post

Opublikowane 30.06.2021 14:05 przez

Paweł Paczul

– Na jakiej podstawie możemy powiedzieć, że jesteśmy lepsi od Czechów czy Szwedów? Bo mamy Roberta Lewandowskiego? Tak, mamy Roberta Lewandowskiego. Mamy Piotra Zielińskiego. Mamy Grzegorza Krychowiaka, który na Euro był słaby. Tak, mamy dobrych bramkarzy, ale nie wybronili nam turnieju, co nie oznacza, że Wojtek Szczęsny źle bronił. Musimy jednak się zastanowić, na jakiej podstawie twierdzimy, że możemy tamte drużyny ogrywać? Mierzyliśmy się z nimi i nie wygrywaliśmy. Bo jesteśmy słabsi. Boimy się tego stwierdzenia? – mówi Marek Koźmiński, wiceprezes PZPN-u i kandydat na nowego prezesa. Zapraszamy na rozmowę podsumowującą Euro.

Patrzymy na mecze 1/8 finału i możemy się zastanawiać, dlaczego Czesi, Duńczycy czy Szwajcarzy potrafią, a my nie.

Wychodzę z założenia, że oczekiwania względem kadry są duże. Spoglądamy na nią przez pryzmat Roberta Lewandowskiego. Zauważyłem w mediach i środowisku przekonanie, że mamy najlepsze pokolenie od 20-30 lat i ono zostało zmarnowane. Ja się z tym nie zgodzę. Dysproporcja siły tej reprezentacji jest bardzo duża. Robert jest jeden, ale jedenasty-piętnasty piłkarz to nie jest pół Roberta. Inne reprezentacje te kadry mają zdecydowanie bardziej wyrównane. Było to widać. Różnice w polskim zespole były widoczne – pomiędzy poszczególnymi piłkarzami i formacjami. My mamy cztery-pięć ważnych ogniw i jeżeli jedno, drugie nazwisko nam wypada, z różnych powodów – zdrowotnych, sportowych – to jest dla nas duży cios. I to miało wpływ na wynik tej kadry.

Prawda, ale wciąż przywieźliśmy taki zespół, który nie może mieć kompleksów względem choćby Czechów, którzy nie pozwolili oddać Holendrom celnego strzału.

Kadra Paulo Sousy grała futbol bardziej ofensywny i trochę za to zapłaciliśmy, bo nasza postawa w tyłach – i nie odnoszę się jedynie do obrońców – była bardzo przeciętna. Można to porównać do meczu Chorwatów, którzy gdyby nie kiksy osobowe, graliby dalej na Euro. Tak to czytam. To, co oni tracili z Hiszpanią, to jest kuriozum. I polskie bramki to też było kuriozum. Tracić sześć bramek w trzech meczach… Zdecydowanie za dużo.

Mówił pan, gdy jeszcze Milik i Piątek byli zdrowi, że polska kadra w 2020 roku nie jest w stanie wygrać z siedmioma-ośmioma drużynami w Europie. Wrócę do Czechów – oni mogą, my nie?

Bo nie jesteśmy w stanie. Graliśmy dwa razy z Portugalią, cztery razy z Włochami, dwa razy z Holandią. I co? I nic.

No i dlaczego nic? Czesi mogą, my nie?

Jesteśmy słabsi.

Od Czechów?

A wygrywaliśmy z Czechami? Wygrywaliśmy ze Szwedami?

Ostatnio nie.

No to, na jakiej podstawie możemy powiedzieć, że jesteśmy lepsi? Bo mamy Roberta Lewandowskiego? Tak, mamy Roberta Lewandowskiego. Mamy Piotra Zielińskiego. Mamy Grzegorza Krychowiaka, który na Euro był słaby. Tak, mamy dobrych bramkarzy, ale nie wybronili nam turnieju, co nie oznacza, że Wojtek Szczęsny źle bronił. Musimy jednak się zastanowić, na jakiej podstawie twierdzimy, że możemy tamte drużyny ogrywać? Mierzyliśmy się z nimi i nie wygrywaliśmy. Bo jesteśmy słabsi. Boimy się tego stwierdzenia?

To do kogo mamy się porównywać? Jak już mówimy, że skoro nie możemy się porównywać do Czechów, bo z nimi przegraliśmy, to Szwajcarzy dopiero co ograli mistrzów świata. My ich pięć lat temu, a szwajcarski zespół tak dużo się nie zmienił.

Ale nasza kadra się zmieniła. Kto grał w tamtym meczu, a kto grał teraz?

Krychowiak, Glik, Lewandowski, Szczęsny miał kontuzję, ale zaczął tamten turniej.

Dalej?

Okej, czyli cofnęliśmy się w rozwoju?

Tamta drużyna była lepsza niż dzisiaj. Dzisiaj mamy młodszą kadrę, która popełniła duże błędy indywidualne. Chcemy zakłamywać rzeczywistość? Taka jest prawda. Straciliśmy w stosunku do tamtych lat kluczowych zawodników, których nie zastąpiła obecna generacja. Nie mamy nowego Piszczka, nie mamy nowego Błaszczykowskiego, nie mamy nowego Grosickiego. A boki nie działały na tym turnieju.

To do kogo mamy się dziś porównać, skoro nie chce pan nas stawiać na półce Czechy/Szwajcaria? Do Albanii?

Pięć lat temu wygraliśmy spotkanie po rzutach karnych, a w samym meczu Szwajcarzy byli trochę lepsi. Bądźmy uczciwi. My wtedy nie byliśmy lepsi od Szwajcarów. Byliśmy tacy sami, ale udało się wygrać w rzutach karnych. Nie udało się w jedenastkach z Portugalią, kiedy byliśmy akurat lepsi. Taki jest paradoks tego wszystkiego. Dzisiaj ze Szwajcarami byśmy pewnie przegrali, bo oni zostali na tamtym poziomie, a my zrobiliśmy kroczek do tyłu. Również dlatego, że nie mamy takich zawodników jak wtedy.

I czyja to wina?

Generacji? Do czego pan zmierza? To wina PZPN-u?

Nie. Natomiast PZPN nie pomógł obecnej grupie ludzi tak bardzo, jakby mógł.

A jakby miał pomóc inaczej, stworzyć piłkarza?

PZPN zmienił selekcjonera zbyt późno.

I tu się zgadzam. Dzisiaj jesteśmy mądrzejsi, wiemy, jak wyglądała pandemia, jakie miał trener problemy z poruszaniem się po Europie. Ale zgadzam się – gdybyśmy dokonali tego wyboru 30 listopada, trener miałby dwa miesiące więcej, bo potem przyszedł kompletny lockdown. Prezes tak zdecydował i uszanujmy to, natomiast ja uważam, że gdybyśmy zrobili to w listopadzie, mielibyśmy 1-5% więcej szans.

Czyli gdyby pan był wówczas prezesem, podziękowałby Brzęczkowi w listopadzie.

Ja to już powiedziałem w momencie, gdy prezes zmieniał trenera Brzęczka na Sousę w styczniu. Powiedziałem, że rozumiem tę decyzję, ale ja bym to zrobił zaraz po listopadowych meczach.

I tutaj widać to, o czym mówię. Skoro Sousa potrafił w niezłym stylu walczyć z Hiszpanami, to wcale nie jest z naszym potencjałem tak źle.

Zgadzam się – potencjał nie jest taki zły. Trener dokonywał pewnych złych wyborów, ale każdy trener takie podejmuje, on się uczył tej drużyny, wszedł do niej kompletnie z marszu. Spotkał się tylko z Robertem, bo potem był kompletny lockdown, a spotkania na Skype to nie jest to samo. To nie sprzyjało. Nie chcę go usprawiedliwiać, ale to są fakty. Wszyscy popełnili błędy. My, jako PZPN, również.

Więc ta zmiana mentalności, o której mówi Sousa, chyba jest konieczna. Zgadza się pan z tym?

Ona wyjdzie nam na korzyść. Drużyna to zaakceptowała, a to jest bardzo ważna sprawa. Wypowiedzi płynące z zespołu, że on chce dalej z trenerem pracować, są budujące. Ja nie chcę teraz tworzyć euforii, bo nie ma z czego. Natomiast używanie sformułowania „katastrofa na Euro” nie jest słuszne. To był słaby występ na Euro. Ale nie było katastrofy.

Prawda, ale pytając o mentalność – mówiłem o mierzeniu się z lepszymi. Żeby się nie bać własnego cienia, żeby nie zakopywać się we własnym polu karnym przez cały mecz. Pan się zgadza, jednak z drugiej strony mówi – jesteśmy słabsi od Czechów czy Szwajcarów.

Ale dzisiaj! Za pół roku – rok może być inaczej. Dzisiaj jesteśmy słabsi. W ostatnich dwóch lat byliśmy słabsi. Jeżeli pan by się zapytał, czy w przyszłości mamy szansę, to ja mówię – tak, stać nas na nią. Możemy wygrać z Anglią u siebie. Na Wembley byliśmy bardzo blisko remisu.

Wiadomo natomiast, że Sousa nie będzie u nas pracować wiecznie. Czy – jeśli zostanie pan prezesem – kolejny selekcjoner miałby kontynuować jego pracę, czy na przykład byłaby kolejna zmiana koncepcji?

Taktykę trzeba dobrać pod wykonawców. Dlaczego dzisiaj mamy takie przemeblowanie? Bo mamy Roberta, Arka Milika, Zielińskiego, Krzyśka Piątka. A jeżeli mielibyśmy sześciu fantastycznych obrońców, to pewnie gralibyśmy a’la catenaccio, bo mielibyśmy wykonawców. Nie możemy odchodzić od realiów polskiego futbolu. Dzisiaj mamy niespodziewanie silną ofensywę, a słabszą defensywę. Jednak cztery-pięć-sześć lat temu defensywa była dobra. Nie mówiąc o tym, co było 20 lat temu, kiedy za Engela mieliśmy ośmiu-dziesięciu europejskich obrońców i kombinowaliśmy tak, że obrońcy grali w pomocy. Takie były realia. Dzisiaj są takie, że jesteśmy mocniejsi z przodu i Sousa chce to wykorzystać. Dlatego gramy wyżej, chcemy odejść od pola karnego, przemodelować styl bronienia.

Brzęczek też miał Lewandowskiego, Milika, Zielińskiego, Piątka. Zgodziliśmy się, że straciliśmy dwa miesiące. Zgodzimy się, że straciliśmy wcześniej dwa-trzy lata?

Nie. Absolutnie nie. Ja szanuję pracę Jurka Brzęczka, on zrobił dużo dobrego. Osiągnął wynik sportowy. Oczywiście były kłopoty, które nie mogły dłużej trwać. Natomiast Brzęczek wprowadził kilku młodych zawodników i Sousa dzisiaj ma kilka nazwisk w kadrze więcej dzięki Jurkowi Brzęczkowi.

Brzęczek wykonał świetną pracę, ale na kilka miesięcy przed turniejem przyszedł trener, który wszystko wywrócił do góry nogami. No to moim zdaniem nie zostało wiele zbudowane.

Rozumiem, czyli skoro było tak dobrze, to czemu jest tak źle? Nie, to nie jest tak. Jurek odmłodził kadrę. Przejął ją w trudnym momencie po Rosji. Miał odwagę. Zafunkcjonowało to w 50%. To jest pierwsza zdobycz dwóch lat Brzęczka. Druga – zakwalifikowanie się na Euro. I to jest bezdyskusyjne. Czy można było zrobić więcej? Pewnie tak. Natomiast współpraca na linii kadra-trener się wyczerpała. To zupełnie inna praca niż w klubie, potrzeba innych cech.

Zawsze mówimy po fakcie, że można było zrobić coś więcej. Kiedy powiemy po jakimś turnieju – no, zrobiliśmy maksa, więcej już się nie dało?

Ale w sporcie wszyscy albo choć 90% mówi po fakcie – dało się zrobić więcej. Zobaczmy, co się dzieje. Odpada Francja w kuriozalnych okolicznościach, Chorwacja, która była tak blisko. I oni też powiedzą: mogliśmy zrobić więcej. To jest sport. Oczywiście myśmy odpadli w inny sposób, niesatysfakcjonujący, ale sport ma to do siebie, że po meczu pewnie każdy trener podejmowałby inne decyzje. Czy na mecz ze Szwecją i Hiszpanią ktokolwiek wystawiłby inny skład? Wydaje mi się, że jakby ktoś się zastanawiał, to przed meczem dokonałby może jednej korekty.

Ale przed Słowacją już byłoby ich pewnie więcej.

Przedziwne spotkanie. Tyle negatywnych zdarzeń, tyle epizodów, które złożyły się na ten wynik… Można trzy-cztery mecze obłożyć. Patrzy się na drugą kartkę Krychowiaka – nie chcę z nią dyskutować. Mógł ją dostać, ale nie musiał. W innych meczach za podobne historie często nie ma kartek. Ale cóż, wiele rzeczy się dla nas źle ułożyło. Nie chcę mówić o sportowym pechu, ale Paulo Sousa nie miał sprzyjającego losu. Ani na Wembley, ani na mistrzostwach. Co miało być przeciwko nam, to było przeciwko nam, co miało być dla nas, nie było. Sytuacja ze Szwecją – dwie poprzeczki, nikt piłki potem nie wpycha. Gol dla Szwedów – przebitki, odbitki. Wpłynęło to na wynik. Natomiast szczęście to jest jednak ostatnia rzecz, o której warto mówić. Choć ono się przydaje. Myślę, że pech się skończył i jesienią kadra pójdzie z wiatrem.

Tym bardziej chyba nie warto mówić o szczęściu, jeśli Hiszpanie mają słupek i na pustą Morata kopie obok.

