post
Avatar

Opublikowane 19.04.2021 15:21 przez

redakcja

Nie ma już czasu na blefowanie. Blefowanie było przez ostatnich kilka lat. Przypomnę, że utworzenie Superligi cały czas było straszakiem największych klubów, wywieranie presji dla UEFA, by alokować coraz więcej pieniędzy do coraz mniejszego grona klubów, które są najbardziej sławne. Uważam, że to już wojna pomiędzy dwunastoma klubami, a UEFA. Wydaje mi się, że teraz będzie ostra batalia prawna – mówi Maciej Sawicki, z którym porozmawialiśmy w audycji “Temat Dnia”. Jak sekretarz generalny PZPN patrzy na utworzenie Superligi?

Widzimy, że UEFA idzie swoim rytmem, ogłosiła dziś nowy format Ligi Mistrzów, stara się forsować swoją ideę europejskich rozgrywek. Natomiast to, co zostało ogłoszone po północy, na pewno nie pozostało bez wpływu na rozmowy i działania. Jak pan i ludzie w UEFA to odbierają? 

Jestem przeciwny takiej inicjatywie. Co więcej, te rozgrywki, które zostały dziś zatwierdzone przez Komitet Wykonawczy UEFA, nowy format Ligi Mistrzów obowiązujący od 2024 roku, został skonstruowany wspólnie z klubami. Przez wiele miesięcy konsultacji, spotkań, rozmów, grup roboczych, w których uczestniczyli przedstawiciele lig, klubów, federacji, pracowników UEFA. Nowy format Ligi Mistrzów został wspólnie wypracowany przez całe środowisko. Oczywiście, było tam wiele konsensusów, wielu interesom trzeba było sprostać. Natomiast na końcu przyjęto wypracowaną całkiem interesującą formę Ligi Mistrzów. No i później się okazuje, że dwanaście wielkich klubów decyduje utworzyć Superligę. Dla mnie to tylko chęć pieniądza, wzbogacenia się, ekonomiczna, a sprawy sportowe schodzą na drugi plan. To taki model sportu, który obowiązuje w Stanach Zjednoczonych, gdzie najważniejszą rzeczą wynikającą ze sportu jest kreowanie wartości ekonomicznej, a nie sportowej. Kompletnie inny model funkcjonowania niż ten, który mamy w Europie.

To, co się wydarzyło, to jeszcze forma straszaka? Jest w ogóle pole do dyskusji z tymi klubami? Czy pan to odbiera jako jawne wyjście ze struktur i zostały tylko pozwy i sądy, a nie mediacje? 

Nie ma już czasu na blefowanie. Blefowanie było przez ostatnich kilka lat. Przypomnę, że utworzenie Superligi cały czas było straszakiem największych klubów, wywieranie presji dla UEFA, by alokować coraz więcej pieniędzy do coraz mniejszego grona klubów, które są najbardziej sławne, niekoniecznie najbardziej utytułowane, bo wiele z tych klubów nie osiąga ostatnio dobrych wyników sportowych. To kluby, które są bardzo znane, najbardziej rozpoznawalne na świecie, ale w swoich ligach nie są tak skuteczne w ostatnich latach.

Uważam, że to już wojna pomiędzy dwunastoma klubami a UEFA. Wydaje mi się, że teraz będzie ostra batalia prawna. Sądzę, że Superliga ma mocne zaplecze, aby się utworzyła. Zapewne ma określone finansowanie, ma w głowie, jak te struktury mogą wyglądać, ma ekspertyzy prawne. Natomiast kluby nie przewidziały jednej rzeczy – jak zachowają się piłkarze? Wielu z nich zaczynało grać w małych klubach i pięło się w swojej strukturze przez małe i średnie kluby do tych największych. A takie wyłączenie dwunastu klubów, które chcą grać tylko ze sobą i nie mają chęci spotykać się z kimś innym, nie wiem, czy jest w DNA niektórych piłkarzy. Inna rzecz – jak na to zareagują kibice?

Dzisiaj są już zdjęcia spod stadionu Anfield, gdzie kibice wywieszają czarne flagi. 

I wcale im się nie dziwię. Bo piłka ma szczególną rolę. Jednoczy mieszkańców, regiony, piłka to ambicje młodych piłkarzy, którzy trenują i chcą zostać prawdziwymi sportowcami i grać w największych meczach. Takie zamykanie się w klubie dwunastu najbogatszych w rzeczywistości ogranicza czasami pewne marzenia. Tu są dwie rzeczy, które do końca nie zostały przemyślane – jak zareagują kibice, jak zareagują piłkarze.

Widać, że w Superlidze mają być większe pieniądze i to pewnie główny powód, dlaczego te kluby się decydują. Na razie mowa o dwunastu klubach założycielskich, ale trzy miejsca mają pozostać. Niemcy i Francuzi są chętni czy nie? Jakie ma pan informacje? 

Tak, pewnie chodzi tutaj o kluby z Niemiec i Francji. Wydaje mi się, że te kluby finalnie jednak nie przystaną do tej Superligi, do tej elitarnej grupy, jak one się same nazywają. Wydaje mi się jednak, że wypracowanie nowej formuły Ligi Mistrzów było krokiem naprzód i to zdecydowało, że te kluby mimo wszystko chciały pozostać w strukturach UEFA i grać w tych rozgrywkach, które mamy obecnie, zachowując całą piramidę sportową.

Weźmy pod uwagę, że cała decyzja ma też aspekt polityczny. Już są reakcje prezydenta Francji, premiera Wielkiej Brytanii, przewodniczącego Komisji Europejskiej, którzy potępiają utworzenie elitarnego grona dwunastu zespołów grających w ograniczonej formie, bez awansów i spadków. Sytuacja pewnie będzie teraz napięta. Zaufanie, które wydawało mi się, że jest budowane pomiędzy największymi klubami a UEFA, w tej chwili straciło wszelkie znamiona jakiejkolwiek współpracy. Pewnie będzie ciężko wyjść z tej sytuacji z twarzą każdej ze stron.

Czego się pan spodziewa w najbliższych dniach? Rozpoczną się procesy pomiędzy klubami a UEFA, ale też pomiędzy piłkarzami a UEFA? Zbliża się Euro, każdy chciałby zagrać na mistrzostwach Europy, zwłaszcza jak jest patriotą. Nawet my mamy przykład Wojciecha Szczęsnego. 

Ja myślę, że to nie dotyczy tego Euro. Utworzenie Superligi potencjalnie będzie miało znaczenie za rok czy dwa, gdy już zostanie ona utworzona, kiedy powstanie pierwszy cykl.

Czyli konkretyzując – obecna Liga Mistrzów nie jest zagrożona.

W żaden sposób.

Zbliżające się Euro też nie?

Tak.

Natomiast co z przyszłym sezonem, na który jest już kontrakt telewizyjny, ustalona pewna formuła rozgrywek? 

Trudno mi dywagować, bo zapewne trzeba byłoby tutaj spojrzeć w ekspertyzy prawne. Ja uważam, że taka liga nie powstanie. Zdecyduje  nacisk kibiców, presja samych zawodników i taka przyzwoitość, aby mieć rozgrywki, w których każdy może uczestniczyć. Pamiętajmy, że dostanie się do Ligi Mistrzów już teraz jest bardzo ciężkie – jest cały cykl eliminacji, jak wiemy bardzo trudny, czego doświadczają polskie kluby, które grają w Lidze Mistrzów raz na 20 lat. Natomiast taki cel i taka możliwość istnieje. Kompletne wyłączenie i granie między sobą burzy całą strukturę piłki klubowej. A przypomnijmy, że pieniądze, które są generowane w Lidze Mistrzów, Lidze Europy czy reprezentacjach, idą do 55. federacji europejskich, z których zdecydowana większość, ponad połowa, jest uzależniona od pieniędzy z UEFA. Zrobienie ekskluzywnego klubu będzie miało aspekt finansowy – pieniądze nie będą trafiały do małych i średnich federacji. A to oznacza, że będzie brakowało funduszy, aby rozwijać piłkę nożną w tych krajach.

Jakie UEFA może mieć realne argumenty, aby dyskutować z klubami o powrocie? Dużo się mówi o zawieszeniu w reprezentacjach, wykluczaniu z lig krajowych. Ale sama FIFA i UEFA na tym stracą, trudno sobie wyobrazić mistrzostwa świata bez piłkarzy Barcelony czy Realu. Wychodzi na to, że kluby Superligi przypierają UEFA do ściany i mówią “słuchajcie, bez was sobie doskonale poradzimy”. 

Pamiętajmy, że Superliga nie poradzi sobie, jeśli nie będzie kibiców na trybunach, zainteresowania, jeśli rozgrywki zostaną zbojkotowane i nie będzie piłkarzy, którzy będą chętni uczestniczyć w tej formie rywalizacji. Najbliższe dni i tygodnie pokażą, czy ten projekt będzie realny, czy nie. Zdecydują najprawdopodobniej kibice, bo to oni na końcu generują pieniądze, poprzez zainteresowanie rozgrywkami, przychodzenie na stadiony, bo to buduje koniunkturę.

Wyobraża pan sobie, że na mecz Barcelona – Real w Superlidze przyjdzie mniej kibiców, niż na ten sam mecz w Lidze Mistrzów? 

Nie o to mi chodzi. Jeśli kibice Liverpoolu powiedzą, że nie chcą, by klub uczestniczył w zamkniętej lidze i grał tylko z tymi samym klubami, to wyobrażam sobie, że w pewnym momencie będą mieli dość i będą w jakiś sposób pokazywać swoje niezadowolenie poprzez na przykład nieprzychodzenie na mecze. Jedno trzeba dodać – inicjatywa jest z pewnością skierowana tylko na chęć generowania większych pieniędzy. Dominuje chciwość klubów i żądza pieniądza. Aspekt sportowy jest na drugim miejscu. Jeśli liga jest zamknięta, nie ma awansów, nie ma spadków. Może być sytuacja, że dany klub grałby sobie w tej lidze bez sukcesów, byłby na ostatnich miejscach i zgadzałby się tylko aspekt finansowy.

