Jak co wtorek… KRZYSZTOF STANOWSKI
Blogi i felietony

Jak co wtorek… KRZYSZTOF STANOWSKI

Najlepiej byłoby wysłać medale kurierem, gdyby nie to, że rynek przesyłek kurierskich stał się mocno bezsensowny i kurierzy przychodzą akurat wtedy, gdy ludzi nie ma w domu i zostawiają przesyłki pod drzwiami, za płotem, albo u sąsiada.

„Podpisałem się za pana”.

No więc kurierem lepiej nie, odradzam. Paczkomaty mogą być przepełnione, poczta mało punktualna. A na stadionie – jak już wiemy – nie da się. Nie da się i już.

Jako że naskoczyć na działaczy Ekstraklasy SA oraz działaczy Lecha najłatwiej i sam to robiłem wielokrotnie nawet dzisiaj, teraz wieczorna odmiana. Zmuszę się i zostanę adwokatem diabła.

Bardzo łatwo jest napisać, że jedni i drudzy się skompromitowali, zwłaszcza że przecież faktycznie się skompromitowali. I oni o tym chyba wiedzą. Ale można zapytać: dlaczego zdecydowali się na tę kompromitację? Dlaczego świadomie wybrali wariant, w którym ludzie na około będą powtarzać: to są ci, którzy nie potrafią zorganizować ceremonii rozdania medali? Na swój sposób jest to – tak, tak – szlachetne. Dałoby się nawet wymyślić dla nich taką linię obrony, zgodnie z którą poświęcają swoją reputację na rzecz czyjegoś zdrowia.

Jesteśmy pełni ideałów. Załóżmy, że Legia będzie mistrzem. Wtedy…

Świetnie, gdyby medale rozdano w Poznaniu.
Jeszcze lepiej, gdyby piłkarzy obsypano konfetti.
Najlepiej, gdyby z głośników poleciało „We are the champions”.
A idealnie, gdyby kibice Lecha nagrodzili zwycięzców brawami.

Ale świat nie jest idealny. Bardziej prawdopodobny wydaje się scenariusz, w którym oprócz konfetti latałyby zapalniczki, z trybun słyszelibyśmy, że Legia to stara, a zamiast braw byłyby gwizdy. I przede wszystkim pojawiłoby się pytanie: czy to już wszystkie niedogodności, czy jeszcze ktoś dodatkowo zbierze w mazak? A jeśli zbierze w mazak, to jak mocno i ile razy?

Zawsze można powiedzieć: nie potrafisz zorganizować imprezy, to nie organizuj. Sam tak mówiłem. Ale jest też druga strona medalu: czy ktokolwiek w Polsce to potrafi? Legia zaproponowała: hej, Lechu, skoro wy nie dajecie rady, to rozegrajmy ten mecz u nas! Aha, fajnie. Ale to w Warszawie rok temu na środku boiska dwóch kibiców – jak się wydaje, odpowiedzialnych za „bezpieczeństwo” – masakrowało trzeciego. Więc, droga Legio, ty też nie dałaś rady. Ba, nie dałaś rady zabezpieczyć własnej fety, a co dopiero cudzej. Po boisku przechadzały się karki i wymierzały sprawiedliwość.

Prawda jest niestety taka, że cały nasz futbol jest zakładnikiem grup kibicowskich, wszelkiej maści „kumatych”. Decydują oni o wszystkim, o czym chcą decydować, działaczom zostawiają ten wycinek zarządzania, który nie wydaje się im atrakcyjny. Wniosą co chcą, odpalą co chcą, zaśpiewają co chcą, jeśli mają taką ochotę – przyjdą na trening i przeprowadzą rozmowę motywacyjną, zdymisjonują trenera, przejmą handel klubowymi pamiątkami albo sprzedaż kiełbasek i coli. W ten lub inny sposób, mniej lub bardziej otwarcie, wszyscy się z nimi układają. Nie dlatego, że chcą i nie dlatego, że wydaje się to w porządku, lecz dla świętego spokoju, a w niektórych miastach ze strachu.

Czy prezes Lecha chciałby mieć pewność, że na jego stadionie można zorganizować ceremonię nagradzania Legii? Myślę, że by chciał. Ale niestety musi szacować prawdopodobieństwo pewnych zdarzeń. I wtedy trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie: czy 20-procentowe prawdopodobieństwo sporej zadymy może być przyczynkiem do nadzwyczajnych rozwiązań? 30-procentowe? 40-procentowe? 50-procentowe?

W którymś momencie trzeba powiedzieć sobie „pas”. Inni naskoczą, żeś frajer, cykor i w ogóle, ale bycie mężczyzną w sumie czasami polega na tym, że inni mówią, żeś frajer, cykor i w ogóle, a ty im się dajesz wygadać, bo wiesz, że tak trzeba.

Widocznie Lech do spółki z Ekstraklasą uznali, że ryzyko wstydliwej zadymy, a więc kompromitacji większej niż udekorowanie legionistów w Warszawie, jest niebagatelne. Można byłoby pewnie podjąć nadzwyczajne kroki, ale natrafiamy tu na dwa problemy – jeden mniejszy, drugi większy. Mniejszy jest taki, że wszystkie nadzwyczajne kroki słono kosztują, a w sumie dlaczego Lech miałby być obarczany kosztami zabezpieczenia piłkarzy Legii? A większy taki, że sprowadza się to do wytoczenia wojenki swoim własnym „kumatym”, a tego nikt nie chce.

Trener Wojciech Łazarek powiedziałby, że z tą całą fetą Legii w Poznaniu jest jak z całowaniem tygrysa w dupę – ryzyko duże, a przyjemność wątpliwa.

O co więc tak naprawdę chodzi?

Hmm, o zasady. I o pryncypia.

Zasady do tej pory były jasne – medale i trofeum po ostatnim gwizdku.

Jeśli w tym roku medali nie przyzna się legionistom w Poznaniu, to za rok można im nie przyznawać we Wrocławiu, Zabrzu, Krakowie, Gdańsku czy gdziekolwiek indziej (o ile wygrają ligę, rzecz jasna). Wszędzie kibice będą mogli powiedzieć – w Poznaniu odwołano ceremonię, to i my żądamy równego traktowania. Byłoby idiotyzmem, gdyby swoje żądania fani musieli poprzeć argumentem siły, bo to by oznaczało, że to jedyny skuteczny argument. Że w polskiej piłce słucha się wyłącznie chuliganów. Że jak nie pogrozisz, to twoje zdanie jest bez znaczenia.

A przede wszystkim – po raz kolejny pokazano słabość. Raz jeszcze wykonano krok do tyłu, byle ustąpić potencjalnym agresorom. Jak długo jeszcze na każdy ich krok w przód organizatorzy meczów będą odpowiadać krokiem w tył?

Dopóki państwo nie będzie realnym wsparciem dla działaczy – bardzo długo.

KRZYSZTOF STANOWSKI

KOMENTARZE (225)

Dodaj komentarz

Powiadom o
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
RobRob

Kolejny argument, zebu nie placic zbyt duzej kasy za transmitowanie tej ligi…

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

RR: A czy nie uważasz, że gdyby Policja przycisneła Furmana
i on by sie przyznał do korupcji i sprzedania meczu, to czy nie należałoby *zdelegalizować Legie*, odebrac jej ostatnich 4 tytułów i zamknąc jej stadion na wszystkie mecze domowe w A-klasie?

Skorzonera Wezymord

Uważam że gdyby Ciebie przycisnęła Policja to zabraliby Cie w kaftanie do Ciborza, dali laleczki piłkarzy Legii żebyś mogła/mógł wyładować swoją paranoje i psychozy.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

Sko: Nie, poważnie. Znani jestescie z kultury, uczciwoty.
Jakie sprawiedliwe rozwiązanie widziałbys dla…
*dobra polskiej piłki* w przypadku ujawnienia prawdy o Furmanie, Marciniaku, Panu Slawku, Canal+?
Podpowiedz, bo sama nie wiem…

theczarek

naprawdę nadal Ci się wydaje, że to wszystko to spisek przeciwko Lechowi? :) :) :)
ta kompromitacja z wręczeniem pucharu to też podpucha Warszawki?
żal kolego :)

Skorzonera Wezymord

Nie rozumiem dlaczego piszesz do mnie znani jesteście 😀 Jestem tylko warzywem, sam, jeden, nie ma nas więcej 😀 Dla dobra polskiej piłki powinno się zaorać tą Ekstraklasę, niebezpieczne stadiony (Lecha) pseudokibice strzelający z rakietnic (Cracovia, Arka) zadymiarze (Legia) podpalacze (Wisła), marni sędziowie, marni piłkarze, zespoły grające na licencji innych zespołów, problemy z wypłacalnością…zobacz jaki dramat. Cała liga to śmiech na sali. A ty się czepiłaś Legii mimo ze akurat w tym sezonie bardziej ciągnięto Lecha za uszy 😀 Oj Janko, zasługujesz na klapsa…

Leon Kameleon
Hutnik Warszawa

no i o Frankowskim… uups nie pasuje do układanki..

JesusChristPose
Legia Warszawa

może do tego wydłubać jej/jemu oczy. kto wie, lepiej nie patrzeć w oczy, może to zaraźliwe?

theczarek

jak by ktoś złapał Legię na korupcji to powinna być zdegradowana o kilka poziomów a wszystkie tytuły obarczone korupcją – odebrane.

Problem w tym, że Legia jako jeden z nielicznych klubów, nigdy ale to nigdy nie została skazana za korupcję. Bo handlować nie musi, jest jak na naszą żenującą ligę wystarczająco silna przeżywając nawet kryzys dekady.

w przeciwieństwie do kondominium wroniecko poznańskiego pod amicowym zarządem powiernicznym, które czystej przeszłości nie ma, prawda?

swoją drogą nie rozumiem dzisiejszych obrońców Lecha. ten projekt co chwilę upada, kompromituje się, legendy Lecha Reiss i Okoń plują prawdą w twarz kibicom a ci dalej nic. zamiast truć na forach mądrości i udawać, że jest OK, wzieli byście się za swój klub, przegonili ten wroniecki zaciąg i przywrócili klubowi honor i poziom.