Zgadza się. Lewandowski też miał dobitkę po słupku na właściwie pustą i nie trafił. Jednak graliśmy z tak mocną drużyną i wcale nie byliśmy gorsi. Popatrzymy na mecz Chorwatów z Hiszpanami, to Hiszpanie mieli osiem setek, a z Polską jedną, której nie strzelili.

Dziwi się pan Zbigniewowi Bońkowi, który na Twitterze proponuje dziwne wrzutki pod adresem piłkarza, niewymienionego z nazwiska?

Jestem przeciwnikiem wypominania tego, kto ile zarabia, mówieniu po nazwiskach. Trochę emocji pewnie było. Niech chłopaki zarabiają miliony. Nie mam do nich żadnych zastrzeżeń, jeśli chodzi o chęci, serducho i tak dalej. Mam po prostu przeświadczenie, że byliśmy słabsi. Mogę powiedzieć publicznie, że Krychowiak nie zagrał dobrze, a na Wembley był genialny. Nie był najlepszy tylko u nas, był najlepszy na całym boisku. A teraz zagrał słaby turniej. I od takiego piłkarza możemy wymagać więcej. Jeśli nie będzie grał na takim poziomie, jak nawet nie na Wembley, ale z Rosją czy Islandią, to dla nas jest ogromna strata.

Mam wrażenia, że oceny pańskie i Bońka zaczynają się rozjeżdżać.

Dlaczego?

Przyznał pan na przykład, że Sousie zabrakło czasu, prezes jest innego zdania.

Proszę nie budować narracji, że Koźmiński się dzisiaj kłóci z Bońkiem. Ja o tym czasie mówiłem już w styczniu, bo zarówna ja, jak i prezes, mamy prawo do własnego zdania.

Ostatnie kwestia – wybory. Kulesza zyskuje nad panem przewagę?

Skąd taki pomysł?

Widziałem zestawienie na Sport.pl, że w związkach wojewódzkich Kulesza mógłby mieć tę przewagę?

A na jakiej podstawie zrobił to Sport.pl? Dzwonił do każdego i pytał?

Nie wiem, pewnie tamtejsi dziennikarze mają swoje źródła. Może złe, więc pytam.

Podchwycił to pan Godlewski, który dziwnym trafem jest szefem w Polska Press i jest bardzo aktywny w kreowaniu rzeczywistości, trudno się dziwić. To jest kreowanie przekazu medialnego – my jesteśmy silni, jesteśmy mocni. Zobaczymy. Zaraz będą pierwsze weryfikacje. Będą się baronowie spotykać, wybierać przedstawiciela, zobaczymy. To, co zostało tam pokazane, jest tendencyjne i bardzo, bardzo zakłamane. Dziwi mnie natomiast, że płynie przekaz w tych portalach – Koźmiński stracił, bo reprezentacja przegrała. Przepraszam, a pan Kulesza nie jest przypadkiem wiceprezesem piłki zawodowej? To on zyskał? Nie rozumiem tego podziału.

Rozmawiał PAWEŁ PACZUL

Fot. FotoPyk & Newspix

Fuksiarz.pl - Zakłady bukmacherskie
17.09.2021

Obstawiaj Premier League w Fuksiarz.pl i zgarnij freebet!

Siemanko premierligowe świry. Przed nami piąta kolejka ligi angielskiej, więc siadamy w fotelach i wiadomo co dalej. A skoro już ligowa piłka na Wyspach Brytyjskich wraca do gry, warto rzucić okiem na promocję Fuksiarz.pl. Ten legalny polski bukmacher w najbliższy weekend rozdaje freebety za obstawianie meczów Premier League. Sprawa jest prosta – Fuksiarz.pl – da […]
17.09.2021
Uncategorized
20.08.2021

Taśma miesiąca – trzynaście zdarzeń i 2,5 tysiąca w kieszeni

Dzisiaj w „Weszło Fuksem” polecamy wam spektakularne tasiemki. Trafić pięć zdarzeń na kuponie – cóż, to już jest satysfakcja. O jakichś mocnych treblach nawet nie mówimy, bo to klasyka weekendu. Ale trafić TRZYNAŚCIE (!) zdarzeń na kuponie… Ukłony po sam pas. Jak co tydzień zapraszamy was na przegląd najciekawszych trafionych kuponów w Fuksiarzu z zeszłego […]
20.08.2021
#WeszłoFuksem
11.08.2021

Osiem tysięcy w kieszeni na połączeniu portugalsko-francusko-polskim

Coraz częściej przy robieniu cyklu „Weszło Fuksem” wychodzi z nas klasyczny janusz. Czujemy wręcz, jak rośnie nam nos, czerwienieją poliki i z jakąś taką większą estymą zerkamy na białe podkoszulki… Trudno nie zazdrościć ludziom, którzy trafiają takie kupony. A co dzisiaj mamy w „Weszło Fuksem”? Ostatnie niedobitki z Igrzysk w Tokio, sporo trafionych meczów tenisowych, […]
11.08.2021
#WeszłoFuksem
30.07.2021

Tona szczęścia w ESA, ekspert z Tokio i badminton na wagę trzech stówek

Łączny kurs 18.88 na treblu z Ekstraklasy. 7/7 z Igrzysk Olimpijskich w Tokio. Zwycięstwo Legii zagrane za tysiaka. Trebel na live z igrzysk. Taki sympatyczny zestaw kuponów mamy dla was w naszym cyklu #WeszłoFuksem. Co tydzień wybieramy najciekawsze kupony z Fuksiarza, żeby uplastycznić i unaocznić wam, że komuś naprawdę wchodzą te szalone kupony! Różnie układał […]
30.07.2021
Weszło
21.07.2021

Podolski zostanie królem strzelców albo zaliczy bramkę sezonu?

Lukas Podolski trafił do Górnika Zabrze i jest to oczywiście piękna historia, tak wyczekiwany powrót do domu, natomiast dalej też musi być coś dopisane. Już na boisku. Nie wystarczy, że Podolski się uśmiechnie i sprzeda parę ładnych zdań. Potrzebne są też bramki, asysty, wpływ na zespół. Wszyscy się zastanawiamy – jak to z Podolskim w […]
21.07.2021
#WeszłoFuksem
14.07.2021

Euro, Copa America, tenis i UFC – czyli jak obłowić się w Fuksiarzu

Euro za pasem, zatem codzienne typowanko też za nami. No chyba, że ktoś lubi typować hokeja w poniedziałek, we wtorek i środę Ligę Mistrzów, w czwartek Ligę Europy, a w weekend Ekstraklasę i między to wplata siatkówkę. Tak czy siak – czas podsumować wasze najlepsze kupony w cyklu „Weszło Fuksem”. Co mamy dzisiaj? UFC, Euro, […]
14.07.2021
Weszło
20.09.2021

Panie Koeman, Johan Cruyff przewracał się dzisiaj w grobie

Dzisiaj każdy wieloletni kibic Barcelony mógł srogo zapłakać z dwóch powodów. Pierwszy to rozpacz, że ten zespół ewidentnie cofnął się w rozwoju. Drugi to fakt, że oglądanie tego „widowiska” po prostu bolało. Tak więc jeśli ktoś zdecydował się na kupno biletu i pojechanie na Camp Nou z okazji meczu przeciwko Granadzie, gorzej trafić nie mógł. […]
20.09.2021
Weszło
20.09.2021

WESZŁOPOLSCY – live od 20:00. Goście: Ireneusz Mamrot, Artur Derbin

20.09.2021
Weszło
20.09.2021

Termalica powinna mieć karnego, a Papeau należała się czerwona kartka

Ledwie odetchnęliśmy po sędziowskich emocjach z poprzedniej kolejki, a tu już trzeba siadać do analizy kolejnej serii gier. Taki nasz przykry los. Czy tym razem było sporo kontrowersji? Niezbyt wiele. Ale musimy zweryfikować dwa błędy sędziowskie. Zaczynamy jednak od sytuacji, której nie korygujemy w naszej „Niewydrukowanej Tabeli”. Mecz Lecha z Wisłą, obrońca gości dostaje piłką […]
20.09.2021
Weszło
20.09.2021

Rafał Wolski: Nie rozumiem ludzi, którzy zarządzali Lechią

– Nie mówię, że Piotr Stokowiec to słaby szkoleniowiec. Natomiast nie jest w porządku człowiekiem. Wiele razy kłamał. Mówił ci jedno, a za plecami co innego. Szatnia to czuje, rozmawia przecież później o tym – Rafał Wolski szczerze o kulisach rozstania z Lechią, na którym Lechia wyszła jak Zabłocki na mydle. Otwarcie o swojej relacji […]
20.09.2021
Weszło
20.09.2021

„Wymuszając odejście z Wisły Kraków, pewne kierunki sobie pozamykałem”

Adam Kokoszka prawie trzy lata temu, będąc ledwo po trzydziestce, po cichu zniknął z polskiej piłki. Niedawno znów zaczął grać, ale już głównie dla przyjemności w niższych ligach. Na wiele spraw może spojrzeć na spokojnie, z dalekiej perspektywy. Rozmawiamy o błyskawicznym powołaniu do reprezentacji Polski i występie na Euro 2008, mimo roli rezerwowego w Wiśle […]
20.09.2021
Weszło
20.09.2021

„Jesteśmy trzecią siłą w Europie. Cieszmy się z tego!”

– Jakbyśmy mieli sobie założyć, że jedziemy na mistrzostwa tylko po to, żeby wyjść z grupy, to w mojej ocenie powinienem zająć się innym zawodem. Generalnie w Polsce mamy coś takiego, że zawsze narzekamy. Być może moglibyśmy zagrać przeciwko Turcji w finale, kto wie, ale ten mecz się nie odbył, więc cieszmy się z tego, […]
20.09.2021
Weszło
19.09.2021

Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie: zaginęła Warta Poznań

Nie spodziewaliśmy się fajerwerków po starciu Górnika z Wartą, bo obie ekipy mają swoje problemy i nie przekonują na początku sezonu. Trudno wierzyć, że odegrają w tym roku jakieś znaczące role. I cóż… ekstraklasowa logika nie zrobiła tym razem fikołka, obejrzeliśmy słaby mecz, o którym wypada zapomnieć dość szybko (nie będzie to trudne). Natomiast oddajmy […]
19.09.2021
Live
18.09.2021

LIVE: Kaczmarek obiecał, że kibice będa chcieli wracać na stadion. Sprawdzamy!

Witamy w tę piękną sobotę z Ekstraklasą! Będzie się działo dużo, bo gramy aż cztery mecze i mamy nadzieję, że będzie się działo pięknie. Ale czy może być inaczej z Ekstraklasą? Zapraszamy na LIVE! Fot. 400mm.pl
18.09.2021
Weszło
17.09.2021

Legia musi grać o awans z tej grupy

Zawsze gadacie, że jestem pesymistą – a raczej to wy chcielibyście widzieć wszystko w różowych barwach, kiedy polski futbol jest szary – ale dobrze, dzisiaj będzie bardziej optymistycznie. Oczywiście przeczytam, że to pompowanie Michniewicza, ale cóż, dla niektórych osób z komentarzy nie ma ratunku. W każdym razie: trzeba sobie powiedzieć jasno. Legia teraz powinna walczyć […]
17.09.2021
Weszło
16.09.2021

Slavia wygrywa z Unionem, Tottenham remisuje z Rennes. Pierwsza kolejka Ligi Konferencji za nami

Nie musimy się emocjonować Ligą Konferencji, skoro – na razie – nie mamy tam drużyny, a mamy piętro wyżej, ale to nie znaczy, że nie warto do tych nowych rozgrywek zajrzeć. Wiadomo, to ledwie europejska trzecia liga, natomiast jest to ciekawe pomieszanie pewnego folkloru, bo jest zespół z Gibraltaru czy Estonii, z mocniejszym futbolem, reprezentowanym […]
16.09.2021
Weszło
16.09.2021

„To, co robi Michniewicz, jest nie do osiągnięcia dla jakiegokolwiek innego trenera”

– Nie wydawało mi się, że jest aż tak dobrym strategiem. Nie widziałem u niego aż tak dobrego warsztatu. Miał niezłe wyniki, jak z reprezentacją młodzieżową, ale nie widziałem w nim większej jakości i najwyraźniej się pomyliłem. Teraz widzę, że jest bardzo dobrze zorganizowany, dobrze analizuje, wyciąga odpowiednie wnioski i odpowiednio ustawia drużynę. Trzeba powiedzieć, […]
16.09.2021
Weszło
15.09.2021

Cenna umiejętność upychania meczów kolanem

Polskie kluby rzadko są stawiane w roli faworytów, którzy muszą rywalowi wcisnąć dwie-trzy bramki i pojechać do domu. Może gdzieś w pierwszych rundach, kiedy wszyscy poważni są jeszcze na urlopach, ale i to coraz rzadziej. Jesteśmy w takiej pozycji, że kolejne mecze musimy czasem upchnąć kolanem – planem, cwaniactwem, też szczęściem. I Legia to robi, […]
15.09.2021
Liczba komentarzy: 158
Subscribe
Powiadom o
guest
158 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Max
Max
2 miesięcy temu

Z takim podejściem może w ogóle zaoramy PZPN? Po co mamy się męczyć w robienie piłki nożnej, skoro jesteśmy po prostu słabi.

borek "spokojnie 4-0 ze słowacją"
borek "spokojnie 4-0 ze słowacją"
2 miesięcy temu
Reply to  Max

Jak się jest słabym i sie to dostrzega to się czyni środki po to by nie być słabym, a nie się poddaje. JESTEŚMY NIE SŁABI, A MEGA CHUJOWI w piłkę nożną – więc musimy się poprawiać. Jesteśmy słabsi od nawet Słowacji drużynowo. Nie oceniajmy siły kadry przez pryzmat 2/3 jednostek.

