Po porażce Lecha Poznań w rewanżowym meczu I rundy eliminacji Ligi Mistrzów z Karabachem Agdam 1:5 wymowny wpis na Twitterze zamieścił właściciel Rakowa Częstochowa Michał Świerczewski.

Właściciel Rakowa po odpadnięcie Lecha: Brakuje kompetentnych ludzi

Najważniejsza osoba w klubie jednego z ligowych rywali Kolejorza uważa, że w naszej piłce klubowej brakuje do pracy kompetentnych ludzi i nie to nie tylko w ekipie mistrza Polski, ale generalnie we wszystkich klubach.

Po chwili właściciel Rakowa skomentował swój wpis precyzując swoją myśl.

Aby nie było wątpliwości to ten wpis nie odnosi się tylko do Lecha. To nasz reprezentant, całej polskiej piłki. Również Rakowa. Tu również nie jesteśmy idealni. Ba, w wielu aspektach, jesteśmy słabi – dodał Świerczewski.

Zapewne chodziło o osoby pracujące w klubach na różnych decyzyjnych stanowiskach – od prezesów, dyrektorów sportowych, dyrektorów akademii po szefów skautingów oraz innych ludzi pracujących w różnych rolach w polskich klubach. Rynek takich osób od lat jest mocno ograniczony. Wychodzi więc na to, że wśród naszych ligowców brakuje działaczy na odpowiednim poziomie.

 

WIĘCEJ O LECHU:

Fot. 400mm.pl

Liga Mistrzów
05.10.2022

Real zdominował Szachtar, ale i tak najadł się strachu

W środowy wieczór zobaczyliśmy prawdopodobnie najlepszy Real Madryt w tym sezonie, ale bez zgrzytu i tak się nie obyło. Królewscy całkowicie zdominowali Szachtar Donieck, ale ten i tak potrafił pokonać Andrija Łunina. Cel podstawowy został jednak osiągnięty. 2:1, trzy punkty zostają na Bernabeu, więc sytuacja w Lidze Mistrzów stała się bardzo komfortowa.  Na pierwszy rzut oka można by było stwierdzić, że w środowym spotkaniu Ligi Mistrzów na Santiago Bernabeu był tylko jeden faworyt i był nim […]
05.10.2022
Piłka nożna
05.10.2022

Potter rzucił zaklęcie Cruciatusa na Milan. Chelsea się bawiła, a rywal cierpiał

W serii o Harrym Potterze zaklęcie Cruciatus było używane przez bohaterów tego świata do torturowania swojego przeciwnika. Chelsea pod wodzą Pottera, ale Grahama, przejechała się po Milanie w środowy wieczór Ligi Mistrzów. Rossoneri cierpieli. Byli bezradni, a The Blues w końcu zagrali dobry, widowiskowy mecz.  Chelsea musiała wygrać z Milanem, a najlepiej w dobrym stylu, żeby pokazać swoim kibicom, że dalej jest świetnym zespołem, który może wygrywać z kozakami i prezentować styl, który cieszy […]
05.10.2022
Suche Info
05.10.2022

Komplet wyników w środowych meczach Ligi Mistrzów

Czas na krótkie podsumowanie środowych meczów Ligi Mistrzów. Było kilka pogromów, było kilka niespodzianek. Jak na realia fazy grupowej Champions League – wydarzyło się naprawdę sporo. Zacząć wypada od kolejnego popisu strzeleckiego Manchesteru City. Ekipa Pepa Guardioli złapała naprawdę niesamowity gaz w ofensywie, w dużej mierze za sprawą niemożliwego do wyhamowania Erlinga Haalanda, który zdobył dzisiaj dwa gole w starciu z Kopenhagą. A spędził na boisku tylko 45 […]
05.10.2022
Suche Info
05.10.2022

Wojciech Szczęsny zawalił gola w Lidze Mistrzów [WIDEO]

Niestety, ale Wojciech Szczęsny nie popisał się w starciu Juventusu z Maccabi Hajfa. Polski golkiper ewidentnie pokpił sprawę, otwierając gościom drogę do zdobycia kontaktowego gola w Turynie. Sami zobaczcie: PARTNEREM PUBLIKACJI O LIDZE MISTRZÓW JEST KFC. SPRAWDŹ OFERTĘ TUTAJ ! 2-1 () pic.twitter.com/iFuyZtlvbL — EuroFoot (@eurofootcom) October 5, 2022 Ewidentnie źle zachował się Polak. Na jego szczęście, już po paru chwilach „Stara Dama” opanowała sytuację i podwyższyła […]
05.10.2022
Siatkówka
05.10.2022

Siatkarski cud w Łodzi! Polki pokonały USA 3:0!

Napisalibyśmy, że w podobny scenariusz wierzyli tylko niepoprawni optymiści, ale nawet to stwierdzenie mijałoby się z prawdą. Jeżeli już znalazłoby się te parę osób, które zakładało że dziś reprezentacja polskich siatkarek pokona mistrzynie olimpijskie z USA, te osoby zapewne powiedziałyby, że będzie to wygrana po pięciosetowym meczu na styku. Ale dziś kibice zgromadzeni w łódzkiej Atlas Arenie i przed telewizorami, na własne oczy zobaczyli prawdziwy cud. Polska rozgromiła Stany Zjednoczone 3:0, dzięki czemu znacznie […]
05.10.2022
Suche Info
05.10.2022

Erling Haaland lepszy od legendarnych napastników

Erling Haaland ma zaledwie 22 lata na karku, ale już zdążył się przebić do szerokiej czołówki najlepszych strzelców w historii Ligi Mistrzów. Norweski napastnik zapisał dziś na swoim koncie gola numer 27 i 28 w Champions League. Kamil Grabara dwukrotnie skapitulował po uderzeniach Norwega. Na szczęście Pep Guardiola zlitował się nad golkiperem Kopenhagi i nie wypuścił Haalanda na drugą połowę. Co nie może dziwić, skoro Manchester City tak naprawdę zaklepał sobie trzy […]
05.10.2022
Suche Info
05.10.2022

Komplet wyników w środowych meczach Ligi Mistrzów

Czas na krótkie podsumowanie środowych meczów Ligi Mistrzów. Było kilka pogromów, było kilka niespodzianek. Jak na realia fazy grupowej Champions League – wydarzyło się naprawdę sporo. Zacząć wypada od kolejnego popisu strzeleckiego Manchesteru City. Ekipa Pepa Guardioli złapała naprawdę niesamowity gaz w ofensywie, w dużej mierze za sprawą niemożliwego do wyhamowania Erlinga Haalanda, który zdobył dzisiaj dwa gole w starciu z Kopenhagą. A spędził na boisku tylko 45 […]
05.10.2022
Suche Info
05.10.2022

Wojciech Szczęsny zawalił gola w Lidze Mistrzów [WIDEO]

Niestety, ale Wojciech Szczęsny nie popisał się w starciu Juventusu z Maccabi Hajfa. Polski golkiper ewidentnie pokpił sprawę, otwierając gościom drogę do zdobycia kontaktowego gola w Turynie. Sami zobaczcie: PARTNEREM PUBLIKACJI O LIDZE MISTRZÓW JEST KFC. SPRAWDŹ OFERTĘ TUTAJ ! 2-1 () pic.twitter.com/iFuyZtlvbL — EuroFoot (@eurofootcom) October 5, 2022 Ewidentnie źle zachował się Polak. Na jego szczęście, już po paru chwilach „Stara Dama” opanowała sytuację i podwyższyła […]
05.10.2022
Suche Info
05.10.2022

Erling Haaland lepszy od legendarnych napastników

Erling Haaland ma zaledwie 22 lata na karku, ale już zdążył się przebić do szerokiej czołówki najlepszych strzelców w historii Ligi Mistrzów. Norweski napastnik zapisał dziś na swoim koncie gola numer 27 i 28 w Champions League. Kamil Grabara dwukrotnie skapitulował po uderzeniach Norwega. Na szczęście Pep Guardiola zlitował się nad golkiperem Kopenhagi i nie wypuścił Haalanda na drugą połowę. Co nie może dziwić, skoro Manchester City tak naprawdę zaklepał sobie trzy […]
05.10.2022
Suche Info
05.10.2022

Efektowna akcja bramkowa PSG [WIDEO]

