post Avatar

Opublikowane 03.01.2018 15:40 przez

redakcja

Jeśli na transfer do polskiej ekstraklasy decyduje się piłkarz, którego nazwisko mówi coś kibicom w Europie, są dwie opcje – jego kariera wylądowała na poważnym zakręcie lub linia mety jest o krok. Nie ma co się zżymać – finansowo i sportowo jesteśmy tu, gdzie jesteśmy. Tym bardziej, że okoliczności te wcale nie oznaczają, że gość nie zostanie u nas lokalną gwiazdą. Wręcz przeciwnie – to ekstraklasa, więc szanse są spore. I właśnie na to liczy Legia Warszawa, która postanowiła sprawdzić, czy Eduardo da Silva to gość, któremu wciąż się chce. Były zawodnik Arsenalu przebywa w Warszawie na testach medycznych.

W lutym Chorwat skończy 35 lat, więc w momencie transferu jest bardziej zaawansowany wiekowo niż wywołany w tytule Danijel Ljuboja (niecałe 33 lata) czy chociażby grający w Lechii Gdańsk Milos Krasić (31 lat). Z drugiej strony, gdy patrzymy na aktualną czołówkę klasyfikacji strzelców, widzimy Igora Angulo, który za moment skończy 34 lata, Marco Paixao, który do tego wieku dobije we wrześniu oraz Marcina Robaka, który w listopadzie skończy już 36 lat. I właśnie dlatego – choć być może jesteśmy w opozycji do większości – w samym wieku piłkarza nie doszukiwalibyśmy się problemów.

Gorzej sprawy wyglądają, gdy popatrzymy na ostatnie osiągnięcia Eduardo. By znaleźć jego ostatnią bramkę, trzeba cofnąć się aż do kwietnia, kiedy to trafił dla Atletico Paranaense.

To zresztą jego jedyny gol dla tego klubu. Później zaliczył jeszcze asystę w rozgrywkach Copa Libertadores i… to by było na tyle. Ostatni raz na boisku widziany był w końcówce lipca, gdy dostał 23 minuty w meczu ligowym. Od września – jeśli wierzyć portalowi Transfermarkt – nawet nie siadał na ławce rezerwowych. Czyli ma blisko pół roku kompletnie w plecy. Jeśli chcemy stawiać znaki zapytania lub po prostu krytykować, to właśnie tutaj znajdziemy argumenty.

Generalnie to facet, którego nie trzeba specjalnie przedstawiać. Jego karierę można podzielić na dwie części, a punktem granicznym będzie to zdarzenie.

p4pb1787869

23 lutego 2008 roku rzeźnik Martin Taylor z Birmingham City brutalnie zameldował się w nogach chorwackiego napastnika. To była ledwie trzecia minuta spotkania. Ofierze trzeba było podać tlen, a w pierwszych komentarzach ekspertów można było nawet usłyszeć, że piłkarzowi grozi amputacja stopy. Ostatecznie skończyło się na otwartym złamaniu stawu skokowego i zerwaniu w nim wszystkich więzadeł.

 – Nie było tak źle. Myślałem, że po prostu skręciłem kostkę, ale nagle wokół mnie zrobiła się ogromna wrzawa. Ktoś wtedy powiedział, że mogę stracić stopę, a ja zacząłem sobie wyobrażać, co to może znaczyć. Leżałem tam i zapomniałem o bólu. Byłem niepewny o swoją przyszłość. Ogarnął mnie strach – wspominał później w jednym z wywiadów.

Do gry w pierwszym zespole wrócił po niemal równo roku. Najlepiej jak tylko się dało, bo od razu strzelił dwa gole Cardiff City w Pucharze Anglii.

Przy czym to nie bajka z filmowym finiszem. Paskudna kontuzja przyszła w momencie, w którym wydawało się, że Arsene Wenger właśnie przekonał się do jego osoby. Liczby już wcześniej miał dobre (w 31 meczach strzelił 13 goli i zaliczył 10 asyst), ale w spotkaniu z Birmingham po raz ósmy z rzędu wychodził w pierwszym składzie na mecz ligowy. Wcześniej często robił za zmiennika, więc to duża rzecz dla króla strzelców chorwackiej ekstraklasy, który do Anglii trafił za blisko 14 milionów euro. W sezonie, w którym wrócił, stanęło na 4 meczach. W kolejnym (i ostatnim w barwach Kanonierów) bywał pożyteczny (33 mecze, 6 goli i 8 asyst), ale do wcześniejszej formy jednak nie wrócił.

Przez kontuzję stracił również mistrzostwa Europy w 2008 roku, w których Chorwaci mierzyli się między innymi z Polską i doszli do ćwierćfinału. Było to tym bardziej bolesne, że napastnik świetnie radził sobie w eliminacjach – zdobył 10 goli i został ich wicekrólem strzelców. Karierę reprezentacyjną zakończył w 2014 roku po mundialu w Brazylii z naprawdę przyzwoitym bilansem – 63 mecze i 29 goli.

Piłka klubowa? Szachtar Donieck, Flamengo, Szachtar i wspomniane Atletico. Miewał zarówno okresy, w których był cieniem siebie sprzed lat, jak i takie, w których na nowo odżywał i stawał się napastnikiem z solidnej europejskiej półki.

I – choć średnia europejska półka to już tylko mrzonka – chyba na to liczą w Legii. Że pod wodzą ludzi, którzy są jego rodakami, jeszcze raz przypomni sobie, jak strzela się gole.