Jurgen Guardiola
Jurgen Guardiola (@jurgen-guardiola)
2 miesięcy temu

To się wszystko zgadza, natomiast nie potrafią sobie tego powiedzieć trenerzy i piłkarze, tylko żyją w wiecznej „pompie”. Jesteśmy dobrzy, ale (tu wpisz dowolnie pasujące akurat wytłumaczenie). Media napędzają pompę, bo żyją ze sportu i wizerunku wokół niego. Niemcy jak im nie szło lata temu, to walnęli pięścią w stół, powiedzieli sobie „jesteśmy dziadami i tak być nie może”. Efektem zmiana szkolenia – kto pamięta kadrę Niemiec sprzed roku 2000 a później to wie, jaki to dało efekt choćby wizualny, w kulturze gry. Teraz znowu mają problemy, ale nie wysyłają szefa DFB na konferencje gdzie on się pyta dziennikarzy „ale co pan rozumie mówiąc <były błędy>. Pewnie znów usiądą, zmienią paradygmaty i zaraz znów będą dobrze grali. A z polskim piłkarzem i trenerem nie wiadomo co gorsze – pocieszać ich, czy ganić po porażkach? Nie wiadomo, na co gorzej zareagują. Polska piłka jest w okropnym stanie i ta ligowa i reprezentacyjna. Ja osobiście straciłem już wiarę, że w przeciągu najbliższych 10-15 lat się coś zmieni. Trzeba by to środowisko albo wymienić, albo zrobić mu lobotomię. Zmiana prezesa PZPN nic nie da – teraz jest kampania to Koźmiński kozaczy, przejmie władzę to znowu wszystko utonie w tej samej prozie życia.

Olej
Olej
2 miesięcy temu

Jesteśmy więźniami sukcesów lat 70,za dużo leśnych dziadków …co taki Tomaszewski może wiedzieć o obecnej piłce ? Pomyśleć że takich tomaszewskich jest masa w wielu strukturach ,np. odpowiedzialnych za rozwój i kształcenie .

napalony na kurwiszona z lazienkowskiej
napalony na kurwiszona z lazienkowskiej
2 miesięcy temu
Reply to  Olej

Tomaszewski w zwidzie moze np pierdolnac ze stac nas na final Nic tylko jaja ogolic i do przedszkola

strzelbka
strzelbka
2 miesięcy temu
Reply to  Olej

a co od czasów leśnych dziadków się zmieniło ? W 2021 są 4 bramki i gra się dwoma piłkami ?. Taki Tomaszewski, pozatym że nie da się go słuchać na okrągło, miał rezultaty.

Tomas
Tomas
2 miesięcy temu

Dokładnie się z tobą zgadzam.Nawet kiedyś Dan Petrescu powiedział,że polski piłkarz jest albo mentalnie zdołowany albo przesadnie zbudowany, ciężko o realizm i prace nad sobą.

Guwnowgebie
Guwnowgebie
2 miesięcy temu

Ten glupi kutas nie powinnien byc prezesem polskiego zwiazku betoniarzy noznych z takim negatyw nym i idiotycznym nastawieniem.Mam tylko nadzieje ze cezar Kulesza wygra wybory ale to raczej niemozliwe.

Ams
Ams
2 miesięcy temu
Reply to  Guwnowgebie

A ja się zgodzę, chociaż Kulesza….no to też tragedia.

cxbngsgsaxzgsgsgassxasggagsgs
cxbngsgsaxzgsgsgassxasggagsgs
2 miesięcy temu
Reply to  Max

https://polskieako.blogspot.com/ – Trafili ostatnio kurs 1534 i skana maja na blogu ! maja kurs 1253 dostepny! polecam bo trafilem dzieki nim az 30 tys!

cxbngsgsaxzgssgsgassxasggagsgs
cxbngsgsaxzgssgsgassxasggagsgs
2 miesięcy temu
Reply to  Max
tadeusz
tadeusz
2 miesięcy temu
Reply to  Max

MY?!!? To raczej działacze z PZPNu tak uważają! Przed każdą imprezą piłkarską, dymacie balonik jakie to ny HUZARY, a jak dochodzi do konfrontacji na murawie to psiaki z podkulonymi ogonkami!

gsasggagsgsgsa
gsasggagsgsgsa
2 miesięcy temu
Reply to  Max
Ricardo Quaresma
Ricardo Quaresma
2 miesięcy temu

Oni potrafią grać w piłkę i na tym się skupiają, a polskie gwiazdeczki wolą kupić nowy ciuch lub pomyśleć nad nową fryzurką. Proponuję boczną. Banda chuja.

diego
diego
2 miesięcy temu

Dzień dobry, proszę podać adres. Wygrał pan order Janusza odcinka!

Michał
Michał
2 miesięcy temu

Mamy słabszych zarządzających, to i wyniki mamy gorsze

adolf
adolf
2 miesięcy temu

Dobra narracja. Jesteśmy słabi. Pytanie : kogo to wina ? no przecież nie PZNP-u xD

Andrzej
Andrzej
2 miesięcy temu
Reply to  adolf

No bo to nie jest wina PZNu. Przez kilkadziesiąt lat kluby – będące spółkami prywatnymi – nie chciały szkolić młodzieży. Ba, nawet nie chciały inwestować w bazy treningowe, stwierdzały że jedno (kiepskie) boisko wystarczy na pierwszą drużyę, drugą, i wsztstkie zespoły młodzieżowe. Wszystkie pieniądze pchały na pierwszą drużynę a nawet się zadłużały. No więc mamy poziom piłkarski jaki mamy. Wina PZPNu w tym wszystkim to nie więcej niż 20% więc faktycznie jest jakaś ale po prostu mała.

Edward Potok
Edward Potok
2 miesięcy temu
Reply to  Andrzej

U nas wszystko na odwrót. Stadiony od wielu lat, top 5 w Europie, a taka Legia do zeszłego roku trenowała na dwóch boiskach przy Ł3 i tym co wynajęła w Wwa.

adrian
adrian
2 miesięcy temu
Reply to  Andrzej

Ja jeszcze dodam, tyle w tym winy PZPN-u co kibiców. Kibice mają gdzieś że drużyna gra totalny paździerz szrotem z Bałkanów i Słowacji, byleby tylko wyniki się zgadzały.

Rafał
Rafał
2 miesięcy temu
Reply to  Andrzej

Nie do końca sie zgodzę się z Tobą. PZPN na odpowiednie narzędzia żeby wymóc na klubach odpowiednie zachowania jak szkolenie. Tak jak z wymogami licencyjnymi. Chcesz grać musisz mieć odpowiedni stadion.

Andrzej
Andrzej
2 miesięcy temu
Reply to  Rafał

Rafał, no ale co zrobił Boniek? Wprowadził Pro Junior System – od kilku lat PZPN daje dajne premie/pieniądze tym klubom które najwięcej grają młodzieżą, i to zarówno w ESA jak i w 1 i 2 lidze żeby zachęcić do stawiania na młodych (i ich szkolenia oczywiście). Boniek niemal siłą wprowadził zapis o przymusowym młodzieżowcu w składzie. Coś tam pogrzebał w tej szkole trenerów, żeby była lepsza, chociaż pewnie i tak jest słaba (co najwyżej średnia). A więc PZPN zachęca a nawet przymusza to szkolenia. Co więcej wymagać od nich wymagać? Boniek ma jeszcze osobiście pójść na boiska i uczyć dzieciaków kopać piłkę? Fizycznie szkolą kluby a nie PZPN.

Jedyne co faktycznie jest minusem na Bońku/PZPN to ta nie najwyższych lotów szkoła trenerów, tu na pewno jeszcze sporo można poprawić. Tylko to nie takie proste, bo kto ma tam przyjść i podnieść poziom? Dobrych polskich piłkarzy którzy zetknęli się z poważnym futbolem za granicą jest jak na lekarstwo, a Ci co są to widać że im się nie chce, oni najlepiej by siedzieli w studio i mędrkowali i krytykowali. Gdyby ktoś wciągnął takiego Piszczka i Błaszczykowskiego aby podzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem…. Ci goście pracowali z Kloppem, Tuchelem, Favre i wieloma innymi dobrymi trenerami.

MaLk
MaLk
2 miesięcy temu
Reply to  Andrzej

W skrócie: fizycznie w klubach szkolą ludzie wyszkoleni do szkolenia przez PZPN/wZPN. Które arbitralnie decydują o tym, kto (limity na kursach licencyjnych + uznaniowe kryteria przyjęć!) i jak (Narodowy Model Gry) będzie uczony zawodu trenera.

Inaczej rzecz ujmując: to PZPN kształtuje całościowy system szkolenia w klubach. Jeśli ktoś szkoli inaczej, to wyłącznie z własnej inicjatywy i wbrew programom opracowanym przez mityczną Polską Myśl Szkoleniową (o ile się odważy, bo jak podpadnie, to nigdy nie dostanie się np. na kurs UEFA PRO albo nie zda egzaminów, robionych wg wytycznych PZPN).

Klasycznym już przykładem tego, jak wygląda PMS jest słynny klucz egzaminacyjny, zgodnie z którym prawidłową odpowiedzią na teście do pytania co robisz jeśli w ważnym meczu strzelisz bramkę na 1-0 było cofam się i bronię korzystnego wyniku, a za dalsze atakowanie było okrągłe 0 punktów.

Andrzej
Andrzej
2 miesięcy temu
Reply to  MaLk

Heh, moja ostatnia odpowiedź:
W skrócie: fizycznie w klubach szkolą ludzie którym warunki pracy oraz pensje opłacają kluby. Szkoła trenerów PZPN to TYLKO taka jakby podstawowa edukacja – podstwówka + liceum + na koniec egzamin maturalny. Jeśli ktoś jest inteligentny i ambitny, i ma jeszcze do tego pieniądze to idzie na studia i się kształci dalej. I tak jest z trenerami – mogą oni jeździć na staże za granicę, podglądać, uczyć się itd., ale to kosztuje i często też potrzeba rekomendacji żeby się gdzies wkręcić. I teraz jeśli dany klub chce dobrze szkolić to zatrudni wielu trenerów, zapewni im dobre boiska i zaplecze, będzie ich posyłał ich na staże do zachodnich klubów (będzie im je opłacał), a ci wszyscy trenerzy z czasem wytworzą taki własny klubowy model szkolenia, szczególnie na podstawie wielu lat doświadczeń swojej pracy. W Lechu poznań taką własną filozofię i metodologię szkolenia wykształcili, ale też zajęło im to kilkanaście lat i wiele pracy i pieniędzy. Ale dzisiaj zbierają tego owoce. Gdybyśmy mieli 6-8 takich Lechów to wszystko wyglądałoby inaczej…

MaLk
MaLk
2 miesięcy temu
Reply to  Andrzej

Miałbyś całkowitą rację, gdyby nie to, że szkoła trenerów ma praktycznie monopol na szkolenie w kraju i – co najważniejsze – przyznawanie krajowym trenerom uprawnień (licencji) do trenowania. Szkoła trenerów PZPN to przede wszystkim nie matura, ale UEFA PRO, którą może uzyskać tylko i wyłącznie garstka (dosłownie) wybranych. Czyli nie podstawowa, powszechna edukacja, którą jak maturę może zrobić każdy, tylko wysoce specjalistyczny certyfikat, który mają nieliczni.

Jeśli jesteś Polakiem, to mając na horyzoncie wizję trenowania tam, gdzie da się zarobić, jesteś zdany na łaskę PZPN. Spróbuj w takiej sytuacji iść swoją drogą sprzeczną z tym, czego uczą w kuleszówce ZANIM dostaniesz UEFA PRO… 😉

Więc w praktyce masz tylko część racji. Klub może i powinien sobie pozwolić na jak najlepsze szkolenie swoich własnych trenerów. Tylko musi znaleźć ludzi, którzy zaryzykują, że jakby co, to zostaną w wiecznej zamrażarce i do końca życia będą szkolić dzieci i młodzież na zleceniu za 1-2 tys. miesięcznie, bo spalą sobie most do UEFA PRO 😉

loko
loko
2 miesięcy temu
Reply to  MaLk

o ile w ogóle dostaną szansę na UEFA PRO, bo do Kuleszówki wolą przyjmować ex piłkarzy idiotów niż trenerów z doświadczeniem w niższych ligach.
Prędzej jedno z tych niewielu miejsc dostaną kretyni typu Peszkin i Turbodzban, czy Rzeźnik Tosik niż wykształcony po AWF, młody trener z kilkuletnim stażem prowadzenia zespołów na amatorskim szczeblu rozgrywkowym. Taki, który ma otwarty umysł, jest pasjonatem futbolu, ma znajomość języka tak że na luzie mógłby faktycznie iść na staż do zagranicznego klubu i brać udział w cyklu treningowym, a nie stać z notesem przy linii, obserwować zajęcia, rozstawiać pachołki i głupio się uśmiechać.

master
master
2 miesięcy temu
Reply to  MaLk

„spalą sobie most do UEFA PRO ”

Sorry za głupie pytanie ale się nie znam:
Czy polscy trenerzy nie mogą sobie zrobić UEFA PRO w Bratysławie/Pradze/Berlinie/Kijowie?

MaLk
MaLk
2 miesięcy temu
Reply to  master

Jeśli już, to najprędzej w Hiszpanii, bo dookoła też są limity i zawsze w pierwszej kolejności przyjmują swoich (są uniwersalne uefowskie kryteria m.in. znajomości języka i ważnej przyczyny, dodatkowo maksymalnie obcokrajowcy mogą stanowić 10% uczestników). Tyle że kurs UEFA Pro trwa rok. Mało kogo stać (i to nie tylko finansowo) na taki wyjazd.