WieslawWojnar

A propos Twojej obłąkańczej teorii z Furmanem:

Sabotaż? Czy po prostu strata?

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

WW: Wiecej różnic niż podobienstw,
Pomijam juz klase i dorobek (takze finansowy) obu,
ale Gerrard grał chyba dla swojego klubu, a nie w druzynie przeciwnej, ciągle marząc o kiedys powrocie, nie?

WieslawWojnar

Przewidziałem taką odpowiedź. Nie zdziwiła mnie. Ależ Ty przez tą paranoję musisz mieć trudne życie…

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

ww: Jako prawniczka rozważam wszelkie teorie, a nie wybieram sobie tę najbardziej wygodną i pasującą do z góry założonej tezy.
Zwykle wynika to z mozliwosci percepcyjnych i intelektualnych mózgu danego osobnika, a termin paranoja raczej nie ma tu zastosowania,
w odróżnieniu od tych przypadków, gdzie pacjent widzi wszystko w kategoriach spisku i kompleksów.
Tak głeboko jednak moja wiedza psychiatryczna nie siega…

JesusChristPose
Legia Warszawa

jako z dupy wykręcona prawniczka, powinnaś wiedzieć, że podstawową zasadą nauki jest „nie mnożyć bytów nad miarę”

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

JCP: Tu raczej jest wiekszy problem z mnożeniem sie
… odbytów, czyli z osobnikami zafiksowanymi
na tym punkcie :-(

Byly_Ubek

Prawniczkę to ty tępa kurwo widziałaś co najwyżej oglądając w swojej zawszonej kanciapie ‚Annę Marię Wesołowską’ a robisz dokładnie rzecz odwrotną do tego co piszesz – stwarzasz sobie jedną teorię, że Legia i Warszawa wszystkiemu winne i dopasowujesz ją do wszystkiego, wszędzie. No i oczywiście nie rozumiesz tego co robisz. Taki już los tępych kurew, których cała rodzina zasługuje w najlepszym przypadku na śmierć w obozie pracy.

theczarek

jaki znowu pas? widzę, że weszło trzyma stronę eklapy (Lecha) i nie dziwne, kontakty, pieniądze, informacje.
ale prawda jest taka, że wroniecki zaciąg menadżerski zaczął się już bać o swoje tyłki więc:
1) rzucił na pożarcie kibicom dobrego trenera, żeby na kogoś spuścić winę;
2) załatwił swoim kibicom brak „kompromitacji” w postaci wręczenia medali Legionistom, poświęcając przy okazji powagę instytucji ekstraklasa SA. w ogóle jakim trzeba być małomiasteczkowym przaśnym pustakiem, żeby coś takiego odbierać jako kompromitację? to wiedzą tylko w WLKP…

szczerze mówiąc, niech sobie lecą te zapalniczki, bluzgi a i ktoś w papę może dostać. wtedy srogie kary ,naprawdę srogie. Jak inaczej chce się walczyć z problemem, uciekając od niego?

WSTYD, że taki otrzaskany dziennikarz nie chce zauważyć tego, że eklapa i lech pokładają nogę samym sobie. poddają się terrorowi. i zwalanie winy na państwo nic tu nie da, póki kluby same nie zaczną się rozliczać między sobą z przewinien – czyli wprowadzając I EGZEKWUJĄC srogie kary. za pobicie piłkarza, czy kibica na murawie powinno być obligatoryjnie z 2 lata bez wyjazdów plus runda bez trybuny „wiodącej”. To samo za zadymianie, czy palenie barw.

ale o czym my w ogóle mówimy, jak swego czasu legijny „prezes tysiąclecia” obiecał, że wyłapanym zadymiarzom w meczu z BVB wytoczy pozwy z p. cywilnego i zażąda finansowego zadośćuczynienia za straty. i co, i nic :) to samo Miodek karaktekom z fety, coś zrobił? a skąd. jak wyglądała ochrona autobusu podczas przejazdu na starówkę to szczerze mówiąc żal patrzeć, w okół busa szły jakieś koksy ubrane po radomsku. żenada. „oficjalna” ochrona.,…

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

TheC: Najprościej, jak kiedyś, wprowadźcie w Poznaniu
Stan Wojenny, Lecha internujcie i….
raczcie kawiorem, szampanem i skrzynkami wódki…

WieslawWojnar

A czym jest Lech? Trybikiem. Szkoda kosztów internowania.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

WW: Ja myślę, że to nie my, a najwybitniejsi fachowcy
i autorytety powinny tę kwestę osądzić.
A Pan Krzysztof zna przeciez takich, ot choćby…
Żewłakow, Dziekanowski, Jóźwiak, Vuko, Krzysztof Bielecki, Maryla Rodowicz…
PS Jaruzelski, Kiszczak, gdyby mogli, nie zgodziliby sie z Tobą.
TW Wałęsa to była znakomita inwestycja i sie nader opłaciła, acz to 100 milionow dla każdego, troche jednak oczywiście kosztowało 😉

Demaskator

Pitolenie. Wystarczyłoby zaczekać pół godzinki po meczu, a tyle i tak trwa zejście do szatni i przebranie się i zostałoby może ze 100 osób z Poznania. Kto by chciał patrzeć na koronację wroga?
Pokrzywdzonej Legii proponuję za to zajęcie pierwszego miejsca w rundzie zasadniczej. Wtedy ostatni mecz jest u siebie. Można spokojnie drżeć o wynik w Białymstoku przez 15 minut po zakończeniu swojego meczu i świętować. Nikt nie rzuca zapalniczkami, chociaż może powinien.

Aerth

Rok temu było „zagrożenie”, że kibice Legii będą musieli ogladać świetowanie mistrzostwa przez nielubianą Lechię.

Jeśli wtedy były takie debaty i pomysły o ewentualnym wręczaniu trofeum i medali w Gdańsku to niech ktoś podlinkuje, bo ja nic takiego nie kojarzę.

CWKS1916

Hej mecz z Lechią był w Warszawie.

Aerth

No o to mi chodzi właśnie. Mecz był w Warszawie, kibice Lechii i Legii też się nie lubią, Lechia mogła zdobyć tytuł przy Łazienkowskiej? Mogła. Czy ktoś wtedy mówił, że to niebezpieczne i moze niech otrzymają medale i puchar juz po powrocie do Gdańska? Nie kojarzę.

MarioGol

„Pokrzywdzonej Legii proponuję za to zajęcie pierwszego miejsca w rundzie zasadniczej”
To po chusteczkę rozgrywać te 7 spotkań finałowych, jeśli dla dobra rozgrywek MP powinien zostać 1 lub 2 zespół po rundzie zasadniczej…

CWKS1916

Po coś jest ten finał maja prawda? Bo w takim razie bez sensu jest dzielenie grup na mistrzowską i spadkową.

Demaskator

Przede wszystkim dla dobra polskiej piłki. Oczywiście od razu wiele to nie zmieni, ale jednak dobrze by było gdyby u nas grano tyle spotkań co w profesjonalnych ligach. Mając przerwę w rozgrywkach piłkarze się wiele nie uczą.

MarioGol

A jakie te dobro dla polskiej piłki widzisz w ESA37???
Poziom się stale obniża, a przez wczesny start nowego sezonu trenerzy nie mają czasu wkomponować nowych piłkarzy.
Nie zapominajmy, że u nas letnie okienko transferowe otwiera się 1 lipca, a liga zaczyna się już około 15 lipca.
Przed tym 17/18 – Lech miał i to jeszcze w czerwcu 4 czy 5 dniowe mini zgrupowanie, a Legia 10 dniowe na które reprezentanci dojechali 6 dnia – co mogą trenerzy w takim czasie zdziałać, jak później z krótką przerwą na repry grają co 3-4 dni…

GRAND_CHAMP

Poziom się obniżył tylko w czołówce, liga jaka calość jest taka jak była.

Co do terminów to zima wiadomo jaka jest u nas a obecnie tendencja jest w Europie w średnich ligach żeby grać więcej niż klasyczna ligę. Tyle że u nas poszło to do przesady bo gramy tyle co ścisły top a oni normalnie grają w styczniu.

Ja sądzę że lepiej dać wolne zespołom 7-10 po zasadniczej a 5 dodatkowych kolejek można upchnąć w 2 tygodnie. A nawet bez tego sam start ligi będzie w o wiele lepszym terminie bo 2 tygodnie pozniej.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

GC: Poziom wyrównało zdecydowane juz przejście
na strone futbolu siłowego, agresywnego i chamskiego.
(najbardziej w Europie, a moze i na świecie)
Pustoszejące trybuny są najlepszym dowodem, jak to odbierają kibice, których odczucia zaczynają juz
w calej Europie byc calkowicie rozbieżne z tym, co
pokazują nam sedziowie i ich nowe interpretacje.
To powoli koniec futbolu… i ja po takim płakała nie będe.

CWKS1916

I tu się z tobą zgadzam, interpretacje pana Sławka i zmienianie zasad gry przez to zacne grono jest nie do przyjęcia przez normalnego człowieka, potrafią identyczne faule w różnych dwóch meczach zupełnie inaczej ocenić, to jest jakaś abstrakcja coś co kurwa człowieka dobija.

