Lech minimalistyczny, ale zwycięski. Lider ucieka peletonowi
Weszło

Lech minimalistyczny, ale zwycięski. Lider ucieka peletonowi

Nenad Bjelica mówił po meczu z Koroną Kielce, że chciałby kiedyś w Lechu wygrać mecz, w którym poznaniacy nie będą dominować, a zwycięski gol padnie po jakiejś fuksiarskiej akcji. No i Chorwat dostał to, o co prosił. W Lubinie lechici mieli dwie sytuacje strzeleckie, a bramkę zdobyli po strzale kolanem. I po dośrodkowaniu piłkarza, którego nie powinno być już na boisku.

Pierwszą połowę niech podsumują liczby – jeden celny strzał, pięć żółtych kartek, czternaście fauli. Jedyne celne uderzenie oglądaliśmy na minutę przed przerwą, a najlepsze sytuacje do zdobycia bramki oba zespoły miały po rzutach rożnych. Po 45 minutach grania mieliśmy okazję pójść na wieczorny spacer z psem, pokroić kapustę na bigos albo rozpocząć awansem sobotnie odkurzanie. Serio, moglibyśmy znaleźć tysiąc lepszych sposób na spędzanie piątkowego wieczoru niż oglądanie takich połów.

Najciekawszą sytuacją była ta z 38. minuty. Robert Gumny rzucił się w szalony rajd, piłka uciekła mu nieco za daleko, lechita próbował ratować sytuację wślizgiem i trafił podeszwą w stopę Adama Matuszczyka. Noga uniesiona ponad poziom murawy, spory impet… Dla nas – ewidentna żółta kartka. A Gumny już napomnienie miał na koncie. A zatem goście przez ponad połowę meczu powinni grać w dziesiątkę. Kontrowersyjna była też sytuacja wcześniejsza, gdy Nikola Vujadinović zdemolował staw skokowy Filipa Jagiełło. Sędzia Daniel Stefański zdecydował się (tylko?) na żółtą kartkę, ale i z czerwonej pewnie by się wybronił.

W drugiej połowie wreszcie coś zaczęło się dziać. Już chwilę po wznowieniu gry świetną szansę strzelecką miał Maciej Gajos, ale spudłował. Lechici jednak wreszcie zaczęli atakować pole karne nie tylko osamotnionym Christianem Gytkjaerem, ale właśnie Gajosem, Majewskim, Situmem czy Jóźwiakiem. Efekty przyszły natychmiast – dośrodkowanie Gumnego z prawej flanki, Situm musnął piłkę głową, a Gytkjaer wcisnął ją do bramki kolanem. Akcja składna, natomiast mieliśmy gdzieś z tyłu głowy myśl, że kluczową rolę w tym ataku odegrał Gumny, którego nie powinno już być na boisku.

Zagłębie mogło odgryźć się po strzale Alana Czerwińskiego, ale prawy obrońca gospodarzy zmarnował dobrą sytuację po dośrodkowaniu. Lechici z czasem przeszli na ustawienie z trójką stoperów, gdy Rafał Janicki zastąpił Situma, a Mariusz Lewandowski rzucił do boju Pawła Żyrę, Bartłomieja Pawłowskiego i Patryka Tuszyńskiego. Skutku to jednak nie przyniosło i lider utrzymał korzystny dla siebie wynik.

Lech wygrał dopiero czwarty mecz na wyjeździe i pierwszy poza Małopolską (wcześniej odnosił zwycięstwa jedynie w Krakowie i Niecieczy). Aha, jeszcze jedno. Padł dziś lubiński rekord frekwencji w tym sezonie – spotkanie oglądało 12 721 widzów. W tym około trzy tysiące fanów z Poznania.

zaglebie-lubin-sa-[Przekonwertowany]

Zagłębie Lubin

20-04-2018
0
:
1
lech+poznan+herb

Lech Poznań

32. kolejka

20.04.2018

20:30

Lubin

5.0 -
A. Matuszczyk
6.0 -
A. Czerwiński
4.0 -
B. Kopacz
4.0 -
B. Slisz
5.0 -
D. Hładun
4.0 -
F. Jagiełło
5.0 -
F. Starzyński
5.0 -
J. Mares
5.0 -
J. Tosik
6.0 -
L. Guldan
3.0 -
R. Pietrzak
6.0 9.0
C. Gytkjaer
6.0 8.0
E. Dilaver
5.0 8.0
K. Jóźwiak
5.0 7.0
M. Gajos
6.0 8.5
M. Situm
5.0 7.0
M. Putnocky
5.0 8.0
N. Vujadinović
5.0 7.0
R. Majewski
5.0 7.8
R. Gumny
6.0 8.0
W. Kostewycz
5.0 8.0
Ł. Trałka
2.0 1.0
Daniel Stefański

Zmiany gospodarzy:

B. Slisz

P. Żyra

--

J. Tosik

B. Pawłowski

--

F. Starzyński

P. Tuszyński

--

Zmiany gości:

M. Situm

R. Janicki

--

C. Gytkjaer

O. Chobłenko

--

K. Jóźwiak

D. Jevtić

--
Gorąca głowa Gumnego
Doping gości
Skuteczność Gytkjaera
Zawartość piłki w piłce

Nagroda specjalna*

Okład z zimnej wody dla Gumnego
Żeby następnym razem tak się nie podpalał
* każdy wybrany piłkarz ma prawo skontaktować się z w/w firmą i umówić się na odbiór nagrody.

Legenda:

Gol
Asysta
Kluczowe podanie
Samobój
Gracz meczu
Na minus
Zółta kartka
Dwie żółte kartki
Czerwona kartka

fot. NewsPix.pl

KOMENTARZE (158)

Dodaj komentarz

Powiadom o
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Broncur Rynek
przecież nie podam prawdziwej drużyny

Z tego co widzę, to najwyższa frekwencja w historii w Lubinie na tym bieżącym stadionie.