Raf
Raf
2 miesięcy temu
Reply to  Andrzej

Tak drużynę przegrywów…

Mejk
Mejk
2 miesięcy temu
Reply to  Andrzej

PZPN mógłby egzekwować konkretne (najlepiej proporcjonalne do wydatków na pierwszy skład) kwoty na szkolenie młodzieży – zapisując to w podręczniku licencyjnym i weryfikując przy przyznawaniu licencji.

k ro
k ro
2 miesięcy temu
Reply to  Andrzej

No wszystko fajnie i wszystko zgoda, ale mimo wszystko nasi słabi zawodnicy grają w lepszych klubach niż Słowacy, dla których miarą sukcesów jest gra w Ekstraklapie.

Archimandryta
Archimandryta
2 miesięcy temu
Reply to  Andrzej

Niemiecki związek piłkarski DFB ma w każdym landzie profesjonalne centrum szkolenia. Taki jakby odpowiednik Szkoły Mistrzostwa Sportowego. Wielu obecnych kadrowiczów niemieckich zostało wyłowionych nie przez klubowych skautów, tylko właśnie przez te centra szkolenia. A banda pasożytów z PZPN zbudowała chociaż jeden taki ośrodek? Wyszkoliła chociaż jednego piłkarza? W każdym województwie PZPN powinien mieć swój SMS. Ale nie! PZPN ma pieniądze tylko na tłuste pensje i jeszcze tłuściejsze premie dla takich pasożytów, jak Koźmiński. Na to kasy nie żałują. Ale żeby stworzyć profesjonalną strukturę szkoleniowa, to już nie. Na to kasy nie ma. Oglądają się tylko na kluby.

Mejk
Mejk
2 miesięcy temu
Reply to  Andrzej

Kluby nie chciały różnych rzeczy – nie chciały poprawiać oświetlenia stadionów, montować podgrzewanych płyt, rozliczać w terminie zaległych należności, publikować sprawozdań finansowych… I tu jakoś PZPN dał radę. Po prostu wpisał wymagania do licencji.

No to wpiszmy. 10% łącznych wydatków na zarobki, premie i kontrakty marketingowe pierwszej drużyny musi zostać wydane na drużyny młodzieżowe. Nie robisz tego, lecisz z ligi.

deh
deh
2 miesięcy temu
Reply to  adolf

Misia Gogo kurwa… Nie mówi się „kogo” tylko „czyja” imbecylu

Placzul
Placzul
2 miesięcy temu

Koźminski to zwykły narcyz i gbur (jeszcze większy niż Boniek)

Gpx
Gpx
2 miesięcy temu
Reply to  Placzul

Jeszcze trochę i upasione kacyki nazwą się „baleronami”.

loko
loko
2 miesięcy temu

„Będą się baronowie spotykać” jprdl… to już są oficjalne tytuły, że lokalnych watażków ze związków nazywa baronami człowiek z zarządu PZPN, kandydat na prezesa?

janusz ekspert
janusz ekspert
2 miesięcy temu
Reply to  loko

nie ma chyba nic gorszego w polskiej pilce, niz nazywanie baronami jakichs czerwonych na twarzy Januszy, ktorych posadzono na stolek 40 lat temu i kurczowo sie trzymaja. Ich najwiekszym zyciowym osiagnieciem jest bycie znajomym/rodzina tego kogos, kto ich na ten stolek posadzil, o pilce wiedza nie wiecej, niz przecietny redaktor Weszlo i ktos taki tytuluje sie baronem i chce decydowac o losach polskiej pilki noznej. Pewnie nawet w Ugandzie odbywa sie to wszystko na zdrowszych zasadach.

slayer
slayer
2 miesięcy temu
Reply to  loko

Na to wychodzi. Baronowie to było pogardliwe miano lokalnych kacyków nadane przez środowisko piłkarskie czy kibicowskie, teraz okaże się że zmieniło swój wydźwięk. Jak jego ekscelencja sołtys. Widać kandydat na prezesa uczy się od prezesa wszystkich prezesów i ekipy z nim powiązanej.

Stach Levy
Stach Levy
2 miesięcy temu
Reply to  loko

Dobrze napisane. Ja generalnie bym na początek zmienił sposób wyboru prezesa PZPN, wtedy może by te wszystkie ekscelencje baronowie poszli w pizdu i wybralibyśmy kogoś kto ma jakiś pomysł co zrobić z naszą piłką.

rroy
rroy
2 miesięcy temu

Ten co był dobry w 2002…

borek "spokojnie 4-0 ze słowacją"
borek "spokojnie 4-0 ze słowacją"
2 miesięcy temu

Mamy :
-chujowych piłkarzy
-jeszcze chujowszych trenerów
-najchujowszych działaczy
-debili dziennikarzy – którzy nic nie kumają, a skupiają uwage ludu na rzeczach nieistotnych i emocjonalnych – zamiast na prawdziwych problemach polskiej piłki i na ich prawdziwych źródłach.

Estragon
Estragon
2 miesięcy temu

bo PZPN to ostatni bastion PRL/ PZPR i nic tu sie nie zmieni

PZPN - bastionem PRL i komuny.
PZPN - bastionem PRL i komuny.
2 miesięcy temu
Reply to  Estragon

tych bastionów jest znacznie wiecej np. sądownictwo, wojsko, media, policja itd. tam siedzi mentalna komuna.

Raf
Raf
2 miesięcy temu

Dodał bym jeszcze „ekspertów”.Jednak kilku dziennikarzy np. Koźmiński(zbieżność nazwisk przypadkowa) to klasa.

Zibitop
Zibitop
2 miesięcy temu

Przydupas Bońka i tyle w temacie.
Z jednym i drugim możecie zrobić po 1000 wywiadów i nic z tego nie wyniknie. Ci kolesie dziś powiedzą jedno za tydzień coś odwrotnego i jeszcze wam będą tłumaczyć że to wy źle zrozumieliscie. Oni są od mowy trawy a nie ciężkiej solidnej pracy i dlatego z małymi wyjątkami polska kadra będzie zbierać baty przez lata. Można wyjechać i żyć we Włoszech ale komuch z człowieka łatwo nie wyjdzie. To są takie lepiej ubrane i uczesane wersję leśnych dziadków z lokalnych zpn ów.

Guwnowgebie
Guwnowgebie
2 miesięcy temu
Reply to  Zibitop

Komuna minela dawno temu ale w bonku dalej siedzi komunistyczny dziad ha ha ha.

Iwo
Iwo
2 miesięcy temu

Kurwiozalny wywiad lekko.

Szkoda tylko, ze jedynym pomysłem Kuleszy jest przekazania kasy z PZPN klubom i czeka nas ligowe pięcioletnie eldorado..

Janek
Janek
2 miesięcy temu

Ludzie mówią o Kuleszy, że to beton, ale to przecież Koźmiński swoim nazwiskiem firmuje szkolenie i jednocześnie nie widzi nic złego. To jest dopiero średniowiecze i beton.

Estragon
Estragon
2 miesięcy temu

Zobaczycie ze Koźminski zostanie prezesem PZPN i nic sie nie zmieni.

Guwnowgebie
Guwnowgebie
2 miesięcy temu
Reply to  Estragon

Na 100% zostanie koza z nosa to juz dawno ustalone w terenie z lokalnym betonem.

borek "spokojnie 4-0 ze słowacją"
borek "spokojnie 4-0 ze słowacją"
2 miesięcy temu

Jak uratować polską piłkę? ZLIKWODOWAĆ PZPN ! to jedyne wyjście, nie ma innego.

Jak tu pięknie
Jak tu pięknie
2 miesięcy temu

ZLIKWIDOWAĆ WSZYSTKO! POLSKA PANY! NIECH ŻYJE KONONOWICZ!

borek "spokojnie 4-0 ze słowacją"
borek "spokojnie 4-0 ze słowacją"
2 miesięcy temu

Wszystko nie, ale tą bandę darmozjadów w 1 kolejności – sami się nie usuną, więc trzeba ich usunąć ze wszystkim. Przecież to kompletnie nie ma znaczenia czy ten związek istnieje – piłka i tak się nie rozwija za ich istnienia. Większość tych działów nic nie wnosi jakości lepiej nawet żeby ich nie było bo pieniądze tylko przeżerają.

PZPN dla polskiej piłki nożnej to NOWOTWÓR.

Damian
Damian
2 miesięcy temu

Nawet mi się nie chce czytać tego całego wywiadu, więc nie wiem do jakiej puenty doszli. Fakty są takie, że mamy lepszy kadrowo zespół od tych zespołów, a jesteśmy druzyna gorsza, bo przez ostatnie lata dali prowadzić tą reprezentację niekompetentnemu, bez umiejętności, pajacowi. A potem wychodzi jeden z winnych tej sytuacji i mówi „Panie, nie ma co się porównywać do Czechów”. Żart

mariusz
mariusz
2 miesięcy temu
Reply to  Damian

dokładnie

borek "spokojnie 4-0 ze słowacją"
borek "spokojnie 4-0 ze słowacją"
2 miesięcy temu

Była kiedyś taka inicjatywa społeczna „koniec pzpn” – pamiętam były bojkoty kadry, była likwidacja orła z koszulki, fatalny stan, wpierdole od słowaków – teraz dostajemy ponownie wpierdol od słowaków i nie ma żadnej reakcji – nikogo już to nie obchodzi.

PZPN powinien zniknąć – bo nie wierze w jego dobrowolną restrukturyzacje – za dużo kolesi tam siedzi i sobie chłepta z koryta państwowego – to dojna krowa, a dojnej krowy się nie oddaje na obój – popatrzcie na te brzuchy tych pasibrzuchów jak kosecki i inni – dobrze im się żyje darmozjadom na państwowym garnuszku.

Acardo
Acardo
2 miesięcy temu

weszlaki kompromitujecie się coraz bardziej – Sosua powinien być wywalony z trenera zaraz na konferencji po meczu ze Szwecją. Sam powinien ustąpić a jak nie ma cogones to Boniek powinien mu podziękować. Miał dwa cele minimum do zrealizowania – wyjść z grupy i zrobić w eliminacjach 6 punktów – tu i tu dał dooopy a do tego pobił kila rekordów najgorszego trenera.

Acardo
Acardo
2 miesięcy temu
Reply to  Acardo

I nie jest prawdą, że mamy gorszych piłkarzy, czy gorszą kadrę – każdy uczciwy analityk powie, że na papierze nasza kadra jest lepsza od Ukrainy, Szwajcarii, Austrii, Czech, Turcji, Walii czy Słowacji – mamy obecnie 40-50 ludzi do grania z mocnych lig a do tego kilka okazów na krajowym podwórku. Do tego kilka mocnych nazwisk światowego formatu. Materiał jest tylko brakuje dobrego rzemieślnika, który z tego wyciosa mocną drużynę. Czesi mają jedną gwiazdę ale mają kolektyw – to samo Ukraina.
Trzeba zbudować zespół nawet pomijając niektórych gwiazdorów – Brzęczek potrafił zagrać Fabiańskim, Kędziorą czy Recą nie dlatego, że są mocniejsi niż Szczęsny, Bereszyński czy Rybus ale dlatego, że więcej dawali drużynie.
Potrafię sobie wyobrazić, ze Kozłowski gra kosztem Zielińskiego, Moder kosztem Krychowiaka a Szymański czy Żurkowski kosztem Klicha.
Nawet Glik jest do zastąpienia.

MrYoda
MrYoda
2 miesięcy temu
Reply to  Acardo

Kilka nazwisk światowego formatu?
40-50 ludzi do grania z mocnych lig?
Ziomuś weź ty odpal spadochron bo zderzenie z gruntem będziesz miał twarde.
Obecnie nawet 40 polskich piłkarzy (wyszkolonych w kraju) nie jest w składach zespołów z top 10 ligach Europy.
Nie, że gra, nawet 40 nie jest na listach płac.

Anglia: 6 (2 PL, 4 niżej)
Niemcy: 5 (3 BL, 2 niżej)
Francja: 1
Hiszpania: 0
Włochy: 7 (Serie A)
Portugalia: 1
Holandia: 0
Belgia: 0
Rosja: 5

W sumie w top 12 ligach jest aż 25-26 zawodników, z czego faktycznie regularnie gra jakaś połowa. W top 50 drużynach kontynentu gra aż 6 Polaków.

Na dobrym europejskim poziomie mamy raptem kilku zawodników: Fabian, Giki, Szczęsny, Zieliński, Lewy.
Na chwilę obecną to wszystko. Wyjmij Lewego i nie mamy tak naprawdę nic (nawet 10 bramkarzy nic nie zmieni).

Acardo
Acardo
2 miesięcy temu
Reply to  MrYoda

Pamiętasz czasy gdy na kadrę przyjeżdżał każdy, dosłownie każdy stranieri, obojętnie czy grał czy nie, nawet z Cypru. Patrzę na ostatni przegląd Polaków w ligach zagranicznych, ponad 60 nazwisk, grają tam za piękne oczy?

