post Avatar

Opublikowane 17.08.2018 11:46 przez

redakcja

Jesteśmy piłkarskim zadupiem. Wiemy, Ameryki nie odkrywamy, ale jak rzadko kiedy można sobie o tym przypomnieć. 16 sierpnia nie mamy już żadnej drużyny w eliminacjach europejskich pucharów.  To nowy niechlubny rekord. 

Drugi rok z rzędu pucharowe emocje kończą się dla nas, nim jeszcze dzieci wrócą do szkoły. Niektóre ligi do tego czasu nie zdążyły nawet wystartować  z nowym sezonem. W ciągu tych dwóch lat jedynie Jagiellonia, eliminując Rio Ave, zrobiła coś przyzwoitego. Pozostałe przypadki to mniejszy lub większy zawód albo po prostu kompromitacje.

Przez dwa ostatnie sezony polskie kluby wyeliminowały tylko IFK Mariehamn (Finlandia), FK Pelister (Macedonia), FK Haugesund (Norwegia), Dinamo Batumi (Gruzja), Cork City (Irlandia), Gandzasar Kapan (Armenia), Szachtior Soligorsk (Białoruś), Zarię Balti (Mołdawia) i Rio Ave (Portugalia). A nieraz i tak trzeba było drżeć o losy tych dwumeczów.

Dupy skopały nam natomiast Astana (Kazachstan), Sheriff Tyraspol (Mołdawia), Spartak Trnawa (Słowacja), Dudelange (Luksemburg), FK Trenczyn (Słowacja), FC Midtjylland (Dania), Qabala (Azerbejdżan), FC Utrecht (Holandia), Racing Genk (Belgia) i KAA Gent (Belgia). Normą staje się, że gdy nasz klub na papierze nie jest murowanym faworytem, to odpada, a coraz częściej dostajemy po łbie także wtedy, gdy po prostu nie mierzymy się z kompletnymi frajerami. Poprzeczka z roku na rok się obniża i w zasadzie już leży na ziemi. Sam fakt, że Lech i Jaga w czterech meczach z Belgami nie wywalczyły choćby jednego remisu, pokazuje, jak bardzo odjeżdżają nam nawet europejscy średniacy.

Żeby uzmysłowić sobie skalę klęski, wystarczy przeanalizować, które europejskie federacje przed fazami play-off w Lidze Mistrzów i Lidze Europy nie mają już dziś żadnego przedstawiciela. Stosowna grafika:

mapka wstydu

Do IV ligi el. LM potrafiło przejść węgierskie MOL Vidi, czyli po prostu Videoton. Dalej w el. LE grają takie potęgi jak litewska Suduva, gruzińskie Torpedo Kutaisi, ukraińska Zoria Ługańsk (nie ma co jej porównywać z Szachtarem i Dynamem Kijów) czy norweski Sarpsborg. Naprawdę nie chodzi o żadne cuda.

Jeśli ktoś jest słaby z geografii, podpowiemy, że poza nami pucharowy spokój mają już Albania, Andora, Armenia,  Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra, Estonia, Finlandia, Gibraltar, Irlandia, Irlandia Północna, Islandia (jej akurat nie widać na mapce powyżej), Kosowo, Liechtenstein, Łotwa, Malta, San Marino, Walia i Wyspy Owcze. Same ligi, w których płaci się znacznie mniej niż w polskiej i które opakowaniem nawet się nie zbliżają do Ekstraklasy. Ba, często nie są to ligi w pełni zawodowe. Jedyne, co je łączy z polską, to taki sam beznadziejny poziom na boisku.

A my w takim gronie znajdujemy się drugi raz z rzędu!

36 federacji nadal ma co najmniej jeden klub w europejskich pucharach. 36! W Europie!

Staliśmy się piłkarskim wybrykiem natury. Dopiero uświadomienie sobie tego przez decydentów polskiego futbolu może być początkiem prawdziwych zmian na lepsze.

Fot. newspix.pl

Opublikowane 17.08.2018 11:46 przez

redakcja

Zaloguj się albo komentuj jako gość
Liczba komentarzy: 153
avatar
 
Zdjęcia
 
 
 
Audio i wideo
 
 
 
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
MscislawChrzaszcz
MscislawChrzaszcz

No to teraz przygotujmy się na kolejne 15 artykułów o tym jak to trzeba przenieść polska piłkę do Australii, jak to kurwa jest źle jak beznadziejnie, że jesteśmy w dupie i zaczęliśmy się w niej urządzać. Może któryś z tych dziennikarzy pokusi się o napisanie felietonu o tym co trzeba zrobić żeby poziom polskiej piłki poprawić, żeby 40 milionowy kraj miał się z czego cieszyć. Przecież chyba dziennikarze w Polsce posiadając niewątpliwie rozległą wiedzę o piłce nożnej w Polsce i na świecie wiedzą co stało się w Belgii, Anglii, Niemczech, że poprawili swój futbol…

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

michalszostak
michalszostak

Oni nawet wola jak jest chujowo, lepiej się to klika i można więcej poszydzic, pokolenie gimbow instagramow to kocha.

Bobek90
Bobek90

Ależ piszą, tylko najwyraźniej kibice tacy jak ty mają to w dupie. Przemysław Zych swego czasu tydzień w tydzień pisał o potrzebie rozwijania szkolenia. W jednym z podcastów polemizował nawet z Bonkiem na temat szkolenia (pan Prezes tradycyjnie do słowa nie chciał dopuścić). Jakiś czas temu Stanowski „w jak co wtorek” napisał swój plan dla ligi, który zasadniczo opiera się na tym że kluby powinny mniej płacić piłkarskim analfabetom których i tak nikt inny poza Polska nigdzie nie chce, i przeznaczyć te pieniądze na bazy i klubowe szkółki. Nawet Kowalczyk na łamach Weszło pisał coś że nasze kluby nie mając kasy nie szkolą, co jest szukaniem kwadratowego koła. I tak dalej.
Także skończ pierdolić. I co ma wspólnego Boniek z amatorskim i krótkowzrocznym działaniem naszych klubów to chyba wiesz tylko ty. Sam nie jestem wielkim entuzjastą Bonka, uważam że za dużo w jego kadencji jest piaru a mało prawdziwych reform, ale przecież to nie jego wina że kluby ekstraklapy, czyli prywatne spółki, maja za prezesów/właścicieli ludzi którzy nie potrafią zarządzać piłkarskim klubem i którzy się na piłce nie znają.

Miszcz Joda
Miszcz Joda

Ale kogo to interesuje? Menadzerow? Pilkarzy? Trenerow? Dzialaczy? Prezesow?
Troglodytow, ktorym wszystko jedno czy graja z reprezentacja parafii Nowych Rumunek byleby tylko mieli gdzie podrzec ryja „jedziemy z kurwami” (Taka sugestia dla tych przesympatycznych panow: jedzcie sobie z tymi kurwami, nie bedziemy wnikac w towarzystwo z ktorym tak dumnie podrozujecie. Ale jak juz pojedziecie to zostancie, nie wracajcie)?
Jest kasiora wypinam pindziora i mam wszystko w dupie.

RM
RM

Nie jest to może profesjonalny raport, ale dziennikarze czasem chyba o tym piszą: http://weszlo.com/2018/05/22/wtorek-stanowski-piec-uzdrowic-polska-lige/

MscislawChrzaszcz
MscislawChrzaszcz

Ok, zawsze coś.

Koszałek
Koszałek

RM: I tak ze trzy razy w roku ktoś rzuci pomysł, ale nie dzieje się kompletnie nic. Tamtej okazji już nikt nie pamięta. Prezesi zadowoleni, bo mają hobby. Kibice zadowoleni, bo ich murzyni ograli te kurwy zza miedzy. Telewizja zadowolona, bo co z tego że chujowa zawartość, ale oprawa zajebista, a ładne obrazki plebs kupuje. Dziennikarze czasem niezadowoleni, bo nie ma z czego relacji z meczu ulepić, ale w sumie grał perspektywiczny 25-letni młodzieniec, to jebniemy artykuł jaki on zajebisty. I tak się to kręci. Do zobaczenia w maju.

Krzysztof.Reperowicz
Krzysztof.Reperowicz

Najpierw samorządowe dofinansowania, żeby zarabiali na siebie tyle ile są warci. Potem limity, jedyny jaki to młodzieżowe na boisku a nie odpady ale z paszportem. No i uczciwa rywalizacja. Wolna konkurencja sama wszystko zrobi, komunistyczne kierowanie to droga w tył. Czyli zero polityków w sporcie

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Jak nakaz wystawiania juniora ma się do uczciwej rywalizacji i wolnej konkurencji? Jesteś za, a nawet przeciw?

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Miszcz Joda
Miszcz Joda

Bo u nas przedsiebiorcy tez w sumie przypadkow, a nie z planu. A nawet jak sie trafi zdawaloby sie rozsadny koles to cos mu odpierdala vide Termalika czy Szopen.

Aniol_Strus
Aniol_Strus

Bzdura. Tak jakoś ktoś kiedyś wymyślił ten świat, że są na nim piłkarze, dziennikarze, trenerzy ale i piloci, kucharze, budowlańcu i kardiochirurdzy. Każdy robi, a przynajmniej powinien robić to, na czym się zna, wg. tego w jakiej branży jest zatrudniony. A Ciebie strasznie dziwi, że dziennikarz pisze… No serio, kto to widział…? No niestety albo i stety, dziennikarze są od pisania, a nie od wymyślania recept na zbawienie świata. Dlaczego niby dziennikarz, który kasuje za wierszówkę pewnie ze czterdzieści razy mniej niż trener i pewnie ze czterysta razy mniej niż prezes, ma im za friko podawać na tacy receptę? Żebyś Ty był zadowolony? Więc analogicznie: Ty krytykujesz dziennikarzy ale dostałeś siedemnaście lajków – a nikt nie kazał Ci, jeśli jesteś taki mądry, wykonać za jakiegoś dziennikarza, lepiej, jego roboty

MscislawChrzaszcz
MscislawChrzaszcz

Nic nie rozumiesz. Tak samo jak piłkarze mogą być krytykowani i rozliczani z tego jak grają, tak dziennikarze z tego jak piszą (a piszą chujowo). To naszym, odbiorców ich twórczości, prawem jest krytykować ich za jakość swoich wypocin.

Idąc twoim pozbawionym sensu tokiem rozumowania to jeśli dziennikarz krytykujący piłkarza jest taki mądry, niech sam wejdzie na boisko i wykona lepiej jego robotę.

VIKING
VIKING

mc, Krytyka a podawanie recepty na uzdrowienie polskiej piłki to dwa odmienne tematy tak więc nie mieszaj tutaj.

Spektakularny
Spektakularny

Ale po co? Ja o tym pisze od lat, widocznie mam taki dar, ze wiele rzeczy dostrzegam szybciej. I otrzymuje tylko wyzwiska xD

Kausz
Kausz

Moim zdaniem nie napiszą bo zdają sobie sprawę że „wszystkie drogi prowadzą do PZPN” .
Więc gdyby chcieli ten temat rzeczywiście gruntownie poruszyć no to niestety może mieć to negatywny wpływ na szybkość procesu kanonizacyjnego obecnego prezesa wszechczasów.
PS. Redaktor Stanowski poddał, moim zdaniem, sensowny pomysł wprowadzenia kominów płacowych. Tylko nie poprowadził myśli do końca, w tym rozumieniu że PZPN jest władny by to zrobić, bo to on odpowiada za organizację ligi mimo że obecnie robi to rękami firmy zewnętrznej.