Opublikowane 03.01.2018 15:40 przez

redakcja

Zaloguj się albo komentuj jako gość
Liczba komentarzy: 174
avatar
 
Zdjęcia
 
 
 
Audio i wideo
 
 
 
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Olala
Olala

W sumie racja. Legia to sobie model transferowy szlifuje z roku na rok na coraz bardziej ekstrawagancki.

Jurand Spychowski
Jurand Spychowski

Pirlo , Forlan i Totti.

Buncol
Buncol

Mi się zawsze Insagi i Del Piero marzyli w polskiej drużynie

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

W Lechu? Polonii Warszawa? Wiśle Kraków?

Buncol
Buncol

Mogli by grać nawet w Konstancinie Jeziorna. I tak chciałbym ich choć raz zobaczyć na żywo

denat
denat

Dobry transfer

Forbrich-Barber
Forbrich-Barber

A potrafisz czytać ze zrozumieniem? Wiesz co znaczy sformułowanie: „w chwili transferu”?
Ehh, ludzie to serio są ignorantami.

kuba_c
kuba_c

Zapominacie od jednym – w tej gównolidze, wystarczy mieć jakiekolwiek pojęcie o piłce żeby być gwiazdą. Dostawi noge pare razy, będzie dobrym doświadczonym graczem który pomoże rozwinąć sie Niezgodzie. I zawsze z punktu widzenia marketingowego, to zawsze jakieś nazwisko.

Jeśli kasa nie jest jakaś duża, to dobry ruch Legii

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Gato Amarillo
Gato Amarillo

Zwróci się z koszulek.

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Ale że co? Będzie je prał?

Wicher
Wicher

Za darmo umarło. Eduardo nie ma klubu więc nie trzeba nikomu za niego płacić, ale jeżeli Legia to nie jedyny klub jakim się nim interesuje to raczej będą musieli mu odpalić coś ekstra i płaca też raczej sporo powyżej średniej klubowej… Takie to transfery „za darmo”.

Lisciasty
Lisciasty

Generalnie to Eduardo bardzo chciał wrócić do Europy, jego przygoda w Atletico potoczyła się tak też z powodów pozasportowych, według doniesień bliskich z Łazienkowskiej, obyło się bez prowizji, a i same zarobki mają być przeciętne w skali Legii.

Wicher
Wicher

Jeśli tak to całkiem nieźle. Może namówił go Jozak, ale i tak dziwi mnie że kotwiczy w Polsce a nie w Chorwacji.

Lisciasty
Lisciasty

Głównie chyba chodzi o to że Eduardo szuka miejsca do życia po karierze piłkarskiej, grał długo na Ukraninie a więc klimat mu nie straszny. W Zagrzebiu po zakończeniu kariery mógłby nie dostać pracy w akademii, Podobno Legia mu to zagwarantowała

Lisciasty
Lisciasty

z resztą chyba jednak Dinamo to klub sporo lepszy niż Legia, gdyby nie to myslę że Jozak by go nie ściągał, a to on te różnice będzie znał najlepiej

Lluc93
Lluc93

W Chorwacji chciała go Rijeka, a nie Dinamo.

M.S.
M.S.

Wiadomo, że Jozak załatwił, bo go zna. Dlaczego w Polsce, a nie w Chorwacji ? Proste. Jozak przedstawił mu projekt, możliwość walki o LM czy LE. Tam obecnie dużym klubem jest Dinamo, ale oni nie są zainteresowani takim zawodnikiem, mają większe pieniądza i mogą ściągać lepszych i młodszych. Hajduk czy Rijeka, to już nie to samo, a zresztą też pewno nie były zainteresowane.

Czacha
Czacha

„- Znam Eduardo od 15. roku życia ……….. To wciąż piłkarz o olbrzymich umiejętnościach. Wierzę, że jego doświadczenie oraz głód bramek będą ogromnym atutem dla Legii, a jako światowej klasy zawodnik stanie się wzorem dla młodych piłkarzy w pierwszej drużynie i akademii – powiedział Romeo Jozak. ”

Więc chyba Jozak by go nie brał bez wcześniejszej rozmowy z nim i obaw czy będzie lecieć w kulki.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Wicher
Wicher

po 1 – wszystko co polskie jest gorsze. Także Cionek i każdy inny chłopak z polskimi korzeniami to „farbowany lis”, ale masa brazylijskich Katarczyków to Arabowie, a naturalizowany Eduardo to Chorwat pełną gębą.
po 2 – nie wymagaj od pismaków z Weszło, że kiedyś będą pisać rzetelnie na jakikolwiek temat. Gdyby Lech, albo Zagłębie wymyśliło taki transfer to by byli wyszydzani przez całą przerwę w rozgrywkach a w lutym pisaliby ile to razy Eduardo nie trafił w piłkę…

Lisciasty
Lisciasty

NIe przesadzajmy, myśle ze każdy klub dostał raczej pochwale za taki ruch, w naszej lidze to chyba tylko Krasic miał podobne barwne Cv, ale chyba z przewaga dla Eduardo bo poradził sobie więcej niż w jednym klubie

Buncol
Buncol

No Ljuboja miał równie dobre cv co krasić albo i lepsze.
No i do polskiej ligi jednak więcej wniósł.

drabek
drabek

racja w 10000000000%

Carlitos
Carlitos

Hej weszło, czyli Eduardo jest dla was Chorwatem, a Cionek Polakiem już nie?

M.S.
M.S.

Dobra przycinka.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gino Lettieri vel Wunderwaffe

Celnie!