MarioGol

Te wolne dla klubów z miejsc 7-10 nie ma szans przejść.
Z czego kluby będą płaciły od kwietnia zawodnikom, a sparingów też nie ma za bardzo z kim zorganizować.
Poza tym byłby płacz przy podziale kasy z praw tv.
Ja już wiele razy pisałem – zmniejszyć ligę do 12 klubów i ESA32.
2 rundy zasadniczej, czyli 22 spotkania i podział na mistrzowską i spadkową i znów 2 rundy, czyli 10 spotkań.
W mistrzowskiej przy 4 miejscach w pucharach mamy 2/3 klubów walczących o konkretny cel.
W spadkowej – 2 spadają, a więc 1/3 klubów nie uniknie spadku.
I w spadkowej oczywiście podział pkt po zasadniczej – byłeś za słaby by wejść do mistrzowskiej to jeszcze powalcz, a nie robisz wakacje jak teraz Arka.
Oczywiście minusem dla wielu jest to, że kluby będą grały w lidze ze sobą po 4 razy.
Ale ja wolę 4 razy obejrzeć starcie Legii z Lechem, niż po 2 razy starcie tych klubów z Sandecją czy Termaliką.
Oczywiście kolejnym minusem dla wielu to, że wiele ośrodków nie będzie miało e-klapy.
I co z tego – w ekstraklasie powinni grać najlepsze i przy tym „zdrowe” kluby.
A teraz tak nie jest, bo kilku zamknąć kranik z dopływem miejskiej kasy i „umierają”.
Oczywisty plus zmniejszenia ligi to 4 kluby mniej, czyli 100-120 kopaczy w niej mniej.
To może sprawi, że będzie jakaś konkurencyjność na rynku, a nie jak teraz wystarczy, że kopacz raz prosto kopnie piłkę i może dumnie nazywać się ekstraligowcem.
Dobrym przykładem jest liga siatkówki – dokąd liczyła 10 klubów była bardzo silną ligą, a teraz przy 16 jest dużo słabszą…

GRAND_CHAMP

To co napisałeś też jest dobre, na Ukrainie mają podobnie. Tylko że nie gwarantuje to eliminacji problemów finansowych, po prostu powinny być ostrzejsze przepisy i być egzekwowanie.

Jeśli chodzi o mój to tak jak pisałem wystarczy dać te bonusowe 5 kolejek w 2 tygodnie i mogą te kluby 7-10 kończyć nawet w maju. Piłkarze i tak ambicji nie mają więc się ucieszą. TV tylko przeszkadza w tym co piszę, za dużo płacą i źle jest że każde spotkanie transmitują.
Można też zrobić jakieś baraże o miejsce w el.LE, u nas w sumie mała różnica czy zagra 4. czy 10. drużyna, ale nie jestem fana takich kombinacji.

W Grecji akurat ten wariant niezły mieli, 30 kolejek a 2-5 grają o puchary. Pewnie nie tylko oni mieli/mają tak że część gra więcej także rzeczywiście myślę że TV i ta cała otoczka trochę szkodzi, bo będzie ciężko oderwać kluby od koryta.

MarioGol

Te przepisy, czyli działalność KL to jest komedia – z Ruchem po wielu latach wyszło przymykanie oko.
Teraz to samo robi się choćby z Lechią.
Nigdy te rozgrywki nie będą poważne jeśli KL tak działać będzie.
A co do baraży z Grecji też ciekawy pomysł, ale nie przy ESA37.
W ogóle kończy się jak dobrze policzyłem PIĄTY sezon z ESA37 i zamiast co sezon próbować jakichś dodatkowych rozwiązań to dopiero w PIĄTYM sezonie to zrobili z brakiem podziału punktów.
Co do „mojej” ligi ESA32 to uważam, że byłby to bardzo atrakcyjny produkt dla tv – częściej byłyby hitowe starcia, bo co z tego, że teraz jest ze 100 spotkań więcej, jak wiele z nich nie jest produktem atrakcyjnym ani dla telewizji, ani dla reklamodawców.
Ale wiadomo, że na ligę 12 zespołową nie ma szans, a uważam, że zmniejszenie ligi to jedyna szansa na jakiś wzrost poziomu.
No i ten limit spoza UE też jest jedną z przyczyn, bo oczywiście nie zaraz tabun, ale kilku graczy z Ameryki Płd zamiast rzemieślników ze Słowacji przydałoby się tej lidze.
A jeszcze jak wspomniałeś o Ukrainie to tam jest teraz lipa i zniesienie czy też powiększenie choćby do 5 graczy spoza UE dałoby naszym klubom możliwość wyciągnięcia kilku ciekawych graczy z ligi ukraińskiej.
Ale możemy sobie tylko polemizować,a nadal będzie bryndza jak jest…

Murphy

Zdjęcie profilowe Demaskator.
Od mieszania herbata nie stanie się słodsza. Na chuj nam takie długie rozgrywki. Wyraźnie widać w tym sezonie że z ligi można znów wyrzucić ze cztery kluby, i poziom sportowy by specjalnie nie ucierpiał.
Sami sobie robimy krzywdę, ale kretyni z Ekstraklasy tego nie widzą. W ubiegłym normalnym sezonie kluby pucharowe między końcem rozgrywek, a ich wznowieniem miały ledwo miesiąc przerwy, a pozostałe 1,5 miesiąca. Gdzie tutaj czas na urlop regeneracje zrobienie transferów i całą resztę?
I później trzeba grać prawie do końca roku. A rozgrywki zaczynać w połowie lutego. I liczyć że nie będzie mrozu, i zamiast hokeja będzie piłka.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

MG: Tu sie najbardziej wypowiadają dzis chyba
wszyscy placowi i sprzataczki w Legii, bo chyba wiecie
ile to roboty jak 10 000 pijakow z butelkami wleci na Ł3 murawę, zniszczy ja, a jako pamiatki zabiorą od sedziego poprzeczkę i ukradna wszystkie linie.

JesusChristPose
Legia Warszawa

tak robią u was w Jadwiżańskim KKS?

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

Dawno tak zrobili, więc sobie musimy
radzic bez nich!

thementalist

Prezes Boniek już działa i mam nadzieję, że decyzja zostanie anulowana. To jest skandal. Tu trzeba szukać rozwiązania, by pozbyć się bandytów ze stadionów, a nie przed nimi kajać.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

TMe: Jakos mi sie to kojarzy z kajaniem sie naszych trenerów
przed sędziami…
Inna rzecz, że tu adekwatniejszym byłoby okreslenie:
kryminalisci, nie bandyci, ale podobnie, jedni i drudzy winni zniknąć z naszych i europejskich stadionów.

skurminator

Powinni im zamknąć stadion do odwołania, skoro nie potrafią zapewnić bezpieczeństwa na meczu.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

sku*** Zamknij swój dziób i swój stadion! ZROZUM!
Gdyby sytuacja była odwrotna i to Lech mialby
ewentualnie odbierac honory na Łazienkowskiej, to uwazasz, ze bylaby na ten temat ze strony Lecha jakakolwiek dyskusja, i to tak żałosna, parszywa jak to u was w kacapskim, ubeckim zwyczaju???
My z zasady unikamy kontaktu z dzika postsowiecką hołotą…
(nie mówię o naszym najgorszym kibolstwie, ale o przecietnym kibicu, tak różnym od kazdego przecietnego mazowieckiego dupka, co sie tu produkuje) i przystalibysmy na kazde, niekonfrontacyjne rozwiazanie. I tyle…

skurminator

Nie jestem twoim synem.

Przecież o to chodzi, że jakby Lech miał być koronowany w Warszawie, to nikt by słowem nie pisnął. Nagle jak Legia zostaje mistrzem w sezonie w którym Lech pobił rekord w gangbangu okazuje się, że jakieś wieśniaki z bulwesrepubliki mają kompleksy. To po co ich wpuszczać do ludzi? Sami jesteście sobie winni, jak ich tolerujecie.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

sku* No bo u was sa inni…
Co za bełkot…

mr.OTHER
Kartofliska.pl

Janko, od razu widać żeś prawniczka, bo takie pierdoły piszesz, żeby nikt nie zrozumiał. A paradoksalnie w wielu miejscach czasami masz rację.

Quotsa

Pewnie, że tak. Pisałem w wątku o używaniu rac, że każdy wojewoda powinien zapowiedzieć, że jeśli na meczu zostaną odpalone race (np. więcej niż dwie), to stadion z automatu jest zamknięty dla publiczności na następne spotkanie… I zamykać do skutku. Proste co nie ?

facemob

Niech Legia najpierw zdobędzie mistrza a potem pogadamy o medalach okej?

JesusChristPose
Legia Warszawa

facemob, w tej całej tu rozmowie, właśnie mi tego brakowało. szpalery, wręczanie medali… ej, może najpierw wygrać tę ligę?

eneene5

A ja uważam, ze to bardzo dobra decyzja. Im szybciej po tym marnym przedstawieniu (sezonie 17/18) zapadnie kurtyna, tym lepiej. Dla kogo niby ma byc konfetti, szampan i „We are the champions”?! Zadna z druzyn na to nie zasłuzyła.

Keffas

Legia ma 67 punktów i 1 mecz do rozegrania, w sezonie 2014/15 Lech zdobył mistrzostwo mając 70 punktów. Wtedy też konfetti i szampan się nie należały? A rok temu czy dwa się należały, jak Legia zdobywała 73 punkty?

Pele77

Od kilku lat nikomu się nie należy. Co to za mistrz co 2 pkt na mecz średnio nie zdobywa.