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Coś takiego? Belgii? Nie zauważyłeś, że od wczoraj ekipy belgijskie zaliczane są do szufladki z drużynami luksemburskimi i mołdawskimi?

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

podszyszkownik
podszyszkownik

I zapomniałeś dodać,że Ruscy strącili samolot z naszą elitą,a Niemcy do spółki z nimi,budują gazociąg po naszym Bałtyku.

Miszcz Joda
Miszcz Joda

Spoko. Rozbiory to tez byla wina komuny. W Jalcie tez nas komuch Roosvelt wyruchal.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

efrenbatareyes
efrenbatareyes

Ile masz lat? Antoni oprócz Misia i Janigera też ciebie przytulał i o złej komunie opowiadał?

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Nie no towarzyszu. Porównaj sobie RFN i NRD, Koreę Północną z Południową. Komunizm nigdzie nie działa, bo to zbrodniczy, totalitarny system, który hoduje kapusiów, cwaniaków, złodziei i morderców. Tak jak w Polsce. Dlatego elyta tak się boi lustracji. Byli chujami i kapusiami, obiecywano im, że to będzie trwało wiecznie, ale, że nikt się nie dowie, a tu zonk. Ten bydlak Boni obrażał ludzi, ale gdy trzeba było się przyznac do kapowania, by zostać ministrem PO, to się kutasina przyznał. To sa własnie współczesne elyty – pogobowcy komuny.

Hawrań
Hawrań

Za komuny Górnik był w finale nie istniejącego juz PZP a Legia z Widzewem w 1/2 Pucharu Europy ( obecnie Champions League ) natomiast reprezentacja na Mundialu wywalczyła 2 × brązowe medale , o złotym medalu na IO mlodziezowki juz nie wspominajac . Tak więc jeśli chodzi o piłkę nożną za PRL ta klubowa czy reprezentacjacyjna jak widać była w o wiele lepszej kondycji aniżeli teraz , Jedynymi zblizonymi osiągnięciami po 1989 była 1/2 Legii w PZP 91 i srebro mlodziezowki na IO w 92 czyli tuż po upadku PRL wiec owej sztuki dokonali również piłkarze wyszkoleni w slusznie minionym ustroju.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Hawrań
Hawrań

Tuż po 2 WŚ Polska byłai w totalnej ruinie i trudno było oczekiwać sukcesów w sporcie w latach 45-60tych , zresztą klubowe europejskie puchary rozgrywane są od dopiero 1955 Puchar Mistrzów Krajowych , 1961 Puchar Zdobywców Pucharów a od 1971 Puchar UEFA . Jako ciekawostke dodam że odbudowe Zamku Królewskiego w Warszawie zakończono dopiero w latach 80-tych ! .

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Hawrań – wiesz dlaczego? Nie dlatego, że był wtedy cudowny poziom, tylko dlatego, że za komuny był zamordyzm i nikt nie mógł wyjechac kopać na zachód. Później puszczali 30-latków. Wszyscy najlepsi grali w Polsce. Myslisz, że Lech z atakiem Lewy, Teo odpadłby z kelnerami? No i oczywiście wtedy kluby mogły wystawiać 2 zagraniczniaków w meczu, a nie 11.

chozjor_dadybicz
chozjor_dadybicz

To hamowanie najlepszych przed wyjazdem miało znaczenie, ale przecież też ci najlepsi nie grali wszyscy w jednym klubie. Poziom piłkarzy miał jednak swoje znaczenie. Ale niech pojedyncze sukcesy klubowe nie przesłaniają obrazu całości – w większości przypadków też były eurowpierdole, D półfinału PEMK Widzewowi i Legii wystarczyło sześć spotkań, dziś gdyby nawet polski klub z automatu miał miejsce w grupie, to nawet wygrywając wszystko, trafiłby dopiero do 1/8.

Hawrań
Hawrań

To prawda że najlepsi Polacy wtedy grali w polskich klubach choć wsparcie z zagranicy było mocno ograniczone oraz ze było dużo łatwiej osiągnąć sukces w europejskich pucharach ze względu na inny „wąski” format rozgrywek , Aczkolwiek i reprezentacja tez była dużo mocniejsza w 1975 według rankingu Elo ( który powstał dużo później ) przez chwile Polska zajmowała 1 miejsce na świecie . Według mnie największe znaczenie miał fakt ze w PRL w zasadzie nie było innych rozrywek niż piłka i wszyscy ganiali za pilka na podwórkach , w szkole na WF , SKS itd. a najlepsi trafiali do klubów , które to miały swoja droga multum drużyn juniorskich , jeśli dobrze pamiętam to kluby z ekstraklasy byly zobowiązane posiadać takich aż 11cie każda w innym roczniku . Teraz mimo że jest infrastruktura , której wtedy brakowało bądź była w opłakanym stanie , sprzęt sportowy itd. to trzeba jednak młodzież zachęcać bo konkurencja komputery , internet , TV 100 kanałów, konsole , smartfony itd.

Hawrań
Hawrań

Jeszcze jako ciekawostkę dodam że Górnik Zabrze który jako jedyny w historii z polskich klubów dotarł do finału w europejskich pucharach , dostal się do finału w 69/70 PZP po rzucie monetą ! , bo nie bylo wtedy rzutów karnych i po 3 spotkaniach ! z Romą , w Rzymie 1:1 w Zabrzu po 120 min. 2:2 i na neutralnym w Strasbourgu po 120 min. 1:1 jak widać bramki strzelone na wyjezdzie tez nie liczyły się podwójnie .

VIKING
VIKING

Przeglądając te twoje ubogie posty śmiało wnioskuję że to pierwsze zdanie dotyczy się właśnie ciebie. Wszystko robisz na krzywy ryj.

Szyderca
Szyderca

nie komuch a mason.

Szyderca
Szyderca

a w sumie jeden pies, komunę przyniosła masoneria.

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Rozbiory to była wina demokracji. To działa do dziś – przekupić chuja z Sejmu to drobnostka. Tyle szczęścia, że dziś nie ma liberum veto. Roosvelt czy Obama sprzedali nas w interesie swego USA. To się nazywa geopolityka. Tak samo Trump – kupuje nas w interesie USA nie Polski. Natomiast pół wieku komunizmu zmieniło mentalność Polaków, tym bardziej, że naziole i komuchy wytłukły nam inteligencję i do dziś za elytę robi lumpenproletariat. Chyba tylko w Polsce jest możliwe, ze były prezydent (Komor) chwali się, że maturę z matmy zdał tylko dlatego, że oszukiwał. Inny debil – politruk Kuźniar – daje instrukcje jak w USA wyruchac sieć Walmart. Lemingi podziwiają. Zamiast kultu pracy – kult cwaniactwa.

facemob
facemob

dokałdnie, PIS czyli dzisiejsza postkomuna czego się dotknie to spierdoli, i jak widać piłka podczas ich rządów też z roku na rok gorzej

michalszostak
michalszostak

W sumie ciekawe jest to, że nie przypominam sobie w historii naszych rządów, takiej partii, która chciałaby naprawić i poprawić poziom polskiej piłki i która miałaby w programie jakieś postulaty z tej dziedziny.
Ustawami sporo da się wymusić, a kibiców pewnie jest u nas z 10 mln. Solidna ilość jeśli mówimy o potencjalnych głosach. No ale piłki do gara się nie włozy, może dlatego.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Jest i leming. Per analogiam napisz, że za pisiorów lekkoatletyka kwitnie.

VIKING
VIKING

Nie popieram w całości ustroju socjalistycznego aczkolwiek można w nim znaleźć trochę pozytywów. Odnośnie dziedziny sportu, przy każdym zakładzie pracy funkcjonowały różne sekcje sportowe do których tłumnie uczęszczali zawodnicy z których można było wyłowić talenty. Ponadto dzieci, młodzież uganiały się za piłką na każdym skrawku wolnego placu a nie jak dzisiejsze pokolenie które dobrze nie potrafi kopnąć piłkę a już kalkuluje gdzie i za ile mu się opłaci biegać za piłką. Chcą się wzorować na gwiazdach epoki play station ale ani myślą charować na treningach czy boisku bo by im żel na włosach ucierpiał.
W czasach komuny gdy sport był na statusie amatorskim, obowiązywał zakaz wyjazdu do klubów zachodnich. Wyjątkiem był R.Gadocha pod koniec lat 70tych gdy leśne dziadki poczuły twardą walutę to wypuściły go do Francji gdy miał już 31 lat. Po nim Z.Boniek przed MŚ 82 wyjechał do Włoch w wieku 26 lat. Dla tamtego pokolenia piłka nożna była możliwością wykazania się charakterem i osiągnięcia czegoś a nie co ci kopacze z dzisiejszą mentalnością. Polacy po 1989r poczuli powiew zachodu ale mentalnie są często gdzieś w tej prymitywnej cześci komuny gdzie to im się wszystko należało, a ci dzisiejsi kopacze są tego najjaskrawszym przykładem.
Ze sportowym pozdrowieniem.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

VIKING
VIKING

ks, Kogoś pouczasz a jedynie co ci wychodzi to przypierdalanie się do byle czego. Jesteś z kategorii polaczków wiecznie szukających dziury w całym.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

To raczej Ty jestes w kategorii polaczków. Dzieci na całym świecie 30 lat temu biegały za piłką. Dlatego, że nie miały kompów, konsol, iphonów. Wyznawana ideologia nic do tego nie miała.

VIKING
VIKING

A dzisiaj mają wszystko i im się w dupach przewraca, kmiocie.

VIKING
VIKING

Sport ewoluował na inny poziom a polscy kopacze są w czarnej dupie, wieczny sceptyku.

chozjor_dadybicz
chozjor_dadybicz

A, bez przesady, teraz też młodzież uprawia sport. Wystarczy zobaczyć, ile jest różnorakich zajęć sportowych, szkółek piłkarskich i innych takich, ile otwarto tzw. orlików (nawet jeśli dno, to za komuny tego przecież nie było). Natomiast – dla odmiany – w l. 90-tych grali piłkarze, którzy wychowywali się jeszcze za komuny, mieli dwa kanały w telewizji i też nie chcieli w hucie zasuwać. I co, było lepiej? Jeśli tak, to niewiele, ale to prowadzi do prostego wniosku, że rzecz nie w tym, co młodzież robiła. W gruncie rzeczy nie można wykluczyć, że naprawdę świat poszedł na przód, a w Polsce piłka jest na tym samym poziomie, co była w czasach swojej świetności.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

VIKING
VIKING

Tyś chyba te zęby wypluł przez takie głupie pierdolenie, cwaniaczku.

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Tej viking – niezwykle jesteś polaczku, merytoryczny.

