Michał Świerczewski zamieścił na swoim Twitterze komentarz odnośnie do przepisu o młodzieżowcu. Właściciel Rakowa zaapelował o zniesienie tej regulacji. Być może ma to związek z tym, że – jak słyszymy – wizja odwołania przepisu o młodzieżowcu jednak się oddala. 

Michał Świerczewski apeluje w sprawie przepisu o młodzieżowcu

Oto komentarz w całości:

Fot. newspix.pl

Suche Info
28.06.2022

Decyzje kadrowe w Zagłębiu Lubin. Dwóch zawodników w rezerwach, Czech odchodzi

Dzieje się w ekipie Miedziowych. Dziś klub poinformował, że napastnik Karol Podliński i bramkarz Kamil Bielikow dostają wolną rękę w poszukiwaniu nowych klubów. Obaj zaczną przygotowania do sezonu w drugoligowych rezerwach. Dodatkowo lubinianie przekazali, że klub nie skorzysta z opcji wykupu czeskiego skrzydłowego Erika Daniela. Tym samym 30-latek wróci do słowackiego Slovana Bratysława, z którym ma jeszcze roczną umowę. Decyzję o przesunięciu do drugiej drużyny Podlińskiego (22 występy, gol i dwie […]
28.06.2022
Suche Info
28.06.2022

Wieczysta wygrała baraże i awansowała do III ligi

Wieczysta Kraków pokonała w drugim meczu barażowym rezerwy Bruk-Bet Termaliki Nieciecza. Tym razem drużyna prowadzona przez byłego selekcjonera Franciszka Smudę wygrała 3:0. W pierwszym spotkaniu zwycięstwo było okazalsze, bo klub wspierany przez biznesmena Wojciecha Kwietnia zwyciężył 4:0. Dwumecz barażowy z drugim zespołem Słoni nie miał być wcale spacerkiem. Przypomnijmy, że w finale play-off spotkali się ze sobą mistrzowie dwóch grup małopolskiej IV ligi: Wieczysta (gr. […]
28.06.2022
Ekstraklasa
28.06.2022

Przepisy FIFA pomogą Lechowi ściągnąć Citaiszwilego?

Heorhij Citaiszwili, który kilka tygodni temu błyszczał w Ekstraklasie w barwach Wisły Kraków, ma wrócić do Polski. Według informacji „Meczyków” zawodnik jest bliski transferu do Lecha Poznań. Jak udało nam się ustalić, taki ruch ma być możliwy dzięki przepisom FIFA. Kilka dni temu FIFA podjęła decyzję w sprawie kontraktów piłkarzy grających na co dzień w Rosji i na Ukrainie. Zawodnicy otrzymali zielone światło na kolejne czasowe zawieszenie swoich umów. […]
28.06.2022
Suche Info
28.06.2022

Barcelona wyśle kolejną ofertę za Lewandowskiego. Całość propozycji to 50 mln euro

Saga transferowa z Robertem Lewandowskim i jego przejściem z Bayernu do FC Barcelony toczy się w najlepsze. Tomasz Włodarczyk z portalu meczyki.pl informuje, że kataloński klub jest gotowy na przedstawienie mistrzom Niemiec trzeciej propozycji. Najnowsza oferta ma wynieść 40 mln euro podstawy i kolejnych 10 mln w bonusach. Ponoć prezydent Barcelony Joan Laporta w ostatnich dniach rozmawiał na temat transakcji z kapitanem reprezentacji Polski i jego agentem Pinim Zahavim. Szef […]
28.06.2022
Sporty zimowe
28.06.2022

Nie zniszczyć własnej legendy. 7 wyzwań Adama Małysza jako prezesa PZN

77 na 80 – tyle głosów poparcia otrzymał Adam Małysz w wyborach na stanowisko prezesa Polskiego Związku Narciarskiego. Okej, był jedynym kandydatem – ale to, że ostatecznie nikt inny nie zdecydował się kandydować, również świadczy o sinej pozycji jego oraz popierającego go środowiska. Ikona polskich skoków została głową polskiego narciarstwa, kładąc na szali własne nazwisko – w dużej mierze wciąż dobrze kojarzące się rzeszy kibiców. A prezesa […]
28.06.2022
Suche Info
28.06.2022

TVP i Polsat rezygnują z walki o Ekstraklasę. Zostają tylko Viaplay i Canal+

Wygląda na to, że walka o pokazywanie Ekstraklasy w latach 2023-27 rozstrzygnie się między Viaplay i Canal+. Krzysztof Stanowski poinformował, że z walki o główny pakiet transmisji spotkań naszej ligi zrezygnowały Telewizja Polska i Polsat. Kilka dni temu informowaliśmy, że TVP rozważa wystartowanie w przetargu. Zaznaczyliśmy jednak, że władze telewizji publicznej muszą dostać na to zgodę przedstawicieli rządu. Najwidoczniej nie było na to zielonego światła. O Polsacie nigdy tak na dobrą sprawę nie był wymieniany w gronie […]
28.06.2022
Suche Info
28.06.2022

Decyzje kadrowe w Zagłębiu Lubin. Dwóch zawodników w rezerwach, Czech odchodzi

Dzieje się w ekipie Miedziowych. Dziś klub poinformował, że napastnik Karol Podliński i bramkarz Kamil Bielikow dostają wolną rękę w poszukiwaniu nowych klubów. Obaj zaczną przygotowania do sezonu w drugoligowych rezerwach. Dodatkowo lubinianie przekazali, że klub nie skorzysta z opcji wykupu czeskiego skrzydłowego Erika Daniela. Tym samym 30-latek wróci do słowackiego Slovana Bratysława, z którym ma jeszcze roczną umowę. Decyzję o przesunięciu do drugiej drużyny Podlińskiego (22 występy, gol i dwie […]
28.06.2022
Suche Info
28.06.2022

Wieczysta wygrała baraże i awansowała do III ligi

Wieczysta Kraków pokonała w drugim meczu barażowym rezerwy Bruk-Bet Termaliki Nieciecza. Tym razem drużyna prowadzona przez byłego selekcjonera Franciszka Smudę wygrała 3:0. W pierwszym spotkaniu zwycięstwo było okazalsze, bo klub wspierany przez biznesmena Wojciecha Kwietnia zwyciężył 4:0. Dwumecz barażowy z drugim zespołem Słoni nie miał być wcale spacerkiem. Przypomnijmy, że w finale play-off spotkali się ze sobą mistrzowie dwóch grup małopolskiej IV ligi: Wieczysta (gr. […]
28.06.2022
Suche Info
28.06.2022

Barcelona wyśle kolejną ofertę za Lewandowskiego. Całość propozycji to 50 mln euro

Saga transferowa z Robertem Lewandowskim i jego przejściem z Bayernu do FC Barcelony toczy się w najlepsze. Tomasz Włodarczyk z portalu meczyki.pl informuje, że kataloński klub jest gotowy na przedstawienie mistrzom Niemiec trzeciej propozycji. Najnowsza oferta ma wynieść 40 mln euro podstawy i kolejnych 10 mln w bonusach. Ponoć prezydent Barcelony Joan Laporta w ostatnich dniach rozmawiał na temat transakcji z kapitanem reprezentacji Polski i jego agentem Pinim Zahavim. Szef […]
28.06.2022
Suche Info
28.06.2022