JesusChristPose
Legia Warszawa

a co to za sztuka mieć ligę, gdzie jest Bayern a potem długo długo nic. a jak ktoś prosto gałę trzepnie, od razu ściągnięty grzać ławkę w Muenchen.

gryf01

Stano, tekst napisany z sensem, a tu taki kawałek:
„… a w sumie dlaczego Lech miałby być obarczany kosztami zabezpieczenia piłkarzy Legii?”
Jeżeli ktoś decyduje się na organizację meczu to musi wziąść na siebie obowiązek ochrony gości. To chyba oczywiste.
Ale ogólnie zgoda – kompromitacja wymuszona zastraszającym poziomem bandytyzmu na stadionach. Być może mecze w Polsce powinny się odbywać w ogóle bez publiczności. Tylko wtedy co to za liga…

CWKS1916

A wiec Krzysiu te karki dały rady bo juz nikt nosa nie wytknął i był spokój poza tym to był mecz podwyższonego ryzyka z Lechią i jakoś nic nikomu się stało ,a kibice Lechii zachowali się godnie i opuścili grzecznie sektory było by ok gdyby nie dwóch bandziorow którzy wtargneli na murawę bez pozwolenia, widzisz różnice
Stano a tutaj to juz dojebałeś do pieca i dlatego zawsze będziesz tylko pismakiem z weszło, zastanów się co piszesz.
” dlaczego Lech miałby być obarczany kosztami zabezpieczenia piłkarzy Legii” ? może dlatego”

FC Bazuka Bolencin

No nie wiem czy tak faktycznie było…

Po tej akcji od ok. 0:15 do 0:20 to raczej ten w czarnej koszulce wyszedł na wielkiego frajera i pokazał jak nie należy postępować na stadionie piłkarskim.

Mariusz Janusz

Pytanie, bo się nie orientuję. Ten pseudokarateka siedzi teraz za kratami, czy jutro będzie „świętował’ ponownie?

FC Bazuka Bolencin

Nie mam pojęcia. Ale podejrzewam, że skoro „odpowiadał za ochronę” podczas tego meczu o mistrzostwo, to raczej nie weszło to zachowanie w zakres wykonywanych uprawnień 😀

FC Bazuka Bolencin

Nie mam pojęcia. Ale podejrzewam, że skoro „odpowiadał za ochronę” podczas tego meczu o mistrzostwo, to raczej nie wyszło to zachowanie poza zakres dozwolonych uprawnień 😀 Przynajmniej wg standardów organizatora.

CWKS1916

Byłeś na tym meczu? Więc cały czas z megafonow i z głośników leciało żeby broń Boże nie opuszczać swoich sektorów i nie wchodzić na murawę, mało tego latali chłopaki z megafonami i mówili o konsekwencjach, wszyscy wiedzieli czym to się może skończyć tylko nie dwóch oszołomów, to mi się nie podoba nie popieram tego, ale za głupotę się płaci, a całą chisterie nakręciły zaprzyjaźnione necie TVN.

FC Bazuka Bolencin

Ja to widziałem w internecie. Genezy historii nie znam więc może było tak jak piszesz, ale efekt końcowy najlepiej nie wyglądał, mimo wszystko.

PhoenixLk
Legia Warszawa

było, jak pisze CWKS… cały czas była mowa, że na boisko – owszem… ale dopiero po ceremonii…
I tak – po tym zdarzeniu starczyło, że kilka osób („odpowiedzialnych za ochronę”…) po prostu zaczęło iść w daną stronę, a już kibice z tej okolicy przypominali sobie, że mieli zaczekać…

Nie – nie pochwalam pobicia, stwierdzam fakt

MarioGol

To zgadza się, że informowano, ale mimo wszystko takiej „akcji” nie powinno być, bo to nie była normalna reakcja osobników odpowiedzialnych za ochronę…

MariuszNowak

To jeszcze nie powód żeby komuś skakać po głowie!

MariuszNowak

Czy ci dwaj skurwiele zostali ukarani?

CWKS1916

Tak z Probierzem poszli na trybuny łyche obalić.

Tomson1922

Bardzo ciekawy i dobitny felieton , niestety rzeczywistość polskiej piłki bardzo szybko nie zmieni się na lepsze.Chyba naprawdę potrzeba trupa na stadionie żeby cokolwiek drgnęło

zdyrman

„dlaczego Lech miałby być obarczany kosztami zabezpieczenia piłkarzy Legii” ? może dlatego:
– ciąży na nim taki obowiązek
– kasuję forsę z biletów.
Może Pan Klimczak wzorem Pana Mioduskiego powinien wynając do ochrony…..kumatych? Rok temu to „działało”
Idąc dalej „dlaczego Legia miałaby być obarczana kosztami zabezpieczenie kibiców Lecha/Jagielloni etc”?
Niestety ale kolejny rok (nikt nie ciągnał tematu zeszłorocznych ochroniarzy) temat idzie pod dywan. Będzie coraz gorzej

FC Bazuka Bolencin

Co do Lecha to racja, czy „działało” rok temu? No różnie z tym było, polecam obejrzeć powyższy filmik, różnie z tym było…

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

zd: A to wasze bydło posprząta po sobie i zapłaci za zniszczenia?

WieslawWojnar

Czyli Lech to też „bydło”, bo po fecie zostawiliby taki sam bałagan?

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

ww: W 2015 NIKT przynajmniej nie latał po płycie…
A konfetti i w konsekwencji sprzatanie, to klub
sam sobie zafundował…

vincent van cock

czyli jakby przyznali już mistrza Legii, sprytne, jestem pewien, że to tylko chwyt, ostatni fortel by chuja z tego mistrza było, tonący brzytwy się chwyta

coolee

Pół roku temu w C+ , pan Prezes Klimczak wypowiadał się na temat warunków licencyjnych. ” Nie masz stadionu, boisk treningowych itp – nie ma dla Ciebie miejsca w Ekstraklasie. Możesz się realizować w niższych ligach.” Skoro Lech nie potrafi zapewnić bezpieczeństwa podczas ekstraklasowego widowiska sportowego, to niech nie aspiruje do gry w Ekstraklasie. Wręczanie medali i pucharów nie jest częścią meczu, ale jest istotną wartością widowiska sportowego.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

A niby jak zabezpieczono bezpieczenstwo rok temu na Legii?
Wbiegniecie tysiecy ludzi na murawe? Wolno tak?
Jakos nikt z Poznania nie domagal sie wtedy potężnych kar i zamkniecia stadionu, nie?
Bo na Legii to tak zawsze jakos… szybko sie wszystko wycisza, nie tak jak w tym, jakże sztucznym temacie dla zylecianych goryli umysłowych.

marekwolskikonarek

Kompleksy, zawiść i nikczemnosc nie wzięły się z niczego. Po prostu klub z Poznania przy Legii to mali, nic nie znaczący ludzie. W ostatnich 25 latach 23 razy wachalai Legii dupe

Laki Luk
Nigdy Nie Byłem Na Meczu

Przemawia przez Ciebie złość. Odstaw mięso, ogól głowę i przywdziej skromną szatę.

Jacek_komentuje
KKS Lech Poznan

„Nie wzięły się z niczego”. Nie wiem czy to kompleksy, czy pamięć o tym, jak wielcy i bardzo znaczący legioniści zachowali się po finale pucharu Polski, kiedy ZAJEBALI medale piłkarzom Lecha i ich poturbowali.
Dla jasności: nie mam wątpliwości, że jeśli Legia zdobędzie mistrza to powinna mieć prawo w spokoju odebrać trofeum w Poznaniu. Ale nienawidzę obłudy i wywyższania się „wielkomiejskich” pacanów o pamięci rybki akwariowej.

PhoenixLk
Legia Warszawa

przypomnij całe zdarzenie… jak to piłkarze Lecha zaczęli śpiewać, że Legia to … i tak dalej…

Jacek_komentuje
KKS Lech Poznan

I to usprawiedliwia kradzież medalu? Faktycznie inna cywilizacja…

CWKS1916

Tak ,jak się jest w gościach to trzeba się umieć zachować; ale czego po was można się spodziewać, historia juz nie raz pokazała co to są poznaniaki.

PhoenixLk
Legia Warszawa

nie …

akcja i reakcja… Piłkarze Lecha za szybko zaczęli śpiewać piosenki o Legii – kilka osób to usłyszało… Nie mnie to oceniać – nie podobają mi się rękoczyny… ale i nie jestem zwolennikiem śpiewania przez piłkarzy piosenek o innych klubach…
(mój wpis pod tekstem „Polska piłka zakładnikiem bandziorów”)

Do żadnego z obu tych zdarzeń dojść nie powinno

Raducioiu

To fajnie domyka obraz tej smutnej jak ….. ligi.
Na zakończenie wypadałoby jeszcze spuścić kurtynę i powiesić tabliczkę : zamknięte do odwołania .

Buncol

Proszę mi zatem wytłumaczyć czemu piłkarze Lecha mogli dostać medale po wygranej z Legią na stadionie Legii dwa lata temu?
Czy cywilizacja dotarła tylko do Warszawy? Pan Stanowski nie jest adwokatem diabła tylko adwokatem plemion ciemnych i dzikich.
Zamiast nieść światło i oświecenie do Poznańskiego ciemnogrodu uprawiana jest polityka usprawiedliwiania chamstwa i głupoty ludzi z pewnego zachodniego miasta.
Nie tędy droga

Pasta

Lech nie wygral 2 lata temu z legia wiec nikt normalny ci tego nie wytlumaczy. Spytaj sie swojej starej moze on ci wytlumaczy

areq
Kolejorz

Stano jednak co klasa dziennikarstwa to klasa.Brawo.

Kolo

Ale cwelka ma tupet wysyłając prośbę o rozegranie meczu u siebie. Może jeszcze od razu walkowerik. Lechu będę jak i cała Polska trzymał za Ciebie kciuki.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Buncol

Przecież szefem ekstraklasy jest człowiek z Lecha
Więc nie ma trzęsidupków z Poznania i ekstraklasy. Są tylko z Poznania

Zdzichu.Mroczkowski
A.C. Milan

Trzymaj kciuki, trzymaj. Stoperan jeszcze kup i procto-hemolan.

14mistrz14 !
No.1 Polish clubs 👑🥇

Kolo, piszesz walkowerek, czytałem że jest takimpomysł kibiców Lecha, gdy beda widzieli że cos idzie nie tak, maja przerwać spotkanie i Legia ma dostać mistrza przez walkowera.

