Zmieniający w styczniu, pięć miesięcy przed turniejem, selekcjonera Zbigniew Boniek niewiele różnił się od Piotra Świerczewskiego, który stał przy linii bocznej i krzyczał do piłkarzy ŁKS-u: „już musimy na chaos”. Czy w związku z tym, możemy się dziś dziwić, że właśnie chaos był głównym rozgrywającym naszej drużyny? Moim zdaniem nie powinniśmy. Tym bardziej, że w miejsce Jerzego Brzęczka nie sięgnęliśmy po kogoś statecznego, wyważonego, kto ze względu na wyjątkowe okoliczności i bardzo ograniczony czas postawiłby na proste środki. 

Rokuszewski po Słowacji: Autowpierdol. Sami sobie spuściliśmy łomot

Oczywiście z chaosu potrafią się rodzić również rzeczy fajne, nawet abstrahując od samego futbolu i zagrań charakterystycznych dla końcówek spotkań. Wciąż nie możemy nawet wykluczyć tego, że coś wyjdzie z niego jeszcze i nam, bo takim niezbyt mądrym turniejem stały się mistrzostwa Europy. No ale dziś ta desperacja zafundowała nam tylko paździerz, po którym chciałoby się rozwalcować każdego, kto przyłożył rękę do tego, że kadra zrobiła to, co zrobiła – włącznie z biednym kucharzem, którego kiedyś Janas rzucił dziennikarzom na pożarcie.

Ja swojego zdania nie zmienię. Głównym architektem tego bubla jest Zbigniew Boniek, którego ego już dawno zdobyło K2. Bez tlenu i w klapkach Kubota. Prezes PZPN-u tak uwierzył w swoją nieomylność po sukcesie ruchu z Adamem Nawałką, że powierzył kadrę trenerowi, który nie miał odpowiednich kompetencji, by ją poprowadzić. Później duma nie pozwoliła mu przyznać się do błędu wtedy, gdy jeszcze był czas, by coś uratować. Zmarnowaliśmy w ten sposób dwa i pół roku, a jej donośny głos ucichł dopiero w momencie, w którym wypadało zapewnić sobie alibi na wypadek zbliżającego się wielkimi krokami niepowodzenia. Stąd desperacki ruch, który w dodatku bardziej przenosił odpowiedzialność na barki piłkarzy.

Ale na rozliczenia prezesa PZPN-u jeszcze przyjdzie czas. Nie trzeba będzie na to długo czekać, niedługo kończy się jego kadencja, będzie można usiąść na spokojnie. Idąc dalej, mamy piłkarzy, o których wygibasach możecie u nas sporo poczytać, ale mamy też selekcjonera, z którego barków odpowiedzialności również bym nie ściągał.

Tak, dostał piekielnie trudne zadanie. Ale czy ktoś przystawiał mu lufę do skroni przed podpisywaniem umowy? Czy zatajono przed nim stan posiadania naszej piłki? Czy nie poinformowano o tym, kiedy rusza turniej? Czy nakazano eksperymentować, ile wlezie? Nie było mnie tam, ale zaryzykuję, że cztery razy nie.

Paulo Sousa świadomie podjął się pewnego zadania i trudno nie odnieść wrażenia, że nawet jeśli miał jakiś pomysł na jego realizację, to gdzieś po drodze zgubił kartkę, na której go zapisał. Pewnie nie na trasie Lizbona-Warszawa, bo tę przemierzał rzadko, ale mniejsza z tym – nie ma. Łudziliśmy się, że te wszystkie eksperymenty do czegoś prowadzą, wmawialiśmy sobie, że gość, który gdzieś był, widzi coś więcej niż my, wierzyliśmy w jego opowieści, bo był przekonujący. A potem zobaczyliśmy skład na mecz ze Słowacją i pytaliśmy siebie nawzajem, czy Sousa aby nie zapomniał, że już zaczyna się turniej i wypadałoby się na coś zdecydować, zamiast dalej testować.

Czy przed meczem ze Słowacją choć raz zagraliśmy trójką Bereszyński-Glik-Bednarek? Nie. Przeczuwaliśmy, że tak się to skończy, ale raz był Helik za Glika, potem Piątkowski za Bednarka, a gdy na boisku była już cała trójka, to Bereszyński robił za wahadłowego, a w tyłach był Helik. To jednak marzec, więc wiadomo, pierwsze koty za płoty. No ale już w czerwcu gdy wszyscy byli gotowi, z Rosją zagrała rezerwowa trójka, a z Islandią z podstawowej zobaczyliśmy tylko Glika. Nie mam żadnej trenerskiej licencji, ale nawet ja wiem, jak wymagający jest ten system i jak pomagają w jego stosowaniu zgranie i automatyzmy.

Dalej: przed Euro Paulo Sousa ani razu nie zagrał jednym napastnikiem, nawet gdy przed Anglią wypadł mu Lewandowski, to postawił na duet Piątek-Świderski. Na turnieju doszło do spektakularnej wolty – tym bardziej, że miejsca drugiej dziewiątki nie zajął ani najczęściej wymieniany Moder, ani Kozłowski, który błysnął z Islandią. Zajął je Karol Linetty, który w marcu w ogóle nie był przez Sousę powołany, a w czerwcu dwa razy wszedł z ławki i nie zagrał przez te nieco pond pół godziny tak, że powiedzieliśmy, iż dał do myślenia trenerowi. Rzucicie, że akurat z nim Sousa trafił i poniekąd okej, ale też nie pozwólmy, by bramka zamazywała nam rzeczywisty wpływ na grę drużyny.

Jóźwiak? Poza Andorą wszystkie mecze z ławki, pewna powtarzalność, bo na boisku zawsze 32-36 minut, a teraz pierwsza jedenastka. Nawet te zmiany, którymi zazwyczaj Sousa potrafi wybrnąć z trudnej sytuacji, tym razem były słabiutkie. Tu naprawdę niewiele trzymało się kupy.

Powiedzieć, że Sousa nie ułatwił zadania tym, którzy go szybko kupili, to nic powiedzieć. On dolał paliwa do baku tym, którzy twierdzą, że powinien nosić teczkę za kursantami, którzy uczą się fachu w Białej Podlaskiej, a takich głosów pewnie nie zabraknie. Ja szczerze mówiąc, dalej nie wiem, jakim jest trenerem. Intuicja podpowiada, że dobrym i gdyby miał więcej czasu, choćby te osiem meczów na jesieni, to coś mogłoby z tego być. Ale raz, że intuicja to trochę za mało, a dwa, że tu wracamy do punktu pierwszego, czyli do tego, jak sprawę rozegrał prezes PZPN-u.

A może kluczem jest właśnie słowo „trener”? No bo praca selekcjonera to inny kawałek chleba i szczerze mówiąc, nie zdziwię się, jeśli Sousa przy naszej kadrze wyleczy się z piłki reprezentacyjnej i skupi się na klubach, gdzie miałby więcej czasu, by wdrożyć swoje wizje. Tylko czy reprezentacja Polski powinna być drogowskazem dla portugalskich szkoleniowców, którzy szukają swojej ścieżki?


Fot. FotoPyK

Lekkoatletyka
28.09.2022

Fajdek, Skrzyszowska, Kaczmarek i inni. Najlepsi polscy lekkoatleci 2022 roku [RANKING]

2022 rok w lekkoatletyce upłynął pod znakiem trzech wielkich imprez. Zaczęło się od halowych mistrzostw świata w Belgradzie. Z kolei na stadionie sportowcy zmagali się na mistrzostwach globu w Eugene oraz Europy w Monachium. Parę dni temu mogliście poczytać nasz ranking najlepszych lekkoatletów sezonu, który właśnie dobiega końca. My tymczasem postanowiliśmy pójść za ciosem i stworzyliśmy zestawienie najlepszych polskich zawodników Anno Domini 2022. Mistrzowie Europy, medaliści mistrzostw świata, wielcy […]
28.09.2022
Suche Info
28.09.2022

Włoskie media: Mendes chciał umieścić Ronaldo w Milanie

Cristiano Ronaldo w letnim oknie transferowym usilnie próbował zmienić klub na taki, który występuje w Lidze Mistrzów. Portugalczyk został jednak odrzucony przez niemal wszystkie zespoły z europejskiej czołówki. Gianluca Di Marzio ujawnił, dlaczego legł w gruzach pomysł wytransferowania doświadczonego napastnika do Milanu. CR7 całkiem niedawno – zresztą z zupełnie niezłym skutkiem – występował na boiskach Serie A w barwach Juventusu. Nie miał nic przeciwko powrotowi do włoskiej ekstraklasy, ale jego […]
28.09.2022
Weszło
28.09.2022

