post
Avatar

Opublikowane 15.02.2018 16:50 przez

redakcja

Dużo było dyskusji, dużo pytań. My już znamy odpowiedzi – jak będzie wyglądała ekstraklasa piłkarska w kształcie docelowym. Czy będzie w niej więcej drużyn? Nie. Mniej? Też nie. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami.

Reformę przygotowano z uwagi na nowy kontrakt telewizyjny i z myślą, aby dostać od telewizji jak najwięcej pieniędzy. Słyszymy jednak zapewnienia, że tym razem nie jest to liga na dwa-trzy lata i że ustalono zasady, które obowiązywać miałyby przez wiele, wiele sezonów. Oto najważniejsze informacje:

W lidze dalej będzie występowało 16 zespołów
– Liga dalej będzie grała systemem zwanym ESA37
– Z ligi spadać będą trzy zespoły, ale ten, który spadnie z czternastego miejsca otrzyma poduszkę finansową, czyli 75 procent środków, jakie otrzymałby pozostając w ekstraklasie

Tutaj nie mamy więc zmian rewolucyjnych, takie widać w pierwszej lidze. Bo tam…

Bezpośrednio awansują 2 najlepsze drużyny
– O ostatnie miejsce dające awans zostaną rozegrane baraże. Zespół numer 3 w tabeli zagra z zespołem numer 6, a zespół numer 4 z zespołem numer 5. Potem finał. Gospodarzem zawsze będzie drużyna, która na koniec była wyżej w tabeli.
– Do awansu nie będą dopuszczone drużyny bez obowiązkowej infrastruktury, czyli obiektu na 4,5 tysiąca widzów, sztucznego oświetlenia i podgrzewanej murawy. Casus Sandecji z tego sezonu, która gra na wynajętym obiekcie, będzie niemożliwy.

Inaczej będzie wyglądał też Puchar Polski. Zagrają w nim 64 drużyny i co najważniejsze: nawet w ćwierćfinale i półfinale rozegrany zostanie tylko jeden mecz, co oznacza, że aby dojść do finału będzie trzeba rozegrać sześć spotkań, a nie siedem jak do tej pory. Od 1/16 finału PP nie będzie żadnych rozstawień i każdy będzie mógł wpaść na każdego.

Reforma miałaby wejść w życie od sezonu 2019/2020. Kluby spodziewają się, że kontrakt telewizyjny może być wart nawet 300 milionów złotych. Naszym zdaniem faworytem jest Polsat, który jednak powinien podzielić się prawami z TVP. Telewizja Publiczna chciałaby pokazywać jeden hitowy mecz tygodniowo w otwartym kanale, na jednej z dwóch swoich głównych anten – co byłoby korzystne dla całej ligi.

Fot. FotoPyK

redakcja

Opublikowane 15.02.2018 16:50 przez

redakcja

Anglia
19.04.2021

Liverpool remisuje z Leeds i oddala się od Ligi Mistrzów. Ale co z tego?

To nie było rewelacyjne spotkanie. Ba! Mimo trafienia Liverpoolu jeszcze w pierwszej połowie, było to spotkanie dość przeciętne. Przynajmniej do 70. minuty, gdy zaczęło naparzać Leeds United. I bardzo dobrze Pawie zrobiły, bo raz, że uratowały spotkanie, dwa, że zdobyły dzięki temu punkt. Ale Liverpoolowi pewnie to powiewa.  Otoczka przed meczem nie była najbardziej przychylna […]
19.04.2021
Weszło
19.04.2021

Kozacy i badziewiacy. Michał Kucharczyk znów jest sobą

Sporo mamy w tym sezonie Ekstraklasy indywidualnych rozczarowań, więc warto docenić drogę, którą w ostatnich miesiącach przebył Michał Kucharczyk. Jesienią był jednym z najbardziej irytujący ligowców, w pewnym momencie nawet stracił miejsce w składzie Portowców, by potem odnaleźć się na lewej obronie. Wiosna? Wiosną były piłkarz Legii Warszawa prezentuje to, po co do Szczecina go […]
19.04.2021
Weszło
19.04.2021

Reforma Ligi Mistrzów, czyli komplikowania ciąg dalszy

Rany, ile się dzieje w futbolowym świecie. Naczelny temat to wiadomo, Superliga, i rozkmina czy futbol rzeczywiście zmieni się w tak drastyczny sposób, czy rozejdzie się po kościach po licytacji i największe kluby po prostu dostaną większą kasę. Natomiast UEFA na razie ma zamiaru się uginać. Dowód – zatwierdzenie nowego formatu Ligi Mistrzów od sezonu […]
19.04.2021
Weszło
19.04.2021

Plusy i minusy Superligi

Futbol to biznes. Iluzja prysła. Bogaci wystąpili przeciw uboższym. Trwa wojna. Wielka rewolucja w świecie futbolu. Niewykluczone, że po ogłoszeniu planów odpalenia Superligi ten sport już nigdy nie będzie taki sam, że zmieni się wszystko. Środowisko europejskiej piłki nożnej zasypuje się oświadczeniami, groźbami, argumentami. Każda minuta przynosi nowe informacje. Zatrzymajmy się więc na chwilę i […]
19.04.2021
Weszło
19.04.2021

Sawicki: – To już wojna

– Nie ma już czasu na blefowanie. Blefowanie było przez ostatnich kilka lat. Przypomnę, że utworzenie Superligi cały czas było straszakiem największych klubów, wywieranie presji dla UEFA, by alokować coraz więcej pieniędzy do coraz mniejszego grona klubów, które są najbardziej sławne. Uważam, że to już wojna pomiędzy dwunastoma klubami, a UEFA. Wydaje mi się, że […]
19.04.2021
Weszło
19.04.2021

Legia nie może zlekceważyć tego finiszu

Według Pawła Mogielnickiego z 90minut.pl Legia ma 98,2% szans na mistrzostwo. No bo rzeczywiście – trudno wierzyć, że pierwsze miejsce miałoby przypaść komuś innemu. Legia wypracowała sobie zaliczkę i teraz spokojnie może jej bronić. Natomiast ekipie, która chce potem przełamać pucharową niemoc, wypadałoby to robić z większym animuszem. Do drużyny Michniewicza można mieć pretensje za […]
19.04.2021
Weszło
19.04.2021

Kozacy i badziewiacy. Michał Kucharczyk znów jest sobą

Sporo mamy w tym sezonie Ekstraklasy indywidualnych rozczarowań, więc warto docenić drogę, którą w ostatnich miesiącach przebył Michał Kucharczyk. Jesienią był jednym z najbardziej irytujący ligowców, w pewnym momencie nawet stracił miejsce w składzie Portowców, by potem odnaleźć się na lewej obronie. Wiosna? Wiosną były piłkarz Legii Warszawa prezentuje to, po co do Szczecina go […]
19.04.2021
Weszło
19.04.2021

Sawicki: – To już wojna

– Nie ma już czasu na blefowanie. Blefowanie było przez ostatnich kilka lat. Przypomnę, że utworzenie Superligi cały czas było straszakiem największych klubów, wywieranie presji dla UEFA, by alokować coraz więcej pieniędzy do coraz mniejszego grona klubów, które są najbardziej sławne. Uważam, że to już wojna pomiędzy dwunastoma klubami, a UEFA. Wydaje mi się, że […]
19.04.2021
Stranieri
19.04.2021

Popisy bramkarzy, Krychowiak i Kownacki z golem i asystą | STRANIERI

Od czasu kontuzji Roberta Lewandowskiego liczba bramek strzelanych przez naszych stranierich trochę spadła, ale kilku kumpli z kadry pomaga nadrabiać straty. Miniony weekend był bardzo udany dla Grzegorza Krychowiaka i Dawida Kownackiego, którzy zaliczyli bramkę i asystę. Poza tym sporo ostatnich podań w wykonaniu Polaków w Serie B i popisy bramkarzy – łapcie raport stranieri! […]
19.04.2021
Weszło
19.04.2021

Superliga – jaki kształt przybiorą rozgrywki?

Na oficjalnych witrynach dwunastu klubów-założycieli pojawiły się wstępny plany rozgrywek Superligi. Jak ma wyglądać ten nowy turniej, pomyślany przez twórców jako zastępstwo dla Ligi Mistrzów? Cóż – nie ma co ukrywać, liga ma być w samym założeniu bardzo mocno zabetonowana. Jak na razie poznaliśmy dwanaście klubów, które zagwarantowały sobie stałe miejsce w Superlidze, ale z […]
19.04.2021
Weszło
19.04.2021

Prezes Superligi: – Zamierzamy pomóc piłce nożnej

Powstanie Superligi wstrząsnęło światem piłki. Znamy już władze tych rozgrywek. Pierwszym prezesem Superligi został Florentino Perez z Realu Madryt, wiceprezesem Andrea Agnelli z Juventusu, a także Joel Glazer z Manchesteru United. Cała trójka opublikowała oficjalne wypowiedzi na temat Superligi: Florentino Perez: – Zamierzamy pomóc piłce nożnej Florentino Perez (Real Madryt): – Zamierzamy pomóc piłce nożnej […]
19.04.2021
Serie A
18.04.2021

Remis, który zadowala obie strony. Napoli i Inter dzielą się punktami

W 31. kolejce Serie A Napoli zremisowało u siebie z Interem Mediolan 1:1. I tak sobie myślimy, że zarówno Antonio Conte, jak i Gennaro Gattuso mają powody, by ten rezultat zwyczajnie szanować. Nie obejrzeliśmy wielkiego widowiska z pokazem piłkarskich fajerwerków, lecz niewątpliwie obie ekipy bardzo, ale to bardzo rzetelnie zapracowały dzisiaj na kolejny punkcik do […]
18.04.2021
Liczba komentarzy: 131
Subscribe
Powiadom o
guest
131 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Orw14
Orw14 (@orw14)
3 lat temu

Poważnie zapowiada się na utratę przez NC+ kolejnych praw? Przecież im nic, poza nudnym jeżdżeniem w kółko, nie pozostanie. Żenada, a stawki nie spadają.

rf122
rf122 (@rf122)
3 lat temu
Reply to  Orw14

przecież canal+ to bankrut, to ich ostatnie lata na rynku

igor91
igor91 (@igor91)
3 lat temu
Reply to  rf122

Premier League, Copa del Rey, NBA, żużel, golf – to chyba wszystko, co będą mieć, bo europejskie puchary ma przejąć Polsat. Straszna bryndza.

fafik
fafik (@fafik)
3 lat temu
Reply to  igor91

Mają jeszcze w portfolio puchar Rosji

Roben_
Roben_ (@roben_)
3 lat temu
Reply to  igor91

Podobno NBA do eleven gdzieś czytałem

Vinni
Vinni (@vinni)
3 lat temu
Reply to  Roben_

Z tego co wiadomo NBA coraz nie chętniej patrzy na sprzedaż praw do krajów Europejskich i chce coraz bardziej stawiać na swój NBA Pass dostępny w internecie. Podobno to, że Canal+ wyciągnęli od nich ten sezon jest sporym sukcesem.