Paris Saint-Germain po pierwszej połowie tylko remisuje 1:1 w wyjazdowym starciu z Benficą, ale trzeba paryżanom oddać, że akcja bramkowa udała im się perfekcyjnie. Całą kombinację cudownym strzałem spuentował Leo Messi: PARTNEREM PUBLIKACJI O LIDZE MISTRZÓW JEST KFC. SPRAWDŹ OFERTĘ TUTAJ Co za akcja PSG. Co za gol Messiego! Zabawili się goście. pic.twitter.com/tSuXx5fLEc — Polsat Sport (@polsatsport) October 5, 2022 Messi w sezonie 2022/23 jest w doskonałej dyspozycji. Zdążył już zapisać […]
05.10.2022
Suche Info
05.10.2022

Katastrofalny błąd bramkarza Celticu [WIDEO]

Gra nogami nigdy nie należała do atutów Joe Harta. Doświadczony bramkarz Celticu Glasgow popełnił fatalny błąd w wyprowadzeniu piłki, otwierając przeciwnikom z RB Lipsk autostradę do własnej bramki. Zobaczcie: Co za błąd Joe Harta! Andre Silva skorzystał z prezentu. Transmisja meczu w Polsacie Sport Premium 1. pic.twitter.com/DMN89sulW0 — Polsat Sport (@polsatsport) October 5, 2022 Cóż, w tym elemencie Hart już chyba progresu nie zrobi. PARTNEREM PUBLIKACJI O LIDZE MISTRZÓW […]
05.10.2022
Suche Info
05.10.2022

Xabi Alonso poprowadzi Bayer Leverkusen

Xabi Alonso wraca do Bundesligi. W latach 2014-2017 Bask reprezentował barwy Bayernu Monachium, a teraz – już jako trener – wylądował w Bayerze Leverkusen, który bardzo kiepsko wszedł w sezon 2022/23. Drużyna dowodzona dotąd przez Gerardo Seoane plasuje się obecnie na siedemnastym miejscu w niemieckiej ekstraklasie, a zatem – w strefie spadkowej. Jeśli chodzi o Champions League, Bayerowi udało się wprawdzie zwyciężyć u siebie z Atletico Madryt, ale zespół przegrał […]
05.10.2022
Liczba komentarzy: 107
Subscribe
Powiadom o
guest
107 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
StarLord
StarLord
2 miesięcy temu

Zgadzam się.

KKS
KKS
2 miesięcy temu
Reply to  StarLord

Niech się mądrzy, bo za chwilę mają Astanę i taki sam wpierdol dostaną.

Łukasz
Łukasz
2 miesięcy temu
Reply to  KKS

Dostaną, albo nie dostaną. Wróżysz z fusów? U was się już dokonało. Coś chyba o jakiś rekord zahaczyliście?

RobC
RobC
2 miesięcy temu
Reply to  KKS

Przeczytaj ze zrozumieniem. Chyba że to wykracza poza twoje możliwości.

Jestem pierwszy
Jestem pierwszy
2 miesięcy temu
Reply to  KKS

Zaorac to smierdzace bagno i bedzie spokoj my nie nadajemy sie do kopania pilki.

Stach Levy
Stach Levy
2 miesięcy temu
Reply to  StarLord

Uwielbiam słowo działacz. Nie przetłumaczysz tego na żaden język świata… Co robi działacz? Działa!

Maly Sukinsyn
Maly Sukinsyn
2 miesięcy temu
Reply to  Stach Levy

Slowo dzialacz zawsze kojarzy mi sie z czerwona morda i flaszka wodki.

Stach Levy
Stach Levy
2 miesięcy temu
Reply to  Maly Sukinsyn

Dokładnie bo to piękny relikt PRL.

Prof. Damian Szeliga
Prof. Damian Szeliga
2 miesięcy temu
Reply to  Stach Levy

kiedys jeszcze bylo popularne w pilce okreslenie „prezesi”, bo nigdy sie nie konczylo na jednym, zawsze musialo byc cale stado Prezesow w krawatach na gumce

Kibic największego kluby
Kibic największego kluby
2 miesięcy temu

Wasze kluby tego nie doczekają, ale mój do Ligi Mistrzów awansował 2 razy.

Zygfryd
Zygfryd
2 miesięcy temu

Kto, kurewka znad kanałku piaseczyńskiego?

Wymiatacz1916
Wymiatacz1916
2 miesięcy temu
Reply to  Zygfryd

Reklamujesz swoje usługi? Nie ten portal…

Lecę na piwo
Lecę na piwo
2 miesięcy temu

Bo jestescie ze stolicy. A stolice w kazdym panstwie zawsze maja latwiej. Biorac pod uwage ile razy mieliscie okazje byc w LM od 1992 (czyli 30 lat) jestescie po prostu pionkami. Zobaczcie sobie pionki ile razy w LM byly druzyny ze stolicy z: Anglii, Francji, Hiszpanii, Wloch, Holandii, Portugalii itd. Nie chce mi sie liczyc. A wiec Warszawo – gratulejszyn!

Wymiatacz1916
Wymiatacz1916
2 miesięcy temu
Reply to  Lecę na piwo

W ciągu 30 lat dokładnie tyle samo razy ile pozostałe polskie kluby. Nie licząc Widzewa, tylko Wisełką otarła się o bramy raju. Reszta to takie właśnie lechowe wyniki. Z tym ze kiedyś w eliminacjach Polskie kluby odpadały z uznanymi markami ( w większości poza kilkoma eurowpierdolami ) a reszta?

Diamond1981
Diamond1981
2 miesięcy temu
Reply to  Lecę na piwo

Wymienił debil stolice z najsilniejszych lig i struga pawiana bo mu do tezy pasuje. Na 15 mistrzostw 2 razy w LM jest średnią której chuju możesz tylko zazdrościć i porównywanie do lig które mają dwa lub trzy miejsca z automatu ma tyle sensu co dyskusja z tobą. Nie zapominaj jeszcze o półfinale pucharu zdobywców pucharów i o półfinale pucharu europy leszczu

OBIEKTYWNY
OBIEKTYWNY
2 miesięcy temu
Reply to  Diamond1981

Widzew tez byl 2 razy z czego raz w polfinale i co z tego.Ale nie martwcie sie za rok wroca puchary do Warszawy….2 ligowe ale zawsze to jednak puchary

Zakolakis czasem mam wrazenie,ze to jacys twoi redaktorzy wypisuja te pochwalne brednie na legle.

Gruby Ziut
Gruby Ziut
2 miesięcy temu
Reply to  OBIEKTYWNY

Morda cwelu, jesteście pariasami

Kryni(L)
Kryni(L)
2 miesięcy temu
Reply to  Diamond1981

Na 11 Mistrzostw 2 razy graliśmy w LM w tym raz ćwierćfinał raz wyszlismy z grupy do kolejnej rundy LE inne kluby mogą pomarzyć , w zeszlym roku mimo destrukcyjnego właściciela awansowaliśmy do LE pokonując takie marki na Bodo , Slavia czy walcząc jak równy z równym z Dinamo Zagrzeb czy Spartakiem oraz Leicester…. jedyny klub według mnie który się może do tego zbliżyć do może będzie Raków o ile u nas lok wkońcy nie sprzeda klubu.

Graba1980
Graba1980
2 miesięcy temu
Reply to  Diamond1981

A konkretnie w przeciągu ostatnich 30 lat 11 mistrzostw…tak średnia jeszcze lepsza…

Gruby Ziut
Gruby Ziut
2 miesięcy temu
Reply to  Lecę na piwo

Nie masz argumentów, szoruj kible cwelu

roosvelt1984
roosvelt1984
2 miesięcy temu

A dziś jest gównem jak cała reszta, tylko z większymi długami. Chyba że Cię jara życie wspomnieniami.

Gruby Ziut
Gruby Ziut
2 miesięcy temu
Reply to  roosvelt1984

Z gównem to ciebie stara urodziła

Pan Hilary
Pan Hilary
2 miesięcy temu
Reply to  Gruby Ziut

Wypierdalaj do nory, kobyli bękarcie.

objawiony
objawiony
2 miesięcy temu

co racja to racja.

Nnnmk
Nnnmk
2 miesięcy temu

Obecny Lech kadrowo jest słabszy od 5-6 klubów w Ekstraklasie. Więc z czym do ludzi

Luk
Luk
2 miesięcy temu
Reply to  Nnnmk

Niby których?