Krzysztof.Reperowicz

Lecha pewnie z 5k

M.

3k. Czytamy ze zrozumieniem czy tylko literki składamy?

nippon

3k-5k….co za roznica?To 1/3 kibicow z Grojca i Wyszkowa na meczu domowym Legii

tencowie

Lecha grubo ponad 3 tys. Tyle biletów dostali i wszystko poszło plus boczne sektory spoza tej puli.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

M.: A za co ty debilu minusujesz swego ziomala,
ośle jednen z drugim? 😉

Erni

Kto tam dziś pomógł Lechowi? Jakoś płaczów nie widzę. To pokazuje Waszą obłudę.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

Erni: Problem w tym, ze oni dzis (w zasadzie wczoraj, ale mi wyszystko jedno w cugu) sami sobie nie mogli pomoc, a gdyby Stefanski chcial od dzis „naprawiać błąd błędem” to w stosunku do nas, zajęłoby mu to z 10 lat.

Erni

Ok tylko bądźmy sprawiedliwi, bo to jest trochę jednak obłudne. Bo jak jedni na czymś skorzystają to jest płacz na pół Polski przez 3 dni, a tu Lech mógł grać 60 min. w 10 i mogło być różnie.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

e: Może gdyby Stefanski odgwizdał wczesniejszy,
parokrotny faul na skopywanym Gumnym nie mielibysmy takiego problemu, czyz nie?

Erni

A co ma piernik do wiatraka?

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

E: A to już wytłumaczy ci dziennikarz śledczy z C+
„Żelek” tropiący w Wielkim Piątku, z zapałem
wypisanym PO MORDZIE, tzw. Aferę Gumnego..

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

14mistrz14 !
No.1 Polish clubs 👑🥇

Dlaczego ?

drabek

jemu się zdaje…. My wiemy, i tyle

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

dr: Że NIBY macie d*** w tyle?

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

13: Bo jakoś nikt nie wpadł na to, by goal
Gytka unieważnić, bo co to za bramka zdobyta udo-kolanem, hah?

drabek

głupek jesteś, personalni ćwok

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

x: W Azji maja taka tradycję zawodowych płaczek…
Teraz będą najbardziej rozdzierać szatnię nad… Gumisiem 😉

theczarek

Nie pyrko, jesteśmy przyzwyczajeni, ze pzpn sprzyja słabszym żeby dominacja jednego klubu miała przerwy. Poza tym csky ten sezon to porażka naszej ligi.
Osobiście wolal bym zaby jak nie Legia to MP zdobyła Jaga niz Lech, większa szansa w pucharach, i chyba po prostu lepszy klub patrząc w perspektywie kilku ostatnich lat.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

theC: Tak mówisz, jakby to już dzis rozstrzygnęły się
losy mistrzostwa Polski….
Bo jak by sie tak dobrze zastanowić, to masz zupełną rację… 😀

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

JB: Subiektywnie patrząc, Lech po prostu rozjechał
Zagłębie, a gdyby tak jeszcze Majewski z tego wolnego
wpakował piłkę w okienko (a było daleko, bardzo daleko!) to można by wręcz mówić o… doskonałym meczu.

Marcin_M

Słyszałem o tej grupie w PZPN – to zespół kilku osób kontrolujący na ile Legia Warszawa odjeżdża rywalom w obszarze organizacyjnym, sportowym oraz finansowym – wkraczają w momentach, kiedy Legia zaczyna dominować. Słyszałem też, że na ich ostatnim spotkaniu, bodajże miesiąc temu, spojrzeli na tabelę i zaczęli się śmiać, potem płakać, a potem zastanawiać czy znajdą jakąś inną robotę.

Zawisza Czarnecki
KS Admira-Teletra Poznań

Ta grupa istnieje od 1945. Dlatego polski bajern ful(L) zdobył tak mało mistrzostw. Jak na swe ambicje oczywiście.

Zawisza Czarnecki
KS Admira-Teletra Poznań

Wasz jest niewątpliwie najlepszy Azjato. Moim zdaniem bez pomocy sedziów (L) ma skład i umiejętności na jakieś szóste miejsce. Podobnie w dwóch poprzednich sezonach. :-)

Tomasz Kurzak

Gumny powinien dostać w tym meczu jedną żółtą, za ten drugi faul. Przy pierwszym napomnienie było zbędne, więc ostatecznie gdzieś wychodzi na zero.
Mecz był nudny, nie działo się kompletnie nic. Kopanina do zapomnienia. Przynajmniej w wyścigu ślimaków tych klubów walczących o mistrza nie rozkupią przed pucharami i nie będzie tego durnego tłumaczenia.

drabek

kpisz? nie …. o drogę pytasz! Sędzia pomógł Amice ende panie TK

Tomasz Kurzak

Nie jestem kibicem Lecha, po prostu taka jest moja opinia. Nikomu nie odbieram prawa, żeby się ze mną nie zgadzać 😉 Jak widzę większość się nie zgadza i jest okej, szanuję to. Po to są te komentarze, żeby sobie pogadać, więc fajnie by było rozmawiać kulturalnie. A jeżeli się mylę to przyznam rację (przyznanie do błędu to nie wstyd, a akt oświecenia) i dlatego chciałbym argumenty w stosunku do przepisów. Nic więcej, ot rozmowa.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

TK: Nacpałeś sie poprawności, czy jestes po prostu nacpany?