Nie ma pan wrażenia, że UEFA sama nakręcała to w ostatnich latach? Dla takich krajów jak Polska dostęp do Ligi Mistrzów był ciężki. Ten format i tak był już dostosowany pod największe kluby. 

Żądza pieniądza była u nich większa. UEFA cały czas szuka kompromisu tak, aby zaspokoić interesy każdej grupy – średnich, mniejszych i większych klubów. Tym kompromisem miał być format Ligi Mistrzów, który ma obowiązywać od 2024 roku. Jak wspominałem – wypracowało go całe środowisko.

Pewnie też pan Agnelli, który jest symbolem tego wszystkiego.

Oczywiście. On przecież był przewodniczącym stowarzyszenia klubów, członkiem Komitetu Wykonawczego UEFA. Jeszcze kilka dni temu gratulował wszystkim, że wypracowali to stanowisko, które nie było łatwe do wypracowania. A wczoraj okazało się, że to była jedna wielka gra, blef, który ma na celu utworzenie czegoś, co jest dobre tylko dla elity.

Jeszcze na koniec pytanie o Euro – wiadomo coś nowego w sprawie Bilbao, Dublina i ewentualnie bazy naszej reprezentacji? 

Tego nie było w programie dzisiejszego Komitetu Wykonawczego. Te rozmowy cały czas trwają. Są różne opcje. Również takie, że nie będzie tych meczów w Bilbao.  Cały czas rozmowy trwają. Federacja hiszpańska walczy o to, by przenieść mecze do Sevilli. Na 99% Dublin pożegna się z mistrzostwami. Słyszeliśmy, że mecze mogą być też przeniesione do Londynu i Manchesteru, ewentualnie mogłyby się rozgrywać w St. Petersburgu.

I wtedy też przenosimy gdzieś bazę. Do Londynu?

Jeśli gralibyśmy w Anglii, zapewne tak. Jeśli w St. Petersburgu, musimy pomyśleć, nie wykluczając faktu, że baza mogłaby być wtedy w Polsce.

Rozmawiał WOJCIECH PIELA

Fot. newspix.pl

redakcja

Opublikowane 19.04.2021 15:21 przez

redakcja

Weszło
16.05.2021

Wielki finał Pucharu Fuksiarza! Glazurek czy Smyk, Smyk czy Glazurek?

Wszystko co dobre – szybko się kończy. Niestety, dzisiaj dobiega końca sezon w najlepszej lidze świata – czyli w Ekstraklasie, ale i dzisiaj poznamy ostateczne rozstrzygnięcia w najbardziej prestiżowym konkursie typerskim na wschód od Chociebuża. Puchar Fuksiarza, Fuks-Cup, Copa de Fuksiarzores – wieczorem dowiemy się, kto podniesie go do góry, przejeżdżając odkrytym autokarem po Warszawie.  […]
16.05.2021
Weszło
14.05.2021

Zakłady na Multiligę. Kurs 11.00 na spadek Stali Mielec

Europejskie puchary dla Śląska Wrocław po kursie 7.50. Spadek Stali po kursie 12.00? Spodziewana asysta Szwocha po kursie 4.00? Większa liczba wygranych gości niż gospodarzy po kursie 11.00? Fuksiarz.pl przygotował specjalnie dla was zakłady specjalne na Multiligę. Nie mówcie, że nie ma okazji, bo byście zgrzeszyli. Czym są zakłady specjalne na Ekstraklasę? To zestaw zakładów, […]
14.05.2021
#WeszłoFuksem
13.05.2021

Krecz Hurkacza fuksem Gracza! Kolejne trafione kupony w Fuksiarz.pl

Najlepsze momenty spędzone na stronie bukmachera? Bez wątpienia każdy z was wskaże te, podczas których kolor statusu rozliczenia waszego kuponu zmienia się na zielony. Czasem to efekt umiejętności, czasem umiejętności z domieszką fuksa, a czasem… tylko fuksa. Chyba nic nie cieszy bardziej niż postawienie taśmy za dwa złote, która okazuje się zwycięska. I takie kupony […]
13.05.2021
Fuksiarz
07.05.2021

Najwyższe wygrane w Fuksiarz.pl

Znacie to uczucie, kiedy nie wejdzie wam jeden mecz? Niestety, każdy je zna. Ale zdarzają się i tacy fuksiarze, którym kupony wchodzą rzutem na taśmę. W ostatniej akcji meczu. W doliczonym czasie gry. To coś, jak zdążyć z zakupami w sklepie minutę przed godziną dla seniorów. Wybraliśmy kilku szczęściarzy, do których los się uśmiechnął i […]
07.05.2021
Weszło
07.05.2021

Typuj zakłady na Galę Ekstraklasy w Fuksiarz.pl!

Starzyński z golem z rzutu wolnego po kursie 20.00? Makana Baku z dwoma golami do końca sezonu po kursie 15.00? Błażej Augustyn z żółtą kartką po kursie 4.00? Do tego możliwość obstawienia kto zgarnie nagrody Ekstraklasy? Fuksiarz.pl przygotował specjalnie dla was zakłady specjalne na Ekstraklasę. Nie mówcie, że nie ma okazji, bo byście zgrzeszyli. Czym […]
07.05.2021
Fuksiarz
07.05.2021

Puchar Fuksiarza. ROZPOCZĘŁA SIĘ WALKA O FINAŁ!

We wtorek i środę Liga Mistrzów. W czwartek Liga Europy. A dzisiaj my. Puchar Fuksiarza wchodzi w najbardziej bezwzględną fazę. Nadeszła pora na oddzielenie ziarna od plew, prawdziwych Kilerów od popierdółek. Nadszedł też czas pogardy dla przegranych, czas chwały dla zwycięzców. Półfinały naszego redakcyjnego pucharu rozpoczynają się już teraz. Pamiętajcie – całość nakręca Fuksiarz.pl, to […]
07.05.2021
Weszło
17.05.2021

“Bez mistrza w CV mamy się dobrze”. Szczecin hucznie świętował medal

To nie był zwyczajny dzień dla szczecinian. Po kilku miesiącach dłużącego się oczekiwania wreszcie mogli odwiedzić dwie nowopowstałe trybuny stadionu. Oczywiście tylko garstka osób dostąpiła tego zaszczytu. W dodatku samo spotkanie nie toczyło się o żadną stawkę. Przypominało to trochę wesele bez panny młodej. Nie brakowało efektów specjalnych, pięknych ceremonii i wyjątkowej oprawy wydarzenia. Jednak […]
17.05.2021
Anglia
17.05.2021

Jedyny taki bramkarz w historii Liverpoolu. Alisson przeszedł do legendy

To nie był dobry sezon dla jednego z najlepszych bramkarzy w historii Liverpoolu. Alisson, tak jak cała, eksperymentalna defensywa The Reds, zawodził nader często. W samej lidze popełnił trzy błędy bezpośrednio prowadzące do utraty bramki – nigdy wcześniej nie zdarzało mu się to częściej. Ale od wczoraj będzie można o tym powoli zapomnieć. Od czasu […]
17.05.2021
Weszło
17.05.2021

Czy Śląsk jest gotowy na europejskie puchary?

Niezwykłe zwroty akcji w ostatniej kolejce sezonu 2020/2021 sprawiły, że Śląsk Wrocław wskoczył na miejsce premiowane udziałem w europejskich pucharach. Dokładniej: udziałem w kwalifikacjach do fazy grupowej UEFA Conference League. Rozgrywek trzeciego rzędu, ale i tak budzących ekscytację. Czego byśmy nie mówili, to sukces. Wrocław wyjrzy poza polskie podwórko po raz pierwszy od sześciu lat. […]
17.05.2021
Weszło
17.05.2021

Najwięksi przegrani powołań Paulo Sousy na EURO

Paulo Sousa ogłosił kadrę reprezentacji Polski na EURO. Jak to przeważnie bywa w takich momentach, są wygrani i przegrani decyzji selekcjonera, nazwiska nieoczywiste w obie strony. Na pewno pozytywnie zaskoczeni są Radosław Majecki (choć on jedzie tylko na zgrupowanie), Karol Linetty, Przemysław Frankowski czy Przemysław Płacheta, ale skupmy się na tej drugiej grupie. Kilku zawodników […]
17.05.2021
Weszło
17.05.2021

Sousa: – Liczymy, że ten turniej potrwa dla nas długo

Paulo Sousa ogłosił dwudziestosześcioosobowy skład na Euro 2020. Na konferencji prasowej opowiadał o umieszczeniu Kamila Grosickiego i Sebastiana Szymańskiego na liście rezerwowej, o powołaniach dla Kownackiego, Linetty’ego, Puchacza i Kozłowskiego, o obsadzie bramki, a także o celach na same Mistrzostwa Europy. Zapraszamy do zapisu najciekawszych fragmentów z konferencji Paulo Sousy.  Konferencja Paulo Sousy – powołania […]
17.05.2021
Weszło
17.05.2021

Paulo Sousa odsłonił karty. Kadra Polski na Euro ogłoszona!