Lluc93
Lluc93 (@lluc93)
3 lat temu
Reply to  Orw14

Eleven pewnie prędzej czy później i Premier League przejmie. Skoro po odejściu Twaro jako głównym komentatorem jest tam Rudzki to niech to robią jak najszybciej.

Wicher
Wicher (@wicher)
3 lat temu
Reply to  Lluc93

Buahaha koleś co ty gadasz? Nie po odejściu Twarowskiego jest tam Rudzki, ale on nadal tam jest pomimo odejścia Twarowskiego.

Lluc93
Lluc93 (@lluc93)
3 lat temu
Reply to  Wicher

Nie piszę, że Rudzki jest w jego miejsce (jako nowy), ale teraz stał się tam głównym komentatorem, rozumiesz?

jeremy
jeremy (@jeremy)
3 lat temu
Reply to  Lluc93

naprawdę płaczesz po Twarowskim jako komentatorem? w Lidze +extra było ok w komentarzach pamiętam go tylko jako “ja mam zawsze racje”

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
3 lat temu
Reply to  jeremy

Treść usunięta

zenek122
zenek122 (@zenek122)
3 lat temu
Reply to  Orw14

Polsat? Żegnaj Ekstraklaso, witajcie reklamy.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
3 lat temu
Reply to  zenek122

Treść usunięta

Murphy
Murphy (@murphy)
3 lat temu

Czyli rakogenny system rozgrywek ciągle zostaje. Źle bardzo Źle.
Dorzucenie dodatkowego spadkowicza nic specjalnie nie da.
Wywalić trzecią rundę i wtedy dodatkowy spadkowicz ma sens.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
3 lat temu
Reply to  Murphy

Treść usunięta

allende73
allende73 (@allende73)
3 lat temu

Tu raczej nie chodzi wyłącznie o korupcjogenność, co także o wesołe i bezsensowne tuptanie sobie zawodników zespołów z miejsc 4-8 oraz być może ( w sytuacji bez podziałów punktów) 9-10/11 (tu zaznaczam: być może) i oddawanie punktów jak leci, bo tym zespołom już na niczym nie zależy (gdyby może większe różnice w podziale kasy w zależności od miejsca istniały, to i większa motywacja do gry by była)

Wicher
Wicher (@wicher)
3 lat temu

No tak bo teraz jest ciekawie. Teraz ligę podzielą na pół i se grajta. Po co? Wcześniej przynajmniej punkty dzielili i przynajmniej teoretycznie 8 drużyna w grupie mistrzowskiej mogła namieszać jak jej się chciało (ale z reguły nie chciało). teraz podzielą ligę, a 8 drużyna jak traciła 20 punktów do lidera tok będzie tyle traciła. jak jest więc sens żeby grała ona dodatkowe 7 meczów? Tu jest dopiero sytuacja w której może dojść do korupcji. ostatnia drużyna może sobie odpuszczać mecze bo tak chce, albo handlować punktami. Proste.

Erni
Erni (@erni)
3 lat temu
Reply to  Wicher

Tak, bo dzielenie punktów było bardzo sprawiedliwe.

Cerber24
Cerber24 (@cerber24)
3 lat temu
Reply to  Erni

Dzielenie punktów jest podobnie ‘sprawiedliwe’ jak dzielenie ligi na pół i automatyczne utrzymanie 7 i 8 drużyny

Erni
Erni (@erni)
3 lat temu
Reply to  Cerber24

Nie zgodzę się z Tobą. Najpierw trzeba ugrać tyle punktów, żeby wejść do tej “8”. A dzielenie punktów, to jakieś wypaczenie rywalizacji. Bo zabiera się drużynie, to co ugrała przez cały sezon.

Wicher
Wicher (@wicher)
3 lat temu
Reply to  Erni

Niczego się nie zabiera. Zdobyłeś 20 punktów to po podziale masz ich 10 i każdemu punkty dzielono na 2, aby wytworzyć jakieś tam emocje i zmniejszyć różnice punktowe między drużynami na 7 kolejek. Nie zabiera się niczego nikomu. gdyby się komuś coś zabierało to byłby komunikat, że np. Zagłębie zostało pozbawione 20 punktów, a Lechia zachowuje swój dorobek.

Wicher
Wicher (@wicher)
3 lat temu
Reply to  Erni

Było. Niby czemu uważasz, że nie? Miało to sens przy podziale ligi. Teraz mamy podział ligi, na dwie grupy bez podziału punktów i sensu w tym zero.

Cerber24
Cerber24 (@cerber24)
3 lat temu
Reply to  Wicher

Dokładnie, dzielenie ligi było kontrowersyjne, ale bez zmniejszania strat przez podział punktów to już w ogóle jest bezsensowne. Drużyny 5-8 w rundzie finałowej mogą jechać na wakacje (jak to zwykła robić Pogoń). Pamiętam jeden obrazek z zeszłego sezonu… 30 kolejka i mecz Korona – Nieciecza 0-1. Koniec spotkania, załamka i nagle okazuje się, że inne zespoły zagrały tak że jednak Kielce wchodzą do ósemki… radość jak po mistrzostwie. Oczywiście nie mam nic do Korony, która później w tej grupie mistrzowskiej walczyła jak równy z równym w każdym meczu (w przeciwieństwie do Pogoni i Bruk-Betu), ale jednak denerwującym jest, że połowa drużyn myśli tylko o tym żeby się załapać do górnej połowy i potem laba. Bez dzielenia to na bank drużyny 5-8 i prawdopodobnie 9-11 kończą sezon w maju.

Wicher
Wicher (@wicher)
3 lat temu
Reply to  Cerber24

Na 7 kolejek rozpoczyna się akcja “promuj juniora”, czyli graja jakimiś anonimami bo pierwszy skład już się rozjechał na urlopy. Niestety taka Pogoń wykorzystywała to do granic możliwości. Dajmy na to taka Pogoń załapie się do 8 jako ostatnia drużyna i może tracić 21 punktów do 7 miejsca (czysto teoretycznie). Co będzie dla nich motywacją do gry? Nic. Sam osobiście wysyłałby na boisko samych 16 -sto latków, a nawet piłkowych czy woźnego Niech se chłopina zagra mecz w Ekstraklasie. Nie mam szans awansować w tabeli i na pewno nie spadnę.

AS
AS (@as)
3 lat temu

Do w sumie jest jakas popierdolka a nie reforma. Jakies kosmetyczne zmiany z ta 14ta druzyna.
Mialem osobiscie naszieje, ze albo zrobia normalna 18sto zespolowa lige albo wroca do podzialu punktow. ESA37 bez podzialu punktow jest zwyczajnie nudna i blokuje trenerow, ktorzy chcieliby dac mlodemu od czasu do czasu wyjsc w pierwszej 11. Kazdy chce sie dostac do gornej 8ki a pozniej miejsca 4-8 beda uprawialy plazing.

Staszek Anioł
Staszek Anioł (@staszekaniol)
3 lat temu
Reply to  AS

Tylko właśnie dlaczego niby blokuje? Przecież teraz sezon jest niemiłosiernie długi i odrabianie ewentualnych strat to pestka przy tej ekstraklasowej loteriadzie.

AS
AS (@as)
3 lat temu
Reply to  Staszek Anioł

Staszek Aniol – sezon jest dlugi ale mimo to nie daje komfortu wprowadzania mlodych. Nikt nie chce ryzykowac straty punktow dajac mlodziezowcowi szanse poniewaz tego jednego punkcika moze zabraknc potem do awansu do 8ki. Niewazne czy go stracisz w 1suej czy 30tej kolejce. Poprostu kluby, ktore teoretycznie moglyby wprowadzac mlodych bo w ESA34 wisialoby im czy zajma miejsce 12 czy 7 teraz cisna starymi Rumunami, zeby zminimalizowac ryzyko straty punktow.

Staszek Anioł
Staszek Anioł (@staszekaniol)
3 lat temu
Reply to  AS

Jeśli przyjąć, że dla większości klubów jedynym celem jest wejście do górnej “8”, to tak. Ale nadal uważam, że czasu na odrabianie strat jest ogrom. O ile w ogóle byłyby tu jakieś straty. Z Ekstraklasy naprawdę trudno spaść – historia Podbeskidzia (bo chyba tylko ona powoduje taki “ogromny strach” przed spadkiem, jeśli nie uda się utrzymać po 30. kolejce) jest jedna na 100 lat.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
3 lat temu
Reply to  AS

Treść usunięta

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki (@zawisza-czarnecki)
3 lat temu

O nic? Wiekszość drużyn walczy o życie czyli pierwszą ósemkę. Stąd tyle nerwowości i zmian trenerów.