VIKING
VIKING

Spoko, Prusaku z Wielkopolski.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

podszyszkownik
podszyszkownik

Dzizus,kurwa,ja pierdolę.

allende73
allende73

Co roku biadolimy o tym, że poziom piłki w Polsce leci na łeb na szyję (nawet jeżeli nie bezpośrednio, to względnie – inni o wiele szybciej się rozwijają). Przewidywałem, że w tym sezonie będzie jak w poprzednim – czyli żadnej polskiej drużyny w pucharach (ale nie spodziewałem się takiej skali kompromitacji). Co roku polskie zespoły notują eurowpierdol z zespołami z coraz słabszych, wręcz niepoważnych, lig, jak w tym sezonie Legia, która odpadła z półamatorami z Luksemburga. I co? Wszyscy o tym wiemy. Wszyscy to widzą. Czy coś z tego wynika? Ano nie. Za chwilę drużyny z San Marino będą nas klepać. Czy podejmowane są jakieś działania zmierzające do poprawy? Nie. Bo to się nie opłaca, bo to ryzykowane, bo to trzeba inwestować czas i pieniądze. Lepiej cieszyć się stabilnym dochodem z gry w Ekstraklapie, powodującej krwawienie z oczu, jak gra w tym chujowym sosie coś miała lepszego przynieść. Co robi PZPN i Pan Boniek? Lansuje się na kanale LNP. Co robią włodarze eklapy? Nic. Zresztą za dwa miesiące, na Canal+ oraz na łamach PS, GW, itd. znowu będą pierdolić o tym jak to jest zajebiście, jak piłka w Polsce się rozwija, tylko wyników brak i czego my w sumie chcemy.

Jedynym ratunkiem jest raptowny spadek dochodów ligi (co będzie następować, albowiem już tytularny sponsor daje wręcz śmieszną kwotę za nazwę, dochody z transmisji także będą spadać, z biletów też), który może zmotywuje niektórych do działania.

irman
irman

No ale tak serio. Jakie działania można tutaj podejmować odgórnie żeby w miarę szybko się coś zmieniło? Ja się naprawdę nie znam i niech mi ktoś napisze i pomoże. Jeżeli mam jakikolwiek pomysł to są tylko dwie drogi. Albo mamy w lidze do dyspozycji dużą ilość rodzimych dobrych zawodników, którzy będą chcieli grać w klubach po kilka sezonów a nie spieprzać po udanej rundzie na zachód (wschód, południe, północ). Ale tych zawodników trzeba wyszkolić, a u nas tego nigdy nie potrafiliśmy. Kiedyś można było zwalać na brak infrastruktury i know-how. Teraz (przynajmniej w porównaniu do mojej młodości) sensowych boisk jest od groma, ale absolutnie nie przekłada się to na dużą ilość dobrze wyszkolonych młodych piłkarzy. No więc chyba nie ma know-how czyli brak odpowiedniej ilości trenerów (nauczycieli) potrafiących szkolić i systemu, który prowadzi utalentowanych zawodników. Jak to zmienić – nie wiem. Fakt jest znany od kilkudziesięciu lat i nic się nie dzieje. A przynajmniej żadnego efektu wprowadzanych zmian nie ma.

Druga droga to ładowanie o wiele większej kasy w transfery zagranicznych zawodników podnoszących poziom ligi. Już teraz mówi się o tym, że w naszej piłce nie brakuje pieniędzy. Być może nie brakuje jeśli chodzi o to, że piłkarze zarabiają dobrą kasę w porównaniu do średnich wynagrodzeń przeciętnego pracownika. No ale do jasnej cholery, skoro Lech pobił obecnie ligowy rekord transferowy sprowadzając kolesia za 1,5 mln euro to o czym mówimy. Taka kasa jest niewielka nawet dla dołów Seria A czy Bundesligi, które nie mają co marzyć o podbijaniu Europy. Jakim prawem oczekujemy regularnej gry w LE (o LM nie ma co mówić), skoro u nas operuje się takimi kwotami transferowymi? Oczywiście zdaję sobie sprawę, że kasy więcej nie będzie. Mimo że Polska się bogaci to nikt z poważnego biznesu nie garnie się do piłki ligowej, bo nie jest ona w żaden sposób pozytywnie odbierana. I z roku na roku jest pod tym względem coraz gorzej. Zostaje kilku prywatnych zapaleńców i drenowanie budżetów samorządowych (co jest absolutnym skandalem). Tak więc taka droga też się nie sprawdzi. Co wobec tego robić?

Miszcz Joda
Miszcz Joda

Zeby moc szkolic, to musi byc plan, wizja. Plan na wyszkolenie i wyselekcjonowanie trenerow, ktorzy bede szkolili od gowniarza jak w Rzeszy czy we Francji.
Potencjal w narodzie olbrzymi a niektorzy spuszczaja sie nad gosciem, ktorego jedyna umiejetnoscia jest wybicie pilki na lage. I zeby bylo smieszniej to na jego pozycji znalazloby sie 5-6 innych kandydatow. Czyli na niemal kazdej pozycji jest bieda z nedza, a do ranki osiagniecia urastaja drewniaki, ktorych poziom techniczny, taktyczny i mentalny zblizony jest do lig polamatorskich.
Tylko trzeba byc cierpliwym i miec plan. Niestety z tradycja u nas w zakresie pracy organicznie slabo. U nas jest kult nieprzemyslanych zrywow (nie mam na mysli powstan), opierdalactwa, i ze jak ktos ma wiecej od nas to musi byc zlodziej (a pewnie Zyd i cyklista). I tak tez wiekszosc przedsiewziec i ludzi w Polsce funkcjonuje. Na zrywie, zawisci, i sieminalezycielstwie.

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Jaka to wizję miały MC czy Czelsi? Miliony dolców od sponsorów. Nic więcej.

facemob
facemob

W miarę szybko nic. TO nie FM. W Niemczech wprowadzili zmiany w szkoleniu w całym kraju i po 10 latach mieli tego efekty. A nasze panienki ciągle tylk ojak nie przemęczeni to problemy mentalne. Nosz kurwa mać. Jak to Borek powiedział: Mam dosyć tego pierdolenia.

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Widziałem niemieckie efekty na mundialu w Rosji. Znowu zmienią szkolenie?

Gandalf
Gandalf

Wątpię, by spadek dochodów spowodował poprawę jakości, to byłby światowy ewenement. Po Prostu trzeba urealnić oczekiwania, to nie będzie rozczarowań. O ile pamiętam, dochody polskiej ligi to około 20 miejsca w Europie i podobne miejsce zajmujemy w rankingu Uefa od lat ( plus – minus kilka miejsc w zależności od roku ). Z tego rankingu wynikaja proste wnioski.
1. Mamy małe szanse z drużynami z 1 dziesiątki ( w tym Belgia, Turcja i Portugalia ), tu wygrana może się zdarzyć jak rywal jest w przebudowie ( jak Rio Ave ) lub nasz klub osiaga swoje maksimum i ma szczęście
2. Co do zasady powinniśmy wygrywać z drużynami od 34 miejsca w dół ( od Mołdawii ), tu jest duża różnica punktów w rankingu, porażka z taki zespołem traktować trzeba zawsze jak ujmę
3. Miejsca 11-33 – mozna powalczyć, bez gwarancji sukcesu, zależy od indywidulanej dyspozycji klubu w danym okresie, pozycji przeciwnika ( czasem w danym kraju ranking robią inne kluby, a nie ten na który się trafia ).
W roku bieżącym Lech i Legia, drużyny które ostatnio robiły ranking, maja największe budżety i doświadczenie w pucharach, nie grają na miarę swoich potencjałów. Lech jest w przebudowie, wygląda że może coś fajnego z tego wyjdzie. Legia szoruje po dnie, ale ma graczy i potencjał, jak się ogarną to też mogą osiagnąć dobre wyniki. Górnik był osłabiony, trudno było od niego czegoś wymagać, wyniki ze Słowakami miał zreszta podobne jak Feyenord, więc nie ma co płakać. Jaga osiągnęła więcej niż kiedykolwiek. W tym roku Lech i Jaga miały trudnych przeciwników. Jak się Legia i Lech nie ogarną, to w roku następnym fazy grupowej też raczej nie będzie ( chyba, że Jaga będzie miała dobre losowanie, o co trudno z tak niskim rankigiem ).

shav0
shav0

Akurat jeśli chodzi o Bońka to on swoją działkę obrabia bardzo dobrze bo poprawił wyniki sportowe i finansowe. Jeśli chodzi o Ekstraklasę to jakby to od niego zależało to by to zaorał w pizdu i zrobił od nowa. Wtedy podejrzewam że za 5 lat gralibyśmy o wiele lepiej. Problemem polskiej piłki jest to że jest słabe szkolenie, beznadziejnie słabe. Polska piłka produkuje piłkarzy typu Kucharczyk czy Zbozień czy jakiś tam Grzelczak. 3/4 ekstraklasy i 1 ligi to są tego typu piłkarze i oni teoretycznie jakoś podają jakoś strzelają jako bronią i jakoś biegają. Niby jak profesjonalni piłkarze. Tylko że oni nie myślą podczas gry. Są piłkarskimi debilami. Technika użytkowa żadna, umiejętności gry kombinacyjnej żadne, drybling zero. Chodzące przeciętniactwo. Teraz mecze w pucharach opierają się o niuanse które przejawiają się często w jakimś balansie ciała, jakimś kółeczku, jakimś przytrzymaniu i zagraniu w tempo. To nie są wielkie cuda ale to trzeba umieć i wczoraj takie Dudelange momentami to robiło a Legia nie. Legia miała pełne gacie. Przykładowo chwalimy Malarza a on wczoraj wiele piłek wywalił w aut bo go atakował JEDEN !!! przeciwnik i wystarczyło podać do boku bo stał jakiś Wieteska czy Pazdan to nie bo walił a aut. Oddał w ten sposób 5-6 piłek za darmo. I ja się pytam jak to możliwe ? On ma 40 lat i takich rzeczy nie wie czy nie umie ? To co mi z tego że on potem na linii będzie fruwał i parady robił i wybroni jedną super piłkę jak odda za darmo 10 innych. Chłop nie myśli w ogóle. W polskiej lidze gra się na zasadzie siła razy gwałt i Legia jest w tym najlepsza w lidze. W pucharach trzeba już myśleć podczas grania a tego w naszej lidze to jeszcze nikt nie umie (tzn Legia umiała z 2 lata temu ale tamtej drużyny już nie ma).