Bastian
Bastian
2 miesięcy temu
Reply to  Luk

Myślę że conajmniej 4 – Lechii, Rakowa, Pogoni, Legii

Lecę na piwo
Lecę na piwo
2 miesięcy temu
Reply to  Bastian

i Górnika!

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe(@icek-mordehaj)
2 miesięcy temu
Reply to  Lecę na piwo

z Łęcznej!

mopek
mopek(@mopek)
2 miesięcy temu
Reply to  Nnnmk

Ty tak serio? Wymień te 5-6 klubów. Albo nie, wymień 3. Powiedziałbym 1, ale kibice Rakowa i Pogoni mieliby jakieś podstawy do dyskusji. Sam osobiście uważam, że Lech i tak ma najmocniejszą pakę. Aha, nie, nie jestem kibicem Lecha, więcej – delikatnie mówiąc, nie przepadam za tą drużyną.

Gadol
Gadol(@gadol)
2 miesięcy temu
Reply to  mopek

Tylko ani Raków, ani Pogoń nie osłabiła się tak jak Lech w porównaniu do poprzedniego sezonu. Szkoda, bo równie ciekawa rywalizacja jak ostatnio byłaby ekstra. Stawiam, że Lech max to 3 miejsce w tym sezonie.

Wymiatacz1916
Wymiatacz1916
2 miesięcy temu

Lech już jest w lidze mistrzów… Buractwa i obrażania innych klubów.

Tralalalla
Tralalalla(@tralalalla)
2 miesięcy temu

Oj, panie Świerczewski… Pokora i jeszcze raz pokora. Jeszcze przed końcem wakacji pana tweet może się brzydko zestarzeć.

OBIEKTYWNY
OBIEKTYWNY
2 miesięcy temu
Reply to  Tralalalla

Przeciez nie powiedzial nic poza prawda.Jesli chodzi o Rakow to tez odniosl sie,ze nie jest tak zajebiscie.Prawda,ze w polskiej pilce nie ma osob kompetentnych.Dlatego nie ma wynikow.

sparhawk999
sparhawk999
2 miesięcy temu
Reply to  Tralalalla

Dwa krótkie, proste tweety a i tak nie byłeś/Aś w stanie ich zrozumieć.

Pab(L)o
Pab(L)o
2 miesięcy temu
Reply to  sparhawk999

Bo nie przeczytał żadnego z nich tylko tytuł.
Trudno zrozumieć nie czytając

anal_threat
anal_threat(@anal_threat)
2 miesięcy temu

Wszyscy wartościowi ludzie wyemigrowali z tego kraju.

Kretyn
Kretyn
2 miesięcy temu
Reply to  anal_threat

Ci ze zmywaków to ci wartościowi?

Kibuc
Kibuc
2 miesięcy temu
Reply to  Kretyn

Nie, Ci to na tyle głupi, żeby nie zadbać o swoje kompetencję ale na tyle inteligentni, żeby zdać sobie sprawę że w innym miejscu będzie im łatwiej.

Diamond1981
Diamond1981
2 miesięcy temu
Reply to  Kretyn

Nieliczni którzy mogą dostać robotę za granicą bo na lepsze stanowiska najwidoczniej nie mamy kompetentnych ludzi

Gggghh
Gggghh
2 miesięcy temu
Reply to  Kretyn

No i co? Na zmywaku zarabiam tyle ile możesz pomarzyć. I nie muszę klepać biedy i martwić się co będzie jutro.

Pankracy
Pankracy
2 miesięcy temu
Reply to  Gggghh

Tylko, że z tej kasy ze zmywaka nigdy w życiu nie dorobisz się własnej nieruchomości za granicą.

Sracz
Sracz
2 miesięcy temu
Reply to  Pankracy

W Polsce za zasiłek i 500+, albo robotę w fabryce/na budowie nie dorobiłby się nawet własnego wynajmowanego mieszkania tylko musiałby dzielić z rodzicami, a później pracującą żoną, chyba że lubi chleb ze smalcem albo pasztetową.

Wladek Niwinski
Wladek Niwinski
2 miesięcy temu

To o tyle dziwne, ze praca w klubie piłkarskim jest znacznie mniej męcząca i ciekawsza niż 90% posad w Polsce. I co nikt tego nie chce i nie umie robić, czy raczej nikt ich nie umie zatrudnić? Widział ktoś ogłoszenie „klub piłkarski zatrudni fachowca od czegos”?

Tralalalla
Tralalalla(@tralalalla)
2 miesięcy temu

w polskiej piłce – i generalnie w polskim sporcie – za duzo kasy ucieka bokami…

Marek
Marek
2 miesięcy temu

Raków co jakiś czas publikuje takie właśnie ogłoszenia o zatrudnieniu na różne stanowiska

Fjardabyggd
Fjardabyggd
2 miesięcy temu

Myślę, że to pokłosie tego, że w Polsce wciąż panuje kult dyplomów, certyfikatów i zaświadczeń. U nas liczy się robienie dobrego wrażenia, a nie umiejętności.

Fachowcy nie są zatrudniani, bo przegrywają z ludźmi niekompetentnymi, ale umiejącymi zadbać o swoje CV.

WhiteStarPower
WhiteStarPower(@spoxgreq)
2 miesięcy temu

czemu? (można przeklinać?) Bo jest ku&wa słaby! Albo tendencyjny

Wojtek
Wojtek
2 miesięcy temu

Sprowadzając takich ananasów jak Rudko Lech potwierdził słowa Michała Świerczewskiego.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe(@icek-mordehaj)
2 miesięcy temu

comment image

Lecę na piwo
Lecę na piwo
2 miesięcy temu

Takie smiecie jak ty sa jak PIS, ktory non stop nadaje na Tuska i zyje przeszloscia. Pal gumy.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe(@icek-mordehaj)
2 miesięcy temu
Reply to  Lecę na piwo

Jaką przeszłością żyję? 🙂
Ale nie ważne. Ja po prostu dobrze się staram w tym smutku bawić i zachowuję się tak, jak „kibice” Lecha zachowywali się wobec Legii, gdy ta dołowała, a nawet nie jestem kibicem wojskowych, tylko zwyczajnie uważałem to za żenadę. To dziś się mogę pobawić. Łyżka miodu w beczce dziegciu.

Joan Laporta
Joan Laporta
2 miesięcy temu

nic tak nie bawi jak ból tyłka poznańskich przegrywów

F91-DudeLange
F91-DudeLange(@f91-dudelange)
2 miesięcy temu

To że zjeby obu stron nie mogą bez siebie żyć i tylko wyczekują momentów porażki to jedno.
Ale ogólnie nie rozumiem tego wzmożenia – przejebali jak wiele innych drużyn w każdym sezonie i o co chodzi?
Że prowadzili w dwumeczu 2:0? Że przegrali 5:1? Czy gdyby było 3:2 po spalonym w ostatniej minucie to byłoby lepiej?

Czy porażka z Karabachem jest jakoś bardziej wyjatkowa niż wpierdole od Omonii, BATE czy zawsze groźnego Spartaka Trnawa?

Nie, tylko legijne zjeby robią szum. Zacznie się liga i znowu się pochowają po kątach.

StaryPaprykarz
StaryPaprykarz
2 miesięcy temu
Reply to  Lecę na piwo

Ale się zesrałeś psi pędzlu 😀 A to powyżej po prostu jest fchuj śmieszne 🙂

Gadol
Gadol(@gadol)
2 miesięcy temu

Gino, wyślę Ci rachunek za czyszczenie ekranu monitora 😛

Luas
Luas
2 miesięcy temu

Inni idą do przodu, a my jesteśmy co raz słabsi i nawet nie widać procesu, który pozwoliłby optymistycznie patrzeć na kolejne sezony.

andy
andy
2 miesięcy temu

A dlaczego mają iść pracować „do piłki”? Na jakich warunkach? Na takich np. jakie oferowała Stal Mielec? Tym miałoby się przyciągnąć wartościowych ludzi?