MrYoda
MrYoda
2 miesięcy temu
Reply to  Acardo

Czy liga słowacka czy bułgarska są lepsze od polskiej? No nie bardzo, a też zagranica.
Gdzie ci Polacy grają? Pokaż mi tych Polaków z top 50 klubów Europy, porównaj ze Szwajcarami czy nawet z Czechami.
Czy Kurminowski to dobry piłkarz? A Frankowski? To może Sobiech?

solaris
solaris (@solaris)
2 miesięcy temu
Reply to  MrYoda

Źle nie jest, dobrze też nie w kwestii Polaków w top 50 klubach Europy. Polacy są 31. nacją biorąc pod uwagę cały świat, zaś 20. nacją, biorąc pod uwagę kraje Europy. Więcej od Polaków gra w top 50 klubach Europy:

  • Hiszpanów (138); 6 hiszpańskich klubów
  • Niemców (116); 5 niemieckich klubów
  • Francuzów (115); 3 francuskie kluby
  • Włochów (97); 7 włoskich klubów
  • Portugalczyków (83); 4 portugalskie kluby
  • Anglików (69); 6 angielskich klubów
  • Ukraińców (62); 2 ukraińskie kluby
  • Czechów (61); 2 czeskie kluby
  • Szwajcarów (58); 2 szwajcarskie kluby
  • Rosjan (55); 3 rosyjskie kluby
  • Serbów (52); 1 serbski klub
  • Holendrów (51); 1 holenderski klub
  • Chorwatów (50); 1 chorwacki klub
  • Belgów (37); 1 belgijski klub
  • Duńczyków (29); 1 duński klub
  • Greków i Turków (26); 1 grecki klub, 1 turecki klub
  • Austriaków (24); 1 austriacki klub
  • Szkotów (17); 1 szkocki klub
josef
josef
2 miesięcy temu
Reply to  Acardo

Ale kto tam gra? Nawet Linetty nie gra.

solaris
solaris (@solaris)
2 miesięcy temu
Reply to  MrYoda

Mamy trochę więcej zawodników w kadrach klubów za sezon 2020/2021 z 12 najlepszych lig na świecie (wg współczynniku krajowego UEFA):

Anglia: 9
Hiszpania: 1
Włochy: 16
Niemcy: 7
Francja: 3
Portugalia: 1
Holandia: 1
Rosja: 5
Belgia: 0
Austria: 0
Szkocja: 2
Ukraina: 1

Z tego mecze zaliczyli (dane za sezon 2020/2021 z Transfermarkt, uwzględniałem tylko mecze w najwyższej lidze, pucharze krajowym, pucharze ligi oraz europejskich pucharach; nie uwzględniałem występów na zapleczu danej ligi, występów w drużynach młodziezowych oraz wypożyczeń do innych zespołów; wyjątkiem jest Łukasz Teodorczyk, który był wypożyczony do klubu z Jupiler League):

Anglia: Karbownik (1/0), Moder (13/0), Fabiański (37/0), Bednarek (42/1), Klich (35/4), Bogusz (1/0), Jach (1/0), Grosicki (5/0)
Hiszpania: Kądzior (8/0)
Włochy: Szczęsny (38/0), Zieliński (47/10), Reca (31/2), Dziczek (1/0), Drągowski (36/0), Linetty (30/1), Skorupski (28/0), Bereszyński (32/1), Wałukiewicz (21/0), Dawidowicz (32/0), Glik (37/2)
Niemcy: Lewandowski (40/48), Piszczek (19/1), Białek (24/2), Piątek (32/7), Kamiński (6/0), Gikiewicz (36/0), Gumny (26/1)
Francja: Milik (16/10), Majecki (7/0), Bułka (1/0)
Portugalia: Kieszek (50/0)
Holandia: Bochniewicz (35/2)
Rosja: Rybus (37/1), Krychowiak (35/11), Szymański (31/1), Augustyniak (28/4)
Belgia: Teodorczyk (17/2)
Szkocja: Stryjek: (28/0), Dąbrowski (4/0)
Ukraina: Kędziora (40/1)

MrYoda
MrYoda
2 miesięcy temu
Reply to  solaris

Super wpis, bez szydery
Tylko, że:
Dziczeczek wyp.do Serie B gdzie zagrał raptem 534 minuty.
Walukiewucz ostatni raz na boisku pojawił się w lutym.
Glik to ewidentnie ostatnie podrygi.
Karbownik w PL nie zadebiutował
Bogusz grał w LaLiga2 całkiem sporo ale to nie top 12 liga Europy.
Jach grał w Rakowie.
Grosik ostatnie minuty załapał w styczniu.
Białek zagrał 252 minuty w BL.
Piszczek już zrezygnował z kadry.
Majecki w lidze zagrał raz, Monaco właśnie zaklepało Nübela na dwa sezony.
Liga rosyjska to kiepski wyznacznik: zasadniczo żaden piłkarz tam grający niczym się nie wyróżnił na Euro. A radziły sobie tam takie ananasy jak Jop czy Łągiewka, a ostatnio Gol czy Krychowiak
Szkocja to nie top 12 liga Europy.

To naprawdę kiepsko wygląda.

solaris
solaris (@solaris)
2 miesięcy temu
Reply to  MrYoda

Brak czytania ze zrozumieniem widzę:

  • Dziczek – 1 mecz w Pucharze Włoch
  • Karbownik – 1 mecz w FA Cup
  • Bogusz – 2 mecze w EFL Cup
  • Jach – 1 mecz w EFL Cup

Współczynnik UEFA ewidentnie wskazuje, że Szkocja to 9. liga Europy na ten moment:

  1. Anglia 85.641
  2. Hiszpania 77.713
  3. Włochy 61.188
  4. Niemcy 58.999
  5. Francja 41.665
  6. Portugalia 40.466
  7. Holandia 30.100
  8. Rosja 29.182
  9. Szkocja 29.000
  10. Austria 28.450
  11. Ukraina 27.600
  12. Belgia 24.000
loko
loko
2 miesięcy temu
Reply to  solaris

Musisz z tej listy usunąć 7 bramkarzy, bo na boisku jest jednocześnie miejsce tylko dla jednego, więc podawanie naszych bramkarzy trochę zamazuje ogólny obraz

Mów mi Dave
Mów mi Dave
2 miesięcy temu
Reply to  solaris

Tylko wiedz ze Szkocja nabija tylko dwoma klubami u nas tez tak powinno być ale wiadomo dziady przepłaca się ligę ,a kluby belgijskie czołowe są na kresie bankructwa ,dynamo Zagrzeb samo musi nabijać ranking dla kraju bo inni to dziady

mariusz
mariusz
2 miesięcy temu
Reply to  Acardo

odejmij sobie z tej listy szwajcarie która gra świetnie iale i też ma skład o niebo bardziej wyrównany od naszego,maja tam samych konkretnych graczy i austrię której brakuje napstnika ale może z samych ludzi grajacych w bundeslidze prawie dwie jedenastki wystawić..ale reszta sie zgadza,gadanie o aszej słabości w stosunku do takich czechów to jakis żart…

Qwerty
Qwerty
2 miesięcy temu

Jaka ta strona jest ch***wa. Nacisnąłem na białe tło i włączyła się reklama jakiegoś buka z dupy. Weszło, zeszliście na dno i zakopujecie się pod muł.

Jak tu pięknie
Jak tu pięknie
2 miesięcy temu
Reply to  Qwerty

SprAWDź NowĄ, lEPszĄ, ZaJeBIstąąąą OfertĘĘ zakŁaDÓw od FUKSIARZ PE EL!!!
Tylko FUKSIARZ PE EL oddaje siedem razy tyle co postawiłeś nawet jak przegrasz zakład, a jak dalej będziesz niezadowolony to jeszcze podeślą dwie dziwki z roksy. Tylko SprAWDź NowĄ OfertĘ, kurwa!

Archimandryta
Archimandryta
2 miesięcy temu

Uwielbiam, kiedy taki palant bez cienia zająknięcia przyznaje, że nasz futbol jest słabszy. A za co ty pasożycie brałeś przez tyle lat tłustą pensję? Nie przypadkiem za to, żeby podnieść polski futbol z kolan? Tak, nasz futbol jest słabszy od czeskiego, czy szwedzkiego, m.in. dlatego, że polskim futbolem rządzą takie bezproduktywne głąby, jak Koźmiński.

solaris
solaris (@solaris)
2 miesięcy temu
Reply to  Archimandryta

Czyli to taki Koźmiński rządzi właścicielami klubów? I nie mówię tylko o prywatnych, ale też samorządowych. Czy w tym momencie PZPN zasiada w samorządach?

Archimandryta
Archimandryta
2 miesięcy temu
Reply to  solaris

Jakbyś chciał wiedzieć, to niemiecki związek piłkarski DFB ma w każdym landzie profesjonalne centrum szkolenia. Taki jakby odpowiednik Szkoły Mistrzostwa Sportowego. Wielu obecnych kadrowiczów niemieckich zostało wyłowionych nie przez klubowych skautów, tylko właśnie przez te centra szkolenia. A banda pasożytów z PZPN zbudowała chociaż jeden taki ośrodek? Wyszkoliła chociaż jednego piłkarza? Nie! Bo PZPN ma pieniądze tylko na tłuste pensje i jeszcze tłuściejsze premie dla takich pasożytów, jak Koźmiński.

solaris
solaris (@solaris)
2 miesięcy temu
Reply to  Archimandryta

Bo w Polsce myślano, ze certyfikowanie szkółek piłkarskiech przy profesjonalnych klubach piłkarskich na wzór holenderski zda egzamin. A tu po latach odpierdalany jest Pikachu, bo kluby kładły chuja na szkolenie i wolały sobie sprowadzać Słowaków, Brazylijczyków czy piłkarzy z Bałkanów.

Zibitop
Zibitop
2 miesięcy temu
Reply to  Archimandryta

Okazuje się że na czele związku stoi dwóch gości, którzy nie mają pojęcia czym powinni się zajmować, oraz nie znają swojego własnego statutu:
Cele i zadania statutowe PZPN oraz sposoby ich realizacji
Art. 11 – Cele PZPN
§ 1. Celem PZPN jest:
1. stałe doskonalenie gry w piłkę nożną oraz jej promowanie, regulowanie i
kontrolowanie na terytorium Polski, z uwzględnieniem zasad fair play oraz jej
wartości integracyjnych, edukacyjnych, kulturalnych i humanitarnych, w
szczególności za pomocą programów rozwojowych oraz programów
opracowywanych dla młodych zawodników;

Zibitop
Zibitop
2 miesięcy temu
Reply to  Zibitop

I jeszcze $ 12 ust 1 pkt 5
Pzpz realizuje swoje cele w szczególności przez 5) przygotowywanie i zgłaszanie reprezentacji narodowej i innych zespołów
reprezentacyjnych do udziału w eliminacjach i finałach Mistrzostw
Świata, Europy, Igrzysk Olimpijskich oraz w innych rozgrywkach
międzynarodowych

PZPN - bastionem PRL i komuny.
PZPN - bastionem PRL i komuny.
2 miesięcy temu

Wiecie ile zarabia Sousa miesięcznie? 150 tys Euro – czyli 600 tys zł. Tyle ten rzezimieszek dzbaniek mu paci za kompromitowanie polski na arenie światowej.

PZPN - bastionem PRL i komuny.
PZPN - bastionem PRL i komuny.
2 miesięcy temu
Jak tu pięknie
Jak tu pięknie
2 miesięcy temu

Tak mało? Żenada.

Jak tu pięknie
Jak tu pięknie
2 miesięcy temu

A poza tym albo jesteś głupi, albo się kiepsko znasz na cyferkach (prawdopodobnie obie opcje są prawdziwe) bo:
„Portugalczyk otrzymuje od PZPN-u 70 tys. euro miesięcznie (ok. 315 tys. zł)”

solaris
solaris (@solaris)
2 miesięcy temu

Mhmmmm… Szkoda tylko, że tabela rocznych zarobków selekcjonerów na Euro wygląda następująco:

  1. Loew – 4,75 mln euro
  2. Deschamps – 4,39 mln euro
  3. Boer – 3,5 mln euro
  4. Southgate – 3 mln euro
  5. Czerczesow – 2,5 mln euro
  6. Santos – 2,25 mln euro
  7. Mancini – 2 mln euro
  8. Enrique – 1,5 mln euro
  9. Martinez – 1,2 mln euro
  10. Petkovic – 1,32 mln euro
  11. Gunesh – 1 mln euro
  12. Sousa – 850k euro
  13. Szewczenko – 700k euro
  14. Dalić – 550k euro
  15. Page – 500k euro
  16. Andersson – 450k euro
  17. Clark – 420k euro
  18. Foda – 350k euro
  19. Rossi – 300k euro
  20. Silhavy – 300k euro
  21. Hjulmand – 270k euro
  22. Kanevra – 190k euro
  23. Tarkovic – 180k euro
  24. Angelovski – 90k euro
Zoopa
Zoopa
2 miesięcy temu
Reply to  solaris

Czyli przepłacamy, bo gdyby Sousa się sprawdził jak ci nad nim to pewnie by miał pensje na poziomie Enrique. Rossi 300k…

solaris
solaris (@solaris)
2 miesięcy temu
Reply to  Zoopa

Sprawdził jak ci nad nim? Loew – Niemcy odpadły, Deschamps – Francja odpadła, Boer – Holandia odpadła, Czerczesow – Rosja odpadła, Santos – Portugalia odpadła, Petkovic – Chorwacja odpadła, Gunesh – Turcja odpadła…

Biały kaktus
Biały kaktus
2 miesięcy temu

Dwie sprawy tutaj mi się rzuciły w oczy. Po pierwsze, owszem straciliśmy Błaszczykowskiego, Piszczka i Grosickiego, ale też zyskaliśmy kilku dobrych piłkarzy. Zamiast Mączyńskiego możemy wystawić kogoś grającego w Premier League (Klich, Moder), za obrońce Legii również mamy gościa z ligi angielskiej (Bednarek), Zielu w 2016 roku był po sezonie w Empoli, a teraz jest jednym z najlepszych zawodników Napoli (no jest lekka różnica). Po drugie Brzęczęk postawił mocno na młodych, ale z ręką na sercu, kto z was by tego nie zrobił? Kogo miał Jurek powołać zamiast Jóźwiaka? Kto zrezygnowałby z wyróżniającego się pomocnika Lecha (Moder)? Ktoś z was by odstawił Bednarka kosztem… No właśnie czyim kosztem? Mamy kogoś lepszego na stopera? Szansę dostawał Walukiewicz kiedy regularnie grał. Znowu pytanie, czy ktoś z was by Sebastiana nie powoływał? To samo się z resztą tyczy Szymańskiego. Brzęczek postawił na młodych bo nikt z wiekowych piłkarzy nie dawał już takiej jakości. Jędrzejczyk? Pazdan? Mączyński? Jodłwoiec? Dajcie spokój. Pazdan to max zawodnik nr 4 po Gliku, Bednarku i Walukiewiczu. Pozostałej trójki szkoda przywoływać w kontekście reprezentacji.

k ro
k ro
2 miesięcy temu
Reply to  Biały kaktus

Trosze przestańcie z tym „Brzęczęk postawił mocno na młodych”. Młodego chłopaka kupił klub z Zachodu, bo takich oni kupują z naszej ligi to i Brzęczek go powołał. Takich powołań dokonałby każdy i nie ma tu jakiegoś wspaniałego osiągnięcia.