Miszcz Joda
Miszcz Joda

Tja… A kto wprowadzil limit obcokrajowcow na obecnym poziomie i forsowal idee 1 mlodziezowca na boisku czy ESA37?

michalszostak
michalszostak

Boniek poprawił wyniki sportowe? Niby jak?
Raz piszesz, że nie ma wpływu na ekstraklase, a potem, że coś naprawil…
Trafiło się niezle pokolenie, wyszkolone za granicą.
No chyba, że masz na myśli zatrudnienie nudziarza Nawalka. Jednak z nim cały czas mam wątpliwości, czy wyniki nie były pomimo, a nie dzięki niemu.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

shav0
shav0

Boniek odpowiada za wyniki sportowe KADRY NARODOWEJ i to poprawił bo pojechaliśmy na 2 turnieje i nasi najlepsi zawodnicy grają w kadrze na tyle ile potrafią. Sprofesjonalizował kadrę i pod tym względem jest tam poziom światowy. I za to odpowiada Boniek. To że Legia nie potrafi przez ostatnie 20-30 lat stworzyć akademii z prawdziwego zdarzenia mimo że co 3 chłopak w tym kraju chciałby trenować w Legii to Bońka wina ? To jest wina debilnych działaczy. Leśnodorski zrobił w Legii sukces i co z tego zostało ? Odeszło kilku najlepszych obcokrajowców i nie ma z tego nic oprócz wysokich kontraktów do płacenia które wprowadzają klub w długi. Lepiej by się stało gdyby zbudował kompleks boisk z zapleczem żeby każdy zawodnik grający w Legii miał w ogóle szanse się rozwijać. To byłby dopiero sukces jakby taki Szymański za rok wciągnął lige nosem odszedł za 10mln euro a na jego miejsce wchodzi kolejny zdolny. Ligę polską to każdy debil z pojemnym porfelem da radę wygrać.

LewaStronaWisły
LewaStronaWisły

Zgadzam się ze słowami o Bońku. Marketingowo PZPN to trzy ligi wyżej niż za czasów Laty. Ekstraklasę też się jednak lepiej teraz ogląda z całą tą otoczką LiveParku itp. To też nie wzięło się znikąd. No i nie da się zaorać ligi. Nie wywalisz wszystkich na zbity pysk, bo nie masz kogo wziąć na ich miejsce. Ewolucja, a rewolucja. Niestety tak to musi wyglądać. Wprowadzenie przepisów wymuszających stawianie na szkolenie, na młodzież, na akademie i konsekwencja w działaniu. I niech ktoś mi jeszcze powie, że prawo wolnego rynku, że przeciwny regulacjom odgórnym, że wolność decyzji, hurr durr komunizm i narzucanie komuś czyjejś woli. Jak ktoś od góry się za to nie weźmie, to będziemy w pierwszych rundach eliminacji do europejskich rozgrywek odpadać.. A co do Malarza, to on doskonale wie, że może podać do Wieteski czy Philippsa, ale z różnych powód wolał tego nie robić i chwała mu za to..;P

shav0
shav0

Nie wierze że woli kopnąć na siłę w aut niż podać do nie obstawionego gościa ze swojej drużyny stojącego 10m obok. To wyglądało jakby panikował i walił na oślep. I jeśli najbardziej doświadczony tak robi to czego wymagać od reszty ?

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Jasne, że planowany przymus wystawiania juniora to socjalizm. Przypomina to zbijanie temperatury ciała za pomoca zbicia termometru. Jeśli poprawimy szkolenie młodzieży, to nie trzeba będzie żadnego przymusu. Tak jak choćby w Lechu.

facemob
facemob

BOniek chuja robi. Tak jak go lubiłem na początku tak usiadł na laurach. Liga okej, kadra supcio, nawałka love. Cały boniek. KURWA!!! Wprowadzić w całej lidze nowe zasady trenowania itp. Jeżdżą na te pierdolone starze i co tam robią? Chleją chyba tylko?

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

kuras
kuras

Calkiem niedawno red Stanowski opisujac legie napisal ze ryba psuje sie od glowy. I ze Mioduski jest chujowy i dlatego cala Legia teraz jesy chujowa. Jak piszemy o calej pilce to dla p Stanowskiego i dla Ciebie nie bedzie to takie oczywiste. A Boniek moze wiele. Zamiast „przyjaciol” to na kazdy mecz kadry spraszac tabuny trenerow i prezesow, zarezerwowac hotel i zanim poleje sie gorzala probowac rozmow, szkolen. Czegokolwiek. Zaczac sluchac (z czym na najwiekszy problem) i zrozumiec tzw. teren. Przestac zaslaniac sie regulaminami i porobic porzadek w okregach pozbywajac sie starych zasiedzialych dupkow. Spotkania z politykami i zmuszenie ich do ponownej opieki nad Orlikami. I wiele innych. I na teraz zmniejszyc lige. Wiem, wielu sie to nie podoba ale na wiekszosc druzyn teraz nie da sie patrzec…wsparcie klubow w wywaleniu z trybun „spiewakow-legia/lech to my”. Pzpn stac na to. Trzeba cos po prostu robic a nie popisywac sie tylko na tweeterze. Efekty zawsze jakies beda. Moze szybko, moze wolno ale lepsze to niz udawanie ze cos sie robi. Zastanawialo Was czemu wiekszosc bylych kolegow nie lubi sie z Bonkiem (oprocz Tomaszewskiego ktory jak dostal fuche to nagle go pokochal). To jest gburowaty pozer i mojm zdaniem Pzpn pod jego rzadami zmienil sie niewiele. Trafil na dobry czas kadry i na tym jedzie a ze sedziami rzadzi glupek, w terenie jest ogolne wkorwienie…Boniek ma to gleboko w dupie i wie ze zaden Stanowski/Borek mu tego nie wypomna bo im sie nie oplaca…i dlatego bedzie tylko gorzej

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

technojezus
technojezus

.

przyoda.jpg
robi2009
robi2009

„Jeśli ktoś jest słaby z geografii, podpowiemy, że poza nami pucharowy spokój mają już Albania, Andora, Armenia, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra, Estonia, Finlandia, Gibraltar, Irlandia, Irlandia Północna, Islandia (jej akurat nie widać na mapce powyżej), Kosowo, Liechtenstein, Łotwa, Malta, San Marino, Walia i Wyspy Owcze. ”

Jestem dobry z geografii i jak byk widać na mapie, że Albania jest na czerwono, znaczy albo gra dalej, albo to Wasz grafik jest słaby z geografii.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Z tego co pamiętam Ruch ograł Vaduz,

Michal Sz
Michal Sz

Rozwiązanie naszych problemów można znaleźć w innych krajach, gdzie też było coraz gorzej, choćby w Niemczech. Tyle że u nas kłopot jest w czym innym. Skoro klubami rządzą „spece” pokroju Mioduskiego, to jak tu wprowadzać jakieś sensowne rozwiązania? Trzeba by kluby do tego zmusić, narzucić jakieś odgórne wytyczne, bo inaczej raczej nikt się nie opamięta. A niestety nie zanosi się na to by ktoś z władz walnął pięścią w stół, dlatego jak zwykle skończy się pewnie na jałowym gadaniu, a za rok któryś klub odpadnie z Eskimosami.

JackGrand
JackGrand

Wszyscy ruchają, wszyscy ruchają ten kraj w środku Europy, gdzie ciągle samochody są kradzione a waluta to polski złoty.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

sandman
sandman

Daliśmy się omamić reprezentacji, pięknym stadionom i profesjonalnej realizacji transmisji. Na poziomie umiejętności, talentów jesteśmy w głębokiej czarnej. Sprowadzamy szrot z zagranicy zamiast szkolić swoich, nie szkolimy szkolących. Mamy gówienko w sreberku. I w końcu to się objawiło.

Voitcus
Voitcus

Byli wcześniej tacy, co mówili, że jest źle, to się z nich śmiano (nie mówię, że to o mnie).

Murphy
Murphy

sandman
Kto się dał omamić, to się dał.

qdlaty81
qdlaty81

fajnie się złożyło że jednocześnie kadra dała dupy na MŚ i kluby w pucharach bo niestety ale to jest właśnie obraz naszej piłki.
Bida z nędzą

FalszywyProfil
FalszywyProfil

szkolimy, tylko wszyscy najlepsi Polacy grają od nastoletniości za granicą. Tu leży główny problem.

theark
theark

Chciałbym nieśmiało zwrócić uwagę, że nasze kluby odpadały z drużynami wypchanymi po brzegi „szrotem z zagranicy”. Więc coś tu nie gra. Problem jest złożony i nie da się go łatwo rozwiązać. Pierwsza rzecz na jaką wypadłoby zwrócić uwagę to fakt dlaczego rok w rok nasze kluby są w tak beznadziejnej formie fizycznej o tej porze roku. To już zadanie dla Ekstraklasy i PZPN, które ustalają terminarz i zasady rozgrywek. Druga rzecz. Łatwo mówić, że powinniśmy szkolić i stawiać na młodzież. Smutne jest to, że nawet gdybyśmy mieli wielkie akademie piłkarskie to by gówno z tego było po w naszych specyficznych warunkach ekonomicznych i demograficznych mało kto decyduje się na poważne uprawianie sportu od najmłodszych lat (niewielkie rozwarstwienie społeczne, brak ludzi zdesperowanych by wybijać się poprzez sport – jak np. dzieci imigrantów w Zachodniej Europie czy USA).

orzem
orzem

„czy norweski Sarpsborg…”

Mieszkam w Sarpsborgu, pochodze z Gdanska i wiecie co… W zyciu bym nie pomyslal, ze predzej doczekam europejskich pucharow tu w Sarpie a nie w Gdansku, ktory ma TAKA infrastrukture, TAKI stadion i TAKIE pieniadze.

Dodam tylko, ze Sarpsborg ma 40 000 mieszkancow i ogolnie jest to dziura.

Nadszyszkownik Mineciarz
Nadszyszkownik Mineciarz

Jakie pieniadze? Lechia nie ma pieniedzy, ciagle opoznienia w wyplatach. Za ta praline pieniedzy powinna sie wziac kontrola skarbowa i CBA

Skandaloza
Skandaloza

tą mapkę to wyślijcie waszemu koledze Bońkowi ktoremu liżecie dupę w każdym wywiadzie jaka to nasza piłka jest wspaniała
i niech mi tu nikt nie pierdoli ze Boniek nic nie jest winien, bo to gówno prawda !!
bo idac takim tokiem rozumowania to kluby nie sa winne bo cos tam, Ekstraklasa nie jest winna bo coś tam, PZPN nie jest winne bo cos tam
TYPOWA KURWA SPYCHOLOGIA !!
nikt kurwa nie jest winien kazdy tylko sobie kabzę napycha a winnych nie ma !!

hds
hds

W czym zawinil Boniek, ze Legia, Lech, Jagiellonia i Gornik odpadly z pucharow? Wypisz kilka powodow bo nic mi nie przychodzi do glowy.

Michal Sz
Michal Sz

Tak pierdoli bez sensu, jak wielu tutaj, bo im się wydaje, że jak walną w Bońka to będą lepsi. Tylko konkretów jak zwykle żadnych nie ma. Kluby są same sobie winne, że ściągają gównianych zawodników, zatrudniają słabych trenerów, nie szkolą graczy i nie mają planu na przyszłość. Nikt ich do debilnych ruchów jakie wykonują nie zmusza.

