Kiedy w polskim klubie ktoś gasi światło – a polska piłka zjadła zęby na takich historiach – oznacza to zwykle smutny upadek zasłużonej marki. Do podobnej sytuacji doszło zresztą także w stolicy zachodniopomorskiego, gdy po sezonie 06/07 naszpikowana Brazylijczykami drużyna spadła z ligi, a później zwyczajnie się rozwiązała. Pogoń Szczecin, a w zasadzie to Pogoń Szczecin Nowa, odbudowywała się od czwartej ligi. W sobotę po raz drugi w swoich dziejach zgasiła światło. Tym razem nie oznaczało to spektakularnego bankructwa klubu. Oznaczało to wejście w zupełnie nową erę.

Pogoń gasi światło. Jak wyglądało otwarcie szczecińskiego stadionu?

Pogoń Szczecin. Relacja z otwarcia stadionu

Polscy kibice oglądający z trybun ostatni mecz Ligi Narodów byli zachwyceni grą świateł, jaką zaprezentowano na stadionie w Cardiff. Jeszcze wcześniej zaczęły docierać do nas obrazki iluminacji, które przygotowało dla swoich fanów amerykańskie Charlotte FC. – Nie byłem nigdy na finale Ligi Mistrzów, ale tak właśnie go sobie wyobrażam – mówił nam Kamil Jóźwiak, gdy odwiedzaliśmy go w Stanach Zjednoczonych tworząc treści dla „Kwartalnika Sportowego”. Po tych bodźcach polscy kibice w naturalny sposób zaczęli się zastanawiać, dlaczego u nas jeszcze nikt nie zrobił czegoś podobnego. Przecież mamy świetne stadiony. Na frekwencję mimo wszystko nie możemy narzekać. Na futbol łoży się ogromne pieniądze, kluby na wiele sposobów walczą o kibica.

Dlaczego nikt nie wpadł jeszcze na to, by zrobić akurat takie show? 

Oczywiście to nie Walia czy Charlotte było inspiracją dla Pogoni, która buduje swój stadion od 2019 roku. Mniej więcej wtedy, a w zasadzie to jeszcze wcześniej – już na etapie projektu – zaplanowano iluminacje świetlne, które dodały uroku nie tylko meczowi otwarcia, ale będą uświetniać także każde inne spotkanie ligowe. W Szczecinie wielokrotnie dało się usłyszeć, że na pierwsze spotkanie przy czterech trybunach szykowane jest coś specjalnego. Coś ekstra. Coś, co zostanie zapamiętane na dłużej. Coś, co będzie flagową atrakcją nowej areny.

Saperzy, drony i kontener. Jak wyglądała budowa stadionu Pogoni?

Gdy zgasło światło

Zaczęło się jakieś pół godziny przed meczem. Najpierw przygasły poszczególne jupitery. Na stadionie zapanował półmrok. Kibice otrzymali sygnał: oho, zaraz się będzie dziać. Zanim wszyscy przyzwyczaili się do nieznanych dotąd okoliczności wizualnych, zapadła ciemność. Widoczne były tylko światełka rozstawione po wszystkich sektorach, z których ochoczo skorzystali kibice. Można się było poczuć jak na koncercie, na którym przy melancholijnym utworze gasną wszystkie lampy, a publika włącza latarki w telefonach i odpala zapalniczki.

Gdy wjeżdża muzyka elektroniczna, czuję się jakbym był w Cardiff albo Charlotte. Światło, jak w teatrze, pada na dwa konkretne sektory. Za pół sekundy – na kolejne dwa. Za kolejne – na stojącą obok trybunę. Za chwilę atakuje konkretne części trybun niemalże jak popadnie, kompulsywnie, chaotycznie, jak na imprezie techno przy szlagierowym przeboju Scootera. Raz jest oświetlony cały stadion, raz zapada ciemność. Raz jest półmrok, raz światło pada na murawę, raz na jakiś konkretną część trybun. Wszystko w rytm muzyki. Publika naprawdę może się poczuć jak na koncercie światowej gwiazdy pop. W Polsce jeszcze nigdy nikt nie zaprezentował kibicom czegoś takiego.

Przy budowie systemu oświetleniowego „Portowcy” skorzystali z amerykańskich rozwiązań. Wiele z nich zaprezentowali podczas inauguracyjnego meczu, ale mają w zanadrzu jeszcze trochę opcji. Klub może programować oprawę świetlną pod konkretne piosenki. Obsługą tego systemu zajmuje się zewnętrzna firma. Sama Pogoń chciałaby w przyszłości rozwijać ten sektor, regularnie dostarczać kibicom nowych, okolicznościowych iluminacji. Czy to tania zabawa? Absolutnie nie. Ale czy unikalna? Jak najbardziej. 

Piłkarze wychodzą na murawę w ciemności, co dodatkowo buduje klimat, a iluminacje oglądamy też po golach. Nawet jeśli oglądając mecz w telewizji można było odczuć po bramkach lekkie zakłopotanie – w końcu chcesz zobaczyć radość strzelca bramki, a gdzieś w tle mieni się światło, Almqvist raz jest jasny, raz ciemny – to z perspektywy stadionu cały pokaz robi naprawdę duże wrażenie. Niewiele klubów ma do zaoferowania w swoim scenariuszu coś tak jedynego w swoim rodzaju.

Zabawa światłem stanie się stałym, niezwykle charakterystycznym punktem programu.

Znakiem rozpoznawczym. Momentem, na który się czeka.

Momentem będącym powodem do dumy.

Boniek przecinał wstęgę

Zdarzyli się oczywiście tacy, którym sam pokaz świateł nie zapewnił wystarczających wrażeń. Chcieli wejść półkę wyżej i panującą ciemność potraktowali jak okazję do wbiegnięcia na murawę. Choć atencji publiki nie zdobyli, to nie przeszli uwadze ochroniarzy, którzy sprawnie ich wyłapali. Klimatu dodali później także kibice, którzy stworzyli efektowną kartoniadę z żółtym napisem „Pogoń”. Mniej więcej takim, jaki przebija się przez antracytowe krzesełka, gdy stadion nie jest zapełniony. Na początku drugiej połowy zobaczyliśmy także racowisko, po którym nad murawą długo unosił się szary dym.

Na meczu jest dużo przypadkowych osób, nie ma takiego klimatu – lekko narzeka jeden z kibiców. – Petarda będzie dopiero na następnych meczach, gdy będą już przychodzić głównie ci, którzy mają przyjść – dodaje. – Niewielu z nas wierzyło, że to się wydarzy. Tyle atrakcji… Pamiętam, jak się oglądało kiedyś mecze na starym stadionie. Przychodziliśmy wcześniej i graliśmy w karty. To była jedyna atrakcja – dzieli się spostrzeżeniem kolejny. W odniesieniu do stadionu często przewija się określenie „taki w sam raz”. Ani za duży, ani za mały. Ani nie epatuje zbytecznym przepychem, ani niczego mu nie brakuje.

Kiedy Zbigniew Boniek zaliczył premierowe kopnięcie piłki, zapanowała wrzawa. Zachwytu tym faktem nie potrafili współodczuć jedynie kibice Lechii, którzy opuszczającego murawę wiceprezesa UEFA pożegnali gromkim „wypierdalaj”. Boniek szeroko się uśmiechnął i pozdrowił ręką krewki sektor gości. Wcześniej na środku boiska zrobił sobie selfie z Kamilem Grosickim.

Choć naturalne wydaje się, by w takiej sytuacji wstęgę przecinał prezes PZPN, zaproszenie dla Bońka nie było przypadkowe. Jarosław Mroczek jako jeden z nielicznych działaczy polskich klubów głośno narzekał na jakość kampanii przy ubiegłorocznych wyborach na stanowisko sternika federacji piłkarskiej. Boniek z kolei – występujący oficjalnie z ramienia UEFA – odegrał swoją rolę przy budowaniu mostów, jakich brakowało pomiędzy „Portowcami” a władzami miejskimi. Temat budowy stadionu długo się przeciągał. W klubie nie potrafili doszukać się w działaniach miasta dobrej woli. Także i samo miasto niekoniecznie chciało budować stadion w takiej formie, w jakiej ostatecznie powstał. W dyskusjach przewijały się głównie inne, bardziej budżetowe pomysły. Każdy ciągnął linę w swoją stronę. 