TVP i Polsat rezygnują z walki o Ekstraklasę. Zostają tylko Viaplay i Canal+

Wygląda na to, że walka o pokazywanie Ekstraklasy w latach 2023-27 rozstrzygnie się między Viaplay i Canal+. Krzysztof Stanowski poinformował, że z walki o główny pakiet transmisji spotkań naszej ligi zrezygnowały Telewizja Polska i Polsat. Kilka dni temu informowaliśmy, że TVP rozważa wystartowanie w przetargu. Zaznaczyliśmy jednak, że władze telewizji publicznej muszą dostać na to zgodę przedstawicieli rządu. Najwidoczniej nie było na to zielonego światła. O Polsacie nigdy tak na dobrą sprawę nie był wymieniany w gronie […]
28.06.2022
Suche Info
28.06.2022

Trener, który wprowadził Kotwicę Kołobrzeg do 2. ligi odchodzi z klubu

Dietmar Brehmer nie będzie w nowym sezonie szkoleniowcem beniaminka 2. ligi Kotwicy Kołobrzeg. Niespełna 48-letni trener nie przedłuży umowy, wygasającej 30 czerwca. To spore zaskoczenie biorąc pod uwagę okoliczności w jakich Kotwica wywalczyła awans. Dosłownie w ostatniej kolejce ekipa z Kołobrzegu wykorzystała przegraną bezpośredniego rywala – Olimpii Grudziądz, która przegrała ze Świtem Skolwin 0:1. Drużyna Brehmera wygrała 4:3 ze Stolem Gniewino, zapewniając sobie powrót do 2. ligi […]
28.06.2022
Suche Info
28.06.2022

Minamino przechodzi z Liverpoolu do AS Monaco za 18 mln euro

Takumi Minamino za 18 mln euro przenosi się z Liverpoolu do AS Monaco – informuje podał serwis The Athletic. Japończyk przejdzie jeszcze w tym tygodniu testy medyczne, po których podpisze kontrakt z klubem Ligue 1. The Reds w ramach transakcji otrzymają 15 milionów euro, a kolejne 3 miliony dostaną w formie bonusów. Minamino według The Athletic podpisze czteroletni kontrakt. – To dla mnie wielka radość, że będę mógł […]
28.06.2022
Liczba komentarzy: 82
Subscribe
Powiadom o
guest
82 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Lorens
Lorens
1 miesiąc temu

Ten ktoś kto pisał w komentarzach ma rację, że Cygan w strukturach PZPN miesza z tym przepisem bo prezes Rakowa go nie chciał, grubo. Afera?

waldemar
waldemar
1 miesiąc temu
Reply to  Lorens

Wystarczy zmienić sposób finansowania młodzieży. Dać większe środki dla klubów wprowadzających wychowanków w odpowiednim wieku.

Lorens
Lorens
1 miesiąc temu

W ogóle gość jest debilem, gołym okiem widać jak zwiększyła się częstotliwość transferów zagranicznych dzięki temu przepisowi. U nas boja się stawiać na młodych, będziemy ostatnim krajem w EU ktory zacznie to robić

Klawisz z Pawlonu
Klawisz z Pawlonu
1 miesiąc temu
Reply to  Lorens

Zwiększyła się częstotliwość transferów młodych, ale co sezon ilu z nich się utrzymuje w klubie do którego poszło, ilu siedzi na trybunach, a ilu zalicza momentalny zjazd i traci czas nie łapiąc się nawet na ławkę rezerwowych?

Powtarzam, najwięcej na tym przepisie zyskują agenci i kluby, którzy po jednej względnie dobrej rundzie chcą od razu zarobić na zawodniku.

Roman
Roman
1 miesiąc temu

Ale kluby musza przerzucic srodki z zagranicznwgo szybkodajacego efekt zagranicznego szrotu na mlodziez, szkólki akademie, i bylych zawodnikow z np ligi holenderskiej jako trenerow ktorzy widzieli jak sie szkoli. Dlaczego w Niemczech da sie wyszkolic Podolskiego a u nas Lewandowski pałęta sie po boiskach 2 ligi w wieku w ktorym cr7 byl gwiazda man utd a Haaland czy Mbappe bohaterami rekordowych transferow?

Koneser_Ekstraklasy
Koneser_Ekstraklasy(@koneser_ekstraklasy)
1 miesiąc temu
Reply to  Roman

Koźmiński, czyli współtwórca tego przepisu mówił na meczykach, że ten przepis nie miał na celu skłonienie klubów do tworzenia akademii (bo to tak po prostu nie działa), tylko i wyłącznie po to by dać tej niedużej grupie chłopaków pewny czas grania na poziomie Ekstraklasy. W Polsce akademie mają Lech, Legia i Zagłębie, wszystkie na dużo przed tym przepisem. Pogoń i Raków rozwijają się w tym kierunku, ale to dlatego że są dobrze zarządzane. Żadnego klubu to nie skłoniło do stworzenia akademii. Faktem jest, że około 20-30 młodzieżowców gra regularnie w Ekstraklasie, a kolejne 60-80 nie gra nigdzie bo muszą być dostępni na ławce. Nie wiemy ilu by grało gdyby nie ten przepis, ale wiemy że stawianie dobrze zarządzanych klubów na szkolenie młodzieży i wzrost przychodów z transferów młodych Polaków zagranicę zaczął się na długo przed tym przepisem.

Ojtam
Ojtam
1 miesiąc temu

Wystarczy się postarać, by drugi zespół pograł przynajmniej w 2 lidze. Młody nie zagra w Eklapie? Zagra sobie w niższej klasie i się również ogra.

Roman
Roman
1 miesiąc temu

No ale mi właśnie chodzi o to, że jak klub ma mieć w składzie x młodych to może lepiej wziąć jakiegoś byłego piłkarza eredivisie na trenera młodzieży? a nie tępaki co zazdroszczą młodym kariery. Trener ma uczyć i wychowywać

Gabriel Slonina
Gabriel Slonina
1 miesiąc temu
Reply to  Lorens

On jest debilem? Co robisz na co dzień? Takie luźne pytanie

DuckUEFA
DuckUEFA
1 miesiąc temu
Reply to  Lorens

Ty jesteś poważny ? Konkretnie jak zwiększyła się częstotliwość dzięki temu przepisowi ? Liczby, dane, konkrety. A nie argumenty z dupy. Gówno się zwiększyło. Kluby które stawiały na młodzież i trzaskały z tego kasę bez przepisu robią to nadal (Pogoń, Lech, może trochę Lubin) a reszta też zobaczyła, że na jednym dobrym małolacie da się zarobić połowę rocznego budżetu. Jak młody jest dobry to będzie grał a przymus stawiania ze względu na PESEL bardziej promuje rozwój takich patologii jak np Wojtkowski z Wisły

pkvern
pkvern(@pkvern)
1 miesiąc temu
Reply to  Lorens

W ogóle się nie zwiększyła częstotliwość transferów, jest ich dokładnie tyle samo co przed przepisem. Wystarczy odpalić transfermarkt i porównać sobie lata zamiast wymyślać argumenty na siłę.

