coś wreszcie wygrać w piłce. jakiś ważny puchar, ME albo MŚ, albo chociaż ten półfinał żeby był… ja gdzieś mam te tektsy „Niech przegrywają 2:3 ale nie grają takiego gó..wno futbolu od którego oczy bolą..” NIEEE !!! ONI MAJĄ WYGRAĆ!!! BRZYDKO, ale wygrać… tylko tyle proszę.

OzeszWmorde
OzeszWmorde
5 dni temu
Reply to  kol. Zenon

Tylko tutaj nie gralismy z Niemacami czy z Portugalia. Gralismy z zespolem na naszym poziomie. Odkad pamietam jestesmy za slabi na slinych, ale zespolami na naszym poziomie potrafimy wygrywac (czego przykladem masa zwycieskich eliminacji). Naprawde przeciwko takim zespolom jak Meksyk, nie musimy murowac. Jeden celny strzal i to z karnego. Powtarzam w meczu z Meksykiem.

Kołtona Matiego kunta kinte
Kołtona Matiego kunta kinte
4 dni temu
Reply to  kol. Zenon

ale my tu nic nie wygramy z tym skorumpowanym zatłuszczonym wuefistą, wystarczyło 5 dni jego obecności w kadrze by mental zawodników zjechał o 70%….myślałem,że ogranie ceńkiego meksyku będzie trudne ale chociaż spróbujemy?! I kiedy wydawało się,że nie da się tego zjebać ….pojawił się on …..cały w tłuszczu ….cesio

https://www.youtube.com/watch?v=aJN3W39jO9g

Jacek
Jacek
5 dni temu
Reply to  Łukasz

Bez przesady. Mogą grać defensywnie, ale dobrze jakby to jakoś wyglądało i było konsekwentne (np. jak Grecja w 2004). Tak to głównie wstyd, bo tego się nie dało oglądać.
I tak, to może przynieść efekt nawet teraz, np. Polska może awansować nie strzelając bramki, tj. robiąc trzy remisy 0:0, to byłby rekord nie do pobicia, ale czy powinniśmy być dumni z takiego rekordu?

Łukasz
Łukasz
5 dni temu
Reply to  Jacek

Portugalia na Euro 2016 pierwszy i jedyny mecz wygrała w półfinale(w regulaminowym czasie gry), wcześniej było 5 remisów, fartowne wyjście z grupy, karne z Polską i w dogrywce przepchnięty mecz z Chorwacją, ale nudny jak cholera. Moim zdaniem cel uświęca środki.
Co do Twojego pytanie, to ja dumny będę z naszych nawet jak z grupy nie wyjdą, jakoś już tak mam, że za naszą kadrą jestem zawsze, ale tak, wolałbym żebyśmy grali bardziej wyrazisty futbol. To chyba normalne.

Michał
Michał
5 dni temu
Reply to  Jacek

Z przodu mieliśmy gości z Barcy, Napoli, Romy i Feyenoordu, można było się więcej spodziewać. To nie wina Michniewicza ze obsrali gacie kolejny raz.

Artur
Artur
5 dni temu
Reply to  Michał

Właśnie, że to wina Michniewicza jeśli już szukamy winnych. To sztab przygotowuje taktykę, a ta była bardzo defensywna. Mieliśmy grać konsekwentnie z tyłu, nie dopuszczać Meksykanów do stwarzania poważnego zagrożenia, a samemu wykorzystać choćby pół sytuacji, którą uda się stworzyć. Bardzo niski xG Meksyku pokazuje, że obrona dała radę. Natomiast problem w ataku wynikał własnie z bardzo defensywnego nastawienia drużyny. Nie było balansu między obroną i atakiem. Nasz atak miał taktycznie, odgórnie zaciągnięty hamulec ręczny.

celtu
celtu
4 dni temu
Reply to  Artur

Być może, ale widziałem również sytuacje kiedy wyrzucaliśmy piłkę z autu na połowie Meksykanów i szło to opornie. Nikt nie chciał piłki i wyrzucający stał tam dobrych kilka sekund.

Czy to wina Michniewicza, że nasi piłkarze byli obsrani? Zieliński ostatnio nawet w brzydkich meczach potrafił pokazać że jest liderem, a tutaj był całkowicie niewidoczny. Czy to Michniewicz kazał mu tak grać, czy może Zieliński się spalił, tak jak to miał w zwyczaju przez całą karierę? To wina Grubego że dobry technicznie Zalewski nie potrafił opanować najprostszych piłek? A może zawiodła głowa? A może Michniewicz jest winny tego, że Lewy który na 30 karnych strzelał 29 nagle postanowił zrezygnować ze sposobu który zrobił z niego największego kozaka w tym aspekcie? ITD ITP.

711 lubi defensywę i nie jest to żadna tajemnica, ale jedenastkę wystawił dosyć ofensywną. Przecież spokojnie mógł wystawić 5 obrońców oraz dwóch defensywnych pomocników. Postawił na kreatywność, tylko odnoszę wrażenie że piłkarze też za bardzo kreatywni nie chcieli być.

Kuba
Kuba
5 dni temu
Reply to  Jacek

tak, a co ?

Hassan
Hassan
5 dni temu
Reply to  Łukasz

Ale powstania i wojny od sportu i rozrywki to odróżniasz, czy nie bardzo?

Łukasz
Łukasz
5 dni temu
Reply to  Hassan

Czytaj ze zrozumieniem. Piszę tam o mentalności. W polityce też mamy takie podejście i w każdej dziedzinie życia.