Tomasz Kurzak

Czy naćpałem się poprawności? Ciekawe stwierdzenie. Nie, po prostu każdego staram się zrozumieć, nawet ciebie. Co uwierz, jest strasznie trudne.
Nie ma jednej słusznej opinii, jednej słusznej partii i w ogóle nie ma nic jednego słusznego i jak trochę poznasz życia i przestaniesz tkwić w swojej dychotomii – to zrozumiesz. Nie wszystko jest czarno-białe, nie na wszystko jest odpowiedź i tego się uczy człowiek rozumny, który potrafi oddzielić emocje od faktów. Ja czasami nie potrafię, ale wolę to czasami, niż twoje nigdy. Wolę mieć otwarty umysł i przyznać się do błędu, niż brnąć jak baran za stadem które sobie wybrałem. Bo nawet ty możesz mieć czasami rację, pewnie bardzo, bardzo, bardzo do potęgi milion rzadko, ale nie znaczy, że nigdy się taki dzień nie trafi. Po to mam mózg, żeby myśleć i móc czasem nie działać instynktownie, a pragmatycznie, czy też spoglądać sceptycznie nawet na siebie. Nie wiem po cholerę ci to piszę, ale jeszcze mam odrobinkę pokładów wiary w ludzkość.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

tk: A dzięki takim ludziom jak Ty, trzeźwym i zwartym, zaczynam odzyskiwać wiarę we wszechświat! 😉

jeremy

TK rada na przyszłość: nie polemizuj z trolami bo i tak nie wygrasz a tylko się zdenerwujesz i stracisz czas. Co do Gumnego mam takie same odczucia. pozdrawiam

Grimmy

Większość z automatu minusuje/plusuje komentarze w zgodzie z klubowymi sympatiami/antypatiami. Zaślepienie.
*
Co do sytuacji. Z Gumnym masz rację, chociaż nie ma sensu roztrząsać tej pierwszej sytuacji, gdzie pokazał pierwszą żółtą kartkę Robertowi. Tam wykazał się pochopnością nie musiał dyscyplinować młodego piłkarza żółtą; przy drugim faulu powinien pokazać drugą żółtą. Argumentowanie w stylu, przy pierwszej nie musiał, ale gwizdnął, to nic złego się nie zdarzyło, że w drugiej sytuacji nie pokazał – naprawił swój wcześniejszy błąd. Takie naprawianie błędów jest równie wątpliwe, jak w sytuacjach, gdy sędzia najpierw nie odgwizduje spalonego – pada bramka, a później rekompensuje drużynie przeciwnej karnym z kapelusza. To dwa błędy sędziego, a nie jeden który znosi drugi i wychodzimy na zero.
*
Była też sytuacja z Vujadinoviciem. Moim zdaniem mógł sędzia pokazać czerwoną. Z drugiej strony identycznie sfaulował Gumnego Mares, a sędzia nawet nie odgwizdał faulu. Stefański to po prostu bardzo słaby sędzia.
*
Można pisać, że sędzia pomógł Lechowi w tym konkretnym meczu. Jednak żadna z decyzji nie przełożyła się bezpośrednio na bramkę dla Lecha. Nie dał wątpliwego karnego, nie uznał nieprzepisowo zdobytej bramki itp. Trudno napisać, że Zagłębie przegrało przez sędziego. Granie w 10 przez 50 minut meczu nie oznacza z automatu porażki.
*
Do kibiców piszących o nieuczciwym sędziowaniu pod Lecha, proszę sobie przypomnieć:
Lech – Korona 1:0 (nieprawidłowo podyktowany karny dla Korony)
Śląsk – Lech: 2:0 (Bramka dla Śląska po bardzo, bardzo miękim karnym)
Lechia – Lech 3:3 (brak karnego dla Lecha w końcówce meczu, powrót do faulu w polu karnym Lecha na Paixao miał miejsce 2 minuty po samym zdarzeniu, i piłka zdążyła w tym czasie opuścić boisko i gra zostać wznowiona – rażący błąd sędziów)
Lech – Wisła 1:1 (Brak karnego dla Lecha)
Górnik – Lech 3:1 (otwierająca bramka dla Górnika strzelona po bardzo, bardzo miękim karnym
Piast – Lech 0:0 (znowu brak prawidłowego karnego dla Lecha)
Legia – Lech 2:1 (brak czerwonej dla Jędrzejczyka w pierwszej połowie, niesłusznie podyktowany karny dla Legii)
Wisła – Lech 1:3 (niesłusznie podyktowany wolny, po którym pada bramka dla Wisły)
*
Nie chodzi mi o to, że tutaj Lecha krzywdzą, chodzi mi o to, że Lech w tym sezonie sporo punktów stracił po wątpliwych decyzjach sędziowskich. Tak jak i Wasze kluby. Kilka decyzji sędziów było dla nas „sprzyjających” i być może inny sędzia zagwizdałby w drugą stronę. Tak jak i w przypadku Waszych klubów. Coś tam zyskaliście, coś tam straciliście. Zamiast karmić w sobie ten syndrom ofiary, spójrzcie prawdzie w oczy. Do tej pory, Lech punktuje w tym sezonie najlepiej. Był pierwszy w bezpośrednich starciach z Jagiellonią i Legią. Najlepiej wszystko zwalić na układ sędziowski. Wstyd panowie, mazgaicie się jak małe dzieci.

Tomasz Kurzak

Grimmy – dziękuję za ten komentarz, przywracasz wiarę w ludzkość 😉 Nie będę nawet szerzej komentował, bo się niemal w całości zgadzam, a do tych małych prztyczków które dałeś odnosić się nie muszę. W kontekście całości mają swoje uzasadnienie. Bardzo mi się podoba, że rozumiesz, iż naprawianie błędów w kontekście kartek nie istnieje. Jak się domyślam jesteś kibicem Lecha i fajnie, że takich ma. Logiczne i poparte dowodami – to jest dyskusja i do takiego wpisu nie da się odnosić chamstwem, bo nie zadziała. Dobrze to robisz, kultura i argumenty.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

Grimmy: Po meczu i po… środkach towarzyszących
jakos dwuznacznie odbieram ten, miejscami kapitalny text.
Stefanski nie jest też „słabym sędzią”…
To sędzia w pełni dyspozycyjny i dziś, wykazał sie wyjątkową niekonsekwencją, bo z naczała robił wszystko by poprawic sytuację Legii.
Zas z naprawiania błędu błedem bym nie czyniła tragedii, bo gorszym jest jego nienaprawienie, czyż nie?
Nawet w C+ wspominano zas o ciągłym faulowaniu Gytka w pierwszej połowie (i w polu karnym) na które ten weteran drukarstwa zupełnie nie reagował, tak jak i na 10tki innych sytuacji.
Więc przestan z tym „love peace and understanding”, i to wobec tej zylecianej dziczy, bo sie porzygnem.