Proboszcz
Proboszcz
2 miesięcy temu

Po co ręcznik z Ukrainy !?? Bednarek o niebo lepszy ale nie ,ma bronić Ukrainiec bo…..? A prezes Rakowa ,tak ,ma rację

Stat
Stat(@stat)
2 miesięcy temu

Panie Michale, niech Pan nie przesadza 🙂 ludzi kompetentnych aż tak nie brakuje, a po prostu się ich skutecznie ignoruje i nie dopuszcza do branży. Ogarniętemu Polakowi, ale bez układów już łatwiej rozpocząć karierę w zagranicznych ligach, niż ESA. Dla odmiany mniej ogarniętych Polaków, ale z układami, kluby ESA nie mają problemu żeby zatrudniać. Tak to bardziej wygląda i właśnie takie są później efekty.

Piłko Niekopij z Żalgirisu Dupa
Piłko Niekopij z Żalgirisu Dupa
2 miesięcy temu
Reply to  Stat

Z wieloma sprawami tak jest. Np. muzyka. Uwierz mi, że (nie będąc przedstawicielem disco z pola), łatwiej wydać płytę zagranicą i zainteresować szerokie media niż w PL. W PL nikogo nie interesuje jakość. Liczy się czy w szybkim czasie można zrobić kasę (sztuczne wywindowanie zespołu, wpisanie w kontrakt zyski ze sprzedaży „merchu”, wciśnięcie kapeli na jak największą liczbę „darmowych” koncertów (kasę płaci od razu miasto, sponsor lub zakład pracy, na biletowane pies z kulawą nogą by nie przyszedł). No i potem mówisz nazwę polskiej gwiazdy, którą każdy Amerykanin, Japończyk czy tam Norweg zna, a Janusz myśli, że to chopki z garażu.

StaryPaprykarz
StaryPaprykarz
2 miesięcy temu

Daj jakiś przykład takiej gwiazdy … z ciekawości pytam…

Leon
Leon
2 miesięcy temu
Reply to  StaryPaprykarz

Behemot, Vader, Decapitated.

Pab(L)o
Pab(L)o
2 miesięcy temu
Reply to  Leon

Ale to są zespoły niszowe. Tak znane na zachodzie i wschodzie (Japonia) ale niszowe gatunki
Podaj zespół rozpoznawalny, nawet nie znany jak te które wymieniłeś wyżej, ale rozpoznawalny dla przeciętnego nasto czy dwudziestolatka na świecie?

Syndyk masy upadlosciowej
Syndyk masy upadlosciowej
2 miesięcy temu
Reply to  Stat

Ja bym powiedzial, ze to dotyczy dokladnie kazdej branzy, gdzie zarobki sa niezle, a praca niezbyt wyczerpujaca. I ogolnie wszystkich lepszych stanowisk.
Niestety widac, ze nie obracales sie na rynku pracy za granica, skoro tak pomstujesz na Polske. Tak dziala to wszedzie i zawsze – licza sie kontakty, rodzina, plecy.

Stat
Stat(@stat)
2 miesięcy temu

Wiesz, w piłce nożnej „siedzę” od wielu lat, więc odnośnie owej branży zabieram głos, w przewidzianym ku temu miejscu. Jeśli masz podobne doświadczenia/dowody odnośnie „każdej branży”, to spoko – nie neguję. Jeśli jednak między wierszami chciałeś pokazać, że „nie ma co się dziwić, tak jest w polskiej piłce, bo i tak jest wszędzie” to mam odmienne zdanie.

W Polsce wśród osób decyzyjnych panuje przekonanie o samozajebistości, które nie jest poparte niczym logicznym – nie lubię tych oficjalnych mierników (nie zawsze w pełni oddają np. poziom sportowy), ale niech uproszczeniem będzie ranking lig. Gdzie się znajdujemy jako ESA? Jaki budżet mają nasze kluby w porównaniu do podobnych? Jaką ludność ma Polska, a jaką np. Słowenia lub Słowacja? No ale dalej…rozumiem status społeczny, pieniądze, kontakty, szerokorozumiany sukces – zawsze przychodzi jednak moment na refleksje, wyciąganie wniosków, aby takimi osiągnięciami się nie zachłysnąć. Osoby decyzyjne są zainteresowane zatrudnianiem określonych osób (to co pisałem – układy, kontakty), a nie osób mających określone kompetencje/cechy 🙂 dlaczego tak uważam? Guldan, Brożek, Boruc – każdy z nich świeżo po zakończonej karierze dostał propozycję kontynuacji pracy w klubie, już na innym stanowisku. Teraz najważniejsze – nigdzie nie neguję ich kompetencji, bo uważam że nie mam odpowiedniej wiedzy aby zero-jedynkowo takie określić. Faktem pozostaje, że osoby, które przed chwilą „kopały piłkę”, nagle dostają zatrudnienie na stanowisku dyrektora sportowego, albo skauta, czyli na stanowisko, na które jest wielu potencjalnie chętnych, których jednak z jakichś nielogicznych powodów nie dopuszcza się do branży. Tak jakby „akurat w ich temacie” kompetencje odgrywały mniejsze znaczenie, a gdy później przychodzi moment aby zatrudnić kogoś innego, to już gotowa jest wymówka „niestety w klubie już nie ma pieniędzy, ale może wolontariat?”.

Powyższe jest oczywiście wierzchołkiem góry lodowej z doklejonym hasłem „ex-piłkarze nadal w piłce”. Tuż obok wyłania się drugi wierzchołek, mianowicie istnieją osoby, które przez lata potrafiły pisać do 20-40 polskich klubów w oczekiwaniu na odzew i weryfikację ich umiejętności, tego czy będą mogły w jakiś sposób pomóc klubom. Dotyczy to wielu płaszczyzn – skauting, analiza, marketing, szerokorozumiane zarządzanie. No i wiesz co? Te osoby mają kilka punktów wspólnych w swojej karierze – pierwszym wspólnym mianownikiem jest fakt, iż zdecydowana większość była olewana podczas próby dotarcia do branży. Niezależnie od położenia, każda taka Cracovia, Wisła Płock czy Korona Kielce miały wyrąbane na tych ludzi, nawet nie chcąc sprawdzić czy taka osoba ma realnie coś do zaoferowania. Podkreślam, nie mówię o zatrudnieniu – tylko weryfikacja. Po drugie, ze względu na cykliczne niepowodzenia i stratę czasu, w większości takie osoby uderzały w zagraniczne kierunku, tam szukając szczęścia i/lub dodatkowego kształcenia się (o tym później). Finalny efekt jest taki, że pod wpływem odpowiedniej pozycji w CV klub polskie nagle są zainteresowane dołączeniem takiego człowieka do klubu, w magiczny sposób zmieniając opinię na jego temat. Żeby jednak nie rzucać słabych określeń „każdy” albo „większość”, to podam kilka przykładów dla tego wierzchołka góry lodowej:

  • Tomasz Pasieczny – próbował w Polsce i nic. Udało się zaczepić na chwilę w Cracovii, ale znowu Anglia, tam np. Arsenal i po pewnym czasie (a łącznie dopiero po blisko dekadzie) dostał szansę w Wiśle Kraków
  • Radosław Mozyrko – to jest chyba najlepszy temat. Za młodego różne staże i wyjazdy do Anglii. W międzyczasie wywiad (jego słowa!) o tym, że polską piłką rządzą kontakty i układy już na szczeblu młodzieżowym, a co dopiero seniorskim. Mimo to próbuje, dociera w końcu do Legii, ale po pewnym czasie jest już w Chelsea. No a skoro Chelsea, to jakżeby inaczej – raptem po 1,5 roku już stał się dyrektorem sportowym ekstraklasowego klubu. Można? Można. Tam zresztą był tylko 1 rundę, bo już go zatrudniła Legia, jako szefa skautingu – ta sama Legia, w której był już kilka lat wcześniej. No ale co, jak sam mówił, może układy pomogły?
  • Emil Kot – chyba najbardziej znany przykład. Łączenie własnego projektu, pracy w Anglii oraz polskim klubie. W wieku 30 lat zaczyna poważną pracę w ekstraklasowym klubie – można było szybciej? Pewnie można, ale po co było dać jemu (i sobie) szansę?
  • Piotr Kasprzak – pisanie do klubów ESA? Było. Brak odzewu? Był. Ruch zagraniczny? Był. Ktoś się na nim poznał, zaufał i postawił na niego w angielskich Norwich, Southampton, a obecnie Rangers. Chłopak ma odpowiednie kompetencje na takie kluby, ale czegoś mu brakuje, aby dostać angaż w Cracovii lub Koronie? Pewnie niczego, tylko skąd te kluby mogą o tym wiedzieć, skoro nawet nie podjęły z nim rozmów?