qdlaty
qdlaty
1 miesiąc temu
Reply to  pkvern

Dzieki przepisowi do kadry weszli: Piatkowski (pewnie by nie gral bo by Rakow lepszego Rumuna znalazl), Buksa, Kamiński, Kozłowski.
Jakby nie przepis, to mogliby dzis kopac na wypozyczeniach w drugiej lidze

Miki
Miki
1 miesiąc temu
Reply to  qdlaty

Kamiński często grał, choć nie musiał, wchodził do składu gdy jako młodzieżowcy liczyli się jeszcze Moder czy Puchacz, potem nieraz grywał naraz ze Skórasiem (a troszkę z Marchwińskim). Ogólnie zresztą Lech rok do roku zawsze miał jakichś zdolnych młodych w składzie już przed przepisem.

Kozłowski często grał, choć nie musiał, grywał wraz z Kowalczykiem, Żurawskim, Fornalczykiem czy Smolińskim.

Starszy Buksa grał bo był dobry, młodszy Buksa grał gdy posypali się konkurenci a nie za wiek.

Piątkowski … mooooooże. Ale nie mam pewności (że bez przepisu by nie grał), pasował do Rakowa na parę sposobó.

Symbolem przepisu są ludzie typu Lusiusz, Makowski, Steczyk, a może nawet najbardziej Milewski oraz „wielkie talenty bramkarskie” typu Dziekoński czy Sokół – wpychani do składu ze względu na wiek, nawet doprowadzeni do jako-takiego stanu ale … wyjaśnieni natychmiast, gdy wiek przestał ich bronić.

Jakieś tam success-story (dostał dzięki przepisowi szansę której normalnie by chyba nie dostał i faktycznie z niej coś wycisnął) to Niemczycki i Bida (przy czym Bida też robi obecnie potężne tango down).

OrtalionowyRycerz
OrtalionowyRycerz
1 miesiąc temu
Reply to  Lorens

Tak tylko że tendencja zwyżkowa poprzedzała wprowadzenie tego przepisu

Patryk
Patryk
1 miesiąc temu

Wonsowski napisze artykuł o tym, że pierdolił od rzeczy, jakoby Raków miał zbojkotować galę ESY? Czy niezbyt? Bo do darcia mordy pierwszy, do korekty już niezbyt.

Klawisz z Pawlonu
Klawisz z Pawlonu
1 miesiąc temu

Godność i rozum człowieka.

druk
druk
1 miesiąc temu

Przepisem o młodzieżowcu Raków przegrał mistrzostwo Polski. Prócz Ledermana Raków nie miał innego młodzieżowca na odpowiednim poziomie. Gdy w bramce grał Trelowski, ławę musiał grzać lepszy Kovacevic. Kluby takie jak Lech, Pogoń czy Zagłębie korzystające ze swych dobrze działających Akademii, nie miały i nie mają problemu z odpowiednimi młodymi piłkarzami. Grali młodzi , bo byli dobrzy, a nie tylko z racji wieku i przepisu. Trenerzy często wystawiali więcej niż jednego młodego. I to też jest pomysł na działalność klubu. Kluby bez dobrze działających i szkolących akademii typu Piast czy Raków, nastawione tylko na wynik są właśnie przeciw przepisowi o młodzieżowcu. I po zniesieniu tego przepisu młodzi będą mieli ciężary by zadebiutować w ekstraklasie. Bogatym klubom taniej wyjdzie zatrudnić ogranego obcokrajowca niż ryzykować grę młodego, który może zrobić błąd lub po prostu się spalić. Trenerzy typu Papszun czy też np.Skorża, Fornalik chcą wygrywać za wszelka cenę, a jakieś ograniczenia tylko im przeszkadzają. Wymieniam Skorżę w tym gronie, bo za dwóch kadencji w Lechu nie wprowadził do zespołu na stałe żadnego młodego gracza, który by u niego zadebiutował. Młodzi grali jak np. Kamiński czy Skóraś, a wcześniej Kownacki, Linetty czy Kędziora, ale wprowadzali ich do zespołu poprzednicy Skorży. A nawiasem mówiąc, na przepis o młodzieżowcu ekstraklasa się zgodziła za kadencji Bońka, gdy było ograniczenie do dwóch obcokrajowców spoza Unii Europejskiej. I Boniek zgodził się na zniesienie tego ograniczenia w zamian za grę w podstawowym składzie jednego młodego Polaka. Miało to wymusić gre choć jednego Polaka, by nie wybiegła na boisko cała jedenastka obcokrajowców. (Pogoń Ptaka)

Mati Kołtun
Mati Kołtun
1 miesiąc temu
Reply to  druk

Przeczysz sobie człowieku…

Lorens
Lorens
1 miesiąc temu
Reply to  druk

Przecież sam Raków spuszczał się nad Ledermanem, Piątkowskim czy Trelowskim. To jak oni mają problem z młodymi? Raków pierdolnie o glebę z zaskoczenia jak każdy klub który stawia na samych obcokrajowców u nas w lidze – a u nich coraz mniej Polakow

rajo
rajo
1 miesiąc temu

uwaga, uwaga – kolejny zbawca polskiej piłki się objawił, co ma na sercu jej „rozwój”. I zapałem gorszym lepszej sprawy torpeduje sensowny przepis promujący młodych Polaków. Musiało się zagotować, skoro zabiera głos. Spójrzmy więc jako szkoli młodzież Raków… a nie wróć… robi łapankę po innych akademiach, aby znaleźć młodzieżowca potrafiącego kopnąć piłkę i się przy okazji nie połamać lub organizuje Amerykanina z polskim paszportem. Albo paszport dla Amerykanina, nie wiem jaka była kolejność zdarzeń. Spójrzmy, więc jak w Rakowie stawiają na Polaków (nie mówię już młodych, jakichkolwiek). Ostatnie pięć meczów w tym sezonie na boisko w barwach Rakowa wybierało odpowiednio 4 (ale to raczej ewenement), 2, 2, 3, 2 (Ledermana nie liczę). Są i gorsze kluby, które ślą „11” złożoną ze starych Słowaków. Ale po czołowym klubie oczekiwałoby się więcej. I klub, który raptem drugi rok cokolwiek znaczy w naszym futbolu chce wszystkich rozstawiać po kątach i ustalać zasady gry. Właśnie walnął focha i chce olać galę ekstraklasy, bo na 10-sekundowym filmiku ktoś ich obraża. To oczywista presja na komisję ligi, aby hurtem uwaliła na pół rundy pół zespołu Lecha, który miał się znaleźć w okolicy tej hecy. Może panie Świerczewski zacznij od własnego podwórka. Zbuduj stadion nie będący kurnikiem, ośrodek szkoleniowy, parę boisk do trenowania, stwórz akademię i kilka roczników zdolnej młodzieży, wychowaj kilku reprezentantów (na początek z kadr młodzieżowych wystarczy), pokaż coś w pucharach. Wróżę krótki lot meteorem przez nasz futbol, ot kolejny bogacz który myśli, że za kasę stworzy klub, który zdominuje ligę na dekady

