Niedługo zaczyna się mundial, ale trochę tego nie czuję, bo patrząc na cyrk związany z powołaniami, bardziej wygląda mi to wszystko na eliminacje rodem z „Big Brothera”. W ciągu paru dni kadra zdołała zeszczupleć z 35 do 32 nazwisk, właściwie nie wiadomo z jakich powodów, skoro przykładowy Mączyński nie zagrał przez ten czas ani razu. Może więc warto pójść o krok dalej: odpalać jednego piłkarza dziennie albo niech decyduje głosowanie widzów przez SMS-y? Miałoby to mniej więcej tyle samo sensu jak to, co widzimy teraz.

Lepszy Makuszewski po kontuzji niż Peszko bez kontuzji

Anglicy i Francuzi zdołali już ogłosić nazwiska 23 ludzi, którzy do Rosji pojadą, a na logikę patrząc, to oni powinni mięć większy ból głowy. Ci drudzy pewnie byliby w stanie posłać na mundial trzy jedenastki i żadna nie byłaby pozbawiona szans na medal, więc w teorii Deschamps mógłby zastanawiać się najdłużej. Tymczasem nie, tymczasem to Polacy – naród zabierający na wielką imprezę gościa tylko od atmosfery, Peszkę – zgłasza na pierwsze zgrupowanie tak ogromną ferajnę. Ja rozumiem strach o ewentualne urazy, ale od tego jest lista rezerwowa, ponadto w ten sposób robi się z tej drużyny ekipę ułomków, szklanych chłopców, którzy mogą sobie coś zrobić w trakcie wyprawy po herbatę.

Szkoda w tym wszystkim Makuszewskiego. Chłopak wykonał ogromną pracę, by na mundial się załapać, wyleczył paskudny uraz w kosmicznym tempie, wręcz nieznanym we współczesnym sporcie. W nagrodę co dostał? Ekskluzywny, tygodniowy pobyt na liście 35 zawodników. Z jednej strony zawodnik Lecha był więc blisko mistrzostw, ale z drugiej miał do nich tak daleko co ja i wy. Nas co prawda zabrakło w zeszłotygodniowym zestawieniu, jednak przez tydzień można się było nie skapnąć. O trzech skreślonych piłkarzach wszyscy zapomną najdalej do niedzieli.

A tak czysto sportowo: moim zdaniem Makuszewski po kontuzji jest lepszy niż Peszko bez kontuzji. Jeśli Nawałka chce w kadrze gościa tylko od atmosfery, to przecież niech powoła 23 piłkarzy i Peszkę dodatkowo, w roli animatora. Dlaczego on ma zabierać miejsce lepszym zawodnikom? Tylko dlatego, że jakimś cudem znalazł się w bliskim otoczeniu Lewandowskiego? Poza tym, dlaczego zabrakło miejsca dla Makuszewskiego, a miejsce dla Frankowskiego już się znalazło? Nikt mi nie wmówi, że piłkarz Lecha wracający po urazie jest w gorszej w dyspozycji niż zawodnik Jagiellonii. Ten już jakiś czas temu obniżył loty i prawdę powiedziawszy, to Frankowski wygląda na boisku, jakby wracał do gry po kilkumiesięcznej przerwie.

Te powołania pokazują też coś innego: jeśli jesteś graczem zagranicznej ligi — może być obojętnie jaka, byle zagraniczna — masz zdecydowanie krótszą drogę do reprezentacji. Podam dwa przykłady. Pierwszy to Paweł Dawidowicz. Chłopak mógł kompromitować się na zeszłorocznym Euro, dziś nie zawsze grać w pierwszej jedenastce Palermo, a i tak znajduje swoje nazwisko na liście. Nie bardzo wiem dlaczego. Chyba że ktoś przekona mnie do zdania, że przeskok od grania wszystkiego w drugiej lidze portugalskiej do grania w kratkę w drugiej lidze włoskiej jest na tyle duży, by warto go nagrodzić kolejnym powołaniem. Szczerze mówiąc, ja tego nie kupuję.

Natomiast drugim przykładem jest Krzysztof Piątek. Dziś najwyraźniej fakt, że strzela jak najęty w polskiej ekstraklasie, wystarczy tylko do tego, by przez tydzień pobujać się na liście szerokiej jak diastema Karolaka. Z kolei Wilczek, który w lidze duńskiej ma sześć goli mniej, powołanie już dostaje. Wiadomo, że polskie rozgrywki są beznadziejne, ale czy na tyle gorsze od tych duńskich, by ignorować dokonania Piątka? Znów mam wątpliwości. Aha: według mnie też Kądzior miałby większe szanse na powołanie, gdyby nie jego decyzja o przenosinach do Lecha. Pewnie trener spojrzałby na niego przychylniejszym okiem, gdyby pomocnik pojechał na podbój dolnych rejonów Bundesligi albo czegoś w tym rodzaju.

Cóż, szczęśliwcom z listy wypada życzyć powodzenia. Tylko patrząc na tempo skreśleń można się obawiać, czy jeden piłkarz z drugim nie zostaną wyproszeni z samolotu lecącego już na zgrupowanie.

Weszło
26.09.2022

Szczęsny, ufam tobie. Kiwior to nasz najlepszy stoper [NOTY]

Jeden z najlepszych występów w reprezentacyjnej karierze Wojciecha Szczęsnego. Jakub Kiwior udowadniający, że na ten moment jest naszym najlepszym stoperem. Karol Świderski przyklepujący status „drugiego po Lewandowskim”. Kolejny świetny występ Zielińskiego. I absurdalny mecz w wykonaniu kapitana. Oto noty, jakie wystawiliśmy reprezentacji Polski za mecz z Walią. Walia – Polska. Noty dla naszych reprezentantów WOJCIECH SZCZĘSNY – 8 Rozegrał jeden z najlepszych meczów w karierze reprezentacyjnej. […]
26.09.2022
Suche Info
26.09.2022

Michniewicz: W dywizji A można najeść się wstydu, ale trzeba uczyć się od najlepszych

Czesław Michniewicz zabrał głos po meczu Polski z Walią. Selekcjoner biało-czerwonych na antenie „TVP Sport” skomentował grę naszej drużyny, odniósł się także do utrzymania w dywizji A. Kilka wątków rozwinięto na konferencji prasowej. – Zagraliśmy nieźle. Psychicznie byliśmy na właściwym poziomie po słabym czwartkowym meczu. W pierwszych minutach Walia przeważała, ale wróciliśmy do gry, wiedzieliśmy, że to ustanie, jeśli nie stracimy bramki. Drużyna funkcjonowała dobrze, nawet Żurkowski, który mniej gra w klubie, […]
26.09.2022
Weszło
25.09.2022

Cztery rzeczy, które wiemy po Walii. Mamy stopera i napastnika numer dwa

Wygrana w Cardiff z Walią (1:0) pozwoliła reprezentacji Polski utrzymać się Dywizji A Ligi Narodów. Ponadto selekcjoner Czesław Michniewicz znalazł odpowiedzi na kilka pytań. Dowiedzieliśmy się na przykład, że Jakub Kiwior stał się podstawowym środkowym lewym stoperem, a Karol Świderski prowadzi w castingu na partnera Roberta Lewandowskiego w ataku naszej kadry. Oczywiście wiemy i pamiętamy, że to wciąż tylko wygrana z Walią, która nam generalnie leży, ale mimo wszystko przynajmniej kilka plusów […]
25.09.2022
Suche Info
25.09.2022

Lewandowski: Cel minimum wykonany. Nasz potencjał nie jest jeszcze wykorzystany

Robert Lewandowski, kapitan reprezentacji Polski, skomentował spotkanie z kadrą Walii. Niemal tradycyjnie już napastnik zaznaczył, że w ofensywie możemy spisywać się jeszcze lepiej niż obecnie. – Cel minimum został zrealizowany, utrzymaliśmy się w dywizji A. Dzisiaj zagraliśmy prościej i bardziej efektywnie. W ofensywnie nasz potencjał nie jest jeszcze wykorzystywany, mamy problemy, żeby stworzyć klarowne sytuacje, przejść większością zawodników na połowę rywala. To jest rzecz, nad której poprawą […]
25.09.2022
Suche Info
25.09.2022

Szczęsny: Mogliśmy zagrać jeszcze 90 minut i nie stracić gola

Wojciech Szczęsny skomentował mecz reprezentacji Polski z Walią w „TVP Sport”. Bramkarz biało-czerwonych mówił m.in. o tym, jak ocenia swoją dyspozycję w tym spotkaniu. – Dobrze czujemy się, gdy trzeba dowieźć wynik do końca meczu. Gramy charakternie, ambitnie, nie próbujemy niesamowitej piłki — tak wyglądała druga połowa. Udało nam się strzelić bramkę i wydawało nam się, że możemy grać nawet kolejne 90 minut i nie stracić gola – powiedział Wojciech Szczęsny […]
25.09.2022
Weszło
25.09.2022

W środku pola znów to samo. Krychowiak – nie, obok niego – kto?