Porter
Porter

Eduardo od dzieciństwa mieszka w Zagrzebiu. Cionek pojawił sie w Polsce jako dorosły człowiek.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

drabek
drabek

100 na 100

M.S.
M.S.

Co nie zmienia faktu, że Cionek jest bardziej polski niż Eduardo chorwacki 😉

Fioletto Ambrozzini
Fioletto Ambrozzini

dobre spostrzeżenie. weszło – i wszystko (nie) jasne

M.S.
M.S.

Od pół roku słuch o nim zaginął, jak nie będzie tak gruby, jak Berto, to będą z niego ludzie 😉 . Jozak go zna, więc najwyraźniej stwierdził, że taki doświadczony zawodnik mu się przyda. Widać, że Mioduski, chciał też błysnąć w stylu Leśnego, pojawił się wcześniej wpis, że będzie niespodzianka dzisiaj. A okazało się, że kibice narzekają, że emeryta z wakacji ściągnęli.

technojezus
technojezus

Kto narzeka to narzeka, ja jak i wiele kibiców Legii jest zachwyconych tym transferem.
Jakiegoś dużego kontraktu na pewno nie dostanie, największy + to taki że Niezgoda może się od niego wiele nauczyć.
Czy odpali? nie wiadomo ale patrząc ile ,,dziadków” strzela w lidze to brazylijski Chorwat ma duże szanse coś tu postzrelać,

Lluc93
Lluc93

A ci sami kibice po przygodzie z Legią Ljubo wręcz domagali się kolejnych podstarzałych gwiazdorów, którzy mogą się w tej lidze pobawić i maja poważne CV. Eduardo ma lepsze CV niż Ljuboja, a więc jeśli on nie pasuje to kto by spasował? Jakby Jozak Modrica na przeprowadzkę z Madrytu namówił? Plus Eduardo jest taki, że nie grał całego życia w jakieś Hiszpanii tylko największe sukcesy święcił w Chorwacji i Ukrainie także szoku nie dozna jak się zacznie polowanie na jego nogi.

M.S.
M.S.

Na Modrica też by niektórzy narzekali, taka polska mentalność. Pewno by mówili, e tam, taki mały, z takim krzywym nosem 😉

drabek
drabek

Przecież Modrić to żyd…. Kumaci by nu tego nie wybaczyli

Lluc93
Lluc93

Ostatnie pół roku w Brazylii kompletnie nie udane, ale jeszcze dwa lata temu dla Szachtara zdobył 12 goli w 19 meczach często grając jako rezerwowy. Jeśli podpisze kontrakt na pół roku z opcją przedłużenia to ryzyko będzie żadne, a profit z tego transferu może być bardzo duży, bo jak już zauważyliście Angulo, Paixao to praktycznie ten sam wiek, a Robak minimalnie starszy i w naszej lidze strzelają. A przecież CV oni żadnego nie mają.

A co do tego, że pół roku nie grał to całe szczęście przychodzi przed okresem przygotowawczym, który w Polsce jest przecież bardzo długi i wszystko może nadrobić. Do tego świetnie się zna z Jozakiem, bo pewnie inaczej by tutaj nie trafił.

Jeszcze weźmy pod uwagę jak przy Ljubo rozwinął się np. wtedy już podchodzący pod „30” Radović. Przy nim może rozwinąć się Niezgoda.

allende73
allende73

A Legia podobno miała odmładzać skład, w końcu stworzyć – owianą legendą już – Akademię, zamiast czego sprowadza 35 letniego piłkarza, który od prawie pół roku nie powąchał murawy, a ogółem od dłuższego czasu więcej nie gra niż gra. Emerytura tuż za pasem. Stawiam, że chce jeszcze troszkę sobie dorobić, a Legia to dobre na to miejsce. Szczerze nie sądzę, by mogło się to udać. Oczywiście nie można wykluczyć tego. Wystarczy wspomnieć, że w naszej paździerzowej lidze królem strzelców jest koleś za słaby na II ligę hiszpańską, ba w sumie to wystarczy umieć prosto kopnąć piłkę, by być gwiazdą.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Voitcus
Voitcus

Czyli schodzi z boiska a za niego wchodzi dwóch?

drabek
drabek

zazdrość i najgorszego sortu „polactwa” z ciebie wyłazi…ehhhh… powiedzieć o tobie idiota to by była pochwała. Małe litery celowo

Hans Adalbert Mazeppa - pokaz siły
Hans Adalbert Mazeppa - pokaz siły

Jako następny na testy przyjedzie Adu

Znawca94
Znawca94

z którym Legia podpisze konrakt a ten się popisze hat trickiem z Sandecją. Po meczu z Sandecją dostanie kontuzji, a Legia będzie czekać na jego powrót który okaże się takim pożytkiem jak sprowadzenie Daniela Chime Chukwu.

technojezus
technojezus

Transfer na pewno ciekawy.
Pewnie dostanie kontrakt 1+ a finansowo wątpie aby Legia dała mu kosmiczny kontrakt.
Gość ma prawie 35 lat ale co z tego? Przynajmniej Niezgoda będzie miał się od kogo uczyć.
Robak 35 lat – 10 goli w tym sezonie, w poprzednim król strzelców
Angulo 33 lata – 19 goli
Paixao 33 lata – 14 goli
Da Silva bezsprzecznie jest od nich lepszy, grał w Arsenalu, a nie tak dawno klepał aż miło w Szachtarze.Tylko czy odpali, to jest pytanie.
Ps.Legia miała odmładzać skład i odmładza, Da Silva to wyjątek.
Antolić – 27 lat, Vesović 26 lat, do Legii ma jeszcze przyjść środkowy obrońca poniżej 30 roku życia.
Do Legii oprócz tych 3 przynajmniej jeszcze 1 zawodnik dołączy.