Gdy obie strony nie mogły się dogadać, w rolę mediatora wcielił się właśnie Zbigniew Boniek, który zaprosił do Warszawy prezydenta Szczecina. – Mieliśmy się spotkać, porozmawiać i przekonać się, że tak naprawdę więcej nas łączy niż dzieli. Usiedliśmy w pokoju w Sheratonie. Na początku rozmowę prowadził Zbyszek. W pewnym momencie poprosiłem go, by zostawił nas samych. Z prezydentem uznaliśmy, że możemy rozmawiać w poszukiwaniu jakiegoś rozwiązania – wspominał Mroczek w „Przeglądzie Sportowym”.

Od tamtej pory najważniejsza osoba w klubie i najważniejsza osoba w mieście zaczęły mówić wspólnym głosem. Tak zostało aż do dziś. Wstęgi przecięła cała trójka – Boniek, Mroczek oraz Krzystek.

Po chwili grantowe, żółte i bordowe balony wypełnione helem powędrowały ku niebu.

„Nie wiem”

W Pogoni przed meczem krygowali się, że inauguracja będzie miała parapetówkowy klimat. Klub nawet nie przeniósł się jeszcze na oddaną do użytku trybunę północną. Wiele zakamarków nie doznało wciąż zaszczytu umeblowania. Przestrzeń użytkowa jest w wielu miejscach prowizoryczna. Nawet tunel, którym piłkarze wychodzą na boisko, dzień przed spotkaniem nie budził żadnych emocji. Bo jakie wrażenie mają niby robić gołe ściany?

W dniu meczu? W dniu meczu już jak najbardziej.

Ściany zostały zalane granatowo-bordowym światłem oraz hologramami przedstawiającymi herb klubu i napis „otwarcie stadionu”. To kolejny świetnie wyglądający w obrazku motyw, nieznany na polskich stadionach, którym zaskoczyli „Portowcy”. Jeszcze nie wiadomo, czy podobna gra światłem będzie ozdabiać tunel stadionu im. Floriana Krygiera na każdym meczu. W klubie wciąż toczą się na ten temat dyskusje.

Wszystko wyglądało więc jak perfekcyjnie dopracowany plan, a nie żadna parapetówka. Klimat spontaniczności panował natomiast z pewnością wśród służb porządkowych, dla których praca na nowym obiekcie – bez wcześniejszego przećwiczenia schematów działania, wymagająca improwizacji – była swego rodzaju zaskoczeniem. Panował lekki chaos organizacyjny. Najpopularniejszą, a w zasadzie jedyną odpowiedzią na wszelkie pytania było „nie wiem”, ewentualnie „niech pan zapyta kolegi”. Którędy wchodzą dziennikarze? Nie wiem. Jak dostanę się do pokoju dla mediów? Nie wiem. Którędy wyjdę na murawę? Niech pan zapyta kolegi w czerwonej kurtce, jest koordynatorem. Panie koordynatorze, którędy wyjdę na murawę? Nie wiem.

To rzeczy, które w Szczecinie zostaną jeszcze wypracowane wraz z kolejnymi meczami, bo przecież nie da się przeszkolić kilkuset osób obsługujących spotkanie z ramienia zewnętrznej firmy. Ten chaos udzielał się także piłkarzom. Gdy rozgrzewający się Luka Zahović chciał skorzystać z toalety, musiał poprosić jednego z pracowników o podprowadzenie, w obawie, że się nie odnajdzie. W końcu wcześniej korzystał z klubowych pomieszczeń tylko na jednym treningu.

– Podobno mamy siedzieć do 3, masakra – mówi jedna z trzech osób pracujących przy obsłudze gastronomicznej, dołączających do wspólnej podróży windą.

– Nie narzekaj, ja jestem tu od dziesiątej – kontruje druga.

– A ja od wtorku – przebija trzeci.

Dla wielu osób pracujących przy Pogoni to niezwykle intensywny czas. Równie zapracowany wieczór przeżywali taksówkarze, których przerosło zainteresowanie meczem. Czas oczekiwania na przejazd przy zamówieniu złożonym godzinę po spotkaniu? Więcej niż 60 minut.

Pizza napoletana czy bułka z szarpaną wołowną?

Chcesz zjawić się na stadionie dwie godziny przed meczem? Możesz, ale po co? Na większości polskich obiektów nie będziesz miał co robić. Wielu kibiców zaczyna mecz na długo przed pierwszym gwizdkiem. Bo mecz to także piwko w knajpie ze znajomymi. Flaszka rozlewana na parkowej ławce. Pizza jedzona w szaliku na mieście. Zwykle gdzieś w okolicy stadionu, ale jednak nie na jego terenie, gdzie możesz co najwyżej zjeść mrożoną zapiekankę bądź postać w ciągnącej się kolejce po piwo.

Na Pogoni? Atrakcji w tym dniu było ciut więcej. Przygotowano je przede wszystkim z myślą o dzieciach. Dmuchana zjeżdżalnia. Dmuchane boisko. Miejsce na strzelanie karnych. Stoisko z dziecięcymi tatuażami. Stoisko z balonami. Stoisko z cukierkami. Dart. Piłkarzyki. Dla tych nieco większych dzieci – piwko i dużo ławeczek, przy których można spocząć oraz liczne food trucki z przeróżnym jedzeniem, które robiły klimat niemalże jak na St. Pauli. Repertuar był znacznie większy niż gięta z musztardą i keczupem.

Pierogi w wielu wariantach: ruskie, z mięsem, kapustą i grzybami, kaszą i soczewicą.

Pampuchy, zupa wonton, barszcz czerwony.

Szaszłyk, bigos, fasolka, chleb ze smalcem, ogórek w ramach przystawki.

Frytki belgijskie, zestaw sosów do wyboru.

Czipsy podawane na patyku, popcorn.

Gofry w przeróżnej postaci: ze śmietaną, z polewą, z marmoladą, z nutellą.

Klasyczne burgery i hot-dogi.

Wrapy z kurczakiem czy halloumi, quesadilla z tuńczykiem, bułki z szarpanym mięsem.

I prawdziwy hit: pizza napoletana. Pod stadionem. Można? Można.

To miła odskocznia od cateringu na samym stadionie, który akurat banku nie rozbija. Kiełbasa za 19 złotych szału nie robi, alternatywą dla niej jest hot dog. Jeśli chcesz się najeść, to raczej przed stadionem, gdzie można było wziąć udział także w innych atrakcjach. Festiwalu piłkarskim dla dzieci, który prowadzili trenerzy akademii. Turnieju dzieciaków z rocznika 2013. Spotkaniu z byłymi, zasłużonymi piłkarzami Pogoni. Scenariusz zaproponowany przez Pogoń nie jest rzecz jasna Himalajami kreatywności, nie trzeba być wizjonerem pokroju Elona Muska, by go wymyślić. Tym bardziej jednak dziwne, że niewiele klubów dba o swój dzień meczowy, wychodząc jakby z założenia, że kibice i tak się nie zjawią, jeśli zaoferuje im się jakąś formę spędzania czasu. A może jednak by przyszli, ale przyzwyczaili się przez lata, że pod stadionami niewiele się dzieje. I tak błędne koło się zamyka. 

Ci ze Szczecina jednak się zjawili.

I ochoczo korzystali z wszelkich atrakcji.

Zachwyt Almqvistem

– Gdybyśmy wciąż byli na starym stadionie, myślę, że nie mielibyśmy szans, by namówić Pontusa Almqvista na grę dla Pogoni – mówił w naszym sobotnim tekście Dariusz Adamczuk. Zawodnicy nie przychodzili do Szczecina dla infrastruktury, a pomimo jej. Szwedzki napastnik był pierwszym piłkarzem, który zajarał się stadionem do tego stopnia, że okazało się to ważnym czynnikiem przy podjęciu decyzji o przeprowadzce.

To Almqvist strzelił głową po rzucie rożnym na 1:1. To on błyskawicznie zebrał się z murawy po starciu z Tobersem, okiwał Kuciaka i wystawił Grosickiemu do pustaka.

Jakie to symboliczne, że to właśnie ten piłkarz stał się bohaterem meczu otwarcia.