Jest takie mądre powiedzenie po meczach reprezentacji, że „dziś największymi wygranymi są ci, którzy nie grali”. I co mecz mamy wrażenie, że największym zwycięzcą w walce o miejsce w środku pola jest akurat ten pomocnik, który tym razem nie zagrał. Po meczu z Holandią domagano się Żurkowskiego zamiast Linettego. Dziś z Walią zagrał Żurkowski i zawiódł. To teraz czas jeszcze na Klicha i Góralskiego, byśmy ponownie powiedzieli – nie wiemy kto ma zagrać obok Krychowiaka, a najlepiej, jakby […]
25.09.2022
Weszło
26.09.2022

Szczęsny, ufam tobie. Kiwior to nasz najlepszy stoper [NOTY]

Jeden z najlepszych występów w reprezentacyjnej karierze Wojciecha Szczęsnego. Jakub Kiwior udowadniający, że na ten moment jest naszym najlepszym stoperem. Karol Świderski przyklepujący status „drugiego po Lewandowskim”. Kolejny świetny występ Zielińskiego. I absurdalny mecz w wykonaniu kapitana. Oto noty, jakie wystawiliśmy reprezentacji Polski za mecz z Walią. Walia – Polska. Noty dla naszych reprezentantów WOJCIECH SZCZĘSNY – 8 Rozegrał jeden z najlepszych meczów w karierze reprezentacyjnej. […]
26.09.2022
Weszło
25.09.2022

Cztery rzeczy, które wiemy po Walii. Mamy stopera i napastnika numer dwa

Wygrana w Cardiff z Walią (1:0) pozwoliła reprezentacji Polski utrzymać się Dywizji A Ligi Narodów. Ponadto selekcjoner Czesław Michniewicz znalazł odpowiedzi na kilka pytań. Dowiedzieliśmy się na przykład, że Jakub Kiwior stał się podstawowym środkowym lewym stoperem, a Karol Świderski prowadzi w castingu na partnera Roberta Lewandowskiego w ataku naszej kadry. Oczywiście wiemy i pamiętamy, że to wciąż tylko wygrana z Walią, która nam generalnie leży, ale mimo wszystko przynajmniej kilka plusów […]
25.09.2022
Weszło
25.09.2022

W środku pola znów to samo. Krychowiak – nie, obok niego – kto?

Jest takie mądre powiedzenie po meczach reprezentacji, że „dziś największymi wygranymi są ci, którzy nie grali”. I co mecz mamy wrażenie, że największym zwycięzcą w walce o miejsce w środku pola jest akurat ten pomocnik, który tym razem nie zagrał. Po meczu z Holandią domagano się Żurkowskiego zamiast Linettego. Dziś z Walią zagrał Żurkowski i zawiódł. To teraz czas jeszcze na Klicha i Góralskiego, byśmy ponownie powiedzieli – nie wiemy kto ma zagrać obok Krychowiaka, a najlepiej, jakby […]
25.09.2022
Piłka nożna
25.09.2022

To szczęście mieć takiego Szczęsnego. Polska wygrywa z Walią

Zostajemy w najwyższej dywizji Ligi Narodów po zwycięstwie nad Walią i mamy pierwszy koszyk w losowaniu grup eliminacyjnych do Euro 2024. To zdecydowanie najważniejsza informacja. Styl, zwłaszcza w końcówce, pozostawiał sporo do życzenia, ale przynajmniej Wojciech Szczęsny mocno się podbudował, rozgrywając jeden z najlepszych meczów w reprezentacyjnych barwach. Dziś bramkarz Juventusu był znakomity: pewny, bezbłędny, robiący różnicę w momentach, w których byłby usprawiedliwiony w razie przepuszczenia piłki. On jednak bronił jak w transie. […]
25.09.2022
Siatkówka
25.09.2022

O polską siatkówkę jesteśmy spokojni. Reprezentacja Polski U-20 wicemistrzem Europy!

Sukcesy polskiej siatkówki prawdopodobnie nie skończą się wraz z momentem, w którym Bartosz Kurek, Paweł Zatorski czy kilku innych bardziej doświadczonych zawodników postanowi zakończyć kariery. To chyba jeden z najlepiej zorganizowanych sportów w naszym kraju. A niezłe struktury szkoleniowe oraz popularność dyscypliny przynoszą efekty w postaci kolejnych znakomitych roczników. I tak możemy odtrąbić kolejny sukces polskich siatkarzy. Tym razem chodzi o reprezentację U-20 prowadzoną przez trenera Mateusza Grabdę, która dziś zdobyła […]
25.09.2022
Żużel
25.09.2022

Genialny Zmarzlik to za mało – Motor Lublin żużlowym mistrzem Polski!

Pierwszy mecz finałów PGE Ekstraligi był tak nudny, że wyzwaniem dla kibiców było to, by nie usnąć podczas jego oglądania. Ale spotkanie zakończyło się rezultatem, który stworzył spore emocje w rewanżu. W końcu Motor Lublin, faworyt do mistrzowskiego tytułu, musiał dziś odrobić aż 12 punktów, bo taką przewagę na własnym torze wypracowała sobie Moje Bermudy Stal Gorzów Wielkopolski. Na szczęście rewanż wynagrodził nam całe zło pierwszego meczu. Tu było wszystko […]
25.09.2022
Liczba komentarzy: 161
Subscribe
Powiadom o
guest
161 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Tomasz Hajto
Tomasz Hajto(@tomasz-hajto)
4 lat temu

Brawo Kowal, świetny tekst. Mamy podobne pióro. Nawałka na pewno ma już w głowie, kogo ostatecznie powoła, będą to piłkarze, którzy odpowiadają Nawałce. Przypominam, że pierwszy mecz na Mundialu gramy za miesiąc, czyli za 32 dni. DO BOJU ORŁY HARNASIA. Pozdrawiam.Tomasz Hajto

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu
Reply to  Tomasz Hajto

Treść usunięta

theczarek
theczarek(@theczarek)
4 lat temu
Reply to  Tomasz Hajto

no świetny, wręcz niesamowity.

Mam wrażenie, że jak bym nagle zaczął kierować się tylko emocjami i powierzchownymi przesłankami, tak po prostu pozbawił bym się że tak powiem umiejętności refleksji i szerszego spojrzenia, to miał bym zdanie bardzo zbliżone do Kowala. Facet głupi przecież nie jest, ale wydaje mi się, że mózg wyżarła mu wóda przez co tok myślenia ma prostolinijny i emocjonalny, jak większość pijaków.

Tomasz Hajto
Tomasz Hajto(@tomasz-hajto)
4 lat temu
Reply to  theczarek

To napisz lepszy, ocenimy. Wbrew pozorom, pisanie nie jest takie proste. Czekamy.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu
Reply to  Tomasz Hajto

Treść usunięta

Tomasz Hajto
Tomasz Hajto(@tomasz-hajto)
4 lat temu

Jak czytam twoje komentarze to mnie na wymioty bierze. Skąd u ciebie taki hejt?