Michał
Michał
5 dni temu
Reply to  Łukasz

Przypomnę historię mitycznych zwycięstw z czołowymi zespołami od pamiętnej wygranej z Niemcami w 2014 roku, bo jednak preferujemy grę z konterki bo tylko na to nas stać z nielicznymi próbami zmiany taktyki. Niemcy (w) w ryj, Holandia (w) w ryj, Niemcy (N) remis, Portugalia (n) remis, Dania (D) wygrana, Dania (W) w ryj, Kolumcia (n) w ryj, Włochy (W) remis, Portugalia (D) w ryj, Włochy (D) w ryj, Porugalia (W) remis, Holandia (W) w ryj, Włochy (D) remis, Włochy (W) w ryj, Holandia (W) w ryj, Anglia (W) w ryj, Hiszpania (W) remis, Anglia (D) w ryj, Belgia (W) w ryj, Holandia (W) remis, Belgia (D) w ryj, Holandia (D) w ryj, Meksyk (N) remis: BILANS 1 wygrany, 8 remisów, 14 razy w ryj. Naprawdę mówienie o tym, że my tylko tak grając jesteśmy w stanie coś ugrać zakrawa o szaleństwo. My preferując ten styl prezentujemy się w pojedynkach z czoływymi zespołami katastrofalnie. Nie jesteśmy Grecją, drużynami Mourinho, który grając dla wielu antyfutbol zdobył masę trofeów. U nas nie ma pełnej gabloty, ani pamiętnych wygranych 1-0 po kontrach. Meksyk prezentował się dzisiaj fatalnie i to, że nie byliśmy w stanie stworzyć kilku sytuacji z gry naprawdę zakrawa na sabotaż. Po to się jedzie na wielkie imprezy aby dać ludziom emocje. Nie jesteśmy Anglią, nie dojdziemy tak grając do finału(mówię o tym jak grali na ostatnim euro). Pokażcie trochę dobrej piłki, bo to czy my wyjdziemy z grupy i dostaniemy w ryj od Francji w 1/8 czy przegramy teraz 3 mecze nie ma znaczenia, bo mudial jest po to żeby dawać chociaż emocje jak nie da się dać medali. 

Kołtona Matiego kunta kinte
Kołtona Matiego kunta kinte
4 dni temu
Reply to  Michał

sklepałeś kapiszona łukaśa jak argentyna sklepie cesia……

Flinstone
Flinstone
5 dni temu
Reply to  Jacek

Ciekawe dlaczego Milik wszedł dopiero w końcówce skoro Zielu był chwastem w dzisiejszym meczu ? Graliśmy przeciez w 10 …. mam taka tezę ze Krycha i Zielu nie pasują do siebie , tak jak Glik i Bednarek

Torquemada
Torquemada
5 dni temu
Reply to  Flinstone

Jak miał grać przy taktyce „laga”, wtedy nie ma środka pola w którym on operuje

Ursula wmorde Leyem
Ursula wmorde Leyem
5 dni temu
Reply to  Torquemada

Dawać Smykowi mecz do oceny … Widać było, że ten zespół został tak ustawiony, dokładnie pod taką grę. Czy to dobrze czy źle to dopiero okaże się później. W Hiszpanii w 1982 roku też się zaczęło od dwóch bardzo słabych meczów i dopiero później to ruszyło. Tutaj mieli nie stracić bramki. Gdyby Meksyk strzelił jakiegoś gola to nasi by tego meczu nie odwrócili. Nawet remisu by nie było. Z przodu Czesiek liczył, że może coś wpadnie ale jak taki Kamiński idzie sam na sam i piłka mu odskakuje na 20 metrów to jak coś ma w ogóle się udać w ofensywie. Dziwi mnie tylko to, że posyłając w bój tylu zawodników technicznych jakim Zieliński Szymański czy Zalewski nie byli w stanie choć jednej akcji z wymianą wielu podań zrobić. I jeszcze jedno – Zalewski mocno oberwał w czasjnik w pierwszej połowie i na drugą już nie wyszedł. Oby nie jakaś kontuzja bo na lewą obronę zostaje nam tylko Bereś.

Poker
Poker
5 dni temu
Reply to  Jacek

Skoro mielismy grac defensywnie to zamiast mlodego chudego Szymanskiego powienien grac 30 letni Szymanski ,duzo silniejszy i lepszy w defensywie. No i Bielik od poczatku.

Onlykadra
Onlykadra
5 dni temu
Reply to  Jacek

Oceny dla czesława tradycyjnie brak. Dno i wodorosty.

Czcibor Czcigodny
Czcibor Czcigodny
5 dni temu

Nie oglądałem bardzo uważnie tego meczu, ale Zieliński, który u was dostał 3, na sofascore dostał 7,3 i jako jedyny nasz piłkarz z pola dostał powyżej 7. Poza tym czego się spodziewaliście? Zieliński to piłkarz do gry w piłkę i granie tej padaki mu nie leży.

Jacek
Jacek
5 dni temu

Dokładnie, dlatego przy tym antyfutbolu Krycha wypadł tak dobrze.

pszenica
pszenica
5 dni temu

Na Sofascore to najlepszy na boisku Bereszyński ma najgorszą ocenę, niewidoczny Lewy ze spudlowanym karnym 6.9
Jeszcze coś?

Hulk Hogan ze Szwecji
Hulk Hogan ze Szwecji(@hulk-hogan-ze-szwecji)
5 dni temu
Reply to  pszenica

Bo Bereszyński był najgorszy. Trzeba nie znać się na piłce żeby tego nie widzieć. Jego błędy nas prawie 2-3 gole kosztowały. Swieca w pierwszych minutach to wina Zalewskiego? Niedokładne podania też? Przepuszczenie piłki w polu karnym do napastnika pewnie też. Gość był osrany jak 16 latka przed analem z 30cm murzyńską kutangą.

Czcibor Czcigodny
Czcibor Czcigodny
5 dni temu
Reply to  pszenica

Bardziej wierzę bezdusznym statystykom niż emocjonalnemu człowiekowi, który ma ograniczone możliwości analizy i ocenia przez pryzmat oczekiwań. Obiektywnie to zremisowaliśmy z trochę wyżej notowanym rywalem, który miał jedną dobrą sytuację, więc bardziej przekonują mnie oceny 6,5 – 7 niż 3 u połowy piłkarzy.

Olala
Olala(@olala)
5 dni temu
Reply to  pszenica

Tak napisali algorytm oceny. Wrażenie artystyczne nie ma znaczenia.