Lukas

Zaraz zaraz panowie – przypominam ze Legia nie zostala jeszcze mistrzem Polski i moze nim jeszcze nie zostac. A tu taka burzliwa dyskusja – gdzie bedzie impreza , a jaki szampan ? Impreza moze sie odbyc jeszcze w Bialymstoku , a nie w Poznaniu czy Warszawie. Kogut myslal o niedzieli a w sobote mu leb ucieli

14mistrz14 !
No.1 Polish clubs 👑🥇

Dokładnie tak, ale to nie Legia rozkręciła tą zadymę i panikę.
To Poznań nie trzyma ciśnienia.

Wróżka Weszława

Ale będę kisnął jak mistrzem zostanie Jaga. Cała warszawka sika po nogach o tę dekorację Legii, wszelkie możliwe programy piłkarskie temu poświęcone, tony felietonów i artykułów pełnych oburzenia, a tu nagle może być dupa z majonezem :)

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

MariuszNowak

Jakbyś tak miał kasę stawiać to być bez grosza chodził…

technojezus
FC Sturmabteilung

Patrząc bezstronnie to Jagiellonia ma trudniejsze zadanie niżLegia bo gra z nakręconą Wisłą Płock która gra o kasę i o puchary.
Legia gra z Lechem, ok to jest Lech ale oni nie grają już o nic i są w kiepskiej formie.Jedynie o co mogą grać to o to, aby się nie skompromitować przegrywając z Legią.

14mistrz14 !
No.1 Polish clubs 👑🥇

Warszawka o nic nie sika, wszyscy zdają sobie sprawę że jeszcze nikt mistrza nie wygrał.
Jedyny kto sika po nogach to Poznań, Warszawa ma z tego ubaw po pachy.

Vinnie
Pogoń Szczecin

Jeśli Lech nie jest w stanie odpowiednio zabezpieczyć ewentualnej ceemonii rozdania medali, to mecz powinien być grany przy pustych trybunach. Widmo straty 2-3 milionów na biletach sprawiłoby może, że organizacja przebiegłaby jak należy

FC Bazuka Bolencin

I to by była najsensowniejsza kara. Zwłaszcza, że u nas wszyscy w lidze liczą każdą złotówkę i byłoby to bolesne.
Kibice Legii stracili tak możliwość obejrzenia najlepszego meczu Legii w ostatnich latach (3-3 z Realem) bo część zrobiła bydło na meczu z Borussią i im uefa zamknęła stadion.

fr33

VARszawka jednak musi to lubić. Świętować w tumulcie gwizdów i śpiewów (znowu nie tak całkiem bezpodstawnych) o nich jako o starej kur.. Co za rozpacz i oburzenie. Zamiast cieszyć się, że piłkarze szybko wrócą do miasta i tłumy razem ze swoimi idolami i gwiazdami futbolu typu jendza kuchy i polski casillas na ulicach będą mogły wspólnie świętować sukces. Ehh stan umysłu… :)

Buncol

A czemu miałyby być gwizdy i wyzwiska?
Nie można oklaskiwać odwiecznego rywala i wyrażać szacunek?
pewnie w cywilizowanym świecie można
Ale tu jest Poznań miasto w którym dzieci rodzi się w nienawiści a nie w rozumie

Jacek_komentuje
KKS Lech Poznan

Moźna oklaskiwać i wyrażać. Przykład dali pełni miłości bliźniego kibice legii po finale PP w 2004 roku.

Buncol

A jakis przykład z czasów nowożytnych?
Jeszcze napisz o awanturach w Pucharze Polski między Legią a GKSem katowice w 1995 roku bodajże.
Dzicz panie dzicz.
Tylko od tamtej Pory w Warszawie dużo się zmieniło a w Poznaniu widać nie

Jacek_komentuje
KKS Lech Poznan

Każdy pamięta to co mu pasuje.
Napisałem już wyżej w komentarzach, że Legia jeśli zdobędzie mistrzostwo powinna mieć prawo odebrać trofeum w Poznaniu.
Natomiast obłuda i wywyższanie sie „wielkomiejskich warszawskich elit” które widzą „prowincję” jako zapyziały ciemnogród a swoją wiochę jako światową metropolię bywa czasem śmieszne, ale częściej nużące.

Buncol

Przykład 1
Przez 4 lata kibice Legii nie mogą wejsć na stadion w Białymstoku. Czy Białostocczan spotyka jakaś akcja odwetowa? Wręcz przeciwnie. Zawsze są witani otwarcie mimo że Legia mogła by zrobić dokładnie to samo wobec kibiców Jagi.
Przykład 2
Piłkarze Lecha i Jagielonii odbierają na Legii medale za PP a kibice świętują.
Nikt na stadionie nie robi im problemów i wszystko odbywa się zgdonie z planem.
Kiedy Legia ma odebrać medal na stadionie rywala nagle sa problemy.
Może Warszawa jest dziką wiochą tylko co w takim razie powiedzieć o takim Poznaniu czy Białym stoku gdzie w jednym miescie 4 lata nie wpuszcza sie kibiców na stadion a w drugim nie pozwala odebrać medalu.
Sorki ale po takich zdarzeniach mozna odnieść wrażenie że jest jest podział na stolicę i prowincję. Przynajmniej w sferze mentalnej

DrMabuse
Wisła Kraków

Mordobicie na Borussii?

fr33

A teraz na poważnie. Krzysia S. jego chłopców jak i wielu tu piszących tak oburzonych że nie będzie fety w Poznaniu nie kieruje nic innego jak ukryty pod maską hipokryzji, oburzenia i frazesów ten sam zakamuflowany troglodycyzm, jak u tych co potencjalnie gwizdali i śpiewaliby na lechu, może zakłóciliby fetę, zrobili zadymę, jak i u tych co rok temu na Legii kopali po głowie swojego zioma po szalu. Tu tylko bowiem chodzi o satysfakcję z zatańczenia na grobie swojego wroga, poniżenia go. O nic innego. Bo gdyby chodziło tylko o świętowanie, to jak pisałem powyżej, każdy normalny kibic chciałby jak najszybciej razem bawić się i świętować sukces ze swoimi gwiazdami, z wszystkimi kibicami na ulicach swojego miasta.
Inna sprawa że ‚sukces’ i ‚gwiazdy’ w tym wypadku są wątpliwe…

Buncol

Szkoda że nie napisałeś tego po tym jak rok temu Arka wygrała w Warszawie.
Piłkarze zamiast natychmiast uciec do Gdyni to cały wieczór bawili na stadionie w Warszawie. A kibiców Arki do rana było słychać w stolicy.
Jak oni śmieli tak cieszyć się w obcym mieście i na obcych ulicach.
A już radość po Super Pucharze Poznaniaków to była kpina.
Zamiast wsiaść do pierwszego pociągu na centralnym to przez dwie godziny śpiewali na wrogim stadionie. Jak oni mogli tak tańczyć na grobie odwiecznego wroga

Jacek_komentuje
KKS Lech Poznan

Pielęgnuj w sobie to poczucie wyższości. Jak już pisałem, mnie to nie przeszkadza, a tylko w zależności od nastroju bawi lub męczy. Kilkanaście lat mieszkałem w Warszawie i z moich obserwacji wynika, że ilość debili i sensownych ludzi jest z grubsza podobna w każdym z polskich miast. Ale moźe nie dotarłem do wyższego kręgu warszawskich elyt i stąd moja ignorancja.

fr33

Coś ci się mocno popierdoliło. Nigdzie nie napisałem że jestem oburzony możliwością świętowania przez Legie w Poznaniu. Wyśmiewam i punktuje tylko oburzenie innych i twoje że jednak do tego nie dojdzie. Ale jak już się tak doszukujesz mojego oburzenia to powiem ci wprost. Tak jestem oburzony, ale na to że drużyna która może z 5 meczów wygrała naprawdę zasłużenie, a w tak wielu punktowała tak nader szczęśliwie że aż prywatnie kibicujący jej dziennikarze przyznawali że w tych meczach była drużyną gorszą, grając cały sezon gównopiłkę ma w tej chwili największe szanse na mistrzostwo. I taką ciekawostkę ci podam że sezon temu lubiłem nawet popatrzeć na legię ze względu na Vadisa. W tym sezonie się jednak nie dało.

CWKS1916

Przeciez wy pajace zawsze tak piszecie, ile to już lat ile to huz MP zdobyła Legia będąc gorszą drużyną, tylko spójrz w tabelę UEFA ile to ta słaba drużyna zdobyła pkt a ile to te nocne drużyny pokroju Lecha mają tych pkt, pochwal się z kim ostatnio graliście w LM gdzie ;ile to razy graliście w grupie LE i wyszliście z niej, hipokryzja i obłuda zawsze będziecie za Wisłą Widzewem czy Górnikiem jesteście zwykle cienkie bolki bez honoru i zasad co dobitnie pokazuje wasza fuzja z amika. tfu.

fr33

Wyplułeś się już? Nie żyj chłopcze przeszłością. W tym sezonie oddaj hołd przed wielkością Astany i Sheriffa. Następnie podziękuj Marciniakowi i kolegom. Jak tak się będziecie bawić to już niedługo zostaniecie w tej zabawie sami. Może z Legnicą i Niecieczą i innymi zapomnianymi wioskami. Jeśli was do końca doczołgają do MP, to ja tego gówna już w najbliższych latach nie oglądam. Nie lubię być w swoim wolnym czasie, z swojej własnej woli w chuja robiony. A Lech to mi lata.

CWKS1916

Załóż pampersy bo się zagotowałeś pyro, spójrz gdzie doszła astana a gdzie 8 klubik ligi holenderskiej do tego zrób loda frankoskiemu że pozwalał wam zmienić dyscyplinę sportu na sztuki walki i przybijecie pione Jaga ,która to już wasza zgoda? Nie wspomnę o Arce w PP czy pogoni,na temat kelnerów i rybaków z Islandii nie będę pisał bo nie chce cie kaleczyc pokrako umyslowa.

fr33

Nie myl pojęć. Loda to możesz zrobić ty, bądź twoja mama. Reszta to bełkot, nie rozumiem.