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu
Reply to  Tomasz Hajto

Treść usunięta

JesusChristPose
JesusChristPose(@jesuschristpose)
4 lat temu

Ja rozumiem, że Peszko chwilę grał w Poznaniu, ale jak można w ogóle porównywać Peszkę do Kowalczyka? Po pierwsze – inna pozycja na boisku. Po drugie, zupełnie inny status w kadrze. Kowala nikt nie powoływał, by Jusko miał towarzysza zabaw. Po trzecie, Peszkinowi wypad do Koloni wyszedł tak sobie, grał bo grał, ale szybko w sumie wrócił. Kowal ma na koncie srebro olimpijskie, tytuły mistrza i puchar oraz króla strzelców KILKU LIG europejskich, nie ważne że Cypr, czy Grecja. Peszko tego nie ma. Sprowadzany był do Betisu jako gwiazda a nie wzmocnienie składu. Oprócz trzech tytułów z Legią, bo liczę ten z 1993, bo nie rozumiem do dziś, jak można uznać „wyniki niektórych spotkań za nieodbyte”, czy jak to oficjalnie tam stało, warto odnotować, że on praktycznie pukał w co trzecim swoim występie, ale już nikt nie pamięta ile on miał asyst, ile bramek padło po jego podaniach. A co ma Peszko? Przecież ten typ jeśli ma asystę, to raczej dlatego, że mu „zeszło i jakoś weszło”.

Peszko to można porównać trochę z Patrykiem Małeckim, albo z może Grosickim.

Pomijam fakt, że dawniej reprezentacja grała w roku kilka spotkań, obecnie zrobiony jest cały cyrk objazdowy, w którym Peszko strzelił 2 bramki w 43 spotkaniach, chociaż ponoć mamy najlepszą kadrę od lat?

Kowal w 39 meczach stuknął 11 goli, i to nie tylko jakimś Irlandzkim ogórkom.

Ale to nawet nie jest kwestia liczb. Kowal na boisku robił różnicę, on nawet przynosił szczęście. Mecz z Turcją, strzela bramkę, trener bodaj Piechniczek zmienia go zaraz po przerwie dostajemy 2 bramki, a na placu nie ma nikogo, kto potrafi piłkę przyjąć, poprowadzić i strzelić. Oglądając grę Peszki, to mam wrażenie, że ten człowiek biegnie po boisku, biegnie, ale nie do końca wiadomo po co i dokąd…

Ech, i znowu dałem się nabrać na te prowokacje Janiny i smaruję długiego posta. A to tylko perły przed wieprze i jedną wieprzowinę na tym portalu.

JesusChristPose
JesusChristPose(@jesuschristpose)
4 lat temu

a poza tym Kowal to Warszawiak jak ja, i urodziny mamy w tym samym dniu nawet.

Criskrakow
Criskrakow(@criskrakow)
4 lat temu

JCP: Jaki kraj taka reprezentacja. Aha, i jeszcze jaka reprezentacja tacy kibice.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu
Reply to  Tomasz Hajto

Treść usunięta

drabek
drabek(@drabek)
4 lat temu
Reply to  Tomasz Hajto

narodził się w chwili, gdy nazwałem Cię „Marlboro Men”

drabek
drabek(@drabek)
4 lat temu

Durna/y idiotko/to jesteś żałosna/ny

StanLaurel
StanLaurel(@stanlaurel)
4 lat temu
Reply to  Tomasz Hajto

To prawdziwy Tomek Hajto, czy ktoś się podszywa?
Czy pióro macie podobne… ja bym raczej powiedziała, że macie tego samego ghost writera, a przynajmniej redaktora.
Ale proszę się nie obrażać, to nie żadna hańba (jeżeli tak jest). Nie wątpię natomiast, że poglądy są Wojtka Kowalczyka – i są moim zdaniem trafione w punkt.

Powiedzmy sobie szczerze – niektórzy goście powoływani są do tej szerokiej kadry dla picu. I tak wcześniej wiadomo, że nigdzie nie pojadą, zaś „starzy” pojadą, jakby się nie starali na minus.

Michal Sz
Michal Sz(@michal-sz)
4 lat temu

Wypada się z tym wszystkim niestety zgodzić. O ile powołania Nawałki na Euro 2016 czy na mecze eliminacyjne miały z grubsza sens to teraz co chwilę można się do czegoś przyczepić. Po co tam Peszko, Dawidowicz, Frankowski? Po co Szymański, który zagrał w tym sezonie 7 ligowych meczów? Rozłazi się Nawałce ta kadra, poza Lewandowskim nie widać tam nikogo w naprawdę dobrej formie, kto mógłby ten zespół pociągnąć.

przemo00116
przemo00116(@przemo00116)
4 lat temu
Reply to  Michal Sz

Ale pierdolisz

przemo00116
przemo00116(@przemo00116)
4 lat temu
Reply to  Michal Sz

Zobaczysz że oni i tak nie pojadą

Lluc93
Lluc93(@lluc93)
4 lat temu
Reply to  Michal Sz

A po co był na EURO Kapustka? Czołowym zawodnikiem ligi to nie był, a pojechał i wypad z tym Irlandczykami bardzo dobrze. Szczęsny – Piszczek Glik Pazdan Bereszyński/Rybus – Kuba Linetty Krychowiak Zieliński Grosicki – Lewandowski, tak będzie wyglądała jedenastka. Na zmiany będzie wchodził Milik i Mączyński i ewentualnie ktoś na ostatnie minuty do szarpnięcia na skrzydle, czyli przy założeniu, że Bereś będzie w jedynce to Rybus. Może poza tym z jeden inny wejdzie, bo sytuacja będzie wymagać i tyle. Na MŚ zagra maks 16 zawodników, a 7 pojedzie w roli widzów. I lepiej, żeby w tej siódemce był Szymański, Żurkowski czy Frankowski, którzy mogą być przyszłością kadry niż taki blisko 30-letni Makuszewski.

Michal Sz
Michal Sz(@michal-sz)
4 lat temu
Reply to  Lluc93

Kapustka pojechał, bo nie tylko był młody, ale wydawał się być odważny i przebojowy, co na samym Euro zresztą też pokazał (a potem zgasł). Nie wiem czy Szymański czy Żurkowski będą przyszłością kadry, na mistrzostwa powinni jechać zawodncy, którzy najbardziej się przydadzą, a nie goście, którzy może odpalą za parę lat, a może nie,

Lluc93
Lluc93(@lluc93)
4 lat temu
Reply to  Michal Sz

A Szymański nie jest przebojowy? Zresztą jak napisałem Nawałka się będzie obracał w grupie 16-17 zawodników, a 7 i tak będzie w roli widza. To chyba lepiej, żeby taki Szymański czy Żurkowski poczuli atmosferę tego turnieju i potrenowali z Lewym niż na wycieczkę miałby się wybrać Makuszewski i Peszko, którzy po MŚ pewnie nie będą brani pod uwagę na eliminacje.

M.S.
M.S.(@mariusz-szewczyk)
4 lat temu
Reply to  Lluc93

Na 100 % w pierwszej jedenastce wyjdzie Mączyński, chyba że będzie kontuzjowany i jestem za tym, bo gość daje dużo więcej niż wielbiony przez wszystkich Linetty. Z tym zabieraniem młodych „na przyszłość”, to dajmy sobie spokój. Już raz Janas zabrał Brożka za Frankowskiego, żeby się wdrażał do kadry. Reprezentacja, jesteś najlepszy, to grasz, a nie bo młody, to do kadry. Szymański kilka razy dobrze kopnął i już krzyk do kadry. Zresztą, jak jakiś młody błyśnie w lidze, to natychmiast wyjedzie, wtedy przepadnie i w kadrze już nie będzie grał. Przykład, Kapustka, Wolski, Klich, Mila przy pierwszym podejściu, Burkhard i wielu innych.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu
Reply to  M.S.