Trecu
Trecu
5 dni temu

Sofoscare poprawia ocenę np. za cały strzał. Zmarnowany karny to dla algorytmu też był celny strzał. Ten portal nie ma racji bytu, a jego sposób oceny zawodników jest bardzo prymitywny.

Marcin
Marcin
5 dni temu
Reply to  Trecu

Akurat za zmarnowanego karnego sofa obniża notę. Lewy nie grał dziś idealnie, ale karnego wywalczył z niczego, Kaminskiemu podał na 1:1 , ale ten nie był w stanie przyjąć , presowal ich 6 oraz obrońców którzy z reguły nieźle wprowadzają piłkę. Karnego zjebal to fakt, ale w takiej taktyce tradycyjnej dla polski od 7 roku życia ( laga ) i tak coś zrobił. Zielu w naszej taktyce kompletnie niepotrzebny i nawet Messi czy inny Mbappe nic by nie grali…bo niby jak chłop ma piłkę przejąć ja mu nad głową lata ‍♂️. Nasza piłka i taktyka to dramat, niestety już od dziecka tak szkolimy i gramy.

Michał
Michał
5 dni temu
Reply to  Marcin

Błędem było zgrupowanie w PL. Inna piłka, inna murawa. Za mało mieli czasu na adaptacje i nabranie pewności siebie. Mimo to z arabami zagramy lepiej a oni na bank nie powtórzą takiej życiówki jak z Argentyna

Olala
Olala(@olala)
5 dni temu
Reply to  Trecu

Startujesz z 6,5, grasz chujowo nad wyraz – kończysz z 5,8; Niczego nie spieprzysz, raz błyśniesz – kończysz 6,9, także widełki są u nich bardzo wąskie. Nie ma miejsca na 3 czy 4.

Michał
Michał
5 dni temu

Przecież miał ludzi do gry, bardzo słabo nasza ofensywa wyglądała.

Pes
Pes
5 dni temu

Halo?! My gramy długą piłką od obrony do napastnika. Zieliński musiałby skakać na 20 metrów w górę, żeby dojść do piłki.

sjp
sjp
5 dni temu
Reply to  Pes

Było ze dwa razy zbliżenie na Zielińskiego. Gość miał minę na pograniczu frustracji, wkurwu i zrezygnowania. Kompletnie się nie dziwię.

Poker
Poker
5 dni temu
Reply to  sjp

byl spanikowany… wystraszony bardziej niz zwykle

Wasilij Błochin
Wasilij Błochin
5 dni temu

A ile punktów dostał treneiro?

Shamil
Shamil
5 dni temu

Grał za krótko, bez oceny

Rocket
Rocket
5 dni temu

711

Krol_Szalotu
Krol_Szalotu
5 dni temu

Nie zaznaczył swojej obecności

Hassan
Hassan
5 dni temu
Reply to  Krol_Szalotu

Niestety, wręcz przeciwnie.

BumBum
BumBum
5 dni temu

Prokuratura cały czas nad tym intensywnie pracuje.

January
January
5 dni temu

Czemu Milik grał z pytajnikiem zamiast numerem na koszulce?

CzechuL
CzechuL
5 dni temu
Reply to  January

Bo nawet koszulka zastanawiała się, czemu wyszedł on, a nie Świderski i dlaczego tak późno?!

Łukasz
Łukasz
5 dni temu

Gruba Świnia – 0

Taktyka rodem z kamienia łupanego. Za Brzęczka czasem graliśmy lagą na Robercika, dzisiaj nie próbowaliśmy kompletnie niczego innego. Co za kompletne trenerskie dno

kol. Zenon
kol. Zenon
5 dni temu
Reply to  Łukasz

ja wiewdziałęm, że ktoś w końcu zatęskni za Brzęczkiem 😀

Asde
Asde
5 dni temu
Reply to  kol. Zenon

Myślę, że to nie tęsknota, tylko przyrównanie obrazujące skalę dupowatości rozwiązań

CzechuL
CzechuL
5 dni temu

1 dla Michniewicza za to, że mogąc zrobić 5 zmian robi 3, z czego tą ostatnią tak późno. W tym meczu miana powinna być w przerwie, potem między 60 i 65 minuta podwójna, a dwie kolejne w około 75 i 80 minucie. Trener swoją asekuracyjną postawą zabił ten mecz, co między wierszami powiedział Lewandowski.

Czcibor Czcigodny
Czcibor Czcigodny
5 dni temu
Reply to  CzechuL

Przecież większość rezerwowych pojechała dla atmosfery. Grosickiego miał wpuścić?

Dario
Dario
5 dni temu

Nie , Jedzrzejczyka albo Gumnego

Olala
Olala(@olala)
5 dni temu
Reply to  Dario

No tak, Jędza to by jeszcze zdążył zrobić karnego i wylecieć.

CzechuL
CzechuL
5 dni temu

Grosicki akurat w ostatnich kilkunastu minutach mógłby coś wykreować. Ewentualnie Skóraś. Meksyk był do ogrania, trzeba było trochę zaryzykować w ofensywie, ale selekcjoner wolał zagrać asekuracyjnie.

pszenica
pszenica
5 dni temu
Reply to  CzechuL

Skóras większy parodysta od Kamińskiego jeszcze by NAM bramkę sprokurował, bo Bereszyński i Cash to już ledwo oddychali na koniec musząc grać na swoich stronach za dwóch, bo Zalewski i Kamiński nic nie dawali w obronie.

maurer
maurer
5 dni temu
Reply to  pszenica

Cash to by akurat mógł jeszcze drugi taki meczyk zagrać i może by się na koniec tego drugiego kapkę zmęczył 😉

Kołtona Matiego kunta kinte
Kołtona Matiego kunta kinte
4 dni temu
Reply to  pszenica

wytrzyj wosk chamie z miodem w uszach…

Rocket
Rocket
5 dni temu

Grosicki by sienprzydal za Kamińskiego w koncowce

Olala
Olala(@olala)
5 dni temu
Reply to  Rocket

I Smuda.