Staszek Anioł
Staszek Anioł (@staszekaniol)
3 lat temu

Bądźmy poważni – walka o pierwszą ósemkę zaczyna się (może) w marcu. Reszta sezonu to przygrywka.

technojezus
technojezus (@technojezus)
3 lat temu
Reply to  AS

Podział pkt czy 18 drużyn to byłby dopiero rak i apogeum gówna, ale tak to w sumie masz racje że to popierdółka ta reforma.
Podział pkt jest sprawiedliwy tylko dla słabszych bo zawsze najlepszy/najlepsi będą poszkodowani i nie ma co tutaj usprawiedliwać się ,,emocjami” Gówno mnie to obchodzi.A tak może się zdarzyć że drużyna która ogólnie zdobyła najwięcej pkt to nie wygrywa ligi bo podział.
Gdyby nie podział pkt to bodajże Legia wygrałaby ligę 2 lata temu czy tam 3 już nie pamiętam.

Staszek Anioł
Staszek Anioł (@staszekaniol)
3 lat temu
Reply to  technojezus

Wygrałaby, ale wtedy akurat miałaby tyle samo punktów co Lech, a nie więcej.

technojezus
technojezus (@technojezus)
3 lat temu
Reply to  Staszek Anioł

Mój błąd.

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki (@zawisza-czarnecki)
3 lat temu
Reply to  technojezus

Gdyby to najpopularniejsze słowo w Polsce, a regulamin znany jest przed rozpoczęciem sezonu.

technojezus
technojezus (@technojezus)
3 lat temu

A to niby nie prawda że jakby nie podział to w tamtym sezonie mistrz byłby inny?
Teraz dzięki bogu już tego nie ma.

Staszek Anioł
Staszek Anioł (@staszekaniol)
3 lat temu
Reply to  technojezus

Legia byłaby mistrzem w sezonie 2014/2015 kosztem Lecha (miałyby po 70 pkt, ale Legia miała więcej punktów po rundzie zasadniczej).

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
3 lat temu

Treść usunięta

adrian92
adrian92 (@adrian92)
3 lat temu

Na plus: zwiększone wymogi licencyjne (tylko nie wiem czy jest sens wymagać odpowiedniej pojemności, Polska to nie Reich gdzie w co drugiej wsi jest 10-tysięcznik). Można też dodać tu na siłę zmiany w PP i pozostawienie 16 drużyn, też skłaniam się do tego że jest za wcześnie na powiększenie ligi.
In minus: cała reszta, pozostawienie ESA 37 tylko po to by grać te 37 kolejek, w myśl zasady “wincyj, qurwa, wincyj!” z hitowymi grudniowymi kopaninami na czele… Także te baraże wyglądają na potencjalnie korupcjogenne, no i śmiesznie będzie jak okaże się że na miejscach barażowych 3-6 w I lidze nie ma ani jednego zespołu spełniającego nowe wymogi E-klasy 😀
Jeżeli chodzi o Polsat to szkoda nawet gadać Pewnie wygrają – niestety, bo już widać że zwiększają ceny pakietów i zmieniają ofertę smartdom na mniej korzystną. Oby chociaż nie skończyło się parodią jak latem 2016 roku w przypadku ME na Ipli, to może nawet rozważę tą tv. No i faktycznie TVP mogłoby puszczać częściej jakieś mecze bo to jednak szansa na popularyzację ligi wśród tych którzy nie chcą płacić co miesiąc stówy za obejrzenie 2-3 razy na sezon derbów Niecieczy…

Chata Kumba
Chata Kumba (@bartezzz)
3 lat temu
Reply to  adrian92

Kiedyś trzeba zacząć wymagać – gdyby nie licencje do tej pory siedziałbyś na drewnianych sztachetach a podgrzewane boisko byłoby uważane za fanaberie

adrian92
adrian92 (@adrian92)
3 lat temu
Reply to  Chata Kumba

Dlatego napisałem “Na plus: zwiększone wymogi licencyjne”. Ale po co kryterium pojemności? Rozumiem że jak byłbym prezesem klubu “z prowincji”, ale o ekstraklasowych ambicjach, to pierwszą rzeczą o którą muszę się martwić jest rozbudowa trybun zamiast np budowa bocznych boisk czy bursy dla młodzieżowców? Bez sensu. Jak mówię Polska to nie Niemcy, gdzie na mecze “Wieśniaków” z Hoffenheim chodzi po 30 tysięcy ludzi…

allende73
allende73 (@allende73)
3 lat temu
Reply to  adrian92

Też za absurd uważam wymóg 4,5 tys. miejsc na trybunach. Teoretycznie bowiem albo uniemożliwi to grę w najwyższej klasie rozgrywkowej zespołów z mniejszych miejscowości, albo doprowadzi do absurdalnej sytuacji, że będą budowane stadiony tylko po to, aby stały puste, bo nawet nie ma kto na nie przyjść. Wymogi infrastrukturalne tak, ale nie liczba miejsc na trybunach.

Surówa
Surówa (@srwk)
3 lat temu
Reply to  allende73

Stadion Slaska albo Lechii stoi pusty a Niecieczy? Nawet jak ten 1000 przyjdzie to w 25% jest zapełniony także wymóg ok 4 tysi uważam za w porządku. Nie masz stadionu? To graj se w lidze regionalnej.

allende73
allende73 (@allende73)
3 lat temu
Reply to  Surówa

Z jednej strony tak. Z drugiej jednak, na pierwszym miejscu powinny stać aspekty sportowe, nie zaś pojemność stadionu. Trudno nie zinterpretować tego jako pewnej sztucznej bariery dla klubów z mniejszych miejscowości.

Ponadto różnica względem takiej TBN a Śląskiem czy Lechią polega na tym, że w pierwszym przypadku raczej nie możliwe będzie przekroczenie określonego progu widzów na stadionie (więcej niż te 25% raczej nie przyjdzie, bo i Nieciecza oraz okolice nie mają więcej mieszkańców). Tymczasem w przypadku Śląska czy Lechii potencjalnie te stadiony mogą być zapełnione w 100%, bo to są duże metropolie. Wobec czego w pierwszym wypadku budowa stadionu na 4,5 tys. osób nie ma logicznego uzasadnienia, w tym drugim już tak.

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki (@zawisza-czarnecki)
3 lat temu
Reply to  allende73

Jakie perspektywy rozwoju ma klub, który nie potrafi znależć 4k kibiców? Jak ktoś chce orać na ugorze jak właściciel Niecieczy, to jego sprawa i jego pieniądze. Wymóg pojemności stadionu bardzo dobry.

Cerber24
Cerber24 (@cerber24)
3 lat temu
Reply to  allende73

Ale obiekt na 4,5 tys. miejsc to przecież stadionik… boiska treningowe miewają większe pojemności. Oni nie każą budować 30-40-tysięczników. I jak kolega Surówa napisał… przychodzi 1000 osób na Bruk-Bet i już jest 1/4 stadionu zapełniona

Pasta
Pasta (@pasta)
3 lat temu
Reply to  Cerber24

Wolisz ogladac zespol ktory gra lepiej w pilke, czu zespol ktory ma wiekszy stadion? Bo ja wole taki co gra dobrze w pilke.

Lluc93
Lluc93 (@lluc93)
3 lat temu

Tylko ile klubów w tym momencie w I lidze spełnia te wymogi licencyjne, żeby grać w barażach? Boniek w końcu porzucił swój głupi pomysł powiększenia ligi do 18 zespołów? Może przy następnej turze jak się odbudują Ruch, ŁKS i Widzew, poziom sportowy poprawie Stal Mielec czy GKS Tychy, które mają nowe stadiony i potencjał kibicowski to będzie miało sens, ale na ten moment nie ma żadnego.

LooZ
LooZ (@looz)
3 lat temu
Reply to  Lluc93

W okolicach 2020 nowe stadiony powinny być w:
– Szczecinie;
– Płocku;
– Opolu;
– Katowicach;
– Sosnowcu;
– Chorzowie;

Nowe/Spełniające wymagania Ex są w:
– Chojnicach (niestety);
– Legnicy;
– Mielcu;
– Bielsku-Białej;
– Tychach
– Łęcznej

Na zapleczu jeszcze:
– ŁKS Łódź;
– Widzew Łódź;
– Radomiak

Lluc93
Lluc93 (@lluc93)
3 lat temu
Reply to  LooZ

Dlatego przy kolejnej sprzedaży praw telewizyjnych jak najbardziej można powiększyć ligę o te 2 zespoły, ale w tym momencie jest na to za wcześnie.

Vinni
Vinni (@vinni)
3 lat temu
Reply to  LooZ

“w Chojnicach (niestety) – rozszerz proszę Twoje załamanie, że nasz stadion będzie spełniał wymogi 😉

LooZ
LooZ (@looz)
3 lat temu
Reply to  Vinni

Bo i tak będzie wyglądał jak kupa.

FC Bazuka Bolencin
FC Bazuka Bolencin (@fc-bazuka-bolencin)
3 lat temu
Reply to  LooZ

Ludzie, stadiony nie grają. Niech kopacze na boisku pokażą że są warte gry w tej słabej ekstraklasie, zwłaszcza z tych dużych ośrodków gdzie rok w rok przebąkuje się o awansach a tu dupa, bo awansuje Nieciecza, albo Sandecja bez stadionu, bo są lepsi piłkarsko.

Lluc93
Lluc93 (@lluc93)
3 lat temu

A fajnie ci się oglądało mecz np. Wisły Płock z Sandecją na starym stadionie bez kibiców? Oczywiście, że stadiony nie grają, ale jednak ciężko się ogląda mecze bez kibiców. I tutaj nie tylko o stadiony chodzi, ale o całe zaplecze. Powinni dążyć w tych wymogach licencyjnych, żeby te kluby miały jak najlepsze zaplecza. Żeby brały się za szkolenie, budowanie akademii, burs, boisk. Tylko w ten sposób ta liga może ruszyć do przodu. Często widzę głosy o Niecieczy, że tam młodych Polaków w takim małym klubie powinni ogrywać, ale skąd oni mają ich brać jak to klub bez żadnego zaplecza?