Jego historia to jeden z przykładów tego, ile długofalowo da Pogoni nowy obiekt. Ale wczoraj, nawet gdy Almqvist pakował piłkę do siatki, nikt w Szczecinie nie myślał o przyszłości. Wczoraj każdy żył chwilą. Chwilą, w którą trudno było uwierzyć jeszcze trzy lata temu, stojąc w przerwie meczu w kolejce do toi-toia, a nie nowoczesnej toalety.

WIĘCEJ O POGONI SZCZECIN: 

Fot. własne

Mistrzostwa Świata 2022
08.12.2022

Janczyk: Przegrana szansa. Czesław Michniewicz nie przekonał nieprzekonanych

Czesław Michniewicz, udzielając wywiadów podsumowujących występ reprezentacji Polski — a także tematy pozaboiskowe z nim związane — miał dwa cele. Wytłumaczyć i przekonać. Kibice i dziennikarze mieli dzięki nim lepiej zrozumieć to, co wydarzyło się w Katarze i uwierzyć, że to, co wydarzy się po nim, będzie tylko lepsze. Czy selekcjonerowi się to udało? W moim przypadku nie do końca. Poranna rozmowa trenera w „Radiu ZET” wywołała u mnie lekki niedosyt, ale dało się to zrozumieć. Spodziewałem […]
08.12.2022
Suche Info
08.12.2022

Klich może odejść z Leeds. Interesują się nim DC United i Royal Antwerp

Ostatnie miesiące nie są udane dla Mateusza Klicha. W tym sezonie w angielskim Ledds United jest on głównie rezerwowym. Zagrał tylko 188 minut w Premier League i m.in. dlatego nie znalazł się w kadrze reprezentacji Polski na mundial w Katarze. Wygląda na to, że środkowy pomocnik sam zdaje sobie sprawę z tego, że potrzebuje zmian. Serwis WP Sportowe Fakty informuje, że 32-latkiem interesują się dwa kluby: amerykańskie DC United i belgijski Royal Antwerp. Co ciekawe […]
08.12.2022
Inne sporty
08.12.2022

LOTTO SuperLIGA. Faworyci nie zawiedli. Bielsko i Grodzisk w finale

Turniej Final Four LOTTO SuperLIGI miał dwóch faworytów – BKT Advantage Bielsko-Biała i CKT Grodzisk Mazowiecki. Głównym byli ci pierwsi, którzy zaliczyli świetne okienko transferowe. I faktycznie, oni łatwo ograli warszawską Merę. Nieco więcej problemów miała ekipa z grodziska, ale poradziła sobie w półfinałowym starciu z KT Kubala Ustroń. Finał rozgrywek w tę sobotę, jutro z kolei mecz o 3. miejsce.  Po okienku, przed finałami Sytuacja we wszystkich czterech ekipach […]
08.12.2022
Mistrzostwa Świata 2022
08.12.2022

Michniewicz dla TVP Sport: Krychowiak zagrał fantastyczne mistrzostwa. Chciałbym zostać

Czesław Michniewicz w programie „Halo Katar” na antenie TVP Sport udzielił wywiadu redaktorowi Jackowi Kurowskiemu. Nie zabrakło pytań o defensywny styl gry na mundialu, „aferę premiową” i przyszłość selekcjonera w reprezentacji Polski. Spisaliśmy najciekawsze wypowiedzi trenera Michniewicz w najważniejszych tematach. O premii od premiera: – Precyzyjnie kwota nie była określona. Było to pokazane w materiale na Łączy Nas Piłka. Premier obiecał, że będzie premia. Mówił też, że przyleci jak awansujemy z grupy. […]
08.12.2022
Lekkoatletyka
08.12.2022

Jak najszybszy człowiek Afryki zaprzepaścił swoją karierę

Raymond Ekevwo był najszybszym człowiekiem Afryki. W wieku 20 lat biegał poniżej 10 sekund na setkę i wszystko wskazywało na to, że świat sprintu stoi przed nim otworem. Ostatnie sezony przyniosły jednak zastanawiającą obniżkę jego formy. Niedawno otrzymaliśmy odpowiedź na to, co prawdopodobnie było tego przyczyną: Nigeryjczyk wybrał przestępczą ścieżkę. Dwadzieścia lat więzienia – taki wyrok grozi Ekevwo wraz ze jego wspólnikami, którzy również w przeszłości […]
08.12.2022
Suche Info
08.12.2022

Lewandowski o „aferze premiowej”: Piłkarze są tu ofiarami

Kapitan reprezentacji Polski Robert Lewandowski w końcu zabrał głos w sprawie premii, jaką mieli dostać piłkarze naszej kadry od premiera Mateusza Morawieckiego za awans do 1/8 finału mistrzostw świata w Katarze. Napastnik Barcelony udzielił wywiadu samemu naczelnemu Onetu – Bartoszowi Węglarczykowi. Przypomnijmy, że zawodnicy reprezentacji Polski i część sztabu mieli obiecaną premię w wysokości nawet 50 mln zł (mówi się też o 30 mln) za wyjście […]
08.12.2022
Suche Info
08.12.2022

Maciej Rosołek przedłużył kontrakt z Legią

Warszawski klub oficjalnie poinformował, że skrzydłowy lub napastnik podpisał nową umowę. Poprzednia miała wygasnąć z końcem obecnego sezonu. Nowy kontrakt będzie obowiązywał do 30 czerwca 2025 roku. Wychowanek Pogoni Siedlce trafił do Legii w 2015 roku, przechodząc ze swojego macierzystego klubu. Najpierw występował w Akademii, a od lata 2019 roku jest członkiem pierwszego zespołu. W sezonach 2020/21 i 2021/22 był wypożyczany do Arki Gdynia. Dotychczas 21-latek rozegrał […]
08.12.2022
Ekstraklasa
07.12.2022

Incydent noszowy, pech w Mallorce, asysta na San Siro. Leonardo Koutris pokaże klasę w Pogoni?

W cieniu trwającego mundialu kluby Ekstraklasy zaczęły zbrojenia na rundę wiosenną. Pierwsza sygnał wysłała Pogoń, która pozyskała Leonardo Koutrisa z Olympiakosu. Gdyby u reprezentanta Grecji wszystko szło dobrze, dziś mógłby biegać po boiskach jednej z lig top5, bo do pewnego momentu jego kariera świetnie się rozwijała. Potem niektóre sprawy się skomplikowały i dlatego jest dziś w Polsce. Koutris podczas prezentacji przyznał, że już latem był blisko zespołu „Portowców”. […]
07.12.2022
Felietony i blogi
06.12.2022

Czy na boisku można powiedzieć wszystko?

Mówi się, że cel uświęca środki. Piłkarze z takiego założenia wychodzą bardzo często. Są tacy, którzy zrobią wszystko, żeby zyskać przewagę psychologiczną nad rywalem i choć trochę wyprowadzić go z równowagi. Powiedzą rzeczy, których nigdy nie powiedzieliby w innym miejscu. Wykonają gesty, których normalnie by się wstydzili. Czy jednak możemy wyjść z założenia, że wszystkie chwyty dozwolone, a potem zapominamy, przybijamy sobie piątki i jakby nigdy nic się rozchodzimy? Nie ukrywam, że tego typu tekst chodził […]
06.12.2022
Ekstraklasa
04.12.2022

Piłkarz Hapoelu na testach w Miedzi Legnica

Mundial trwa, ale kluby z Ekstraklasy nie śpią. Część ekip wróciła do treningów przed przerwą świąteczno-noworoczną, rozgrywa sparingi i oczywiście działa na rynku transferowym. Teraz – według naszych informacji – do Legnicy na treningi pod wodzą trenera Mokrego przyjechał piłkarz z ciekawym CV. Na razie jeszcze nie ma mowy o transferze, to tylko testy. Chodzi o Włocha z Hapoelu Beer Szewa. To Davide Petrucci. 31-letni środkowy pomocnik dołączył do zespołu Miedzi w piątek, co mogli już zauważyć kibice […]
04.12.2022
Weszło
23.11.2022

Śląsk Wrocław chce ściągnąć obrońcę Ruchu Chorzów

Śląsk Wrocław wybiera się na zimowe zakupy. Chce poszukać wzmocnień w 1. lidze, konkretnie w Ruchu Chorzów, który jako beniaminek radzi sobie bardzo dobrze. To oznacza, że poszczególni piłkarze się promują. Na jednego z nich szczególną uwagę zwrócili wrocławianie. Według naszych informacji mocno zabiegają o transfer Konrada Kasolika, 25-letniego środkowego obrońcy. Kasolik od 2019 roku jest piłkarzem Ruchu. W tym sezonie 1. ligi zagrał komplet minut, […]
23.11.2022
Ekstraklasa
21.11.2022