Krzysztof.Reperowicz

Nie no kolejny, tamten w Warszawy ten z Poznania. Lech-Korona karny jak najbardziej prawidłowy, już w 1 sytuacji zero obiektywizmu.

theczarek

Gumnego oszczędzil bo to nasz towar eksportowy tzn właściciela Amici bo poza nim nikt kasy za niego nie zobaczy na wzmocnienia i tak kurcze od lat :) :)
Ale nie śmieje się bo mój klub okradł z kasy za lm prezes tysiąclecia psia jego mac.

theczarek

Ale to może wypisz sytuacje korzystne? Jak wygląda sytuacja w niewydrukowanej tabeli?

Przem37

Kolego czytaj że zrozumieniem, a nie tylko wyszczegolnienia. Kolega wyraźnie napisał że to są sytuacje jego zdaniem na niekorzyść byly też takie na których Lech skorzystal na tym polega sport zwany piłką nożną i nie da się go wyprać z emocji i błędów.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

theC: Panika, niedowierzanie i… dziennikarska złość!

MarioGol

Tak spojrzałem na Lech – Korona 1:0 i ten „nieprawidłowo podyktowany karny dla Korony” i nie ma co z tobą dyskutować, bo jakie można mieć tu wątpliwości, jak nawet faulujący De Marco jakimkolwiek gestem nie protestował – wycięcie od tyłu równo z trawą, a ty twierdzisz „nieprawidłowy karny”…

Bez tytułu.png
Marcin_M

W opinii kibiców Legii, nie masz prawa do własnego zdania, chyba, że zdanie to zaczniesz od: „Beznadziejna amika znowu dostała prezent od sędziego, bo….”.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

TK: Gumny popełnił *nieustraszony* faul, po tym jak był KOLEJNO faulowany/kopany przez TRZECH graczy,
i tracąc równowagę ( i zdrowie) starał sie odratować piłkę
i jako napalony młodzian, nawet nie widział przeciwnika.
Wiadomo, że Legia chcialaby tak zdobyc mistrza jak puchar, gdy rywal gra w 10-tkę, ale jakos, nawet taki parszywy sedzia
jak Stefanski dzis ( 3x kartki dla Lecha od ręki NA ZACHĘTĘ)
na takie kurestwo nie poszedł.

drabek

a gdzie Janko???? no tak, sędzia pomógł Amice to .urwy brak

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

14

Ty jesteś jakiś upośledzony? Żeby sapać się do janko to trzeba mieć IQ poniżej 80, każda bardziej rozgarnięta jednostka wie- że to troll.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

14: That’s too bad.
Mam 168 i to badanym na „Collegu” w innym dla ciebie
języku…

Pawel_Jumper

168 IQ i bezrobocie podparte pisaniem 30 komentarzy na weszło dziennie. Sounds legit xD
2% ludzkości ma powyżej 130, ale po co się przejmowac logiką w kłamstwach. Może 220 od razu? Współczesny Da Vinci pisze na weszło zamiast tworzyć sztukę.
Prosimy na Wildę, Bonus BGC czeka na kompana w pokoju w psycholu.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

PJ: Dolną?
(tylko, jak nisko mogę jeszcze upaść?)
Jam z Grunwalda, niby też niezła sztuka, taka do 3ch razy!
(ale dla sztuki sztuka, nie dla Szczuki 😉 )

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

dr: „BĘDZIEMY RAZEM SZLI…
KOLEJORZ YOU and ME!”
I inna wersja, innego songa:
„JAK DŁUGO NA RATUSZU…
KOZIOŁKI BODOM SIEM…”
(kiedyś zapodam całość)
I refren…
„ZWYCIĘŻY LECH KOLEJORZ…”

Przem37

Co jest planujesz kupić pralkę lub lodówkę, że ciągle z tą Amicą wyjeżdżasz?
Nie ma takiego klubu id 2007 roku gdy zamknięto sekcję młodzieżową to jest artykuł o Lechu i Zagłębiu.

Lechowy

Gumny wisi flache Stefańskiemu, bo powinien ten mecz zakończyc z czerwoną kartką. Jeśli chodzi o reszte meczu to porostu się odbył,wpadła jedna bramka i tyle.

drabek

kpisz czy o drogę pytasz? za chwilkę wpadnie Janko i będzie twierdzić, że to dla Legii. a poważnie masz rację

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

drrr: Ja nie wpadam. Ja takie rzeczy zaplanowywuję.
Z zimnom krwiom!

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

Lechowy: I za swój występek poniesie bolesną karę.
Nie wystąpi w przebojowym meczu z Górnikiem :-(

Mecenas_Misiura

Flachę? Tam solidne Reisikowe musiało być…

Marekkk

Za dużo dramatu z tym Gumnym

drabek

no fakt, Stefek pomógł Le….tfu Amice Posen

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

drab: Niemniej ciekawa jest też historia pierwszej kartki Gumnego ZA NIC!

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

Mkks:
Pytanie pierwotne:
CZEMUSZ STEFANSKI NIE ODGWIZDAŁ FAULU NA GUMISIU ZA
CIĄGŁY, 3-sosbowy FAUL?

M.