Ale Boniek jako prezes PZPN mógłby spróbować zorganizować spotkanie z przedstawicielami klubów i władz Ekstraklasy, żeby wypracować jakieś konkretne rozwiązania na przyszłość. Wydaje się, że coś takiego jest potrzebne, prezesi i właściciele klubów ewidentnie nie wiedzą co robić i miotają się bez sensu, ale może wspólnie coś by im udało się zaradzić.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Krzysztof.Reperowicz
Krzysztof.Reperowicz

Kto odpowiada za szkolenia trenerów, tak na początek

qdlaty81
qdlaty81

Gadać to sobie można, idź pogadać z takim prezesem Sandecji, który wyrzuca trenera bo…nie chce wykonywać poleceń typu „ten ma grać”, po czym po odejściu trenera Sandecja spada z ligi.
Zacząć wypadałoby od zatrudnienia (i niestety raczej sprowadzenia) doświadczonych ludzi od budowania klubów i doświadczonych prezesów. Nasi to się znają na piciu wódy z Grzesiem Lato

Michal Sz
Michal Sz

Ja wiem o tym. Największym problemem w naszej piłce są skretyniali prezesi i właściciele, którzy nie mają pojęcia o prowadzeniu klubów. Dlatego, jeśli jakieś spotkanie w szerszym gronie nic by nie dało, trzeba by może zmusić ich do konkretnych działań. Tylko że nie ma kto tego zrobić. Takie błędne koło. Każdy woli tylko pierdolić bez podejmowania zmian.

qdlaty81
qdlaty81

każdemu preziowi zależy przede wszystkim…na własnej posadzie. jak klub zacznie dołować, to od razu zmienia trenera, żeby pokazać że coś robi.
a który klub skupiający się na rozwoju młodzieży nie zacznie w którymś momencie dołować? przecież właśnie to jest podstawowa cecha odróżniająca juniora od seniora – stabilność formy. Juniorzy mają cały czas huśtawki formy (jak i hormonów) więc jak akurat połowie składu się trafi dołek + dojdą kontuzje, to ciężko o zwycięstwa. A jak prezes nie zmieni trenera i nie daj boże się spadnie, to kibice będą wołać o nowego prezesa i…transfery.
I koło się zamyka. Ciekawe czy Mioduski w końcu zrozumie że podążanie ścieżką Cupiała to samobójstwo. Myślę, że w tym roku powinno do niego zacząć docierać. Inna sprawa to skąd wziąć te miliony na zbudowanie ośrodka i akademii…

Michal Sz
Michal Sz

Ja raczej zakładam, że Mioduskiego w naszej piłce niedługo nie będzie. Już narobił Legii problemów i sobie przy okazji też. Nie jest to nie wiadomo jaki krezus, dlatego teraz zacznie się zaciskanie pasa i próba odzyskania chociaż części tego co się władowało. No i szukanie chętnego do wsparcia inwestora. I dla niego, i dla Legii byłoby najlepiej, gdyby ktoś od niego odkupił ten klub, podejrzewam, że nawet gdyby miałby to być Józef Wojciechowski to raczej nikt by obecnie nie protestował.

Mnie to ciągle zastanawia jak ci ludzie budowali te swoje biznesy, skoro w piłce zachowują się jak zupełni głupcy? Można mówić, że piłka to specyficzna działka i ok, zgoda. Ale przecież też polega w dużej mierze na zarabianiu i wydawaniu kasy, jak we wszystkich firmach. Tymczasem kto się tego nie tknie traci rozum. Chyba jedynie Leśnodorski z Wandzlem wyszli na tym dobrze. Też się mylili, robili złe transfery i mieli pecha do ludzi, ale koniec końców zarobili i zostawili klub w dobrej sytuacji. Jeden przykład, ale pokazuje, że się jednak da. Ale żeby ktoś próbował z tego przykładu skorzystać? Gdzie tam, nie u nas.

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

No właśnie. Kto odpowiada za szkolenie prezesów? Boniek? Jeden z normalniejszych Rutkowski jest notorycznie jechany przez kiboli Lecha. Marzy im się przeinwestowanie, przesunięcie kasy z akademii na transfery, bankructwo i pewnie kupienie licencji od Warty. Ach jak, kurwa, było cudownie przed erą Rutków! Pasmo sukcesów.

Skandaloza
Skandaloza

szkolenie trenerow -zero (nie mamy zadnego porzadnego trenera Polaka)
szkolenie mlodzikow- zero (ostanie mistrzostwa U-21 dobitnie to pokazały)
szkolenie młodych dzieci -zero ( nie nastapila zmiana stylu zycia, dzieci wola siedziec przed kompem niz uprawiac sport)
budowanie boisk- zero (Orliki wybudował rzad nie PZPN)
Boniek potrafi tylko sprzedac bilety na Narodowy na Reprę i tyle.
Drugi bileter sie znalazł 🙂
wiec nie pierdol mi tu ze PZPN nie jest winien !!

hds
hds

Kto w Hiszpanii szkoli dzieci? Hiszpanski Zwiazek Pilki Noznej czy Barcelona i reszta klubow?
Kto wyszolil Guardiole na trenera? Hiszpanska szkola trenerow przy HIszpanskim Zwiazku Pilki Noznej?
Kto wyszolil Murinho na trenera? Szkola czy lata praktyki min. u Robsona w Barcelonie?
Boiska :D. PZPN ma je niby budowac? Gosciu przestan bredzic.
Czy to wina PZPN, ze Legia do dzisiaj nie ma boisk treningowych, ze laduje kase w transfery szrotu zamiast ladaowac kase w budowe Akademii i boisk?
Ty nie masz pojecia od czego jest PZPN.

Skandaloza
Skandaloza

aha czyli Robson siedział na ławce z Murinho i uczył go trenerki?
weź sie pierdolnij w łeb, jełopie !!

Michal Sz
Michal Sz

Daj sobie spokój z dyskusją z nim, on pieprzy takie bzdury, że to już śmierdzi prowokacją. Wszystkim najlepiej żeby zajął się PZPN, a reszta ma tylko zbierać owoce. Niech Boniek klubom boiska pobuduje, akademie i jeszcze zdolnych juniorów załatwia. No i niech pokaże prezesom klubów jak pieniądze wydawać, bo to przecież też jego wina, że Legia ma dziurę budżetową, nie zajął się tym w porę.

Skandaloza
Skandaloza

to moze niech zmienia nazwę z Polski Zwiazek Piłki Nożnej na
Polski Związek Sędziow i Przekrętów Piłkarskich albo
Polski Zwiazek Trenerow Nieudacznikow !!
w ostateczności na Polski Zwiazek Bileterow Narodowego 🙂

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Ja pomogę. Po pierwsze Boniek nie przekupił sędziów.

shav0
shav0

Wina jest po stronie klubów i władz Ekstraklasy w pierwszej kolejności. Nawet klubów najbardziej. Bo jak to możliwe że mamy tyle dużych klubów z tradycjami które grywały w pucharach nie raz i nie dwa i większość z nich wydawało górę pieniędzy na sprowadzanie szrotu z zagranicy a nie byli w stanie wybudować prawdziwej akademii albo chociaż porządnego kompleksu boisk treningowych z zapleczem. Kto im bronił ? Wisła sprowadzała swojego czasu wszystkich najlepszych i zajebiście dobrze płaciła a nie miała gdzie trenować i tak trwało to wiele lat. Reprezentanci Polski trenowali byle gdzie czy w parku. Dopiero ostatnie kilka lat kluby się za to wzięły jak Lech czy Jaga i w Lechu już gołym okiem widać efekty po transferach Kownackiego, Linetty, Kędziory a w kolejce już stoją Jóźwiak i Gumny. Następny będzie jakiś tam Klupś czy coś w tym stylu. Jeśli to samo co Lech robiła by Legia, Wisła, Lechia i np. Śląsk to mielibyśmy wysyp solidnie wyszkolonych młodych zawodników z całej Polski zamiast tony szrotu jak w Legii. Polska piłka klubowa to musi wstać w kolan zrobić inwestycje w boiska treningowe i za 5-10 lat będzie ok jeśli nikt tego nie spierdoli.

RM
RM

Szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać różnych rezultatów.

GrigorijKalmanawardze
GrigorijKalmanawardze

Ja się już nie będę pastwił nad polskimi klubami, trup leży i już się rozkłada, nie ma co go kopać, bo tylko chmury much się poderwą.
Jako okazjonalny fan piłki nożnej, mam kilka pytań do ekspertów, pewnie paru na tej stronie jest.
1. Rozumiem, że sytuacja finansowa Legii nie jest najlepsza, ale nie sądziłem, że jej kibice też biedują, tych kilkudziesięciu chłopców którzy dopingowali Legię nie stać nawet na jakieś koszulki, skoro cały czas pokazują się nago ? Z drugiej strony, jeśli nie mają na ubrania, to skąd mieli na transport do Luksemburga ? W prasie luksemburskiej też się nad tym zastanawiają, wysnuto teorię, że Legia zebrała bezdomnych na ulicy, przetransportowała ich wagonem towarowym do Luksemburga i kazała dopingować.
2. Dlaczego ci chłopcy krzyczeli, że policja jeb** będzie ? Nie rozumiem, dlaczego chcą uprawiać seks z policją z Luksemburga ? Raz, że jest tam pewnie mniej policjantów niż tych chłopców przyjechało, dwa, czy wszyscy ci chłopcy to homoseksualiści ? Nie wiem ile jest policjantek w Luksemburgu, ale podejrzewam, że jest tam mniej policjantów, niż tych biednych homoseksualnych chłopców.
3. Proszę jakiegoś eksperta o wyjaśnienie, dlaczego ci chłopcy krzyczeli „jazda z ku***”. Może to jacyś fani nocnych rajdów po mieście z paniami lekkich obyczajów na tylnim siedzeniu. Prasa luksemburska uknuła teorię, że są to grzeczni synowie, którzy chwalą się, że wożą na zakupy swoje matki, ale nie sądzę, by o to chodziło.
4. Zauważyłem, że za każdym razem jak ci chłopcy śpiewają „nie poddawaj się”, to ich drużyna się poddaje i przegrywa, dzieje się tak absolutnie za każdym razem, nie rozumiem, powinni śpiewać „poddaj się, nie kocham cię już”, wtedy drużyna powinna wygrywać wszystko jak leci.

Proszę o jakieś wyjaśnienia, bo mnie to nurtuje. Z góry dziękuję

qdlaty81
qdlaty81

Drogi Giorgio:
ad 1) wydaje się że bezdomni Luksemburczycy zostali obdarowani przez dumnych fanów z Polski koszulkami jedynego klubu, który został przez Dudenlange wyeliminowany z europejskich pucharów w ciągu ostatnich 60 lat – ładnie z ich strony, bezdomni w Luksemburgu będą elementem propagandy sukcesu F91
ad2) zgodnie z hasłem „za mundurem panny sznurem” kibice ległej to po prostu same pizdy, do tego muszą być widocznie bardzo brzydkie i napalone skoro lecą na spoconych luksemburskich policjantów;
ad 3) patrz punkt 2. rozebrane kurwy z trybun ległej zachęcały luksemburskich policjantów do stosunków płciowych z nimi samymi, przecież to jasne jak słońce;
ad 4) myślę że to mogło dotyczyć jakiegoś zdesperowanego policjanta który zdecydował się poruchać ale się w trakcie porzygał i nie skończył…
Mam nadzieję że się okazałem pomocny
Pozdrawiam

emperor
emperor

1. Wejście w piłkarską dorosłość roczników 1990-2000 czyli z największego spadku poziomu szkolenia w Polsce (dalej nie rozumiem, czemu np. Serie A tak chętnie kupuje Polaków i oni nie wyglądają źle, to jedyne pocieszenie).
2. Przegrzanie koniunktury przed ME i potem finansowa zapaść w zasadzie wszystkich klubch, przez co szrot sprowadzany do PL jest jeszcze bardziej szrotem
3. Ale nie potrafię zrozumieć jak Legia majac oficjalnie budżet na poziomie 30-40 milionów euro (tego rozumiem Mioduski nie zdementował) może ściągać za taką kasę takich patafianów.
4. Ale Lech też miał spory budżet, Lechia czy Cracovia okresowo też i nic z tego nie ma polska piłka. Długofalowo.
5. Ale mam pocieszenie. Kolejny kontrakt telewizyjny pobije następne rekordy…

skttr
skttr

..tak, i przepalone zostanie jeszcze większe siano.