Mucha: Miszta ma większe umiejętności od Tobiasza, ale ważna jest też głowa

Gościem programu „Tylko Legia” na Kanale Sportowym był Jan Mucha. Były piłkarz stołecznego klub wypowiedział się na temat temperamentu Josue, meczów z Lechem i potencjału młodych bramkarzy Legii Warszawa. O czwartej kartce w sezonie, które oznacza zawieszenie Josue… Na pewno jest to piłkarz, którego trzeba cały czas hamować i z nim rozmawiać. Pamiętam, jak byłem w sztabie za trenera Vukovicia i tych rozmów było bardzo dużo i on rozumiał to, że my nie chcemy […]
28.09.2022
Suche Info
28.09.2022

Były reprezentant Rosji powołany do armii

Jak informują rosyjskojęzyczne media, Dinijar Bilaletdinow – 46-krotny reprezentant Rosji w latach 2005-2012 – został powołany do wojska w ramach częściowej mobilizacji rezerwistów. 37-latek może zatem trafić na front podczas rosyjskiej inwazji na Ukrainę. Mający tatarskie korzenie Bilaletdinow należał swego czasu do najlepszych rosyjskich zawodników. Na szerokie wody wypłynął w barwach Lokomotiwu Moskwa, a później występował między innymi w Evertonie, Spartaku Moskwa, Anży Machaczkała oraz Rubinie […]
28.09.2022
Suche Info
28.09.2022

Benzema: – Czuję się dobrze i czekam na powrót na boisko

Karim Benzema po miesięcznej przerwie spowodowanej kontuzją powraca do gry. Francuski napastnik Realu Madryt udzielił wywiadu klubowym mediom, w którym opowiedział o powrocie do zdrowia. – Czuję się już bardzo dobrze, komfortowo. Nie mogę się doczekać powrotu na boisko. Dziś trenowałem po raz pierwszy na boisku. Dzięki tej przerwie odpowiednio odpocząłem, bo nie miałem zbyt długich wakacji przed sezonem – przekazał Benzema. Francuski napastnik nabawił się kontuzji mięśniowej i we wrześniu […]
28.09.2022
Weszło
28.09.2022

Liga Narodów w pigułce. Kompromitacje, niespodzianki i wnioski

Za nami runda zasadnicza Ligi Narodów, więc pora na drobne podsumowanie. Ostatnio pojawiło się mnóstwo tekstów o losach reprezentacji Polski, więc czas skupić się na całej reszcie, a tematów nie brakuje. Słabiutka Anglia, niepowodzenia Francji, waleczne Węgry, niezdarna Portugalia, mecze na pół gwizdka, piękny gol reprezentanta Ekstraklasy i wiele innych. Zapraszamy. Ligi Narodów w pigułce Czarne chmury nad Deschampsem Nie da się ukryć, że potencjał reprezentacji Francji jest ogromny […]
28.09.2022
Lekkoatletyka
28.09.2022

Fajdek, Skrzyszowska, Kaczmarek i inni. Najlepsi polscy lekkoatleci 2022 roku [RANKING]

2022 rok w lekkoatletyce upłynął pod znakiem trzech wielkich imprez. Zaczęło się od halowych mistrzostw świata w Belgradzie. Z kolei na stadionie sportowcy zmagali się na mistrzostwach globu w Eugene oraz Europy w Monachium. Parę dni temu mogliście poczytać nasz ranking najlepszych lekkoatletów sezonu, który właśnie dobiega końca. My tymczasem postanowiliśmy pójść za ciosem i stworzyliśmy zestawienie najlepszych polskich zawodników Anno Domini 2022. Mistrzowie Europy, medaliści mistrzostw świata, wielcy […]
28.09.2022
Weszło
28.09.2022

Mucha: Miszta ma większe umiejętności od Tobiasza, ale ważna jest też głowa

Gościem programu „Tylko Legia” na Kanale Sportowym był Jan Mucha. Były piłkarz stołecznego klub wypowiedział się na temat temperamentu Josue, meczów z Lechem i potencjału młodych bramkarzy Legii Warszawa. O czwartej kartce w sezonie, które oznacza zawieszenie Josue… Na pewno jest to piłkarz, którego trzeba cały czas hamować i z nim rozmawiać. Pamiętam, jak byłem w sztabie za trenera Vukovicia i tych rozmów było bardzo dużo i on rozumiał to, że my nie chcemy […]
28.09.2022
Weszło
28.09.2022

Liga Narodów w pigułce. Kompromitacje, niespodzianki i wnioski

Za nami runda zasadnicza Ligi Narodów, więc pora na drobne podsumowanie. Ostatnio pojawiło się mnóstwo tekstów o losach reprezentacji Polski, więc czas skupić się na całej reszcie, a tematów nie brakuje. Słabiutka Anglia, niepowodzenia Francji, waleczne Węgry, niezdarna Portugalia, mecze na pół gwizdka, piękny gol reprezentanta Ekstraklasy i wiele innych. Zapraszamy. Ligi Narodów w pigułce Czarne chmury nad Deschampsem Nie da się ukryć, że potencjał reprezentacji Francji jest ogromny […]
28.09.2022
Niezły numer
28.09.2022

Tylko 2 beniaminków utrzymało się w dywizji A. Co wiemy po trzech edycjach Ligi Narodów?

Kolejna edycja Ligi Narodów za nami — do rozstrzygnięcia pozostała już tylko kwestia zwycięstwa w Final Four. Co wiemy o tych rozgrywkach po trzech sezonach? Na przykład to, że rozpoczęcie kolejnego w dywizji A to wcale nie takie łatwe zadanie. Reprezentacja Polski w czwartej edycji pozostanie w najwyższej dywizji Ligi Narodów. Czy znów będziemy trzęśli portkami przed starciami z silnymi rywalami? Z pewnością. Jest jednak tak, jak ujął to Czesław Michniewicz (i nie tylko on) – trzeba uczyć się […]
28.09.2022
Weszło
28.09.2022

Moda na sukces? O weganizmie wśród sportowców

1970 rok – Neil Robinson, były zawodnik m.in. Evertonu i Swansea, jako 13-latek widzi w telewizji, jak krowie oddelegowanej do produkcji mięsa podrzynają gardło. Przechodzi na wegetarianizm, żyje tak 7 lat, by potem na ostatnie 10 lat kariery piłkarskiej zostać weganinem. Odmawiał noszenia skórzanych korków, promował rzadki wówczas styl żywienia. Kpił z przekonań, że sportowcy potrzebują dużo steków, aby utrzymać się na najwyższym poziomie. 2018 rok […]
28.09.2022
Weszło
28.09.2022

Piasecki: Napastnik w Rakowie ma dużo więcej zadań niż tylko strzelanie goli

Jak na razie w tym sezonie Ekstraklasy strzelił najładniejszego gola. W meczu Rakowa z Radomiakiem popisał się efektownymi nożycami. Rok temu również jego trafienie przewrotką zostało uznane bramką sezonu. Porozmawialiśmy z Fabianem Piaseckim m.in. o tym, skąd wziął się u niego patent na tak piękne trafienia. Było to też o jego przełomowych momentach w karierze, rywalizacji wśród napastników Rakowa i specyficznej taktyce, w której napastnicy muszą uczyć się wszystkiego od nowa. 27-latek […]
28.09.2022
Liczba komentarzy: 103
Subscribe
Powiadom o
guest
103 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Rokiexpert
Rokiexpert
1 rok temu

Co ty chcesz od Świerczewskiego, Roki?
on lepił zawodników na ostatni moment, nie miał z czego zbudować “wielkiego LKSu”, a pan obierzyświat Sousa, w posiadanu najlepszego napastinka/piłkarza na świecie, zielka, itp.. nie może nic skombinować.
Pomyśl najpierw, a potem pisz, bo czasami to naprawde brak słów..
założe sie, że z Swierczewskim napewno takiej padeliny by nie było.
bez sensu było zwalnianie Brzęczka.

kol. Zenon
kol. Zenon
1 rok temu
Reply to  Rokiexpert

do Brzęczka był zarzut, że czemu nie stawiał zawodników na ich pozycjach klubowych? poza bramkarzami.