rajo
rajo
5 dni temu
Reply to  CzechuL

byli T-raperzy znad Wisły, jest 38-milionowy selekcjoner znad Wisły

rajo
rajo
5 dni temu
Reply to  CzechuL

niech już Lewandowski nie mówi między wierszami lub nie milczy 8 sekund tylko kurwa gra, karnego można oczywiście nie strzelić, nie takim zadrżała noga, a po jakiego grzyba zmienił sposób strzelania? Widać z klubu przyjechał ze zrytym beretem, a poza wszystkim widzi napis „meta” swojej kariery. Nie dziś, nie jutro, ale nieuchronnie się zbliża

Fan kibolkiewicza
Fan kibolkiewicza
5 dni temu

Zieliński wygląda jakby nie chciał piłki również w Neapolu ale tam czasami jak coś dostanie to rozegra do kvaradony lub oshimena i z tego rodzi się asysta lub jakiś gol. To nie jest piłkarz który weźmie na barki grę już pisałem o tym wcześniej gdy zdobywał gola w Neapolu że on nie jest w dobrej formie w dobrej formie to jest oshimen który fizycznie wygląda genialnie i bierze na siebie całą grę a Zieliński jest od dobrego podania po prostu ale nie jest szybki silny i wytrzymały

Czesiu
Czesiu
5 dni temu

Co za bzdury gadasz. Widac ze Napoli nie ogladasz….
Jak treneiro wystawia Zielinskiego kolo lewego w ataku, to jak ma rozgrywac? Zamiast ustawic go kolo krychowiaka a wyzej szymanskiego to moze by cos z tego bylo.
Zobacz sobie jak mocno byl cofniety w meczach kiedy gral najlepiej. Tutaj byl ustawiony dslej i w ogole pilek nie dostawal.

MS
MS
5 dni temu

A jak ma w reprezentacji wsiąść grę na siebie jak mu piłka 5 metrów nad głową lata ? Mamy piłkarzy do grania w piłkę, ale wolimy walić lagę i takie są efekty. Tak jak my to już nikt na świecie nie gra , taka prawda i Zielu czy inny Messi nic by tu nie zmienili przy tak prymitywnej taktyce. Już nawet Katar czy inna Albania coś potrafią rozegrać. Dziś powinno być na spokojnie 2:0 nawet ze zjebanym karnym Lewego tylko wystarczyło się nie obsrac przed meczem.

Lessinho
Lessinho
5 dni temu
Reply to  MS

Nie wiem jak ma wsiąść, ale wziąć już chyba może

Zakola Nilewski
Zakola Nilewski
5 dni temu

„Miał mniej roboty od Kiwiora, ale nie pękł na robocie. „

twój stary
twój stary
5 dni temu

Szczególnie wtedy jak wrzucił Kiwiora na minę swoim gównianym podaniem na początku meczu

herr Donald Merkel
herr Donald Merkel
5 dni temu

Myślę, że piłkarz tego formatu powinien mieć prawo do powtórki karnego. Przecież to nie jest jakiś tam Rasiak, czy inny Żurawski. Bądźmy szczerzy. Ci dwaj nie byli tak często opisywani przez renomowane media typu der onet, jak nasz najwybitniejszy w dziejach piłkarz. To o czymś świadczy. Poza tym uważam za niedopuszczalne aby piłkarz tej klasy musiał strzelać karnego na stadionie kontenerowym bez klimatyzacji. Mogę również stwierdzić jasno. Murawa była nieodpowiednio przygotowana. Po prostu zbyt równa, więc piłka nie mogła nabrać odpowiedniej rotacji, a właśnie to jest kluczem do sukcesu w przypadku naszego herosa. To jego znak rozpoznawczy. To oczywista złośliwość szejków.
Chodzą słuchy, że w momencie oddawania strzału kibice wywiesili na trybunach herb Polonii Warszawa. Nie mam wątpliwości, że to zdekoncentrowało Roberta. FIFA powinna przeprowadzić śledztwo w tej sprawie.
No cóż. Nie ma się co martwić. Już niedługo nowy blok reklamowy. Znowu będzie można kupić nowe urządzenie marki Braun do depilacji dupy.

Mi hau
Mi hau
5 dni temu

Braun do dupy…
Ciekawe hobby…

herr Donald Merkel
herr Donald Merkel
5 dni temu
Reply to  Mi hau

Skoro lubisz… Nie wnikam.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe(@icek-mordehaj)
5 dni temu

Czesław Michniewicz – 10
Znakomicie ustawiony autobus, więc zadanie wykonane i trener jest zadowolony. Przed meczem wiedział, że będzie karny, więc całkowitą winę za to, że nie wygraliśmy, ponosi Lewandowski. Nie miał zamiaru grać w piłkę, bo granie w piłkę jest przereklamowane. Innowator. Jedyny selekcjoner na Mundialu, który gra unikatową taktyką polegającą na ladze i jak najszybszym pozbywaniu się piłki. Z pewnych przyczyn nie może już dzwonić, więc modli się przy ławce. Jest skuteczny. Na razie jednak nie odzyskał pamięci z lat 2003-2005. Może kiedyś?

Federico
Federico(@federico)
5 dni temu

Jeżeli wiedział że będzie karny, to powinien przeprowadzić odprawę na wzór słynnego „to jest punkt, z którego wykonuje się rzut karny, sęk w tym żeby ten karny wykorzystać”.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe(@icek-mordehaj)
5 dni temu
Reply to  Federico

Wojciech Wąsikiewicz i odprawa przedmeczowa w Amice. Możliwe, że Czesław był wtedy w szatni.