Biały Kaktus
Biały Kaktus
2 miesięcy temu
Reply to  k ro

No to przecież o tym napisałem

Raf
Raf
2 miesięcy temu
Reply to  Biały kaktus

Można Legii nie lubić, ale akurat Ci gracze(wtedy grający w tym klubie) byli dużą wartością dodaną, a kadra jakiś sukces osiągnęła. Aktualna kadra składa się w dużej mierze z zawodników co nigdy nic nie wyrali i to widać…

Maciej
Maciej
2 miesięcy temu

Koźmiński prawdę mówi, niech zostanie prezesem na PZPN może być nową nadzieją.

michu
michu
2 miesięcy temu

Najlepiej powiedziec ze słabsi.
Dzieki temu mozna usprawiedliwic pozostawienie Sousy .
Nie dajcie sobie wmawiac ze z tych zawodników co mamy dobry trener nie byłby w stanie zrobic druzyny o podobnej sile co Szwecja i Czechy .
Brzeczek tez sie usprawiedliwiał ze mamy słabych piłkarzy.

solaris
solaris (@solaris)
2 miesięcy temu
Reply to  michu

Ale taka jest prawda, nie ma co się oszukiwać. Może nie mamy słabych piłkarzy, ale to średniacy. Średniacy, którzy są słabsi od Szwedów czy Czechów.

BKS
BKS
2 miesięcy temu

U Polsce szkolenie istnieje teoretycznie. Polscy piłkarze mają podstawowe braki w technice. Za to najlepiej w Europie laguja i wrzucają , oraz robią wslizgi.

Nie ma profesjonalnych trenerów, tylko są pasjonaci po godzinach za 400 zł.
Kluby nie chcą płacić dobrze fachowca. Wola 39 letnich Słowaków, no z prowizji coś kapnie z śliskie ręce.

PZPN - bastionem PRL i komuny.
PZPN - bastionem PRL i komuny.
2 miesięcy temu
Reply to  BKS

W Polsce istnieje w klubach szkolenie wyłącznie atletyczne – tworzą biegaczy a nie piłkarzy. Idealny przykład Reca – zajebisty atleta, jeden z szybszych a piłkarz żenujący. Zreszta ten bartłomiej pawłowski były piłkarz malagi podsumował poziom polski na tle hiszpanii.

adrian
adrian
2 miesięcy temu
Reply to  BKS

W Polsce nie ma też poważnych dziennikarzy, taki Paczul rozmawia z Koźmińskim i pozwala mu jechać z jego narracją dla ubogich umysłowo

Edward Potok
Edward Potok
2 miesięcy temu

Paczul, zejdź już ze sceny.

WhiteStarPower
WhiteStarPower (@spoxgreq)
2 miesięcy temu

Dziś tak, bo jakiś Rudy szeryf zatrudnił trenera średniaka ligowego za to, że jest „papieżem” i Bóg musiał mu kiedyś zesłać te funkcję. Zmarnował 3 lata a jak się obudził, że to idzie do nikąd to zmienił trenera za 5 12 na gościa, który skończył robić selekcję dzień przed meczem ze Słowacją. CO MOGŁO PÓJŚĆ NIE TAK?

Jeśli jednak wydźwięk ma być bardziej ogólny, to Koźmiński niestety jest typowy mentalnym przegrywem. Po co w ogole wychodzić na boisko, skoro i tak przegramy bo jestesmy słabsi?

Czy wiedzieli o tym Duńczycy w 92r? Grecy w 2004? Islandia kilka lat temu? Przecież Islandia wiedziec kim są i ilu ich jest nie powinni realnie nigdy opuścić wyspy, na cholere się kompromitować. Dobrze też, że Czesi nie wiedzą, że są słabsi, bo inaczej nie było sensu grać z Holandią.

Jeśli przyszły prezes PZPN publicznie mówi takie rzeczy to słabo widzę najbliższe lata.

solaris
solaris (@solaris)
2 miesięcy temu
Reply to  WhiteStarPower

Tylko sęk w tym, że Dania 1992, Bułgaria 1994, Chorwacja 1998, Turcja 2002, Grecja 2004, Turcja i Rosja 2008, Kostaryka 2014, Islandia, Węgry i Walia 2016 oraz Węgry 2021 były silne tym, że były drużyną.

Polska drużyną nie jest, Polska jest Lewandowskim i lagą na Lewandowskiego, bo po co się wysilać jak Lewandowski najczęściej ugra mecz. Każdy patrzy na Lewandowskiego: co zrobi, czy strzeli, czy poda, cała gra jest podporządkowana jednemu graczowi.

renegat
renegat (@renegat)
2 miesięcy temu

wywiad wydaje mi sie momentami tendencyjny, pod Kozminskiego. nie rozumiem co mialo oznaczac pytanie – „PZPN zmienił selekcjonera zbyt późno” i odpowiedz Kozminskiego „I tu się zgadzam”. to przeciez powielanie argumentacji Bonka i Kozminskiego, jakoby zwolnienie Brzeczka mialo rzekomo cos zmienic. skoro sa slabi zawodnicy jak tlumaczy Kozminski w wywiadze, to dlaczego obciaza sie wina za to Brzeczka?? i jescze Kozminski dodaje, ze powinno sie go wyrzucic w listopadzie, zamiast w styczniu jak zdecydowal Boniek. tylko w swietle powyzszych slow to kompromituje zarowno Bonka jak i Kozminskiego. zwlaszcza, ze Kozminski jeszcze dodaje: „Rozumiem, czyli skoro było tak dobrze, to czemu jest tak źle? Nie, to nie jest tak. Jurek odmłodził kadrę. Przejął ją w trudnym momencie po Rosji. Miał odwagę. Zafunkcjonowało to w 50%. To jest pierwsza zdobycz dwóch lat Brzęczka. Druga – zakwalifikowanie się na Euro. I to jest bezdyskusyjne. Czy można było zrobić więcej? Pewnie tak. Natomiast współpraca na linii kadra-trener się wyczerpała. To zupełnie inna praca niż w klubie, potrzeba innych cech”. z tego wynika, ze Brzeczek zrobil czarna robote a na koniec kopnieto go w dupe, bo rzekomo brakowalo mu odpowiednich cech na selekcjonera?? a teraz po klapie reprezentacji okazuje sie, ze nie mamy ani dobrych zawodnikow ani wynikow, za ktore przeciez odpowiada nowy trener a te przeciez byly przyczyna zwolnienia poprzedniego.
.
a moze Brzeczka zwolniono, bo popieral Kulesze?? rownie dobra wymowka, jak te, ktore przeczytalismy w wywiadzie z Kozminskim.
.
PZPN = PRL-bis. Boniek jest jak Bronislaw Geremek. niby nowy, a wciaz maksymalnie powiazany ze starym. czerwony kolor zamieniony na rozowy. Kozminski to gwarancja utrzymania rozowych.

Zoopa
Zoopa
2 miesięcy temu
Reply to  renegat

Mi się wydaje, ze między jednym a drugim selekcjonerem (jezeli ten 1 byl dość długo u steru) często potrzebny jest ktoś taki jak Moyes w MU, co zrobi czarna robotę, dostanie bęcki i przygotuję lepszy grunt pod następnego trenera…

Lecę na piwo
Lecę na piwo
2 miesięcy temu
Reply to  renegat
  • Bardzo dobrze to napisałeś..a Boninio niewinny jak zawsze Przydupas Koźmińskii też nie..Wina Brzęczka bo na huj awansowali.. Tak by się szybciej dało go wypierdolić ale wynik igo broniły (kwalifikacje)
pep pep
pep pep
2 miesięcy temu

Bzdura. Jesteśmy lepsi od CZE i SWE sumą jakości zawodników. Przegrywamy tylko zespołowością, zgraniem, taktyką i niefartem.
Można marudzić, a to nie mamy skrzydłowych ani zamiast nich wahadłowych. Ale kogo mają Szwedzi na prawej obronie czy lewej pomocy ? Skończonych emerytów. Kogo oni maja jako drugiego stopera- starego z ligi chińskiej który jest totalnie elektryczny. Olsson czy Ekdal
A Czesi ? Przecież ich środek obrony na papierze to dramat. Elektryczny Kalas jest sporo niżej notowany w Championship niż Helik, a Celustka to co najwyżej taki Głowacki z czasów odstrzelenia przez Leo . Masopust , Sevcik (skrzydłowi z ligi krajowej bez liczb) i Holes to na papierze po prostu słabawi zawodnicy mimo że akurat błyszczeli.
Ławkowicze Vaclik i Olson (przez kibiców Roy oceniany na 0 w skali do 10) jaki mają podskok do Szczęsnego na papierze. Taki jak Isak i Schick do Lewandowskiego, a K.Olsson i Darida do Zielińskiego, czyli żaden

pep pep
pep pep
2 miesięcy temu
Reply to  pep pep

miało być kogo mają Szwedzi na prawej obronie czy prawej pomocy. A K. Olsson i Ekdal to po prostu przeciętniacy nie lepsi od żadnych Klichów, Krychowiaków

Janek
Janek
2 miesięcy temu
Reply to  pep pep

Bo selekcjoner musi mieć czas, warunki i pasję. Oczywiście taktyka też jest wskazana, ale ze względu na małą częstotliwość zgrupowań nie da się jej wprowadzić jak w klubie. Trzeba dobrać sobie żołnierzy, którzy odpowiednio szybko zaadaptują się do „armii”. My po świrniętym na punkcie formalności Nawałce (który głównie dzięki temu był w stanie to jakoś scalić, taktycznie i motorycznie wyglądaliśmy słabiej) wzięliśmy nudziarza, który nie potrafi wypowiedzieć słowa „reprezentacja”. I nic dziwnego, że teraz to wygląda jak wygląda, bo charyzmatyczny Sousa nie miał kiedy tego wszystkiego scalić i budował „na gorąco”. Jak popracuje spokojnie przez rok, to powinniśmy wejść na w miarę przyzwoity level. Nie jakiś bajeczny, ale taki który gwarantuje stabilność na poziomie Czechów.

PZPN - bastionem PRL i komuny.
PZPN - bastionem PRL i komuny.
2 miesięcy temu
Reply to  pep pep

Przegrywamy tylko zespołowością, zgraniem, taktyką i niefartem.”

Czyli jesteśmy „lepsi” od czechów indywidualnie, ale gorsi zespołowo – a przypomnij mi piłka nożna to :
a) sport zespolowy
b) sport indywidualny
?
Indywiidualnie to możemy sobie rzucić oszczepem.

pep pep
pep pep
2 miesięcy temu

No zgadza się, ale analizujemy wykorzystanie lub niewykorzystanie potencjału personalnego, czyli to czy drużyna jest na tyle dobra na ile mogła być. Ale jeśli nie jest, to przeważnie jest to wina trenera ( a takze tych co go wybrali) bo to on ma wdrażać elementy gry zespołowej. On ma ulepić z dostępnego materiału ludzkiego tyle ile się da. Wiedział ile ma czasu, a i tak zgrupowanie przed Euro bylo przecież długie (tyle treningów ile przed 10 innymi meczami razem wziętymi) , ale hybrydy mimo tylu treningów nie załapali… ale były napastnik Bereś nie nauczył się być stoperem i dołożył się do straty 6 bramek a ktoś to wymyślił i trwał przy tym do końca. Ktoś puścił na końcówkę decydującego meczu Płachetę a nie odstrzelonego S. Szymańskiego lub pominiętego Kądziora (jesli naprawde trzeba było wciąz wrzucać)

solaris
solaris (@solaris)
2 miesięcy temu
Reply to  pep pep

Chciałbym żeby znaleźli się w polskiej lidze zawodnicy, którzy by potrafili grając w polskim klubie w Lidze Europy spuścić wpierdol Nicei, Hapoelowi, Leicester, Rangersom i napędzili stracha Arsenalowi.

Kloss
Kloss
2 miesięcy temu

To cale gadanie kogo to my nie ogramy a pozniej jak slabi jestesmy jest bez sensu. Totalnie bez sensu. Niech kazdy sie zajmie swoim zyciem i postawi sobie za cel zeby kazdego roku, miesiaca, dnia… stawac sie w czyms troche lepszym i bedzie dobrze. Przestanmy sie zajmowac innymi.

Jaor
Jaor
2 miesięcy temu

To wiemy. Truizm goni populizm w tym pustym pierdoleniu. Skoro widzicie, że dzieje się chujnia to zróbcie coś z tym związkowe miernoty. Po co jesteście na tych stanowiskach? Tylko zjazdy i imprezy wam we łbqch? A, tfu na was. Wiecie, że jest gówno i gówno z tym robicie.