Treść usunięta

Michal Sz
Michal Sz(@michal-sz)
4 lat temu

Poniosło cię z tym porównaniem, kim jest ten Szymański żeby tak stawiać sprawę? Facet zagrał do tej pory dwie niepełne rundy w ekstraklasie, bez wielkiego szału.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu
Reply to  Michal Sz

Treść usunięta

Michal Sz
Michal Sz(@michal-sz)
4 lat temu

No właśnie, gdzie? Może i ten Szymański się czymś tam wyróżnia, ale póki co piłkarsko to jest dalej nikt. Ani on, ani pozostali nie nadają się do obecnej reprezentacji.

JesusChristPose
JesusChristPose(@jesuschristpose)
4 lat temu
Reply to  Michal Sz

Moje obawy co do Szymańskiego są takie, że ktoś go skasuje i będzie po Szymańskim. Oby tfu tfu nie…

JesusChristPose
JesusChristPose(@jesuschristpose)
4 lat temu
Reply to  Michal Sz

Szymański ma chyba lepszą kiwkę niż Peszko, wydaje mi się, że więcej widzi na boisku (ale tempo przeciętnego meczu polskiej ekstraklasy na kolana nie rzuca), nie wiem jak szybkościowo i wydolnościowo wypada w stosunku do Peszki, w Legii gra na prawej stronie zazwyczaj, więc raczej tam gdzie Błaszczykowski a rzadko Peszko. Ewentualnie może grać na tzw. 10-tce czyli tam gdzie jak rozumiem trochę Zieliński a trochę Milik. Ma nieźle ułożoną lewą nogę, nie pamiętam jak tam jest u niego z nogą prawą. Nienajgorzej wykonuje stałe fragmenty, sporo rzutów wolnych Legia zdobywa na faulach na nim. Jego drybbling jest niebanalny, przypomina mi trochę czarnych piłkarzy, aczkolwiek jest w tym też trochę elegancji 😀 (huhu pojechałem teraz).

Jest młody, perspektywiczny. Jeśli ktoś mu nóg nie połamie, to będzie zawsze ciekawym wariantem przy ustalaniu składu. Nie wiem jak u niego z cechami wolicjonalnymi. Peszko ma za sobą raczej ciężką drogę, nikt mu na tacy miejsca w Petrochemii (czyt. Wiśle) Płock, Lechu, Koeln, Wanderers, Lechii miejsca nie dawał. Peszko jest typem bardziej atletycznym, 90 minut biegania nie sprawia mu problemu, Szymański obawiam się, nie jest gotowy na pełny mecz na wysokim poziomie. Ale jako zmiennik, może się sprawdzić.

Problem w tym wszystkim jest, że Nawałka przyzwyczaił się i nas do tego, że zmiany robi niechętnie.

przemo00116
przemo00116(@przemo00116)
4 lat temu
Reply to  Michal Sz

4 czerwca okaże się że i tak nie pojadą na ten mundial i co wtedy zrobisz ? Co za bzdury

przemo00116
przemo00116(@przemo00116)
4 lat temu
Reply to  Michal Sz

Co masz do Frankowskiego? Wyróżnia się w Jadze.,Szymański – zdolny chłopak.Co szkodzi go zabrać.Dawidowicz i Peszko i tak nie pojadą na mundial.Tezy z d…

emperor
emperor(@prawypablito)
4 lat temu

Ten tekst – spisany telefon? – jest bardzo dobry. Nawet jak nie ze wszystkim się zgadzam.

DAWIDxyz
DAWIDxyz(@dawidxyz)
4 lat temu

Jedna spraw ktora nie podlega dyskusji to beznadziejny poziom Ekstraklasy .
Trudno się dziwić że zagraniczniacy są faworyzowani , bo graja jednak w zawodowych ligach a nie w Polsce

GRAND_CHAMP
GRAND_CHAMP(@grand_champ)
4 lat temu
Reply to  DAWIDxyz

to co powiesz o Świerczoku?

DAWIDxyz
DAWIDxyz(@dawidxyz)
4 lat temu
Reply to  GRAND_CHAMP

Tez Liga lepsza od naszej , a zwyczajnie Świerszczok nie ma powolania bo ta pozycja jest mega obsadzona .

GRAND_CHAMP
GRAND_CHAMP(@grand_champ)
4 lat temu
Reply to  DAWIDxyz

Z kim kluby bułgarskie (z wyłączeniem Łudogorca) odpadały w ostatnich sezonach:

2017 – Dunaw Ruse (4. msc) z Irtyszem Pawłodar ———– I runda
——— Lewski Sofia (3. msc) z Hajdukiem Split ————– II runda
——— Botew Połowdiw (8. msc) z CS Maritimo ————- III runda
2016 – Sławia Sofia (4. msc) z ZAGŁĘBIEM LUBIN ———— I runda
——— Beroe Stara Zagora (3. msc) z HJK Helsinki ———- II runda
——— Lewski Sofia (2 msc. z NK Maribor ———————- II runda
2015 – Liteks Łowecz (4. msc) z FK Jelgawą ——————- I runda
——— Beroe Stara Zagora (2. msc) z Broendby IF ———– II runda
——— Czerno More Warna (8. msc) z Dynamem Mińsk — II runda

lepsza liga powiadasz?

Michal Sz
Michal Sz(@michal-sz)
4 lat temu
Reply to  GRAND_CHAMP

Za to polskie to z samymi mocarzami odpadały, wiadomo, Sheriff Tiraspol potęgą jest i basta.

GRAND_CHAMP
GRAND_CHAMP(@grand_champ)
4 lat temu
Reply to  Michal Sz

a Ajax to kupa gówna, zamykam temat

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu
Reply to  GRAND_CHAMP

Treść usunięta

DAWIDxyz
DAWIDxyz(@dawidxyz)
4 lat temu
Reply to  GRAND_CHAMP

ZE CI sie chciało taka anlalize pisac . Te wszystkie Jagielonie .liteksy ,lewskie i Zagłebia warte sa tyle samo . O poziomie swiadczy Ludogorec ktory bije Legie na głowę . ALe w sumie co z tego … Pozdrawiam

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu
Reply to  DAWIDxyz

Treść usunięta

Fort Czerniakowski
Fort Czerniakowski(@paryah30)
4 lat temu

Wojtek, jak ty mi imponujesz tymi felietonami 🙂 dokładnie te same myśli miałem jak czytałem powołania. A co do Piatka, to wiem kiedy będzie w reprezentacji: jak wyjedzie do SPALa czy innej Spezii, albo Kołakowski przy aplauzie Weszło upchnie go do jakiego Botewu. Chyba oprócz Malty i Gibraltaru jesteś jedynym narodem tak pogardzającym swoją ligą

GRAND_CHAMP
GRAND_CHAMP(@grand_champ)
4 lat temu

8 / 32 zawodników to nie jest źle, a w słabszych ligach z zawodników którzy zostali grają tylko Dawidowicz i Góralski

Spektakularny
Spektakularny(@spektakularny)
4 lat temu
Reply to  GRAND_CHAMP

Najsłabsza z tych lig to jest akurat nasza, więc nie rozumiem w czym problem

GRAND_CHAMP
GRAND_CHAMP(@grand_champ)
4 lat temu
Reply to  Spektakularny

Serie B to jest dyskusyjne, nie robi mi różnicy. Co do bułgarskiej to bardzo proszę, wyżej popełniłem to:

„Z kim kluby bułgarskie (z wyłączeniem Łudogorca) odpadały w ostatnich sezonach:
2017 – Dunaw Ruse (4. msc) z Irtyszem Pawłodar ———– I runda
——— Lewski Sofia (3. msc) z Hajdukiem Split ————– II runda
——— Botew Połowdiw (8. msc) z CS Maritimo ————- III runda
2016 – Sławia Sofia (4. msc) z ZAGŁĘBIEM LUBIN ———— I runda
——— Beroe Stara Zagora (3. msc) z HJK Helsinki ———- II runda
——— Lewski Sofia (2 msc. z NK Maribor ———————- II runda
2015 – Liteks Łowecz (4. msc) z FK Jelgawą ——————- I runda
——— Beroe Stara Zagora (2. msc) z Broendby IF ———– II runda
——— Czerno More Warna (8. msc) z Dynamem Mińsk — II runda”