Forbrich-Barber
Forbrich-Barber

Legia nie ściąga szrotu. To po prostu Ci zawodnicy stają się szrotem po ubraniu koszulki Legii. Pamiętasz Trickovskiego? No to ten wyśmiewany skrzydłowy całkiem fajnie radzi sobie na Cyprze (poziom pewnie porównywalny co ESA) a w eliminacjach pucharowych strzelil 6 goli w 4 meczach.

To jest kwestia tego, że u nas nie ma stabilnego budowania drużyny. Wymienia się po pół składu, daje się pół roku trenerowi i z tego mają być wyniki na skalę europy. Tak się nie da. Skoro nie stać nas na zawodników za 10 baniek euro, to trzeba postawić na ogarniającego trenera, na stały skład ludzi i dać im pracować sezon czy dwa. Efekty na pewno nie będą grosze, ale za to będzie taniej.

Ja tylko przypomnę jakim składem Legia ogrywala Celtic – co prawda był to słaby Celtic, ale Legia grała wtedy na prawdę ladnie. Oto skład:
Dusan Kuciak – Łukasz Broź, Jakub Rzeźniczak, Inaki Astiz, Tomasz Brzyski – Michał Żyro, Ivica Vrdoljak, Tomasz Jodłowiec, Michał Kucharczyk, Miroslav Radović – Ondrej Duda
No jakościowego szału nie ma.

Wiesz co różni tych piłkarzy od obecnych? Każdy poza Dudą miał rozegrany cały sezon w barwach Legii. Duda grał tylko wiosnę. A taki Kuchy, Rado, Ivica, Astiz, Rzeźnik (czyli połowa składu) mieli na koncie po kilka sezonów. I to powinna być droga dla naszych klubów. Grajmy jednym składem i próbujmy nadgonić braki w jakości, zgraniem i organizacją drużyny. Na piłkarzy którzy przyjdą i zaczną od razu dobrze grać zwyczajnie nas nie stać.

howardwebb
howardwebb

Dobrze napisane. Niestety właściciele klubów wyglądają na takich co nie mają czasu/cierpliwości na odpowiedzialne budowanie drużyny. Można powiedzieć, że są roszczeniowi… Chcą na już, na teraz. A te drużyny wyglądają jak przepakowany bagaż, który nie mieści się w lufciku i zamiast spokojnie wszystko poukładać to wpycha się na siłę.

qdlaty81
qdlaty81

właśnie Jaga wygląda na w miarę racjonalnie zarządzaną. I w mnie Korona (jak na ich możliwości czyt. budżet).
A jeśli chodzi o właścicieli to wystarczy popatrzeć na Arkę i Dominika Midaka. Ojrzyński osiągał super wyniki jak na potencjał zespołu, a i tak został zwolniony, bo brzydko grali (nieważne że w klubie były takie ogóry że mogłyby się w 1. lidze nie utrzymać). Takie numery to tylko w Realu (zwolnienie chyba Capello po zdobyciu tylko mistrzostwa) i Ległej (wyrzucenie trenera w momencie gdy klub jest liderem ligii).
Oczywiście życzę Smółce powodzenia, pytanie czy zarządowi Arki wystarczy cierpliwości bo z tego gówna ulepić coś ładnie grającego i osiągającego wyniki łatwo nie będzie

irman
irman

Nie jestem kibicem Legii więc niespecjalnie pamiętam, kto i kiedy tam grał. Ale tym składem z Celticem mnie zaskoczyłeś. Rzeczywiście dupy nie urywa, a grali chyba wtedy najlepiej od czasów ITI (co prawda długo to nie trwało:)).
Uczyć trzeba się od najlepszych. Popatrzcie na najlepszą trójkę La Liga. Przecież w Atletico, Barcelonie i Realu trzon drużyn od lat jest ten sam. Oczywiście co sezon robi się kilka transferów, z tych transferów z 2-3 gości wskakuje do pierwszego składu ale absolutnie nie ma mowy o żadnych cosezonowych rewolucjach itp. Trenerzy dostają zwykle też z 2-3 lata na wdrożenie własnej filozofii. No i efekty chyba są.
Oczywiście u nas dochodzą kwestie ucieczki piłkarzy do lepszych lig, co zawsze będzie problemem (a tego w Barcy czy Realu raczej nie ma:)). Ale ze świecą szukać przypadku w którym trener dostaje co najmniej dwa sezony przy utrzymaniu podobnego składu drużyny. Wydaje mi się wręcz, że od lat takiej sytuacji w czołówce „ekstraklasy” nie było. Wyniki mocno ponad stan jeśli chodzi o budżet robi Jagiellonia, a właśnie ona może być przykładem względnej stabilizacji. Probierz trenowałby pewnie do tej pory, gdyby nie jego własna decyzja o zmyciu się z Podlasia. Mamrot też pewnie dostanie czas co najmniej do końca tego sezonu. No i jakoś to działa.

qdlaty81
qdlaty81

100% racji
do tego dochodzą transfery z wysokimi kontraktami typu Chukwu, Necid, Eduardo, Pasquato itp., którym nigdy nie została dana szansa na pokazanie się. Nie wiem dlaczego w Polsce prezesi i trenerzy liczą, że nowy piłkarz zaaklimatyzuje się natychmiast i zacznie od razu prezentować szczyt możliwości bez poznania języka, zespołu, zgrania itd. Pół roku i 3 występy od pierwszej minuty to zdecydowanie za mało.
Przecież taki Necid to w miarę uznany w Europie zawodnik, tylko trzeba mu było dać grać.
To samo się zresztą tyczy uzdolnionych młodych, Wisła Kraków zdobyła w którymś momencie mistrzostwo Polski juniorów wygrywając z Cracovią w finale chyba z 9:0. Z tego zespołu ani jeden zawodnik nigdy nie stanowił trzonu Wisły. Próbowali w kilku meczach Zająca i Urygę, ale nigdy na poważnie na nich nie postawili. Większość oddali za bezcen po niższych ligach, ewentualnie ekstraklasie.
To na chuj im ta akademia jak nie mają systemu szkolenia?! Przecież akademia ma być po to, żeby dostarczać piłkarzy do kadry A, a potem ich sprzedawać z zyskiem. Więc albo trzeba selekcjonować i szkolić na tyle dobrze żeby Ci piłkarze się nadawali do pierwszego składu, albo zamknąć to w pizdu.
Wisła nadal się sądzi o zaległe wynagrodzenia z czasów Cupiała, a jakby wtedy te pieniądze wydać na wynagrodzenia dla trenerów młodzieży, to dziś byłaby kolebka talentów.
Ech. szkoda gadać

Forbrich-Barber
Forbrich-Barber

Necid był pomyłka z punktu widzenia taktycznego. W tamtym czasie Legia nie grała wrzutek, nie było odpowiednich skrzydłowych. Na skrzydłach biegali chyba Radovic i jakiś inny ofenswyny pomocnik bardziej pasujący do środka pola.
Ja powiem tak: jeśli piłkarz grać potrafi, a drużyna ma trzon to wskoczy i będzie grać od razu. Tyle, że u nas nie ma nigdzie trzonu, a i tak się oczekuje że transfery są panaceum na wszystko.
My w ogóle tak narzekamy na zagraniczny szrot i bananowy zaciąg, no ale ciągle się słyszy pośród kibiców że trzeba wzmocnień! Nikt nie powie, że trzeba czasu na zgranie, że trzeba aby trener pomógł obecnym zawodnikom wejść na wyższy poziom. Nie, ludzie chcą działać jak w FMie. Jest luka to się ją zasypuje innym graczem. Jak się wyda więcej to będzie lepszy zawodnik, jak mniej to gorszy. A życie to nie gra. Czasem lepiej zagrać tym co jest, ale wyciągnąć z tego czegoś maksa. Tyle że władze klubów działają nerwowo, bo wiedzą że jak spadną z ligi to kasa się kończy. Wzrostowi poziomi nie sprzyja też obecny system rozgrywek.
Ok jest więcej meczów o stawkę – ale czy mecze o stawkę, w naszej ESA to jest wzrost poziomu czy spadek? Ja oglądając mecze Lecha, Legii, Wisły czy Jagi między sobą to widzę najgorszą kopaninę. Paradoksalnie najfajniejsze mecze to te o pietruszkę, taka Korona za Bartoszka np kiedy nie grali już o nic.
Dlatego ja uważam, że potrzeba więcej meczów o pietruchę, aby kluby ze środka, w końcówce sezonu mogły budować kadrę na następny sezon. Wpuścić młodszych, ograć ich trochę. Dziś nie ma czasu na ogrywanie rezerwowego, bo można tym stracić miliony. To jest też lipa.

InfluencerOpinii
InfluencerOpinii

Wszyscy wiedzą, że będzie chujowo, ale tylko Weszło się onanizuje i nakręca na wynik, którego nie będzie i na grę, w której stylu i pasji niestety nie będzie. Ile można… już mędrców w komentarzach rzucających „zaorać ligę”, „Ekstraklasa to dno”, „zlikwidować”, „niech zarabiają średnią krajową” jeszcze jakoś można wytłumaczyć, ale jak tłumaczyć ludzi teoretycznie nazywających się dziennikarzami? Zero pomysłów na zmianę, tylko grillowanko, no bo przecież to jest klikalne. A za chwilę pełna zachowawczego pisania relacja z meczu ŁKSu (żeby się nadredaktor Olkiewicz się pocieszył) albo Cracovia – Zagłębie L. (bo przecież opisywać trzeba…). Dzieci, czas się czymś innym zająć, a nie co roku się wydurniać.

skttr
skttr

Potrzeba MNIEJ pieniędzy dla ligi. Staliśmy się sanatorium, jakim swego czasu było Zagłębie (gdy spadało z Eklasy) – dobrze płatnym przytułkiem dla cieniasów i leni bez ambicji z zagranicy, lub też środowiskiem deprawującym zarobkami młodych Polaków. Poziom zarobków vs. poziom sportowy powoduje, że mało kto grający w lidze ma jakąkolwiek ambicję, a z drugiej strony trafia do nas na kontrakt życia tak wielu słabiaków, że dziwnym nie jest, że kisną w tej lidze jak tylko długo się da. I są ogrywani przez egzotyczne ligi, w których płaci się z 5 razy mniej, piłkarze są podobnie słabi albo i słabsi, tylko wiedzą o co walczą, bo chcą iść w górę, zarabiać więcej.