Mamy to. Paulo Sousa ogłosił właśnie szeroką kadrę reprezentacji Polski, która pojedzie na najbliższe zgrupowanie. Rozpocznie się ono 24 maja w Opalenicy, zaś na początku czerwca Biało-Czerwoni zagrają dwa mecze towarzyskie. Pierwszy z Rosją we Wrocławiu, drugi z Islandią w Poznaniu.  Część nazwisk poznaliśmy już wcześniej. Polski Związek Piłki Nożnej uruchomił bowiem nietypową akcję marketingową, […]
17.05.2021
Weszło
17.05.2021

Piękny gol Mierzejewskiego, czerwona kartka Drągowskiego | STRANIERI

Polski tydzień na zagranicznych boiskach miał trzy twarze. Twarz Roberta Lewandowskiego wyrównującego historyczny rekord Gerda Muellera z 1972 roku, twarz Łukasza Piszczka podrzucanego przez kolegów z Borussii Dortmund po wygranym finale Pucharu Niemiec i twarz Arkadiusza Milika strzelającego hat-tricka w Ligue 1. O tym wszystkim napisaliśmy już obszernie, więc w tym raporcie stranieri znajdą się […]
17.05.2021
Ekstraklasa
17.05.2021

Czy Jakub Błaszczykowski rozmienia swoją legendę na drobne?

Żaden polski piłkarz nie miał tak dobrego PR-u jak Jakub Błaszczykowski. Miał wszystko, żeby rozkochać Polaków. I rozkochał. Trudne dzieciństwo i dramat rodzinny, który – jakkolwiek to brzmi, pewnie brutalnie – od razu stawiał go w pozycji gościa, któremu się kibicuje. Oddanie dla reprezentacji Polski. Wielkie uznanie w Borussii Dortmund, gdzie postrzega się go za […]
17.05.2021
Weszło
17.05.2021

Dudek: Hamann nie mógł mówić poważnie, żeby Lewy nie dogonił Muellera

W poniedziałkowej prasie szału nie ma, ale są ciekawsze momenty. Jerzy Dudek broni Dietmara Hamanna, Piotr Tworek opowiada o sukcesie Warty Poznań, a Marcin Żewłakow wręcz nagrody ligowcom.  PRZEGLĄD SPORTOWY Paulo Sousa w samo południe ogłosi, kogo zabiera na zgrupowanie przed Euro. Czterech zawodników wyeliminowały kontuzje. (…) Obrońca Crotone usłyszał wyrok w sobotę. Przyleciał do […]
17.05.2021
Ligue 1
16.05.2021

Hat-trick Milika, potknięcie Lille. Działo się we Francji

Przedostatnia kolejka francuskiej ekstraklasy obfitowała w ciekawe wydarzenia. Hat-trickiem popisał się Arkadiusz Milik, potknęło się marzące o mistrzostwie Lille, a Monaco i Lyon wygrały swoje mecze, a więc wciąż toczą korespondencyjny bój o udział w Lidze Mistrzów. Zapraszamy na szybkie podsumowanie sytuacji. 37. kolejka Ligue 1 – komplet wyników Bordeaux 3:0 Lens Dijon 0:4 Nantes […]
16.05.2021
Ekstraklasa
16.05.2021

Piast wyłożył się na ostatniej prostej, Wisła wygrywa w Gliwicach

Piast Gliwice nie zagra w eliminacjach do Ligi Konferencji Europy. Podopieczni Waldemara Fornalika mieli wszystko w swoich rękach – wystarczyło pokonać na własnym stadionie Wisłę Kraków i czwarte miejsce w tabeli należałoby do nich. Ale gliwiczanie polegli 2:3 w starciu z “Białą Gwiazdą”, niesioną swoistą euforią po rozstaniu z Peterem Hyballą. Gdybyśmy mieli wymienić trzy […]
16.05.2021
Ekstraklasa
16.05.2021

Zdjęcia poprzedzające brak Lechii Gdańsk w pucharach

Lechia Gdańsk miała dziś proste zadanie. Wygrać. Owszem, nie było tak, że jeśli tylko by się z niego wywiązała, już na pewno grałaby w europejskich pucharach. Wciąż pewne sprawy musiały ułożyć się akurat po myśli ekipy Piotra Stokowca. Natomiast faktem jest, że tak prosta rzecz znacząco ułatwiłaby walkę o czwartą pozycję. Tymczasem zespół z Trójmiasta […]
16.05.2021
Liczba komentarzy: 83
Subscribe
Powiadom o
guest
83 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Kikk
Kikk
28 dni temu

Najbogatsze kluby terroryzowały resztę zbyt długo. Doprowadzili do zabetonowania rozgrywek i lig krajowych, a teraz jeszcze im mało. Wywalic i z głowy. Wyniki oglądalności szybko naprostują sytuację. Już widzę jak druzyny z 3 krajów ściągają taka oglądalność jak LM. Sama LM pokazuje, że najciekawiej jest dopiero w fazie pucharowej. To będzie spektakularna klapa.

Ziomal Stary
Ziomal Stary
28 dni temu
Reply to  Kikk

Tak jak normalnie staram sie byc powsciagliwy i raczej nie zyczyc nikomu zle tak mam nadzieje ze masz racje i im to pierdolnie jak granat w okopach – nie bedzie co zbierac.

Węgiel biały wędzony na zimno
Węgiel biały wędzony na zimno
28 dni temu
Reply to  Kikk

Na jakiej podstawie ktoś będzie miał prawo wyjebać Juventus czy real z ligi krajowej?
Już widzę uzasadnienie- bo Inter czy Barcelona nachapały się setek milionów w tej swojej lidze a my nie mamy szans na rywalizację z bogatymi…
To tak jakby w restauracji siedziało 20 ludzi a trzech z nich miało na rękach rolexy za sto koła.
Przychodzi kierownik sali i każe wypierdalać Milanowi Juventusowi i Interowi bo 17 biedaków sobie nie życzy siedzieć w jednej sali z bananami. Czysta dyskryminacja na tle ekonomicznym nie do obrony w żadnym sądzie.

PiotrekB
PiotrekB (@piotrekb)
27 dni temu

Wiesz co wegiel wydaje mi sie ze nieco nietrafne porownanie. Bo bardziej tych 3 typow nie pozwala tym 17 na dorobienie sie takich samych rolexow przez wprowadzenie jakis tam zasad ktore sa przychylne im zeby mogli dalej sie bogacic przez to ze maja juz kupe kasy.
Uefa wydaje licencje itp – nikt na sile nie mowi tym klubom zeby graly pod egida UEFA i FIFA ale wtedy rozgrywki krajowe itp ktore tez sa firmowane przez te federacje sa dla graczy i dla klubow niedostepne.
Swoja droga ciekawe ze wypowiadaja sie glownie pilkarze z klubow ktore nie sa zainteresowane ta formula gry np PSG i byli pilkarze a sami z parszywej 12 nic nie mowia

Populizm godny polskich raperów
Populizm godny polskich raperów
27 dni temu
Reply to  PiotrekB

A na jakiej podstawie 17-stu nierobow z zerową pozycją biznesową ma mieć dostęp do takich samych zegarków, domów, aut i luksusu? Z zerowej pozycji marketingowej nic się nie wyczaruje. Powinni się cieszyć biedaki, że przez tyle lat byli w ogóle wpuszczani do tej restauracji tj. LM.

PiotrekB
PiotrekB (@piotrekb)
27 dni temu

No tak ale tych 17 po prostu fizycznie nie jest w stanie sie dorobić – przykład – załóżmy ze Legia (kibicuje im dlatego daje jako przykład) przez przychylność zasad może grac w LM każdego roku kiedy zdobedzie mistrza – automatycznie ma wiecej kasy i moze kupic sobie moze nie flagowego Rolexa ale np porządnego Tag Heuera i sobie gdzies tam planować tego Rolexa pewnego dnia – natomiast tych 3 i tak mocnych sobie zarabia więcej i kupuje juz nie Rolexa ale Pateka albo Paneraia

sceptyk
sceptyk (@sceptyk)
28 dni temu

Haha, jaka wojna? UEFA bez tych klubów nie istnieje. Może sobie organizować puchar pasztetowej na jakiś pastwiskach w Monachium co najwyżej.
Jak UEFA będzie chciała zakazać piłkarzom gry w ligach krajowych lub reprezentacji, to Superliga zbanuje piłkarzy, którzy chcą grać w UEFA. Jak sądzicie – czy marzeniem piłkarzy jest gra w polskiej lidze czy gra w którymś z największych klubów świata? No właśnie.

Kikk
Kikk
28 dni temu
Reply to  sceptyk

Hhaahaa, te kluby zostana zastapione przez inne i tyle z tego będzie.

sceptyk
sceptyk (@sceptyk)
28 dni temu
Reply to  Kikk

niby przez kogo? przez Wisłę Płock? Haha. Ja wolę oglądać Barcelonę, Real, najlepsze kluby angielskie niż kopanie się po czołach.
Bayern i Borussia nie chciały dołączyć? Same się wypisały z prestiżowej piłki i wybrały kopanie się z Vardarem i mistrzami Luksemburga, hahaha

Kikk
Kikk
28 dni temu
Reply to  sceptyk

Jeszcze pare lat temu te najlepsze kluby angielskie nie grały w ćwierćfinale LM i LM istniała. W lidze włoskiej będzie jeszcze lepiej, Juventus zdegradowali za korupcję i też istniała-. Kwestia kilku lat i wykreuja się nowe kluby, nowe gwiazdy.

Romano
Romano
28 dni temu
Reply to  Kikk

To jasna i prosta zależność dziś wielu z nas interesuje się Bayernem bo tam gra reprezentant Polski ,wielu by nie spojrzało w tamtą stronę gdyby dla kasy Lewandowski zrezygnował z gry w reprezentacji .Popatrz na taki hokej i wiele gwiazd z NHL w pamięci są tylko ci co reprezentowali dany kraj .

kleks
kleks
28 dni temu
Reply to  Kikk

No właśnie. Kilka lat i może wykreują nowe kluby, nowe gwiazdy…To za mało. Muszą od razu mieć pozycję i zawodników, by być w stanie stanąć w szranki jak równy z równym z SuperLigą już teraz, bo ta na nic nie będzie czekać…czas będzie leciał i SuperLiga odjedzie za mocno i żadne rozgrywki ich nie będą w stanie dogonić 🙂

robbo2k
robbo2k
28 dni temu
Reply to  Kikk

Radze BARDZO uważnie przejrzec na oczy szczególnie kto wyciagną lige angielska i jaki status prawny ma Premier League. FA moze im skoczyc jak przegłosuja iz Bix Six zostaje. W najgorszym razie wyleci cała Premier League z UEFA jak przyjdzie Sky i powie ze za taka lige to placa 20% tego co dzisiaj ale jak utworzycie lige z Bix Six bez UEFA to 5 rzy wiecej. I co wtedy te kluby zrobia?