Spektakularny
Spektakularny(@spektakularny)
4 lat temu
Reply to  GRAND_CHAMP

Serie B jest tak dyskusyjne, ze wykupuja naszych czolowych pilkarzy ligowych, a u nas poza Legia nikt nie jest w stanie wziac od nich zawodnika 😀

No iz kim te bulgarskie odpadaly? Broendby, Maribor, Maritimo, Hajduk. Wszystko ponad nasze kluby. Wylaczyles Ludogorca, bo… ma lepsze wyniki niz nasze wszystkie zespoly razem? To co to za liga? Nasz krajowy Ludogorec odpadl z Kazachami i Moldawianami, to sobie porownaj

GRAND_CHAMP
GRAND_CHAMP(@grand_champ)
4 lat temu
Reply to  Spektakularny

Tak, właśnie dlatego go wyłączyłem, bo jaki to ma sens. To ma świadczyć o sile ligi bułgarskiej? W dodatku jesteś kolejnym typem, który uważa, że Legia jest chujowa, bo zjebała jeden sezon.. no i właśnie dlatego ja pokazałem 3 ostatnie sezony żeby nie manipulować jak pizda.

Oczywiście wziąłeś najlepsze kluby, ale dalej wychodzą gorsze wyniki w 3 sezonach. Porównajmy z Polską:
2017 – Midtjylland > Maritimo
Utrecht >= Hajduk
Gabala > Irtysz
2016 – Soenderyjske < Maribor
Goeteborg <= Helsinki
Shkendija </= Zagłębie
2015 – tutaj po równo, ale nie ma co porównywać nawet, bo Liteks się skompromitował z Łotyszami, a my mieliśmy poza Legią jeszcze Lecha w LE.. i to powinno zamknąć dyskusję, a zresztą zobacz sobie ranking UEFA
Do tego mieli raz klub w 3 rundzie przez 3 lata, a my mamy co roku.

Co do Serie B
" kupuja naszych czolowych pilkarzy" – no poza Radosławem Murawskim jeśli go uznać za czołowego piłkarza to innych z naszej ligi nie kupowali. W ogóle nie rozumiem jakim argumentem jest kasa, Chińczycy mogą kupować najlepszych piłkarzy na świecie to znaczy, że liga chińska jest najlepsza?

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu

Treść usunięta

vincent van cock
vincent van cock(@patryk-malecki)
4 lat temu

gdyby nadal był kosmiczny nie odchodziłby z United. Poza debiutem i meczem z Chicago jak wchodził z ławki grał straszną kaszanę w następnych meczach MLS, ostatnie 4 mecze po 90 minut ,zero goli

bastion79
bastion79(@bastion79)
4 lat temu

A ja nie widzę tych korzyści z „polskiego sposobu powołań”. Uważam, że to przerost formy nad treścią. Sztab ma mnóstwo czasu na obserwację i rozmowy z zawodnikami. W rok kilka meczów, trzy na krzyż zgrupowania, więc zawaleni robotą raczej nie są. Jeśli łatwiej jest wybrać optymalną kadrę z 35? zawodników, to czemu nie pójść na całość i nie powołać stu? Przerost formy, nic więcej.

szaser
szaser(@szaser)
4 lat temu
Reply to  bastion79

Dlaczego 35, a nie 100 to się zastanów przez 10s, bo odpowiedź jest oczywista.
I nie zapomnij ogarnąć paru dzbanów na czele z Kowalczykiem, zróbcie protest przed siedzibą Bońka, że Nawałka ogłosił za dużo nazwisk. Dzbany uważają natomiast, że zaważy to na wynikach w Rosji i domagają się zaprzestania takich praktyk. I niech przestanie powoływać 4 bramkarzy na zgrupowania, bo niszczy polską piłkę. Ma być ich 3.

GRAND_CHAMP
GRAND_CHAMP(@grand_champ)
4 lat temu

„Wiadomo, że polskie rozgrywki są beznadziejne, ale czy na tyle gorsze od tych duńskich, by ignorować dokonania Piątka?”

Gdzie tu jest ignorowanie? Na szeroką listę się dostał, a duńska liga jest trochę lepsza od polskiej, ja gry Wilczka nie widziałem także ufam selekcjonerowi. Dajcie Nawałce spokojnie pracować, a po mistrzostwach go ocenimy.

mechanikabg
mechanikabg(@mechanikabg)
4 lat temu

Po słowie „diastema” na bank wiem, że to nie Wojtka felieton

Behaer
Behaer(@behaer)
4 lat temu
Reply to  mechanikabg

Może i jego, ale historii wyszukiwarki na pewno „jak się nazywa ta przerwa między zębami?” 🙂

nieobiektywny
nieobiektywny(@nieobiektywny)
4 lat temu
Reply to  mechanikabg

Me: Też mam spore wątpliwości.

egzekutor_77
egzekutor_77(@egzekutor_77)
4 lat temu
Reply to  mechanikabg

Ukradłeś mi komentarz :)) Stanowski pisze, a Wojtek ma prawo do wtrącenia 3-4 zdań …

JesusChristPose
JesusChristPose(@jesuschristpose)
4 lat temu
Reply to  egzekutor_77

Akurat Kowalczyk jest znany z tego, że jest pasjonatem krzyżówek. Serio mówię. Poczytajcie sobie „Kowal” to się niejednego dowiecie, zamiast powielać plotki z magla.

pazdzioch55
pazdzioch55(@pazdzioch55)
4 lat temu

Powinni powołać anię.
Zna się na jedzeniu każdego Kasprowicza tak samo jak sławek na piciu.
No i lewusowi robiła by dobrze.
Zamiast Linettego powołać bo on tylko Katenaczjo w tych makaronach gra

pazdzioch55
pazdzioch55(@pazdzioch55)
4 lat temu
Reply to  pazdzioch55

*kadrowicza nie kasprowicza

JesusChristPose
JesusChristPose(@jesuschristpose)
4 lat temu
Reply to  pazdzioch55

twój wpis jest chujowy, ale nie z powodu tej jednej literówki 🙂

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu

Treść usunięta

LordInfamous
LordInfamous(@lordinfamous)
4 lat temu

sprawdzilem, ze wazy 120kg
niesamowite
ile pod tym tluszczem jest mięsni, jednoosobowa armia

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu
Reply to  LordInfamous

Treść usunięta

B123
B123(@b123)
4 lat temu

Prawda jest taka że to jednak gówno burza gdyby Maki był cały sezon w gazie jechał by nawet zamiast Peszki ale nie był w jakiej formie jest trudno powiedzieć a to nie jest jakaś różnica poziomów więc jedzie ten zdrowy. Prawda jest taka jak ktoś wystrzeli z formą Nawałka go powołuje vide Kurzawa. BTW jakby menago nie wsadził na to wypiździewo Świerczoka ten dziś odbierał by nagrodę za króla strzelców i pakował się na mundial nie mogę tej decyzji zrozumieć osiągnął by coś jako piłkarz i nie stracił jakoś finansowo wyjechał by po mundialu

Spektakularny
Spektakularny(@spektakularny)
4 lat temu
Reply to  B123

Nie da się tego stwierdzić, zauważ, że jednak Świerczok w kadrze już był. Poza powołaniami dla Peszki i Mączyńskiego zgadzam się z decyzjami Nawałki.