Zagłębie Lubin wybrało trenera. Szybki powrót Fornalika na ławkę

Zagłębie Lubin niedługo powinno przedstawić światu nowego trenera. W grze o to stanowisko było minimum czterech mocnych kandydatów, ale ostatecznie postawiono na bardzo sprawdzoną ligową opcję. Według naszych informacji nowym trenerem „Miedziowych” zostanie Waldemar Fornalik. Nie powiemy, że sprawa jest już domknięta, ale rewolta na ostatniej prostej byłaby sporym zaskoczeniem. Były trener Piasta Gliwice błyskawicznie wróci więc na ławkę, choć miał kilku mocnych rywali do pracy na Dolnym […]
21.11.2022
Liczba komentarzy: 119
Subscribe
Powiadom o
guest

119 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Rafa(L)
Rafa(L)
2 miesięcy temu

teraz jest hype na pogon bo ludzie zaczeli wierzyc ze pogon moze wreszcie cos wygrac i zdjac brzemie najwiekszego przegrywa w kraju. konkurencja do mistrzostwa jest jednak spora, daje 2-3 lata kolejnych rozczarowac, powrot do roli ligowego sredniaka i frekwencja po 7 tysiecy jak na slasku czy lechii

Ł4
Ł4
2 miesięcy temu
Reply to  Rafa(L)

Jeśli się tak stanie jak mówisz to przynajmniej mecze z Wami będą wyrównane i atrakcyjne jak przystało na dwa kluby ze środka tabeli.

Rafa(L)
Rafa(L)
2 miesięcy temu
Reply to  Ł4

ja osobiscie przezylem 11 mistrzostw Legii, pucharow pewnie tez kolo tego, takze chwilowo mozna byc sredniakiem po tylu tlustych latach, pogon nigdy nie byla na topie

pol
pol
2 miesięcy temu
Reply to  Rafa(L)

gdzie by byla legia i jej kibice jak by nigdy nic nie zdobyli…napewno nie na stadionie no moze 5 tys…wiec Szczecin kibicowsko dobrze stoi i nie musi sie chwalic kupionymi pucharami czy mistrzostwami

Euroshima
Euroshima
2 miesięcy temu
Reply to  pol

„kupionymi pucharami czy mistrzostwami”
apropos czego?

Adi
Adi
2 miesięcy temu
Reply to  Rafa(L)

Chuj mnie ta twoja komunistyczna legła obchodzi

Guwno w gebie
Guwno w gebie
2 miesięcy temu
Reply to  Ł4

A czy to prawda panowie ze paprykarska Pogon to stara koorwa ha ha ha.

gl0nojad
gl0nojad
2 miesięcy temu
Reply to  Rafa(L)

Nie sądzę, Pogoń jest za stabilnym klubem aby zaliczyć taki zjazd. Wydaje mi się że w ekstraklasie powoli kształtuje się 3-4 klubów które z roku na rok będą coraz bardziej odjeżdżać reszcie – Legia, Lech, Pogoń i na razie Raków – chociaż u nich wszystko zależy od właściciela, jak mu się znudzi to klub przestanie istnieć (było już parę takich historii w ekstraklasie). Potencjał jeszcze widzę w Widzewie.

OrtalionowyRycerz
OrtalionowyRycerz
2 miesięcy temu
Reply to  gl0nojad

, jak mu się znudzi to klub przestanie istnieć (było już parę takich historii w ekstraklasie)”

Nie róbcie z Rakowa jakiegoś Groclinu czy innej Termalici. Ja rozumiem że Raków to nie jest kibicowska potęga z nie wiadomo jakimi tradycjami, ale jednak miał on swoich kibiców jeszcze przed erą obecnego właściciela, miał on też przeszłość w ekstraklasie, a w dodatku jest to klub ze stosunkowo dużego miasta, który w najbliższej okolicy nie ma jakiejś szczególnej konkurencji, więc jest spory potencjał do rozwoju pod tym względem.

GRB
GRB
2 miesięcy temu

Potencjal jest ale prawda jest taka ze Rakow trafil na wlasciciela z duza kasa, cierpliwoscia i pasja do pilki. Obecny projekt to lata pracy – jesli kiedys na jakims etapie odejdzie Papszun, odejdzie Swierczewski to klub stanie przed uzym testem… bo to jednak klub bez sukcesow (0 MP) i bez infrastruktury (brak stadionu) – nie wiem czy ktos bedzie chcial w to wejsc… uwaga ze moga skonczyc jak Polonia Wojciechowskiego jest tu co by nie mowic na miejscu

imie*
imie*
2 miesięcy temu
Reply to  GRB

pytanie ile będzie miał cierpliwości, żeby grac na tym kurniku, bo to może być spokojnie z 10 lat

Adi
Adi
2 miesięcy temu

Pamiętaj że ten kurnik, zwany stadionem nie ściągnie 20-30 tysięcy ludzi. Ile można chodzić na mecze gdy śnieg lub deszcz leje ci się za kołnierz. Wreszcie właściciel wybierze Katowice albo Sosnowiec i kopnie Raków w dupę…

GRB
GRB
2 miesięcy temu
Reply to  Rafa(L)

Przyszly sezon odpowie na to pytanie. Narazie przypominaja troche Jagiellonie Probierza, tez stabilny projekt, kreca sie w czubie, nawet otarli sie o mistrza. Po odejsciu Probierza w pierwszym sezonie z Mamrotem tez to jeszcze w miare wygladalo a potem nastapil zjazd na swoje miejsce – zobaczymy czy ten scenariusz powtorzy sie w Pogonii

qdlatyRTS
qdlatyRTS
2 miesięcy temu
Reply to  GRB

Nie zapomnij ze Kulesza i wspolnicy to amatorzy zarzadzania.
Mroczek wygląda na dużo bardziej ogarniętego w tym zakresie

lol
lol
2 miesięcy temu
Reply to  GRB

Co ty kurwa porównujesz, dysortografie ???? 😀 😀 Stabilny od lat klub, z najnowszym obecnie stadionem, akademią z top3 w Polsce, z … z czym?? Jagiellonią, kurwa, PROBIERZA??? 😀

Pogon”i” kurwa !!! Pogoni !!!

GRB
GRB
2 miesięcy temu
Reply to  lol

Spokojnie, poki co Pogon jeszcze nie zrobila wynikow w lidze jak Jagiellonia Probierza, wiec faktycznie sie zagalopowalem 🙂

kamillo
kamillo
2 miesięcy temu
Reply to  lol

Przestań się osmieszać, Jaga była w stanie pokonać w pucharach drużynę z Portugalii, wychowała sporo fajnych zawodników, a wy się kompromitujecie i całą polską piłkę.

Paprykarz1948
Paprykarz1948
2 miesięcy temu
Reply to  lol

Ty no ale Jaga w ostatnich latach zdobyła dwa razy wicemistrzostwo, co najmniej jeden brąz na pewno w sezonie 14/15, grała w 3 rundzie eliminacji LE, 3 lata temu w finale PP (finale!) i wysłała w świat kilku fajnych piłkarzy, którzy robią dobre kariery jak Drągowski, Frankowski czy Świderski.
Jakkolwiek byś nie zaklinał rzeczywistości to osiągnięciami przebija na tą chwilę Pogoń na każdym polu.

Fdm
Fdm
2 miesięcy temu
Reply to  Paprykarz1948

O czym Wy piszecie xD Przecież Jaga w swoich pucharowych wojażach z ostatnich 10 lat odpadła z takimi tuzami jak Irtysz Pawłodar czy FK Quabala. Jedyny normalny zespół jaki udało Wam się przejść na 5 startów to słabowite Rio Ave. To kto tu kompromituje polską piłkę? 😀

Paprykarz1948
Paprykarz1948
2 miesięcy temu
Reply to  Fdm

To wciąż jeden normalny zespół więcej od tych pokonanych przez nas – amatorzy z Islandii się nie liczą.