Carlitos
Carlitos

Skąd wiesz, że jest lepszy od nich? Widziałeś go ostatnio na boisku? Bo ja nie, a nazwisko lepsze od Robaka i innych wymienionych miał np. Necid i co?

allende73
allende73

Właśnie o to chodzi. Owszem kilku podstarzałych Panów się pokazało i stało się gwiazdami. Legia ma w tym w sumie doświadczenie za sprawą Luboi. Jednak nie wszyscy. Necid jest tego najlepszym przykładem. Ponadto technojezus piszesz o odmładzaniu składu – wiesz kupowanie zawodników 27 czy 26 letnich, a do tego jeszcze 35 latka nie jest odmładzaniem. Gdyby Legia kupowała zawodników w przedziale 19-23(nawet w porywach do 25) można byłoby wówczas mówić o odmłodzeniu. Jest to wiek, w którym taki piłkarz jest już niemal w pełni ukształtowany, może dużo dać klubowi oraz ten może na nim zarobić. A co Legia zarobi na 26 letnim obrońcy, 3 razy odstrzelonym z Seria A (w której zagrał całe 4 razy)? Zawodnik dobry może i na polską ligę, ale nic więcej.

Lluc93
Lluc93

A powiedz mi skąd Legia ma brać tych 19-23 latków? Nawet ze Słowacji, żeby tam jakiś talent kupić jak ten Bero trzeba wydać 2.5 mln euro. A u nas rekord ligi to nadal milion euro! Na zachodzie jest trend na młodych piłkarzy i nawet z takich Węgier kogoś ciężko wyrwać. Jedynie co Legia jak i inne polskie kluby mogą robić to szkolić swoich. Nawet z polskiej ligi taki Kapustka 5 mln euro, Żurkowski pewnie ze 3 mln euro, kopną dwa razy prosto piłkę i idą na zachód za kwoty, których w Polsce nie jest nikt w stanie zapłacić.

allende73
allende73

O to właśnie chodzi – szkolić własnych. Niech te Akademie przestaną być bytami wirtualnymi i niech kluby zabiorą się za szkolenie, za pracę u podstaw, bo jak widać to i finansowo się zwraca, ale i piłkarsko ma szansę podnieść poziom ligi.

Czacha
Czacha

No i też dlatego jest Jozak ze swoim sztabem, zapewne nakreslili juz jak maja byc szkoleni młodzi, nadal brak też tego ośrodka. A samymi młodymi to Legia nie zwojuje nic.

M.S.
M.S.

Już tyle lat jest gadane o tym ośrodku, działka załatwiona, plany, projekty, gadanie, pieniądze z LM i transferów miały być częściowo przeznaczone. A jak budowa nie ruszyła, tak nie może ruszyć.

Lluc93
Lluc93

Ale w Legii muszą też być sukcesy. Oczywiście mogliby ściągnąć z powrotem Michalaka, Wieteskę, Majeckiego. Postawić na Szymańskiego, Żyro (brata Michała), Niezgodę, może nawet Monetę i byłby prawie cały skład złożony z młodych Polaków. Finansowo to by się pewnie w przyszłości zwróciło, ale miejsce w tabeli byłoby bardzo niskie. Jozak musi to połączyć tak, żeby tych 2-3 młodych dostawało realne szanse na rozwój, a oprócz tego ma być mistrzostwo. Sprowadzanie takich graczy jak Eduardo to dobry ruch. Młodzi mają się od kogo uczyć, doświadczenia nie brakuje. W jaki sposób w siłę urosła turecka liga? Właśnie w taki, że sprowadzano takich podstarzałych zawodników z nazwiskiem.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Lluc93
Lluc93

Tylko u nas oczywiście problemem są pieniądze. Nawet przeciętni turecki klub może spokojnie finansowo Legię przebić, a więc ciężko o takich ludzi bezpośrednio z zachodu.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

drabek
drabek

masz rację… polać Ci!!!!

technojezus
technojezus

Carlitos Wnioskuje to na podstawie jego kariery, gdzie grał, czy grał w reprezentacji.
Równie dobrze skoro w obecnym sezonie no name Carlitos i Angulo tak wymiatają w naszej lidze nasuwa mi się pytanie, dlaczego oni wcześniej nie mieli epizodu w premier league czy w klubie pokroju Szachtara który grał regularnie w LM tylko kopali się po czołach w dalszych ligach w Hiszpanii?
To że w.w. odpalili w naszej lidze to fajnie, do naszej ligi przychodzi gość którego imię jest dość znane w europejskim futbolu.Jeżeli nie wierzysz to zobacz sobie na byle jakie większe europejskie media sportowe w internecie jak piszą że ,,Da Silva do Legii dołącza”
Wystarczy spojrzeć na jego karierę gdzie grał i to dobrze, o reprezentacji nie wspomnę.
Zresztą pisałem, nie wiadomo czy transfer się uda ale marketingowo Legia znowu wygrała i nikt nie odbierze jemu tego że był kiedyś b.dobrym piłkarzem przewyższających o klasy Robaków,Anulow czy innych, a mimo że jest już stary to nadal powinien coś potrafić.
I nie wiem co to za porównanie do Necida.Czech może mu jedynie buty czyścić.
Tak jak pisałem na pewno nie dostanie ,,super/kozak” kontraktu ala Chukwu.1 rok z opcją przedłużenia.Nie sprawdzi się? Trudno, Legia ma mało do stracenia a do zyskania b.dużo.
Kiedyś ludzie chodzili na Ljuboje teraz jak Da Silva pokaże chociaż w połowie tego co grał to też będzie przyciągał ludzi.Już nie wspomnę o tym że będzie ,, mentorem dla młodych w tym dla Niezgody” – są to słowa dyrektora technicznego Legii.
Jozak chyba go musi znać jeżeli mu ufa.
Na koniec, jeżeli w naszej lidze ,,dziadki” i to na dodatek no name’y że można coś postrzelać to nie widzę żadnych przeciwwskazań aby Da Silva też nie mógł czegoś postrzelać.