Ernets
Ernets
28 dni temu
Reply to  Kikk

Tylko zauważ, że w rozgrywkach LM biorą udział drużyny z Hiszpanii, Anglii, Niemiec, Włoch, Francji itp., jak jednym nie idzie to zawsze ktoś przejmie pałeczkę…Nie można tego porównać do lig krajowych.

Juventus został degradowany, ale miej na uwadze, że był Milan, Inter i reszta…

I popatrzmy teraz na ligę hiszpańską. Real Madryt, Atletico Madryt i FC Barcelona idą do SuperLigii i powiedzmy, że te kluby zostają usunięte z rozgrywek krajowych. Kto będzie w takim razie marketingowym koniem pociągowym tej ligi i kto w ogóle, by ją oglądał bez tych drużyn?

Wnioski? O ile, gdy ekipy z Wysp grały słabo w LM to zawsze ktoś wskoczył na to miejsce. Czy to ekipy z Włoch, Niemiec czy Hiszpanii. Jak Real, Atletico i Barcelona zostaną wydalone z La Ligi to takiej dziury niczym nie da się zapchać, rozumiesz?

Węgiel biały wędzony na zimno
Węgiel biały wędzony na zimno
27 dni temu
Reply to  Kikk

Nowe gwiazdy to na bieżącą będą łykanę przez superligę.
Każdy piłkarz który się będzie wyróżniał w lidze mistrzów z miejsca dostanie ofertę z superligi czy jak jej tam będzie i z niej skorzysta. Lepiej zarabiać 15 milionów i grać z największymi gwiazdami niż brać 5 baniek i stukać Sampdorię w lm.
Niestety rozwarstwienie w świecie piłki dojdzie do absurdu.
Skończy się tym, że puchar lm dla piłkarza nie będzie celem samym w sobie tylko okazją trafienia do piłkarskiego nieba.

Edek
Edek
28 dni temu
Reply to  sceptyk

Jeżeli piszesz poważnie to nie bierzesz pod uwagę jednej rzeczy a mianowicie kto w tych 12 “najlepszych” będzie występował. Aktualnie piłkarze zarabiają i tak krocie ale lubią też zbierać trofea i występować na prestiżowych turniejach. Tam sie promują i dzięki temu podpisują lukratywne kontrakty reklamowe, które im często dają większą kasę jak tygodniówka w tej Barcy czy Realu. Ciekaw jestem jaki procent piłkarzy będzie chciało olać LM, MŚ, Euro i inne turnieje reprezentacji. Czy taki Neymar oleje Brazylię? Kolejny Messi grę w Argentynie? Weź sobie pod uwagę, że młody chłopak dostaje ofertę Barcy i ktoś mu mówi, że koniec twojej gry w reprezentacji. Wiadomo że dla piłkarzy kasa jest najważniejsza ale tę kasę to oni zarabiają i poza tą chciwą 12 tka.

Stefan Caparri
Stefan Caparri
28 dni temu
Reply to  Edek

Każdy oleje LM bo bez najlepszych klubów nie ma ona racji bytu. 😉

Edek
Edek
28 dni temu
Reply to  Stefan Caparri

Jakie najlepsze? Może najbardziej medialne? Te włosko-hiszpańskie bankruty? Prawda jest taka, że 12 cwaniaków nie chce się dzielić z mafią jaką jest uefa. Najlepsze, że te naście klubików bez reszty nic nie znaczy. Oczywiście można sobie zrobić cyrk obwoźny i dalej robić hajs tylko po co? Ponadto skoro te 12 mówi innym walcie się to dlaczego nie wice versa? Czy poziom LM bez tej 12 będzie niby tragiczny? Nie za bardzo za to według mnie będzie to lekki powiew świeżości. Nie wiem jak ty ale dla mnie drużynami które się najfajniej ostatnio oglądało to Atalanta i Ajax. No cuż dla AC Milan i Arsenalu są to drużyny niegodne rywalizacji. Śmiech na sali niech spierdalają.

Romano
Romano
28 dni temu
Reply to  sceptyk

Nie rozumiesz ,90 procent fanów Legii ,Jagi ,Wisły ,Górnika czy Lecha i Lechii ma wywalone na Real czy Barcelonę ,nie wspomnę o kibicach piłki klubowej z Niemiec Włoch czy innych silnych lig .

Poter
Poter
28 dni temu
Reply to  sceptyk

Ale zastanawiałeś się, dlaczego “wolisz oglądać Barcelonę, Real, najlepsze kluby angielskie”? Czy nie dlatego, że swego czasu piłką zajęli się szejkowie, ruscy oligarchowie, jakieś większe Vanny, których interesuje tylko pranie szmalu i rozwalili normalne struktury piłki? Co komu przeszkadzało, że 30 lat temu Widzew mógł przyłożyć Liverpoolowi, Juve itd? Że był Anderlecht, Panathinaikos, Celtic, Feyenoord jakaś Sparta Praga, Crvena Zvezda? Pazerność. Oni myślą, że w końcu doprowadzą do tego, że zostanie ich tam wszystkiego 4 drużyny i będą się tymi miliardami dławić. Tylko tak się nie stanie, bo gdzie nie ma sportu, tam i kibica nie będzie

Patryk
Patryk
28 dni temu
Reply to  sceptyk

Możesz się śmiać z Wisły Płock. Ale takich Płocków jest na świecie miliony. Jak narazie ten śmieszny twór zebrał 12 drużyn. Wypierdolić ich z lig krajowych i co? Będą grali ze sobą na okrągło, tydzień przez tydzień? Fajnie, tylko, że szybko to się wszystkim znudzi. Nie doceniasz fenomenu piłki nożnej i kibiców tysięcy klubów, a przeceniasz siłę kibiców-stulejarzy takich jak ty, którzy się chwilę pojarają, a potem, całkiem szybko produkt im się znudzi. Ewentualnym ratunkiem może być Azja. I już widzę, jak dzień po dniu wstajesz o 6 rano oglądać siódmy mecz Barcy z Realem w sezonie.

Chora dziewczynka ze Szwecji bełkocząca o klimacie
Chora dziewczynka ze Szwecji bełkocząca o klimacie
28 dni temu
Reply to  sceptyk

ty nie sceptyk jesteś, a debil

Hulk Hogan ze Szwecji
Hulk Hogan ze Szwecji (@hulk-hogan-ze-szwecji)
27 dni temu
Reply to  sceptyk

Zostaną zastapione przez tego kto zajmie ich miejsce – proste. Może nie za rok, ale za 10 juz tak.

Cofnij się do 2000 roku i powiedz:

  • Kibicom Leeds United, że ich super dream team spierdoli się do Championship, a mistrzostwa będą zdobywać cieniasy z broniącego się przed spadkiem City i typowy średniak ze Stamford Bridge
  • Kibicom Lyonu, Marsylii i Bordeaux, że nieudacznicy z PSG zaorają ligę
  • Kibicom Valencii, że Atletico Madryt zdeklasuje ich o lata świetlne
  • Kibicom Ajaxu, ze ktoś może nie uważac ich drużyny za top 10 w europie
  • Kibicom Werderu i Schalke, że będą bić się o utrzymanie, a nie o mistrzostwo

Jak widzisz potęgi na tronie się zmieniają i piłka nozna jakoś sobie bez nich radzi – w ich miejsce naturalnie wchodza inne kluby.

Janek
Janek
27 dni temu
Reply to  sceptyk

Zyskaja we Włoszech inne kluby – Atalanta, Napoli, Roma, Lazio. W Hiszpanii – Walencja, Sevilla, a przecież są świetne kluby w Holandii, Portugalii, które przez kumulację kasy w topowych ligach straciły na swoim znaczeniu. Życie nie zna próżni. Kapitał przesunie sie do innych klubów, które skorzystają na głupocie “elity”.

szelyga
szelyga
27 dni temu
Reply to  Kikk

No tu troche odleciales, bo to nie jest tak, ze zastapia je sobie inne i chuj bo ty tak gadasz xD Te kluby sa budowane latami, stoi za nimi tradycja i historia a do tego co najwazniejsze wielomilionowe rzesze kibicow z calego swiata z portfelami pelnymi dolarów. To nie jest tak jak ci sie wydaje. Marke buduje sie wiele lat.

skttr
skttr (@skttr)
28 dni temu
Reply to  sceptyk

przecież te duże kluby też nie istnieją bez swoich lig. Myślisz, że jak zostaną wykluczone przez federacje to ich kibice to łykną? Poza chińskimi kibicami Realu nie ma szans na to, żeby przykładowy kibic Man Utd. położył lagę na PL bo jego drużyna będzie grać w z Barcelonami i Realami w lidze dla pseudofanów futbolu. Jeśli UEFA i federacje będą twarde i nie odpuszczą, to ta pato-super-liga nawet nie wystartuje.

robbo2k
robbo2k
28 dni temu
Reply to  skttr

Federacja angielska nie ma mocy prawnej wykluczyć kogokolwiek ze spółki Premier League.

pasztetowa jest ok
pasztetowa jest ok
28 dni temu
Reply to  robbo2k

Nie musi nikogo wykluczać, same się wykluczą. Pamiętaj, że jest jeszcze taki mechanizm jak terminarz meczów. Jeśli ligi się dogadają, to zrobią takie terminarze, że kluby z SL nie będą miały kiedy grać. No i mogą im zrobić mecze o np 9 rano, tak by wyłączyć Azję. Moim zdaniem te 12 klubów strzeliło sobie w kolano.

zuraw
zuraw
27 dni temu
Reply to  robbo2k

Bezpośrednio nie, ale mogą łatwo nakłonić pozostałe kluby do podjęcia uchwały o wykluczeniu Big 6. Tym łatwiej że pozostałe kluby będą pewnie na Big 6 maksymalnie wkurzone. Decyzje o zmianach regulaminu podejmowane są zwykłą większością głosów, a prawo weta ma jedynie właśnie FA. Podobnie było już z głosowaniem nad degradacją Rangersów w Szkocji – wszystkie kluby solidarnie za tym zagłosowały.