Adi
Adi
2 miesięcy temu
Reply to  Paprykarz1948

Szczególnie gdy w finale pp w Bydgoszczy, przekreciliscie Pogoń na oczach całej Polski…

Malisz
Malisz
2 miesięcy temu
Reply to  Rafa(L)

A może jednak powrót do czasów, kiedy przyjeżdżaliście do nas zajarani w atmosferą i frekwencją? Tak do 2005 roku czyli do czasu kiedy Ptak zaczął niszczyć nam klub. Pogoń to klub z ogromnym potencjałem kibicowskim, który po prostu od pewnego czasu zaczyna się wybudzać na nowo. A Wy się martwcie o siebie, bo ostatnie czasy pokazują, że przy gorszych wynikach NS muszą prosić się o frekwencję. Choć i tak szacunek za to, że nie zachowaliście się jak Ci kibice sukcesu z Lecha po kilku słabszych meczach.

F91-DudeLange
F91-DudeLange(@f91-dudelange)
2 miesięcy temu
Reply to  Rafa(L)

Właśnie dlatego wszystkich (l)oserów z warszafki uważam za kretynów. Tekst jest o otwarciu stadionu na poziomie europejskim, w kraju piłkarskim tak żałosnym jak Polska, gdzie jeśli buduje się coś poza wielką imprezą to idzie to tak samo jak za komuny (czyli gorzej, bo od dawna podobno jest cudowna demokracja i wolny rynek) – ten wyjeżdża z jakimś hajpem na Pogoń i frekwencją.

Do Warszawy jak się przyjedzie i popatrzy po osiedlach to jest więcej murali z Legią niż z Maradoną w Neapolu. Problem w tym, że ten podobno jedynym w stolicy Bayern Warszau na ostatnim domowym meczu miał frekwencję 18311, a na Szachtar z Celtami przyszło 20697 osób. Przy stadionie miejskim na 32 tysiące.

Więc jak sobie policzysz, głąbie, proporcjami to te ew. 7k w Szczecinie na 21-tysięcznym obiekcie to i tak więcej niż 18k w 4.4x większej Warszafce, która podobno ma jeden zespół.

Proboszcz
Proboszcz
2 miesięcy temu

Fajny stadion ,fajna drużyna , rywal w meczu otwarcia śmieszny i żałośny ,ogólnie impreza bardzo udana ,teraz czekać na coś więcej bo klimat do tego jest

Boli Was Wielki Lech
Boli Was Wielki Lech(@boli-was-wielki-lech)
2 miesięcy temu
Reply to  Proboszcz

Stadion może ładny, ale miasto Szczecin to taki nieudany, komuszy przeszczep bez historii. Podobnie jak Warszawa to nieudana makieta lepszego miasta zburzonego w czasie wojny. Zwłaszcza Stettin był okazały, bo przedwojenna Warszawa to mimo wszystkie ruskie miasto (choć i tak lepsze niż obecne).

comment image

MArcin
MArcin
2 miesięcy temu

słabo historię znasz

Stary Paprykarz
Stary Paprykarz
2 miesięcy temu
Reply to  MArcin

On na niczym się w sumie nie zna, troll je*any spod Poznania :), ale tu kawałeczek racji ma… przedwojenny Szczecin był nazywany Paryżem albo Wenecją Północy … w Szczecinie urodziła się caryca Katarzyna Wielka… ze Szczecina startował Hindenburg i tutaj bracia Wright przeprowadzali swoje pierwsze próby lotnicze ……. i mnóstwo innych ciekawostek, które długo by wypisywać…..

Wojna miasto srogo zaorała, a komunistyczna „myśl urbanistyczna” w większości zdusiła prawdziwy charakter miasta……….

Dani
Dani
2 miesięcy temu

Komuchy zniszczyły każde polskie miasto.
Choćby taki Gdańsk. Według mnie najpiękniejsze stare miasto w Polsce. Ale jak oddaliszy dwa kilometry od Rynku to syfiaste zaniedbane blokowiska jakie sa gdzies w Bukareszcie

Boli Was Wielki Lech
Boli Was Wielki Lech(@boli-was-wielki-lech)
2 miesięcy temu

No tak, nie zna się, ale rację ma.

Wolę poniemiecki neogotyk niż komusze, brutalistyczne blokowiska. Wam wschodniakom ten drugi rodzaj architektury bliższy. Trudno się dziwić.

imie*
imie*
2 miesięcy temu

europejskie miasto poznasz po jego waterfroncie – pod tym względem nie ma drugiego tak chujowego w Polsce jak Poznań, same chaszcze i menele nad Wartą

teraz porównaj to z Wałami Chrobrego, szczecińskimi bulwarami lub Łasztownią

Freddie Bajorek
Freddie Bajorek
2 miesięcy temu

najbardziej zas lubisz drewiane budy, kryte mchem wymieszanym z kozim gownem, taki typowy nadwolzanski klimat, no nie Arslan?:))))

Euroshima
Euroshima
2 miesięcy temu

zamknij pierdolony bolszewicki ryj kurwo

JakubB
JakubB
2 miesięcy temu

das ist aber nur weil du eine volksdeutsche drecks-schwuchtel bist….

Rooo
Rooo
2 miesięcy temu

Wolę niemiecki neogotyk czyli pałac Kaisera ślę to szczecin jest Stettin a Posen to Poznań buhahahahaha … wam pytam zawsze niemcy mili co widać w waszym „jezyku” kulturze i obyczajch ….Trudno się dziwić

JakubB
JakubB
2 miesięcy temu

hej du pedo-hurensohn

dlaczego nie odpisujesz jak pisze ci w twym matczynym jezyku? (jako ze twoj ojczysty to farsi)

na komm du ehrenloser kinderficker, schreib was du deutsch-arabische nutte

JakubB
JakubB
2 miesięcy temu

hey du hurensohn, was ist? antworte doch du pussy

Stary Paprykarz
Stary Paprykarz
2 miesięcy temu

Trollu 🙂 Jak już coś, to dla mnie TY jesteś „wschodniakiem” 🙂 🙂

Jezus
Jezus
2 miesięcy temu

Tylko że w Szczecinie jest wciąż bardzo dużo poniemieckich kamienic, które do tego są na bieżąco odrestaurowywana. Zabawne, że wygląd Szczecina, jednego z najładniejszych miast w Polsce, krytykuje ktoś z tak paskudnego miasta jak Poznań. To tak jakby mieszkaniec Omska krytykował wygląd Sankt Petersburga

Lidka
Lidka
2 miesięcy temu

Dziecko zasuwaj na historię pogadamy jak dorośniesz pozdrawiam Wrocław

Proboszcz
Proboszcz
2 miesięcy temu
Reply to  MArcin

Bo on jest z pokolenia Czarnka i Hit – u 🙂

Rooo
Rooo
2 miesięcy temu
Reply to  Proboszcz

A ty dzieci tvnu …

pol
pol
2 miesięcy temu

nie karmcie ruskiego trola on taki poznaniak jak z putina baletnica

Lecę na piwo
Lecę na piwo
2 miesięcy temu

Ale ty masz pięknie zryty ten beret.. Odstaw to co bierzesz i pokaż lekarzowi co na tym portalu wypisuje.. Boję się, że by ciebie w kaftanie zabrali do takiego szpitala gdzie pokoje są bez klamek . No i neta by raczej nie było ale tak jak ktoś ma zły dzień to po twoich wysrywach wie, że komedii nie musi oglądać

Malisz
Malisz
2 miesięcy temu

Kolego, wynajmuję mieszkanie Poznaniakowi, co przeniósł się do Szczecina. Mówi, że miasto znacznie ładniejsze i ludzie normalni. Bo w Poznaniu to betonoza i pospinane buractwo wszędzie.

JakubB
JakubB
2 miesięcy temu
Reply to  Malisz

o nie wiem, szczecin to taka sama kolebka niemieckiej lewicy….. wg mnie
mentalnie tak samo zniemczone
zjebane miasto jak i poznan oraz – niestety wroclaw ( troche mniej)

Malisz
Malisz
2 miesięcy temu
Reply to  JakubB

Że tak powiem, pieprzysz facet jak potłuczony i miasta zupełnie nie znasz, jak się domyślam. Poznań jest zniemczony, bo ich germanizowali pod zaborami. Szczecin był zaludniony w dużej mierze ludźmi z kresów czyli z kolebki polskości w owych czasach. Do Niemca to tu bardzo daleko. Swego czasu niechęć była spora… a Ty w jakim super mieście mieszkasz, że się tak wypowiadasz o innych, o których pewnie nie masz pojęcia? Szczecin to jest piękne miasto z zajebistym klimatem, otwartymi ludźmi, który podoba się każdemu przyjezdnemu, kto je dobrze pozna.