Mati Kołtun
Mati Kołtun
1 miesiąc temu
Reply to  rajo

Kolego dużo racji.Dodałbym do tego,że brak wychowanków mogących złapać się do 11 determinuje takie akcje jak ta z młodzieżowcem vide,że przepis ten jest skierowany na nabijaniem kabzy agentom…tak,zgadza się w przypadku Rakowa tak jest BO K…NiE MA WYCHOWANKÓW.Reszta to konsekwencja 1wszego i żale, żółć przez przegrane rozgrywki…

rajo
rajo
1 miesiąc temu
Reply to  Mati Kołtun

taka Legia np. co by o niej nie mówić, wyłożyła własną kasę, postarała się o dotację (tak samo jak Lech zresztą we Wronkach) i zbudowała w Książenicach centrum treningowe. Bo to kluby, które – mimo zorientowania na walkę o tytuły – wiedzą, że są projektem długofalowym i żeby zyskać trzeba zainwestować, pracować od podstaw (jak to bywa ze szkoleniem, bez gwarancji sukcesu co roku), szkolić młodych, zarabiać na nich. Dla Rakowa i im podobnych wystawienie młodzieżowca to kara Boska

zorro
zorro
1 miesiąc temu

i stąd ta wojna, Lech chce żeby przepis pozostał. Cygan z Rakowa chce rozegrać całą ligę i pzpn bo prezes tak chce

imie
imie
1 miesiąc temu

jedyn celem oddelegowania Wohciecha Cygana do pzpn było załatwienie zniesienia przepisu o młodzieżowcu dla rakowa, bo ten klub ma wyjebane na szkolenie.

już kiedyś zrobili rudego Zbigniewa w chuja ze stadionem, ale widać, że na Kuleszę Cygan jest za cienki i musi jego szef załatwić kolejny przekręt dla swojego klubiku na kórniku

Dariusz
Dariusz
1 miesiąc temu

Gość nie zastanawia się czasem, czemu poziom polskiej piłki jest tak gówniany, czemu nasi gracze są tak słabo poszukiwani i widoczni za granicą, czemu odrzuty z zachodnich lig robią furorę w ekstraklasie czy czemu polskie kluby od baaardzo dawna nie mogą zawalczyć w europejskich pucharach? Utalentowany, wyszkolony gracz nie spada z nieba, on musiał przejść porządną szkołę jako junior i także sprawdzić się w rozgrywkach seniorskich. Jesteśmy piłkarsko w takim lesie między innymi przez takich ludków, którzy nie rozumieją wagi szkolenia młodzieży. Jeśli chcemy, by polski sport się rozwijał, musimy mieć solidne podstawy, by wytworzyć wysoki poziom sportowy u zawodników i utrzymywać to przez pokolenia. Do tego kadry młodzieżowe są niezbędne. Kto tego nie rozumie, nie osiągnie realnych sukcesów.

qdlaty
qdlaty
1 miesiąc temu
Reply to  Dariusz

On to akurat rozumie lepiej od większości. Problemem są panstwowe kluby (mam na mysli miejskie Slaski, Piasty czy Plocki), ktore przejadaja cala kasę na prowizje i szrot, a teraz sie kolderka skrocila bo trzeba kilku mlodzuezowcow mieć w skladzie.

pkvern
pkvern(@pkvern)
1 miesiąc temu

Dziwne trochę jak bardzo nie szanuje się zdania inwestora, który zbudował modelowo klub od II ligi do drugiego Pucharu Polski i podium z rzędu (a może nawet wicemistrzostwa).

Mati Kołtun
Mati Kołtun
1 miesiąc temu
Reply to  pkvern

A co ten „inwestor” mniejszościowo chce narzucać zasady większości?! Jeśli mu tan inwestycja nie pasuje może przenieść się do sportu nr.1 w PL do siaaaatkowki.Nara

sqrl
sqrl
1 miesiąc temu
Reply to  pkvern

Nie widzę co takiego „modelowego” jest w Rakowie – chyba, że uznamy go za modelowy klub wirtualny: bez stadionu, bez kibiców, bez akademii piłkarskiej. Można w ten sposób pięknie zejść z kosztów a do tego nie ma tych wstrętnych pyskaczy, co to obrażają prezesa i właściciela klubu kiedy osiągają wyniki poniżej oczekiwań. Na krótką metę to się może spiąć finansowo i można się chwalić piękną success story, ale na dłużej nie da się utrzymać takiego projektu na wysokim poziomie. Potrzebna jest baza: stadion, kibice, szkółka, do której ci kibice będą zapisywać swoje pociechy. Zagłębie Lubin ma stadion i niezłą akademię, swego czasu zdobywało nawet mistrzostwa i puchary Polski – ale nie ma dla kogo grać i od paru lat buja się bez sensu po ekstraklasie.
Przyszły sezon zweryfikuje ten „modelowy klub” – moim zdaniem negatywnie. Dla kogo Raków ma grać? Dla prezesa, garstki zapaleńców i garstki kibiców sukcesu? Zamiast się obrażać i wypisywać głupoty niech Świerczewski lepiej zapyta choćby Mroczka ile czasu i środków pochłonęła budowa pozycji Pogoni. Raków „modelowo” jest bliżej Termaliki (mały klub – fanaberia lokalnego bogacza) niż klubów z czołówki.

rajo
rajo
1 miesiąc temu
Reply to  sqrl

amen

Jak tu pięknie
Jak tu pięknie
1 miesiąc temu
Reply to  sqrl

Świerczewskiemu się znudzi albo znajdzie nową rozrywkę (a młody chłop, więc prędzej czy później się to wydarzy) i Raków leci ekspresem do 2. ligi, przecież to jest oczywiste.

waldemar
waldemar
1 miesiąc temu
Reply to  pkvern

Co ten „modelowo zbudowany” klub wnosi do polskiej piłki? Ilu reprezentantów wyszkolił?