FC Bazuka Bolencin
FC Bazuka Bolencin (@fc-bazuka-bolencin)
3 lat temu
Reply to  Lluc93

Nie do tego zmierzam. Mnie też lepiej ogląda się mecze transmitowane z wypełnionych stadionów, z dopingiem i otoczką.
Bardziej chodzi mi o to forowanie na siłę przez wielu ludzi tych 18 drużyn w lidze. Na ten moment to 16 ekip to jest max. Skoro do ligi wchodzą rok w rok zespoły z prowincji w większości bez zaplecza, to świadczy o słabości tych klubów z większych ośrodków/miast, spowodowane słabością kopaczy, nieudolnością trenerów czy niegospodarnością włodarzy. Nie róbmy im na siłę miejsca w lidze “za zasługi”, bo to nie o to chodzi.
A wymogi licencyjne jak najbardziej trzeba egzekwować, żeby nie było zbędnego folkloru, który w obecnych czasach mocno rzuca się w oczy.
Co do ogrywania młodych Polaków to mało który klub może sobie na to pozwolić, takie czasy. Pogoń za wynikiem + deficyt młodych polskich graczy którzy mają pojęcie o piłce + obecny ligowy system sprzyjający grze typowo “na wynik” – to wszystko się na to składa.

n0_thx
n0_thx (@n0_thx)
3 lat temu
Reply to  LooZ

Zapomniałeś o Motorze Lublin

elementhigh
elementhigh (@elementhigh)
3 lat temu

300 mln PLN? To zamiast Polsatu czy TVP, proponuje LFC TV. Za tyle mniej wiecej kupili Van Dijka. Smieszna historia

fronda
fronda (@fronda)
3 lat temu

Czyli nadal dzielenie na grupy.Nie będą nam Anglicy,Niemcy,Hiszpanie itp mówić jak się gra.
Co za kurwa debile Rudy i kluby.A co z piłkarzami spoza UE?

technojezus
technojezus (@technojezus)
3 lat temu
Reply to  fronda

Nic, dalej rasizm.
PZPN myśli że Polacy to bogowie piłki i nie potrzeba nam jakiś graczy spoza unii.
Znieśli by ten idiotyczny rasizm i dam sobie rękę uciąć że poziom sportowy by się podniósł.
Kurwa w najlepszych ligach, w klubach gra niekiedy tylko po 1-3 graczy narodowych, gra dużo graczy spoza unii i jakoś dupy nikt nie spina, a u nas oczywiście ciemnogród i SKANDAL! bo jak to ma jakiś czupa czukwu grać czy inny bambo a nie Polak!

adrian92
adrian92 (@adrian92)
3 lat temu
Reply to  technojezus

“bo jak to ma jakiś czupa czukwu grać czy inny bambo a nie.” Słowak! Poprawiłem, nie dziękuj 😉 😀

Staszek Anioł
Staszek Anioł (@staszekaniol)
3 lat temu

“Casus Sandecji z tego sezonu, która gra na wynajętym obiekcie, będzie niemożliwy”.
To akurat niemal każdy klub Ekstraklasy wynajmuje lub dzierżawi stadion, na którym gra, czy się mylę?

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
3 lat temu
Reply to  Staszek Anioł

Treść usunięta

Staszek Anioł
Staszek Anioł (@staszekaniol)
3 lat temu

Cytuję tylko z tego tekstu: “na wynajętym obiekcie”. Co ma do tego miejscowość?

LooZ
LooZ (@looz)
3 lat temu
Reply to  Staszek Anioł

Bo to skrót myślowy. Wynajem obiektu poza miastem siedziby klubu.

Staszek Anioł
Staszek Anioł (@staszekaniol)
3 lat temu
Reply to  LooZ

To daleko idący skrót. Jeśli tak, to bardziej pasowałby przykład Górnika Łęczna w Lublinie.

Hagrid
Hagrid (@hagrid)
3 lat temu

Dobrze, że zaostrzono wymaganie infrastrukturalne i piszę to jako kibic Sandecji. Zaraz po awansie boczyłem się, kiedy ktoś miał pretensje o brak stadionu. No co, przecież wypasiony stadion się wybuduje (prezydent miasta obiecał), a takie casusy bywały już w historii EK (że wspomnę Cracovię grającą na Hutniku). Teraz z perspektywy czasu mogę ocenić, że ten oczekiwany przez całe życie awans to jedno wielkie rozczarowanie. Prezydent pograł w kulki, na stadion nawet nie rozpisano przetargu (a miał być gotowy do gry na najbliższy mecz z Koroną…). Ludzie w mieście wk…wieni, bo zamiast spełnienia marzeń związanych z grą ponad 100-letniego klubu w “elicie”, jest jedna wielka pieprzona kompromitacja. Plus jest taki, że nasz negatywny przykład oszczędzi kibicom innych klubów bez infrastruktury wstydu, jaki teraz jest naszym udziałem.

WujaNieMaEunuchKochany
WujaNieMaEunuchKochany (@wujaniemaeunuchkochany)
3 lat temu
Reply to  Hagrid

Czy ktoś orientuje się ile klubów z 1 ligi może mieć takie same problemy jak Sandecja w przypadku awansu?

LooZ
LooZ (@looz)
3 lat temu

Chojnice – modernizują stadion, ale to taka prowizorka czegoś z lat 90…

Opole – lipa, trwają prace nad nowym stadionem, ale to dopiero 2020/2021. Rozważana jest prowizoryczna modernizacja starego stadionu do tego czasu.

Częstochowa – największa lipa – brak planów, konflikt z miastem, mega rudera.

Legnica – stadion ok.

Mielec – stadion ok.

Głogów – raczej nie ok, ale nikt nie poważnie nie rozważa ich awansu.

Katowice – Cholera wie, kibice GKSu upierają się, że starczy, ale ja mam wątpliwości. Planują budowę nowego.

Sosnowiec – Dramat, ale pracują nad budową nowego.

Staszek Anioł
Staszek Anioł (@staszekaniol)
3 lat temu
Reply to  LooZ

Tyle że niekoniecznie chodzi o czołówkę tego akurat sezonu I ligi.

lion
lion (@witek)
3 lat temu
Reply to  LooZ

Dodam, że chyba nigdzie nie ma gorszej rudery niż w Olsztynie i nie zapowiada się, żeby coś miało się w tej kwestii zmienić. Stadion ten jest pieszczotliwie zwany przez olsztyńskich kibiców “Estadio da Gruz”. Na szczęście problemu w sumie nie ma, ponieważ awans raczej Stomilowi nie grozi (prędzej spadek).

adrian92
adrian92 (@adrian92)
3 lat temu
Reply to  lion

Ilon: Kwestia dofinansowania z MS. Zmienią się priorytety ministerstwa, zaczną znów dofinansowywać obiekty, to i pojawi się możliwość zrealizowania tego projektu który już bodajże od 3 lat jest w zawieszeniu (nowy 12-tysięcznik)

0004WGSI8NM753YO-C431.jpg
lion
lion (@witek)
3 lat temu
Reply to  adrian92

adrian92 ani troszeczkę nie wierzę w to, że MS zmieni priorytety i dofinansuje stadion w Olsztynie. Jak dla mnie w ogóle takiej opcji nie ma. A projekt, o którym mówisz, to w zasadzie nie ma nic wspólnego z projektem, bo to jest projekt projektu. Prawda jest taka, że priorytetem w Olsztynie jest zakorkowanie miasta, a kwestia stadionu powraca jak bumerang przed wyborami jako kiełbasa wyborcza, bo jednak kilka tysięcy kibiców w Olsztynie jest. A po wyborach wszyscy znów to mają w dupie. “Olsztyn – miasto bez piłki” – pamiętasz jak się Olsztyn “promował” podczas Euro’12?

Staszek Anioł
Staszek Anioł (@staszekaniol)
3 lat temu

“Do awansu nie będą dopuszczone drużyny bez obowiązkowej infrastruktury, czyli obiektu na 4,5 tysiąca widzów, sztucznego oświetlenia i podgrzewanej murawy”.
A nie lepiej raczej stawiać wymogów co do szkolenia młodzieży i bazy treningowej? E-klapa i tak jest już przesłodko “opakowana” stadionami, tylko co z tego, jak kopią się po czołach tak samo, a może nawet gorzej, niż to było 15-20 lat temu na kurnikach…

LooZ
LooZ (@looz)
3 lat temu
Reply to  Staszek Anioł

Przecież takie wymagania są już teraz, ale jeśli chcesz mieć wyniki szkolenia, to musisz poczekać jeszcze 5-6 lat.

Staszek Anioł
Staszek Anioł (@staszekaniol)
3 lat temu
Reply to  LooZ

Wybitne to te wymagania raczej nie są.

Nenad Bjelica
Nenad Bjelica (@kamill2001)
3 lat temu
Reply to  LooZ

Gówno będzie za 5-6 lat, takie wymogi gówno dają, co to za problem zatrudnić jakiegoś ździśka wuefiste żeby dał pokopać gałę dzieciakom. I niby co to zmienia, co to za szkolenie. Powinien być ogórny narodowy program rozwoju młodzieży, czyli kto co i jak ma cwiczyć w danym wieku, ile godzin, ile dni itp. Po drugie PZPN powinien zrobić narodowy program szkolenia trenerów, powinien zatrudnić jakichś Hiszpanów, Anglików, Holendrów, Chorwatów i powinni szkolić trenerów jak uczyć dzieciaki. Na razie to PZPN w tej sprawie nie robi nic, albo robi ruchy pozorowane, które tutaj nam ładnie pokazałeś na zasadzie, odgórnie ustalmy żeby każdy klub szkolił młodzież, co objeść da się banalnie, na dodatek wymaga tego od jakichś okręgowych drużyn, które ani nie mają do tego kasy, czasu, głowy i możliwości. Skutkiem czego na jakiejś wiosce się głowią co tu zrobić, skoro wymóg jest żeby było szkolenie, ściagają na siłę dzieci, ktoś im rzuci piłkę i jest szkolenie, no jest. To chuj z tym, gramy w okręgówce. Jak nie będzie szkolenia trenerów to dalej bedzie gówno nie piłkarze, a te całe wymogi PZPN to sobie można o dupe rozbić. Na weszło był artykuł o Jozaku i szkoleniu w Chorwacji, trzeba od lepszych czerpać wzorce. No ale Boniek ma to w dupie, robi szkolenie UEFA Pro raz na 2 lata i jeszcze nie można się dostać, bo uznaniowo wybierają kto może przyjść a kto nie. Parodia.