JakubB
JakubB
2 miesięcy temu
Reply to  Malisz

sluchaj, ja bym
sie bardzo cieszyl jakbys mial racje a ja nie, nie posze to z hwjtu tylko z troski o Polska Polske

tylko powiedz mi: dlaczego centrala antify z mega niemieckim wplywem jest w szczecinie?dlaxzego z tamtad jest cala szajka zatytulowana ” jan pawel 2 jeb…. m….. dzieci”?

i serio chcesz mi powiedziec ze tam w szczecinie nie ma
zjebanego lewacko-niemieckiego wplywu?

chyba widac z moich wpisow ze perfekt wladam niemieckim wiec czytam tez prase wroga… i ciekawe ze np spiegel i die welt podkreslaja jak
lepszymi miastami sa wroclaw lub szczecin w porownaniu do np krk, wawy, gdanska…. i chodzi tu o
mentalne/ ideologiczne sfery

JakubB
JakubB
2 miesięcy temu
Reply to  JakubB

pisze*

Malisz
Malisz
2 miesięcy temu
Reply to  JakubB

Centrala antify ‍♂️ To tylko kilku ćpunow w dredach bez wpływu na nic? Przecież w wwa i znacznie więcej jak tutaj i nawet popularni się stali i wpływy w klubie piłkarskim mają. Od tych tutaj to możesz mdma kupić ewentualnie i tyle po nich. Także z konia spadłeś czy co? Naczytałeś się gdzieś jakiś bzdur i żyjesz tą hiperbolą. A ja w tym mieście żyje i wiem jak jest. Niemcy dobrze wypowiadają się o Szczecinie bo im żal dupe ściska ze stracili tak piękne miasto, a nie że tu wpływy mają. Puknij się w czoło.

JakubB
JakubB
2 miesięcy temu
Reply to  Malisz

dlatwgo chwala mentalnosc tych miast bo szkoda im
ze stracili ladne miasta??

JakubB
JakubB
2 miesięcy temu
Reply to  Malisz

zylem 12 lat w trzebini, 3 lata w wawie, 21 lat we wiedniu a teraz 3 lata w krk

styknie?

Litewski cham
Litewski cham
2 miesięcy temu
Reply to  JakubB

wszyscy w malopolsce maja takie slabe pojecie o swiecie czy tylko ty taki rodzynek jestes?

JakubB
JakubB
2 miesięcy temu
Reply to  Litewski cham

male bo? wydaje mi sie ze z samej racji doswiadczenia wiem wiecej
o swiecie niz ty….. szczecin to nie swiat

Malisz
Malisz
2 miesięcy temu
Reply to  JakubB

A w Szczecinie byłeś w ogóle? Znasz kogoś tutaj? Przyjedź, pochodź, pogadaj z ludźmi, zobacz, a nie wierz w jakieś w urojenia, bo o jakiejś grupce durni usłyszałeś w internecie, którzy mieszkają w blisko pół-milionowym mieście. Myślę, że też za grubo wjechała polityka u Ciebie. Szczecin to jest w 100% polskie miasto. Wspólnego obecnie z Niemcami ma tyle, że na zakupy tu sobie mogą przyjechać, albo enerdowcy z pobliskich wiosek z kolczykami w uszach, mogą potańczyć sobie w klubach i maks poślinić się na widok polskich dziewczyn. I tyle. Żadnych wpływów tu nie mają, tym bardziej niemiecka antifa nie ma nic do powiedzenia. Jak kiedyś pod mostem stali i klękali przed murzynami, to tylko bekę z nich wszyscy mieli, a ich bazgroły zostały zamazane w jeden dzień. To była grupka może 10 świrów. Także polecam nie tworzyć sobie opinii o mieście w internecie na takiej żałośnie małej próbce, pisać że jest zjebane, tylko przyjechać i zobaczyć, jakie to świetne miasto ze świetnymi ludźmi. Ja tutaj znam setki osób, urodziłem się tutaj, także uwierz, że naprawdę wiem jak tu jest. A do świrów z lewej strony rownież mi baaardzo daleko, dlatego czuje się nieco urażony Twoimi wnioskami.

JakubB
JakubB
2 miesięcy temu
Reply to  Malisz

no oby tak bylo jak
piszesz

papricana forever
papricana forever
2 miesięcy temu
Reply to  JakubB

Tępy, niedouczony gamoniu… wracaj do tego wiednia czy tam innego germańskiego pana, u którego zarabiasz kasę, bo o Szczecinie tudzież innych, polskich miastach, o których się tu wysrywasz wiesz tyle, ile o ortografii ojczystego języka… czyli, kurwa, NIC !!! 🙂

Fajnie, że znasz perfekt niemiecki… gratulacje… tylko po ch** piszesz o tym per „język wroga” jak tam siedzisz, ciągniesz hajs etc., a tu włazisz i wypisujesz jakieś z dupy pierdoły, nie mające nic wspólnego z prawdą i rzeczywistością???

Malisz
Malisz
2 miesięcy temu

W ogóle beka, że koleś 21 lat wsród „gorszych Niemców” żył, „szprecha” w ich języku, a nam tutaj pyerdoli, że jesteśmy zniemczeni i w ogóle mentalnie zjebani. Hipokryzja lvl hard, ale widocznie Ci urodzeni w Trzebini tak mają, skoro już schodzimy do poziomu jego oceny.

JakubB
JakubB
2 miesięcy temu
Reply to  Malisz

urodzeni w trzebini co masz do nich zjebie? napisales najpierw normalnie i teraz pdpinasz sie pod zjebanego genetycznie kolezke??

wpierdalaj
widac ze te legwndy to jednak
prawda chyba….

JakubB
JakubB
2 miesięcy temu

gdzie siedze debilu zjebany genetycznie???? masz na mysli krk? to germanistan?

wez rozped idioto i jebnij z calej sily w sciane

Malisz
Malisz
2 miesięcy temu
Reply to  JakubB

O jakiej Ty niemieckiej lewicy w ogóle prawisz? Coś się we łbie pomieszało?

JakubB
JakubB
2 miesięcy temu
Reply to  Malisz

o tej o ktorej wyjasniam w dluzszym wpisie

Aaadam
Aaadam
2 miesięcy temu

3 z 4 budowli z tego zdjęcia dalej stoją tak jak stały przed wojną, a zamiast czwartego (narożnego) jest nowy, ładnie wpasowany biurowiec

Adi
Adi
2 miesięcy temu

Co ty pierdolisz ???

Czerkas
Czerkas
2 miesięcy temu
Reply to  Proboszcz

ale czego ty sie spodziewales, przeciez Lechia jest ostatnia w lidze…

a i tak Pogon ledwo wygrala bo mogla dostac brame pod koniec meczu gdy Flavio walal w slupek…

dopingowo Pogon slaba, taki sredni ligowy poziom

bylem w Lodzi i Szczecine w tym sezonie i nie ma porownania.

ale moze sie wyrobia, do piero poczatek budowania tam czegos powazniejszego

Malisz
Malisz
2 miesięcy temu
Reply to  Czerkas

Doping słaby? To czemu was nie było kompletnie słychać po drugiej stronie przez niemalże cały mecz? A ostatnie 20 minut to już chyba w ogóle na dupach siedliście cicho, gdy wasza Lechia miała szanse wyrównani. Także z czym do ludzi? Akurat Widzewiacy byli u nas gościnnie i mówili, ze doping petarda, mimo ze był słabszy niż w sobotę. Także komu mam wierzyć? Inna sprawa, że ten stadion ma chyba jakąś dziwną akustykę. Coś jak w Poznaniu, że nie słychać drugiej strony zbyt dobrze, mimo że doping jest głośny.

Rooo
Rooo
2 miesięcy temu
Reply to  Czerkas

Buhahaha byłem ma meczy ma sektorze za bramka obok obok grupki z danzig i parę rzędów od ich sektora nie bo słuchać was misiu zupełnie …to tylko wam w swoim gronie się wydawało ze jesteście tacy głośni buhahaha obejrzyj transmisję z meczu to się przekonasz. Poza tym to był mecz otwarcia na który przyszło wielu ludzi których tam na co dzień nie ma ale zdobyli bilety i przyszli zobaczyć show na kolejnych meczach wróci normalność … dwa stadion Widzewa jest mniejszy wiec i dźwięk onaczej się rozchodzi ….