Karol
Karol
1 rok temu
Reply to  Rokiexpert

Ale pierdolisz głupoty koleś, Ci piłkarze się nie nadają do gry w reprezentacji po prostu, inaczej nie da się tego wytłumaczyć, są tumanami i więcej nic

Enikace
Enikace
1 rok temu
Reply to  Rokiexpert

Z tym Brzęczkiem to przesadziłeś

hdshaz
hdshaz
1 rok temu
Reply to  Rokiexpert

https://polskieako.blogspot.com/ – Trafili przedwczoraj kurs 1150 i skana maja na blogu ! maja kurs 1129 dostepny! polecam bo trafilem dzieki nim przedwczoraj az 30 tys!

Gzuz
Gzuz
1 rok temu
Reply to  Rokiexpert

A w ktorym momencie Roki sie zesral do Świerczewskiego? Zacytowal jego slowa a pierdolnal w Bońka.
Troszke czytania ze zrozumieniem i wracaj silniejszy .
Cytujac Ciebie to pomysl troche a pozniej pisz , bo brak słow :).

RED
RED
1 rok temu
Reply to  Rokiexpert

Mozecie sie dowalac selekcjonera, robic analizy, ze slaby, ze bez koncepcji, ale tu by Guardiola nie wskrzesil tych patalachow. Jedyna taktyka z tymi wyrobnikami to przeszkadzac i czekac w meczu na jeden, dwa stale fragmenty zeby cos strzelic z afery. Glik dobry to byl, teraz to wolny emeryt, Szczesny standardowo blamaz, Lewy bez podan nie istnieje, reszta to poziom ekstraklapy, wiec o czym my rozmawiamy. Nic sie nie stalo:)

Hulk Hogan ze Szwecji
Hulk Hogan ze Szwecji(@hulk-hogan-ze-szwecji)
1 rok temu
Reply to  Rokiexpert

Bo w ogóle myśl trenerska była przednia w tym meczu:
Doskonale wiemy, żę w tym kraju nie ma ani pół wahadłowego – jak nie ma obrońcy i przed nim pomocnika to jeden gość na skrzydle nie wie co ma robić..

Sousa: Nie nie, ja będę grał z wahadłowym 3-5-2, elegancko – LECIMY
Mecz z Węgrami – gramy 3 z tyłu
Mecz z Andorą – gramy 3 z tylu
Mecz z Anglią – gramy 3 z tyłu
Towarzyskie z Rosją i Islandią – gramy 3 z tyłu

5 minut do meczu ze Słowacją – Sousa myśli: O KURWAONI MIELI RACJĘ – TU NIE MA WAHADŁOWYCH

Wychodzimy 4-5-1 – tak samo jak trener selekcjoner wuja Jurek Brzęczek

Dostajemy wpierdol 2:1

Kurtyna! (czy tam kurtyzana)

kaczkasmoleńska
kaczkasmoleńska
1 rok temu
Reply to  Rokiexpert

no tak, bo sousie nie wypadlo 3 czy ilu tam pilkarzy
brandzluj sie dalej z wuefista brzeczkiem

Saffron
Saffron
1 rok temu

Roki top

hdshazbcxgsabggsaxzbxz
hdshazbcxgsabggsaxzbxz
1 rok temu
Reply to  Saffron

https://polskieako.blogspot.com/ – Trafili przedwczoraj kurs 1150 i skana maja na blogu ! maja kurs 1129 dostepny! polecam bo trafilem dzieki nim przedwczoraj az 30 tys!

Mayox
Mayox
1 rok temu

Największym wygranym jest Wuja Brzeczek xD Narzekaliśmy na styl, na wyniki… no trzeba było zmienić – i okazuje się ze styl jest jeszcze gorszy a wyniki już gorsze być nie mogą… a przecież przyjechał światowy fachura xDD Brzeczek musi gdzies czuc w tym wszystkim satysfakcje….
Największy przegrany to Boniek – zmienił trenera za późno, ale wcześniej nie chciał żeby nie było ze ugiął się pod presja spoleczna… postawił swoje ego ponad interes kadry i zmarnował jej turniej swoja zla i podjęta zdecydowanie za późno decyzja – brawo…
Sousa nic w tej kadrze nie zmienił – zamiast ja odświeżyć powołał wszystkie te same zgrane plyty… Nie zdziwiłbym się gdyby usiadł z Lewym i starszyzna i powiedział cos na zasadzie „Panowie, jest mało czasu, nie znam tu nikogo, nie zdarze nawet obejrzeć tych ludzi jak nalezy… kto tu jest w tej kadrze niezbędny?” no i skończyliśmy z Krychowiakiem w środku pola…
Brzeczek za takie sparingi i taki mecz otwarcia zostałby ukrzyżowany, jechali by z nim wszyscy jak z fura gnoju… o Sousie jakos cisza, raczej wina pilkarzy…

Czarek
Czarek
1 rok temu
Reply to  Mayox

Tak, wina piłkarzy. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że Sousa kazał piłkarzom spowalniać kontry i pięć razy dotykać piłkę przed podaniem do partnera. Odnoszę takie wrażenie, że nasi reprezentanci nie są gotowi mentalnie na turnieje. I w Rosji, i teraz grają w taki sam sposób jak grają podczas eliminacji licząc na to że jak wtedy się udało, to teraz też. Niestety na turnieju są już lepsze drużyny i niestety trzeba dać coś ekstra od siebie. Gdy oglądałem jak grają Słowacy ( oraz wcześniej inne „słabsze” reprezentacje) to widziałem, że potrafią wykrzesać z siebie więcej energii, finezji niż zazwyczaj i potrafią pograć piłką na jeden kontakt. A nasi? Jak zawsze od wielu lat, piłka do tyłu, tysiąc podań wzdłuż boiska, „atak” pozycyjny na chodzonego z pieszczeniem piłki przed podaniem. Oczywiście, Sousa nie pomógł kadrze ciągłymi zmianami w 11, ale odnoszę wrażenie, że nawet najlepsi trenerzy świata nie będą w stanie wyplenić „polskiej myśli szkoleniowej” z zawodników.

Mayox
Mayox
1 rok temu
Reply to  Czarek

Jest taki piłkarz, który od kilku lat spowalnia każdą kontrę – przecież sam się w składzie nie wystawia…

Czarek
Czarek
1 rok temu
Reply to  Mayox

Zgadzam się, Krychowiak jest w tym aspekcie wybitny, ale niestety problem nie dotyczy tylko jego, ale chyba wszystkich naszych pomocników.

kol. Zenon
kol. Zenon
1 rok temu
Reply to  Czarek

ok, problem sam się rozwiązał wobec tego. Moder, Zielinski, Klich Linetty, po przerwie Kozłowski… 3-1-3-3 bym zagrał ze Świerczokiem z boku, lub Świerczok na 9, a Lewy jak Milikiem cofniety w prawie jednej linii z Zielinskim? … dodatkowo SWE-ESP 0-0, zagrali dla nas 😀 , Sousa ma niepowtarzalną szansę jeszcze coś ugrać

Mayox
Mayox
1 rok temu
Reply to  kol. Zenon

Problem się rozwiązał – tylko ze już jest po ptokach xD

Nefilim
Nefilim
1 rok temu
Reply to  kol. Zenon

Ocknij sie! To nie fifa czy FM! 😉

Stachu123
Stachu123
1 rok temu
Reply to  kol. Zenon

Remis Hiszpanow i Szwedow to najgorsza opcja dla nas…

Hulk Hogan ze Szwecji
Hulk Hogan ze Szwecji(@hulk-hogan-ze-szwecji)
1 rok temu
Reply to  Stachu123

Czemu najgorsza? Z Hiszpanami i tak MUSIMY już ugrać remis bo z 3 punktami nawet z 3 miejsca wyjść się nie da.
Jesli zremisujemy z Hiszpanią a Szwecja wygra ze Słowacją to Hiszpanie mają tylko 2 punkty i już wiadomo, że tez muszą wygrac ze Słowacją. Tak wiec nasza wygrana ze Szwedami daje 2 miejsce – i tyle 😛

Tylko to ejst scenariusz s-f. Realny jest taki:
POL – ESP 0:5
POL – SWE 0:2

Ostatnie miejsce i stosunek bramek 1:9 – znów jak co 2 lata na turnieju jesteśmy pośmiewiskiem całego świata :/

I Sekretarz KC PZPN
I Sekretarz KC PZPN(@pawuloniasty)
1 rok temu
Reply to  kol. Zenon

Co ugrać? Uważasz, że my coś ugramy z Hiszpanami? Przecież oni wyjdą na nas żądni krwi po remisie ze Szwedami…

Poter
Poter
1 rok temu
Reply to  kol. Zenon

To ostatnie zdanie to nawet nie żart. Zawsze się zastanawiam, jak rozsądni ludzie naciągają rzeczywistość do swoich fantazji. Jeśli drużyna nie poradziła sobie ze Słowacją, to nie poradzi sobie z dwie klasy od Słowaków lepszymi. Bo co ma się raptem stać? Zielińskiemu kliknie, a Kozłowski zamieni się w Kimmicha? Im mniej jaj, tym mniej boli.

pep pep
pep pep
1 rok temu
Reply to  kol. Zenon

zagrali dla nas ? W naszym interesie było to, żeby Szwecja i Słowacja miały jak najmniej punktów, a tymczasem Szwecji punkt wpadł. Ten remis to było coś fatalnego, bo Hiszpania na 98 % i tak awansuje

Vukowpierdol
Vukowpierdol
1 rok temu
Reply to  Mayox

Cześć Jurek!

lukas
lukas
1 rok temu
Reply to  Mayox

wiekszośc gry w 1 polowie podania miedzy obrona , czy oni wiedzą ,że piłkę mozna przerzucic na druga stronę górą tam gdzie jest mniej przeciwników czy to jakaś magia dostępna tylko dla zagranicy ?