Zobaczcie ile trwałego za pieniądze z C+ zbudowały kluby w naszej lidze? Inwestycje w bazę i szkolenie poczyniły tylko Lech i Zagłębie. Coś tam teraz ruszyło w Jagiellonii i Cracovii. Coś tam ma Legia. Reszta nie wydała nawet złotówki na poczet budowy swojej przyszłości, bo woli wydawać 20k euro/msc dla jakichś randomowych Słowaków etc. Zamiast ściąć wynagrodzenia co najmniej o połowę, a za oszczędzone pieniądze szkolić trenerów juniorów, budować boiska dla młodych, inwestować w szkolenie maksymalnie dużo. Taki Górnik, którego bieda przymusiła do grania 20-latkami z Polski, wynik w pucharach zrobił równie chujowy jak Legia, w lidze miejsce ma podobne, gra aktualnie równie daremnie. Ale za to koszt utrzymania tej drużyny to ułamek tego, co wydaje Legia. A tam przynajmniej ci młodzi zapierdalają. z czasem z jednego czy dwóch będą ludzie. I to jest kierunek, który powinny obrać WSZYSTKIE kluby w Polsce poza 3-6 najlepszymi/najbogatszymi. Reszta co bieduje, powinna zatrudniać niemal wyłącznie młodych Polaków i lądować cały hajs w szkolenie. Tylko to może podciągnąć długofalowo naszą piłkę do góry. Bo kolejny, większy kontrakt telewizyjny to będą tylko nowe pieniądze do przepalenia.

qdlaty81
qdlaty81

mam dokładnie takie same spostrzeżenia. Mioduski opowiadał, że w ległej tak nie można (ogrywać juniorów), bo legła ma się co sezon bić o mistrzostwo… Tyle tylko że ci ściągani za naprawdę duże pieniądze jak na przeciętnego obywatela piłkarze, prezentują praktycznie taki sam poziom jak znalezieni przez Górnika zdolni Polacy, pozostaje kwestia ich ogrania.
Nie kumam po co legła ściągnęła Michalaka, skoro chłopak nie gra. Nie widzę, żeby Dominik 1milion euro Nagy albo Kasper kilkaset tysięty euro rocznie Hamalainen grali lepiej niż Konrad pewnie ze 60k euro rocznie Michalak. Nie sądze, żeby którykolwiek z piłkarzy Phillips, Pasquato, Remy, Antolic był lepszy od Szymona Żurkowskiego itd itp.
Bayern Monachium też powraca do strategii: stawiamy na najlepszych Niemców, bo mu się koncepcja zespołu rozjechała.
W ległej na razie nie ma zespołu, trenera, wyników, zarządzania… Jakby to Kononowicz skwitował – Nie ma niczego.
A jak nie ma niczego, to dlaczego to aż tyle kosztuje…?!

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

MaciekGKS
MaciekGKS

Poki nie zmienia systemu rozgrywek z jesien-wiosna na wiosna-jesien to nic sie nie zmieni.

Krzysztof.Reperowicz
Krzysztof.Reperowicz

I koniecznie muszą grać Nowy Rok

Laguna
Laguna

Wyrywkowe fakty pod tezę. Celem startujących w pucharach jest gra w fazie grupowej, nie dojście do 4 rundy. Dajcie artykuł po zakończeniu kwalifikacji do LM i LE, uwzględniając wyniki federacji z 5-letniego okresu. Wtedy będzie wiadomo dokąd zmierzamy i gdzie jesteśmy. Zachowajmy dystans.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

michalszostak
michalszostak

Na chuj usuwali te dzielenie punktów?

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Poznaniak
Poznaniak

To wlasnie wy skopaliscie dupe polskiej pilce Do obecnej sytuacji doprowadziło zlikwidowanie wszelkiej konkurencji w ekstraklasie tylko po to azeby jeden zespol byl hegemonem I macie kurwa wasza mac wyniki Wchodzenie do dupy komunistycznej wladzy a potem coraz to lepszym zarzadom usprawiedliwianie patologii i pilkarskich zboczen Tam gdzie obecnie nie ma oligarchów a byly wczesniej tzw CSKA to jest jedna wielka pozoga Wiecie o tym dobrze i nieudawajcie rozpaczy i nie pierdolcie ze zle czujecie sie w tej otchlani Dla was zawsze liczyla sie Legia i nic poza tym Niech sie liczy kurwa i teraz i niech wszystko zawali sie z jeszcze wiekszym hukiem Jestem za Gdzie sa wasze zasrane filozofie i wasze poglady Manie wielkosci i pycha maluczkich To wszystko jest razem z wami w czarnej dupie Od przyszlego sezonu dotarcie do fazy grupowej LM bedzie tak utrudnione ze mamy z glowki na nastepne lata

Nie chcę się czepiać, ale...
Nie chcę się czepiać, ale...

2018 tp nie był rok dla polskiej piłki

Spektakularny
Spektakularny

No i nasza liga jest wlasnie na poziomie dolu 4 dziesiątki uefa

Yarek
Yarek

Wiele osób zna się na piłce nożnej lepiej lub gorzej, ale w mojej skromnej ocenie powinno się budować skład z myślą o walce w europejskich pucharach już zimą. Nawet jeśli zostaną ściągnięci piłkarze zagraniczni, to mają wtedy czas na zgranie się z resztą drużyny. Dla przykładu gdyby Tiba i Amaral dołączyli do składu Lecha w styczniu lub lutym, to patrząc jakie obaj mają możliwości zespół miałby szansę lepiej się zaprezentować. Oczywiście był inny trener i tak dalej, ale budowanie składu po sezonie na grę w europejskich pucharach (eliminacjach do nich póki co) widać, że kompletnie się nie spisuje. Jagiellonia grała całkiem przyzwoite mecze ale drużyny z większymi możliwościami finansowymi takie jak Lech czy Legia powinny zaczynać wcześniej budować skład na puchary. To tylko luźne przemyślenia, ale takie podejście mogłoby się sprawdzić.

jakibic
jakibic

Ale kolega Boniek ma się dobrze, redaktorze ? I oczywiście kolega Woźniak również ? Co za wspaniały duet. No teraz to już musimy ruszyć. A później się dziwią (oprócz Bońka i Nawałki), że jest fatalnie

okrutnik
okrutnik

Decydenci polskiego futbolu decydują ile i na czym zarobią , a polski futbol mają w dupie .

Kielbi
Kielbi

Gdyby było dobrze to by nas tu tyle nie było w komentarzach, wiadomo że hejt lepiej wchodzi 🙂
Czyniąc krótką długą historię, więcej reform o młodzieżowcach, więcej zakazów sprowadzania zawodników z poza UE, większe pensje dla piłkarzy, więcej ściągania „celebrytów” dla których w miarę poważne granie zakończyło się kilka lat temu (zaciągi Legii 30+) lub nigdy się nie zaczęło (Kapustki które zaraz wrócą jako gwiazdy bo się dzielnie odbiją od poważnej piły czy Janoty i inne podobne które już wróciły bo się odbiły). Tak róbmy dalej to samo i spodziewajmy się innych efektów, Albert Einstein wraz z swoim twierdzeniem dalej na czasie.

Buldożer Janusz
Buldożer Janusz

Zmiencie Albanię na szaro bo jest cały czas na czerwono, a kosztem Gruzji wypadli z karuzeli.

lupi45
lupi45

Przeczytajcie sobie na futbolfejs artykuł MOCNE TEZY o tym jak Rostkowski walczy z patologia w Polskiej kopanej, oraz z Bonkiem i pzpn, co tam się dzieje. Wtedy przestaniecie się łudzić że to się zmieni. To nie żadne wymysły, tylko fakty. Mój brat był sędzią piłkarskim i tylko dlatego nie doszedł wysoko bo nie poszedł na układy. A jeszcze dwa lata temu proponowali mu żeby został delegatem z ramienia pzpn. Po prostu się z tego bagna wycofał. Nie zmieniło się wiele od czasu jak Lato był prezesem pzpn. Teraz jest wiadomo kto i wszystko trzyma w garści. Dziennikarze, sędziowie, wszyscy siedzą w dupie u Zibiego. Tak naprawdę nic oprócz pijaru nie robi się z naszą piłka. Ważne są dobre posadki i żeby kasa się zgadzała. A jak się pojawi ktoś kto ma pomysł, to szybko jest kasowany. Zobaczycie jak reprezentacja będzie dostawała w dupe. Nawalce się trafiło pokolenie w formie, plus Lewy, oraz dobre losowania, nic więcej.

Sven665
Sven665

„Jeśli ktoś jest słaby z geografii, podpowiemy, że poza nami pucharowy spokój mają już Albania, Andora, Armenia, Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra, Estonia, Finlandia, Gibraltar, Irlandia, Irlandia Północna, Islandia (jej akurat nie widać na mapce powyżej), Kosowo, Liechtenstein, Łotwa, Malta, San Marino, Walia i Wyspy Owcze.”

Chyba u was też słabo z geografią skoro Albanie zaznaczyliście na czerwono 😉

Szyderca
Szyderca

Dla lemingów jeszcze podpowiedź, że te białe na mapie to morza i ocean.

MuchyZNosa
MuchyZNosa
bart007
bart007

Powtorze to po raz kolejny. Ryba psuje sie od glowy lub jak kto woli glowa psuje sie od gory. Dlaczego polski kopacz ekstraklasowy jest az takim beztalenciem ? Czy dlatego ze sam od siebie nie wymaga ? Rowniez. Ale glownie dlatego ze jakosci nie wymaga od niego jego pseudo-trenerzyna ! Dlaczego tak sie dzieje ? Ano dlatego ze ich prezes ma w dupie wszystko poza wynikami ! Jedyne czego wymaga to awans, utrzymanie, okreslona liczba pkt. ale juz nie jakosc, plynnosc gry, ograniczenie chaosu, itd. W polskiej lidze partactwo jest po prostu dopuszczalne i tolerowane. Na calym swiecie zdarza sie kazdemu zle przyjasc czy podac, jednak liczba tego typu zachowan w polskiej lidze stoi na zatrwazajaco gigantycznym poziomie. A zeby cos pograc w pucharach to jeszcze trzeba miec w sobie cos takiego jak pzawdziwe ambicje europejskie. Polski kopacz i trener poza nielicznymi wyjatkami takowych nie posiada. Oni sa zwyczajnie zainteresowani tkwieniem w tym gownie zwanym ekstraklasa, gdzie zeby zarabiac niezla kase i przez lata utrzymywac sie na powierzchni nie potrzeba zbyt wiele do zaoferowania. Jest to w zasadzie liga amatorska z absolutnie nieadekwatnymi zarobkami i infrastruktura stadionowa.

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Zapomnieliście jeszcze o BVB w tej groteskowej wyliczance – też nas oklepali, że aż miło!

Staszek Anioł
Staszek Anioł

Ale nie w dwumeczu.

StalinMourinho
StalinMourinho

Niech poLegła założy biuro podróży „Euro-wpierdol Tours” – z flagową wycieczką po wszystkich mieścinach, gdzie polskie piłkarzyny dostąpiły piłkarskiego gang-bangu. Przewodnicy : Mateusz Borek i Kowal. W autokarach, w trakcie podróży, będą wyświetlane na monitorach popisy naszych grajków. Catering załatwi Gesslerowa, a napitki wszelkiego rodzaju Stanislaus Lewus. To jedyna szansa dla wsiawiaków na dopięcie dup i budżetu.