OrtalionowyRycerz
OrtalionowyRycerz
1 miesiąc temu
Reply to  waldemar

Przecież raków 5 lat temu grał w drugiej lidze, a ty oczekujesz że będą mieli jakąś bogatą kolekcję wychowanków z ostatnich lat?

rajo
rajo
1 miesiąc temu

a jak nie zacznie szkolić to i za 50 lat nie wychowa reprezentanta

OrtalionowyRycerz
OrtalionowyRycerz
1 miesiąc temu
Reply to  rajo

No a na podstawie czego z góry zakładasz że Raków nie podejmuję kroków, w kierunku rozwoju akademii?

rajo
rajo
1 miesiąc temu

nie zakładam, tylko gdzie ta akademia, gdzie ośrodek treningowy? był czas choć zacząć, a nie kasować przepis o młodzieżowcu

waldemar
waldemar
1 miesiąc temu

Ile lat w Rkowie pracował „guru” piłki młodzieżowej pan Śledź? Co z tego wyszlo?

qdlaty
qdlaty
1 miesiąc temu
Reply to  waldemar

Z ostatnio zaproszonych do kadry to Piatkowski i Kun. Moze ich nie szkolil od juniora, ale nauczyl grac w seniorach

rajo
rajo
1 miesiąc temu
Reply to  qdlaty

chuja wyszkolił – Piątkowski ma 22 lata i do Rakowa przyszedł z akademii Lubina w roku 2019 jako 19-latek, Kun ma już 27 lat i do Rakowa przyszedł z Arki w 2018, więc w wieku 22. Więc szkolą aż miło

qdlaty
qdlaty
1 miesiąc temu
Reply to  pkvern

W Polsce si nie szanuje nikogo

daris
daris
1 miesiąc temu

gdzie ma gość akademię,stadion,oraz całą resztę że tak krzyczy głośno.Czyżby sodówka uderzyła

Janusz
Janusz
1 miesiąc temu

Idiotyczny przepis służący mydleniu oczu,szkolić odpowiednio to będą grali bez przepisu

Stat
Stat
1 miesiąc temu

Cała moja wypowiedź była bardziej rozbudowana i trochę na inny temat, ale przepiszę tu fragment pasujący akurat uniwersalnie z https://weszlo.com/2022/05/19/karol-angielski-radomiak-hat-trick-wywiad

Zamiast 75% klubów odpuścić na kilka lat i dać możliwość rozwoju młodym, kosztem tylko ciut gorszego wyniku „na tu i teraz”, a zarazem inwestycji w przyszłość. To wolą się prześcigać nad wynalezieniem co raz ciekawszego zawodnika z zagranicy, który nawet jeśli będzie niezły, to i tak długofalowo nie da więcej kadrze niż choćby taki Puchacz, czy Płacheta – bo choć tego typu zawodników można z różnych (czasem abstrakcyjnych) powodów hejtować, to nadal są oni w kręgu reprezentacji, więc aż tacy słabi nie są. (…) nie potrzebujemy tu setek piłkarzy (bo tylu nie będzie), ale chociaż 1-2 więcej z każdego rocznika to już wartość dodana dla kadry – właśnie po to, aby później nie mówić że „powołanie do kadry dostaje gość co nawet nie gra w swoim klubie”, bo na każdego takiego co jest w zachodnim klubie i nie gra, przypadałby przynajmniej 1 analogiczny który jednak w tej chwili byłby podstawowym zawodnikiem (…) Czy poniekąd nie jest skutecznym działaniem obowiązujący (jeszcze) przepis o młodzieżowcu, który niejako wymuszał ich wystawianie? No i co z tego że poziom sportowy obecny minimalnie spadł? Kogoś serio to rusza? Ktoś chce porównywać, że „w żadnej z topowych lig tak nie ma”, ignorując, że oni walczą tam po to, żeby później rywalizować o finał LM albo LE? My jesteśmy w innym miejscu piłkarskiego łańcucha pokarmowego, nasze miejsce w szeregu chyba znamy – skąd zatem zdziwienie, że regulują nas przepisy, które nie byłyby aż tak istotne choćby w Anglii? Tak zespół może się składać w połowie z Francuzów, kilku Portugalczyków i Hiszpanów, bo ich stać na najlepszych na świecie i mają ambicje proporcjonalne do własnych możliwości. To jest takie banalne i oczywiste jak 2+2, a nadal dziwi mnie dlaczego tyle osób decyzyjnych w Polsce tego nie rozumie, czego dowodem może być choćby wynik głosowania za zniesieniem przepisu o młodzieżowcu… zamiast go utrzymać, a nawet jako naturalną kontynuację wprowadzić wkrótce obowiązek, aby był to wychowanek – traktując zeszłe sezony jako okres przejściowy. „

Jak ktoś ma czas na mini-lekturę, to jest tam więcej moich słówek 😉 a wracając do meritum – nadmierne ściąganie zawodników opłacalnych jedynie na „tu i teraz” to krótkowzroczność zabijająca znaczenie ESA w Europie, serio 🙂 skrajnie niski % ściąganych obcokrajowców, jest następnie sprzedawany dalej. Jesteśmy miejscem, w którym wytransferować z największą łatwością można utalentowanego młodego piłkarza, bądź który za takiego będzie uchodził pod wpływem kilku prostych i szczęśliwych kopnięć piłki „nim ktoś się pozna, że jest inaczej”, i nie ma tu kogo oszukiwać, ani wymyślać że chodzi o godne reprezentowanie kraju na arenie międzynarodowej. To takich zawodników trzeba wyszukiwać, pielęgnować i DAWAĆ IM SZANSE, bo dlaczego Polska nie miałaby skorzystać z faktu że posiada 40mln kraj, i odegrać rolę bardziej technicznie ubogiej Holandii, albo Chorwacji? Dlaczego przepis o młodzieżowcu nie może pozwolić premiować takich zawodników, dać zarobić klubom, które następnie (po osiąganiu korzyści w perspektywie kilku lat) będą w stanie ściągać do kraju pojedynczych, ale naprawdę dobrych zawodników – płacąc za nich po kilka mln euro?

Dlaczego w Czechach, na Słowacji, Węgrzech, Chorwacji, Bułgarii czy Rumunii mogą się nie przejmować tym, że ich 8 czy 10 zespół nic nie znaczy w Europie… ale my musimy pilnować, aby „poziom był właściwy w całej lidze”? Dlaczego tam mogą zrozumieć, że gdy ich odpowiednik Chrapka, Romanczuka, Angielskiego albo Gruszkowskiego kopnie prosto piłkę, to trzeba go szybko wypromować i brać do siebie pieniądze, tworzyć dobre historie transferowe, a za gotówkę rozwijać kluby… ale nam się wydaje, że tutaj to młody piłkarz musi udowodnić swoją wartość przez kilka sezonów? Po czym nasze kluby i tak oglądają plecy hegemonów z Czech, Bułgarii czy Chorwacji, więc sprzedają najlepszych zawodników po kilka mln euro (dopiero ostatnio się ruszyło kilka większych transferów), podczas gdy Chorwacja, czy Czechy puszczają swoich najlepszych piłkarzy regularnie po 15 czy 20mln euro. Za te gotówkę i wartościowy skauting, można później ściągnąć publicznie anonimowego zawodnika z egzotycznego kraju, i niech taki jeden na 5 okaże się petardą, to (historia transferowa) można na takim zarobić podobną sumkę.