CM711
CM711
28 dni temu

Wojna o kasę pazernych stron. Niech UEFA i FIFA spierdalają ze swoją hipokryzją.

Janek
Janek
27 dni temu
Reply to  CM711

Ale tę pazerność narzucały też wielkie kluby, które już od początku LM szukały będąc w strukturach UEFA sposobu, aby grać tylko miedzy sobą.

Boa
Boa
28 dni temu

Piękna jest ta idea UEFA. 31 miejsc w LM z automatu dla najbogatszych. I 5 miejsce dla całej reszty, która musi się bić w 100 fazach eliminacji. To jest romantyczność futbolu według Bońka i UEFA, a nie tam jakieś SuperLigi. Bo przecież UEFA swoimi reformami nie powiększa przepaści pomiędzy bogatymi i biednymi.

k ro
k ro
28 dni temu
Reply to  Boa

No tu masz racje. Nowa LM niewiele się różni od superligi

Poter
Poter
28 dni temu
Reply to  Boa

Że obie strony są hopokrytami, zgoda. Ale w SL nie ma mowy, aby ktoś z zewnątrz miał tam choćby zapukać. A w CL jest choć namiastka szansy na grupę. Legia jeszcze parę lat temu zagrała z Realem i BVB. Parę lat wcześniej Lech grał z Juve i Mancity. A w SL? Przecież to ich całe szczęście stoi często na długach. Powinno się część tych klubów spuścić w kiblu za to wydawanie 200 mln. na krechę, wtedy by zaczęli chodzić po ziemi.

Boa
Boa
28 dni temu
Reply to  Poter

No i jak tych 20 klubów odejdzie, UEFA nie będzie miała wyjścia i zmieni eliminacje wpuszczając własnie takie Legie czy Lechy do LM, bo dzieki temu nasz rynek będzie tym żył. Dla tych klubów też lepiej grać regularnie, zarabiać, rozwijać się niż wejść raz n dekadę i dostać 5kę z grającą na pół gwizdka potęgą. Jeśli idzie o europejskie puchary to odejście największych do swojej ligi właśnie daje miejsce na większy romantyzm w LM.

Cezsry
Cezsry
28 dni temu
Reply to  Poter

Do SP bedzie wpadac i wypadac 5 klubów. Pewnie po 1 najlepszej drużynie z lig top5. Inne ligi i tak nikogo finansowo nie obchodzą.
Ja tam sie ciesze i liczę na to, ze ligi top5 dostaną po tylkach finansowo. To zmniejszy dystans i zwiększy szanse naszych, bo zmniejszy się różnica w potencjale finansowym.

Piotrek
Piotrek
28 dni temu

Argument o kibicach raczej nietrafiony. Jeśli nie będą przychodzili na mecze w Barcelonie czy Liverpoolu, to spokojnie – przyjdą w Seulu, Tokio, Los Angeles czy Pekinie. Co za problem zorganizować kilka(naście) meczów w Azji/Ameryce dla tamtejszych wiernych fanów, którzy nieraz zarywają noce, aby obejrzeć swoich pupili? Futbol się zglobalizował, kogo z właścicieli obchodzi, że klub jest z danego miasta i je w jakiś sposób reprezentuje?

Chciałbym tylko, żeby z tej Superligi, która powstanie, dało się jednak spaść. Nie za wynik sportowy, ale za najmniejszy dochód. Byłoby zabawnie zobaczyć, gdy ktoś ukończył rozgrywki na 5 miejscu na 12, ale zapewnił organizacji zbyt mały zysk, więc do widzenia 😛

Szymon
Szymon
28 dni temu
Reply to  Piotrek

Tokio, Los Angeles?
Juz widze Jak trenerzy i pilkarze no Man City skacza z radosci przed 20sto godzinna podroza na srodowy mecz do krainy wuwuzeli czy innych wielbicieli palanta czy rodeo

Piotrek
Piotrek
28 dni temu
Reply to  Szymon

A czy już teraz w lipcu/sierpniu nie odbywają się obwoźne cyrki po Azji wschodniej czy innym USA, gdzie te drużyny ogrywają jakichś lokalsów? Albo superpuchary krajów gdzieś u Arabów.

No i dlaczego zakładasz, że będzie ich czekać 20-godzinna podróż? To są potęgi finansowe, z czasem założą bazy w tych miejscach i Realem Madryt czy Manchesterem City będą wyłącznie z nazwy. W zasadzie mogą przenosić bazę z każdą zmianą właściciela. I wiesz co? Mecz Real Madryt Los Angeles vs. Beijing Manchester City też się pięknie sprzeda 🙂 Jeśli tylko będą tam grali najlepsi piłkarze

Poter
Poter
27 dni temu
Reply to  Piotrek

Tu nie ma co dywagować. To jest kolejny cios w sport. Bo sportu nie ma, gdzie nie ma prawdziwej rywalizacji, niespodzianek, identyfikacji kibiców. Nie rozumiem, czym mieliby się podniecać kibice (i którzy) przy 6. w sezonie meczu Chelsea-ManU wiedząc do tego, że wynik tego meczu może mieć znaczenie tylko dla buków. Nikt nie spada, nikt nie awansuje. Dziś wydam na Neymara 300 mln., a jutro Neymara za 350 sprzedam i kupię następnego. Dla tych macherów to jakiś rajc, kiedy zarabiają, ale co może z tego mieć kibic?

Czernomarkowy
Czernomarkowy
28 dni temu
Reply to  Szymon

to jest ich jebana praca za którą koszą niewyobrażalny hajs, mają grać gdzie im każą, a nie skakać z radości

Boa
Boa
28 dni temu

I jeszcze te PSG godne pochwały, wyłamali się. No przecież dla idei sportu. Wcale nie dlatego, że należą do Kataru, który kupę kasy wydał na kupienie Mundialu i całe te organizacje w swoich kieszeniach trzyma. FFP? Szejków nie dotyczy, wystarczy jak w NBA podatek od luksusu zapłacić tylko, że w piłce trzeba pod stołem kilka walizek z pieniędzmi dla leśnych dziadów z UEFA przekazać i tematu nie ma. A teraz skurwysyny coś o romantyzmie futbolu mówią.

CM711
CM711
28 dni temu
Reply to  Boa

PSG liczy, że mała konkurencja to wreszcie wygra LM

Cezsry
Cezsry
28 dni temu
Reply to  CM711

Raczej nie zaakceptowali tego, ze mieli byc poza top6. A nie wiem czy wiesz, top6 ma miec obligatoryjnie duzo wiekszy przychód niz reszta założycieli. Czyli jak by sie zgodzili, z automatu zgodzili by sie na bycie sredniakiem. To samo Niemcy.
Po prostu amerykańscy Żydzi (jp morgan) wygrzmocili Francję i Niemcy bez mydla i taka jest prawda.

Choc uwazam, ze tylko na chwilę, zsby pokazać im miejsce w szeregu. Wpuszczą ich pewnie do glownego koryta tylko najpierw trochę upodlą, robić lige bez rynku niemieckiego i francuskiego bylo by nieuzasadnione finansowo. Poza tym fcb i psg to zbyt mocne marki w dzisiejszym świecie. Nie oplaca sie ich nie miec.

FalszywyProfil
FalszywyProfil
27 dni temu
Reply to  Cezsry

jp morgan za tym stoi? Ci sami, których podatnicy amerykańscy sfinansowali w 2008 i 2009, żeby nie upadli? A teraz mówią powołują się na wolność gospodarczą?

Janek
Janek
27 dni temu
Reply to  Boa

Widocznie maja tyle kasy, że nie muszą szukać okazji w SL. Pieniądze będą zarabiać i to dobre w CL. Mając taki potencjał mogą zostać hegemonem rozgrywek pod egidą UEFA na najbliższe lata razem z Bayernem, Borussią, Porto, Napoli…

Lukasz
Lukasz
28 dni temu

Ciekawi mnie sposób wyliczenia tych domniemanych przychodów z superligi.
Owszem, pierwszy sezon pewnie byłby wielkim sukcesem finansowym, być może kolejny również no ale skąd założenie że cały świat będzię chciał śledzić z wypiekami na twarzy co roku głównie te same ekipy i te same zmagania, gdzie nikt nie spada ani nie awansuje?
Wielkie marki okej, ale to nie będzie w żaden sposób zweryfikowane czy owe wielkie marki są najlepsze w Europie?
Co będzie kolejnym krokiem? Superliga będzie grała na stadionach w Katarze?
A czy piłkarze będą zainetresowani przejściem do Superligi i skreśleniem się z marzenia o grze w reprezentacji?
To na tą chwilę przypomina wczasy zarobkowe w Chinach z tą różnicą, że dodatkowo pozbawiasz się możliwości gry w reprezentacji.
Nikt nie zyskałby na tym na dłuższą mete.
Kluby byłyby bogatsze, ale piłkarze nie będą chcieli tam iść, więc będą ich kusić jeszcze większymi pieniędzmi… co ostatecznie spowoduje i tak długi klubów.
To nadal jest tylko blef, wymuszenie zmian i tyle.