Federico
Federico
5 dni temu

Jest taka opcja i jest wysoce prawdopodobna, to był sezon 1997/1998

Kołtona Matiego kunta kinte
Kołtona Matiego kunta kinte
4 dni temu

był na 99% no chyba,że dostał sraki po tłustym schaboszczaku i siedział na klopie. Przegapił jedyną cenną odprawę w swoim tłustym życiu…..

twój stary
twój stary
5 dni temu

Wszystko by się udało gdyby nie ten wścibski Lewandowski

Greg
Greg
5 dni temu

Lewandowski gorszy od Zielińskiego? Wy ty macie nasrane xD najgorszy oczywiście 711, sousa by to wygrał, u niego lewy strzelał jak na zawołanie

rajo
rajo
5 dni temu

a ja patrzę optymistycznie, klucz to było tego nie przerżnąć, bo w kontekście wygranej Arabii to już niemal na 100 procent oznaczałoby wypad z mundialu, to jest turniej, nie będziemy grać za podwójną gardą następnego meczu, bo po prostu w turnieju nas już nie będzie. A to był mecz na „nieprzegranie”. Mogło być lepiej, wręcz zajebiście, ale nie takie mecze przegrywaliśmy na otwarcie, i nie z takim leszczami. Teraz wygrać z Arabią i modlić się o remis Meksyk – Argentyna

Czcibor Czcigodny
Czcibor Czcigodny
5 dni temu
Reply to  rajo

Na tym właśnie polega problem. Na mundial wszyscy jadą wygrywać i grać najlepiej jak potrafią. Arabowie dzisiaj nie pilnowali 1:1, tylko grali tak jak potrafili i wsadzili drugą bramkę. My byśmy bronili 0:1 i dlatego to o Arabii piszą media na świecie. Przecież my na 10 ostatnich meczów na mundialach zdobyliśmy jedną bramkę z akcji – w Korei z USA. Przez 7 ostatnich meczów nie strzeliliśmy nawet przypadkowego farfocla, żadnej główki po dośrodkowaniu, nikt nie oddał z dystansu strzału życia, po prostu nic. To jest prawdziwy obraz nędzy. Przez ten czas kilka słabszych piłkarsko drużyn wyjebało z turnieju jakieś potęgi, a my jeździmy z tą spierdoloną mentalnością „nie przegrać” i mamy się cieszyć, bo nie odpadliśmy po pierwszym meczu.

rajo
rajo
5 dni temu

sorry, taki mamy klimat i takich piłkarzy, ale to jest turniej i prędzej czy później trzeba będzie zagrać do przodu, bo inaczej w sobotę będzie po zawodach. Wam się wydaje, że przyjdzie Sousa czy innych Beenhaker i ustawi zespół na trzech stoperów, a Kamińskiego zamieni ze Skórasiem stronami i nagle zagramy jak Italia czy inna Francja? No nie, był czas przywyknąć

Czcibor Czcigodny
Czcibor Czcigodny
5 dni temu
Reply to  rajo

Nikt nie oczekuje cudów. Po prostu chciałbym, żeby reprezentacja grała na miarę potencjału. Moim zdaniem naszych piłkarzy stać na więcej niż przeszkadzanie Meksykowi. Nie będziemy mistrzami świata, ale bycie mocnym średniakiem i używanie od czasu do czasu punktów najlepszym jest w zasięgu możliwości naszych piłkarzy.

rajo
rajo
5 dni temu

pragmatyka, kolego, pragmatyka. Meksyk to nie są leszcze, pewnie wyjdą z grupy naszym i Arabów kosztem, ale w piłce też trzeba kalkulować. Powtarzam – mecz o pozostanie w grze będzie w sobotę, to nie liga, że można zagrać słabą rundę, a nadgonić wiosną. Tu dostajesz w papę na dzień dobry i możesz się pakować. I tak, jesteśmy średniakiem. Nasz pułap to przy korzystnych wiatrach zagrać na mundialu od czasu do czasu i w miarę regularnie na Euro (głównie dzięki formatowi 24). Raz na jakiś czas wyjść z grupy, przejść może mecz fazy pucharowej. I cieszmy się tym, bo ja pamiętam prawie dwie dekady posuchy po Meksyku. Amen

Kołtona Matiego kunta kinte
Kołtona Matiego kunta kinte
4 dni temu
Reply to  rajo

dlatego twoje pokolenie musi znaleźć się w piachu by zakompleksiony mental znalazł sie w piachu razem z nim. Widzisz, wystarczy kilka lat róznicy w narodzinach i myśli się bardziej pozytywnie…nie bardzo – jak przez mgłę pamiętam mexico 86 ( bardziej naklejki z turnieju 2-3 lata później) , świetnie za to pamiętam mondiale 90….

Ms
Ms
5 dni temu
Reply to  rajo

Mamy Lewego, Ziela, Szymańskiego, Milika, Bielika, Zalewskiego, Casha i niezle grającego nogami Szczesnego. Do tego na sile Kiwior, Frankowski. Wszyscy grają pierwsze skrzypce w swoich niezłych ligach gdzie gra się w piłkę, a nie w to coś w co my gramy. Nie mów mi ze nie da się taktyki normalnej do takich graczy ustawić. Jest kim zagrać tylko my jesteśmy obsrani przed każdym turniejem i tyle. Nie można ustalać taktyki pod Glika i Kryche mając Lewego i Ziela. Tyle

twój stary
twój stary
5 dni temu
Reply to  Ms

Problem jest taki, że selekcjonerem jest dureń reprezentujący polską bezmyśl szkoleniową. Dać komuś takiemu jak tłusty Czesio prowadzić naszą kadrę, to tak jakby dać małpie prowadzić program kosmiczny

Krol_Szalotu
Krol_Szalotu
5 dni temu
Reply to  rajo

Co za idiotyzm, co to znaczy, że ten mecz był na nieprzegranie, a następny trzeba wygrać? A następny nie będzie na nieprzegranie? Arabia zagrała dzisiaj sto razy lepiej niż Meksyk, dlaczego mamy z nimi grać o zwycięstwo a z Meksykiem nie?

rajo
rajo
5 dni temu
Reply to  Krol_Szalotu

na nieprzegranie, bo przegrywając I mecz zwykle żegnasz się z turniejem, piłka to nie równanie matematyczne, że jak obstawisz czarne w ruletce to masz 50 proc. na wygraną. Oczywiście optymalnie jest wygrać, było to zarazem blisko i daleko, ale to nie działa tak, że wychodzisz na boisko z pewnością – opierdolimy ich i po 90 minutach tak jest, wolę brzydko zremisować/wygrać niż pięknie dostać w ryj

sjp
sjp
5 dni temu
Reply to  rajo

Gościu, już ci tu tłumaczono: my nie dostajemy „pięknie w ryj”, my zazwyczaj po prostu dostajemy w ryj. A to dlatego że od ku.wa 30 lat gramy mniejsze lub większe, ale takie gówno jak dziś. Ani kroku do przodu, chociaż na świecie każdy chce grać piłką co po prostu jest atrakcyjne dla kibica. Przestań się tu już produkować ze swoimi farmazonami, błagam.