Wydawało mi się, że właśnie w świecie osób niekompetentnych-decyzyjnych, takie świeże właścicielskie spojrzenie Pana Michała jest czymś, co będzie stało naprzeciw – że to taki powiew normalności. A tutaj zdziwienie… chyba że (jak już padło w komentarzach) to tylko i wyłącznie patrzenie przez pryzmat własnego siedzenia (brak wartościowej akademii, oraz posiadanie takich przez głównych rywali o czołowe lokaty), maskowane pod hasłem „to dla dobra nas wszystkich”. Ale nie wiem czy jestem wystarczająco długo w piłce. Nie wiem czy znam wystarczająco dobrze zapach szatni. Nie wiem również czy w przeciwieństwie do wielu „ekspertów” 😉 , wystarczająco się znam i czy jestem godzien wypowiadać się w tym temacie.

Zakończę może kontrowersyjnie – skoro obecny przepis rzekomo najbardziej uderza w młodzieżowców, bo wymaga wystawienia jednego takiego zawodnika (choć nikt nie zabrania więcej, skoro już pada argument że całe tabuny siedzą na ławkach i gniją, a i tak nie grają), to czas pójść krok dalej. Jeśli uznamy -jak to powiedział Pan Michał- że „kilkudziesięciu młodych piłkarzy, którzy praktycznie nie grają a muszą być w kadrach jako uzupełnienie” idą na stracenie, to czas na przepis w wersji 2.0, czyli zwiększenie młodzieżowców do dwóch 🙂

  • nadal masz 3-4 młodzieżowców w składzie
  • gra 2, zamiast 1
  • jest 1-2 zmienników, zamiast 0-1
  • zwiększona zostaje elastyczność taktyczna młodych zawodników
  • podwójna korzyść dla klubów, które inwestowały w akademie – mogą jednocześnie sprzedać/wypożyczyć, a nadal mieć

No świetne rozwiązanie, przyznam że sam bym na to nie wpadł bez pomocy właściciela klubu. Fakt, że to oznacza [liczba klubów] x [3000min] mniej starych Słowaków i innych Serbów, no ale, najwyżej wrócą do swoich krajów i „wzmocnią jakość drużyn w Europie”, dzięki czemu Slovacko, Pribram oraz Backa Topola za chwilę odskoczą nam tak, że się nie pozbieramy z tymi biednymi Polakami. Kogo tam obchodzi długofalowo nasza kadra, albo liga – przecież liczy się „na tu i teraz” 😉 ale nie wiem czy jestem wystarczająco długo w piłce, nie wiem czy…

Bartek
Bartek
1 miesiąc temu
Reply to  Stat

tdlr

vosy
vosy
1 miesiąc temu
Reply to  Bartek

tldr chyba xD

Stat
Stat
1 miesiąc temu
Reply to  vosy

” To do Lidla ruszam ” – cwaniak chciał oznajmić, że wybiera się wkrótce do sklepu, bo choć z czytaniem ma problemy, to z zakupami już nie 😉 nie wiem ile ma to wspólnego z tematem, ale podejrzewam że może chodzić o podejście z perspektywy prezesa klubu, który niekoniecznie potrafi czytać (np warunki kontraktu), natomiast chętnie chodzi na zakupy piłkarskie (zwłaszcza za pieniądze miejskie). Nie wiem, gdybam

qdlaty
qdlaty
1 miesiąc temu
Reply to  Stat

Mozna by bylo ustalic stale wynagrodzenie dla rezerwowych mlodziezowcow cos wzorem rookie contract w nba. Oczywiście jesli klub bedzie chcial zaplacic komus wiecej to droga wolna, ale w ten spsob zostaliby ujebani agenci skupiajacy sie na samych mlodziezowcach podbijajac tylko ich ceny

Stop Putler
Stop Putler(@stop-putler)
1 miesiąc temu
Reply to  Stat

Świetna analiza. Popieram w 100%. Myślę że nawet pozytywną rywalizacja młodych w zespole jest większa bo jednak jest większa szansa na wejście do drużyny. Na pewno menadżerowie zarabiają więcej na szrotowiciach proponowanych do klubu niż na młodych piłkarzach.

Piotr
Piotr
1 miesiąc temu

Przecież już od dawna się mówiło, że Rakow będzie chciał aby ten przepis usunąć. Przecież i to nie jest im na rękę. Nie mają ani stadionu ani szkółki ani porządnych młodzieżowców.

OBIEKTYWNY
OBIEKTYWNY
1 miesiąc temu

Na poziomie ekstraklasy powinni wystepiwac najlepsi?Takowych w Polsce nie ma.Znajdzie sie jakis drewniak z przeblyskami ale to zaden najlepszy.Ot trafi sie jak slepej kurze ziarno.

Lechita90
Lechita90
1 miesiąc temu

To wg niego kluby, które mają akademie, X drużyn młodzieżowych to mają się wymigać od gry z młodzieżowcem, ale na poziomie okręgówki to już ma grać dwóch od pierwszej minuty mimo, że czasami jest problem mieć 11 dorosłych facetów na mecz. KPINA z tego gościa. Powinno być 2 młodych Polaków w każdym meczu w najwyższej lidze, a nie beznadziejne kluby bez młodzieżowego zaplecza chcą się z tego wymigać.

KolejorzMistrz
KolejorzMistrz
1 miesiąc temu

Jeżeli klub z ekstraklasy mający 6-8 zepołów młodzieżowych nie potrafi przygotować co sezon 2-3 młodych do gry w pierwszych zespole od 1minuty, to taki klub nie powinien w ogóle grać w rozgrywach centralnych tylko od razu zlecieć do 3 ligi.

Sruu
Sruu
1 miesiąc temu
Reply to  KolejorzMistrz

Kto jest tym trzecim młodzieżowcem w kadrze Lecha gotowym do gry od pierwszej minuty?