Tego typu przykładów jest więcej, podrzucam tylko te bardziej popularne, które nawet jako osoba z zewnątrz możesz poznać/zweryfikować ogólnie. Jak to się dzieje, że niektóre osoby latami próbowały zacząć karierę w DOWOLNYM polskim klubie, lecz spotykały się ze ścianą? Brakiem merytoryki ze strony klubów, nawet nie tyle odmową, co ignorowaniem zapytań. Później wystarcza kilkanaście miesięcy zagranicą i nagle te same osoby nabyły super kompetencje, które będą kluczowe dla klubu ESA? One w magiczny sposób odmienią funkcjonowanie organizacji? No można wierzyć w takie bajki, ale to tylko merytoryczne upośledzenie owych decyzyjnych, a nie efekt nabytych kompetencji w tak krótkim czasie – gdyby to było takie logiczne, to kluby ESA mogłyby równie dobrze zatrudniać zagraniczne osoby na takich stanowiskach, zamiast czekać aż któryś Polak łaskawie tam się wybierze.

Najważniejszy jest kontekst, mianowicie kluby ignorują takich ludzi, mimo że nie mają problemu ich zatrudnić z opóźnieniem 1-2 rocznym i pod wpływem ciekawej pozycji w ich CV. Jednocześnie kluby nie mają problemu zaproponować piłkarzowi kontraktu 60 albo 100 tys.zł miesięcznie, choć później potrafią powiedzieć „klub jest w złej kondycji, niestety nie ma pieniędzy na zatrudnienie 1-2 osób” – nawet jeśli to oznacza koszty rzędu kilku tysięcy miesięcznie 😉 ok, jeśli przepłacasz na kadrę przynajmniej 500 tys.zł każdego miesiąca (w tym na trenerów którzy w klubie już nie pracują), to faktycznie może problem stanowi wygospodarowanie tych 5-6 tys., ale świadczy to o braku kompetencji, co najwyżej u osób które już w klubach są. Później jest biadolenie na piłkarzy, na ESA, na to że odpadamy i na wszystko, ale osoby decyzyjne wniosków nie wyciągają (patrz początek wypowiedzi), bądź wyciągają błędne. Może „kumaci” myślą, że 50k dla piłkarza to mało, więc od przyszłego sezonu trzeba rzucić 100k, może to spowoduje że strzeli 2x więcej goli, będzie biegał 2x więcej lub chociaż 2x szybciej… no nie będzie i wiedzą to „wszyscy” 😉 no to DROGIE kluby wydawajcie więcej hajsu (i tak niewypracowane 300mln wpada z Canal+, to stać, prawda?) nie tam gdzie trzeba, róbcie prowizoryczny szum, że usiłujecie się rozwijać i nabierajcie dalej ludzi. Na wszystkich to nie działa, ale po samej liczbie komentarzy widać, jak wiele osób się tym pasjonuje, kupuje karnety, koszulki, gadżety i napędza bezmyślną patologię (w większości przypadków, są wyjątki).

Na zakończenie wracam do tego kształcenia się, uderzenia do klubów zagranicznych + odnoszę się do „Niestety widac, ze nie obracales sie na rynku pracy za granica, skoro tak pomstujesz na Polske. Tak dziala to wszedzie i zawsze – licza sie kontakty, rodzina, plecy.”. Serio widać? To słabo widać, bo przez kilka lat usiłowałem dotrzeć do klubów polskich i z reguły efekt był podobny jak historie wspomnianych gości. To właśnie klub zagraniczny pierwszy na poważnie, realnie zainteresował się moją osobą (projektem) i tam udało się wypracować współpracę, która wreszcie przynosi prawdziwą pensję. Oczywiście, ile lat na to poświęciłem, czy wręcz „zmarnowałem” usiłując dostać szansę w polskim środowisku – to moje. Patrzę teraz z zupełnie innej perspektywy niż choćby 2-3 lata temu, bo i sporo na własnej skórze przeżyłem, chyba wystarczająco dużo, aby móc zdawkowo zostawiać o tym info w takim miejscu – zwłaszcza w temacie o „kompetencjach w kraju”, ocenionych negatywnie przez osoby, które nawet nie pofatygowały się ich zweryfikować. Uważam, że wcale nie demonizuję polskiej piłki na tle świata, to że różne przekręty są „wszędzie” to doskonale rozumiem – ale tendencja ignorowania X, tylko po to aby go zatrudnić za jakiś czas pod wpływem lepszej pozycji w CV (najlepiej zagraniczny klub) obiektywnie występuje w naszym kraju.

PS w kwietniu zeszłego roku powstał na weszlo artykuł odnośnie budowy działu skautingu i analiz w jednym z klubów ESA. Temat ciekawy, coś rusza do przodu, ktoś wreszcie się rozwija. Nie znam szefa tego działu (z którym była prowadzona rozmowa) i nie mnie oceniać jego predyspozycje, natomiast struktura jaka wówczas panowała była następująca – szef mający pod sobą grono stażystów, darmowych pracowników. Obiektywnie? Słabe. Z perspektywy klubu? No zobaczymy jak to będzie, a wraz z rozwojem będziemy proponować kontrakty tym „najlepszym”. Plot twist, szef tego działu zakończył współpracę kilka miesięcy temu (umowa nieprzedłużona). Myślisz, że z grona stażystów (z których z połowa odeszła w międzyczasie), ktoś teraz realnie rozpoczyna karierę i zarabia na tym? Czy bardziej zostali wykorzystani, skoro „kapitan” opuścił okręt projektu? Nie zdziwiłbym się gdyby z wyjątkiem 1-2 osób gorliwie zaangażowanych pomocą dla tego klubu (i być może mającym możliwości), już nikt z tego grona nie był w klubie. No to tak mniej-więcej wygląda wizja budowanie klubów i tego typu działów. Powyższe to po części wina samych pracowników, którzy dają przyzwolenie na wykorzystywanie się i prace za free (dzięki czemu klub to praktykuje po raz kolejny), ale to druga strona medalu

Cicada
Cicada
2 miesięcy temu

Problemem polskiej piłki są niewykwalifikowani byli piłkarze piastujący stanowiska dyrektorskie wysokiego szczebla. Nikt nie dałby małpie do ręki karabinu, ale właściciele ochoczo rozdają kluczowe posady ludziom takim jak Rząsa, czy Guldan.

Stefan majewski
Stefan majewski
2 miesięcy temu
Reply to  Cicada

Racja co to za zjebana zasada większości klubów.Ciekawe czy któryś robił chociaż jakiś kurs zarządzania

Fjardabyggd
Fjardabyggd
2 miesięcy temu
Reply to  Cicada

Plus. Ogólnie w Polsce jest kult dyplomów i certyfikatów. Jak masz bogate CV, to będziesz się bujał całe życie na dobrych stołkach, nawet jeśli nic nie umiesz. Karuzela się kręci.

Pit
Pit
2 miesięcy temu

No i eurowp..dol się rozpoczął. Trochę później bo po pierwszych meczach wydawało się że nasze kluby dają radę. Jednakże wszystko wróciło do normy po tym dzisiejszym występie. Mistrz Polski … Pierwsza runda i do domu…. Nie ta liga… Smutne i śmieszne to zarazem.

Ramius
Ramius
2 miesięcy temu

Absolutnie się myli! Potrzeba wiecej prezesów PZPN z „nie mającymi analogów” przepisami w rozgrywkach, albo modyfikować przepisy 1 dzeń przed stertem ligi, a nie aż 10. Do tego potrzeba więcej świetnie ogarniających WSZYSTKO polityków w radach nadzorczych klubów.

Bastian
Bastian
2 miesięcy temu

„Wspaniały” początek van den Broma w lechu. Superpuchar i LM przegrane. Oby tak dalej. Wygląda na to, że zespół złożył się jak domek z kart po superpucharze i oklepie u Azerów, więc na 3 rundę LK raczej nie ma co liczyć. Na dodatek znowu wyszedł brak wzmocnień składu na już. Tylko Afonso i 30 letni bramkarz z klubu Pafos, który większość ludzi zna raczej z wakacji all inclusive, a nie jako drużyny piłkarskiej.

