Kibice Lazio nie mają w tym sezonie zbyt wielu powodów do radości. Latem na zespół należący do Claudio Lotito nałożono embargo transferowe z uwagi na zaburzony indeks płynności finansowej. Choć wyniki na boisku są całkiem niezłe, to często dochodzi w spotkaniach Biancocelestich do sędziowskich kontrowersji. Arbitrowi Andrei Colombo przyznano rację wobec decyzji związanej z golem Keinana Davisa, ale… nie popracuje on w następnej kolejce. Taki paradoks.
Nie po raz pierwszy w tym sezonie w meczu z udziałem rzymian dochodzi do sędziowskich kontrowersji. Bardzo głośno było o akcji z ostatnich minut pojedynku z Milanem, w którym to Strahinja Pavlović został z bliska nastrzelony w rękę.
Lazio przyciąga kontrowersje
Arbiter tamtego meczu co prawda podjął właściwą decyzję o braku karnego, ale została ona błędnie uargumentowana. Powinno dojść do kontynuacji gry, a odgwizdano faul w ataku na Serbie.
Tym razem obiektem dyskusji stała się sytuacja z golem dla Udinese w – a jakże! – doliczonym czasie gry drugiej połowy. Anglik Keinan Davis został trafiony w rękę i po kilku sekundach solowej akcji pokonał Ivana Provedela. Zapewnił tym samym drużynie Kosty Runjaicia cenny punkt.
Keinan Davis rescued a point in the final seconds of #UdineseLazio! 😮💨 pic.twitter.com/xt9Axykvlt
— Lega Serie A (@SerieA_EN) December 28, 2025
Sam Davis przyznał po meczu: – Jestem pewien, że dotknąłem piłkę. Możliwe, że to była ręka – to była akcja, która wydarzyła się bardzo szybko.
Szef włoskich sędziów Gianluca Rocchi stwierdził, że decyzja arbitra Andrei Colombo była prawidłowa. Problem w tym, że… nie otrzymał on teraz do gwizdania ani jednego spotkania zarówno w Serie A, jak i Serie B. Takie postawienie sprawy zakwestionowało słowa Rocchiego.
Il riassuntone di OPEN VAR e delle parole di Rocchi:
✅ decisioni corrette:
– il goal di Davis in Udinese Lazio
– il rigore assegnato a Nkunku in Milan Verona
– il goal di Nico Paz in Lecce Como❌ decisione errate:
– il rigore non assegnato al Genoa per l’uscita di Svilar su… pic.twitter.com/6s4M6N1stP— Denis Errori Arbitrali (@erroriarbitrali) December 30, 2025
Sędzia odpocznie, ale nie przez karę? Ciekawy punkt widzenia
Do czasu. Prowadzący konto Errori Arbitrali, który na bieżąco od lat ocenia pracę sędziów, stwierdził jednak, że wygląda to na… zwyczajną rotację arbitrów. Colombo w jego opinii… będzie mieć po prostu kolejkę na odpoczynek.
– Nie sądzę, że został zawieszony. W ostatnich dwóch tygodniach sędziował mecz 14 grudnia, 22 grudnia w Rijadzie i 27 grudnia. Dlatego uważam, że to jest bardzo normalna rotacja, sędziowie nie pojawiają się w każdą niedzielę. Doveri i Zufferli w 17 meczach Serie A wystąpili ośmiokrotnie.
Nota su #UdineseLazio: si parla ovviamente sempre nel caso di un tocco non punibile (per intenderci quelli per cui per un difensore non daremmo rigore).
In caso di tocco punibile si può tornare indietro anche di 3 minuti se si è sempre nella stessa fase di attacco (APP). pic.twitter.com/JdNZIHIbOA
— Denis Errori Arbitrali (@erroriarbitrali) December 28, 2025
Warto jednak wyjaśnić, dlaczego gol Udinese został w ogóle uznany. W świetle przepisów Anglik oberwał w rękę. Gdyby bramka padła natychmiast – prawdopodobnie w tym meczu to Lazio byłoby zwycięzcą. Jako, że od ręki do bramki minęło trochę czasu, decyzja ta była inna. Ręka się „skasowała”.
Kontakt Davisa to według przepisów taki, który karze nie podlega. Gdyby to samo zrobił obrońca, rywal nie dostałby w prezencie rzutu karnego, bazując na tej samej zasadzie.
CZYTAJ WIĘCEJ NA WESZŁO:
Fot. Newspix