Malisz
Malisz
2 miesięcy temu
Reply to  Rooo

Nie no świetne miejsce do obiektywnej oceny dopingu. Kilka rzędów od sektora gości. Weź się puknij w czoło. To Ty byłeś na stadionie i transmisje jednocześnie oglądałeś? Skąd Ty w ogóle jesteś? A stadion Widzewa jest mniejszy o 4000 krzesełek, także rzeczywiście przepaść. Tylko potwierdza jakie kocopoły tutaj pleciesz. A o frekwencje to się nie martw u nas, bo będzie bardzo dobra. Czym ta niby normalność ma być? Jak mieliśmy 9500 dostępnych miejsc, to bilety schodziły w 10 minut także nie pieprz głupot i zajmij się swoim klubem, jakikolwiek to jest.

Malisz
Malisz
2 miesięcy temu
Reply to  Rooo

Pojedź teraz do Poznania usiądź w tym samym miejscu. Pewnie powiesz że tam doping jest słaby też, bo nie kumasz zupełnie, że niestety na niektórych stadionach jest po prostu taka akustyka. Usiądź następnym razem gdzieś na środku to zobaczysz. W życiu byłem na setkach meczów w Polsce i za granicą (m.in. Rzym, Marsylia), więc mi nie pyerdol, że doping był słaby, bo widziałem to z samego środka, a nie drugiego końca stadionu.

Czerkas
Czerkas
2 miesięcy temu
Reply to  Malisz

ja pierdole co za gamonie – nigdzie nie napisalem o dopingu Lechii, przeciez wiadomo, ze jest slaby…

byla sredniawka i tyle, mozecie to zrzucic na akustyke jesli bedziecie wam z tym lepiej

Malisz
Malisz
2 miesięcy temu
Reply to  Czerkas

Mądra głowo, skoro uważasz, że akustyka nie ma nic do tego, to jak wytłumaczysz, że ten „słaby” doping na Pogoni słychać było na Niebuszewie, czyli dzielnicy kilka kilometrów oddalonej od stadionu, a 100 metrów dalej na przeciwległej trybunie nie? Dźwięk ewidentnie rozchodzi się nie tak jak trzeba i niestety tak już zostanie. Na stadionie narodowym, gdy gra koncert, w ogóle nie idzie zrozumieć słów, ani wyłapać dźwięków. O akustykę jeżeli się nie zadba, to dźwięk czy to gardeł czy z głośników, płata właśnie takie figle. Niestety jesteś chyba zbyt ograniczony, żeby to zrozumieć. A co do Lechii, to z tego samego powodu nie będę ich oceniał, bo również nie było ich słychać po drugiej stronie. Byłem jednak u nich na stadionie i wiem, że potrafią bardzo dobrze dopingować, także przestać rzucać anonimowo te marne oceny. Lepiej pochwal się z jakiego Ty klubu jesteś. A następnym razem siądź w innym miejscu i wtedy oceniaj. Ja dopiero dzisiaj w pełni odzyskałem głos, a inni ludzie w Młynie byli tak samo zaangażowani jak ja, więc proszę nie pyerdol, że nie byliśmy głośno.

https://www.youtube.com/watch?v=-lSvNX8gxC8

hulajnoga
hulajnoga
2 miesięcy temu

no i elegancko

Fiedja
Fiedja
2 miesięcy temu

Kurwa xD to wygląda jak artykuł napisany na zamówienie xD Białek na chuj piszesz jakie były rodzaje pierogów na otwarciu? 😀 😀 😀

Cjjdne
Cjjdne
2 miesięcy temu
Reply to  Fiedja

Bo gdyby były tylko ruskie to by bojkotował he

MajkiMajk
MajkiMajk
2 miesięcy temu

„Duma Pomorza” to jakaś ironia ze strony kibiców Pogoni? Jestem mieszkańcem Pomorza i nie łapię żartu.

Xyz
Xyz
2 miesięcy temu
Reply to  MajkiMajk

Duma Pomorza a nie nadbrzeża jak w Gdańsku

paprykarz
paprykarz
2 miesięcy temu
Reply to  Xyz

W punkt! 😀

imie*
imie*
2 miesięcy temu
Reply to  MajkiMajk

ja nie łapię dlaczego obecne województwo pomorskie, czyli Pomorze Wschodnie nazywane też Gdańskim, zawłaszczyło sobie nazwę Pomorze, które historycznie zawsze było położone od Greifswaldu do Słupska,ze stolicą w Szczecinie i przez kilkaset lat było nawet osobnym państwem – księstwem noszącym nazwę Pomorze właśnie

Freddie Bajorek
Freddie Bajorek
2 miesięcy temu
Reply to  imie*

Całe Pomorze kolego, obejmuje obszar od Gdańska aż do Rostocku. Z powodów historycznych,a w zasadzie na skutek działań Brandenburgii, Danii czy Szwecji (Polski też:)), doszło do podziału na: Pomorze Wschodnie, Zachodnie i Przednie (dzisiejsze Vorpommern)

Leon
Leon
2 miesięcy temu

Gdańsk nigdy nie był Pomorzem. Historycznie od wieków najdalej na wschód Pomorze kończyło się w okolicy Lęborka. Po podziale administarcyjnym Polski w latach dziewięćdziesiątych poprostu nie wiadomo było jak inaczej woj. gdańskie nazwać więc zawłaszczono nazwę Pomorze no bo alternatywnie niby co to inaczej miało być Wybrzeże, Kaszuby, Żuławy Wiślane, Żmudź ?

mauro
mauro
2 miesięcy temu
Reply to  Leon

Głupiś syneczku.
Dokształć się i przestań pieprzyć o reformie lat 90-tych, a za to dowiedz się od starszych, gdzie w Polsce międzywojennej było województwo pomorskie i jakie miasto było jego stolicą.
Zresztą ci ułatwię: w tym mieście jest klub pod nazwą Pomorzanin, kopaczy ma w IV lidze.

Leon
Leon
2 miesięcy temu
Reply to  mauro

Panie douczony sprawdź gdzie mieści się zamek książąt pomorskich bo pewnie przez przypadek wybrali swoją siedzibę nie w tym mieście co trzeba

Freddie Bajorek
Freddie Bajorek
2 miesięcy temu
Reply to  Leon

Wybacz, ale nie masz racji. Gdańsk to też Pomorze, powiedzieliby Ci to wszyscy potomkowie Sambora;) Na nazwę regionu naprawdę nie miały wpływu żadne peerelowskie decyzje administracyjne. Pomorze Gdańskie było takowym i dla Mestwina i dla Przemysła II i dla Łokietka:)

sswsw
sswsw
2 miesięcy temu

jak na imprezie techno przy szlagierowym przeboju Scootera” tys byl autorze na imprezie techno…

JakubB
JakubB
2 miesięcy temu
Reply to  sswsw

living on video

qdlatyRTS
qdlatyRTS
2 miesięcy temu

Hehe. Sam pamietam pierwszy mecz na nowym stadionie w ogóle i teraz niedawno w eklapie. Pamietam tez Ligę Mistrzów na starym. BVB które wygrało tamtą edycję, Atletico z Simeone strzelajacym dwie bramki i Steaue gdzie wygralismy 2 1 zamiast 3 1 bo ktos wrzucil druga piłkę gdzieś z boku na murawę i nie uznali gola Citko.
Łezka się w oku kręci.
Teraz tylko zapewnijcie frekwencję i będzie git. Piłka nożna dla kibiców

...
...
2 miesięcy temu
Reply to  qdlatyRTS

ze Steauą było 2-0

BOLO
BOLO
2 miesięcy temu
Reply to  qdlatyRTS

A kto wam z Rzeszy 9 wrzucił? Niepobity rekord do dzisiaj!

Lecę na piwo
Lecę na piwo
2 miesięcy temu
Reply to  BOLO

E tam to był inny Widzew hehe.. Tak jak tu twierdzą że Lech ma 100lat i wcale to nie było połączenia z Amicą..