CWKS1916

Nie rozumiesz bo ci kutas Frankowskiego czy przysłania.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

B: Was niemal wszedzie wygwiżdżą….
A czemuj?
Hmmmm może za takie kolejne ustawki, i to decydujące o tytule mistrza jak te Marciniaka przez 2 lata, Stefanskiego Gila Musiala Sławka i Frankowskiego.
Pozostali tez kanalie, ale za co mam do nich szacunek, ciut mniejsze.

14mistrz14 !
No.1 Polish clubs 👑🥇

Janko nikogo nie interesuje do kogo masz szacunek.
Ważne że do ciebie nikt nie ma szacunku.
Ja nieraz mam, bo odpisze na twoj komentarz i dam łapkę w dół

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

13: No to i tak nie mam nic do stracenia, nie? 😉

KWPmar

Drogi Janku (Janku Janko nie wiem jak pisać do osoby transpłciowej i transintelektualnej) Wiesz co momentami aż mi ciśnienie podnosisz jak czytam ten twój „yntelygentny” bełkot. Zmieniam zdanie jednak mi ciebie żal. Życie trans (nawet w małomiasteczkowym posen) musi być ciężkie skoro jedyną twoją rozrywką i zajęciem w życiu jest pisanie non stop na weszlo tych swoich bzdur. Ja rozumiem, że CWKS czasem Ci z litości odpisze ale generalnie robisz z siebie pośmiewisko. Zrozum większość czytających traktuje ciebie jak małpę z cyrku. Ok gwiazdy czasem pokażą gołą dupę na balkonie jak ich blask przygasa w imię zasady, że lepiej żeby mówili źle niźli mieliby nie mówić wcale. Zdradzę ci jednak kolejny sekret – TO NIE JEST NORMALNE – podobnie jak ty i twoje paralotniarskie procesy quasi – myślowe.
Wychowany i w miarę inteligentny homo sapiens nie rzuca oskarżeń bez pokrycia i rozmawia na argumenty (wiem wiem trudne słowo wygogluj sobie definicję na necie). Zerknij na statystyki czerwonych kartek i karnych, które to są standardowymi sposobami na ustawienie meczu przez sędziego. Legia i kartofle mają zbliżoną liczbę otrzymanych i spowodowanych a Legii do czołówki bardzo daleko w tym zakresie. Damn zdania złożone pewnie nie zrozumiesz

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

KWP: A czy ja kiedykolwiek przestawałam pisać
na temat brutalnosci i pospolitego chamstwa
kiedy Legia wchodzi w tryb agresji? (zwykle)
Nie jest w tym osamotniona, ale w jej przypadku,
niemal kazdy sedzia najmniej przerywa, a z kolei,
najwięcej dyktuje wolnych dla niej.
A z pokryciem oskarżen to jest tak jak z…
Wasaczem Lewandowskim Tuskiem czy wałęsą.
Wszyscy wszystko wiedzą… i nic z tego nie wynika.
Uniewinniliby jak biedna zakochana w agencie Tomku Sawicką.
Przeciez to Sin City, Warszawa – stolica Judeopolonii
co zastapiła wysprzedana Polske.
PS skąd ta idea, ze ja mam przyjemnosc rozmowy z takim warszawskim marginesem?
Pisze z kim chce, a moge sama do siebie, raz na temat.
To wy sie podczepiacie.

KWPmar

A mógłbyś/mogłabyś po POLSKU to taki język słowiański rzekomo w posen też się nim posługujecie. Ja rozumiem, że poziom szkół nie ten ale tego już poza samym „poziomem” merytorycznym nie da się słuchać. Wiesz tak generalnie to brzmi jak wypociny schizofrenika, który wierzy w spisek bo głosy w głowie mu tak podpowiadają. Przekonywać jednak ciebie nie będę gdyż chorzy psychicznie mają tą przypadłość, że uważają się za osoby zdrowe psychicznie.
Gdybym potrafił zniżyć się do twojego poziomu to zarzuciłbym, że trałka pałka lubi chłopców stąd te jego ostre wejścia w trakcie meczu i permanentna frustracja a w samym posen szykują referendum w sprawie przyłączenia się do vaterlandu. Jednakże ja nie mam w zwyczaju rzucać oskarżeń bez powodów.
Wiesz z jednego podstawowego powodu. Nie lubię publicznie wystawiać się na pośmiewisko.
Idź lepiej ulep bałwana może lepiej się poczujesz i ktoś w końcu cierpliwie ciebie wysłucha.

podszyszkownik

Nie żebym kogokolwiek krytykował za to,czy tamto,ale przecież kto zostanie mistrzem,okaże się albo w Poznaniu,albo w Białystoku.A to chyba dystans ok 550km.Okaże się po meczu,no powiedzmy,jest taka możliwość,że wszystko może być wiadomo ok.80ej minuty.I co wtedy z wręczaniem medali? Atrapy?

CWKS1916

Śmigło jest w górze i gdy już wiadomo kto zostaje mistrzem leci w tym kierunku o ile się nie mylę zawsze tak było.

podszyszkownik

I tak to całe ujadanie słabe jest.Nie będę bronił Lecha,skoro nie potrafił sam tego zrobić.Jednak warszawskim zwracam uwagę na fakt,jak bardzo są niepopularni,ba,nielubiani wręcz w całej prawie Polsce.I nawet jeżeli są to po części kompleksy,to z czegoś wynikają.Też bym chciał,żeby bandytów wyrzucić ze stadionów.Widocznie ta wojna dopiero przed nami

CWKS1916

Tak zawsze było ale możesz mi nie wierzyć nam to się podoba bo jesteśmy wyjątkowi lecz prawda jest jeszcze inna dużo osób utożsamia się z Legia z wszystkich miast w Polsce zdziwił byś się jak wielu, od pewnego czasu pewna stacja c+ tez przełożyła się do plucia na Legie, a teraz sobie wyobraz ze na miejscu Legii jest lech i dostaje w rundzie mistrzowskiej 4 ktaki czerwone praktycznie co mecz,widzisz juz to słyszysz ten kwik całej Polski;wyobraź sobie ze Rado lub Kucharczyk skacze kolanami w zawodnika i nie dostaje za to żadnej kartki słyszysz juz ten ból dupy, klub z poznania właśnie w taki sposób ukradł nam MP w 93 roku właśnie przez nagonke i krzyk, a przypomnę ze jest to klub najbardziej umoczonym w korupcji, dziwny ten naród poznański ,my zawsze mieliśmy kosę z Wisłą Widzewem Górnikiem a ci z lecha sami na siłę chcą znaleźć się w tym gronie,tyle tylko że Warszawiacy mają do nich naprawdę luźny stosunek ani ziebi ani parzy.

DrMabuse
Wisła Kraków

Aha. Kolejny paser lamentujacy że go z towaru okradli.

podszyszkownik

W 93 roku,kolego drogi,to była kolejka cudów.Nagonki nie zrobił Lech,tylko wszyscy.Smród był taki,że aż w oczy szczypało.Należało wtedy 4 kluby spuścić dyscyplinarnie o dwie klasy niżej.Zgadnij które?

wodecki

To kibice lecha płacą za bilety ,utrzymując tym samym drużynę jak i stadion. Więc jeśli nie życzą sobie fetowania innej drużyny, to ich sprawa i należy to uszanować. Ja kibicuję Śląskowi Wrocław i nawet wolał bym aby feta była zorganizowana na rynku we Wrocławiu niż na innym stadionie gdzie akurat nie wszyscy kibice związani z klubem mogą akurat być

Cameron Diaz

Nie chcę fetować to mogą wyjść po końcowym gwizdku.

CWKS1916

To kibice lecha niech sobie założą własną ligę.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

CVW: No co za nachalne bydło…
Nie chcemy was chamy, zrozumieli?

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Pozniej wymysle nick

dobra, dobra ja i tak wiem, ze caly halas o to, ze nie mozecie tego swietowac akurat w Poznaniu zeby troche dodatkowo powkurwiac kibicow Lecha. W tym jednym zdaniu zawiera sie w zasadzie wszystko o co chodzi w tej „aferze medalowej”.

fr33

Dokładnie, żenująca hipokryzja, a prawdziwe pobudki naprawdę bardzo niskie.

podszyszkownik

I to jest prawda,o której warszawscy nie powiedzieli.Prawda jak zawsze,nikomu nie potrzebna,albo nie na rękę

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

fr33

Jednak prawdę mówili że to już Azja że aż tak długo do was latają te samoloty

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

technojezus
FC Sturmabteilung

Gdyby Legia wygrała to ktoś ze sztabu Legii powinien mieć przygotowane jakieś ,,złote” medale które można kupić za 5 zł i jakiś puchar mały i tyle i by było ,,ukoronowanie” i zagranie wszystkim na nosie, a w szczególności Lechowi.
Ciekawe co by wtedy powiedzieli.

Pozniej wymysle nick

No i tylko o to Wam(ludziom zwiazanym z Legia) chodzi, zapominasz jak to kibice Legii maja wypierdolone na sztucznie stworzona przez Poznań rywalizacje z Warszawa?

podszyszkownik

Feta z atrapą.Mistrz atrapa

14mistrz14 !
No.1 Polish clubs 👑🥇

Bayern tak świętował wiele razy, oraz wiele innych klubów, które zdobyły wczesniej mistrzostwo.
Brali od kibiców dekoracje i świętowali na nie swoim stadionie.
Też byli atrapami ?

podszyszkownik

Bayern,albo nawet Legia,to nie atrapy,chociaż od paru sezonów mistrz u nas to atrapa.Ale nie będę ci zabraniał świętowania tak jak sobie życzysz-atrapami

Pablo.zet

Stano, chyba mieszkasz pod mostem,że kurier nie może cię znaleźć!