allende73
Jeżeli dla ciebie nie widać różnicy między zawodnikami w wieku 30+ a zawodnikami w wieku 25-27 to nie moja wina.
Da Silva to wyjątek, udało się? super!
Teraz czas pokaże czy da coś Legii bo marketingowo już dał.

Miszcz Joda
Miszcz Joda

K…a serio, kto? Necida do Silvy porównujesz? Sprawdź gdzie i jak grali obaj zawodnicy zanim puścisz farfocla.
Teo to wg Ciebie pewnie ta sama półka co Lewy.

Carlitos
Carlitos

Gdzie go kurwa porównałem piłkarsko? Czytaj ze zrozumieniem. To że Necid ma lepsze nazwisko od Robaka czy Paixao to fakt, to samo narazie ma Da Silva w stosunku do Angulo, Robaka itp.

Miszcz Joda
Miszcz Joda

„Lepsze nazwisko” jeśli nie piłkarsko to w czym niby lepsze? Marketingowo niby? Nie wiem skąd to przekonanie, że Necid to lepsze nazwisko od Robaka?

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Wiadomo, że Necid, to gorsze nazwisko – choćby dlatego, że na Necida Legię było stać, a na Robaka nie. 😀
Dla mnie transfer Nauczyciela Niezgody (dalej zwany NN – bardzo mnie ucieszyła ta narracja kibiców Legii) to interesujące ryzyko. Nie ma się czym podniecać, ocenię po grze, a nie po tum jak wygląda na dziś. Na dziś to wielka niewiadoma. Piłkarsko jest na pewno świetny, fizycznie nie wiem, podobnie mentalnie.
Jeśli nie wypali jako NN, to zawsze może spróbować spikerki.

drabek
drabek

Nie często się z Tobą zgadzam ale tu masz 100% racji

Lelumpolelum
Lelumpolelum

Do Necida jeszcze można dodać Blanco, Novo, też niewypały z nazwiskami. Udo się albo się nie udo.

Miszcz Joda
Miszcz Joda

Novo to w 180 meczach strzelił aż 47 goli dla Rangersów (najlepsza drużyna w jakiej grał) grając w chujowej lidze. Dodatkowo przed przyjściem do Legii przez dwa lata w 50 meczach zdobył 7 bramek dla Gijon.
Silva grał (i to naprawdę dobrze) w Arsenalu i Szachtarze. Inna para kaloszy.

Lelumpolelum
Lelumpolelum

No może. Jednak w czasach Novo ta szkocka liga tak słaba jak dziś nie była.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Miszcz Joda
Miszcz Joda

Nie bierz tego do siebie, ale to jakby pisać, że w sumie to Smolarek był chujowo przez pryzmat przygody w Polonii.
Novo to poważnej piłki doznawał przez 2-3 lata i to w lidze gdzie były dwa silne kluby a reszta to na poziomie polskiej Eklapy. Silve to jednak pograł na poziomie 6 sezonów a nie 2 i zwyczajnie piłkarsko i więcej osiągnął i był lepszy.
Nie wiem jak będzie grał. Ale nie sądzę, że będzie równie przydatny co Saddam czy Chukwu.
A marketingowo to takiego dealu wcześniej nie było. Majstersztyk pod tym względem.

Lelumpolelum
Lelumpolelum

Ale o co chodzi z tym marketingowym sukcesem, o którym niektórzy tutaj piszą? Będą się koszulki masowo sprzedawać? Sukces marketingowy, bo na zagranicznych stronkach poświęconych kopanej wspominają o tym transferze? I to już jest sukces? Jak tam w Nowym Sączu idzie odcinanie kuponów od szumu związanego z testami Adu? Ten Eduardo też nigdy wielką gwiazdą nie był, mówiło się o nim jak przechodził do Arsenalu i potem jak go ten z Birmingham połamał i to by było na tyle. Ja bym się upierał, że liga szkocka w czasach Novo nie była słaba, nie gorsza od ligi ukraińskiej w czasach Eduardo. W pierwszej dekadzie XX w. Rangers i Celtic potrafili ładnie się pokazać w Europie, a Heart próbowało do nich dołączyć.

Miszcz Joda
Miszcz Joda

Plan jest taki, że ma zostać (w Akademii?) po odwieszeniu korków.
Pokaż mi klub w Polsce, gdzie jest choćby mniej rozpoznawalny międzynarodowo osobnik.
Nie dość, że jest Jozak, który na Bałkanach ma b.dobrą renomę to przychodzi znany koleś, dobry technik, można historię sprzedawać dzieciakom i faktycznie pchnąć Akademię.