Boa
Boa
28 dni temu
Reply to  Lukasz

Pewnie z USA i ich zawodowych lig takie przekonanie.

Romano
Romano
28 dni temu
Reply to  Lukasz

LM ogląda cała Europa po tej reformie wiele krajów nie będzie zainteresowanych bo co interesuje Turków rywalizacja klubów z trzech krajów a maks pięciu .To samo inni Europejczycy który zapewne dojdzie dodatkowa opłata telewizyjna .Nawet Lewandowski wywalony z reprezentacji nie przyciągnie fanów z naszego kraju.

Stefan Caparri
Stefan Caparri
28 dni temu
Reply to  Lukasz

Bo cały świat ogląda to z wypiekami na twarzy od lat.

Cezsry
Cezsry
28 dni temu
Reply to  Lukasz

Skoro kase wykłada jp morgan to jestem przekonany, ze analizy robili najlepsi analitycy na świecie ktorzy widzą wiecej niz my. Jp morgan nie wszedl by w ten biznes jesli mial by duze ryzyko, bo jego wspólnikami są potwornie zadłużone kluby.
Chyba ze to jest ich celem. Doprowadzić tw kluby do bankructwa, przejąć za długi i dopiero zaczac robić biznes na własnych warunkach własnymi klubami.

bobo
bobo
27 dni temu
Reply to  Cezsry

JP już pokazało w 2008 co potrafi.

LewaNo
LewaNo
28 dni temu
Reply to  Lukasz

Przykład NBA. Ludzie to jak stado owiec – gdzie im dadzą żarcie tam pójdą. Kibole pozostaną na lokalnym poziomie. Jest pandemia, kręci się bez kibiców więc po co są potrzebni? Ale to Ty, ja to robi, wykupując abonament na oglądanie. Ja się przerzuciłem na snookera i mam w dupie, choć już widać ciśnienie Chińczyków. Trzeba będzie poszukać innej dyscypliny – hurling jest fajny 🙂

FalszywyProfil
FalszywyProfil
27 dni temu
Reply to  Lukasz

to będzie tak fascynujące jak final forur Ligi Narodów. Atmosfera piłkarskiego święta

jankrzywosad
jankrzywosad (@jankrzywosad)
28 dni temu

Żałosna UEFA, najpierw zmniejszyła prestiż Mistrzostw Europy poprzez zwiększenie liczby drużyn, później kompletnie zabiła klimat EURO organizując turniej finałowy w iluś tam krajach, a w międzyczasie planowali (a jak się okazuje z wywiadu – już wprowadzili) reformę LM mającą na celu mniej więcej to samo co ta cała Superliga. Wszystko rzecz jasna po to, by zmaksymalizować zyski, oczywiście mając w głębokim poważaniu opinie kibiców, którzy w zdecydowanej większości byli przeciwni tym zmianom. A teraz panika, histeria i groźby, bo ktoś chce robić wielkie pieniądze, na których oni nie będą mogli położyć swych obłudnych i pazernych łap.

Dlatego mnie osobiście cieszy utworzenie Superligi. Może właśnie potrzebne było stworzenie tak irracjonalnego (ze sportowego punktu widzenia) i bezczelnego projektu, by kibice, czyli ci, którzy te rekordowe zyski mają napędzać, solidarnie tupnęli nóżkami. Nie będzie tych wielkich miliardów do podziału, jeśli nie będzie odpowiedniej oglądalności, wpływów z biletów i wysokich kontraktów reklamowych. To może być ostatnia szansa, by uchronić piłkę nożną przed jej całkowitą komercjalizacją. Jeśli ten projekt przejdzie, to kwestią czasu będą następne cyrkowe reformy imprez organizowanych przez UEFĘ i FIFĘ, czyli kolejne powiększenia turniejów, dzikie karty dla państw typu Indie, Indonezja, Chiny, zaproszenia na Euro Brazylii/Argentyny itp…

Jurek
Jurek
28 dni temu

Dla polskich klubów i kibiców cała ta superliga jest abstrakcją. Tak samo zresztą jak i Liga Mistrzów. Nie widzę sensu dyskusji na ten temat. Jeśli chcą to niech sobie założą ligę galaktyczna i mecze rozgrywają na Marsie.

Cezsry
Cezsry
28 dni temu
Reply to  Jurek

Polska jezt największym płatnikiem netto do lig top5 nie liczac samych panstw top5 w Europie.
Innymi słowy napedzamy ten cyrk z wlasnej kieszeni i napedzac będziemy niezaleznie czy pod flagą SL czy CL.

Wit Szelasko
Wit Szelasko
28 dni temu

sami bankruci albo połamańcy typu totenham czy arsenal. patoliga w pigułce, takie harlem globtroters dla upośledzonych.

Spartakus - pogromca pzpnowskiej bandy zlodziei
Spartakus - pogromca pzpnowskiej bandy zlodziei
28 dni temu

PZPN niech wystapi ze struktur uefa.

Czernomarkowy
Czernomarkowy
28 dni temu

Pan Maciej mocno odklejony od rzeczywistości. Żaden z klubów z tej superligi nie liczy się z kibicami, wystarczy popatrzeć jak rosły ceny biletów. Ten cyrk już dawno jest ustawiony pod bogaczy i rynek azjatycki i niech tam spierdalają. Ja w tym naprawdę widzę szansę na uzdrowienie futbolu.

Lecę na piwo
Lecę na piwo
27 dni temu
Reply to  Czernomarkowy

Nie wiem co bierzesz.. Ale hujowa faza po tym co wysrales.. Odstaw to. Serio

Lecę na piwo
Lecę na piwo
27 dni temu
Reply to  Lecę na piwo

Sorki kolego to miała być odpowiedź do typa sceptyk..

sceptyk
sceptyk (@sceptyk)
28 dni temu

Oj dzieci, dzieci. Twierdzicie, że nikt z was oglądać nie będzie Superligi. Życia nie znacie, za chwilę z wypiekami na twarzy będziecie oglądać rywalizację najlepszych.
Wystarczy spojrzeć na ceny akcji Juventusu. Masowy zakup. Cena poszła pionowo w góre o blisko 30% i rośnie. Chłopaki z Juve już zarobili na ewentualne sankcje tylko ogłaszając swój udział w Superlidze. Tak się robi piłkę a UEFA sobie może krzyczeć. Jej czas już minął.

Piłka wraca do korzeni. Dość rozszerzania Ligi Mistrzów o biedaków i kluby z Europy Wschodniej. Dość poszerzania Euro i MŚ. Jestem całkowicie za Euro złożonym tylko z Anglii, Hiszpanii, Włoch i Francji. Tak, będzie Francja, bo szejkowie zainwestowali kupę hajsu w Katar, ale jak tylko mistrzostwa będą klepniętę to Francja dołączy i w końcu nastanie najlepsza piłka. Dosyć grania po jakiś polskich kretowiskach i kazachskich stepach. Piłka wraca do korzeni.

Przemek
Przemek
28 dni temu
Reply to  sceptyk

Znowu Ty i wyziewy. Piłka wraca do korzeni? Chyba Ci ktoś za głęboko wsunął ten korzeń i uszkodził to co powinieneś mieć między uszami. Liga z której nie można spaść. – to te korzenie?

FalszywyProfil
FalszywyProfil
27 dni temu
Reply to  sceptyk

jeśli piłka miałaby wrócić do korzeni, to musieliby grać tylko Anglia, Szkocja, Irlandia Północna i Walia, debilu.

Grzesiek
Grzesiek
27 dni temu
Reply to  sceptyk

Naprawdę lubisz wypowiadać się na tematy, o których nie masz zielonego pojęcia? Pierwsze Mistrzostwo Europy zdobył ZSRR, a w finale grała Jugosławia. W pierwszym sezonie Ligi Mistrzów grali m. in. Mistrzowie Szkocji, Rosji, Portugalii i Belgii. Takie są fakty. Więc nie pierdol bzdur o “powrocie do korzeni”, bo jak widać nic o tym nie wiesz. Zaprzeczeniem tego było właśnie dopuszczenie do LM większej drużyn z lig top5. I nie wymądrzaj się tak. Skąd możesz wiedzieć o tym, co inni będą oglądać? Staram się oglądać Gran Derbi i Ligę Mistrzów od półfinałów. Ale jak powstanie to angielsko-hiszpańsko-włoskie gówno, to nie obejrzę żadnego meczu. Nawet jakby leciało w otwartym kanale w porze największej oglądalności. Raczej nie będę w tym odosobniony.

Kuba
Kuba
28 dni temu

UEFA FIFA i wszystkie te jebane PZPN y to mafie z monopolem na piłkę. Kosmiczna biurokracja i kolesiostwo. Ludzie przecież dla nas nic się nie zmieni 12-20 klubów od lat dzieliło wszystkie puchary między sobą i nic już tego nie zmieni. UEFA tu kart nie rozdaje, rządzą prawa telewizyjne i bukmacherzy.

craft
craft (@craft)
28 dni temu

W końcu zauważam jakąś korzyść z faktu, że Ekstraklasa jest na 30 miejscu w europie. I mnie ten spór nie dotyczy. Może jestem nienormalny ale zawsze wybiorę obejrzenie meczu w naszej lidze niż jakieś reale czy manchestery.

Cezsry
Cezsry
28 dni temu
Reply to  craft

Ja również. Kocham piłkę ale w ogole mnie LM nie obchodzi, oglądam tylko dla Lewandowskiego bo mu kibicuje. Czy gra w lm czy bundeslidze to właściwie bez znaczenia.