Pyrpyr
Pyrpyr
1 rok temu
Reply to  lukas

przerzucic na druga stronę górą tam gdzie jest mniej przeciwników” to łatwo jest w fifie, bo tam wszystko widać. W realu, potrafią to tylko dobrzy lub bardzo dobrzy piłkarze, a takich w naszej kadrze nie ma.

kaczkasmoleńska
kaczkasmoleńska
1 rok temu
Reply to  Mayox

Jak brzeczek czuje sie wygranym to oni juz nic wiecej nie osiagnie w pilce.
WE sumie w trenerce to on nic nie osiagnal.

Maaaa
Maaaa
1 rok temu

Ja mam jeden wniosek po ostatnich dniach/tygodniach i po tym meczu.

Rakiem toczącym polską piłkę jesteście wy, „dziennikarze” i „eksperci”.

Oglądam właśnie kanał sportowy i śmiać mi się chce z tej żenady.

Siedzi taki Kowal i według niego Lewy nie zna się na piłce, Sousa nie zna się na piłce, Boniek nie zna się na piłce, Brzęczek jest zły (ale powinien być trenerem).

Kurwa…. A kim był/jest Kowal? Człowiekiem, który przejebał własną karierę? Jaki on przykład dał innym jako sportowiec? Osiągnął coś jako działacz albo trener?

Roki…. Przecież Ty się rudego w studiu bałeś. Coś tam niby próbowałeś się odszczeknąć, ale w końcu byłeś cicho i generalnie nie powiedziałeś mu prosto z mostu.

To na weszło i na kanale sportowym była nieustanna beka z Brzęczka (generalnie słuszna bo graliśmy piach i teraz zbieramy tego żniwo). Przyszedł Sousa i co miał mienić w 5 meczów? Przecież dzisiaj to Szczęsny wrzucił sobie piłkę do bramki i Krychowiak głupio falował w środku pola. No, ale też nie można powiedzieć iż nawet nie pierdneliśmy w tym meczu.

Kto bronił Glika, gdy Sousa go posadził na ławce?

Jesteście cienkimk dziennikarzami i cienkimi ekspertami. Może to będzie kontrowersyjne, ale Sousa Was zjadł wiedzą.

Kurwa, gość wszedł na pierwszy mecz z Węgrami i od razu zobaczył, że obrona nie hula. Od razu ogarnął, że jak najszybciej trzeba odstawić dziada Glika, który jest po drugiej stronie rzeki.

Sousa od razu zaczął rewolucję od obrony.

I co? Oczywiście było pierdolenie, że Glik to fundament kadry. Chuj nie fundament. My mecze przegrywamy obroną. Obroną przegraliśmy dzisiejszy mecz. No, ale wy dziennikarzyny i mejwemi zjedliście Souse, że jak można odstawić Glika. Zresztą problem dotyczy całego bloku obronu.

No to teraz macie. Obrony nie ma. Tracimy kuriozalne bramki. Nawet, jak zaczynamy mieć momenty i gramy nieźle to zaraz obrona coś odpierdoli. Nie ma żadnej pewności w tyłach.

Przecież bez obrony byśmy na Euro 2016 nie istnieli. Zresztą przeważnie turnieje wygrywa się obroną albo zachodzi się daleko dzięki obronie.

Sousa Was zjadł, ale przez wasz upór dał wam tego Glika i teraz pewnie ma bekę z głupich mejwenów. Zresztą bardzo dobrze.

Wniosek? Tacy eksperci i dziennikarze muszą odejść z piłki. Właśnie takie Kowalczyki. Wejść muszą pokolenia Lewego itd. Może wtedy pójdziemy do przodu i będzie jakaś wspólna dyskusja nad długoterminowymi celami polskiej piłki i rozwojem.

Janek
Janek
1 rok temu
Reply to  Maaaa

Tylko, że sam Sousa sobie nie pomaga. Najpierw pompuje paru piłkarzy i na nich stawia, często się z nimi kontaktuje a później na najważniejszy mecz Moder wchodzi w końcówce, Linetty w składzie wyjściowym – z perspektywy zdrowej rywalizacji słabo to wyszło, bo nie dał żadnego powodu aby wyszedł.

Bart
Bart
1 rok temu
Reply to  Maaaa

Selekcjoner wystawiający skład zgodny z oczekiwaniami dziennikarzy jest tak samo skuteczny jak hmm.. „lockdown ale taki nie za duży bo hejt”

Maaaa
Maaaa
1 rok temu
Reply to  Bart

A co Ty myślisz, że Sousa się będzie zabijał za naszą reprą?

Przecież to najemnik. Weźmie kasę i tyle. Przyszedł, zobaczył mniej więcej to samo co Beenhakker i pójdzie w cholere.

Moim zdaniem chciał chłopina coś zmienić, zaryzykować. Napotkał opór mejwenów i społeczeństwa. Lud chciał Glika to dostał Glika.

Po co kopać się z koniem?

Lecę na piwo
Lecę na piwo
1 rok temu
Reply to  Maaaa

Człowieku pan Beenhakker to Portugalię rozwalił że aż miło.. Najemnik? Kazdy kto podpisuje kontrakt na 2-3 lata to najemnik? G. Hiddink najemnik..doprowadził drużynę Korei do półfinału(no trochę im gwizdkowi pomagali) a. co powiesz o trenerze Grecji Otto Rehhagel.. No najemnik w huj przyszedł i na złość im Euro wygrał hehe

Lukasz
Lukasz
1 rok temu
Reply to  Maaaa

Ty jesteś jakiś pierdolnięty? Według ciebie Sousa wystawił Glika bo dziennikarze płakali że musi grać? I w związku z tym błędnym wnioskiem, należy obarczyć winą za wynik dziennikarzy?

Sub
Sub
1 rok temu
Reply to  Maaaa

Dawno większego bełkotu to nie czytałem. I jeszcze 40 dzbanów to polubiło, ta strona schodzi na psy.
Ty gościu rozumiesz w ogóle co napisałeś? Sousa wystawia Glika, bo mu Kowal, czy tam inni dziennikarze tak kazali? Mam dla ciebie lepsze i logiczniejsze wytłumaczenie. Otóż Sousa po ogarnięciu jakich to mamy wspaniałych obrońców, skapnął się, że ten Glik to jednak jest z nich wszystkich najlepszy. Ot, cała tajemnica.

Maaaa
Maaaa
1 rok temu
Reply to  Sub

Nie chodzi o to, że Kowal mu kazał idioci.

Chodzi o to, że w momencie gdy jakikolwiek trener próbuje odstawić nasze zgrane karty to w narodzie jest kurwa PŁACZ i HISTERIA.

Glik to tylko przykład. Sousa wszedł i chciał dziadka wyjebać na dzień dobry to wszyscy jechali z nim, jak ze szmatą.

Taka jest prawda. I tu na weszło jechali, w kanale sportowym jechali, w przeglądach jechali, byli piłkarze jechali. Wszyscy.

Więc nie pierdolcie o bełkocie, jak nie potraficie myśleć i czytać ze zrozumieniem.

Hiddink i Korea? Kurwa…. Wy naprawdę porównujecie nasze krajowe szambo do Korei, innowacyjnej i otwartej na zmiany? Weźcie się pierdolnijcie w czoło małolaci ze szkoły średniej.

Jesteśmy narodem, który wszystko wie najelepiej i uwielbia siedzieć w swoim komformizmie bez chęci do zmian.