Sensei
Sensei
1 miesiąc temu
Reply to  Sruu

Kamiński, Skóraś, Marchwiński

DuckUEFA
DuckUEFA
1 miesiąc temu
Reply to  Sensei

Marchwiński? O panie

Tolek
Tolek
1 miesiąc temu

Śmieszy mnie takie podejście. A już najbardziej się dziwię trenerowi Fornalikowi że takie bzdury wygaduje. Człowiek, który był trenerem reprezentacji, odniósł porażkę, po której mówiło się, że nie miał kim grać, słabe pokolenie… Przecież to właśnie przez takich trenerów jak on nie miał kim grać! Bo na młodych się bali postawić tylko stawiali na obcokrajowców. Gadanie że młody jak jest dobry to będzie grał… Jakie szanse ma młody chłopak, który przeskakuje z juniora do seniora (ogromny przeskok) z np. 28-letnim Czechem, który grał w LM, jest doświadczony (ale ostatni rok nie grał i dlatego jest w Polsce). Młody chłopak potrzebuje czasu. Ile bramek mu strzelili Patryk Sokołowski czy Arkadiusz Pyrka? Gdyby nie ten przepis to nawet by nie spojrzał na takiego Ariela Mosóra, a ten grałby w rezerwach Legii bo kto by mu dał szansę… Uważam że powinno być 5 młodzieżowców. 2-3 lata byłoby może słabiej (teraz cudów też nie ma), ale znowu by zaczęli może się pojawiać młodzi pokroju Kuby Błaszczykowskiego. A tak to w Radomiaku grają goście egzotyczni i co to daje? Gdzie mają grać te dzieci wychowane w Radomiu? A gadka o promowaniu managerów jest śmieszna – jest dokładnie odwrotnie, płacą sakramenckie pieniądze managerom zawodników zagranicznych! Młode chłopaki muszą grać i łapać doświadczenie, bo gdzie mają grać? A Rakowowi kto broni grać dobrze w pucharach? Tam nie trzeba młodego wystawiać więc nie widzę problemu. Jakby musiało grać więcej młodych to wszyscy by skorzystali. A to że siedzą i nie grają tylko muszą być w kadrze – też się nie zgadzam. Trenują w 1 drużynie, przyzwyczajają się do poziomu itd. Mogą też Ci młodzi grać w juniorach czy rezerwach. Zresztą bez przepisu i tak by nie grali i tak, chyba że w 3 lidze. Wielu chłopaków dzięki temu przepisowi się ograło i po skończeniu wieku będzie grać. A gdyby nie to – nawet by nie zaistnieli.

Tolek
Tolek
1 miesiąc temu
Reply to  Tolek

I jeszcze tylko dodam że super powiedział Maciej Murawski w Lidze+Extra – my jesteśmy takim narodem że musi być przymus, bo jakby nie było, to do tej pory by nie było stadionów, podgrzewanych muraw, oświetlenia. I taka jest prawda

qdlaty
qdlaty
1 miesiąc temu
Reply to  Tolek

I ta wypowiedz wbija ostatni gwóźdź do trumny ze slowami Prezesi Polskich Klubow. Nie potrafia sami nic wymyslic ani zbudowac (wylacze z tego Lecha i Zaglebie), a jak ktos inny chce cos rozwijac to bunt.
Wypierdolic tych dziadow, dac mlodych 'instagramowych/ snapchatowych’ prezesow, to moze i mlodzi ludzie zainteresuja sie polka nożną.
Co ma taki Kulesza albo Greń zaoferowac mlodym ludziom w kwestii pilki noznej…?

sqrl
sqrl
1 miesiąc temu

„Na pewno nie służą również tym graczom pieniądze, które są niewspółmierne do ich umiejętności i powodują w większości przypadków zepsucie.”
LOL, to jak taki młodzieżowiec trafi na zachód to dopiero tam go czeka zepsucie 😀 Zgarnia miliony jurków a do tego głównie grzeje ławę – zani trener mu zaufa i wypuści na boisko.
Młody zawodnik idzie do bogatszych lig za – niech tam – 0.5 do 1 mln €. Dopóki polskie kluby nie będą w stanie bez problemu rzucić taką kasę za gościa, który może się rozwinie a może nie, dopóty musi obowiązywać przepis o młodzieżowcach. Inaczej młodzi zawodnicy nie będą dopuszczani do gry a zamiast nich będą grali różni starzy Słowacy.

Paweł
Paweł
1 miesiąc temu

Jestem za, ale pod warunkiem, że wchodzi przepis znów z limitem obcokrajowców – bo został zniesiony jak weszła zasada z młodzieżówcem oraz bym dodał że na boisku musi w tym samym czasie przebywać 6/7 Polaków z każdej drużynie.

Lorens
Lorens
1 miesiąc temu
Reply to  Paweł

Niestety ze względu na UE niemożliwe jest wprowadzenie przepisu ograniczającego obcokrajowców

Adam
Adam
1 miesiąc temu
Reply to  Lorens

Jest możliwe. Wpisujesz przepis że na boisku musi być minimum 6 Polaków. Żadnego prawa to nie łamie . Nie wiem czy w Austrii tak nie jest

Lorens
Lorens
1 miesiąc temu
Reply to  Adam

Były już o tym dyskusje i tak nie można. Jedyne rozwiązanie to wprowadzenie minimalnej pensji dla obcokrajowca tak by 2 razy się zastanowili kogo wezmą

Adam
Adam
1 miesiąc temu

Rozumiem że jak zniosą ten przepis to co roku gramy w LM i co najmniej półfinał LE i finał LK. Trzymam za słowo panie Świerczewski

qdlaty
qdlaty
1 miesiąc temu

A my jako kibice chcielibyśmy profesjonalne kluby, czyli przede wszystkim Prezesów którzy wiedzą o co chodzi.
Pan to wie panie Michal, ale patrzac po innych Zaglebiach , Wislach P i K, Slaskach, to poziom ich prezesow to dno, takze to na nich przepisy mialy wymusic budowe akademii i szkolenie swoich wlasnie dlatego, ze zakupy „mlodziezowcow” beda drogie

OrtalionowyRycerz
OrtalionowyRycerz
1 miesiąc temu
Reply to  qdlaty

Czekaj, czy ty właśnie zasugerowałeś że przepis o młodzieżowcu miał wymusić na Zagłębiu budowę akademii?

Lorens
Lorens
1 miesiąc temu

„zniescie przepis na terenie całej Polski bo mój klub woli grać bez niego” – mniej więcej taki jest przekaz

Zygmunt Karabasz
Zygmunt Karabasz(@zygmunt-karabasz)
1 miesiąc temu

O ile wiem w pucharach europejskich nie obowiązuje przepis o młodzieżowcu, a co roku i tak dostajemy baty. Cały czas powtarzam, jak ten przepis będzie obowiązywał 10-15 lat to kluby prędzej czy później będą zmuszone inwestować w szkolenie lub skauting młodzieżowy. Jak nie będzie w tym konsekwencji to ten przepis nic nie zmieni. W polskiej piłce, żeby iść do przodu trzeba stać z batem. Podobnie było jak wprowadzono wymogi licencyjne, kiedyś pół ligi zalegało z pensjami, teraz zdarza się to rzadko. Jak centralizowali niższe ligi też kluby płakały, że do Pierdziszewa dolnego jest daleko i nie stać ich na dojazdy. Scentralizowali ligi i jakoś sobie radzą. Powtarzam z nimi trzeba krótko bo są w stanie przepalić każdą ilość pieniędzy.

Iwan
Iwan
1 miesiąc temu

Ciężko mi czytać komentarze popierające przepis o młodzieżowcu. Czy ktoś z Was komentujących uprawiał jakiś sport, rywalizował? Rozumiecie, że dla zawodnika pierwsza rywalizacja to nie drużyna przeciwna, a kolega z zespołu aby „wygrać” pierwszy skład? Dlaczego 23 letni Polak który może wystrzelić później jest gorszy od 21 latka który zabiera mu miejsce?
Durny przepis wprowadzany dla bananowego pokolenia, któremu wszystko się należy na nic nie trzeba zasłużyć.