AsafaPowell
AsafaPowell (@asafapowell)
2 miesięcy temu

Tak szczerze, to po tym wywiadzie mam nadzieje, że wygra Kulesza. Facet brzmi, jakby już się pogodził z porażkami. To jest zwykle pier***nie że jesteśmy słabi, gorsi od Czechów, Ukraińców czy Szwedów. Na pewno nie jeśli chodzi o piłkarzy. Prawda jest, że to Boniek dał tak długo pracować Jurkowi. 

Wolę Kulesze, bo by było chyba dobrze, jakby polskie kluby skorzystały z pieniędzy PZPNu. To polski futbol klubowy jest nadal największym problemem polskiej Piłki. Przypominam, jesteśmy na 30 Miejscu w Europie jako rozgrywki klubowe. 

wiejskie ziemniaczki
wiejskie ziemniaczki
2 miesięcy temu
Reply to  AsafaPowell

Polski futbol klubowy jest gdzie jest nie ze względu na brak kasy, ale kijowe zarządzanie. Naprawdę chcesz jeszcze więcej dorzucić takim Podbeskidziom, gdzie jednego dnia uchwalają, że spadli przez zagranicznych zawodników, a kolejnego postanawiają zatrudnić podstarzałego Albańczyka Bashę, który od co najmniej 2 lat kopał się po czole w Wiśle o ile akurat nie był kontuzjowany?

pep pep
pep pep
2 miesięcy temu

Tak oceniłem potencjał personalny , zsumowany z punktów 14 zawodników, a zatem z rezerwowymi, a bez uwzględniania aspektów , ,zespołowości” (w nawiasie kolejno lokaty poszczególnych formacji)
1. GER 8.40 (2, 1 ,1, 9)
2.ENG 8.04 (8, 2, 3, 4)
3.FRA 7.76 (4, 5, 2, 5)
4.POR 7.66 (9, 4, 6, 2)
5.ESP 7.44 (18, 3, 5, 6)
6.BEL 7.40 (1, 8, 8, 3)
7.ITA 7.38 (3, 9, 4, 7)
8.NED 7.08 (16, 6, 7, 15)
9.CRO 6.58 (10, 12, 9, 13)
10.DAN 6.42 (6, 7, 14, 21)
11.TUR 6.38 (13, 10, 13, 11)
12.SUI 6.38 (12, 11, 11, 18)
13.POL 6.14 (5, 17, 18, 1)
14.AUT 6.00 (23, 13, 12, 14)
15.UKR 6.00 (20, 19, 10, 19)
16.CZE 6.00 (15, 15, 15, 17)
17.SWE 5.84 (19, 14, 21, 12)
18.RUS 5.78 (21, 21, 16, 10)
19.WAL 5.68 (22, 22, 20, 8)
20.SCO 5.64 (24, 18, 17, 20)
21.SVK 5.38 (14, 20, 22, 23)
22.MKD 5.22 (17, 23, 19, 24)
23.FIN 5.00 (11, 24, 23, 16)
24.HUN 4.98 (7, 16, 24, 22)

Lokaty wg średniej not z ME (w nawisie lokaty +/- w porównaniu do lokat z potencjału personalnego)
1.ITA 5.91 (+6)
2.ESP 5.81 (+3)
3.DAN 5.79 (+7)
4.ENG 5.71 (-2)
5.FRA 5.69 (-2)
6.BEL 5.61 (=)
7.NED 5.46 (+1)
8.POR 5.41 (-4)
9.GER 5.39 (-8)
10.SUI 5.37 (+2)
11.CZE 5.26 (+5)
12.AUT 5.26 (+2)
13.CRO 5.18 (-4)
14.HUN 5.08 (+10)
15.UKR 4.97 (=)
16.SWE 4.93 (+1)
17.SCO 4.83 (+3)
18.WAL 4.80 (+1)
19.POL 4.74 (-6)
20.FIN 4.71 (+3)
21. MKD 4.43 (+1)
22.RUS 4.41 (-4)
23.SVK 4.36 (-2)
24.TUR 4.02 (-13)

dms21
dms21
2 miesięcy temu

Ja mam bardzo proste pytanie i nie rozumiem, dlaczego nie może go zadać „dziennikarz” Weszło. Brzmi ono:

„To od czego w takim razie jest/za co bierze odpowiedzialność oraz pieniądze PZPN? „.

Jeżeli polska piłka jest slaba to czyją rolą są działania żeby to zmienić? Ręce opadają.

adrian
adrian
2 miesięcy temu
Reply to  dms21

PZPN bierze pieniążki za reklamę i za transmisje kadry. Wiem, niektórym trudno w to uwierzyć, ale PZPN pieniędzy z budżetu nie potrzebuje, a te które dostaje i tak wydaje na drużyny młodzieżowe

janusz ekspert
janusz ekspert
2 miesięcy temu

co za kolejny lesny dziad. Tak, PZPN jest winny tego, ze jestesmy slabsi od Czechow i Szwedow, bo szkolenie w tak wielkim kraju jak Polska wciaz lezy i kwiczy, nie ma chocby jednego skrzydlowego, ktory umie minac rywala dryblingiem, a juz od najmlodszych o tym kto gra, decyduja uklady i menedzerowie, a nie umiejetnosci.

Tralalala
Tralalala (@tralalala)
2 miesięcy temu

Ja nie mam problemów z tym, że trzeba sie przyznać, że jesteśmy słabsi od kogoś, tylko czemu nie mają w pzpn jaj, żeby nam to powiedzieć przed turniejem? Każdorazowo liczą, że zdarzy się cud i będą się nim chełpić, jak to związek fantastycznie pracuje?

Bob
Bob
2 miesięcy temu

pół człowiek pół debil …

Karol
Karol
2 miesięcy temu

No jesteście słabsi, jesteście, może czas was zastąpić Czeszkami, przynajmniej będą się ładnie prezentować…

pep pep
pep pep
2 miesięcy temu

Jeśli on uważa że pod wzgledem potencjału zawodników nie łapiemy się nawet do top 16 w Europie ( bo to wynika z bycia rzekom gorszym od Czech i Szwecji), to chyba logicznym byloby zatrudnienie (lub pozostawienie) trenera murarza. Bo tylko zdyscyplinowany taktycznie murarz mając rzekomo tak słaby zespól mógł by autobusem zniwelowac przewagi rywala tak aby móc wedrzeć wedrzeć się wynikami do do top 8 niczym Czerczesom w 2018 czy…Rehhagel w 2004. A oni tymaczem uznali że trzeba zmienić mentalnośc słabych zawodnikówi i zacząc grać piłką .No i grając piłką wygrać z innymi choć (prawie) wszyscy lepsi od nas ? to rzeczywiscie super sposób na wygrywanie z lepszymi od siebie
Zatem cała ta wypowiedz jest bez sensu .
Tak samo jak to podkreślanie jaką klasę ma nasz nr 15. Na pewno duuużo wyższą niż nr 15 Polski w 2016 gdy numerem 14 Nawałki był fatalny Jodłowiec (hehe)

Olo
Olo
2 miesięcy temu

Wartość Polskiej reprezentacji na transfermarkt.com to 255 mln euro, bez Lewandowskiego wciąż 195 mln.
Reprezentacje które awansowały do 1/8:
– Walia 177 mln
– Czechy 186 mln – awans do 1/4
– Ukraina 197 mln – awans do 1/4
– Szwecja 215 mln

My nie jesteśmy słabi, my mamy słabą mentalność!! Że się nie da, że pewnego poziomu nie przeskoczysz, że może remis, że może następnym razem gdy boisko będzie inne itd. Taką mentalnośc przez całe lata 90-te i wczesne dwutysięczne wpajało nam przegrane pokolenie piłkarzy m.in z Koźmińskim na czele.
Teraz te Juskowiaki, Kowalczyki i Hajty, dla których największym sukcesem w karierze było przerżnięcie mundialu w Korei lub strzelenie gola Kuwejtowi na Olimpiadzie robią za wielkich ekspertów w telewizji. Roman Kosecki znany głównie z tego że w przegranym meczu ze Słowacją 1:4 w 1995 zachował się jak idiota i dostał czerwoną kartkę prowadzi szkółkę piłkarską dla dzieci!

A teraz cofnijcie się ok. 20-25 lat wstecz do krajów wymienionych przeze mnie na początku.
– Czechy finał ME 1996 i Sparta Praga co roku w Lidze Mistrzów
– Ukraina miała Dynamo Kijów w półfinale LM i Shevchenko jednego z najlepszych piłkarzy świata który jest teraz ich trenerem(to ważne!)
– Szwecja brązowy medal na MŚ 1994, IFK Goteborg ćwierćfinał LM
– Jedynie Walia bez sukcesów ale wiadomo, oni są przesiąknięci ligą angielską i od zawsze całe kariery grali na wszystkich poziomach tych rozgrwek
Teraz w tych krajach piłkarze z tamtych lat są trenerami, skautami, prowadzą akademie itd. i przenoszą gen zwycięstwa i sukcesów na młodsze pokolenia.

Zoopa
Zoopa
2 miesięcy temu
Reply to  Olo

TM to akurat tragiczne źródło jeżeli chodzi o wycenę

Łabut
Łabut
2 miesięcy temu

Ja pierdziele, jakbym czytał wywiad z kandydatem na burmistrza wsi przekształconej w miasto gdzieś na głębokiej lubelszczyźnie (skąd pochodze). Co to jest za typ? Ja rozumiem że hajs, zaszczyty, splendor, kofetti, oranżada, tyrolska na wypasie i somsiada wpienić bo ja ma stołku a ty nie; ale do jasnej ciasnej aż tak ograniczonego człowieka na prezesa PZPN??? Strategia na wybory też podobna? Pojeździc po okolicy i tanie alko nurkom kupić w zamian za głos i dobre słowo na ławeczce pod GSem? Przecież ten koleś żyje mentalnie w PRL gdzie wydajność i pozytywne efekty pracy pojawiały się rzadko, przypadkiem i nigdy razem. Dlaczego inne kraje nas prześcigaja m.in. w piłce noznej??? Ano dlatego, że takie postkomusze dziadostwo ew. ich mentalni następcy, których sposób myślenia jest mniej więcej taki: „-nie idzie nam bo nie mamy pieniędzy dajcie nam pieniądze!! -Ile? -Od zajebania. -A co dostaniemy w zamian?- Jakie kurwa w zamian, wypier… mi stad Ty wiesz kto ja jestem? kogo znam? Pieniądze dawaj a nie bedziesz mi tu pierdolił, kibicu lamusie co ty myślisz że ja tu jestem dla Ciebie?” A z takim podejściem to w sumie ciężko szukać pozytywów. Dalej beda nas zbywac słodkim pierdzeniem, że w sumie to nie wiadomo dlaczego polskim klubom tak słabo idzie, że to pech. że Czechy Ukraina czy Białoruś to są bardziej rozwiniete kraje nie to co my jakiś trzeci świat. Chyba sobie musze znaleźć nowe hobby bo na piłke najwidoczniej szkoda czasu.

dzie?
dzie?
2 miesięcy temu

Jestesmy slabsi od Czechow, a oni tacy mocni ?
Nie tak wcale dawno przegrywali z Anglia 0:5, z Dania 0:4 , z Kosowem i Bulgaria bylo, jak bylo , i nikt tam , w czeskiej federacji ,nie wpadal na pomysl zmiany trenera.
Pewnie teraz, gdyby Czesi jednak zmienili Sihlavego na jakiegos Portugalczyka i odpadliby , np., w fazie grupowej , to jakis czeski Paczul , razem z jakims czeskim Kozminskim czy Bonkiem , opowiadaliby dyrdymaly , ze zmiana byla konieczna , tylko pozno ( jak jest na cos za pozno , to sie tego nie robi, bo jest za pozno), ze braklo szczescia , i ze Portugalczyk jest swietny i , ze z Sihlavym to by najwyzej wymeczyli remis ze Szkocja.
Fakty sa takie , ze spieprzone zostalo Euro i mozna domniemywac z Brzeczkiem by dla nas troche dluzej trwalo.No – na ewno nie krocej , no to po co bylo zmieniac, na pol roku przed turniejem i w dobie pandemii ?
I co by to dalo, gdyby zmiana nastapila ,np., w listopadzie ?

dzie?
dzie?
2 miesięcy temu
Reply to  dzie?

Nie zauwazylem, nze zmienil mi sie nick . No wiec : nazywam sie kos, janek kos.

nikita
nikita
2 miesięcy temu
Reply to  dzie?

Porównywanie Silhavego z Brzęczkiem to jakiś żart. Silhavy zdobywał tytuły mistrzowskie w Czechach i wychodził z grupy w Lidze Europy, a największe osiągnięcie Brzęczka to 5. miejsce w Ekstraklasie z Wisłą Płock. Od razu wiadomo kto ma większe papiery na selekcjonera.

janek kos
janek kos
2 miesięcy temu
Reply to  nikita

Trener i selekcjoner to dwa rozne zawody ( choc pokrewne).Tutaj porownuje Brzeczka i Silhavego jako selekcjonerow , a nie jako trenerow klubowych.

anal_threat
anal_threat (@anal_threat)
2 miesięcy temu

Co wy k… za czcionke używacie, że tekst z pytaniami wygląda jakby nawiedziło go trzęsienie ziemi? Źle się to czyta.

anal_threat
anal_threat (@anal_threat)
2 miesięcy temu

Mi zawsze od małego wpajano, że Czesi to tacy lepsi Polacy. Nasza drużyna narodowa jest tak samo słaba jak nasze drużyny klubowe, które w Europie od lat są chłopcami do bicia. Jesteśmy słabi i tyle.