Maciej
Maciej
28 dni temu

To jest wojna gdzie Polska nie ma interesu. Do Superligi nie zaproszą. natomiast w Lidze mistrzów grająrównież najbogatsi, Polski klub z łaski musi grać eliminacje eliminacji gdzie zawsze odpada.

FalszywyProfil
FalszywyProfil
27 dni temu
Reply to  Maciej

każdego zaproszą jak wniesie pieniądze

Fan
Fan
28 dni temu

Uefa i FIFA mafia się zesrała w stringi

Criticball
Criticball (@criticball)
27 dni temu

Szanowni,
nie skaczmy sobie do oczu, jak te patafiany – politycy.
Tu chodzi o kasę i wszyscy sie z tym zgadzamy. Skąd sie bierze kasa? Czy ona wpływa od pani szanownej Środy Magdaleny, która mimo profesorskiego tytułu w dziedzinie filozofii (albo czegoś pokrewnego – sie nie zagłębiam) wiedzę na temat meandrów funkcjonowania futbolowego biznesu, nie mówiąc o charakterystyczny sposobie myślenia kibica – żenującą posiada, czy też od kibica właśnie?
Kasa wpływa w sposób nie podlegający jakiejkolwiek wątpliwości – wyłącznie od kibica. Nikt, kto nie kocha futbolu nie da na niego ani grosza, nie zajrzy nawet na strony internetowe w przedmiotowej sprawie – no bo na jaki chuj ma tam zaglądać?
On – tenże kibic – pójdzie na mecz, jeśli go stać, kupi w przerwie giętą, kupi koszulkę, gadżet. Jeśli go nie stać, albo jest kibicem z oddali, ponieważ mieszka daleko (czasami za granicą) to będzie śledził media internetowe, będzie lajkował, będzie wchodził na różne tłytery, lajkował istagramy fejs-zbuki i inne internetowe gówno, co piniądz żywy przynosi, a i prestiż lajkowanego (z reguły niezasłużony – patrz siostry Godlewskie, czy inne barachło) podnosi zacnie…
No i ja sobie tak myślę, że o wszystkim zadecyduje kibic, bo jeśli ten kibic oleje ten cały misterny plan najbogatszych, którzy (skurwysyny) chcą na krzywy ryj uczestniczyć niezależnie od wyniku sportowego w rywalizacji nieosiągalnej przez pozostałych, to ten plan wyląduje, jak w kultowym powiedzonku Rewińskiego z filmu “Kilerów dwóch”: “No i w pizdu! I wylądował… I cały misterny plan, też w pizdu.”.

Jeśli, zaś kibice w Europie kupią ten hamerykański styl, w którym nic nie jest ważne, a już na pewno nie tradycja – to się to uda. Normalnie jestem ciekaw, jak się to skończy. Póki, co – odzywają się kibice “dwunastu wspaniałych” i zachwyceni nie są, ale…

furtl
furtl
27 dni temu
Reply to  Criticball

z przykrością muszę się nie zgodzić. Kasa wypływa od kibica na najniższych piłkarsko poziomach, gdzie lokalni kibice przychodzą na mecze swoich drużyn i jeżdżą na wyjazdy, płacą za bilety, kupują hotdogi i flagi. Na poziomie Superligi tacy kibice i ich drobniaki są zbędne. Kibice są tylko dekoracją, można ich kupić w Chinach czy Indonezji. Pieniądze płyną od wielkich karteli, obrośniętych naroślami firm konsultingowych, mediów, gigakorporacji. Ich nie obchodzą zwykli kibice, ba nawet mogą i tacy kibice przeszkadzać bo są za biedni i niemedialni. Właściwie mogliby się obyć zupełnie bez kibiców, jeśli JP Morgan będzie za nich płacić. Więc bojkoty nic nie pomogą i nikogo nie powstrzymają.
Czy cokolwiek mogłoby pomóc? Moim zdaniem jedynym wyjściem byłaby właśnie rezygnacja UEFA z wojny. Niech Superliga gra i nikogo nie wykluczają. Niech grają Topkluby i w krajowych ligach i w Superlidze i w Lidze Mistrzów w nowej formule a dodatkowo ich piłkarze niech jeszcze grają w reprezentacjach z coraz bardziej rozdętymi rozgrywkami (LN, powiększone Euro, powiększony Mundial). Wątpię by wytrzymały taką kumulację gier nawet z dodatkowymi miliardami w kieszeniach. To będzie wlaśnie szansa dla maluczkich na jakieś sukcesy i sukcesiki.

FalszywyProfil
FalszywyProfil
27 dni temu
Reply to  Criticball

Już wiemy, że stworzył to JP Morgan, który już by nie istniał gdyby nie pieniądze pubiczne. Więc przestańmy farmazonić o wolnym rynku

Janek
Janek
27 dni temu

Żadna z 12 drużyn nie zostanie wyrzucona z rozgrywek krajowych, ale mam nadzieję, że w europejskich ich nie zobaczymy. Co więcej wystarczy, że federacje będą ustalały terminy meczów ligowych dla tych zespołów właśnie na dzień meczu w SL. Będą w stanie utrzymywać 30-40 zawodników na najwyższym poziomie?

Carlito
Carlito
27 dni temu
Reply to  Janek

Jeżeli faktycznie zarobią tyle ile się szacuje to tak. Raz, że dostaną dużo większe pieniądze niż kiedykolwiek a dwa, że sporo kasy odpłynie z LM oraz reszty pucharów. Tak się składa, że najwięcej kasy generują te tzw. super kluby. Ich odpływ z LM znacznie zmniejszy jej przychody.

hehehe
hehehe
27 dni temu

Mmmm jaki to fajny uczuć gdy patrzysz jak się jeden złodziej z drugim szarpie xD

Ostrovitz
Ostrovitz (@ostrovitz)
27 dni temu

Ciekawe, jak wyglądają prawne możliwości zakazania występowania klubów z Superligi w LM i LE, oraz dyskwalifikacji piłkarzy w rozgrywkach międzynarodowych. Bo co do lig krajowych, to pewnie UEFA nie będzie mieć pewnie za dużo do gadania.
Anyway, ta SuperLiga szybko się odklei od Europy. Kogo będzie tu interesowało oglądanie po raz fafnasty Barcy z Realem, jeżeli będzie to gra na zasadzie meczu pokazowego, a do wygrania jest jakiś puchar tylko dla bogaczy? Może w razie remisu będzie wygrywał bogatszy? Kibice w Europie zagłosują nogami, te kluby Superligi będą biły rekordy popularności, ale w Chinach czy tam w Stanach czy jeszcze gdzie tam. Ale w krajach bez futbolowych tradycji łaska kibica na pstrym koniu jeździ.
W średnio, i długoterminowej perspektywie sportowo dla tych “topowych” drużyn średnio to widzę, jeżeli cały cyrk ma się kręcić tylko pod reklamodawców, to w Superlidze pewnie będą grali 46-letni Ronaldo przeciw 43-letniemu Messiemu, bo ich w Indonezji lepiej kojarzą. Ściąganie młodych, głodnych wilków może pójść słabo, coś a’la liga Kataru czy czegoś takiego dziś.
Analizy wykonalności to chyba jacyś Amerykanie robili. Ale pazerne Perezy nie doczytały poza drugą stronę, tam gdzie po słupkach stało o drafcie i salary cup, bo bez tych wynalazków to zawodowe ligi w USA też byłyby nie do oglądania…

lol
lol
27 dni temu
Reply to  Ostrovitz

Ta cała SuperLiga tp będzie taki wrestling pośród sztuk walki.

Krzysztof.Reperowicz
Krzysztof.Reperowicz (@krzysztof-reperowicz)
27 dni temu
Reply to  Ostrovitz

Będzie jak w mma, jakiś dziadków znanych pościągają, będą jeszcze ustawiać żeby inni się podkładali. Co to nie wymyślą dla oglądalności i kasy. Za 5 lat będą się bali zagrać ze zwycięzca LM żeby oklepu nie wyłapać.

Aerth
Aerth
27 dni temu

Akurat ja w tej nowej formule LM mocno średnio widzę interes biednych. Chyba, że pan Sawicki miał na myśli “szlachetne” utworzenie Ligi Konferencji, tylko ta się zapowiada na rozgrywki trzeciego sortu.

bobo
bobo
27 dni temu

Zastanawia mnie tylko jedno. Co by się stało gdyby po sezonie SL na pierwszych 5 miejscach znalazły się tylko zaproszone zespoły? Pozostałe raczej nie mają żadnej motywacji do wysilana się bo przecież kasa i tak leci.