Zauważył to Beenhakker, najprawdopodobniej zauważył to Sousa. Chcieliście Glika to macie Glika.

Teraz z tym Glikiem czekajcie sobie na wpierdol w sobotę.

Maaaa
Maaaa
1 rok temu
Reply to  Sub

Glik jest najlepszy z naszych obrońców?

Hahahahahahahahah

Dobre kurwa…. I Ty kogoś od dzbanów wyzywasz?

Ten sam Glik w chujowym Benevento gra kryminał praktycznie co tydzień.

No, ale dla Ciebie obecnie on jest najlepszym polskim obrońcą.

Gratulacje, wygrałeś talon

Ord
Ord
1 rok temu
Reply to  Maaaa

Tiaaaa Sousa siedzi i oglada i czyta teksty Kowala i na ich podstawie wystawia sklad no ludzie kochani!

Fan Kazimierza D.
Fan Kazimierza D.
1 rok temu
Reply to  Maaaa

Daleko śmiała koncepcja.
Od dziennikarzy zależy poziom grania piłkarzy?
I jeszcze rozwój piłkarstwa.
Śmiać się czy płakać?

Bartosz
Bartosz
1 rok temu

Tekst o Bońku i K2 – majstersztyl

Adamus
Adamus
1 rok temu

Wolę tego portugalskiego czarodzieja niż Wuja. Z Wujem może i byśmy po antyfutbolu zremisowali 0:0 ze Słowakami, ale potem wyłapali byśmy w papę od Hiszpanów i Szwedów. A zmieniając trenera daliśmy sobie te 10% szans na udane EURO. Owszem nie wyszło, ale to tylko w pewnym stopniu wina Portugalczyka. Zgadzam się z Rokim, że to BONIEK ZJEBAŁ NAM EURO, bo wybór Brzęczka na selekcjonera to jest kurwa jakieś nieporozumienie i zmarnowanie reprezentacyjnego Lewandowskiego w jego prime time. ZIBI, DZIEKUJEMY!

Miki
Miki
1 rok temu
Reply to  Adamus

No ale przecież w końcu czarodziej wystawił skład jak za Wuja (no, Wuj chyba dałby Modera zamiast Linettego), w ustawieniu 1-4-4-1-1, z graczami na pozycjach jak u Wuja i taktyką „do skrzydła i wrzutka”. Gdyby ten mecz dać zeszłej jesieni, to nikogo by skład ani sposób gry nie zdziwiły. Może zdziwiłaby łatwość tracenia bramek, bo za Wuja broniliśmy dużo lepiej.

Nawet te swoje trademarkowe zmiany Sousa tym razem odpuścił.

Flałer
Flałer
1 rok temu

Mądrzenie sie po meczu jeszcze gorszym festiwalem kompromitacji niż sam mecz.

Bolo76
Bolo76
1 rok temu

A śmieliście się z Franza za nazwanie Sousy znachorem….

Czcibor Czcigodny
Czcibor Czcigodny
1 rok temu
Reply to  Bolo76

Franz nie nazwał Sousy znachorem. Widzisz jak łatwo dałeś się zmanipulować. Tak działają media.

Boa
Boa
1 rok temu

W Legii już to kiedyś przerabiali. Przyszedł obcokrajowiec, który pięknie o piłce potrafił mówić, nawet Dinamo Zagrzeb budował. I na boisku był taki sam burdel jak u Sołzy. Wiedział ile ma czasu, wiedział chyba, że wprowadzanie takich taktyk nawet w topowych kadrach nie jest łatwe, a co dopiero u nas, gdzie od wieków gramy defensywnie, z kontry i na stałe fragmenty. Tak zresztą wszyscy średniacy teraz grają, piłka reprezentacyjna to prostota taktyki, tu nie ma czasu jak w klubach. A tymczasem my się bawimy w wielkiego wizjonera nie mając czasu. Nie dało się? Szkoda, że Słowacja selekcjonera zmieniła jeszcze później niż my i nie przeszkodziło im to dzisiaj pokazać wszystkie swoje atuty.

Vukowpierdol
Vukowpierdol
1 rok temu
Reply to  Boa

Jakie atuty? xD Jedynym ich atutem było zblokowanie Lewego i liczenie że reszta naszej kadry da im prezenty. I dała. Zdziwię się jak ugrają jakiekolwiek punkty z Hiszpanią czy też Szwecją – tu mogą zremisować ewentualnie, ale jak stracą bramkę to na pewno nie odrobią.

Boa
Boa
1 rok temu
Reply to  Vukowpierdol

No, to jest bardzo słabo reprezentacja, a nas ograli. A więc swoje atuty pokazali. Sołza wiedział, że ma 2 zgrupowania i 6 meczów, czyli rolę strażaka. Przy takiej robocie spodziewałbym się kogoś kto z góry przyjdzie z jedną wizją, prostą piłką i do bólu zgrywał skład. A co robi Souza? Wielkie testowanie, 3ka obrońców, hybrydy, chuje muje, co mecz zupełnie inny skład, a na pierwszy mecz kolejny rozdział testowania, na Hiszpanie pewnie znowu pół składu wymieni, na Szwedów też. Czyli z góry to było skazane na porażkę.

KKK
KKK
1 rok temu
Reply to  Vukowpierdol

Na tym polega ta gra, że jesteś w stanie wyciągnąć maksa ze swoich umiejętności. Oni to zrobili, my nie. Zresztą jak przeczytasz (przez google translate) ten artykuł/wywiad SPRZED meczu to zobaczysz że oni mieli pełną tego świadomość co należy zrobić.

https://sport.aktuality.sk/c/c1prnrt/vykopali-si-poliaci-hrob-kocian-pred-turnajmi-maju-velke-reci-teraz-je-to-ine-isli-do-rizika/

JacekS
JacekS
1 rok temu
Reply to  KKK

Nie tylko oni maja pełną tego świadomość co należy zrobić grając przeciw polskiej reprezentacji.Wszyscy wiedza ,że poza Lewandowskim nikt nie sprawia zagrożenia ponieważ nie ma ani Milika ani Piątka. I wszyscy wiedzą od kogo Lewandowski może dostawać podania. I odpowiednio przygotowują swoja obronę. Po prostu odcinają Lewandowskiego od podań i to wystarczy . Polska reprezentacja nie ma bowiem pomysłu na wykorzystanie wolnych pol gdy obrona jest zajętą Lewandowskim.
Na EURO 2016 reprezentacja miała szanse osiągnąć więcej ale Milik raptem stracił skuteczność i samego Lewandowskiego łatwiej było zneutralizować. Później pisano,ze był najczęściej faulowanym piłkarzem podczas całego turnieju.
Tym razem może być jeszcze łatwiej zneutralizować Lewandowskiego bo jest sam. I nawet jeśli jakimś cudem Polska wyjdzie z grupy to i tak niewiele dalej zajdzie chyba ,”ze coś się przestawi w głowach” pozostałych piłkarzy reprezentacji.

Mich
Mich
1 rok temu

Dobry artykuł, ale chyba pisany trochę na gorąco („Białej Podlasce”??? – to nie błąd, to wielbąd).

mechanikabg
mechanikabg
1 rok temu

Pisałem tu wielokrotnie, że Sousa to totalny amator, w dodatku uwikłany w konszachty z menedżerami, to dostawałem przynajmniej 25 minusów.
Haha eksperci, którzy uwierzyli w jego wodolejstwo i wizje

Albatros
Albatros
1 rok temu
Reply to  mechanikabg

Poruszyłeś bardzo ciekawą kwestię, która chodziła mi po głowie od dłuższego czasu, czyli to jaki wpływ na powoływanie do kadry Sousy i wystawianie do składku mają menadżerzy piłkarscy. Przykłady: powołanie Kowalczyka z Pogoni, Frankowskiego z MLS, D.Kownackiego (drzewienne drewno z IQ0), niepowołanie S. Szymańskiego, Augustyniaka (tylko pseudo rezerwa), w ogóle powołanie do rezerwy Grosickiego (turysta z Malediwów), trzymanie Milika pomimo ewidentnej kontuzji (na Słowaków można było dowołać np Cebulę z Rakowa – wystarczyłby). Też mi się wydaje, że Sousa to taki krupier do gry w 3 karty, a tak naprawdę chodziło o wypromowanie kilku zawodników dla kolegów menadżerów. A ładne gadanie – bez tego nie da się grać w trzy karty.

kaczkasmoleńska
kaczkasmoleńska
1 rok temu
Reply to  Albatros

ło motko, cebula by wystarczył
złoto
ale kto by miał ja kroic zeby slowakow oczy szczypaly ?
to ze dwie tony by musialy na lawce lezec zeby pomoglo

Boa
Boa
1 rok temu

Przede wszystkim przestańmy się oszukiwać, że Krychowiak z Klichem to środek pola, który mógłby grać piłką i dominować jak np. Włosi. Kurwa, Sołza zejdź na ziemię. Szczelna defensywa, dopracowane stale fragmenty, organizacja gry, tym możemy robić wynik, nie wiem czy my kiedyś wypuścimy takie pokolenie, żeby grą w piłkę robić wyniki. Trafił nam się kurwa wizjoner co chce grać jak Guardiola tylko zapomniał, że nie pracuje w City czy Barcelonie.