Baton
Baton(@baton)
4 lat temu

To pokazuje jedno, nasz selekcjoner nie ma jaj, a kadrą rządzą zawodnicy(a właściwie jeden – Lewandowski). Od jakiegoś czasu wiadomo, że to nasz kapitan ustala taktykę, więc nie dziwota, że ma też dużo do powiedzenia przy powołaniach. Nasz Adaś musi się z nim skonsultować(face to face), zanim poda całą kadrę. W normalnych krajach, patrzę, a tam już od razu 23 nazwiska, a u nas jakiś wymysł z 35…

przemo00116
przemo00116(@przemo00116)
4 lat temu
Reply to  Baton

Nie pierdol

Roman Kolton
Roman Kolton(@roman-kolton)
4 lat temu

Kowal to znaczy ja powiem tak . Przeciez Peszkin mogl jechac w roli reportera , robic wywiady ,byc blisko kadry i dbac o atmosfere czyli dokladnie jak Sebastian Mila podczas Euro . Wybranie go zamiast Makuszewskiego to juz nawet nie jest kabaret , to jest po prostu kryminal

Tomasz Hajto
Tomasz Hajto(@tomasz-hajto)
4 lat temu
Reply to  Roman Kolton

ROKO, Peszko to fighter, owszem, ale jest w słabej formie przez cały sezon. Nie ma prawa jechać na Mundial, tylko dlatego, że to kolega Lewego. Z całym szacunkiem do niego. On tej kadry nie zbawi, bo zbawić kadrę mogą tylko najlepsi, a Sławek jej nie zbawi bo nie jest najlepszy.

Mateusz Borek
Mateusz Borek(@mateusz-borek)
4 lat temu
Reply to  Roman Kolton

Romeczku kochany, zgadzam się. W mojej eksperckiej ocenie, Peszko nie zasłużył na wyjazd do Rosji, ale Adam ma inne zdanie na ten temat. Trzeba to uszanować. Poza tym, Pan piłkarz Robert Lewandowski jest jego bliskim przyjacielem i Robert mógłby się zdenerwować, a my potrzebujemy Roberta wypoczętego, w dobrej kondycji psychicznej. Adaś wie co robi.

Roman Kolton
Roman Kolton(@roman-kolton)
4 lat temu
Reply to  Mateusz Borek

Matti to znaczy ja powiem tak . Engel nie zabral Iwana do Koreii i atmosfera byla napieta wiec rozumiem ze Nawalka chce tego uniknac w Rosjii . Jednak my naprawde bedziemy potrzebowac skrzydlowego zmiennika dla Grosika ktory kolo 60 minuty umiera na boisku i Makuszewski wydawal mi sie idealny na ostanie 30 minut ,tym bardziej ze nie jedzie najwiekszy przegrany kadry , nasza nadzieja ,pilkarz ktory zdobyl pierwsza bramke w el. do MS w Rosji czyli Bartek Kapustka

Mateusz Borek
Mateusz Borek(@mateusz-borek)
4 lat temu
Reply to  Roman Kolton

Romeczku, Iwan to była ważna postać tamtej ekipy, nie tylko pod względem sportowym. Sławek niestety daje tej obecnej kadrze zdecydowanie mniej. Nie ten kaliber. Trzeba zaufać Adamowi.

Wojciech Kowalczyk
Wojciech Kowalczyk(@wojciech-kowalczyk)
4 lat temu
Reply to  Roman Kolton

Adam, tylu ich powołał, a jak przyjdzie co do czego to łącznie zagra 15 przy dobrych wiatrach i będzie podobnie jak podczas Euro 2016. Prawda jest taka, iż w kadrze miejsce blokuje min. Peszko z „umocowaniem” u samego Lewego, oraz „kapitan od fusów” czyli od powołanych z ligi polskiej niejaki Jędrzejczyk! Tak swoją drogą zastanawia mnie po co tylu zawodników powołał, skoro podczas eliminacji do MŚ 2018 praktycznie nie korzystał z nowych zawodników, a jak wystawiał to raczej z musu (kontuzja etc.), i to jest dopiero… kabaret!!!

Roman Kolton
Roman Kolton(@roman-kolton)
4 lat temu

Kowal to znaczy ja powiem tak . My tu dyskutujemy o 32 zawodnikach a bedzie dokladnie jak piszesz . Zagra max 15 , no chyba ze w meczu o honor z Japonia Nawalka calkowicie zmieni sklad jak Engel z USA . Dlatego Panowie badzmy powazni i nie robmy kabaretu .

Spektakularny
Spektakularny(@spektakularny)
4 lat temu

Zastanawia mnie jakie kwity ma na wszystkich Mączyński, że w tej kadrze dostaje się dosłownie każdemu, tylko nie temu super środkowemu pomocnikowi, który notuje 1 asystę na sezon w jednej z najgorszych lig w Europie

Mateusz Borek
Mateusz Borek(@mateusz-borek)
4 lat temu

Wojtuś, nie od dziś wiadomo, że Adam nie lubi zmian i też się dziwię, że powołał aż tylu. Lepiej byłoby od razu podać 23 osobową kadrę, ale Adaś lubi nas, opinię publiczną i kibiców trzymać w napięciu. Taki jego styl. Zaufajmy mu.

Tomasz Hajto
Tomasz Hajto(@tomasz-hajto)
4 lat temu

Ja powiem tak, grałem trochę w Niemczech i podam ich przykład. Loew od razu powołał 23 zawodników, bez żadnych niedomówień. To Nas różni od Niemców, to są te detale. Nawałka wie kogo powoła, ale zwodzi pozostałych. Tylko po co? Skoro wiadomo, że pozostali nie pojadą, bo Adam już wie kogo powoła.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu
Reply to  Roman Kolton

Treść usunięta

Cebulak Janusz
Cebulak Janusz(@cebulak-janusz)
4 lat temu

Wojtunia kto ci to pisał analfabeto?

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu
Reply to  Cebulak Janusz

Treść usunięta

przemo00116
przemo00116(@przemo00116)
4 lat temu

Łoo widzę sami przyszli selekcjonerzy.Nawet nie chce się czytać tego waszego stękania na wszystko.Gównoburza nad jednym zawodnikiem który może zagra na tych mistrzostwach w sumie z 15 minut świadczy o jakimś niedorozwoju.Kowalczyk pierwszy selekcjoner.

Murphy
Murphy(@murphy)
4 lat temu
Reply to  przemo00116

 Przemo
Bredzisz. Nie chodzi o to ile Peszko zagra lub nie zagra. Ja mam nadzieję że nie zagra ani minuty. Bo stanowi tylko zagrożenie dla całej drużyny.
Chodzi o to że jego powołanie blokuje miejsce lepszym od niego.

Pasta
Pasta(@pasta)
4 lat temu
Reply to  Murphy

Chodzi o to, ze nie pojechal piatek

Murphy
Murphy(@murphy)
4 lat temu

Zasmuciło mnie, ale na pewno nie zaskoczyło to, że na krótkiej liście pierwszych skreślonych znalazł się Makuszewski.
Rozumiem też zestawienie z Peszką. Jakkolwiek tłumaczenie się że to gość od atmosfery jest tak żałosne że nie chce mi się nawet tego komentować.
Atmosfera nie będzie grała, jak trzeba będzie grać. A Makuszewski swoim profesjonalizmem w tym jak wyszedł z kontuzji, jest o wiele lepszy niż Peszko, kopiący gumowe lale.

Partizan
Partizan(@partizan)
4 lat temu

Strasznie chamskie to olanie Makuszewskiego. Brak klasy. Co by szkodziło, żeby pojechał do Arłamowa i pokazał się na tle Kurzawy, Peszki, Frankowskiego czy też wracającego po kontuzji Kuby? Dojebał Nawałka, beznadziejne zachowanie.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu
Reply to  Partizan

Treść usunięta

Partizan
Partizan(@partizan)
4 lat temu

Chciałbym Cię prosić o nieodpowiadanie na moje komentarze, dziękuję.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu
Reply to  Partizan

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu
Reply to  Partizan

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu
Reply to  Partizan

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu

Treść usunięta

Spektakularny
Spektakularny(@spektakularny)
4 lat temu
Reply to  Partizan

No nie wiem, a może jednak z jego zdrowiem nie wszystko jest ok?