Lorens
Lorens
1 miesiąc temu
Reply to  Iwan

Nie no mega jest rywalizacja przecież. Grają obcokrajowcy bo są dobrze opłacani i taka była umowa z agentem

Bobby Sałata
Bobby Sałata
1 miesiąc temu

O tym przepisie w ogóle nie powinno być dyskusji. Każdy klub na tym poziomie powinien mieć 3-4 wychowanków gotowych do gry w ekstraklasie. I wtedy nie potrzebne byłyby jakieś dodatkowe przepisy. A to, że jak widać posiadanie przez większość klubów wychowanków na odpowiednim poziomie jest aktualnie niemożliwe, to dowód na to, jakie jest nasze szkolenie. Polska – Francja 1-6 I tyle w temacie.

Cjjdne
Cjjdne
1 miesiąc temu

Ma gość racje, jak ktoś jest dobry to będzie grał bez przepisu, a tak to musisz mieć trzech młodych, dwóch na ławce siedzi zamiast grać…

Iwan
Iwan
1 miesiąc temu

Dlaczego PRYWATNY właściciel danego klubu ma prowadzić biznes tak jak chce PZPN czy Janusze przed tv? Dlaczego ma przepłacać za młodzieżowca lub budować akademię? Argumenty „Bo to się opłaca… Bo to przyszłość polskiej piłki” proszę sobie … Powtórzę to jest JEGO biznes i powinien prowadzić tak jak chce. Chcemy promowanie młodych Polaków czy inne bzdurne rzeczy? Skoro to takie opłacalne i dobre dla naszej piłki to wprowadźmy to dla klubów które są utrzymywane z rządowych, samorządowych pieniędzy, a nie narzucamy biznesmenom jak mają działać, bo większość tych osób od przepisów, a także Was popierających nie ma z biznesem i wielkimi pieniędzmi nic wspólnego. Nie uczmy ojców dzieci robić i uszczęśliwiać Polską piłkę.

kaczan
kaczan
1 miesiąc temu
Reply to  Iwan

To dlaczego ten prywatny właściciel nie zorganizuje sobie innych rozgrywek? Nie załatwi sobie telewizji do pokazywania tej jego drużyny?

Kiedyś przepisy licencyjne były inne – jak to wyglądało? Przecież prywatny właściciel mógł nie chcieć płacić pensji. Mógł nie chcieć mieć oświetlenia lub podgrzewanej murawy. Ale aby iść do przodu trzeba coś robić.

Iwan
Iwan
1 miesiąc temu
Reply to  kaczan

Oczywiście że nie musiał chcieć wydawać SWOICH (i nie powinien, jeżeli ma inny plan na swój klub) pieniędzy na wszystkie te rzeczy o których piszesz. Jeżeli nadal piłkarze podpisywaliby z nim kontrakt widząc to wszystko to tylko ich sprawa i sądownictwa w Polsce jeżeli nie otrzymujesz pieniędzy za pracę wykonaną.
A jeżeli to wszystko co piszesz tak pcha nas do przodu to przecież „lepiej” zarządzane kluby (stawiające na akademię, młodzież, murawy itd) w perspektywie kilku-kilkunastoletniej wygryzlyby te kluby i właścicieli którzy tego nie chcą robić… Chyba, że niekoniecznie? Bo może nadal wykręcaliby wyniki sportowe, sponsorskie na tyle wysokie że sprzedaż nastolatka nie byłaby im potrzebna jak i sam nastolatek?
To ich biznes i czy prowadzą wg Was go dobrze czy nie to tylko ich pieniądze i nic nam do tego.

kaczan
kaczan
1 miesiąc temu
Reply to  Iwan

Oczywiście, że musi się dostosować. Tak jak już wcześniej pisałem – nie podobaja się przepisy, to załóż własne rozgrywki. Działając tak jak Ty mówisz – czyli wolna amerykanka – obniżasz wartość produktu jaką jest Ekstraklasa. Nie masz oświetlenia, to TV nie pokaże meczu w Prime Time. Nie masz podgrzewanej murawy, więc jest szansa, że odwołają mecz Twojej drużyny w lutym / marcu – więc tracisz wiarygodność. Ale prawa TV za pokazywanie meczów są scentralizowane, więc siłą rzeczy za Twoją samolubność i „wolność” zabierasz innym – bo TV nie zapłaci za Ekstraklasę 300 mln na sezon, tylko np 120 – bo przez brak oświetlenia nikt nie obejrzy meczu. To o czym Ty piszesz – „wolność” , to nie „wolność” a pasożytnictwo.

Kto jest komu bardziej potrzebny? Raków Ekstraklasie, czy Ekstraklasa Rakowowi? 5 lat temu pies z kulawą nogą nie słyszał o Rakowie. Kiedyś Ruch, Widzew nie płaciły – bo bez nich liga nie będzie taka sama. Przez kilka lat w ich miejsce wszedł ktoś nowy i też liga grała i nie doszło do katastrofy.

Kielbi
Kielbi(@kielbi)
1 miesiąc temu

I co tylko tyle macie do powiedzenia?
Suche info wystarczy?
Nie ma afery?
Nie ma skandalu?
Zapewne dalej nie wiadomo dlaczego temat rozwalenia przepisu młodzieżowca w ogóle ujrzał światło dzienne…

Ah wy „niezależne” media…

Piotr
Piotr
1 miesiąc temu

Jak nie chcą wprowadzić młodych to niech tego nie robią. Ale! W podręczniku licencyjnym musi być zapis że za np 2 lata każdy posiada boisko treningowe z podgrzewaną, boisko pod balonem odnowę biologiczną, burse i 10 trenerów z odpowiednią licencją.

Fan Kazimierza D.
Fan Kazimierza D.
1 miesiąc temu

Jak ktoś jest dobry i ma przyszłość to gra, bez względu na przepisy.
Przepis o młodzieżowcu nabija kasę tylko agentom i na 1-2 lata młodym piłkarzom. Potem kop w dupę i III liga.
A dlaczego mamy tak słabych piłkarzy młodych?
Ano sposób szkolenia pozostał ten sam od lat. Siła, wybieganie i przeszkadzanie w grze. Technika użytkowa to tragedia. Jak chłopcy mają się uczyć techniki kiedy trener nie potrafi zademonstrować ćwiczenia. Większość trenerów ma papiery, ukończyła kursy czy AWF ale nigdy nie grała na poziomie ligowym. Pasja nie wystarczy.

Kim Papsz-un
Kim Papsz-un
1 miesiąc temu

Znieść przepis o grze na boisku młodzieżowca, to więcej minut na konsoli i laptopie z firmy Y-kom. Nie popieram.

Cjjdne
Cjjdne
1 miesiąc temu

Minusujcie a prawda jest taka, ze gra słaby młodzieżowiec, bo musi, poza tym dwóch zamiast grać siedzi na ławce w razie kontuzji tamtego… jak ktoś jest dobry to gra bez przepisu…

Olgierd
Olgierd
1 miesiąc temu

W wielu meczach ekstraklasy drużyny wychodziły w składach – 9 zagranicznych, dwóch Polaków. Ten oszołom żąda aby wychodziło po 10 – 11 obcokrajowców.
Pogięło go.