Bart
Bart
1 rok temu
Reply to  Boa

Ale oglądałeś chociaż jeden mecz Leeds? Albo lokomotivu?

Boa
Boa
1 rok temu
Reply to  Bart

Kurwa Leeds, Lokomotiv, a widziałeś jakiś mecz PSG czy Interu? Co ty mi tu porównujesz Klicha i Linetty’ego do Barelli i Verattiego?

Boa
Boa
1 rok temu
Reply to  Boa

I na Włochów też by chciał wyjść i środkiem wygrać? Oprócz środka pomocy trzeba mieć jeszcze do tego stoperów i dobrze technicznych wahadłowych, a my chuj mamy.

Wiku
Wiku
1 rok temu

Zaczynają się ME, człowiek ogląda każdy mecz, ekscytuje się, żyje tym klimatem i cieszy się po prostu świętem piłki nożnej. Do momentu obejżenia meczu reprezentacji własnego kraju…. Czar prysł… Najsłabsza reprezentacja, jak do tej pory… Wstyd. I szkoda że wogule jesteśmy na tych mistrzostwach. Reprezentacja Polski nie pasuje i nie zasługuje na pokazywanie swoich „umiejętności” w takiej imprezie. Jest jak błąd w grze. Zgniła wiśnia na torcie.

Jarek
Jarek
1 rok temu

Co dużo uwagi przykaldacie do trenera/trenerów. Przestanmy się czarować. Nasi piłkarze są po prostu słabi im by nawet Guardiola nie pomógł ( czy tam Tuchel ). To są celebryci , biznesmeni . W klubach coś tam zagrają ,bo im za to płacą. W reprezentacji nie mają już motywacji. Zresztą popatrzmy my naprawdę nie mamy kim grać w reprezentacji . Czy oprócz Lewandowskiego któryś z naszych zawodników jest wiodącym zawodnikiem w swoim klubie ?

Maaaa
Maaaa
1 rok temu
Reply to  Jarek

Na pewno mamy piłkarzy żeby coś popykać z taką Słowacją.

Tak naprawdę Sousa zdefiniował dwa problemy naszej repry.

Obrona, ale mejweni go zjedli.

No i „team spirit”. Przecież tyle mówi o tej pewności siebie, o duchu drużyny. Gość widocznie zauważył, że to nie jest drużyna, reprezentacja. Tylko tak, jak piszesz zbiór celebrytów.

Dla mnie paradoksalnie Sousa zdał egzamin na 5. Mejweni wyszli na głupców.

Bart
Bart
1 rok temu
Reply to  Maaaa

No no na 5 tylko takie 5/10 zdał egzamin. Wystawił najlepszy możliwy skład. Tylko że zapomniał, że trzeba w stałych fragmentach to trzeba przykryć Skriniara bo on jako jedyny umiał kopnąć piłkę w drużynie rywali, i że z Jóźwiaka to taki defensor jak z Glika sprinter.
Fajnie że wskazał na problemy w obronie miał cały obóz i dwa sparingi coś poćwiczył a i tak wystawił to czego wszyscy się spodziewaliśmy. I też fajnie tylko czemu dopiero teraz?

Maaaa
Maaaa
1 rok temu
Reply to  Bart

No właśnie. „Tego chcieliśmy”.

Słowo klucz.

Sousa to najemnik. Przecież weźmie kasę i pójdzie.

Chciałeś Glika? Oglądaj Glika. Proste.

Po co mu się kopać z całym tym dziwnym towarzystwem Januszy, niby ekspertów i niby dziennikarzy?

Przecież to i tak nie ma sensu, co widzieliśmy z Beenhakkerem, widzimy teraz.

Lepiej w dobrym humorze Podziękować za pytanie i zgarnąć cash.

Coś Cię tu dziwi?

Miki
Miki
1 rok temu
Reply to  Jarek

Bez jaj. Słowacy to potęga po prostu. O tym Maku ktoś przed meczem walnął komcia że żenua takiego gościa wystawić. Satka gra w Lechu. Haraslin dopiero co wyjechał z Lechii. Hamsik to już ponoć oldboy. Wielu innych mało komu co mówi.

Wiedzieli co chcą grać i to zagrali. „To” było zresztą dość zbliżone do Nawałko-Brzęczkowej taktyki twardej obrony, wyjścia z kontrą i prób akcji po skrzydłach.

abc
abc
1 rok temu

Wiem, że nie na temat, ale jako redaktor naczelny może coś z tym zrobisz. Wchodząc w zakładkę EURO 2020 np. dzisiaj, wyświetlają się informacje i teksty z tego dnia, ale gdy chce się zobaczyć je z poprzednich dni to już jest problem. Po naciśnięciu „Zobacz wszystkie” zostaję przekierowana na stronę nr 2, a tam są teksty z 12.06.2021, gdy z koleji naciśnę „poprzednia strona” wracam do dnia dzisiejszego. Nie zawsze mam czas danego dnia śledzić na bieżąco nowe informacje, czy wasze teksty i dlatego wracacam zobaczyć co mnie omineło. Z strony głównej usuwacie tekst dotyczące Euro z poprzednich dni, więc nie wiem gdzie je znaleźć.

F91-DudeLange
F91-DudeLange(@f91-dudelange)
1 rok temu

Wiesz co Roki, ale wsiadanie przez ciebie na Bońka jest już męczące. Ostatecznie, do kurwy nędzy, nie Boniek gra, nie Sousa gra, ale opisywane przez ciebie „najlepszy zawodnik na świecie” Robert Lewandowski. Zieliński, co się śmiejesz i bronisz go jak mu Kowal słusznie ciśnie.

I tak dalej.

To ja ci zadam takie pytanie – Boniek zwalnia Brzęczka tak jak powinien. I bierze Sousę. I wynik ze Słowacją jest taki sam. Co wtedy?

Może wy, jako brać dziennikarska, powinniście się w końcu skupić na hajtowych detalach? A każdym takim pojedynczym detalem jest polski grajek, który wyjęty ze swojej drużyny i wstawiony do repry gra gówno.

Ostatecznie mecze wygrywają piłkarze. Chelsea najlepszym przykładem. Pół roku temu z tych samych grajków Lampard nie umie zrobić nic i mówi, że ta drużyna nie jest w stanie wygrywać. Przychodzi Tuchel i okazuje się, że wygrywać można.
A w polskiej kadrze od pewnego czasu grają ci sami Lewandowscy, Zielińscy, Krychowiaki i Gliki, selekcjonerzy się zmieniają i co? I jeden chuj.

Maaaa
Maaaa
1 rok temu
Reply to  F91-DudeLange

A kim jest Kowal i co osiągnął?

Ten sam Kowal śmiał się z Brzęczka i ten sam Kowal uważa, że Brzęczek powinien być selekcjonerem.

Żenada.

Wina dziennikarzy i takich niby ekspertów, jak Kowal jest taka że jak Sousa chciał rozjebać w pył hierarchię w obronie to go zjedli bo Glik to „fundament” tej kadry.

No to lud dostał Glika, a Sousa się teraz śmieje.

F91-DudeLange
F91-DudeLange(@f91-dudelange)
1 rok temu
Reply to  Maaaa

Na tej samej zasadzie kim są Borek, Stanowski czy Rokuszewski? Co osiągnęli w piłce? To jest to kretyńskie myślenie, że tylko utytułowani przedstawiciele danej profesji mogą wyrażać na jej temat jakiekolwiek opinie…

A porównując Kowala i Zielińskiego… eee Puchar Włoch i 0 sukcesów z kadrą na dowolnym poziomie wiekowym vs. 3 MP, Puchar Polski, Puchar i mistrzostwo na Cyprze + srebrny medal olimpijski? Ja rozumiem, że Zieliński nie miał szans błysnąć w polskiej lidze, bo wyjechał przed 18-tką do Udinese – ale błysnął we Włoszech? Dał Napoli magię, mistrza Włoch i wziął go do Liverpoolu Klopp, podobno zachwycony chłopakiem? I teraz Piotruś jest gwiazdą PL?