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

Jak widać, 55+ minut upierdliwego i momentami żenującego nudzenia i dzielenia zapałki na czworo legijnych post-dziennikarzy
na temat koronacji mistrza w *Stan Futbolu #13* wyraźnie
Nadredaktorowi nie starczyło.
Dla kogos kto raczej ma intencje podszczucia durnowatego
kibolstwa by doprowadziło do burd, zadym, przerw i wtargnięć, czyli..
walkoweru 0:3 (wyniku będącego wszak doskonałym dla obu klubów, a zwł. poznanskich kiboli, a może i piłkarzy 😉 ) zapewne nie dotrze najprostszy argument.
Otóż, ta skomplikowana sytuacja ma wiele uwarunkowań i zagrożeń.
JAK BY NIE PATRZEĆ, decyzja o przeniesieniu koronacji do Warszawy… (Boże, niech sie stanie cud i niech Jaga to „zawłaszczy”! 😉 )
stanowi niewątpliwie najlepsze, najbezpieczniejsze rozwiązanie
ze wszystkich, co nie znaczy że doskonałe, czy tez… zadawalające
typowego polskiego pierdołę, co nie umie szybko i wektorowo
przeanalizowac sytuacje tylko pieprzy i pieprzy, az sam juz nie wie,
o comu chodziło.
Bo nawet dla Legii i jej publiki, zrobienie przed Gala Ekstraklasy jakiejs otwartej fety i koronacji na Ł3, dla dziesiatek tysiecy kibiców,
a zwł. Marciniaka, Stefanskiego, Frankowskiego, Furmana, Bochniewicza będzie niezapomnianym przeżyciem.
Bo zrozumcie, po tej „rece Kostewycza” to naprawde nie wypada
nas tak prowokować, bo waszych mistrzostw, a zwłaszcza was
od lat nie szanujemy, i wy juz wiecie najlepiej dlaczego!

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

MariuszNowak

Zdanie transów z Posen to my mamy nomen omen w piździe

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

MN: Faktycznie. Byłeś w stanie sklecić jedno nawet zdanie. Nie przemęczaj się zbytnio, bo nie w tym Twoja siła.

GRAND_CHAMP

Tak przy okazji to mógłby się pan pochwalić ile osób słucha WeszłoFM

MisKrzys

niby taki mądry redaktor, a nie zadał sobie podstawowego pytania: czyja to jest wina, że mamy taką sytuację? Nie czasem pewnego prezesa, który usilnie forsował reformę i zapomniał przewidzieć, że może być problem gdy 1. i 2. drużyna po rundzie zasadniczej grają ostatni mecz o mistrza i to goście tego spotkania wygrają (na stadionie pełnym wkurwionych wtedy ludzi)? Naprawdę tak trudno to było przewidzieć i z góry określić, że dekoracja następuje albo na początku następnego sezonu, albo w dzień po, na stadionie mistrza? Oczywiście pytanie retoryczne, bo redaktor nie skrytykuje nieomylnego prezesa, bo ten by się jeszcze obraził i skończyłoby się koszulki reprezentacji i miejsca w loży vip.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

MK: Legia zaczyna przypominac WIZYTY BREZNIEWA w Polsce,
a już najbardziej…. jego samego.

B123

A może chodzi o to że tytuł legi wywalczyli sędziowie więc normalni kibice nie chcą rozdawanie medali u siebie na stadionie?

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

B123: Nie umniejszaj roli Furmana czy też Bochniewicza…
Oni bardzo tych sędziów wspomogli i oszczedzili im
autokompromitacji, zreszta kolejnej.

Nenad Bjelica
Građanski Nogometni Klub Dinamo Zagreb

A może chodzi o to że kibole to troglodyci i jak ich drużyna nie potrafi grać w piłkę to wymyślają spiski. Polecam zerknąć w niewydrukowaną tabelę na weszło i przypomniec sobie taki mecz ostatnio, gdzie powinny być 2 czerwone kartki… a nie było żadnej 😉

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

Polecam spojrzec na raporty mniejszosci z Krytyki Politycznej, jak to nie ma w Polsce ani demokracji, ani…. niczego.

Glazox

„Decydujące rozmowy odbyły się we wtorek podczas wideokonferencji w której udział wzięli przedstawiciele Lecha, Legii, Jagiellonii i Ekstraklasy. (…) Co istotne – taki plan zaakceptowały wszystkie strony.”

Pasta

Kumaci nie zajmuja sie z kolei transferami pilkarzy, a to akurat szkoda, bo forsowali by swoich lokalnych chlopakow zamiast balkansko emeryckiej sraki serwowanej nam przez establishmemt managerski.

Bartoni
Lechia Gdańsk

Czemu w ogóle się pierdolimy z jakimiś zjebami? Jeżeli klub nie umie zadbać o bezpieczeństwo na własnym stadionie i doszłoby do jakiejś afery (typu masowe burdy na stadionie, kibole wbiegający na boisko i atakujący piłkarzy drużyny mistrza kraju to taki klub wypierdolić od razu karnie do B klasy, i wyjebane w historię, karę zbiorową itd. bo jeżeli ktoś nie umie się zachować/dostosować mimo, że wie jakie są konsekwencje to widocznie nie chce brać udział w rozgrywkach piłkarskich.
Kibole to zwierzęta i bandyci, którzy tak długo jak mają wstęp na stadiony tak długo będą robić na nich burdel.

Nie widzę tak naprawdę sensownego rozwiązania poza 30 letnimi zakazami stadionowymi dla kibolstwa połączonymi z jakimiś systemami wykrywania twarzy na wejściach do stadionu.

Znaffca

Kolejna banalna sprawa…. tak samo jak tydzień temu.
Skoro bierzesz udział w rozgrywkach ekstraklapy to automatycznie zgadzasz się na świętowanie mistrzostwa na swoim stadionie(obojętnie czyjego). Każdy klub to wie jeszcze zanim zaczęły się rozgrywki. Klub odpowiada za bezpieczeństwo na stadionie zarówno podczas meczu jak i ceremonii. Jeżeli Lech nie zgadza się na to, to niech nie bierze udziału w takich rozgrywkach.
I niech se kurwa w budżecie każdy klub zaplanuje kasę na zabezpieczenie takiej imprezy bo to ich psi obowiązek skoro startują w eklapie.
Dla mnie prosta sprawa… powinna być kara(finansowa albo jakaś inna, dotkliwa).
Rozumiem, że wybiegając w przyszłość możemy założyć, że przy takiej samej sytuacji za rok czy kiedykolwiek indziej też znowu nie będzie ceremonii?
Chory kraj jeżeli musimy nad tak prostymi sprawami dyskutować.

PS. Mam wrażenie panie Krzysztofie, że zajmując takie stanowisko w tej sprawie próbuje Pan być Zarzecznym(czyli pod prąd aby uruchomić dyskusje).
PS.2. Panie weź pan sprzedaj taki produkt gdzie po sezonie nawet nie możesz wrzucić kilkusekundowego filmiku z ceremoni…….

14mistrz14 !
No.1 Polish clubs 👑🥇

Zgadzam sie z każdym zdaniem.
Mam wywalone na to czy Legia bedzie świętować w Poznaniu czy nie.
Chce tylko aby zdobyła tego mistrza, jak juz jest tak blisko, dodatkowo po tak burzliwym sezonie, gdy jeszcze niedawno wydawało sie to fikcja.
Cieszę sie też, bo przy okazji wyszła Poznańska gościnność i ich profesjonalizm, oraz ból dupska, to kolejny smród który bedzie sie za nimi ciągnął latami.
Taki strzał w pysk, dla takiej Janko, Czarnieckiego itp…

N.

Problemem nie są grupy kibicowskie, bo one dostosowują się do decyzji liderów , tylko kibice, którzy raz w sezonie przychodzą właśnie na Legię, której bardziej nienawidzą, niż kochają własne dzieci. Analogicznie taka sama sytuacja byłaby na ostatnim , decydującym meczu OM-PSG czy koronacja w ostatniej kolejce Realu na Camp Nou.. zresztą ciekawe rzeczy działy się ostatnio w podobnych przypadkach w Szwecji cz Portugalii. Nawet w takiej Bundeslidze na Stadionie Schalke nie wyobrażam sobie koronacji BVB.. Co do pirotechniki- im więcej kar i zakazów, tym jej więcej będzie.

Mariusz Szewczyk

Przecież i tak tam dojdzie do ekscesów i gwałtów. Działacze, zawodnicy i kibice Lecha będą sobie wyjaśniać cały sezon. Zawodnicy Legii po meczu ( mam nadzieje, że po zwycięstwie ), to powinni szybko z boiska uciekać do autokaru.

dyneck

ESA to jest gówno zawinięte w sreberko ale sreberko zaczyna puszczać. Najlepsze jest to, że te oni ciągle pierdolą jak to produkt marketingowy rośnie i ile to telewizja nie powinna płacić za prawa do pokazywania ligi. Tylko, że pokazywania czego ? Na boisku dno, a tu nawet nie będzie dekoracji do pokazania. Produkt marketingowy rośnie bo w kolejce grudniowej wszyscy wychodzą na boisko w czapkach Mikołaja, buahahaha. Ta liga nadaje się do pokazywania w TVP3 i to tylko drugich połów tak jak było kiedyś.

Murphy

Zdjęcie profilowe dyneck
TO były czasy…….

tolep
Hejko Lejorz

1 Władze spółki KKS Lech Poznań – jeśli już – to trzęsą dupami przed zadyma skierowaną w ich stronę. Z ewentualnym koronowaniem Legii ma to tylko słaby i pośredni związek. To jedna z tych rzeczy o której się nie mówi..