Koło ratunkowe zostało rzucone i Lech z tego mocno skorzystał.
Atak Vujadinovic-a mocno w stylu Antolic-a z meczu z Jagą. Gumny na 100 pc druga żółta.
Sorki, Legia nie zasługuje na Mistrza, ale Lech w takim stylu (pomoc sędziów) też nie bardzo.

drabek

Buszowska Ci udowodni, sędziował pod (L)

M.

:)
Buszewska? Ono nie umie jeszcze butów sznurować, a co dopiero dowodzić :).
Pisać, to nie to samo co mieć rację.
CND.

drabek

hahaha

MarioGol

Vujadinović to czerwona jak nic…

Bez tytułu.png
grnawuiopn

i jak tu wprowadzać młodych Polaków jak taki bezmózgi fizol chce jednemu z nich obie nogi połamać, a 5 pierdolonych błaznów sędziowskich daje mu żółtą kartkę ?

allende73

Nie chcę być złośliwy, ale trochę na ten temat mogą mieć do powiedzenia się niektórzy zawodnicy Legii, np. Jędrzejczyk, czy Mączyński 😉 którzy za brutalne (i do tego celowe oraz głupie) faule także nie dostają czerwonych kartek. Drodzy (niektórzy, bo oczywiście nie wszyscy, zatem nie chcę by poczuci się tutaj dotknięci potrafiący nieco z dystansu spojrzeć) legioniści, którzy teraz rozdzieracie szaty i bawicie się w obrońców piłkarskiej czystości oraz surowego karania, dlaczego milczycie przy tym co odwalają zawodnicy Legii, a uaktywniacie się przy meczu Lecha, albo przeciwnie, bronicie swoich zawodników?

technojezus
FC Sturmabteilung

Ja się pytam gdzie był var?

allende73

A gdzie był Var, gdy Jędrzejczyk atakował zawodnika Lecha uderzając go w twarz? Albo, kiedy Vesovic brutalnie ściął zawodnika Jagi (kilka minut później przy faulu Antolica użył), albo, kiedy Mączyński polował na Żurkowskiego próbując mu połamać nogi? Zasadniczo sędziowie nie kwapią do stosowania Varu przy tego rodzaju spornych sytuacjach, czemu? Cholera wie. Może uważają to za mało istotne, albo boją się precedensów, nacisków, oskarżeń, albo zbytniego rozciągną gry i – co akurat tyczy się Gumnego, ale i Szymańskiego, jakoś nie lubią karać młodych zawodników.

technojezus
FC Sturmabteilung

Antolić brutalnie fauluje, po chwili Var i wylatuje.
Tutaj zawodnik Lecha brutalnie fauluje, nie ma varu.

Ja tutaj mówię o takiej samej sytuacji a nie ty wyjeżdżasz z Jędrzejczykiem….

podszyszkownik

Pierdolenie o Szopenie! Sędziowie i piłkarze są stworzeni przecież dla siebie,to jakby system naczyń połączonych.Tu wlejesz,tam wypłynie.Coś jak-sędzia wziął-sędzia dał,he he.Więc nie rozdzierajcie szat.Taki wynik Lecha,to szczęście,i dobrze,szczęście sprzyja lepszym.Zagłębie nigdy nie leżało Lechowi.

allende73

Vesovic brutalnie fauluje, nie ma Varu w tym samym meczu co Antolic, Mówimy przecież o niemal (bo nie ma takich samych) takiej samej sytuacji. Zmierzam do tego, że o ile rozumiem krytykę sędziego za ten mecz, to nie będę ukrywał, że irytuje mnie postawa niektórych kibiców Legii, którzy tu się oburzają, sugerują nie wiadomo co, a kiedy zawodnik Legii powinien wylecieć z boiska, ale nie wyleciał, to siedzą cicho lub przeciwnie, bronią.

adrian92

a73: „(..)irytuje mnie postawa niektórych kibiców …., którzy tu się oburzają, sugerują nie wiadomo co, a kiedy zawodnik …. powinien wylecieć z boiska, ale nie wyleciał, to siedzą cicho lub przeciwnie, bronią.” Przecież dobrze wiesz, że w te puste miejsca można spokojnie wstawić nie tylko „Legia”, ale też spokojnie „Lech”, „Jagiellonia” i pewnie wszystkie pozostałe kluby w Polsce.
Ogólnie jednak zgadzam się z Tobą. Niestety… Rozumiem że futbol to emocje, ale chyba tylko w Polsce tak bardzo koncentrujemy się na negatywnych aspektach meczu czy na sędziowaniu, zamiast skupić się na dobrej szybkiej grze, celnych strzałach i podaniach itp. Zaryzykuję stwierdzenie, że u nas w samym myśleniu o tej dyscyplinie jest za mało „piłki w piłce”, a to się przekłada z kibiców i działaczy na samych piłkarzy i ich styl gry. Stąd też w sporej mierze wynikają potem te letnie agro-euro-wpierdole, gdzie nagle polski ligowiec z niedowierzaniem stwierdza, że jakiś azerski „pastuch” spędza 90 minut nie na zapasach i wymachiwaniu łapami w stronę sędziego, tylko na graniu w piłkę….

Skandaloza

w Słupsku w twoim dupsku !!

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

TJ: I jaką uzyskałeś odpowiedź?

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

MG: Pytanie tylko, po co spóźnieni zawodnicy Zagłębia, wpadali w zawodników Lecha przy ich interwencjach.
(ryzykując swe zdrowie)
Vuja był pierwszy i facet wlazł mu pod nogi, jak mu
noga sie obślizgiwała po piłce. (= faul… piłki!)
Podobnie jak z łokciem, pierwszych do głowki Gytka i Maji.
Najciekawsze jednak, gdzie w 2giej połowie zniknęła ta ich „Koroniarska” agresja? (lublinian)
Albo to, co nagle odpierd*** Bjelicy, ze zmusil zespoł do
rozpaczliwego bronienia minimalnego wyniku…
Nie chcę takiego mistrza!
Zadnej akcji odciążającej obronę przez ostatnie pół godziny…
Debilne zmiany (timing!)