Nie. Jego jedynym sukcesem w trofeach jest Puchar Włoch. Jeden.

Maaaa
Maaaa
1 rok temu
Reply to  F91-DudeLange

Zieliński przy Kowalu to jest PAN PIŁKARZ.

Każdy, kto chociaż trochę się zna na piłce nie będzie z tym dyskutował.

Boa
Boa
1 rok temu
Reply to  F91-DudeLange

No to sam sobie zaprzeczyłeś z tą Chelsea. To w końcu nie wina trenerów, że piłkarze są chujowi czy jednak przy odpowiednim trenerze i ustawieniu ci chujowi piłkarze przestają być chujowi? Każdy dobry trener dopasowuje taktykę i ustawienie do piłkarzy jakich posiada. Sołza wszędzie wciska te hybrydy gdzie wiadome, że to jest tylko dla topowych drużyn dobre. Klich z Krychowiakiem mają dominować środek pola niczym Veratti i Barrella? Z czym do ludzi? Już za Nawałki widzieliśmy, że próby innych formacji tę kadrę bolą, chociaż 3 lata temu mieliśmy lepszych piłkarzy. A tu przychodzi portugalski Guardiola wie, że nie ma czasu i zaczyna jakieś głupoty wymyślać tak jakby 5 lat miał na zbudowanie tej kadry. Tu się gra na wyniki.

F91-DudeLange
F91-DudeLange(@f91-dudelange)
1 rok temu
Reply to  Boa

Przykład jest dobry, bo zmienił się trener i tą samą grupę zawodników poustawiał/zmotywował do dobrej gry. W polskiej kadrze trenerów było już kilku i zawsze wyniki były słabe, więc… może to jednak zawodnicy? Czy po prostu reprezentacja Polski jest tak unikalnym formatem, że potrzebuje unikalnego selekcjonera, który gdzieś tam krąży. A może się jeszcze nie urodził?

lionel pepsi
lionel pepsi
1 rok temu

W zasadzie wiemy 3 rzeczy :
1.nie mamy pilkarzy
2.zaden trener na swiecie z gowna nie stworzy czekolady
3.Lewandowski w kadrze to serrarens

wiejskie ziemniaczki
wiejskie ziemniaczki
1 rok temu
Reply to  lionel pepsi

Ad.3 Dobra, dobra, bez tego Serrarensa to byście ten i dwa poprzednie turnieje zobaczyli jak świnia niebo. I już niedługo się o tym przekonacie, gdy po zakończeniu przezeń kariery reprezentacja wróci do wielkich sukcesów Kowala, Brzęczka i spółki z lat 90-tych, które ja mam nieprzyjemność pamiętać.

Albatros
Albatros
1 rok temu

masz na myśli olimpiadę z 1992r?

Artur
Artur
1 rok temu
Reply to  Albatros

raczej eliminacje MS 94

Lecę na piwo
Lecę na piwo
1 rok temu
Reply to  Albatros

Wyjątek potwierdza regułę.. Słowacja też nas wtedy rozwaliła.. Co to się pan POseł obraził że taka gwiazda i do zmiany.. Rozumiem,że w hokeja baty ale kuzwa w piłkę? My to chyba ogolnie mamy z nimi bilans hujowy.. A na zero to w to co nie gralismy przeciw nim..

Ben
Ben
1 rok temu

MAM PYTANIE? ILE NA TĄ CHWILE LICZY klub wybitnego reprezentanta i gdzie znajdę tą listę?

kar
kar
1 rok temu
Reply to  Ben

kUrna, w Internecie znajdziesz.

Łukasz
Łukasz
1 rok temu

Bo to zagraniczna myśl szkoleniowa. Mam wrażenie, że Boniek zagrał na nosie Januszom którzy domagali się trenera z zagranicy. No to mają. To ja już wolałem Brzęczka bo on przynajmniej potrafił ograć takich ogórków

nikita
nikita
1 rok temu
Reply to  Łukasz

Nie to co polska myśl szkoleniowa, która jest najlepsza na świecie.

Dżordż
Dżordż
1 rok temu
Reply to  nikita

Dla polskich trenerów jedyna okazja zagrać z przyzwoitym średniakiem z zagranicy to zimowe zgrupowanie w Turcji, bo z pucharów wyrzucają ich w sierpniu futbolowe peryferia typu Kazachstan, kraje kaukaskie czy Islandczycy.

Mieszko
Mieszko
1 rok temu

Dziwi mnie to, jak niektórzy są zapatrzeni w tego Souze. Gołym okiem widać, że w krótkim czasie, jaki został mu dany, gość zepsuł coś, co działało, wprawdzie marnie, ale jednak działało. Obecnie kadra jest w całkowitej rozsypce.

Wujek Dobra Rada
Wujek Dobra Rada
1 rok temu

„po sukcesie ruchu z Adamem Nawałką” – naprawdę to był sukces? Antyfutbol, tzw. „niski pressing”, niewykorzystany potencjał Lewandowskiego, Milika, Glika, Grosickiego. To był sukces?

Miki
Miki
1 rok temu

Tak, większość Nawałki to był sukces. O rzuty karne (może o zmianę Fabiański-Boruc w 120 minucie?) od – prawdopodobnie – finału ME (z Walią kadra 2016 raczej by wygrała). Po prostu wycisnęli co się dało. Zawalony mundial psuje obraz ale reszta kadencji była udana.

WiesławWojnar
WiesławWojnar
1 rok temu

A może ćwierćfinał EURO to było właśnie wykorzystanie tego potencjału? Przecież tam wcześniej odpadły drużyny lepsze od nas: Anglia, Hiszpania, Chorwacja.

Wujek Dobra Rada
Wujek Dobra Rada
1 rok temu

Najsłabsi u nas: Szczęsny, Krychowiak, Lewandowski. Czas posadzić nasze gwiazdy na ławce. Zdaje się, że prochu już nie wymyślą.

Nefilim
Nefilim
1 rok temu

ja bym poadzil jeszcze Zilinskiego! Mam wrazenie, ze z Rosja grali inaczej (zalazek pomyslu), bo nie podawali na sile do obstawionego Lewego! Ze Slowacja szukali Lewego, mimo ze inni gracze byli nie obstawieni 🙁

Mambo Namber Fajf
Mambo Namber Fajf
1 rok temu

Jedno słowo: Lagerbaeck

sopel
sopel
1 rok temu

my nie mamy kopaczy z mentalnością pracowitości

Robert Czarny
Robert Czarny
1 rok temu

Po części się zgadzam, że wina Bońka. Sousa oczywiście też błędy popełnia – miesza w obronie, nie powołał w marcu Kędziory, a teraz nie powołał Szymańskiego, co po czerwonej kartce Krychowiaka, zostajemy przy aktualnej taktyce z 4 środkowymi pomocnikami tylko z 17-letnim Kozłowskim na rezerwie, ew. cofniętym Świderskim lub przeniesionymi ze skrzydeł na „10” Frankowskim, Jóźwiakiem lub Płachetą, albo przesuniętym z obrony Dawidowiczem.
Ale to wciąż nie zmienia pewnego faktu. Generalnie graliśmy dobrze, większość meczu tak naprawdę cisnęliśmy Słowaków, tylko strzały nie wchodziły/były blokowane. I co się stało? A Krychowiak złapał głupie 2 żółte kartki i nas osłabił. Jóźwiak 2 razy źle się zachował w obronie i straciliśmy 2 bramki (btw czy Skriniar nie odpychał wcześniej Jóźwiaka rękami za co mógłby zostać odgwizdany faul?), a Szczęsny źle ustawił się przy bramce. Bereszyńkiego bym nie winił, raz go okiwano i padła bramka, a że nikt go nie zaasekurował a Jóźwiak poszedł na raz myśląc że Mak wycofa piłkę to nie jego wina. Rybusa okiwano dwa razy, ale akurat on miał szczęście i bramka po tym nie padła. Klicha za przegranie główki z Hamsikiem przy drugiej bramce też bym nie winił, zdarza się. Czyli wyniłkabym za porażkę głównie Krychowiaka, a także Jóźwiaka i w mniejszym stopniu Szczęsnego.
Z Hiszpanią pewnie wyjdzie Moder, bo wątpię żebyśmy na nią wyszli 2 napastnikami jak teraz graliśmy samym Lewandowskim, mam nadzieję też że Bereszyński powędruje na wahadło, a za nim będzie grał Kędziora. Hiszpania są chaotyczni, mogą zagrać genialnie jak z Niemcami, jak i dużo słabiej. Do tego koronawirus pokrzyżował im przygotowania, więc kto wie, może i my i Słowacy zaskoczymy i faworyci naszej grupy nawet z niej nie wyjdą. Strzaly z dystansu nam nie wychodziły, ale mimo wszystko dają one jakieś nadzieje na bramkę. A dośrodkowania Jóźwiaka, Rybusa i Puchacza żadnej nadziei nie dawały dzisiaj. Może z Hiszpanami będzie nam łatwiej i będziemy mogli częściej grać jak przy bramce Linetty’ego po ziemi, bo to nam lepiej wychodzi.
Ale generalnie to gramy jak Włosi, tylko sporo gorsi i nawet Lewandowski grał gorzej niż Immobile.