Euroshima
Euroshima
2 miesięcy temu
Reply to  BOLO

Eintracht ze Smolarkiem

Cjjdne
Cjjdne
2 miesięcy temu
Reply to  Euroshima

Z jakim Smolarkiem? Widzew przegrał z nimi w 1991 r, a Smolarek grał tam w latach 86-88…

sopelhinio
sopelhinio
2 miesięcy temu
Reply to  Cjjdne

w 1992 roku 🙂

jacek
jacek
2 miesięcy temu

wszystko ok tylko dlaczego te trybuny ustawione pod tak łagodnym kątem?

Aaadam
Aaadam
2 miesięcy temu
Reply to  jacek

Może dopasowali do naturalnej skarpy jaka tam było, a pomimo, że wydają się łagodne to na tych nieregularnych schodach można się naprawdę łatwo zabić

MArcin
MArcin
2 miesięcy temu

Jak mnie to dziwi, że są ludzie którzy oglądają eklapę. Nowe stadiony, kasa, akademie, a poziom ligi podczas mojego 39 letniego życia nie wzrósł.

JakubB
JakubB
2 miesięcy temu
Reply to  MArcin

porownaj poziom
meczu np wisla groclin 2004 do teraz

w porownaniu do wtedy to teraz graja amatorzy

kamillo
kamillo
2 miesięcy temu

Znowu awansują do pucharów psim swędem, i znowu będzie kompromitacja. Naprawdę nie mam nic do Pogoni, sam jestem lubelakiem, ale wyczyny portowców w pucharach to po prostu dramat.

Fdm
Fdm
2 miesięcy temu
Reply to  kamillo

W zasadzie jak sobie porównam, to Pogoń przynajmniej nie odpadła teraz z ogórami jak chyba każdy z pucharowiczów w ostatnich latach. Taka Jagiellonia np: Irtysz Pawłodar, FK Quabala xD
Brondby czy Osijek to jednak solidne drużyny.

imie*
imie*
2 miesięcy temu
Reply to  kamillo

opadniecie z Osijekiem czy Broendby to jest kompromitacja?

Freddie Bajorek
Freddie Bajorek
2 miesięcy temu
Reply to  kamillo

Nie, nie masz nic do Pogoni, ale ostatnio pojawiasz się pod każdym o niej artykułem, żeby wykrztusić, że twoim zdaniem” Pogoń w pucharach grać nie powinna”. Argumenty na poparcie tej tezy pominę, bo są zwyczajnei durne. Na szczeście to, czy Pogoń będzie grać w pucharach, czy nie, zależy tylko od Niej samej. A nie od jakiegoś „yntelygentnego „inaczej trolla z Lubelszczyzny. Szkoda, ze w tak pięknym miejscu lęgną się takie dzbany jak ty.

imie*
imie*
2 miesięcy temu

przydałby się filmik z tej iluminacji świetlnej. Wiem, że są na youtubie, ale jak już się tym jaracie, to moglibyście zrobić video, bo zdjęcia tego nie oddają

imie*
imie*
2 miesięcy temu

stadion fajny, pojemność może i optymalna na tę ligę, chociaż wg mnie mogłaby być parę tysięcy wyższa, ale ten kąt nachylenia trybun to tragedia, zresztą tak samo chujowo zrobili to na Widzewie, przez to te stadiony wyglądają jak niskie kurniki, a np mniejszy ŁKS na dużo większy, bo jest bardziej stromy

Paf
Paf
2 miesięcy temu
Reply to  imie*

Nie zgodzę się z tobą, stadion ŁKS jest zaprojektowany dokładnie według tej samej normy. Norma jest Brytyjska ze względu na ich największe doświadczenie w tym zakresie. Masz takie wrażenie bo stadion ma więcej rzędów a kąt trybuny nie jest stały tylko idzie łukiem dla poprawy widoczności. Można powiedzieć że jego krzywa zgadza się obecnie z krzywą wzrostu stóp procentowych z ostatniego roku ;).

Sok z Kiszczaka
Sok z Kiszczaka(@sok-z-kiszczaka)
2 miesięcy temu

Ktoś by pomyślał, że otworzono najpiekniejszy i najnowocześniejszy
obiekt w Eurosajuzie, acz jak pomyśleć, to dwie trybuny pozostały ordynarnie w ziemi,
więc projekt oszczędzony o połowę i zupełnie rózny od pierwotnego planu.
Miejmy jednak nadzieję, że tę jedyną NIEZMIENNĄ będzie tzw. „Maciek”,
czyli maciej murawski, który dostał patenta na mecze Pogoni i Lecha,
bo tu ma bliźej x niemiec, a C+ dba o środowisko i zużycie paliwa.
Niestety za to, jęzora nam nie szczędzi i mamrocze cały mecz te same banały
na kazdym, bo pasują do wszystkiego i wszystkich.
CO NAJGORSZE, oficjalnie prowadzący jeszcze go napędza…

Malisz
Malisz
2 miesięcy temu

Dla mnie super, ze tak jest. Jest nawiązanie do starego stadionu i starej trybuny z łukiem. Poza tym zostało wykorzystane naturalne ułożenie terenu. Nie widzę problemu. Trybuny nie są jakoś bardzo wysokie, więc wchodzenie od góry nie stanowi problemu. Na co nam te dziury w trybunie na wyjścia?

Pyra
Pyra
2 miesięcy temu

A paprykorz był na stadionie czy przed stadionem? I po czymu?

LW1916
LW1916
2 miesięcy temu
Reply to  Pyra

A co hanysie, chciałeś węgiel?

Adi
Adi
2 miesięcy temu
Reply to  Pyra

Dymał szneke z glancem na 100 różnych sposobów…

Jakub
Jakub
2 miesięcy temu

„klimat jak na st pauli”

i tym zdaniem zesrales sie pismaku

na st pauli jest atmosfera…….walenia sie w d…..

MKSFan
MKSFan
2 miesięcy temu
Reply to  Jakub

Fajny komentarz. Taki nie za mądry. St. Pauli to kibicowska ekstraklasa. A te ciągłe fiksacje niektórych „kumatych” na temat penisów i odbytów są niepokojące. Radzę zrobić porządny rachunek sumienia i zastanowić się nad własną orientacją, jeśli tak was te wizje prześladują.

darius
darius
2 miesięcy temu

Stadion się opatrzy i znikną kibice sukcesu budowlanego. Frekwencja spadnie na pewno…ale na razie cieszcie się chwilą bo to fajne jest…

koke
koke
2 miesięcy temu
Reply to  darius

Prawda.

Piotr ze Szczecina.Kocham MKS
Piotr ze Szczecina.Kocham MKS
2 miesięcy temu

Witam wszystkich kibiców z Polski.Jestem rozczarowany podejściem kanału sportowego po tej kolejce,który poświęcił w chu. czasu zwolnieniu trenera z 1 ligi i temu klubowi,oraz tragicznemu meczowi w Poznaniu kosztem tego co działo się w Szczecinie.Wiem jestescie subiektywni,a zarazem dbacie o polska pilke,lekko sie wyklucza.Czy ktoś lubi Pogoń Szczecin czy nie,to było Świeto coś wielkiego!!!Nie uszanowaliscie tego,olaliście.Pogoń nie zaprosiła na otwarcie celebrytów,pajaców i całej tylko byłych piłkarzy, osoby związane z klubem.Szac!!Nie ma szkolenia ,stadionów,boisk w Polsce.W Szczecinie powstała pieka baza by szkolić,grac,zyc i wygrywać!!Wyjdzcie ze strefy komfortu, popatrzcie szerzej,no przecież nie jestescie politykami,mylse sie?Zaiwedliscie mnie bardzo.Daje Wam szanse!Naprawcie to!

JakubB
JakubB
2 miesięcy temu

qu’est c’est cette?

Fjardabyggd
Fjardabyggd
2 miesięcy temu

Almqvist to jest najlepszy piłkarz tej ligi. Sorry Ivi.

Kardynał
Kardynał
2 miesięcy temu

Wracam i robię porządek!

Polak
Polak
2 miesięcy temu
JakubB
JakubB
2 miesięcy temu

jebac niemiecki pedalski lewicowy szczecin i poznan….. oddac niemcom te zjebane miasta

JakuBek
JakuBek
2 miesięcy temu
Reply to  JakubB

jeb się psie

faza
faza
2 miesięcy temu
Reply to  JakubB

Dziękuję Ci Prawdziwy polaku-katoliku za te miłe słowa o moim rodzinnym mieście, gdzie ludzie są wolni i szanowani bez względu na poglądy, wyznanie czy też preferencje w sypialni.