LooZ
LooZ (@looz)
3 lat temu
Reply to  Nenad Bjelica

Przecież po twoim wpisie widać, że nie bardzo masz pojęcie jak wygląda obecnie szkolenie, jak wyglądają akademie, itd.

Pawel_Jumper
Pawel_Jumper (@pawel_jumper)
3 lat temu
Reply to  Nenad Bjelica

Gościu, wszystko o czym mówisz jest na stronie PZPN od marca 2016 roku; Popierdoliłeś sobie głupoty, to teraz sobie poczytaj te 336 stron.

https://www.laczynaspilka.pl/NARODOWY_MODEL_GRY_PZPN.pdf

Sebastian Ro(L)ewski
Sebastian Ro(L)ewski (@sebastian-rolewski)
3 lat temu

plus
-reforma 1 ligi
-nawet ten jeden mecz tygodniowo w tvp oznaczałby gigantyczny skok marketingowy ligi o lata świetne
-trzy do spadku
-brak powiększenia ligi o 2 zespoły
-pozostanie przy esa37
minus
-brak dzielenia punktów/zerowania po fazie zasadniczej czyli można zakładać 7 kolejek o nic dla ~ 6-8 zespołów

Thomas von Danzig
Thomas von Danzig (@thomas-von-danzig)
3 lat temu

No to powstanie ten mityczny/wyczekiwany czas na ogrywanie młodych 😉

Sebastian Ro(L)ewski
Sebastian Ro(L)ewski (@sebastian-rolewski)
3 lat temu

oczywiście młodych słowaków

Nenad Bjelica
Nenad Bjelica (@kamill2001)
3 lat temu

No a teraz postaw się w roli klubu X. Grał całe 30 kolejek dobrze, jest liderem, ma 10 pkt przewagi nad drugim zespolem, który pokonał 2 razy. Ale na koniec złapał zadyszkę. Podzielili mu pukty i z 10, czyli całkiem sporej przewagi zrobiło się 5, akurat z tą zadyszką przegrał 2 mecze, a drugi zespół wygrał wszystko, czyli zostal Mistrzem… ale co to za mistrz, skoro normalnie bez dzielenia byłby 4 pkt za liderem. Dzielenie punktów wzmacnia emocje, ale dla słabych, a promowanie słabych nie jest najmądrzejsze. Równie dobrze możemy zerować punkty, będzie więcej emocji… tylko co to ma wspolnego ze sportem. Po co grać 30 kolejek, skoro potem wystarczy wygrać 7 meczów i zostać mistrzem. Absurd i dobrze że został pogoniony.

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki (@zawisza-czarnecki)
3 lat temu
Reply to  Nenad Bjelica

No to postaw się w przypadku Węgier na MŚ w 1954. Pukali wszystkich jak leciało, w tym Niemców 8:3, a w finale porażka z Niemcami 2:3. Bilans dwumeczu 10:6 dla Wegrów! Co to za mistrz?
Kogo kurwa obchodzi, że ktoś ma zadyszkę na finiszu. Taki jest sport.

Krzysztof.Reperowicz
Krzysztof.Reperowicz (@krzysztof-reperowicz)
3 lat temu

Ale to nie puchar tylko liga jak nazwa wskazuje

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
3 lat temu

Treść usunięta

Vinnie
Vinnie (@dlugi)
3 lat temu

Do awansu nie będą dopuszczone drużyny bez obowiązkowej infrastruktury, czyli obiektu na 4,5 tysiąca widzów…

Co to w ogóle za cyrk? 4,5 tysiąca? A czemu nie 5,000? Dlatego, że Termalica ma obiekt na 4,666 widzów? Niech Witkowscy sobie rozbudują do 5 koła, a jak nie, to won z tym burdelem z ligi. To ewidentnie pod ich cyrk te 4,5 tysia zrobione. Poza tym nie rozumiem w czym ten mały stadionik w Niecieczy ma być gorszy od tego na Cichej w Chorzowie, czy w Płocku? 4,500… Co to w ogóle za liczba z chuja wzięta… 5 tysi i tyle.

LooZ
LooZ (@looz)
3 lat temu
Reply to  Vinnie

Przecież Termalica ma ~4.666 właśnie dlatego, że wymagają 4.500.

Nenad Bjelica
Nenad Bjelica (@kamill2001)
3 lat temu
Reply to  Vinnie

Przecież najpierw był wymóg 4500, a dopiero później oni wybudowali stadion w Niecieczy. Wcześniej chyba grali w Mielcu. Oni spadną sportowo, nie przez wymogi, daj im spokój bo to ostatni ich sezon.

lion
lion (@witek)
3 lat temu
Reply to  Vinnie

A moim zdaniem wymóg pojemności stadionu jest kretyński.

NiueXYZ
NiueXYZ (@niuexyz)
3 lat temu
Reply to  Vinnie

4.5 tysiaca to wymóg UEFA dla klubów grających w eliminacjach europejskich pucharów. Dzięki temu każdy zespół ESA będzie mógł zagrać na swoim stadionie w eliminacjach.

Staszek Anioł
Staszek Anioł (@staszekaniol)
3 lat temu
Reply to  NiueXYZ

Nie wierzę, że to jest główny powód. Równie dobrze w pucharach może zagrać Ruch Zdzieszowice. Każdy z ponad 60 klubów w Pucharze Polski też analogicznie miałby mieć stadion z taką widownią? 😉

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki (@zawisza-czarnecki)
3 lat temu
Reply to  Staszek Anioł

Średnia frekwencja E-klasy to ok 10k. Ten wymóg to rozsądne minimum. Też macie się czego czepiać.

Vinnie
Vinnie (@dlugi)
3 lat temu

Jeżeli prawa do ligi weźmie Polsat do spółki z TVP, która pokaże tygodniowo jedno ciekawe spotkanie, to telewizja zarżnie frekwencje na stadionach. Przy wywróceniu się na plecy C+, co jest bardzo możliwe, dojdzie do tego, że praktycznie każdy będzie miał dostęp do ligi w Polsacie czy to poprzez kablówkę, czy talerz, o TVP nawet nie mówię. Dla kogo więc te stadiony będą? Legia w zeszłym sezonie miała średnią 20.483, a w obecnym 15.781 i to jest czwarta widownia w lidze, co jest kpiną jak na tak potężną metropolię. W ogóle jeśliby policzyć stosunek wielkości miasta do tego ile ludzi chodzi w nim na stadion, to Legia ma najmniej kibiców w Polsce regularnie zasiadających na trybunach. Cyrk, zakładając, że rok w rok walczą o mistrza i PP.

Wicher
Wicher (@wicher)
3 lat temu
Reply to  Vinnie

Przecież każdy ma dostęp do ligi przez kablówkę czy satelitę. Polsat na bank wsadzi ligę w kanały kodowane w najdroższy pakiet. TVP pokaże jeden mecz, ale co to jeden mecz? W sumie będzie tak samo jak w NC+ tyle, że co tydzień jeden mecz pokaże TVP. Jedynie może być droższy pakiet. Nie sądzę, aby to wpłynęło na frekwencję bardziej niż do tej pory transmisje w NC+.

adrian92
adrian92 (@adrian92)
3 lat temu
Reply to  Vinnie

Vinnie: Problem z Twoją teorią jest taki, że mimo wzrostu siły nabywczej Polaków (a więc w teorii wzrost liczby osób mogących sobie pozwolić na “satelitę”) i szerokiego jak nigdy wcześniej dostępu do każdej ligi z pozycji siedzącej na kanapie i tak coraz więcej ludzi chodzi na mecze e-klasy. I to mimo kiepskiej jakości oglądanego produktu. W tym sezonie średnia frekwencja pewnie przekroczy 10k na mecz (teraz jest trochę poniżej ale to standard w połowie sezonu, w okresie zimowym frekwencja spada, ale potem się ‘odbija’) co będzie pewnie najwyższą wartością w tej rubryce od czasów wprowadzenia wszystkich meczów polskiej klubowej do tv przez C+. Naprawdę nie widzę powodów do niepokoju, a co do Legii jeszcze myślę że spory wpływ na tą frekwencję ma niezadowolenie dużej grupy kibiców z polityki Mioduskiego. Teraz, po zimowych solidnych wzmocnieniach, będzie lepiej, choć ja się do tego raczej niewiele dołożę, w tym roku jak i jesienią zeszłego musiałem odpuścić kupno karnetu z powodu licznych wyjazdów za granicę które za mną lub przede mną, więc pewnie pójdę na parę meczów późniejszą wiosną… I takie losowe wypadki jak mój też mogą mieć znaczenie, może nie na prawie 5k różnicy o kórych piszesz, ale na 1-2 już tak.