Maaaa
Maaaa
1 rok temu
Reply to  Robert Czarny

Jeszcze wierzysz?

Generalnie z solidną obroną to jeszcze bym powiedział, że może 1pkt ugramy.

No, ale gdzie tam. Rozpieprzą nas w pył. Nie mamy pewnego bramkarza. Nie mamy pewnego bloku obrony.

Nie mamy o czym myśleć.

sopel
sopel
1 rok temu
Reply to  Robert Czarny

problem jest z obrońcą – z gówna bata się nie ukręci…..Szwedzi wczoraj przez całe 90 min dymali po boisku – na końcu już rękawami oddychali, ale trawę gryźli – a u nas? Czyste koszulki…..

Pejsbuk
Pejsbuk
1 rok temu

Po co wy między sobą się napierdalacie?
Drużyny narazie jak nie było tak i nie ma.
Tu trzeba Jurgena Kloppa zatrudnić na 2 lata kontraktu pod warunkiem, ze jes narybek z talentem a PZPN spuścić z gownem, żeby nie wpierdalali się fachowcowi.

hdshazgsag
hdshazgsag
1 rok temu

https://polskieako.blogspot.com/ – Trafili przedwczoraj kurs 1150 i skana maja na blogu ! maja kurs 1129 dostepny! polecam bo trafilem dzieki nim przedwczoraj az 30 tys!

Olala
Olala
1 rok temu

Nie ma na świecie takiego trenera ani w reprezentacjach ani w topowych klubach który byłby w stanie z tą kadrą dokonać czegokolwiek powyżej tego czego doświadczał Brzęczek

Olala
Olala
1 rok temu

Sousa a to za chwilę poprosi czy mógłby równolegle z naszą kadrą prowadzić sobie jakiś klub najlepiej z Portugalii.

Michał
Michał
1 rok temu

Jaki jest wspólny mianownik kijowej gry reprezentacji od czasów mundialu w Rosji (3 selekcjonerów w między czasie)? Oprócz Bońska oczywiście. Przy tak doświadczonym trzonie drużyny, należałoby od nich wymagać w pierwszej kolejności. Ale wygodniej jest walić w odchodzącego Bońka, niż w gwiazdki, które w przyszłości trzeba będzie prosić o wywiad. Tutaj i Guardiola by nie zdziałał cudów.

Piotr
Piotr
1 rok temu

ROKI TOP. Boniek i tak nie zrozumie, przyczepi się, że Tobie chodzi o like na TT. Cytując „Byłeś dzielny, walczyłeś.”

N.
N.(@n)
1 rok temu

Panie Rokuszewski, zgodnie z wolą Boniek zmienił trenera i nadal jest klops.
Może po prostu mamy piłkarzy slabej jakości i kwiatki typ RL9 czy Zieluński fałszują nam pbraz potencjału tej kadry?
Pomijam wybory personalne Sousy, ale czy podobny styl nie był za Nawałki, Brzęczka?
Może to nie trener jest problemem, a liga produkująca grających bezpiecznie i dobrze statystycznie zawodników?
Boniek nie kształtuje kadr klubów- a obecnie w reprezentacji nie ma ani jednego aktualnego zawodnika MP Legii, nie ma na jednego Lechity, a przecież Mioduski, Klimczak, Rutkowscy rządzą Ekstraklasą (zgrabnie wyciaga się rączki po wplywy z C+)
Nie Boniek jest problemem naszej piłki. Nasze kluby nie grają w pucharach( Lech ostatnio to wyjàtek od reguły ) przez Bońka, tylko przez zarzadzanie.
Jak gra siie w lidze i wychowuje, tak potem gra kadra.
Nie wychowujemy dryblerów, tylko”podaj do najblizszego lub bezpiecznie do tyłu”, gdyż trenerów prezesi rozliczają za wyniki „czesto przypadkowe” a nie za styl czy rozwój drużyny.
I tak to się kreci, tylko pilkarzy mamy do przeszkadzania i tacy idą na zachód. A z samych drwali drużyny się nie zbuduje…

Mama
Mama
1 rok temu

Odstawił Szymańskiego a wzial Kownackiego. Cały czas gral Frankowski zamiast ogrywać Jozwiaka wcześniej od 1 minuty. To gdzie tu logika trener

Marek
Marek
1 rok temu

Roki ma świetną pamięć ale niską inteligencję. Idealna osoba do robienia analiz xD

Karkowka
Karkowka
1 rok temu

Gdyby nie uprzedzenia misia Lato do Beenhakkera to Boniek nie postawiłby na polskie miernoty trenerskie. Cała koncepcja byłą zła od początku.
Pozostaje mieć nadzieję, że wybór Kuleszy coś zmieni, jednak wątpię by go było stać na jakieś głębokie refleksje.

marek1979
marek1979(@marek1979)
1 rok temu

,,Ale na rozliczenia prezesa PZPN-u jeszcze przyjdzie czas. Nie trzeba będzie na to długo czekać, niedługo kończy się jego kadencja, będzie można usiąść na spokojnie.”

Piękne słowa Panie Mateuszu piękne słowa ale czy za nimi pójdą czyny ? -wątpię i to bardzo -nikt z Was ( dziennikarzy ) nie będzie miał na to odwagi.
Nikt w Was ( dziennikarzy ) do tej pory w rozmowie , wywiadzie nie skrytykował prezesa PZPN.
Pana szef K.Stanowskim w stanowisku o Błaszczykowskim , bronił Bońka jak niepodległości.
O wszystko co złe w polskiej kopanej oskarżał kluby i miał sporo racji .Ale ani sekundę nie zastanowił się na tym kto stwarza warunki do rozwoju polskiej piłki lub jego braku .
Każda ryba psuje sie od głowy.

Proszę zrobić program co takiego zrobił Boniek dla polskiej piłki , jakie reformy, działania przeprowadził aby wzmocnić np. ekstraklasę.Które jego działania,firmowane PZPN , jego nazwiskiem przyczyniły się do rozwoju polskiej kopanej.

Czy jest to może zatrudnienie Brzęczka ?
Czy jest to może zatrudnienie za pięć dwunasta obecnego selekcjonera ?
Czy jest to może obecność na kolejnych EURO i MS kiedy wobec powiększenia liczby uczestników za prawdziwy turniej uznać można dopiero wyjście z grupy ?
Czy to jest może -to ze spada tylko jeden zespól z ekstraklasy -kto to wymyślił ?
Czy jest to może -poszerzenie ekstraklasy do 18 zespołów – kto to wymyślił ?
Czy jest to może przepis o młodzieżowcu -czy się stoi czy się leży -miejsce na boisku się należy-bardzo motywujące do rozwoju i pracy (a tak zapomniałem polski kopacz i rozwój i praca to nie idzie w parze)-kto to wymyślił ?
Czy jest to może wspaniale działająca szkoła trenerów, dostarczająca,, niezwykle udane produkty”-kto za to odpowiada ?
Czy jest to może zarządzanie sędziami-kto za to odpowiada ?
Kto odpowiada za totalną zapaść techniczno-taktyczną polskiej piłki ?

W sprawie ekstraklasy proszę nie zwalać wszystkiego na kluby tak jak Pana szef -miał On częściowo rację – polskie kluby to tragikomiczny kabaret ale czy one szkolą sobie trenerów, czy one organizują sobie rozgrywki.
One dopasowały swój poziom do poziomu PZPN .A kto jest jego szefem ?
Ryba psuje się od głowy.

marek1979
marek1979(@marek1979)
1 rok temu
Reply to  marek1979

Pana szef K.Stanowskim .
Przepraszam miało być K.Stanowski