Lola14
Lola14(@lola14)
4 lat temu

Przyjedzie Senegal i zgwałci Peszko.

przemo00116
przemo00116(@przemo00116)
4 lat temu

Nawet jakbyśmy jakims cudem wygrali te mistrzostwa to by było stękanie dlaczego w finale Lewandowski nie podał Milikowi na 3:0. Wasze pieprzenie nie ma żadnego sensu

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu
Reply to  przemo00116

Treść usunięta

fronda
fronda(@fronda)
4 lat temu

Ktoś to pisze Kowalowi kolejny raz stwierdzam.Nie wierzę,że zna takie słowo jak diastema.

Wojciech Kowalczyk
Wojciech Kowalczyk(@wojciech-kowalczyk)
4 lat temu
Reply to  fronda

A mówiłem Stanowskiemu, że troll udający mnie w końcu się doigra i w sumie ma za swoje! Niestety przyznam Tobie rację u mnie w słowniku pod literą D widnieje… Denaturat 😀

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu
Reply to  fronda

Treść usunięta

Spektakularny
Spektakularny(@spektakularny)
4 lat temu
Reply to  fronda

Oczywiście, że teksty są POPRAWIANE/REDAGOWANE. Żaden ze sławnych tutaj „blogujących” nie pisze tych tekstów sam. I zaskoczę Was, bo najgorzej nie pisze wcale Kowal, tylko… Matusiak

Zenon Zawodowiec
Zenon Zawodowiec(@zzawodowiec)
4 lat temu
Reply to  Spektakularny

Matusiak nie specjalni potrafi mówić po polsku, więc w jego pisanie chyba nikt nie uwierzył. 🙂

Zenon Zawodowiec
Zenon Zawodowiec(@zzawodowiec)
4 lat temu

Ech, *niespecjalnie, przypierdalam się do innych, a sam nie umiem. 🙁

Pasta
Pasta(@pasta)
4 lat temu
Reply to  fronda

Nawet jezeli, to i tak to sa najlepsze felietony na weszlo od kiedy sie pojawily.

Spektakularny
Spektakularny(@spektakularny)
4 lat temu

Jakimi Wy jestescie hipokrytami. Jak Nalepa, najlepszy wtedy piłkarz 1 ligi złapał kontuzje i po powrocie nie chciał odejśc na wypożyczenie ligę niże, tylko chciał walczyć o skład w Arcej, to pisaliście, że brak mu ambicji. Jak umiarkowanie wazny dla Lecha i naprawdę niewiele dający kadrze Makuszewski złapał podobny uraz, to już od razu po powrocie widzicie go w 1 składzie Lecha i jako zmiennika dla kadry, lol

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu
Reply to  Spektakularny

Treść usunięta

JesusChristPose
JesusChristPose(@jesuschristpose)
4 lat temu

Jestem ghost writerem Buszewskiej”

„ból dupy kompleksy sędziowski spisek Marciniak Kucharczyk PO KOD”

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu

Treść usunięta

JesusChristPose
JesusChristPose(@jesuschristpose)
4 lat temu

gdyby nie ta pechowa kontuzja to byłyby ból dupy kompleksy sędziowski spisek Marciniak Kucharczyk PO KOD

Spektakularny
Spektakularny(@spektakularny)
4 lat temu

Nawałka jak zwykle kombinuje z powołaniami, a potem i tak skorzysta z 14 zawodników max. W ogóle nie rozumiem, czemu on się tak późno obudził np z Żurkowskim

Spektakularny
Spektakularny(@spektakularny)
4 lat temu

Francuzi 3 jedenastki? Oni ledwo mają jedna, ich ławka już zahacza o średniactwo

Wojciech Kowalczyk
Wojciech Kowalczyk(@wojciech-kowalczyk)
4 lat temu
Reply to  Spektakularny

My mamy ledwo jedną i to niepełną, a Adam robi „casting” jakby kręcił „Potop – reaktywacja” 🙂

vincent van cock
vincent van cock(@patryk-malecki)
4 lat temu
Reply to  Spektakularny

-W. Ben Yedder
– K. Coman
– B. Costil
– M. Debuchy
– L. Digne
– A. Lacazette
– A. Martial
– A. Rabiot
– M. Sakho
– M. Sissoko
– K. Zouma
to ta 3 jedenastka bez powołań , czyli w/g ciebie jakieś dno skoro ławka to średniactwo, to jaki zespół to nie jest średniactwo bo patrząc na nazwy klubów nawet tej 3 jedenastki to u nas powoływani są z gorszych i nie tylko u nas

Spektakularny
Spektakularny(@spektakularny)
4 lat temu

No i jak to się ma do szans na medal? Nijak

vincent van cock
vincent van cock(@patryk-malecki)
4 lat temu
Reply to  Spektakularny

a jak się ma to do tego co napisałem? Polemizuję ze słowem średniactwo , którego przesadnie użyłeś, a ty zamiast uzasadnić lub sprostować piszesz coś nie na temat o medalach,. Jak ich ławka zahacza o średniactwo to wymień kto ma lepszą.

Spektakularny
Spektakularny(@spektakularny)
4 lat temu

O co Wam chodzi z tym Makuszewskim? Zwykły ligowy skrzydłowy, któremu urwało nogę, a Wy go chcecie po urazie na mistrzostwach xD Koleś nie jest w ogóle lepszy niż taki Szwoch, któremu do kadry bardzo daleko. Równie absurdalne co ciągła prezencja Mączyńskiego w meczach reprezentacji

Spektakularny
Spektakularny(@spektakularny)
4 lat temu

Nikt mi nie wmówi, że piłkarz Lecha wracający po urazie jest w gorszej w dyspozycji niż zawodnik Jagiellonii.

xD no tak, jest w lepszej. Jak nie gra, to jest w zajebistej dyspozycji.

Spektakularny
Spektakularny(@spektakularny)
4 lat temu

„Te powołania pokazują też coś innego: jeśli jesteś graczem zagranicznej ligi — może być obojętnie jaka, byle zagraniczna — masz zdecydowanie krótszą drogę do reprezentacji. Podam dwa przykłady. Pierwszy to Paweł Dawidowicz. Chłopak mógł kompromitować się na zeszłorocznym Euro, dziś nie zawsze grać w pierwszej jedenastce Palermo, a i tak znajduje swoje nazwisko na liście”

Ok to ja podam dwa przykłady, które temu przeczą. Beznadziejny od zawsze Mączyński, ktory też nie gra wszystkiego w Legii i jako rozgrywający nie notuje ani asyst, ani goli. Drugi przykład, to Szymański, który zagrał 12 pełnych meczów w lidze. A wcześniejsze masowe powołania z Górnika typu Kosznik? Kowal jak zwykle oderwany od rzeczywistości. O wiele bardziej opłaca się grać w PL lidze, niż w mniej popularnej lidze zagranicznej (Mierzejewski)

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu
Reply to  Spektakularny

Treść usunięta

Sokrates
Sokrates(@sokrates)
4 lat temu

Nawałka to taki selekcjoner, u którego grają nazwiska – „młodzi” to tylko czysty PR. żeby ładnie wyglądało w mediach. Problem w tym, że „nazwiska” na ogół są bez formy, grają mało albo wcale i młodsi już nie będą. Zasadnicze pytanie jest takie: kto się wybił na wyższy poziom po EURO 2016? Z tych co byli na EURO nikt, co więcej raczej zaliczyli zjazd i dotyczy to także Lewandowskiego. Może Zieliński trochę dojrzał, może lepszy jest Linetty. Kilku dobrze rokujących dołączyło na papierze, ale Nawałka i tak wyskoczy składem z EURO i eliminacji – czyli nic nowego i zero ryzyka. Skończy się jak zawsze – mecz otwarcia, mecz o wszystko i mecz o honor. Nawałka da dyla gdzieś w ciepły klimat, a my będziemy się bujać ze starymi repami i nowym selekcjonerem. Obym się mylił.