Fistach
Fistach
2 miesięcy temu

No cóż. Cała sytuacja pokazuje, że trudno tak naprawdę zdiagnozować zjawiska społeczne. Jedne mówią, że brakuje piniędzy, drugie, że stadionów, trzecie, że trenerów, a ostatecznie to tak naprawdę nie wiadomo. Być może brakuje trzymania zawodników w klubach, większej uczciwości w pracy i jakichś szablonów postępowania. W każdym razie to nie ma chyba powodu dla którego polska piłka nie miałaby być bliska rosyjskiej, ukraińskiej albo greckiej. Ciekawe jak pójdzie Orbanowskiemu Ferencvaros.

FuksiarzM
FuksiarzM
2 miesięcy temu

I ma pan rację panie Michale. Takich niekompetentnych jest wszędzie pełno, nie tylko w piłce. Niestety jakość tzw kadry wyższej jest obecnie porażająca. Kompetencje żadne lub mierne, a wymagania jak primadonny. Wielokrotnie się o tym przekonałem. Powiem więcej, wolę mieć nawet ludzi w niższym wykształceniem, ale zaangażowanych i podejmujących wyzwania, niż wybitnych teoretyków o zerowym potencjale wykonawczym. Jakości i doświadczenia nie zastąpi nic i nikt.

Łukasz
Łukasz
2 miesięcy temu
Reply to  FuksiarzM

Bo u nas praca kadr wyższych opiera się na poganianiu i ładnie opakowanym mobbingu. W każdej pracy aktualnie tak masz, a korpo to przebijają sufity.

Fjardabyggd
Fjardabyggd
2 miesięcy temu
Reply to  FuksiarzM

W Polsce liczy się umiejętność robienia dobrego wrażenia, a nie umiejętności. Kto umie to pierwsze, zachodzi daleko.

Zresztą to jak funkcjonuje Ekstraklasa jest tego świetną alegorią. Piękne, wymuskane stadiony. Doskonale opakowana liga. Każdy mecz w TV. Och, ach – tylko poziom sportowy żenujący.

Ale to takie typowo polskie. Dom ma być ładny, żeby somsiady zazdrościły. W środku mentalna bieda, której nie widać na pierwszy rzut oka.

peru123
peru123
2 miesięcy temu

Mamy ligę menagerów, doją ją jak tylko mogą, poziom z roku na rok spada, coraz więcej szrotu z zagranicy, coraz mniej jakościowych polskich zawodników w naszej lidze, szkolą wszyscy, od 2012 roku powstało i jest nadal pełno UKS i przez te wszystkie lata ta liga się cofa, kluby mają obowiązek szkolenia młodzieży, ale nie potrafią kształtować piłkarzy, sztabowcy wola podzielić się premią od transferu menagerskiego i stawiać na lichych piłkarzyków, niż dać szanse swoim wychowankom.

Fjardabyggd
Fjardabyggd
2 miesięcy temu
Reply to  peru123

A gówno prawda. Tak uczepiliście się tego szrotu. Qarabag ściągnął faceta z 2. ligi portugalskiej, a ten wygląda na tle Lecha jak Mohamed Salah. Nie pamiętasz już jak młodzież z Górnika Zabrze została zmasakrowana przez Trencin, czyli drużynę złożoną z odpadów z holenderskich akademii?

Wszyscy szkolą – tylko wszyscy do dupy.

Karol
Karol
2 miesięcy temu

100% racji, w przypadku Lecha to towarzystwo wzajemnej adoracji, skaut za 300 zł miesięcznie, trener który codziennie ma do wronek dojeżdżać i szkolić młodzież za 2000 zł i tyle w temacie , no jeśli chce się kompetencji, to po pierwsze trzeba umieć je przyjąć a po drugie zapłacić, Skorża robił za trzech, sam wszystko ogarniał, sam wyrobił sobie pozycję, jakiej niky inny za PR mieć już nie będzie

cvg
cvg
2 miesięcy temu

Nie wiem czy brakuje pieniędzy, pewnie i brakuje czasem- kwestia punktu odniesienia. W meczu z azerami to nie pieniądze zaważyły. Po prosty wymagania były za duże:

1 Lech (Amica) o ile może ma mocną jak na Polske kadrę to raczej w wymiarze sezonu a nie pojedyńczwego meczu. Wyniki Czwa Lech nie są przypadkiem, Po prostu dla polskiej piłki lepiej byłoby gdyby to Raków był mistrzem jak drużyna nie pękająca w meczach 1:1 i bardzo skuteczna w systemie pucharowym)

2 W Polsce to jest tak, że 90% drużyn jest na garnuszku miasta, gminy itd. I (surprise) te druzyny mają tez bazę, stadion itd. Tyle, że ten układ jest samoistnie patologiczny co to sensowności zarządzania i wydawania pieniędzy..

3 a jak ktoś nie ma – to jest po drugiej stronie mocy, zarządzanie ok, sensowność okj ale brak bazy, brak infrastruktury, wszystko na odwrót. (w wypadku Czwy dochodzi jeszcze to że pan M musi teraz wystawić jakieś pomysły – czym mniej rzeczywiste tym lepiej- i to właśnie się aktualnie dzieje

4 pewnie najważniejsze- Raków sam przegrał mistrza i tyle. A przegrał nie z Zagłebiem (które miejmy nadziej w końcu spadnie bo jest absurdalna karykaturą wydawania pieniędzy podatnika- tylko z Cracovią z którą po prostu grać wogóle nie potrafi. Papszun (choć jest bardzo dobrym trenerem) ma takie drużyny- podejrzewam że przegrałby dziś z Łks…

Łukasz
Łukasz
2 miesięcy temu
Reply to  cvg

Zobaczymy jak z Koroną będzie, też nam nie leżało z nimi. Śmiali się z Lopeza, że w eLK nic nie pokazał. Co pokazał Amara? Ponoć najlepszy piłkarz ligi wg pyrusów. Co do 4 punktu boję się, że zadecydowały kwestie pozasportowe. Zobaczymy ten sezon. Cieszę się że jest utrzymany skład. Może wreszcie damy radę.

Essa
Essa(@essa)
2 miesięcy temu

To może zacznijcie tworzyć etaty i płacić jak w normalnym biznesie, a nie wolontariaty i ochłapy + praca na swoim sprzęcie i oprogramowaniu + nie podoba się to spierdalaj.

Są ludzie wykształceni lub wyspecjalizowani, co prawda niewielu, ale nikomu normalnemu się nie chce iść w tę patologię, kiedy widzi jak potraktowano Emila Kota w Płocku, Pasiecznego w Wiśle czy Stupkę w Widzewie. Przecież w Krakowie doszło do takiego absurdu, że Małgorzata Domagalik mogła mieć więcej do powiedzenia niż Pasieczny.

Dodatkowo: jak traktuje się pracowników marketingu, „stażystów” i ludzi, którzy pomagają z miłości do klubu. To jest chujowe. Przy tych zarobkach piłkarzy – nie ma większego dna.

Nie będzie normalnych struktur w klubie i profesjonalnych pionów zarządzania, jeśli dalej zarządzający klubami będą myśleli, żeby OSZCZĘDZIĆ na wszystkim poza pensjami piłkarzy, których biorą po sugestiach kolegów i znajomych managerów.

Raków co prawda pod tym względem jest nawet ok, ale nadal relacja pensje piłkarzy / reszta wydatków jest PATOLOGICZNA.

Absolutnie wkurwia, że kluby, które wydają miliony publicznej kasy – co roku żebrzą. Ordynarnie żebrzą – o stadiony, boiska lub PINIONDZE. Bo tak się przyjęło. Przestańcie się dawać w końcu mamić politykom, którzy nie dość, że wydają waszą kasę, to jeszcze ordynarnie rozpierdalają te kluby (pozdrawiam Zabrze).

Stop.

mechanikabg
mechanikabg
2 miesięcy temu
Reply to  Essa

W kazdym klubie jest podobnie, za granicą ta dysproporcja jest nawet większa.

Mam znajomą, która pracowała w sklepiku Arsenalu oficjalnym za minimum wage (8 GBP/h), podczas gdy Oezil grał sobie w Fortnite za 250000 GBP/ tyg.