Lluc93
Lluc93 (@lluc93)
3 lat temu
Reply to  Vinnie

Właśnie mecze w TVP pozwolą wypłynąć lidze na dużo, dużo szerszą widownie. W Polsce ludzie mieszkają nie tylko w wielkich miastach, ale miliony osób nie mają też dostępu w mniejszych miejscowościach do kablówki gdzie sobie za parę zł możesz dokupić kanały sportowe. W NC+, żeby mieć dostęp do wszystkiego to trzeba bulić za pakiet koło 100 zł. Dla niedzielnego kibica, który może i by sobie mecz polskiej ligi obejrzał to są duże pieniądze, szczególnie na jakiś wsiach.

dwooogi
dwooogi (@dwooogi)
3 lat temu
Reply to  Vinnie

pokazywanie ligi na otwartym ogolnodostepnym kanale moze tylko zwiekszyc frekwencje na stadionach. dlaczego? to proste, teraz mamy taka a nie inna frekwencje bo polska liga to produkt ekskluzywny, ogladaja ją ludzie ktorzy wykupią do niej dostep, a ogladalnosc meczów na poziomie 150 tys ludzi to mała ogladalnosc. mało ludzi zna lige, mało ludzi zna piłkarzy w niej wystepujących, mało ludzi dlatego chodzi na stadiony, bo kogo maja na nich ogladać? anonimów? gdy zobaczą w ogolnodostepnym kanale jeden, drugi i trzeci mecz to zaczna poznawac i kojarzyc zawodników, ktorych w czwartym meczu zechca zobaczyc na zywo, pojda wiec na stadion bo spodobała im sie druzyna z okolicy albo jakis zawodnik. bardzo dobrze ze liga zmieni stacje w ktorej bedzie pokazywana. Kodowanie ligi to hamulec rozwojowy dla niej.

adrian92
adrian92 (@adrian92)
3 lat temu
Reply to  dwooogi

dwooogi, pełna zgoda, kodowanie wszystkich spotkań ligi jest dobre dla Premiership, Bundesligi i tym podobnych lig które mają już zbudowaną silną markę i za oglądanie których płaci się bez większego żalu tą stówę. Ekstraklasie przyda się częstsze puszczanie meczów w free-to-air. Mam np kolegę który interesuje się futbolem, ale nie na tyle żeby tyle płacić, na najważniejsze mecze chodzi do mnie albo do jeszcze innego kolegi, ale jak już jakiś mecz poleci w “otwartym” kanale to zaprasza do siebie. Swoją drogą jakoś nie widziałem ostatnio meczów e-klasy w tvp a jeszcze sezon/dwa sezony temu zdarzało im coś puścić, zdaję mi się że nawet zdarzyło im się pokazać Lech-Legia…

FC Bazuka Bolencin
FC Bazuka Bolencin (@fc-bazuka-bolencin)
3 lat temu
Reply to  dwooogi

dwoogi,
Dla tych co nie oglądają to czasem lepiej że nie znają 🙂

szemrany
szemrany (@szemrany)
3 lat temu

Będzie truskawka na torcie w wersji hard 😛

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki (@zawisza-czarnecki)
3 lat temu

Zamienił stryjek reformę na kijek. Wnioski?
1. Kluby E-klasy nie chcą dzielić się sałatą z dodatkowymi dwoma ekipami.
2. Poduszka finasowa powinna być dla WSZYSTKICH spadkowiczów, ale patrz punkt 1.

Nenad Bjelica
Nenad Bjelica (@kamill2001)
3 lat temu

1. I bardzo dobrze. Narzekają teraz wszyscy na Sandecje i Termalikę, a Boniek chciał jeszcze do tego towarzystwa Choniczankę i Puszcze Niepołomice dorzucić. Nie ma piłkarzy, nie ma stadionów, nie ma kibiców, nie ma klubów… więc nie róbmy na siłę 18 zespołowej ligi, skoro to tylko by lige osłabiło. Przyjdzie Widzew i ŁKS z Łodzi, Katowice, Chorzów, Bydgoszcz, Toruń, Lubin, Rzeszów czy nawet Częstochowa, Mielec i Opole, to będzie można uznać że mamy silną 1 ligę i można powiększyć Ekstraklasę. Na razie to bez sensu.
2. To już kwestia rozdziału praw mediowych. Kasa nawet przy 300 mln jest relatywnie niska i to utrudnia całą sprawę. Gdyby kasa była duża, to progresja wpływów za wyższe miejsce w lidze motywowałaby sama kluby do gry na 100% cały sezon. A tak to jest zabawa w dzielenie ligi. Przecież jakby to czy klub będzie 8 czy 9 powodowało że zarobi 4 mln więcej, to by była taka presja na wyniki że nikt by się nie opieprzał tylko walczył o każdy punkt do 90 minuty, a nie jak teraz że jest opierdalanie się.

Cantorro
Cantorro (@cantorro)
3 lat temu
Reply to  Nenad Bjelica

Ruch jest trupem i bankrutem, oby zniknął z mapy piłkarskiej Polski bo w tym momencie tylko na to zasługuje swoją sytuacją, Katowice odradzają się już z 15 lat i jakoś nie mogą się odrodzić, łódzkie kluby to również patologia, mimo to każdy czeka na nie aż wrócą do e-klapy. W swoim wywodzie zapomniałeś o bardzo istotnej kwestii, jaką jest poziom sportowy, każdy piętnuje Termalikę i Sandecję ale one SPORTOWO awansowały do Ekstraklasy, nie za ładne oczy ani “pod stolikiem”. I ta Termalika jeszcze nie spadła z Ekstraklasy, i mam nadzieję że nie spadnie, są kluby w naszej lidze z gorszą sytuacją budżetową i bardziej przez to zasługują na spadek z hukiem do niższej ligi niż Termalica.

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki (@zawisza-czarnecki)
3 lat temu
Reply to  Cantorro

Ja mam nadzieję, że spadnie. To kuriozum jak prezes Warty. Raz ilość kibiców, dwa: bogacz postanowił pograć w FMa żywymi ludźmi. Wróciły wieki ciemne Drzymały czy Wojciechowskiego.

FC Bazuka Bolencin
FC Bazuka Bolencin (@fc-bazuka-bolencin)
3 lat temu

Jak będzie słaba sportowo to spadnie. Na razie grają już 3 sezon i nie spadli. To nie ich wina, tak samo jak nie wina takiej Sandecji czy takich Chojniczanek, Rakowa czy nawet Puszczy Niepołomice, że sportowo prędzej wejdą do tej e-klasy niż np. takie Katowice, które zadomowiło się na zapleczu niczym Leeds United na zapleczu w Anglii.
W Łodzi czy Lublinie zaczęli od budowy stadionów, to dobre, bo w obecnych czasach jakieś standardy muszą obowiązywać. Ale czy po ewentualnych awansach za 1-2 sezony na zaplecze drużyn typu ŁKS, Widzew, Polonia czy Motor dadzą sobie sportowo radę? Patrząc na przykład Katowic śmiem wątpić. Aczkolwiek źle nie życzę.

Nenad Bjelica
Nenad Bjelica (@kamill2001)
3 lat temu
Reply to  Cantorro

Ty to akurat z mojego wywodu nic nie zrozumiałeś. Możemy zrobić 36 zespołową ligę gdzie gramy z każdym raz i wtedy Pcim Dolny SPOROTOWO może nawet awansuje, to nie zmienia że nie ma piłkarzy na 36 mocnych drużyn, bo teraz nie ma nawet na 16 mocnych i sztukowanie Słowakami tego nie zmienia. A taki Pcim Dolny nie ma niczego, nie ma stadionu, klubu, ani kibiców. Ty nawet nie rozumiesz że tą ligę jeszcze ktoś musi chcieć oglądać, a mimo że rośnie liczba zainteresowanych to dalej jest poniżej potencjału 36 mln kraju. Ty tego nie rozumiesz, że twojej SPORTOWO awansujacej Termaliki i Sandecji nie chce nikt oglądać, nawet ich właśni kibice, bo ich nie ma na wsi, albo nie chce im się jeździć 100 km dalej. Nie chce ich meczy też oglądać przed telewizorami widz. A oto jest gra, o tym jest mój drugi punkt, o kasę. Ta kasa być musi bo świat ucieka, ta kasa będzie jak będą dobre mecze, a żeby były muszą być silne drużyny, a żeby drużyny były silne musi być kasa. Koło się zamyka. Jest tysiac czynników typu szkolenie młodzieży, organizacja, bazy treningowe, stadiony, zarządzanie, ale na końcu za wszystkim stoi kasa. I ta kasa musi być większa. Sen Termaliki o Ekstraklasie się powoli kończy, można sobie wymyślać fanaberie i jak jest kasa robić klub sportowy, ale kiedyś kasa się kończy, zarządzanie leży, piłkarze nie chcą grać i wtedy jest problem. To że taki ewenement światowy jak Termalika zaistniał pokazuje tylko słabość ligi, kogoś może to śmieszy, może bawi, może cieszy że można w szczerym polu postawić stadion i z ułańską fantazją zbudować drużynę, ale koniec końców to pokazuje tylko że brak w tym rozumu. I pieniędzmi można wszystko zbudować, ale nie można emocji… a gdyby piłka nożna nie budziła emcji to nie byłaby takim fenomenem i nie przyciągnęłaby do siebie pieniędzy. Termalika żyje tylko dzięki swojemu sponsorowi, ale to za mało, na dziś wystarczyło, ale to za mało i niebawem się o tym przekonasz, tylko ta liga musi pójść do przodu, i już takie twory nie będą miały siły tutaj wskoczyć.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
3 lat temu
Reply to  Nenad Bjelica

Treść usunięta

Nenad Bjelica
Nenad Bjelica (@kamill2001)
3 lat temu

Masz rację. Ale nie ma co się obrażać na pewne rzeczy, tylko trzeba je zmieniać. Akurat kultura chodzenia na stadion to nie tylko przyzwyczajenie, ale też kasa. A Polska dalej jest biednym krajem i nie każdego stać na karnet, czy nawet dzieciaka na bilet. W większym mieście do tego jest jeszcze spora konkurencja innych atrakcji. Tacy Niemcy mają na przykład kulturę chodzenia w weekend do restauracji, w każdej podrzędnej dziurze, czy nawet na wsiach są lokale gdzie serwują jedzenie i ludzie tam chodzą w weekend zjeść obiad i napić się piwa. Ich na to stać, a my jesteśmy biedniejsi jako społeczeństwo i nie wszystkich stać żeby wyjść w weekend na obiad. Nie ma się co na to obrażać tylko zastanowić trzeba się co zrobić żeby w miarę bogacenia się społeczeńtwa ludzie chcieli wychodzić z domu.