Spektakularny
Spektakularny(@spektakularny)
4 lat temu

Co on chrzani?! „Natomiast drugim przykładem jest Krzysztof Piątek. Dziś najwyraźniej fakt, że strzela jak najęty w polskiej ekstraklasie, wystarczy tylko do tego, by przez tydzień pobujać się na liście szerokiej jak diastema Karolaka. Z kolei Wilczek, który w lidze duńskiej ma sześć goli mniej, powołanie już dostaje.”

Wilczek 16 goli w 17 meczach dla Broendby xD Faktycznie liczy się to, że rok temu strzelał mniej. Piątek też miał kepski początek. I liga duńska >>> polska

M.S.
M.S.(@mariusz-szewczyk)
4 lat temu

To Nawałka jest selekcjonerem i to on odpowiada za wyniki na mistrzostwach. Jeżeli uważa, że jest mu potrzebny Mączyński i Peszko, to guzik do tego dziennikarzom i kibicom. Jak się zaczyna nagonka na reprezentację, to zaraz się pojawia Mąka, który akurat bardzo dużo wnosi w środku pomocy, ale jak ktoś się nie zna, to wiecznie na niego będzie narzekał, a zachwycał się Linettym i Zielińskim, którzy dają mniej reprezentacji, ale mają super prasę i dziennikarzy po swojej stronie. Peszkin, jak wchodzi to też daje reprezentacji. Nawałka zabierze z napastników Lewego, Milika, a jeszcze powinien dorzucić Teodorczyka i Wilczka, ale to on decyduje, ja sobie mogę gdybać.
W jednym przypadku też ciężko mi pojąć, chodzi o Dawidowicza, słaby niesamowicie. Może gdzieś tam go wcześniej widział selekcjoner i coś w nim widzi, liczy że jakoś odpali, bo co innego można stwierdzić. W młodzieżówce był tragiczny. Ostrożnie trzeba podchodzić to takich zawodników, jak Kądzior, Żurkowski, Szymański, przecież to są ludzie, którzy kilka razy kopnęli prosto piłkę w żałosnej lidze, a jak słyszę pseudo fachowców, że brać ich na mistrzostwa, to ręce opadają.
Chwaliłem tekst Kowala ( raz czytałem ), chociaż było tu po nim ostro jechane, dziwiło mnie, bo były nieźle napisane. Natomiast dzisiejszy gorszy, ja wiem, że wszyscy się znamy, ale dajmy robić swoje selekcjonerowi.

Jareks
Jareks(@jareks)
4 lat temu

Dobry tekst świetne spostrzeżenia. Coś mi się wydaje że pojedzie dokładnie ta sama ekipa co do Francji więc nie rozumiem po co ten cyrk. Chyba że ma to podnieść wartośc rynkową zawodników – tydzień w kadrze Nawałki

GRAND_CHAMP
GRAND_CHAMP(@grand_champ)
4 lat temu

Nawałka powiedział, że do Rosji pojadą „wyróżniający się w lidze piłkarze z młodego pokolenia”.
Także witamy na mundialu Szymańskiego i Żurkowskiego

nieobiektywny
nieobiektywny(@nieobiektywny)
4 lat temu

Jak długo Nawałka do spółki z Lewandowskim zamierzają wysłuchiwać szydery pod swoim adresem w kontekście wiadomego Sławomira?
Znajdźcie mu w końcu odpowiedni etat.
Jakieś propozycje?

baran
baran(@baran)
4 lat temu

Tytuł zapewne inspirowany tekstem, iż Kowal prosto z baru jest dwa razy lepszy niż wszyscy inni razem wzięci.

Glazox
Glazox(@glazox)
4 lat temu

Moim zdaniem odpalenie Makiego na tym etapie to zwykłe skurwysyństwo i tyle w temacie.

Raskolnikov74
Raskolnikov74(@raskolnikov74)
4 lat temu

Mogl powolac Martyniuka

Spektakularny
Spektakularny(@spektakularny)
4 lat temu

” Kamil Wilczek został wybrany przez szkoleniowców duńskich klubów najlepszym zawodnikiem rundy wiosennej”

No tak, gdzie mu tam do Piątka

okrutnik
okrutnik(@okrutnik)
4 lat temu

poważne zespoły wystawią napastnika , a my celebrytę . napastnicy bedą siedzieć na ławce w dwóch pierwszych meczach , a w meczu o honor celebryta sie obrazi i zagra jakis napastnik , który strzeli ze 2 gole i wygramy . taki widze scenariusz. druzyna oparta na celebrycie nie ma szans w powaznym turnieju .

przemo00116
przemo00116(@przemo00116)
4 lat temu
Reply to  okrutnik

Skąd się tacy debile jak ty biorą?

MeaCulpa
MeaCulpa(@meaculpa)
4 lat temu

polać mu.

FC Bazuka Bolencin
FC Bazuka Bolencin(@fc-bazuka-bolencin)
4 lat temu

Nie rozdzierajmy szat póki co, na to będzie czas po mistrzostwach, gdy będziemy mądrzejsi, czy ten sposób budowania zespołu jest słuszny.
Wiadomo, że u Nawałki będzie grało w tych kilku meczach 13-14 zawodników. 15 (Peszko 🙂 ) zaliczy jakieś wejścia „taktyczne” w doliczonym czasie. A pozostałych 7-8 przetestuje wygodę foteli/krzesełek na ławkach rezerwowych.
Jak tylko nie powołał Kapustki czy Mierzejewskiego to nie jest aż tak źle 😀

denat
denat(@denat)
4 lat temu

Kowal łepetyna jak i język ostre jak brzytew, bez ironii.

Jebson
Jebson(@jebson)
4 lat temu

Dobrze, że Nawałka wywalił Makuszewskiego z kadry. To frajer i symulant, a do tego obrzydliwy płaczek, co widać było w ostatnim meczu ligowym w Krakowie. Drugi Radović.

Pasta
Pasta(@pasta)
4 lat temu

Piatek lepszy niz Milik. Po skresleniu piatka i makuszewskiego stracilem juz wiare w ta repre.

przemo00116
przemo00116(@przemo00116)
4 lat temu
Reply to  Pasta

Tylko się nie potnij

przemo00116
przemo00116(@przemo00116)
4 lat temu

Tak tu bredzicie ludzie że żygać się chce.Peszko i tak nie pojedzie.Dawidowicz tez nie.Ale wtedy bedzie gównoburza o taktykę Weżcie się przebiegnijcie z 10 razy wokół domu to wam przejdzie.Niby ekspercki serwis ale januszowskie komentarze na 100%Łoo panie ja bym tego zabrał a tego nie.Nie daj Boże nie wygramy z Chile czy z Litwa to będzie po Nawałce.A jak jakiemuś piłkarzowi mecz nie wyjdzie to już całkiem Tak było z Pazdanem po Holandii stąd ta straszna kompromitacja tego zawodnika na samym euro jak tu większość przewidywała jasnowidze

Tomaszp74
Tomaszp74(@tomaszp74)
4 lat temu

Peszko jako kaowiec raczej 🙂

chefftips
chefftips(@chefftips)
4 lat temu

http://typypilkarskie77.blogspot.nl/ – Kupon na jutro już mają dostępny! polecam ich grałem ich 2 ostatnie kupony i wygrałem z nimi ! Kurs między 50-100 mają na jutro! na 8 kuponów trafili 8 ! Zdjęcia wszystkich kuponów na blogu!

Skorzonera Wezymord
Skorzonera Wezymord(@wezymord)
4 lat temu

Mam dokładnie takie same przemyślenia względem Makuszewskiego, o ile powody zdrowotne nie zadecydowały to jest to kompletnie niezrozumiała decyzja, podobnie jak zostawienie póki co Dawidowicza. Tak czy siak rozliczać będziemy Nawałkę po MŚ.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty
4 lat temu

Treść usunięta

Spektakularny
Spektakularny(@spektakularny)
4 lat temu

Piątek 8 goli z karnych, 12 z gry. Wielki mi qrwa napastnik na mistrzostwa