DAWIDxyz
DAWIDxyz

BLA BLA BAL … i co ? NiC ! i tak nic sie nie zmeni

Weszło
28.10.2020

Hattrick, którego nie było. Sztuka przegrywu im. AlVARo Moraty

Przeciwnicy VAR-u są dziś gatunkiem niemal nieistniejącym, ale czujemy, że po dzisiejszym wieczorze ich populacja wzrośnie przynajmniej o jedną osobę. Będzie nią Alvaro Morata, który zamiast skompletować hattricka w Lidze Mistrzów przeciwko Barcelonie, trzykrotnie był bramek pozbawiany, po konsultacji sędziego z wozem. W pewnym momencie zaczęliśmy już nawet obawiać się o stan psychiki napastnika Juventusu. […]
28.10.2020
Hiszpania
28.10.2020

Niedociągnięcia są, ale Barcelona wreszcie wygląda przekonująco

Wiatr zmian w Katalonii jest doskonale wyczuwalny. Dymisja Josepa Marii Bartomeu to oczywiście wiadomość miesiąca niezależnie od tego, jak ułożyłyby się losy niedawnego El Clasico oraz meczu z Juventusem. Ale za odejściem znienawidzonego prezydenta klubu idzie coś więcej. Barcelona jeszcze nie zawsze, jeszcze nie w każdym meczu, ale coraz częściej zaczyna wyglądać jak drużyna. Dzisiaj […]
28.10.2020
Weszło
28.10.2020

Zaczęło się spokojnie, a potem pojawił się Rashford. Manchester United miażdży RB Lipsk

Trzeba przyznać, że nie zanosiło się w tym meczu na pogrom. Spotkanie Manchesteru United z RB Lipsk długo toczyło się w spokojnym, fragmentami wręcz sennym tempie. A potem na boisku pojawił się Marcus Rashford i zafundował defensorom niemieckiej ekipy bardzo bolesne przebudzenie. Angielski napastnik kolejny raz został bohaterem „Czerwonych Diabłów” w Champions League i swoim […]
28.10.2020
Weszło
28.10.2020

Kolejny mecz Lecha w pucharach i inne atrakcje – czwartek z Weszło.FM

Lech Poznań przystępuje do kolejnej rywalizacji w Lidze Europy, więc ten temat zdominuje nasz poranek. Ponadto – w „Dwójce bez Sternika” także echa środowej Ligi Mistrzów. W naszej porannej audycji usłyszycie Maję Strzelczyk i Wojtka Pielę. O 10:00 antenę przejmą tematy olimpijskie. Dariusz Urbanowicz zaprosi na „Kierunek Tokio”. W południe na antenie WeszłoFM – „Stacja […]
28.10.2020
Weszło
28.10.2020

PSG ma komplet oczek, Basaksehir poczucie, że było blisko. Czyli Turcy by się zamienili

Mimo porażki w pierwszym meczu, PSG było murowanym faworytem starcia z Basaksehirem. Turcy też polegli w premierowej kolejce, a na dodatek musieli mierzyć się z jednym z najgroźniejszych ataków świata. Tylko, że dzisiaj Neymar, Mbappe i Di Maria byli groźni niczym pies Bolca w “Chłopaki nie płaczą”. Nie można jednak całego meczu sprowadzić tylko do […]
28.10.2020
Weszło
28.10.2020

Starcie „kanapkowych osiłków” dla Lechii

Wisła Kraków i Lechia Gdańsk mogły do tej pory uchodzić za takich szkolnych osiłków, którzy znęcają się tylko nad słabszymi. I jedni, i drudzy ogrywali beniaminków, ale gdy przyszło mierzyć się z kimś silniejszym, był często kłopot, żeby ugrać choćby punkt. No i dzisiaj mieliśmy okazję sprawdzić, kto ma trochę więcej krzepy i jednak potrafi […]
28.10.2020
Weszło
28.10.2020

Jeremy Wisten. Cierpienie w ciszy

„Nie znoście cierpienia w ciszy, porozmawiajcie z ludźmi, kiedy czujecie się ze sobą źle”. Te słowa idealnie oddają nastrój, jaki towarzyszy po śmierci 17-letniego Jeremy’ego Wistena, byłego piłkarza akademii Manchesteru City. Nastolatek odbiera sobie życie. Dlaczego? Nie radzi sobie z marzeniami, które legły w gruzach. Gonił za marzeniem, napotkał problemy, miał przecież wsparcie rodziny. Dlaczego […]
28.10.2020
Weszło
28.10.2020

Prokuratura przedstawia zarzuty. Czarne chmury nad Cezarym Kucharskim

Wrze w sprawie Cezarego Kucharskiego. Czarne chmury zbierają się nad jego głową. Wczoraj zatrzymanie, zdjęcie z charakterystycznym czarnym paskiem na oczach, dzisiaj komunikat Prokuratory Regionalnej, przedstawiający bardzo konkretne zarzuty wobec byłego piłkarza i menadżera. A wszystko wokół sprawy konfliktu z Robertem Lewandowskim. Wczoraj szeroko pisaliśmy o regularnej wojnie między Cezarym Kucharskim a kapitanem reprezentacji Polski, […]
28.10.2020
Anglia
28.10.2020

Ilu zawodników na jedną pozycję powinien mieć wielki klub?

Rzadko kiedy w historii futbolu możemy bez trudu odnaleźć tak wyraźny punkt przełomowy. Często jakieś zmiany, wzloty jednych drużyn, upadki drugich, to skomplikowane i długotrwałe procesy. Z Virgilem van Dijkiem w Liverpoolu jest zupełnie inaczej. Dopóki go w Liverpoolu nie było, Juergen Klopp biegał od linii do linii wściekając się na niefrasobliwość linii defensywnej. Odkąd […]
28.10.2020
Weszło
28.10.2020

Sędzia czy obrona Tychów – nie wiemy, kto był dzisiaj gorszy

Całkiem ciekawy mecz pierwszej ligi na liście rzeczy, których spodziewaliśmy się w środę o godz. 13, stał gdzieś pomiędzy hiszpańską inkwizycją i zwycięstwem Marcina Najmana przez nokaut. A jednak, w erze wirusowej jest to możliwe, bo przecież kiedyś trzeba nadrabiać zaległości. Dzisiaj nadrabiali je piłkarze Radomiaka i GKS-u Tychy. Widowisko było całkiem niezłe, ale jak […]
28.10.2020
Hiszpania
28.10.2020

Wszystkie grzechy Bartomeu. Dlaczego prezydent Barcelony musiał odejść?

Nieudolność działań na rynku transferowym, zadłużenie klubu, konflikt z największymi gwiazdami, afera związana z działalnością w mediach społecznościowych, oskarżenia o korupcję. To tylko część z zarzutów stawianych Josepowi Marii Bartomeu przez fanów Barcelony. Prezydent katalońskiego klubu wczoraj ostatecznie podał się do dymisji. A kibice mogli sobie jedynie powiedzieć: nareszcie! ***** Od dłuższego czasu fani Barcelony […]
28.10.2020
Blogi i felietony
28.10.2020

Jak co środę… JAKUB OLKIEWICZ

Wczoraj na Weszło ukazał się artykuł o skandalicznym zachowaniu rodziców podczas meczu 14-letnich chłopaków z Ząbkovii. Jak zwykle swoje musiał wysłuchać sędzia (ślepak jebany), ale także i zawodnicy (włóż mu, kurwa, tę nogę). W tym wypadku w roli wymagających nauczycieli wystąpili rodzice, ale raz na jakiś czas piłkarski internet żyje też najróżniejszymi wypowiedziami trenerów. Od […]
28.10.2020
Weszło
28.10.2020

William Remy pracuje nad zbiorową odpornością w Legii

Legia Warszawa dotychczas nie zaliczała się w Ekstraklasie do klubów najbardziej dotkniętych koronawirusem. Pojedyncze przypadki się zdarzały, ale nigdy nie było paraliżu czy masowych wyników pozytywnych jak w Pogoni Szczecin i kilku innych zespołach. William Remy najwyraźniej uznał, że pora to zmienić i im szybciej Legia jako drużyna nabierze zbiorowej odporności, tym lepiej.  Francuz oficjalnie […]
28.10.2020
Weszło
28.10.2020

United – Lipsk. Drugi hit wieczoru starciem o wyjście z grupy?

Jeśli masz w grupie PSG, możesz się spodziewać, że miejsce do awansu jest tylko jedno. Dlatego mecz Manchesteru United z RB Lipsk będzie miał podwójną stawkę. Każde potknięcie może oddalić jednego z zainteresowanych od 1/8 finału Ligi Mistrzów, więc motywacja do wygranej będzie podwójna. Typujemy drugi dzisiejszy hit wieczoru w Superbet! Manchester United – RB […]
28.10.2020
Weszło Extra
28.10.2020

Nie musisz być kimś za wszelką cenę. Każdy sam sobie koloruje świat

Do czego w szatni Cracovii przydaje mu się język holenderski? Czy Polacy są zakompleksieni? Jak szybko wydorośleć, kiedy jako nastolatek wyjeżdżasz do obcego kraju? Co inni bramkarze w Bredzie mówili o Łukaszu Fabiańskim i Przemysławie Tytoniu? Jak znosi rozłąki z dziewczyną? Dlaczego za cel postawił sobie rozegranie stu spotkań w piłce seniorskiej do dwudziestego trzeciego […]
28.10.2020
Weszło
28.10.2020

Ligowe zaległości w Krakowie. Wisła zremisuje z Lechią?

Paradoks ligi w trakcie pandemii? Nadrabiasz zaległe spotkanie i dołączasz do czołówki. Wisła Kraków, jeśli dziś wygra, będzie dwa punkty za trzecim zespołem w tabeli, a przecież dopiero co miała poważny kryzys. Lechia Gdańsk? Ona byłaby już tylko punkt za Zagłębiem Lubin. To będzie ciekawa środa z Ekstraklasą, mimo że czeka nas zaledwie jeden mecz. […]
28.10.2020
Weszło
28.10.2020

Czy każde ciągnięcie w polu karnym jest faulem?

Namnożyło nam się ostatnio rzutów karnych, które w normalnych okolicznościach nie byłby odgwizdywane. Ale mamy VAR, więc sędziowie częściej wskazują na wapno. Doszliśmy do momentu, gdy wykształciły się karne ery wideoweryfikacji. Czy to słusznie? To pewnie temat na osobną analizę. My – jak co tydzień – siadamy do Niewydrukowanej Tabeli. I w tym tygodniu nie […]
28.10.2020
Niemcy
28.10.2020

Był liderem, stał się problemem? „Nie możesz mieć takiego kapitana jak Marco Reus”

Jedenaście bramek i pięć asyst w poprzednim sezonie Bundesligi. Kolejna poważna kontuzja, po której trudno wrócić na właściwe tory. Już po samych liczbach widać, że Marco Reus ma za sobą dość przeciętny czas w Borussii Dortmund. Na starcie bieżących rozgrywek Lucien Favre regularnie sadza 31-latka na ławce rezerwowych i korzysta z niego wyłącznie w końcówkach […]
28.10.2020