Bodek
Bodek (@bodek)
3 lat temu

Wszystko fajnie, ale ESA37 bez podziału punktów to nie ta sama adrenalina. Będzie trochę meczów o nic, co przy podziale nie miało w zasadzie miejsca. Szkoda.

Fuska
Fuska (@fuska)
3 lat temu

No. Poszli po rozum do głowy. Wypierdolić jeszcze bzdurny limit obcokrajowców z poza UE i będzie względnie dobrze. Choć ten akapit… “Do awansu nie będą dopuszczone drużyny bez obowiązkowej infrastruktury, czyli obiektu na 4,5 tysiąca widzów, sztucznego oświetlenia i podgrzewanej murawy. Casus Sandecji z tego sezonu, która gra na wynajętym obiekcie, będzie niemożliwy.” … znaczy mniej więcej tak: Awansuje 4. 10. i 15. zespół po barażu, bo reszta nie będzie spełniała warunków przyznania licencji na ekstraklasę. Może być śmiesznie 🙂

adrian92
adrian92 (@adrian92)
3 lat temu
Reply to  Fuska

To przepis któy Rudy przeforsował pod Widzew 😉 Oni mają odpowiedni obiekt, wiele klubów powyżej nie, więc zaraz się okaże że już pod koniec tego sezonu przystąpią do tych barażów jako zwycięzca 3 ligi 😉

adrian92
adrian92 (@adrian92)
3 lat temu
Reply to  adrian92

EDIT: zapomniałem, pod koniec tego sezonu jeszcze tego nie będzie… ale rudy to rudy, szczwany lis ma rozplanowane to na lata 😉

Fuska
Fuska (@fuska)
3 lat temu
Reply to  adrian92

Może tak właśnie być. “Zasłużone” kluby wepchać na siłę i jakoś się będzie kręcić…
Ogólnie są dwa stanowiska: “Po co te Nieciecze/Chojniczanki w Eklasie” i Dawać te “marki” do ekstraklasy.
Według mnie powinno być normalnie, czyli jak ktoś sobie zasłużył to niech awansuje. Mnie też może Termaliki czy Sandecje troszeczkę nie pasują(?), ale jak awansowały to niech grają. One też przecież budują swoją “markę”. Fakt stare kluby jak na Polskę – roczniki 1922 i 1910, ale umówmy się, do połowy poprzedniej dekady kopały sobie amatorsko w III/IV-tych ligach.

A kwestia stadionów to inna sprawa. Ciężka sprawa, ogólnie rzecz biorąc jest z tym. Wszystko zależy od miasta. Jak sypnie dukatami to spoko, a jak nie to dupa. Z majonezem.

Cantorro
Cantorro (@cantorro)
3 lat temu
Reply to  Fuska

W samo sedno, 10/10.

Pasta
Pasta (@pasta)
3 lat temu
Reply to  Fuska

ja slyszalem, ze wprowadza limity katolikow i obowiazek 45000 muzulmanow na trybunach

Szynkers88
Szynkers88 (@szynkers88)
3 lat temu

Sporo ludzi pisze, że przy ESA37 bez podziału punktów będzie masa meczów o nic… Tego nie wiemy. Na razie i tak mamy spektakularnie wyrównaną ligę. Ponadto przy podziale punktów jest ryzyko, że w 30 kolejce drużyna, która wie już, w której grupie zagra, odda mecz 0 1,5 punktu tej, która jeszcze walczy o awans do grupy mistrzowskiej – co to oznacza: przypomnijcie sobie kazus Podbeskidzia. Jedno jest pewne: system nie naprawi polskiej piłki, a 3 spadkowicze oznaczają niezłą jatkę w grupie spadkowej.

jeremy
jeremy (@jeremy)
3 lat temu

No dobra Klimczak, a co będzie gdy 14 drużyna wygra Puchar Polski? I co, zagra jeszcze dwa mecze barażowe a pierwsza liga kończy przecież później niż extraklapa!! To kiedy oni przygotują się do europejskich pucharów?? Kiedy urlopy, kiedy weekendowe wyjazdy z rodziną??

FC Bazuka Bolencin
FC Bazuka Bolencin (@fc-bazuka-bolencin)
3 lat temu
Reply to  jeremy

Że wspomnę Arkę z poprzedniego sezonu, która była bliska spadku, a uratowała ją ręka Siemaszki i podkładka Lubina.

Staszek Anioł
Staszek Anioł (@staszekaniol)
3 lat temu
Reply to  jeremy

Ale 14. zespół Ekstraklasy według tego tekstu spada bez baraży.

Odzidzia_Pajszao
Odzidzia_Pajszao (@odzidzia_pajszao)
3 lat temu

Mam dziś jakiś dzień z cytatami filmowymi. Przypomniał mi się klasyk polskiej kinematografii, czyli “Psy”. Panie poruczniku, to co teraz będzie? -pyta Jerzyk. Franz wychyla lufę i odpowiada: nic, tak samo, abo nawet lepiej.

Detektor
Detektor (@michal-ignatowicz)
3 lat temu

Chuj, a nie u was. Na stronie Legii czytalem o tym duzo wczesniej.

NiueXYZ
NiueXYZ (@niuexyz)
3 lat temu

Co z godzinami spotkań? Będą mecze w poniedziałki?

Macieo
Macieo (@maciej-gelner)
3 lat temu

3 spadkowiczów i system play-offów jak w EFL miałby sens przy 18-zespołowej lidze, w 16 to za dużo. Podobnie niezbyt trafne wydaje się utrzymanie ESA37, ten system rozdyma terminarz, a na wzrost poziomu ligi i wyniki w pucharach nie wpłynął ani trochę. Coś czuję, że ten “system na lata” nie przetrzyma dłużej niż 3-4 sezony.

dyneck
dyneck (@dyneck)
3 lat temu

1). ESA 37 bez podziału punktów nie ma sensu!

2). A co z rozkładem kolejki na dni i godziny ? Powinno być tak: piątek mecz o 20:30, sobota jeden mecz o 20:30 i 4 o tej same porze (żeby można było fajną multiligę zrobić lub studio S13), niedziela: mecz o 15:30 i 18.

NiueXYZ
NiueXYZ (@niuexyz)
3 lat temu
Reply to  dyneck

Ilu kibiców tyle terminów. Dla mnie jako kibica będącego na każdym meczu ESA swojego klubu najlepiej pasowałby taki podział. Pt. 20:30 Sb. 2x 15:30 18:00 Nd. 2 x 15:30 18:00 plus 6 termin pn. 20:30 tylko w lipcu i sierpniu, a w każdym innym terminie nd.13:00.

adrian92
adrian92 (@adrian92)
3 lat temu
Reply to  NiueXYZ

Fajnie że wspominasz o tej 13-stej, moim zdaniem zwłaszcza zimą to jak najbardziej dobra pora do gry w piłkę. Szkoda że w PZPN i Ekstraklasie mają to w dupie (choć gra tak cała europa). Czasami mam wrażenie że za ustalanie terminarza E-klasy odpowiedzialny jest Piotr Ćwielong 😉

Eljan
Eljan (@eljan)
3 lat temu

Moim zdaniem mecze Ekstraklasy w TVP to nie jest najlepszy marketingowo pomysł. W tym momemcie C+ opakowuje to gówno tak zręcznie, że wygląda jak elegancka bombonierka. Gdy się za to zabierze TVP będzie to wyglądało jak wszystko u nich – Bułgaria, wczesne lata 90-te.

FC Bazuka Bolencin
FC Bazuka Bolencin (@fc-bazuka-bolencin)
3 lat temu
Reply to  Eljan

Zrobią multiligę dla ubogich, jak kiedyś na tvp sport gdy w jednym czasie chcieli transmitować mecz pucharu Niemiec i pucharu Francji 😀

adrian92
adrian92 (@adrian92)
3 lat temu

A ja tam chętnie posłucham Szpaka jak przekręca Niezgodę na Niedzielana czy Hamalainena na Hajtę 😉 😀

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
3 lat temu
Reply to  Eljan

Treść usunięta

Adrian19161916
Adrian19161916 (@adrian19161916)
3 lat temu

Dlaczego nie możemy mieć normalnej ligi z 18 czy 20 drużynami jak na zachodzie ??? Dlaczego nie promujemy polskiej młodzieży np zapisem, że w meczu musi grać 1-2 wychowankowie a w kadrze musi ich być 4-5 ? Dlaczego nie zmienimy sytemu rozgrywek na wiosna-jesień jak dawniej i tracimy ciepłe miesiące do gry w piłkę ??? Nie rozumiem tego !

Suche Info
19.04.2021

James Milner: – Nie podoba mi się to i mam nadzieję, że tak się nie stanie

Piłkarze nie pozostają bierni wobec ostatnich wydarzeń. W krytyczny sposób o Superlidze wypowiedział się Ander Herrera z PSG. Dejan Loveren, zawodnik Zenitu Sankt Petersburg, także zaprotestował przeciwko pomysłowi powstania nowych rozgrywek. Natomiast po meczu z Leeds James Milner otwarcie wyraził niezadowolenie z faktu przystąpienia The Reds do kontrowersyjnego projektu.  61-krotny reprezentant Anglii jest pierwszym zawodnikiem […]
19.04.2021
Anglia
19.04.2021

Liverpool remisuje z Leeds i oddala się od Ligi Mistrzów. Ale co z tego?