A jakby jeszcze Legii udało się na przyszły sezon zakontraktować Borubara to już wogóle byłoby cudownie 🙂

Clemek
Clemek

Z tego co pamiętam mówiono że DL nie pasuje do Legii bo za stary…

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Pre
Pre

Jak to ktos powiedzial bramkarz MC Ederson, bylby najlepiej wyszkolonym technicznie pilkarzem w Ekstraklasie. Mam na mysli oczywiscie gre nogami!

Carlitos
Carlitos

Na pewno nie byłby ode mnie lepszy.

Porter
Porter

Trener Zamilski powiedział swoim zawodnikom z młodzieżówki przed meczem z Hiszpanią: „nie próbujcie utrzymywać sie przy piłce, bo nie oszukujmy się, ich bramkarz grałby u nas w środku pomocy”.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Wicher
Wicher

Serio chcą się wzmacniać i ściągają typa lat 35, który od pół roku nie był na boisku? Czy tylko dla mnie to absurd? Może jeszcze ściągną Jana Tomaszewskiego tak dla konkurencji dla Malarza? I gdzie te szumne zapowiedzi o odmładzaniu składu? Dostanie niemniej niż Chukwu, a pożytku pewnie tyle samo co z gościa, który nie umie dobrać sobie butów… Pogratulować.

Lluc93
Lluc93

Chyba tylko dla ciebie. Przeanalizuj sobie transfery do polskiej ligi, przeanalizuj jacy piłkarze tutaj trafiają. Absolutna rzadkość, żeby był news o jakimś nowym piłkarzu i nie trzeba było w googlach sprawdzać kto to jest, bo się o nim wcześniej słyszało. W polskiej lidze mogłoby być zdecydowanie więcej takich transferów. Tak się rozwija ligę. Wiadome, że żaden kozak w kwiecie wieku nie zrezygnuje z zachodniego klubu dla nas, więc trzeba szukać doświadczonych graczy. Samo to jak rozwinął się wtedy prawie już 30-letni Radović przy Ljuboji, jakie wejście do drużyny mieli Kosecki i Wolski. Żeby młodzi się rozwijali to muszą mieć też z kogo brać przykład, od kogo się na treningach uczyć. Oczywiście transfer Eduardo może skończyć się niewypałem, ale wejdź na twittera i zobacz ile już jest tweetów na całym świecie z nazwiskiem Eduardo. Przeciętny kibic z jakiś Węgier przeczyta i pomyśli, o w sumie ta polska liga nie taki zaścianek skoro idą tam tacy piłkarze. Nawet jak się nie sprawdzi sportowo to marketingowo jak najbardziej i lepsze to niż pomyłki w stylu Nielsena, którego nikt nie znał, jego pobyt w Poznaniu kosztował więcej pewnie niż Eduardo w Warszawie, a pożytek z niego zerowy.

Wicher
Wicher

Przeciętny kibic w Europy myśli że polska liga to dno a polskie kluby (nie tylko Legia) praktycznie potwierdzają to co sezon. Jedyna Legia coś tam osiąga jak choćby awans do LM i dobra postawa w tych rozgrywkach, ale dla przeciętnego Węgra to nic nie znaczy. Jeszcze nie wiemy jak sprawdzi się marketingowo Eduardo i na pewno nie wiemy ile ten pobyt będzie kosztował. Mówimy o gościu, który nie grał w piłkę pół roku i to z przyczyn sportowych a nie kontuzji czy czegoś innego.

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Co Ty piszesz. Do Indii nawet lepsi grajkowie idą, a za diabła nie mogę sobie przypomnieć żadnej nazwy indyjskiego klubu.

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Był też taki szum jak pani glonojad została prezesem Warty.

technojezus
technojezus

Cały piłkarski twitter jak i strony sportowe podają informacje że ,,Da Silva dołącza do Legii” .
Medialnie Legia już wygrała.Przynajmniej cześć ludzi dowie się że takie coś jak Legia i nasza liga istnieje.

Co Manchester też może niby gówno klub bo dziadka Zlatana zakontraktował który nadal pokazuje że umie grać.
W Atletico Bilbao od lat gra dziadek Aduriz i jakoś bramy strzela no ale ,,panie łon już stary dziad hehe, szrot”

Grał w Arsenalu gdzie spisywał się dobrze, gdyby nie kontuzja mógł stać się czołowym napastnikiem na świecie.Potem został gwiazdą w Szachtarze czyli klubie który od lat gra w LM i który jest prawie warty tyle co nasza cała liga.
62 występów w kadrze Chorwacji gdzie strzelił 29 bramek która jest na papierze i dla mnie osobiście lepsza od naszej.No i co szrot? Co nie?

,,Dostanie niemniej niż Chukwu…” kto ci takie bzdury naopowiadał?
Dostanie średni kontrakt na poziomie innych graczy Legii na rok z opcją przedłużenia także Legia ma mało do stracenia

Puknij się w głowę człowieku bo wysrywasz takie farmazony że głowa mała.

Miszcz Joda
Miszcz Joda

Wg niepotwierdzonego info dostanie 20 tys eur mnie.

Lisciasty
Lisciasty

ja słyszałem o widełkach 200-300 tyś euro na rok.

Lluc93
Lluc93

20 tys na miesiąc to 240 tys na rok 😉 Taki Jędza dostaje 820 😉

Lisciasty
Lisciasty

dla tego wcześniej gdzieś napisałem że w Legii, to przeciętny kontakt, tyle że podobno sporo na bonusach może mu wpaść. A co do Jędzy to cały czas myślę że z jego pensji to wyprowadzano pieniądze z Legii. Tyle pieniędzy za rok to dostają obrońcy z top 5 Serie A, bo niżej to pewnie nawet tyle nie dostają.