MarioGol

Nie wiem o czym gościu piszesz, bo jakimś dialektem nawijasz, bo na pewno w tej sytuacji to spóźniony jest gracz Lecha.
Tu trzeba śmiać się i… płakać – śmiać, że obcokrajowcowi W prostej sytuacji piłka odskoczyła, a płakać, że sędziowie pobłażają takiej bandyterce.
I nie ma znaczenia czy taką interwencją „popisałby się” Remy, Runje czy inny Suarez.
Przyjdzie lipiec i na peryferiach Europy drwal jeden z drugim będzie zdziwiony, jak za swoje, a podobne do tego wejście zarobi od razu czerwoną…

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

MG: Gościu! Ze wy jeszcze śmiecie cokolwiek bredzic
po tylu meczach pełnych bezkarnych wjazdów Pazdana, hitlerowskich łokców Jędzy i reszty tej waszej
schamiałej hołoty wspieranej przez wasz skurwiało-warszawski układ targowicko-mafijnych lemingów
z wynajętymi sędziami na telefon…

theczarek

No dobrze ale jak Legii sędzia sprzyja to znaczy że wszyscy przeciw Wronkom twierdza oblężona, a jak Lechowi sędzia sprzyja to nie istotne bo przecież Legii tez.
Badz ze konsekwentny i za to sprzyjanie splun na ten wroniecko poznański twór tsk jak analogicznie spluwsz na Legię.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

TheC: jakos nie pamietam swego spluwania Legii!
Raczej koncertuję sie tylko na sedziach.

The BFIYEH

Raz zyskamy coś od sędziego, innym razem nas przwiezie. Kontrowersje zawsze będą ale w ciągu sezonu wychodzi się mniej więcej na zero. Jednak jest drużyna w tej lidze gdzie na kilka bonusów od święta będzie coś gwizdnięte na jej niekorzyść.

Murphy

Zdecydowanie. Wejście ala najgorsze wślizgi Tetteha.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

M: Nie dość juz tego rasizmu?
Nie starczył wam Arboleda, by nas przed Europą kompromitowac?
I co o nas verHUJgen jeden z drugim z kontem na Kajmanach ze rzniecia eurokasy na przekrętach pomysli?

The BFIYEH

Ale mniej brutalny niz Vesovica też z Jagą.

Zawisza Czarnecki
KS Admira-Teletra Poznań

Atak Maresa w jakim stylu? Masz postrzeganie wybiórcze?

Skandaloza

nam zostało rzucone koło ratunkowe za to was ciągnie od dawna holownik :-)

drabek

Swoją drogą, nihil novi… Wcześniej żabole() teraz przyjaciele

M.

PS.2 Ocena sędziego. 2.0? Aż nad to…

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

Ale jak dawał wolny p/ko Craxie i Iwanski strzelil
to byl OK?
(oraz w finalach PP, kiedy Lech prowadzil z Legia…)

83-110

Jak widać, największa prostytutka naszej ligi, nadal kupczy swym ciałem….

nippon

sprzedaliscie cos?

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

nippi: Nic poza cała Polską…

83-110

comment image

Versteinert

Lechia Gdańsk na przełomie lat 80-tych i 90-tych błąkała się gdzieś po niższych ligach. Latem 1995 roku właściciel milicyjnej Olimpii, której nikt w Poznaniu nie chciał kibicować postanowił pozbyć się klubu. Za to Lechia chcąc za wszelką cenę być wyżej połączyła się z Olimpią i tym samym powstała Lechia/Olimpia Gdańsk zarządzana przez zupełnie nowe władze nawet spoza obu klubów.Trenerem powstałego tworu na bazie dwóch klubów był skazany później za korupcję, Wojciech Wąsikiewicz.

The BFIYEH

Lech to ON, Lechia ONA…

Arkoholik

oczywiscie od czasow kupienia PP przez Nikosia nic sie nie zmienilo, dziwka zawsze bedzie dziwka

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

Ark: No ile można o tej Legii… :-(

83-110

Rozumiem, że to trauma spowodowana corocznym wpierdolem w meczach derbowych, spowodowała to , że kibice najbardziej skorumpowanego klubu w historii polskiej piłki, mają czelność zarzucać nieuczciwość innym…. Para sprawiedliwych: amica i bezdomni zza Sopotu, korzystający z usług agencji towarzyskiej o nazwie KGHM, mylnie czasami nazywanej klubem piłkarskim….

Przem37

Chłopie sami mieliście miejsce w lidze po Olimpii.
W temacie powtzszej umowy to um9wa fuzji czyli połączenia dwóch podmiotów Lech nie awansował dzieki niej wyżej w sezon zakończył na 6 miejscu z tego co pamiętam.
Pan Jacek Rutkowski zapragnął Footballu przed duże F z tradycją, kibicami i zainteresowaniem w całej Polsce i dlatego wniósł do Lecha w formie aportu piłkarzy i infrastrukturę jaką miał wcześniej pod nazwą Amica Wronki.

83-110

A, że długi i zarzuty korupcyjne poszły w zapomnienie, to małe miki przy tym wszystkim….

Arkoholik

mowisz o lechii?? nie postawili wam zarzutow, bo mieliscie polityczne poparcie… ale kazdy wie jak bylo i ani dlugi ani wasza korupcja nie poszly w zapomnienie… a poki co niech nam zyje Mandziara jak najdluzej, on was spusci i z dlugami i w przepasc, na razie proponuje dac Mili podwyzke…

grnawuiopn

Matras w Zabrzu za sam zamiar ataku na nogę dostał od razu czerwień, Vujadinović dzisiaj po błędzie technicznym niemal połamał nogi młodemu Jagielle i gra dalej. Gumny sam po meczu w wywiadzie śmieje się i przyznaje że powinien wylecieć za drugą żółtą. Na varze albo problemy techniczne był albo tak to miało wyglądać.

drabek

nihil novi…. le…. tfu amica rulezzzzz

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

Duście duście słoiki.
W Poznaniu sedzia wam wyrówna, bo oni tylko czekaja
na takie zachęty i… usprawiedliwienia typu..
„Cała Praga widziała….”