Stary kibic
Stary kibic
5 dni temu
Reply to  rajo

Po dzisiejszym zwycięstwie Arabii i entuzjazmie jaki zapanował w tym kraju to remis z nimi będzie dobrym wynikiem a to oznacza że mecz o wszystko będziemy tak czy siak grali z Argentyną. Takie mecze o wszystko z wyżej notowanymi drużynami już graliśmy na mistrzostwach świata. Przypomnę: Portugalia, Niemcy, Kolumbia. Bilans 0 punktów, w bramkach 0:8.

rajo
rajo
5 dni temu
Reply to  Stary kibic

no to leć do buka i obstaw… przy okazji wyjścia ze swojego kurwidołka, a w finale pewnie czekają Francuzi co właśnie gładko ojebali Australię, więc po chuj zgłaszać się do eliminacji, walczyć o turniej skoro wszystko już jasne. Arabom drugi taki mecz nie wyjdzie, a naprawdę mieli sporo szczęścia, którego nam tym razem zabrało. W sobotę się wyrówna.

twój stary
twój stary
5 dni temu
Reply to  rajo

Remis w meczu Argentyna – Meksyk byłby dla nas najgorszy, bo daje spore szanse na awans obu drużynom, a my w przypadku ogrania Arabii i porażki z Argentyną (na logikę dość prawdopodobny scenariusz) na 95% odpadamy z mundialu. Najlepsze byłoby zwycięstwo Meksyku, bo wtedy Argentyna w 3 meczu gra o honor z nami XDDD

Asek
Asek
5 dni temu

Jednymka dla telwfonisty za taktykę lagi do przodu. Wszystko wina tego pajaca 711 za taktykę

pszenica
pszenica
5 dni temu

Co Kamiński wytrzymał fizyczne? W obronie nie pomagał, w ataku zero, pressingu zero. Jak już coś próbował w pojedynkach to i w ataku i w obronie przestawiali go

Krzysztof
Krzysztof
5 dni temu

Szymański 4? Co Wy za mecz oglądaliście? Jego dzisiaj nie było na boisku.

Kuba
Kuba
5 dni temu

Jak to jest możliwe, że piłkarze z Barcelony, Juventus, Romy, Feyenoordu, Napoli itd nie są w stanie wymienić kilku podań? Kompletnie tego nie rozumiem. To musi być kwestia mentalności, strachu, niepewności, braku koncentracji. Meksyk był do ogrania ale trzeba było mieć jaja do czegoś więcej niż ofiarna obrona

Olala
Olala(@olala)
5 dni temu
Reply to  Kuba

Karbowy im zabronił.

Karol
Karol
5 dni temu

Ja tu nie rozumiem przypieprzania się do Zielińskiego. Cały mecz to piłka latała nad jego głową to i co miał zrobić…co do Lewego to jest on napastnikiem, a nie zapaśnikiem co oznacza, że pasuje żeby dostał podanie, a nie tylko laga i sobie radź. Co prawda, powinien wykorzystać karnego ale nawet najlepszym się zdarza. Jakoś tak dziwnie do niego podszedł, zupełnie inaczej niż przez ostatnie lata, bez tego charakterystycznego półzatrzymania. Pozdrawiam.

Tralalalala
Tralalalala(@tralalalala)
5 dni temu

Ale Sawicki i Tabisz mieli nosa, że odpuścili wyjazd do Kataru.

maciej
maciej
5 dni temu

Jak już tak oceniacie piłkarzy, to oceńcie też waszego kumpla agenta 711. Jak przy takiej taktyce,czyli laga na Lewego miał zaistnieć Zielek, Nicola, Kuba czy Szymek. Agent Czesław zabił tym wszystkie nasze ofensywne atuty. W pizdu z takim trenerem. Co by nie mówić o siwym bajerancie, próbował grać piłką tłuścioch z Wronek ustawił się na 0:0 i to 0:0 dostał.

kibicownik
kibicownik
5 dni temu

po ch.. było zabierać na turniej Grosickiego? Czy nie po to by w 70 minucie wstawić go dla zrobienia wiatru?

LakiJ29
LakiJ29
5 dni temu

Oceny w miarę trafione. Najlepszy na boisku w naszej drużynie Bereszynski, najgorszy Zalewski i mimo wszytsko Zieliński, który tak naprawdę był do zmiany w 60 minucie i nie brał udziału w grze. Niezle Krychowaiak i Bielik, Szymański dużo niedokładności, ale jako jedyny chciał piłkę i był aktywny, przydany w środku do Krychy bo jest bardzo mobilny.

Krzystof
Krzystof
5 dni temu

zgadzam się z ocenami, ale dla Bereszyńskiego powinno być +1. Naprawdę solidnie, patrząc po ilości akcji jego stroną.

Dramat
Dramat
5 dni temu

Szanowny Panie Smyk, zasługujesz na zwolnienie, nie masz pojęcia o piłce wystawiając te oceny. Jak w ogóle możesz oceniać pomocników na więcej niż 2 ? Ich nie było na boisku taka mieliśmy taktykę i TK nie ich wina. Dla Lewego inna nota niż 1 to żart. Cash ma 6 gdzie go nie było, a krycie gubił i uwagaaa jedyny piłkarz na poziomie dziś to szczesny tez ma 6. Zieliński 3 Szymański 4. Obaj grali mega złe bo nie mieli piłek od obrony bo obrona grała lagę do przodu, ale zgadnij kto odebrał piłkę w kluczowym momencie w pressingu jak mieliśmy dyskusyjnego karnego. Jesteście tak ułomni w rozumieniu piłki dziennikarze ze to jest tragedia. Na szcsescie Panie smyk nie jesteś Pan sam. 80 % narodu ma takie samo pojęcie o piłce.