Wicher
Wicher

Człowieku nie porównuj tu Eduardo do Zlatana czy Aduriza. Czego ty się opiłeś? Medialnie Legia wygrała? Co takiego wygrała? każdy w Europie wie jakim klubem jest Legia. Tu nie trzeba przypominać. Wtopa z Celticiem, całkiem niezła postawa w LM i wtopa z pucharów z tego roku. Czyli nic specjalnego. Zwyczajnie przeciętny klub – marzenie w losowaniu eliminacji do każdego pucharu. Przeciętny kibic na Węgrzech w dupie ligę polską tak jak przeciętny kibic z Polski ma w dupie ligę węgierską. My tu mówimy o gościu, który nie grał w piłkę przez pół roku i nadal w kategorii wzmocnienia. Rozumiesz? To ile dostanie? Wiesz na 100%? Masz to na papierze? Nie. także wyluzuj chłopczyku bo nie za wile wiesz i porównania masz za przeproszeniem z dupy.
I nigdzie nie napisałem, że to szrot cwaniaczku.

Miszcz Joda
Miszcz Joda

Ależ dupsko spiołeś kolego. Daleko nie szukać:
Chukwu nie grał ponad pół roku i Leśny podarował mu 500 tys eur rocznie (kto to wogóle jest ten Czupak?).
Necid nie grał pół roku i kosztował za rundę wiosenną 800 tys eur.

Zachowują proporcje w percepcji to coś ala transfer Wasyla do Wisły.

Wicher
Wicher

No właśnie o tym mówię kolego. Sprowadza się zawodników, którzy w piłkę kiedyś grali i daje się im dużą kasę. To logiczne? Jak można sprowadzać typów, którzy są piłkarzami, ale nie graja w piłkę? Potem wychodzą takie Necidy i inny Hildoberto. Wasyl w Wiśle to co innego. On tam już pewnie zostanie po karierze więc inny przypadek.

technojezus
technojezus

No tak, kluby z premier league a w tym przypadku Arsenal ściągają byle grajków, zapomniałem.Typ prawie skończył karierę w Arsenalu, a po roku w pierwszym meczu po kontuzji zdobył 2 bramki.
Potem kupił go Szachtar czyli idąc twoim tokiem rozumowania pewnie słaby zespół.Chyba nie możesz zrozumieć że rozmawiamy o dość rozpoznawalnym i dobrym napastniku w europie a nie o jakimś ,,noł nejmie” który przechodzi do naszej kartoflanej ligi i już kij z tym że ma 35 lat.
,,Czego ty się opiłeś? Medialnie Legia wygrała? Co takiego wygrała?” Jeżeli tobie jest trudno pogodzić się z faktem że o tym piszą w piłkarskim świecie to trudno, nic na to nie poradzę.Piszę o zawodniku a ty mi wyjeżdżasz o Celticu, pucharach i o tym że naszą ligę mają w dupie.Gdzie tu logika?
,,My tu mówimy o gościu, który nie grał w piłkę przez pół roku i nadal w kategorii wzmocnienia”
Kto tutaj dokładnie piszę o nim jako o wzmocnieniu? Jeżeli ktoś piszę to na pewno nie ja. Niektórzy jeszcze wysrywają farmazony że on ma mieć kontrakt na poziomie Chukwu czy Jędrzejczyka i w ogóle ze Legia stawia na ,,stary szrot”.
Jeżeli nie wypali, to trudno.Legia na tym nie straci.
Wypali? Fajnie
Tylko zapominasz że on też został ściągnięty po to aby pomagać, instruować i być wzorem dla młodych zawodników już nie wspomnę kolejny raz o medialności.
Sadiku raczej odchodzi na wypożyczenie z opcją pierwokupu i Legia zostaje z samym Niezgodą.Wolę takiego ,,dziadka” Da Silvę niż Chukwu,Sadiku czy inne wynalazki (chociaż Albańczyka nie skreślam)
Ku rwa od tyle czasu się mówi że Podolski obiecał grać w Górniku i każdy praktycznie konia wali jak to Poldi będzie trzepał w ekstraklasie nawet w wieku 35+ będzie lepszy od połowy ligi , no ale przecież transfer nie dotyczy Legii i tam można mówić otwarcie że Podolski rozniesie ligę.Tutaj głośne nazwisko ma szansę grać w Legii i lidze, a co niektórym gul się pojawia i zaczynają się wypociny o słabym graczu i że nikt go nie chce i w ogóle już grać nie potrafi bo pół roku w piłkę nie grał.Jeszcze tylko wyjedź z tym że co ja porównuję jakiegoś ,,ogóra” Da Silvę do Podolskiego….
Radović też w podobnym wieku, też po kontuzji zaraz wróci i założę się że będzie lepszy od połowy Legii jak i ligi.
Ostatnimi czasy kiedy powrócił do Legii też pisano że nie grał, spasł się a kur wa w wieku 33 lat był jednym z najlepszych zawodników w lidze no ale zawczasu trzeba pierdzielić farmazony.
Vadis też przychodził zapuszczony do Legii, nie grał w jakimś słabym Norwich i było to samo sranie i było to co było.
Nasza liga jest specyficzna.Stary ,szrot” i jakieś wynalazki z X ligi hiszpańskie stają się gwiazdami to dlaczego Eduardo ma się nie udać jak pod względem kariery takiego Angulo gniecie kilkakrotnie?
Także wyluzuj ,,chłopczyku” bo nie za wiele wiesz
PS.Jeszcze raz napiszę ci wielkimi literami NIE UWAŻAM DA SILVY ZA WZMOCNIENIE, TO ŻE KTOŚ NIE GRAŁ PÓŁ ROKU NIE OZNACZA ŻE NIE POTRAFI GRAĆ.