To jest patologia, ale nie do wyplewienia.

Essa
Essa(@essa)
2 miesięcy temu
Reply to  mechanikabg

W Polsce niektórzy i tak nie zarabiają tego minimum wage, bo oczywiście trzeba dawać 3/5 etatu, umowę o dzieło lub zlecenie i inne oszustwa. To jest skandaliczne, że klub bierze pieniądze publiczne i nie gwarantuje nawet normalnych i LEGALNYCH form zatrudnienia.

A Oezil w całym absurdzie jego kontraktu chociaż wziął na siebie pensję klubowej maskotki, kiedy „w oszczędnościach” chciano tego pana zwolnić.

Wracając: profesjonalny dział skautingu kosztuje mniej niż pensja roczna jednego dobrze opłacanego zawodnika. A u nas dalej to się spotyka jak yeti.
I potem wychodzi transfer Rudko, który Rząsa podsumowuje: dobry na linii, dobry na przedpolu, niezła gra nogami, fajna sylwetka.
Nie wiem ile Rząsa dostaje, ale widocznie za dużo.

imie
imie
2 miesięcy temu

powiedział pajac, którego klub nie ma infrastruktury, szkolenia, akademii i właśnie pod jego presja pzpn zniósł przepis o młodzieżowcu, co było batem na takie zjebane kluby, ktôre teraz już całkowicie będą miały wyjebane. i on mówi o kompetencji?

tomexx
tomexx
2 miesięcy temu
Reply to  imie

A ty podobnie jak twój patologiczny prezes jesteś ignorantem 🙂
BRAWO PANIE MICHALE!!!!!
Tak odróżnia się człowieka inteligentnego od prostaka. Zamiast kogoś obrażać z poziomu rynsztoka przyśpiewkami, które pewnym ludziom po prostu nie przystoją można powiedzieć kila słów (prawdziwych zresztą) po których oponenta zapieką uszy 🙂
Co do meritum wypowiedzi to: TAK, TAK, TAK….
Polską piłkę obsiadła banda nieudaczników, którzy drenują to środowisko żywiąc się publicznymi w większości pieniędzmi. Klimczaki, Miduskie i Rząsy nie mają pojęcia o prowadzeniu klubu, aż żal patrzeć na marnowany potencjał takich firm jak Lech czy Legia. Piękne stadiony, pokaźne budżety, tłumy kibiców, a tu co roku to samo … w lipcu eurowpierdol od Karabachów, Astanów, Levadiów czy innych Dudenlangów. Efekt – w tym roku pewnie jako jedna z nielicznych federacji nie będziemy mieć przedstawiciela w fazie grupowej pucharów – a będzie ich tam pewnie około 30. W drugiej rundzie kwalifikacji LM są już takie tuzy europejskiego futbolu jak mistrzowie Finlandii, Litwy, Luksemburga, Macedonii, Mołdawii czy Gibraltaru – stamtąd już tylko malutki kroczek do grupy jakiegoś pucharu (wystarczy wygrać jeden z 3 pewnych dwumeczów). A w grupie – kasa i punkty do rankingu, za dwa lata więc pewnie marzyć o wyeliminowaniu mistrza Litwy w pierwszej rundzie eliminacji.
Ale niestety polska piłka to nie tylko kluby, muszę przyznać że nie ogarniam…. jak w 40-minionowym kraju może być problem z wyszkoleniem 15 chłopa, którzy potrafią prosto kopnąć piłkę? Bo to nie wina klubów że na boisko w barwach polskiego klubu wychodzi 6-8-9 obcokrajowców!! Myślę że każdy trener chciał by mieć szatnię mówiącą tylko po polsku. To nie jego wina, że na rynku jest mnóstwo portugalczyków, chorwató, serbów którzy są po prostu lepsi od swych polskich konkurentów. Tylko jak to jest możliwe, że kraj o populacji 10% polski potrafi wyszkolić 10 razy więcej zawodników którzy prezentują odpowiedni poziom aby grać w topowych ligach europy, w dodatku w takich ogórkowaych ligach jak nasza eklapa, a do tego ich rodzima liga nic na tym nie traci?
Ehhh… jak żyć…

janek
janek
2 miesięcy temu
Reply to  tomexx

problem z wyszkoleniem 15 chłopa własnie zaczął być rowiązywany przez kluby takie jak Lech, Pogoń czy Zagłębie. ale niestety raków nie chce się w to bawić, bo nie ma kompetencji i większość klubów też nie, więc raków wysłał Cygana do pzpn, żeby zlikwidować przepis, który wymagał od nich kompetencji

tomexx
tomexx
2 miesięcy temu
Reply to  janek

Ale przepis o młodzieżowcu nie jest tutaj rozwiązaniem, to jest pompowanie na siłę młodych którzy nie koniecznie mają odpowiednie umiejętności żeby w lidze zagrać, niech sobie wywalczą to miejsce, pokarzą że im zależy, że chcą się uczyć i walczyć o miejsce.
To powoli zaczyna przypominać nasz ulubiony i hołubiony przez dzisiejsze władze system centralnego zarządzania, ustalmy cenę urzędową na węgiel, paliwo, chleb… Ustalmy kto może grać, a kto nie 🙂 Każde takie działanie to działanie patologiczne – psujące wolny rynek i zasady zdrowej konkurencji

janek
janek
2 miesięcy temu
Reply to  tomexx

jest rozwiązaniem bo się sprawdzał

zresztą raków dopiął swego, zobaczymy jak teraz będą szkolić bez tego przepisu, który im tak utrudniał życie

raków w tej chwili to jest najbardziej spierdolony polski klub pod względem kompetencji, już drugi raz pzpn rozpierdala przepisy licencyjne tylko pod nich (wcześniej dot. stadionu), bo oni w niczym nie mają kompetencji, poza wydawaniem kasy i wszystko trzeba pod nich naginać pod stołem

Pyrpyr
Pyrpyr
2 miesięcy temu
Reply to  janek

W jaki sposób przepis o młodzieżowcu się sprawdzał? I dlaczego nie stosują go inne ligi, skoro dobry?

tomexx
tomexx
2 miesięcy temu
Reply to  janek

I właśnie obserwujemy efekty tego jak ten przepis doskonale się sprawdzał 🙂
Nie chcę tu nikogo obrażać, ale odrobina logicznego myślenia i obiektywizmu by się przydała. Jak byś uważnie przeczytał o czym mówi Świerczewski to być doczytał, że zdaje sobie sprawę że sytuacja dotyczy również Rakowa. O tym że klub trzeba oprzeć na sprawnej akademii trąbi od kiedy jest w klubie, to stąd właśnie zatrudnienie Śledzia – który poznańską akademię tworzył i rozwijał. W Czewie sie jakoś nie udało i pewnie miedzy innymi o tym mówi Pan Michał. Jest to bolączka z której wszyscy zdają sobie sprawę. Wszyscy zazdroszczą Lechowi jego akademii, ale to że tego potencjału nie potraficie wykorzystać to tylko problem złego zarządzania klubem. Ale tak jak napisałem do przepisu o młodzieżowcu ma się to jak czapka do kaloszy.
Co do stadionu … nie dyskutuje 🙂 Fajnie że przy okazji Euro2012 powstało w Polsce parę fajnych stadionów, ale jaka w tym zasługa Lecha?
Wszystkim nam jest przykro że obsiadająca nasze miasto czerwono-czarna mafia ma w głębokim poważaniu najlepszy obecnie klub w mieście 🙂
Weź dwa głębokie oddechy, przemyśl pewne rzeczy, napij się kawy i miłego dnia 🙂

FuksiarzM
FuksiarzM
2 miesięcy temu
Reply to  tomexx

Masz rację jak diabli, ta banda baranów, która do tej pory rządziła Częstochową, tzn Wrona, Rozpądek, którzy sprzedali województwo częstochowskie za posady i apanaże oraz układali się wybitnie z opactwem Paulinów i zaklepali w statucie miasta zapis o „mieście pątniczym”. Zniszczyli przemysł, zniszczyli sport, zdemolowali samorząd. I masz teraz prezydenta miasta, który od 12 lat przywraca mozolnie Częstochowę. Masz również marszałka województwa śląskiego, który mając za sobą obecnie rządzący układ narodowo socjalistyczny pod dumnie brzmiącą nazwą PiS, blokuje wypłacenie środków dla miasta pomimo wyroków sądowych. I ma to w dupie. Z uzasadnieniem :”zmieńcie prezydenta, to wtedy dam pieniądze”. Jedyną mafią jaka w tym mieście była, to właśnie prawicowe bagno, które pod egidą oo Paulinów zniszczyło to miasto. Na początku lat 90, kiedy odwiedzałem Częstochowę, istniał tam przemysł włókienniczy, zapałczarski, piwowarski, przemysł ciężki, zagłębie obuwnicze itp. Kiedy tylko do władzy doszła tzw „prawica” zostały zniszczone takie zakłady jak „Wykromet” – wytwórca matryc precyzyjnych dla w sumie całego świata. Huta Częstochowa, jeden z największych dostawców wysoko jakościowej blachy grubo walcowanej dla przemysłu okrętowego; Wełnopol, Elanex, Ceba, Warta – wszystko zdemolowane. Więc wcale się nie dziwię, że w Częstochowie rządzi lewica.