To nie było rewelacyjne spotkanie. Ba! Mimo trafienia Liverpoolu jeszcze w pierwszej połowie, było to spotkanie dość przeciętne. Przynajmniej do 70. minuty, gdy zaczęło naparzać Leeds United. I bardzo dobrze Pawie zrobiły, bo raz, że uratowały spotkanie, dwa, że zdobyły dzięki temu punkt. Ale Liverpoolowi pewnie to powiewa.  Otoczka przed meczem nie była najbardziej przychylna […]
19.04.2021
Suche Info
19.04.2021

Michał Pazdan otrzymał wstępną propozycję powrotu do Ekstraklasy

Portal meczyki.pl poinformował, że Wisła Płock jest zainteresowana sprowadzeniem 38-krotnego reprezentanta Polski. Michał Pazdan jest obecnie piłkarzem tureckiego MKE Ankaragucu, jednak jego kontrakt z klubem wygasa w czerwcu. Według informacji Tomasza Włodarczyka “Nafciarze” kontaktowali się już w piłkarzem i zaoferowali gotowość do podjęcia poważniejszych rozmów. Ponoć jeszcze nie padły konkretne propozycje ze strony płockiego klubu. […]
19.04.2021
Weszło FM
19.04.2021

Wtorek w Weszło FM: moto-poranek, audycja esportowa i emocje w Ekstraklasie

Wtorek w radiu rozpoczniemy od poranka dla fanów motoryzacji. Potem premiery – między innymi „Tenis Klubu”, „Weszło w esport” czy „Die Qualitat”, a następnie aż cztery mecze Ekstraklasy. Szczegóły znajdziecie poniżej: 7:00 – 10:00 – „Dwójka bez Sternika” – Michał Łopaciński i Adam Kotleszka zapraszają na moto-poranek. Będą też materiały piłkarskie poświęcone Superlidze – o […]
19.04.2021
Suche Info
19.04.2021

Kluby Superligi “przeniosą” swoją historię do nowych rozgrywek

Jeżeli spodziewaliście się, że dziś nic was już nie zaskoczy, to jesteście w dużym błędzie. Otóż kluby Superligi postanowiły pójść krok dalej i według informacji hiszpańskich mediów chcą, by ich triumfy w Lidze Mistrzów były uznawane za zwycięstwa w nowych rozgrywkach. Dobre, prawda? Wychodzi na to, że zanim na dobre ruszyłaby Superliga, to Real Madryt […]
19.04.2021
Suche Info
19.04.2021

Piłkarze Leeds zaprotestowali przeciwko Superlidze

Już wcześniej zrobiło się głośno o sprzeciwie angielskich kibiców. Fani klubów z tzw. TOP6 podjęli wspólne działania mające na celu unicestwienie projektu Superligi. Do grona osób protestujących dołączyli także piłkarze Leeds United, którzy na przedmeczową rozgrzewkę wyszli w okolicznościowych koszulkach. Co ciekawe, ich dzisiejszym przeciwnikiem jest Liverpool, który należy do grona założycieli nowych rozgrywek. Podopieczni […]
19.04.2021
Suche Info
19.04.2021

Selekcjoner kadry Norwegii: – Po jaką cholerę Juve pcha się do tych rozgrywek?

Opiekun reprezentacji Norwegii, Ståle Solbakken, w rozmowie z tv2.no nie miał żadnych skrupułów wyrazić w dosadny sposób swojego zdziwienia decyzją Juventusu o przystąpieniu do Superligi. Stwierdził, że turyńczycy nie mają czego tam szukać, skoro w ostatnich sezonach ponosili spektakularne klęski w rozgrywkach Ligi Mistrzów. W bardzo otwarty sposób zdeprecjonował ich pozycję w europejskim futbolu. Przesadził? […]
19.04.2021
Suche Info
19.04.2021

“Wielka Trójka” nie chce opuszczać Serie A

W trybie pilnym zostało zwołane dziś spotkanie przedstawicieli wszystkich klubów Serie A. Ku zaskoczeniu  delegatów pozostałych 17 drużyn pojawili się na nim reprezentanci Juventusu, Milanu i Interu Mediolan. Przedmiotem obrad był udział tych zespołów w Superlidze i propozycje ewentualnego kształtu ligi po ich odejściu. Jednak – jak podaje włoski dziennikarz, Fabrizio Romano – wyżej wymienione […]
19.04.2021
Suche Info
19.04.2021

Jerzy Dudek: – UEFA za późno zareagowała ze zmianami

W rozmowie z “WP Sportowe Fakty” na temat kontrowersyjnego projektu Superligi wypowiedział się Jerzy Dudek. Były reprezentant Polski nie miał także oporów, by skrytykować UEFA za zbyt późno przeprowadzoną reformę Ligi Mistrzów. Choć były zawodnik m.in. FC Liverpool nie jest zwolennikiem Superligi, to rozumie dlaczego część klubów zdecydowała się na podjęcie takich kroków. – Jak […]
19.04.2021
Kanał Sportowy
19.04.2021

Weszłopolscy od 20:00 – Maciej Bartoszek, Jakub Kuzdra, Marcin Węglewski

Od godziny 20:00 kolejne wydanie magazynu Weszłopolscy! Pewnie mimochodem padnie parę zdań o Superlidze i reformie Ligi Mistrzów, ale oczywiście interesują nas Ekstraklasa i I liga. Gośćmi będą trener Wisły Płock Maciej Bartoszek, Jakub Kuzdra z Warty Poznań, opiekun GKS-u Bełchatów Marcin Węglewski oraz Łukasz Grabowski z “Przeglądu Sportowego”. Zapraszamy! 
19.04.2021
Suche Info
19.04.2021

Szef Parlamentu Europejskiego: W tym projekcie liczy się tylko władza i pieniądze

Na temat powstania Superligi swoje opinie zaczęli wyrażać także najważniejsi politycy na arenie europejskiej. W rozmowie z francuskim dziennikiem “L’Equipe” David Sassoli, przewodniczący Parlamentu Europejskiego, w krytycznym tonie wypowiedział się o nowym przedsięwzięciu z udziałem topowych klubów Starego Kontynentu.  Włoski polityk odpowiedział na pytanie dotyczące tego, czy popiera w tym sporze UEFA. – Tak, jestem […]
19.04.2021
Suche Info
19.04.2021

UEFA twierdzi, że kluby zostały przekonane ogromną pożyczką

Według Tomasza Włodarczyka z meczyki.pl wśród osób piastujących różne funkcje w UEFA panuje przekonanie, że założyciele Superligi otrzymali gwarancję wielkiej pomocy finansowej ze strony amerykańskiego holdingu bankowego i dlatego zdecydowały się wkroczyć na ścieżkę wojenną. Działacze europejskiej federacji twierdzą, że kluby otrzymały kredyt opiewający na kwotę nawet 400 milionów dolarów. Rzecz jasna wszystkie teorie spiskowe […]
19.04.2021
Fuksiarz
19.04.2021

Early Payout w Fuksiarz.pl? Pokazujemy, że to się opłaca

Już dawno skończyły się czasy, kiedy wynik 2:0 można było uznać za bezpieczny. Futbol stał się bardziej nieprzewidywalny, ale, co najważniejsze, kara tych, którzy myślą o pewnym zwycięstwie jeszcze przed ostatnim gwizdkiem. Karani są oczywiście piłkarze, ale dzięki ofercie Fukasiarza na pewno nie ucierpicie wy. Nie musicie się obawiać, że wasz zespół straci dwubramkowe prowadzenie. […]
19.04.2021
Suche Info
19.04.2021

Bayern nie przystąpi do Superligi [Oficjalnie]

Nie jest to zaskakująca informacja – niemieckie kluby od samego początku otwarcie protestowały przeciwko pomysłowi utworzenia nowych elitarnych rozgrywek. Po tym, jak Karl-Heinz Rummenigge, prezes Bayernu zastąpił Andrea’e Agnelliego w ECA, podmiocie zrzeszającym europejskie kluby, było już prawie pewne, że Bawarczycy nie wezmą udziału w Superlidze. Oświadczenie sternika “Die Roten” tylko potwierdziło tę informację.  Na […]
19.04.2021
Suche Info
19.04.2021

Angielscy fani deklarują wspólną walkę z Superligą

Kilka godzin wcześniej fani Liverpoolu otwarcie zaprotestowali przeciwko powstaniu nowych rozgrywek. Kibice The Reds wywiesili transparenty uderzające we władze klubu, a także postanowili zdjąć z trybun kibicowskie flagi. Nie trzeba było długo czekać na reakcję fanów z innych zespołów. Stowarzyszenia kibiców klubów z tzw. “wielkiej szóstki” wydały wspólny komunikat o zjednoczeniu i podjęciu wspólnych działań […]
19.04.2021
Weszło
19.04.2021

Kozacy i badziewiacy. Michał Kucharczyk znów jest sobą

Sporo mamy w tym sezonie Ekstraklasy indywidualnych rozczarowań, więc warto docenić drogę, którą w ostatnich miesiącach przebył Michał Kucharczyk. Jesienią był jednym z najbardziej irytujący ligowców, w pewnym momencie nawet stracił miejsce w składzie Portowców, by potem odnaleźć się na lewej obronie. Wiosna? Wiosną były piłkarz Legii Warszawa prezentuje to, po co do Szczecina go […]
19.04.2021
Suche Info
19.04.2021

Dejan Lovren: – Futbol znajdzie się na krawędzi całkowitego upadku

Piłkarze także postanowili zabrać dziś głos w sprawie utworzenia Superligi. Najpierw Ander Herrera otwarcie sprzeciwił się wizji nowego projektu, teraz swoje stanowisko w mediach społecznościowych opublikował Dejan Lovern, zawodnik Zenitu Sankt Petersburg. Chorwacki piłkarz wyraża zaniepokojenie przyszłością futbolu i jest przekonany, że jego koniec jest bliski. Były gracz FC Liverpoolu w mocnych słowach skrytykował powstanie […]
19.04.2021
Weszło
19.04.2021

Reforma Ligi Mistrzów, czyli komplikowania ciąg dalszy

Rany, ile się dzieje w futbolowym świecie. Naczelny temat to wiadomo, Superliga, i rozkmina czy futbol rzeczywiście zmieni się w tak drastyczny sposób, czy rozejdzie się po kościach po licytacji i największe kluby po prostu dostaną większą kasę. Natomiast UEFA na razie ma zamiaru się uginać. Dowód – zatwierdzenie nowego formatu Ligi Mistrzów od sezonu […]
19.04.2021