Marcin_M

Jeżeli Gumny faktycznie coś takiego powiedział, to szacunek – przynajmniej nie robi z siebie debila, jak praktycznie wszyscy zawodnicy przy pytaniach o tego typu sytuacje.

picioo

CSKA rządzi w komentarzach. Używając waszej nomenklatury – ból dupy czy kompleksy?

drabek

zamilcz kmiocie…. potrzebnyś na wyciągnięcie ręki złamasie

picioo

Kmiot to cię popełnił. A teraz rycz.

drabek

ty , złamasie jeden…. okularki i samogwałt kurwiszonie…..czy popierasz pisssssssssssssssdzielców i wstyd? rusz się złamasie

picioo

Lecz się.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

picioo: Ale pedały wcale nie uznaja swego zboczenia za chorobę.
One przecież (DE) genderuja się. 😉

Zawisza Czarnecki
KS Admira-Teletra Poznań

Chciałbym oficjalnie powitać nowego pato(L)egionistę! Początek towarzyszu w iście stachanowskim tempie! :)

14mistrz14 !
No.1 Polish clubs 👑🥇

W tej części sezonu punkty sa najważniejsze, nikt na styl patrzeć nie będzie, a praca sędziego nikomu nie przeszkadza, bo to nie ten klub, tydzień temu wszyscy solidarnie przegrali, pytanie co teraz zrobi Legia i Jagielonia, zanosi sie na dwa remisy, ale może nas zaskoczą i pokażą ze im też zależy.
Zagłębie jak każdy, wypluli płuca z Legia, a dzisiaj nie zagrali nawet połowy tego co tydzień temu.
Wyścig trwa nadal.

14

Nawet chciałem się zgodzić, a później wyjechałeś z teorią o wielkiej spince piłkarzy na Legie, tak jakby z Lechem wygrać nie chcieli. Legia jest w tym momencie, zwyczajne słaba, dlatego Zagłębie ją zdusiło, a Lech mimo impotencji w ofensywie, był bardzo dobrze zorganizowany i nie pozwolił Miedziowym na nic. Zresztą po meczu Wisła-Lech Boguski stwierdził, że poznaniancy zagrali dużo lepiej od Legii.

14mistrz14 !
No.1 Polish clubs 👑🥇

Chcą wygrac z Lechem, ale zaangażowanie na Legie jest dwa razy takie, co maja stwierdzić zawodnicy po przegranym meczu, wiadomo co powiedzą.

Zawisza Czarnecki
KS Admira-Teletra Poznań

Gra sie tak na ile pozwala przeciwnik. Lech gra najlepiej w defensywie w lidze, ot cała różnica.

kacper___

Nawet jesli vujadinovic dostał żółta kartke, to i tak to już powinna być druga żółta, w drugiej minucie ewidentna kartka za wślizg od tyłu i przerwanie dobrej akcji.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

kac: Najlepiej dla Legii, jakby teraz wszyscy konczyli w 9tke.
Oczywiscie, dobrze by to nie obejmowalo Pazdana, Jedzy, Hlouska ktorym od kilku meczy dopisuje niebywałe szczęście u sędziów…
Bylo tu juz sporo wypowiedzi na ten temat, no ale wy przeca macia… amnestię.
I oni tez

grnawuiopn

Lech na drugą połowę powinien wyjść w 9.

drabek

wyszedł w 11 i to pewnie pod Legię

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

gr: Jeżeli tylko w ten sposób Legia może zdobyc mistrza
to ja jestem ZA…
A nawet naprzeciwko, jak mawiał TW Bolek…

Zawisza Czarnecki
KS Admira-Teletra Poznań

Jeśli nawet, to zapomniałeś dodać, że Zagłębie w dziesięciu.

Miszcz Joda
Der Adler im Flug ;)

A dla kogo ten wywiad? To ja bez kozery powiem, ze Lech powinien wyjsc w 7.
Moze by wtedy Zaglebie gola umialo zdobyc.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

drabek

jak by to było przy Legii to twoje wycie saturn by osiągneło złamasie

M.

Witaj pejsbuku. Znowu nie wziąłeś lekarstw….

14

Pejsbuk jest z Polski C- kibic Jagi, Lecha by nie bronił.

Rejwen

Kilka minut później po faulu Vujadinovića identycznie sfaulowali pod polem karnym Gumnego. Różnica polegała, że to on był przy piłce, nie obrońca. Sędzia nawet nie użył gwizdka, a zgodnie z waszą logiką pachniało to czerwienią. No cóż, to już do tezy nie pasowało.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

drabek

uwaga!!!! AmicaPosen sędzia pod Legię sędziowa

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

nippon

Hamalainnen strzeli samoboja ze spalonego,reką?

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

BB: I to wielokrotnie bo będzie chciał naprawić błąd błendem,

KoStUcHy

Dzisiaj Lech ciągnięty za uszy… . Skandalozy i circusa dzisiaj nie było na konferencji? Bo na boisku były… szkoda że w taki sposób okradane są słabsze kluby. Po raz kolejny… niestety.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

Niestety… niestety… niestety… niestety… niestety… niestety…
niestety… niestety… niestety… niestety… niestety… niestety…

Jak Co Szabat: Moshe Ohayon - Prywatnie Kolega Herberta Dicka
Legia Warszawa

Jakoś mało ujadania, że sędzia pomógł…

A no tak, to nie mecz Legii.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

Nie! To był (niestety) mecz przyszłego mistrza.
Na rugby to on sie zupelnie nie nadaje.