Suche Info
17.05.2021

Basha odchodzi z Wisły Kraków

Trwa czyszczenie magazynów w Wiśle Kraków. Po czterech sezonach w zespole Białej Gwiazdy, klub opuszcza Vullnet Basha, któremu nie zostanie zaoferowana nowa umowa. Albańczyk, który przetrwał w klubie naprawdę najdziwniejsze chwile swojej kariery, w tym sezonie rozegrał zaledwie dziewięć spotkań – ostatnie jeszcze w ubiegłym roku, w grudniu. Basha łącznie wystąpił w Ekstraklasie w 82 […]
17.05.2021
Suche Info
17.05.2021

AS: W Realu może dojść do rewolucji

Do ciekawych informacji dotarł hiszpański AS cytowany dzisiaj przez Sportowe Fakty. Dziennikarze z Hiszpanii ustalili, że w Realu Madryt wytypowano już listę zawodników, których można się bez żalu pozbyć w nadchodzącym oknie transferowym. Znajdują się na niej oczywiste typy, czyli przepłaceni zawodnicy, którzy nie dają pożądanej jakości, ale i parę niespodzianek, jak choćby Luka Modrić. […]
17.05.2021
Suche Info
17.05.2021

Oficjalnie: Schwarz w Śląsku Wrocław

Jak informowaliśmy wcześniej – Petr Schwarz został piłkarzem Śląska Wrocław. Dzisiaj jednak nasze doniesienia oficjalnie potwierdził też klub, który ze sporą pompą ogłosił dołączenie do drużyny wicemistrza Polski z Rakowa Częstochowa. Schwarz może być bardzo istotnym wzmocnieniem zespołu Jacka Magiery – zwłaszcza, jeśli faktycznie szkoleniowiec czwartej siły ligi zamierza przejść na stałe na system z […]
17.05.2021
Suche Info
17.05.2021

Marc-Andre Ter Stegen nie jedzie na EURO. Musi przejść operację

Lista gwiazd, które opuszczą mistrzostwa Europy właśnie powiększyła się o kolejne nazwisko. Tym razem ubytek dotknie reprezentacji Niemiec. Marc-Andre Ter Stegen nie pojedzie na EURO 2020 z powodu kontuzji. Bramkarz Barcelony musi przejść operację i nie ma opcji, żeby wyrobił się z powrotem na boisko na start mistrzostw Starego Kontynentu. – Podjęliśmy tę decyzję wspólnie ze […]
17.05.2021
Suche Info
17.05.2021

Kwas w szatni Podbeskidzia? Zagraniczni piłkarze “usunięci” z szatni

– Uważam, że po zimowym okresie przygotowawczym panowała w drużynie większa wiara niż jest teraz – mówił nam niedawno Michal Pesković, pijąc do pogarszających się nastrojów w szatni. Po zakończeniu rozgrywek widzimy chyba, o co bramkarzowi Podbeskidzia chodziło. Okazało się, że po powrocie z meczu z Legią Warszawa szatnia bielszczan została delikatnie wyremontowana. Niestety, nie jest […]
17.05.2021
Weszło
17.05.2021

“Bez mistrza w CV mamy się dobrze”. Szczecin hucznie świętował medal

To nie był zwyczajny dzień dla szczecinian. Po kilku miesiącach dłużącego się oczekiwania wreszcie mogli odwiedzić dwie nowopowstałe trybuny stadionu. Oczywiście tylko garstka osób dostąpiła tego zaszczytu. W dodatku samo spotkanie nie toczyło się o żadną stawkę. Przypominało to trochę wesele bez panny młodej. Nie brakowało efektów specjalnych, pięknych ceremonii i wyjątkowej oprawy wydarzenia. Jednak […]
17.05.2021
Suche Info
17.05.2021

Mateusz Klich odpocznie przed EURO 2020

Dobra wiadomość dla Paulo Sousy po dzisiejszym ogłoszeniu kadry na mistrzostwa Europy? Pośpieszył z nią Marcelo Bielsa. Argentyński trener Leeds United stwierdził, że w ostatnich tygodniach sezonu da odpocząć Mateuszowi Klichowi. Dzięki temu reprezentant Polski będzie miał więcej czasu, żeby nabrać świeżości i wypocząć przed EURO 2020. – Mateusz nie ma kontuzji, ale uda się na […]
17.05.2021
Anglia
17.05.2021

Jedyny taki bramkarz w historii Liverpoolu. Alisson przeszedł do legendy

To nie był dobry sezon dla jednego z najlepszych bramkarzy w historii Liverpoolu. Alisson, tak jak cała, eksperymentalna defensywa The Reds, zawodził nader często. W samej lidze popełnił trzy błędy bezpośrednio prowadzące do utraty bramki – nigdy wcześniej nie zdarzało mu się to częściej. Ale od wczoraj będzie można o tym powoli zapomnieć. Od czasu […]
17.05.2021
Suche Info
17.05.2021

Dejewski, Kaczarawa i Kraweć odchodzą z Lecha

Lech Poznań podjął kolejne decyzje kadrowe przed startem nowego sezonu. Z drużyną oficjalnie pożegnało się trzech graczy. To dwóch obrońców oraz napastnik. Wśród nich jest dwójka wypożyczonych zawodników, których “Kolejorz” nie chce wykupić z macierzystych klubów. Umówmy się – nie będzie to jakaś wielka strata. Jesteśmy sobie w stanie wyobrazić Lecha Poznań bez: Tomasza Dejewskiego […]
17.05.2021
Weszło
17.05.2021

Czy Śląsk jest gotowy na europejskie puchary?

Niezwykłe zwroty akcji w ostatniej kolejce sezonu 2020/2021 sprawiły, że Śląsk Wrocław wskoczył na miejsce premiowane udziałem w europejskich pucharach. Dokładniej: udziałem w kwalifikacjach do fazy grupowej UEFA Conference League. Rozgrywek trzeciego rzędu, ale i tak budzących ekscytację. Czego byśmy nie mówili, to sukces. Wrocław wyjrzy poza polskie podwórko po raz pierwszy od sześciu lat. […]
17.05.2021
Suche Info
17.05.2021

Josip Juranović jedzie na EURO!

Reprezentacja Chorwacji. Wicemistrzowie świata. Ekipa Luki Modricia, Marcelo Brozovicia i Ante Rebicia. Oraz Josipa Juranovicia z Legii Warszawa. Tak jest, prawy defensor mistrzów Polski zgodnie z przewidywaniami znalazł się w kadrze Chorwatów na EURO 2020. Slaven Bilić postawił na niego jako na jedynego zawodnika, który nie gra ani w Chorwacji, ani w silnej lidze zagranicznej. […]
17.05.2021
Weszło
17.05.2021

Najwięksi przegrani powołań Paulo Sousy na EURO

Paulo Sousa ogłosił kadrę reprezentacji Polski na EURO. Jak to przeważnie bywa w takich momentach, są wygrani i przegrani decyzji selekcjonera, nazwiska nieoczywiste w obie strony. Na pewno pozytywnie zaskoczeni są Radosław Majecki (choć on jedzie tylko na zgrupowanie), Karol Linetty, Przemysław Frankowski czy Przemysław Płacheta, ale skupmy się na tej drugiej grupie. Kilku zawodników […]
17.05.2021
Weszło
17.05.2021

Sousa: – Liczymy, że ten turniej potrwa dla nas długo

Paulo Sousa ogłosił dwudziestosześcioosobowy skład na Euro 2020. Na konferencji prasowej opowiadał o umieszczeniu Kamila Grosickiego i Sebastiana Szymańskiego na liście rezerwowej, o powołaniach dla Kownackiego, Linetty’ego, Puchacza i Kozłowskiego, o obsadzie bramki, a także o celach na same Mistrzostwa Europy. Zapraszamy do zapisu najciekawszych fragmentów z konferencji Paulo Sousy.  Konferencja Paulo Sousy – powołania […]
17.05.2021
Suche Info
17.05.2021

Magiera chce wzmocnić Śląsk na trzech pozycjach

Jacek Magiera wie już, kogo latem chciałby sprowadzić do Śląska Wrocław. Szkoleniowiec klubu z Dolnego Śląska chciałby, żeby działacze sprowadzili mu zawodników na trzy pozycje. Część transferów jest już niemal gotowa, bo przecież wrocławianie są o krok od podpisania umowy z Petrem Schwarzem. – Pozycja stopera na pewno jest teraz newralgiczna. Potrzebujemy środowego obrońcy, ale także […]
17.05.2021
Suche Info
17.05.2021

Puchacz ocenił sezon Lecha: Była piz*a

Lubimy szczere wywiady polskich piłkarzy. Grzegorz Skwara, Radosław Majdan, Jacek Wiśniewski – każda z tych rozmów przeszła do historii. Nawet jednozdaniowe podsumowanie rozgrywek w wykonaniu Cezarego Wilka wspominamy po latach. W Poznaniu zapewne też będą wspominać to, jak sezon 2020/2021 podsumował jeden z ważniejszych piłkarzy “Kolejorza”. Tymoteusz Puchacz powiedział wprost: była pizda. Tylko tyle i […]
17.05.2021
Weszło
17.05.2021

Paulo Sousa odsłonił karty. Kadra Polski na Euro ogłoszona!

Mamy to. Paulo Sousa ogłosił właśnie szeroką kadrę reprezentacji Polski, która pojedzie na najbliższe zgrupowanie. Rozpocznie się ono 24 maja w Opalenicy, zaś na początku czerwca Biało-Czerwoni zagrają dwa mecze towarzyskie. Pierwszy z Rosją we Wrocławiu, drugi z Islandią w Poznaniu.  Część nazwisk poznaliśmy już wcześniej. Polski Związek Piłki Nożnej uruchomił bowiem nietypową akcję marketingową, […]
17.05.2021
Weszło
17.05.2021

Piękny gol Mierzejewskiego, czerwona kartka Drągowskiego | STRANIERI

Polski tydzień na zagranicznych boiskach miał trzy twarze. Twarz Roberta Lewandowskiego wyrównującego historyczny rekord Gerda Muellera z 1972 roku, twarz Łukasza Piszczka podrzucanego przez kolegów z Borussii Dortmund po wygranym finale Pucharu Niemiec i twarz Arkadiusza Milika strzelającego hat-tricka w Ligue 1. O tym wszystkim napisaliśmy już obszernie, więc w tym raporcie stranieri znajdą się […]
17.05.2021
Suche Info
17.05.2021

Media: Tomas Pekhart pojedzie na EURO!

Według portalu “Legionisci.com” Tomas Pekhart dostanie powołanie do reprezentacji Czech na EURO 2020. Król strzelców polskiej Ekstraklasy zaliczył wiosną dwa wejścia z ławki w meczach czeskiej kadry. Zagrał wówczas z Estonią oraz Belgią. 31-letni Pekhart ma na koncie łącznie 21 występów w drużynie naszych południowych sąsiadów. https://twitter.com/LegionisciCom/status/1394223411266736128 Dla piłkarza Legii Warszawa wyjazd na EURO będzie […]
17.05.2021