2. Histerię nakręciły media,. Dokładnie tak, jak próbowały rozkręcać wokół nieistniejącego problemu „szpaleru” o którym było chyba dwa lata temu. Tak w ogóle, to „tradycyjna nienawiść”, jakby tak dobrze poskrobać po temacie, istnieje już tylko w świecie medialym i wirtualnym. W prawdziwym są interesy, interesiki…

3. Jestem pewien że nie ma ze strony kibiców ŻADNEGO ryzyka związanego z dekorowaniem piłkarzy Legii. Jak zauwazyli nieliczni ludzie rozsądni, zanim drużyna gości przebrałaby się do dekoracji, na stadionie nie byłoby już prawie nikogo, poza tymi którzy chcieliby tę dekorację obejrzeć (czyli przede wszystkim kibicami gości, wciśnietymi w róg za jedną z bramek)

4. Kto w ogóle wymyslił by dekorowac piłkarzy na stadionie gości? Jaka to przyjemność? Byłem na dekoracji Lecha w 2015 i odbywało się to po nerwowym meczu z Wisła u siebie. To rozumiem – pełny stadion świętujących kibiców, potem impreza na Starym Mieście. Święto. u siebie. A jak to by wygladało na wyjeździe? Smutna impreza przy pustym stadionie. Może podium ustawić w rogu przed sektorem przyjezdnych? Bo rozumiem że „We are the champions” i konfetti by nie było. Na pustym stadionie?

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

tol: Dokładnie. Warszawskie PostMedia, ŁżeMedia właściwie dzis jedynie kreują rzeczywistość, miast ją jeno opisywać..
Niemniej, wszystkie te prowokacje, kreacje służą raczej Legii
naciskowi na Lecha (zespól,kierownictwo), jego kibicow,
i jest to część jej tradycyjnego arsenału, lewackiej manipulacji rodem z GW i WSI, parszywej i totalitarnej ze swej natury.

M.

Tydzień temu kibice Legii na stadion w B-S nie weszli, bo to mogłoby być niebezpieczne. Rozumiem, że skoro teraz zagrożenie stwarzają kibice Lecha, to konsekwentnie należałoby ich (np. w części) nie wpuścić.
To alternatywa dla braku możliwości kontroli „tłumu” – zamknąć młyn lub ograniczyć frekwencję do 10.000.
Proste.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

Proste jak łeb kibica legii…

Wicher

Jeśli Legia zdobyłaby Mistrzostwo to na miejscu włodarzy Lecha kazałbym stać piłkarzom na murawie kiedy piłkarze Legii odbieraliby medale i puchar za Mistrzostwo. Kazałbym patrzeć jak się cieszą. Może wtedy doszłoby do nich jak spierdolili łatwą robotę. Może i i kibice dołączyliby się do tego mentalnego poniżenia nagradzając, choć przez chwilę, oklaskami Mistrzów.
Po za tym co to za szopka z przenosinami meczu do Warszawy? Kolejna akcja pod tytułem letfootballwin? Jeśli sędzią meczu byłby Marciniak to Legia ma już dodatkowy handicap. Szopka z wręczeniem pucharu też raczej bardziej nas ośmiesza jako kraj i naród niż cokolwiek wnosi dobrego. Lech swego czasu się chwalił, że ma najbezpieczniejszy stadion w lidze więc dlaczego nikt z Ekstraklasy nie powie „sprawdzam”? Czyżby to jednak kolejna ściema działaczy z Poznania? To jawne przyznanie się do faktu, że stadionami rządzą bandyci i kluby nie są w stanie nic z tym zrobić. Teraz każda drużyna jak zdobędzie Mistrzostwo na stadionie rywala nie będzie mogła tam odebrać medali. Chyba, że trafiło by na Niecieczą bo każdy ma na nich wyjebane.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

LetLegiaWin?
(LetLegiaWSIn?)

tolep
Hejko Lejorz

Dobry pomysł. Można im nawet rozdać te brązowe medale.

Fidel

Ceremonia wręczania medali i feta odbędzie się w Białymstoku więc nie widzę dalszego sensu ciągnięcia jałowej dyskusji na temat Poznania i Warszawy.

Wicher

Taki pewny jesteś, że Lech wygra z Legią?

Fidel

Bardziej niż tego czy Jaga poradzi sobie z Wisłą..

Bartek Kiezun

Do kiedy tak będzie? Musi nastąpić katastrofa. Jakas duza zadyma, w której zginie z 50 osób. Popularna raca w oko I śmierć jednej czy dwóch osób nic nie zmieni. Musi być masowa zagłada. Wtedy dobiora się tym ” Lech to my nie wy” co nie mają jedynek górnych w uzebieniu. Zlikwidują małpie siatki I bedzie spektakl bez oprawy na poziomie angielskiej League One.

egzekutor_77
Pogoń Szczecin

sad but true

JedenjestMistrzPolski

Stanowski warszafski pucybucie.
Do nienawiści do tej drużyny tak wychowano wychowano nas i bez powodu i bez przyczyny śpiewamy dziś na cały głos 7egla 7egla kur.a 7egla warszafa starą kur. jest
7egla to stara kur.a 7egla je.na jest 7egle trzeba pier.olic 7egla od tego jest
Tyle mam ci do Powiedzenia.Jeszcze tego brakuje żeby kure.ki świętowały na nowoczesnym i najpiękniejszym stadionie w Polsce.

WieslawWojnar

O rety, ależ się ubawiłem!

okrutnik

W Polsce piłka kojarzy się z marginesem społecznym , grypserą i zorganizowanymi grupami przestępczymi – dlatego nie ma sie co dziwić że ludziska nie chodzą na mecze ; że sponsorzy nie garną się aby ich nie kojarzono z bandytami . Rasistowskie i nacjonalistyczne transparenty , wulgaryzmy , gloryfikowanie przebywających w więzieniach , i cała ta odpychająca otoczka rodzimego futbolu powoduje że ta liga pikuje ku samoistnemu unicestwieniu . Z roku na rok wygląda to coraz gorzej , niestety . Posiadanie praw do pokazywania Ekstraklasy nie jest już argumentem aby płacić za daną telewizję . Najgorsze jest to , że NIKT kto jest kompetentny nie robi ZUPEŁNIE NIC aby to zmienić . Zadowoleni z siebie prezesi i działacze mają w dupie całą tę ligę , ważne jest dla nich aby suma zer zgadzała się na koncie . Normalnie płakać sie chce jak człowiek idzie na mecz w Niemczech czy w Anglii , widzi NORMALNOŚĆ , i zadaje sobie pytanie – DLACZEGO TAM MOŻNA , A TU NIE ?

Cebulak Janusz

Sympatyczny redaktorze Zakolski feta będzie w BIAŁYMSTOKU!

strus

Według mnie najbardziej optymalnym rozwiązaniem byłoby rozegranie tego meczów bez kibiców gospodarzy, skoro stanowią oni źródło potencjalnych problemów. Jeżeli ktoś jest pod wpływem alkoholu, czy zachowuje się agresywnie to się go nie wpuszcza na imprezę bo może spowodować szkody. Kolejna rzecz, to sam organizator przyznaje, że nie jest w stanie zagwarantować bezpieczeństwa podczas dekoracji. Pytanie czy zapewni bezpieczeństwo w przypadku strzelenia bramki przez Legię? Czy może zakazać radości? Może zakazać strzelenia bramek? Czym w sumie będzie się różnić sytuacja, gdy piłkarze Legii świętują tytuł odbierając medale, od sytuacji gdy na 2 minuty przed końcem prowadzą mając pewny tytuł? Czy ten tłum nie będzie równie zdesperowany by wtargnąć na boisko? I na koniec, czy jeśli Legia zdobędzie mistrzostwo, to czy będziecie w stanie zapewnić bezpieczeństwo swoim piłkarzom i działaczom po ostatnim gwizdku?

piokon

Jakos nikt nie bierze pod uwage, iz MP zdobedzie Jaga czyli, ze jak zwykle caly Poznan obsrany po pachy 😀 jeszcze na dlugo przed meczem, a caly zarzad Amiki boi sie, ze Legii beda wreczane medale na stadione Amiki. Wiedza juz przed meczem ze przegrali 😀
Legia na tronie, Legia w podwojnej koronie :)

MisKrzys

Nikt = sama warszawka? Nic nie poradzę, że jesteście tak zapatrzonymi w siebie bufonami, że nie macie ani krzty pokory.

paolo91

Ten uczuć, gdy na stadionie Barcelony Real wygrywa mistrzostwo Hiszpanii a zasmucony Stanowski wbiega na murawę i wyrywa medal Cristiano.

zielonywojownik

Kompletnie mnie nie przekonują te argumenty. Bluźnią na piłkarzy przez cały mecz, będą bluźnić i na dekoracji. Jak Legia wygra mistrzostwo na Lechu, to tak czy inaczej będzie to czynnik ryzyka. Też może ktoś dostać w mazak. Generalnie fakt dekoracji niewiele zmienia. Marzymy o tym, żeby iść w kierunku cywilizacji na stadionach, a idziemy totalnie w drugą stronę.

facemob

Niech Legia najpierw zdobędzie mistrza a potem pogadamy o medalach okej?

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

wpDiscuz

INNE SPORTY

WARSZAWA 17.05.2018 
KONFERENCJA PRASOWA  PRZED BOXING NIGHT 14 NARODOWA GALA BOKSU --- PRESS CONFERENCE BERORE BOXING NIGHT 14 NATIONAL BOX GALA  
MARCIN NAJMAN   
FOT. ANNA KLEPACZKO/FOTOPYK/NEWSPIX.PL
---
Newspix.pl *** Local Caption *** www.newspix.pl 
mail us: info@newspix.pl
call us: 0048 022 23 22 222
---
Polish Picture Agency by Ringier Axel Springer Poland
26 maja, 11:40