Martin
Martin
5 dni temu

Jak grala Arabia jak gra Tunezja pełne pasji drużyny a my cóż żal patrzeć

Martin
Martin
5 dni temu

Dwa remisy nic nam nie dadzą niestety

Red
Red
5 dni temu
Reply to  Martin

Dadzą, ku*wa nadzieje, ze z Argentyna wygramy 4-0 i wyjdziemy z grupy 😀

Martin
Martin
5 dni temu

Ten remis po zwyciestwie Arabii praktycznie zabrał nam szansę gdzyz nawet zwycięstwo z Arabia może nie dać awansu

Pab(L)o
Pab(L)o
5 dni temu
Reply to  Martin

Nie może tylko nie da
Bo go nie będzie z taką grą. Zabiegają nas

kptnemo
kptnemo
5 dni temu

Ludzie, czy wy naprawdę nie widzicie, że to była zasłona dymna przed Arabią??!!

Wojna
Wojna
5 dni temu
Reply to  kptnemo

Idź, podsmaż se cebulke, kabareciarzu.

Kamil
Kamil
5 dni temu

A Miki się mimo wszystko Milik spodobał…

Kamil
Kamil
5 dni temu

Dania x polska x jest dobrze

Anon
Anon
5 dni temu

Nikt nawet się nie zająknie na temat Krychowiaka, bo zdaniem wszystkich speców, nie powinien byl jechać na mundial. Pierwszy mecz i jako jedyny z pomocników na niego dotarł. Zieliński klasycznie zesrał się w 1 minucie na widok tylu kibiców i trudno było biegać z tak ciężkimi spodenkami. Prościej cały mecz stać za najlepiej dwójką Meksykan żeby przypadkiem komuś z kolegów nie przyszło do głowy podać mu piłkę. Jego młodszy klon Szymański wypisz wymaluj to samo. Byle Meksykanin metr pięćdziesiąt położy na nim rękę i już leży połamany litości szukając u sędziego.

Czesiu
Czesiu
5 dni temu
Reply to  Anon

Ale z ciebie piknikowy frustrat.

rajo
rajo
5 dni temu
Reply to  Anon

jebnij się w łeb, akurat to dziś Meksykanie się kładli przy każdym kontakcie, a sędzia to gwizdał

sjp
sjp
5 dni temu
Reply to  Anon

odmienia się „Meksykanów” a nie „Meksykan”, tępy anonie

Anon
Anon
4 dni temu
Reply to  sjp

Nie zesraj się. Oj piecze dupa jak się jest wirtualnym selekcjonerem, wie najlepiej, a potem życie weryfikuje. Wtedy to można chociaż przecinek wytknąć, aby poczuć się lepiej.

leske
leske
4 dni temu
Reply to  Anon

Interpunkcję takim jak ty szkoda wypominać. No ale proste błędy już trzeba.

Anon
Anon
4 dni temu
Reply to  leske

Z trzeciego konta piszesz, załóż czwarte.

herr Donald Merkel
herr Donald Merkel
5 dni temu

Nie ma co winić lewego, że nie strzelił karnego. To typowa dziewiątka. On żyje z podań. Nikt nie podał, więc nie strzelił. Proste.

kol. Zenon
kol. Zenon
5 dni temu

mógł sam podać

azet
azet
5 dni temu

Poza tym on w waznych meczach kiedy każdy na niego liczy nie jest od strzelania tylko od „absorbowania obrońców”

Pab(L)o
Pab(L)o
5 dni temu

Kamiński „mógł zabrać się z piłką, a wyrzucił się do boku i nie miał nawet dobrej okazji”. Serio?
On się nie wyrzucił do boku typko właśnie do środka i za mocno. Gdyby to było do boku to może by doszedł a tak obrońca miał bliżej.
Swoją drogą grał bardzo bardzo słabo.
Krychowiak „Szkoda, że przy wykończeniu nie był kliniczny”? Kliniczny? Co to znaczy? Studiowałem na UAM ale nie słyszałem aby ktoś używał tego słowa w innym kontekście niż szpital czy przypadek.
Zawiódł trener.
Meksyk jak się do nich podeszło pod ich polem karnym się gubił jak dziecko we mgle.
Mając Lewego, Ziela i Szumka w ogóle tego nie próbowaliśmy

Federico
Federico(@federico)
5 dni temu
Reply to  Pab(L)o

„Kliniczny” to z angielskiego od „clinical”, coś jak ” wyklinować karpet w karze”.

Pab(L)o
Pab(L)o
5 dni temu
Reply to  Federico

Słowo kliniczny jest w języlu polskim. Pochodzi od kliniki. Ale w tym zdaniu red. Smyka nie ma sensu

Federico
Federico(@federico)
4 dni temu
Reply to  Pab(L)o

Wiem że jest ale nie ma tego drugiego znaczenia jak w angielskim i dlatego jest bez sensu. Redaktor nagrał się w CM czy FM, tam był opis typu zawodnika „clinical striker”.

sjp
sjp
5 dni temu
Reply to  Federico

Dokładnie, to kolejna tępa i wybitnie siłowa kalka z angielskiego.

Adaś M
Adaś M
5 dni temu
Reply to  sjp

,,Wybitnie siłowa kalka z angielskiego” – kurwa, ja pierdolę.

Wojna
Wojna
5 dni temu

Huja się znata redaktorki. Wieczna pompa z was. Na notę najniższą zasługuje trener Pulpet, za zjebaną „taktykę”.

Piter_
Piter_(@piter_)
5 dni temu

Galerianka już myślami przy świętach.

generał Pinochet
generał Pinochet
5 dni temu

Gdzie najlepiej gra Lewandowski? w reklamie pasty do zębów.