Edi Dedi
Edi Dedi
2 miesięcy temu

Sousa nie ma szczęścia i ni chuja go nie będzie miał. Pechowiec…

napalony na kurwiszona
napalony na kurwiszona
2 miesięcy temu

Francowata polska natura nie pozwala na przyznanie sie do bledow i wyciagniecie wnioskow Polacy od dawien dawna byli najmadrzejsi i wszystko wiedzacy Dramatem naszego narodu jest to ze 99% Polakow to lekarze 80% mechanicy samochodowi 98% to kombinatorzy 100% Polakow to politycy i dyplomaci 90% katolicy ktorzy z wiara nie maja nic wspolnego

diego
diego
2 miesięcy temu

Gościu mówiąc, że jesteśmy słabi podsumował kilka ostatnich lat swojej pracy. W skrócie „dałem dupy, nie umiem poprawić sytuacji i mam to gdzieś. Zasługuję na szansę jako główny dowodzący.”

Xdddddd kleks
Xdddddd kleks
2 miesięcy temu

Stwierdzenie tego faktu nie spowoduje, że cokolwiek się poprawi, więc do roboty, bando obibokow.

Raf
Raf
2 miesięcy temu

Mam nadzieję, że nie zoztanie prezesem(to byłaby katastrofa). Jeśli chodzi o trenera to mam wrażenie, że on do końca nie znał zawodników i jechał na podpowiedziach „życzliwych”.

Zoopa
Zoopa
2 miesięcy temu
Reply to  Raf

Rywalem jest tylko jeszcze bardziej ograniczony Kulesza

Bartek
Bartek
2 miesięcy temu

Myślałem, że Koźmiński jest jednak poważniejszym człowiekiem, a tu ten sam mental jak u typowego działacza czy trenera z Polski. Jesteśmy słabi, nie da się, róbmy antyfutbol i liczmy na to, że inni się potkną o własne nogi. Ciekawe, kurwa, gdzie by byli dziś Czesi, Duńczycy czy Szwajcarzy, gdyby tak myśleli. Nic nie osiągniemy nigdy z takim myśleniem.

PiS to zdrajcy narodu
PiS to zdrajcy narodu
2 miesięcy temu
Reply to  Bartek

a co, nieprawdę powiedział? Jesteśmy w tej chwili słabsi. Czy gdzies powiedizał, ze tak zawsze musi być? Pewnie przeczytałeś tylko nagłówek bo za dużo literek i główka nie wytrzymałą

Bartek
Bartek
2 miesięcy temu

I w ogóle cały wywiad o dupie Maryny, o tym że pięć lat temu mieliśmy lepszą obronę, mimo że wtedy broniliśmy graczami Legii, a dziś Southampton i Sampdorii, a null o tym, jak zmienić system szkolenia, by za 10-20 lat mieć dobrych piłkarzy w reprezentacji. Wywiad dziennikarza wiodącego portalu sportowego z kandydatem na prezesa, który można streścić frazą „jesteśmy słabi i chuj”. Żałosne.

PiS to zdrajcy narodu
PiS to zdrajcy narodu
2 miesięcy temu
Reply to  Bartek

wtedy stracili 2 bramki w 5 meczach, teraz 6 w trzech. To która obrona lepsza?

ZSZ
ZSZ
2 miesięcy temu

Wreszcie realna diagnoza choć Polacy prawdy nie lubią. Bez tego żaden proces naprawy nie jest możliwy. Do tej pory łatwo się wmawiało „Januszom” , że trener zawalił ale zmieniliśmy go i już za chwileczkę , już za momencik będzie dobrze i tak od 1986 r przez 35 lat bez żadnego sukcesu reprezentacji i klubów. O tym , że jesteśmy słabi a Lewandowski otoczony jest drewniakami mówią już otwarcie trenerzy tacy jak Domenach

Suche Info
21.09.2021

Manny Pacquiao zakończył karierę bokserską. Chce zostać prezydentem

Legendarny bokser Manny Pacquiao zakończył bogatą karierę. 42-letni zawodnik rodem z Filipin ma teraz ambitniejsze plany. Po tym, jak podbił światowy boks, chce zrobić karierę polityczną. Pacquiao ma w planach start w wyborach na fotel prezydenta Filipin. Były bokserski mistrz swoją decyzję ogłosił podczas wywiadu w programie „Toni Talks”. Decyzja jest już nieodwracalna, ale nie […]
21.09.2021
Prasówka
21.09.2021

„Lech jest głównym faworytem do tytułu. Jeśli przegra, to sam ze sobą”

W tym tygodniu piłkarski świat się nie zatrzymuje. Liga się skończyła, więc zaczynamy Puchar Polski. Z tej okazji w prasie podsumowania i zapowiedzi. W „Przeglądzie Sportowym” Kamil Kosowski zachwyca się Lechem Poznań. – Trzeba sobie jasno powiedzieć, że Lech to w tej chwili główny kandydat do zdobycia tytułu. Przy napiętym terminarzu Legii, która gra w Lidze […]
21.09.2021
Weszło
20.09.2021

Panie Koeman, Johan Cruyff przewracał się dzisiaj w grobie

Dzisiaj każdy wieloletni kibic Barcelony mógł srogo zapłakać z dwóch powodów. Pierwszy to rozpacz, że ten zespół ewidentnie cofnął się w rozwoju. Drugi to fakt, że oglądanie tego „widowiska” po prostu bolało. Tak więc jeśli ktoś zdecydował się na kupno biletu i pojechanie na Camp Nou z okazji meczu przeciwko Granadzie, gorzej trafić nie mógł. […]
20.09.2021
Suche Info
20.09.2021

Napoli rozbiło Udinese

Fajnie, naprawdę fajnie sezon Serie A zaczęło Napoli. Podopieczni Luciano Spallettiego po czterech kolejkach mogą pochwalić się kompletem zwycięstw. Dziś rozbili Udinese.  Były klub Piotra Zielińskiego też nie mógł narzekać na start ligowych rozgrywek, bowiem do tej pory zremisował z Juventusem, a także ograł Venezię oraz Spezię. Dopiero dzisiejszy przyjazd na Stadio Friuli ekipy z […]
20.09.2021
Suche Info
20.09.2021

GieKSa w końcu zapunktowała. Remis w meczu beniaminków

GKS Katowice przełamał złą passę. Zespół Rafała Góraka, który przegrał trzy ostatnie mecze, trącąc w nich łącznie 11 bramek, zremisował z Górnikiem Polkowice w spotkaniu kończącym 9. kolejkę na zapleczu Ekstraklasy.  Na gole kibice obu zespołów musieli czekać do drugiej połowy. Goście z Katowic wyszli na prowadzenie za sprawą bramki Michała Kołodziejskiego. Dla 28-latka to […]
20.09.2021
Suche Info
20.09.2021

Dariusz Marzec: – Jesteśmy frajerami

Dariusz Marzec nie gryzł się w język po tym, jak jego zespół przegrał 1-2 na własnym terenie ze Skrą Częstochowa (goście byli gospodarzem tego meczu tylko formalnie). Szkoleniowiec Arki Gdynia skrytykował swój zespół na konferencji prasowej przede wszystkim za dwie kwestie – brak skuteczności i łatwo tracone gole.  A raczej „frajersko”, bo wokół takiego stwierdzenia głównie […]
20.09.2021
Suche Info
20.09.2021

Spartak Moskwa z kolejną porażką

Nie ma najlepszych dni ekipa Spartaka Moskwa. Po porażce w środku tygodnia z Legią Warszawa w Lidze Europy przyszła kolejna. Tym razem z lokalnym rywalem.  Zespół, którym dowodzi mający bardzo złą prasę Rui Vitoria, przegrał z CSKA Moskwa w meczu ligowym, w związku z czym notowania Portugalczyka stają się jeszcze gorsze. O wyniku znów zadecydowała końcówka […]
20.09.2021
Suche Info
20.09.2021

Maciej Korzym zadebiutuje w formule K1

Piłkarz, który po karierze zajmuje się sportami walki, to coraz cześciej powtarzający się motyw, ale wciąż na tyle rzadka historia, że warto odnotować, iż doczekaliśmy się kolejnego fightera, którego do tej pory kojarzyliśmy z piłkarskich boisk. W październiku swoją pierwszą walkę stoczy Maciej Korzym.  8 dnia tego miesiąca zawalczy na South Battle: Fight Night w Kątach. Nie […]
20.09.2021
Suche Info
20.09.2021

Arka znów przegrała. Tym razem z beniaminkiem I ligi

Chyba czas na wprowadzenie nowego pierwszoligowego klasyka do pierwszoligowego języka. „Rozczarowywać jak Arka”. Gdynianie rozczarowali w poprzednim sezonie, gdy mieli walczyć o awans. A na początku tego sezonu nie potrafią przekładać swojej przewagi w posiadaniu piłki na gole. Dzisiaj skończyło się to porażką ze Skrą Częstochowa. O ile jeszcze pierwsza połowa tego starcia była wyrównana, […]
20.09.2021
Weszło
20.09.2021

WESZŁOPOLSCY – live od 20:00. Goście: Ireneusz Mamrot, Artur Derbin

20.09.2021
Weszło
20.09.2021

Termalica powinna mieć karnego, a Papeau należała się czerwona kartka

Ledwie odetchnęliśmy po sędziowskich emocjach z poprzedniej kolejki, a tu już trzeba siadać do analizy kolejnej serii gier. Taki nasz przykry los. Czy tym razem było sporo kontrowersji? Niezbyt wiele. Ale musimy zweryfikować dwa błędy sędziowskie. Zaczynamy jednak od sytuacji, której nie korygujemy w naszej „Niewydrukowanej Tabeli”. Mecz Lecha z Wisłą, obrońca gości dostaje piłką […]
20.09.2021
Suche Info
20.09.2021

PZPN złoży wyjaśnienia w sprawie Kamila Glika

Ciąg dalszy sprawy z udziałem Kamila Glika. Obrońca reprezentacji Polski po ostatnim meczu z Anglią został oskarżony przez przeciwników o rasistowskie zachowanie. Według informacji Onetu jutro PZPN wyśle do Komisji Dyscyplinarnej FIFA wyjaśnienia w tej sprawie.  O „aferze” pisaliśmy wielokrotnie i mamy nadzieję, że niedługo będzie miała ona swój szczęśliwy koniec. Szczęśliwy, czyli taki, że Glik […]
20.09.2021
Weszło
20.09.2021

Rafał Wolski: Nie rozumiem ludzi, którzy zarządzali Lechią

– Nie mówię, że Piotr Stokowiec to słaby szkoleniowiec. Natomiast nie jest w porządku człowiekiem. Wiele razy kłamał. Mówił ci jedno, a za plecami co innego. Szatnia to czuje, rozmawia przecież później o tym – Rafał Wolski szczerze o kulisach rozstania z Lechią, na którym Lechia wyszła jak Zabłocki na mydle. Otwarcie o swojej relacji […]
20.09.2021
Suche Info
20.09.2021

Lokomotiw nie wykorzystał okazji, Rybus poza składem

Maciej Rybus został dziś powołany przez Paulo Sousę na październikowe mecze z San Marino i Albanią, ale martwić może to, że Polak nie jest brany pod uwagę przy ustalaniu składu Lokomotiwu Moskwa. Dziś lewy obrońcy reprezentacji opuścił mecz ligowy z Uralem Jekaterynburg.  Przyczyną są problemy zdrowotne. Wcześniej Rybus znalazł się poza składem również na mecz […]
20.09.2021
Weszło
20.09.2021

„Wymuszając odejście z Wisły Kraków, pewne kierunki sobie pozamykałem”

Adam Kokoszka prawie trzy lata temu, będąc ledwo po trzydziestce, po cichu zniknął z polskiej piłki. Niedawno znów zaczął grać, ale już głównie dla przyjemności w niższych ligach. Na wiele spraw może spojrzeć na spokojnie, z dalekiej perspektywy. Rozmawiamy o błyskawicznym powołaniu do reprezentacji Polski i występie na Euro 2008, mimo roli rezerwowego w Wiśle […]
20.09.2021
Suche Info
20.09.2021

Tomas Podstawski zagra w Norwegii

Tomas Podstawski po zakończeniu poprzedniego sezonu i wygaśnięciu kontraktu pożegnał się z Pogonią Szczecin. Portugalczykiem z polskimi korzeniami interesowały się inne kluby Ekstraklasy, a także jej zaplecza, ale zdecydował się on kontynuować karierę w innym kraju. Trochę to trwało, ale 26-latek w końcu znalazł nowego pracodawcę.  Będzie grał w norweskim zespole Stabaek IF. Przed nim […]
20.09.2021
Suche Info
20.09.2021

Hyballa z nową fuchą. W trzeciej lidze niemieckiej

Peter Hyballa znalazł nowego pracodawcę. Biorąc pod uwagę to, z jaką sławą odchodził z Wisły Kraków, a później z duńskiego Esbjerg fB, wydawać by się mogło, że mogą być z tym pewne problemy, ale okazało się, że 45-latek bez klubu był przez tylko nieco ponad miesiąc.  Gdzie wylądował? Dziś został zaprezentowany jako szkoleniowiec Turkgucu Monachium. […]
20.09.2021
Weszło
20.09.2021

„Jesteśmy trzecią siłą w Europie. Cieszmy się z tego!”

– Jakbyśmy mieli sobie założyć, że jedziemy na mistrzostwa tylko po to, żeby wyjść z grupy, to w mojej ocenie powinienem zająć się innym zawodem. Generalnie w Polsce mamy coś takiego, że zawsze narzekamy. Być może moglibyśmy zagrać przeciwko Turcji w finale, kto wie, ale ten mecz się nie odbył, więc cieszmy się z tego, […]
20.09.2021