Miszcz Joda
Der Adler im Flug ;)

Kolego.
Mecz Legia-Lech 2:1 po golu ze 75 cm spalonego i nie wypierdoleniu z boiska Boa Dusiciela
Mecz Legia-Lech 2:1 wygrana po karnym podyktowanym niezgodnie z przepisami.

A zeby nie bylo, ze jakos stronniczo.

Eintracht wygrywa z Schalke. Di Santo strzela gola ale sedzia odgwizduje reke. I wszyscy kibice Eintrachtu modla sie zeby tylko nie bylo VARu, bo gol byl prawidlowy 😉

Zawisza Czarnecki
KS Admira-Teletra Poznań

To nawet zabawne: ślepy jesteś? Jest tu pełno ujadania legionistów, że nie ma ujadania.

Sebastian Ro(L)ewski
kup pan cegłę

gdzie amica nie może tam sędzia dopomoże

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

Oooo, tranwestyta!

The BFIYEH

Przepraszam bo nie do końca to moje klimaty, ale (L) oznacza lesbijkę czy loosersa?

wielkopolanin

Cwele wyraznie ładują kupe w rajtuzy jezeli jutro k..wiszon beknie to zrobia sie 3 punkty roznicy a do tego ostatni meczyk w Poznaniu Niezłego maja galara chociaz nic nie jest przesadzone Ale ni z tąd ni z owąd z patrona zrobił sie kundel

Juri

pięknie napisane widać ześ chłopcze odebrał staranne wykształcenie i ześ piśmienny nie zaś burak

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

J: Znać kolegę z Marcinka… 😉

Przem37

Lub Marii Magdaleny

Zawisza Czarnecki
KS Admira-Teletra Poznań

I czarnej wołgi, wołgi, wołgi.

dario armando

Lech wygrał ale gra przeciętnie .Ja patrzę pod kątem pucharów i identycznie jak Legii na dziś bym ich w w Europie nie widział ,ale jednak niewątpliwie mają znacznie mniej do poprawienia niż pożal sie Boże aktualny mistrz.Główny faworyt do tytułu? w Polsce takie dywagacje nie mają większego sensu,bo za dużo czynników o tym decyduje na które lider nie ma wpływu.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Skandaloza

takiego bólu dupy w Canal + dawno nie widziałem:
– pierdolenie od 55 minuty o czerwonej dla Gummnego przez komentatorow meczu
– pierdolenie o Gummnym po meczu: wywiad z Lewandowskim
– pierdolenie o Gummnym po meczu: wywiad zawodnik Zagłębia
– pierdolenie o Gummnym wywiad Bielica
– pierdolenie o Gummnym wywiad z Gummnym :-)

allende73

Z jednej strony, rzeczywiście decyzje kontrowersyjne. Mimo wszystko uważam, że – Gumny, jak Gumny, ale Vujadinović powinien dostać czerwoną kartkę, bo po prostu było to niebezpieczne co zrobił. Z drugiej strony, nieprawdopodobna asymetria. Zerwano wszelkie maski „bezstronności”, bo jakoś dziennikarze C+ nie zrywają z siebie szat, kiedy to – co jest dosyć częste – legionista nie wyleci z boiska, kiedy powinien. Czy jednak kogoś to dziwi? W istocie wszystkie media sportowe w Polsce są prolegijne do granic absurdu. Ekwilibrystyka intelektualna, eufemizmy, pompowanie balonika, nadreprezentacja w mediach jest przeto standardem. Ulubione określenie – sensacja jak Legia przegra. Sensacją była przegrana z Zagłębiem, obiema Wisłami, Lechem, itd. tylko, czy gdy jakaś drużyna po 11 przegranych w sezonie (więcej niż 1/3 spotkań), to nadal można mówić o sensacji, gdy przegrywa?

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

a73: Sytuacja z Vujadinovicem nie jest taka jednoznaczna.
To nie był celowy faul, a uzasadniona interwencja obrońcy, który sie dodatkowo pośliznął i to on pierwszy wybił piłkę, a to że mimo to napastnik postanowił tam włożyć swą nogę i LEKKO oberwał
na ześlizgniętej po piłce nodze to juz trochę jego własna wina.
Podobnie z tymi kartkami za łokieć.
Gytkjer i Majewski (!) spokojnie wyskakiwali do *ich piłki*, kiedy od tyłu (tuż przed główka) ktoś im
wyskakuje, bez większych szans na pozytywną akcję (a tylko by zdeptać lechitę, popsuc mu) i nadziewa się na naturalna w skoku ręke.
Naprawde, nie kazdy dotyk szyi jest powodem do tych tradycyjnych szopek i chwytania sie za twarz.
To właśnie dziś jest największe padoliniarstwo i udawanie, acz rozumiem, że trzeba dmuchac na zimne.

Zawisza Czarnecki
KS Admira-Teletra Poznań

Wiadomo. Powinny byc 4 czerwone kartki dla Lecha i łok ower. Fajna, relacja, szkoda, że autor zapomniał o tym, że za podobny faul jak Vujadinovicia gracz Lubina nie dostał nawet żółtka.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

Któs wyraźnie z Warszawy chce nam tego
mistrzowskiego garba wciśnąć, ale my
nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa!

Miszcz Joda
Der Adler im Flug ;)

Pod raportem z meczu Legii produkuja sie glownie frustraci-Legii hejterzy z nadpopulacja kibucow Lecha. Glosow kibicow druzyny przeciwnika na ogol brak.

Pod raportem z meczu Lecha produkuja sie glownie frustraci-hejterzy Lecha. Legionistow jak mrowkow. Kibicow druzyny przeciwnika brak.

Ki-buc to jednak stan umyslu.

Janko Buszewska
Jadwiżański *447* KKS

155 post i niech to będzie nie tylko moje
ostatnie słowo w tej dyskusji, którą…
niniejszym zamykam!

wpDiscuz

INNE SPORTY