LechWarszawa
LechWarszawa
5 dni temu

Ta najgorsi Lewandowski, Zalewski, Szymański, Zieliński. Przecież nasz wybitny selekcjoner chciał grać ofensywnie, zagrał na dwóch napastników i jak zwykle sprostał oczekiwaniom tylko oni tacy słabi…

Barcelona, Roma, Feyenoord, Napoli wszyscy z nich zadowoleni, bo uwaga do ostatniego meczu przed mundialem asystowali i strzelali gole, ale czy tam taktyką jest antyfutbol?

Wina wszystkich tylko nie trenera…

Olala
Olala(@olala)
5 dni temu

A Michniewicz?…

Wojna
Wojna
5 dni temu
Reply to  Olala

No, c*ujowy. A co?

twój stary
twój stary
5 dni temu

Glikowi bym podwyższył notę za to, że wytrwał 90 minut i nie trzeba było go ani razu podpinać pod aparaturę tlenową

SylwekWawa
SylwekWawa(@sylwekwawa)
5 dni temu

Gdzie jest ocena dla Czesława 711? Taktyczny wirtuoz od autobusu i lagi. To jeszcze jestem w stanie zrozumieć. Tylko dlaczego Czesław ustawił Zalewskiego na lewym skrzydle, a Kamińskiego na prawym? Nicola w Romie gra na prawej stronie, a Kamiński najlepsze mecze w Lechu rozgrywał na lewej. Dlaczego Czesław wykorzystał tylko 3 zmiany? Czy Grosicki pojechał tylko na wycieczkę?
Zieliński ponownie w reprezentacji zawiódł na całej linii. To on miał kreować grę, a jakby go nie było na boisku.

Tomek88thc
Tomek88thc
5 dni temu

Niestety zgadzam się z ocenami… Jesteśmy słabi i w końcu zaczynam to rozumieć…
,

Wojna
Wojna
5 dni temu
Reply to  Tomek88thc

Ta, „tomek”…

Zakolmistrz
Zakolmistrz
5 dni temu

Przez cały mecz waliło trocinami w domu. Dlaczego?!

keep calm
keep calm
5 dni temu
Reply to  Zakolmistrz

Bo potłukłeś terrarium chomika, kiedy rzuciłeś w nie swym metalowym dildem?

Duży Ogór
Duży Ogór
5 dni temu

Zalewski z kupą w majtach. Tragedia.

Zieliński ? Grał wogóle ?

Szymański chucherko max na słabiutką lige holenderską.

Frankowski wszedł i sie okazało że piłki nie prostej przyjąć.

NIE MA POMOCY
NIE MA NiCZEGO

ps. Lewy nawet nie umie w wywiadzie wyjasnic czemu nagle zmienił sposób strzelania karnych , dramat

Nef
Nef
5 dni temu

Z taką grą to bedziemy dzielnie bic sie o 4 miejsce…

Dundel
Dundel
5 dni temu

Zalewskiego mecz przerósł. Mógł wejść Skóraś za Kamińskiego, brakowało tego.Bielik super, Krycha, Bereszyński i reszta bardzo dobrze. Frankowski to pomyłka.

przewalek0122
przewalek0122
5 dni temu

Hmmm..wydaje mi sie, ze Lewski powinien byc…na powaznie…oceniany, kiedy bierze udzial w zawodach organiziwanych w ramach dyscypliny, ktora profesjonalnie uprawia…tzn pidczas meczu w nozna pilke z Lewego udzialem….

Filip Wolny
Filip Wolny
5 dni temu

Ja potrzebuję, żeby mi ktoś to wytłumaczył. W latach 90 ubiegłego wieku, mieliśmy graczy w kiepskich ligach i kiepskich klubach. Jeśli ktoś grał za granicą, to w większości w drużynach z dołu tabeli. Teraz mamy Lewego, Zielińskiego, Zalewskiego, Szymańskiego, Milika, nawet Krychowiaka, którzy występują w zespołach prowadzących grę. W zespołach z topu tabeli, gdzie utrzymanie się przy piłce i atak pozycyjny to podstawa. Jakoś polski paszport im w tym nie przeszka. Czy problem polega na tym, że jest taki skorumpowany Czesiek, któremu cały czas się wydaje, że Polacy muszą przeszkadzać na boisku?

zielonywojownik
zielonywojownik
5 dni temu

Prawda jest taka, że Lewandowski spieprzył koncertowo. Ustawiliśmy sobie mecz właśnie pod taką szansę. Wiadomo było, że nie będzie więcej niż jedna, może dwie szanse. Z tyłu trochę szczęścia, trochę nawet niezłej gry. Gra z przodu to jest padaka, ale inaczej chyba nie mogliśmy. Raz że nie czarujmy się, że nie mamy wirtuozów w drużynie, my zawsze gramy topornie i dużo lepsi trenerzy nie potrafili tego zmienić. Także ja bym Michniewicza nie gromił za taktykę. Cóż on mógł wytrenować w 10 meczy?

igorski73
igorski73(@igorski73)
5 dni temu

Dzisiaj dostaliśmy odpowiedź na pytanie, czy Robert Lewandowski należy do grona najlepszych piłkarzy świata.
Otóż, nie należy.
Owszem, jest jednym z najlepszych napastników, ale nie jest piłkarzem, który przesądzi o naszym zwycięstwie na imprezie rangi mistrzowskiej. Bo oczywiście jeszcze na poziomie eliminacji potrafi to czasem zrobić, ale jednak teraz jesteśmy na MŚ.
Przy karnym przytłoczyła go odpowiedzialność i chyba presja tego, że staje przed szansą zdobycia swojego pierwszego gola na Mundialach.
Jestem prawie w 100% pewny, że ten niewykorzystany karny zadecyduje o tym, że nie wyjdziemy z grupy.
Chyba, że wygramy w sobotę wyżej niż Meksyk z Arabią.
Zakładam, że Argentyna wygrywa z Meksykiem i z nami.

  1. Argentyna 6 pkt.
  2. Meksyk lub Polska 4 pkt.
  3. j.w.
  4. Arabia Saud. 3 pkt.
xyz
xyz
4 dni temu

chyba zapomnieliście o bramkarzu który ratował nam tyłek pare razy