Maczeta
Maczeta
2 miesięcy temu
Reply to  janek

Raków ma porządną akademie, więc weź niepierdol. Przepis o mlodziezowcu nie ma z tym nic wspólnego. Młodzieżowcy powinni grać w 1 lidze i niżej, a ci najlepsi trafiać do ESA.

Pyrpyr
Pyrpyr
2 miesięcy temu
Reply to  imie

W której liczącej się lidze jest przepis o młodzieżowcu? Jakie przełożenie ma infrastruktura, szkolenie i akademia w Kolejorzu na wyniki (nie tylko wczorajszą klęskę) – mistrz i grupa LE raz na 5 lat lub rzadziej? Niedługo głównym argumentem niektórych kibiców będzie, że mają ładny stadion i jakąś mityczną akadamię, w której jak nawet coś się uda, jest natychmiast sprzedawane do grzania ławy w europejskich przeciętniakach. To Twoja recepta na sukces?

Dave R
Dave R
2 miesięcy temu

Czytam komentarze i chcę mi się śmiać. Pogodzę was: wszystkie nasze kluby są źle zarządzane i daremne. Ciekawe gdzie ta kasa, którą Lech miał z piłkarzy sprzedanych. Sprzedali za 200 baniek, a kupili za jakieś 10. Bach, bach, Karabach!

ada
ada
2 miesięcy temu

to raków ma stadion?

Maczeta
Maczeta
2 miesięcy temu
Reply to  ada

Nie ma, gra na wydzierżawionym miejskim stadionie.

Przem37
Przem37
2 miesięcy temu

Jeden z głupszych komentarzy, człowieka na poziomie.
Będą złośliwym, zależałoby odpisać Panu Świerczewskiemu, że większym problemem, jest brak zwykłej ludzkiej empatii, chęci bezinteresownej pomocy i zwykłego ludzkiego wyciągnięcia ręki.

Przecież starczyło dać piłkarzom 2-3 dni więcej, na aklimatyzację (mówił o tym min. Jakub Rzeźniczak), w Baku jest bardzo specyficzny klimat i jest to po prostu konieczne.

Ale przecież PZPN i „wielki trener” z Częstochowy koniecznie chcieli grać. Nawiasem mówiąc grali tak skutecznie, ze wyeliminowali 3 graczy w tym Balu’e i Souse, którzy pewnie bardzo by się Lechowi przydali w tym meczu.

Ale „W Europejskich Pucharach jesteśmy jedną drużynom”, to tylko na plakatach.

tomexx
tomexx
2 miesięcy temu
Reply to  Przem37

Ja wam mówię – to wszystko przez Tuska

Pyrpyr
Pyrpyr
2 miesięcy temu
Reply to  Przem37

Przestańcie już z obwinianiem wszystkich wkoło. Po SP była narracja, że grał drugi skład – teraz się okazuje, że jednak grało kilku kluczowych zawodników, którzy wszyscy złapali kontuzje. Pytanie, skoro odpuściliśmy SP, po co było ich wpuszczać na boisko? Jak już miał być protest przeciwko uporowi PZPN, to trzeba było juniorów wystawić. A tak, rozwiązanie „połowiczne”, jak większość decyzji doptczących transferów i poukładania tego po odejściu Skorży. Papszun nie mialby nic do gadania, jakby PZPN zdecydował o innym terminie (a w ustaleniu terminu najwięcej do gadania miała kasa za transmisję). Nie ma co biadolić – popełniono serię błędów, przede wszystkim w kwestii transferów, ale nawet też w przygotowaniu składu na SP. To też wina Papszuna i PZPN?

Fjardabyggd
Fjardabyggd
2 miesięcy temu
Reply to  Przem37

Lech nawet u siebie wyglądał żałośnie pod względem piłkarskim i taktycznym. Mogliby się aklimatyzować rok, a i tak by przerżnęli.

Tak się kończy taktyczny bałagan, murarka, ryglowanie i lagi na napastnika.

Ewaryst Mierzwiączka
Ewaryst Mierzwiączka
2 miesięcy temu

Z całym szacunkiem, ale co ten prezes bredzi??? Gdzie są te pieniądze w polskich klubach? W transferach? Sorry, ale Karabach jednym transferem przebił wszystkie transfery czołowej piątki klubów w Polsce.

WŁAŚNIE PROBLEMEM POLSKIEJ PIŁKI KLUBOWEJ JEST BRAK DUŻYCH PIENIĘDZY W OBROCIE. Sorry, ale właścicielami Lecha, czy Legii są totalne golasy. Nawet w 3 Bundeslidze są większe pieniądze, niż w polskiej ESA.

A gdzie reszta? Reszta polskiej ligi bez pieniędzy z C+ nie miałaby płynności finansowej. POLSKA PIŁKA KLUBOWA, TO BIDA, NĘDZA I CIĘCIE KOSZTÓW!!! Z CZEGO MA BYĆ SUKCES, JAK NIKT NIE CHCE ZAINWESTOWAĆ POWAŻNYCH PIENIĘDZY???

Fjardabyggd
Fjardabyggd
2 miesięcy temu

Którym transferem? Tranferem Marko Jankovicia z Hapoelu Tel-Aviv za 125 tysięcy Euro? A może ściągnięciem Luki Gugegashvil’ego z Jagiellonii?

Aaa już wiem! Chodzi o pozyskanie za darmo Kady’ego, który na tle Lecha wyglądał jak Mohamed Salah. Facet przyszedł za darmo z portugalskiego Villafranquense. Znasz w ogóle taki klub? Naściągali jakiegoś szrotu z drugiej ligi portugalskiej i jeszcze śmią Lecha ogrywać.

Lech w ciągu 5 ostatnich sezonów wydał na transfery 8.93 mln Euro. Qarabag – 3.485 mln Euro. No faktycznie, przeciwnik był poza naszym zasięgiem finansowym. Powinniśmy się cieszyć, że było tylko 5:1.

JanuszSpec
JanuszSpec(@januszspec)
2 miesięcy temu

Mit o wielkim Karabachu w Polsce trwa. Prawda jest taka, że Lech jest w fatalnej formie na początku sezonu i pokazał to w sparingach, Superpucharze i na początku ligi. Niczym nie przypomina zespołu z końcówki ligi. Ten Lech zamiótłby Karabachem podłogę, ale niestety odszedł Skorża i zrobił się burdel. Lech obecnie prezentuje się gorzej niż Stal Mielec, więc nic dziwnego, że odpadł. Niedawno przegrał z Widzewem i Pogonią. Azerowie grali też z Legią, która była w największym dołku od lat. Myślę, że Raków by ich przeszedł. Lech, oprócz braku formy pokazał też brak jakichkolwiek ambicji. Po prostu Azerowie chcieli przejść dalej, Pyry nie pokazały tego na boisku.

Paweł
Paweł
2 miesięcy temu

Ufff dobrze, że pojawił się on i Papszun.

Fjardabyggd
Fjardabyggd
2 miesięcy temu

W samo sedno. U nas nie ma mentalności do piłki. Btw – dotyczy to także dziennikarzy sportowych. To oni urabiają opinię publiczną.

ziut
ziut
2 miesięcy temu

Owszem, brakuje kompetentnych ludzi. Tym bardziej, że piłkarze, to też ludzie 😉