Miszcz Joda
Miszcz Joda

Piękny wpis.
A ja biję się w pierś co do Rado, bo myślałem że gówno z tego będzie.

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Weźcie modelkę na prezesa to wygracie medialnie jeszcze więcej. 🙂

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Arszawin też dobrze grał w Arsenalu.

Lisciasty
Lisciasty

i uważasz że Arszawin by sobie w Polsce nie poradził? i o ile porównanie do Zlatana to przesada, tak do Aduriza czemu niby? gdyby nie to że rok temu w 2 meczach wjebał 4 bramki
Barcelonie to połowa z was wy o nim nic nie wiedziała 😉 Medialnie Eduardo to nazwisko mocniejsze niż Aduriz, chociażby przez tą kontuzję o której słyszał cały świat

Wicher
Wicher

Sorki, ale chyba tylko dla Ciebie. Aduriz to legenda Athletic Bilbao. Eduardo czego jest legendą? Jest znany ze swojej kontuzji i tyle. Ilu było takich grajków w Arsenalu, którzy strzelili więcej goli i słuch o nich zaginął? Nie róbmy z typa nie wiadomo kogo. Jak na razie jeszcze piłki nie kopnął. Po za tym w życiu by się nim Legia nie zainteresowała gdyby nie Jozak.

Lisciasty
Lisciasty

no jasne, racja że Aduriz dla Basków to Legenda, bardziej mówiłem o laikach którzy rok temu dopiero go poznali, a przyznasz że sporo takich 😛 co do Eduardo też racja, ale gdyby nie Jozak to myślę że to on by na Legię nie spojrzał, tak jak Vadis po odjejściu Hasiego.

Porter
Porter

Legenda Bilbao, dziury wielkości Lublina tylko brzydszej.

Lisciasty
Lisciasty

ale Lublin to Ty szanuj, piękne Stare Miasto mają

Porter
Porter

Lublin lubię i szanuję, moje dzieci tam systematycznie wygrywają międzynarodowe mistrzostwa woj lubelskiego w judo, ale metropolią bym Lublina nie nazwał.

Viva la Libertad
Viva la Libertad

Zespół miejski Bilbao liczy milion ludności. Co Ty porównujesz? I do tego brzydsze? Byłeś tam kiedyś?

Porter
Porter

Oczywiście, że byłem. Nawet na meczu na San Mames byłem. I tak, miasto brzydsze od Lublina. A Aduriz gorszy o Eduardo.

Viva la Libertad
Viva la Libertad

OK kwestia gustu, mnie się podoba Bilbao. Czy Aduriz lepszy czy Eduardo też kwestia subiektywna. Tylko obiekcje mam do nazwania Bilbao dziurą, jako, że jest to milionowa aglomeracja, prężnie się rozwijająca, jedna z najbogatszych w Hiszpanii, podczas gdy z Lublina ucieka kto może do Warszawy.

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Ho ho – to po odbudowie w Legii latem transfer do którejś z topowych lig. Jeszcze zarobicie na tym. Sprytny plan, szacun! Tylko to pytanie: będzie drugi Vadis czy drugi Berto? :-]

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Lluc93
Lluc93

Ale ty jesteś łoś. Patrz na to jako kibic Ekstraklasy, a nie kibic United z Pcimia Dolnego. Wejdź sobie na Twittera i zobacz ile wpisów jest o Eduardo na całym świecie. Właśnie o to chodzi, że każdy ma w dupie polską ligę, ale ludzie czytając takie transfery wbijają sobie podświadomie do łba, że gdzieś tam jest taki klub jak Legia. Tutaj o tytuł króla strzelców łosiu nie biją się Aguero z Kane’m tylko 34-letni Angulo z III lig hiszpańskich z 34-letnim Paixao z ligi irańskiej z 28-letnim Carlitosem z III lig hiszpańskich oraz 36-letni Robak.

Nawet napastnicy nikomu wcześniej nie znani jak Gytkjaer czy Sheridan przychodzi tutaj po fatalnych sezonach, a ty piszesz, że transfer gościa co jest dwa sezony temu 12 goli jako rezerwowy w Szachtarze strzelił to śmiech na sali.

technojezus
technojezus

Nareszcie ktoś pisze z sensem.

Dokładnie,Drogi Wicher patrz na to przez pryzmat kibica naszej ekstraklasy a nie Manchesterów czy innych topowych drużyn bo po twoich wpisach można wywnioskować że stawiasz Legię na równi z Manchesterem.
Logiczne że taki grajek w takich klubach to szrot ale w takich jak Polska, Chorwacka, Grecka liga to nadal kawał piłkarza.

Lluc93 ci wszystko zwięźle napisał.

Cardozo nawet jak był starszy od Da Silvy to jak klepał w Lizbonie i w LE także.

Ostatnio w bundeslidze też grał bodajże jakiś napastnik +35 lat i jakoś nikt dupy nie spinał.

Jeszcze raz napiszę skoro jakiś Angulo strzelił już 19 bramek w wieku 33, zaraz 34.
Paixao też kilkanaście zaraz 34 lata,Robak 10 mimo prawie 36 lat, to nie skreślajcie na starcie Da Silvy który technicznie jak i pod każdym innym względem jest lepszy kilka razy od nich.

Tu nikt nie mówi że odpali, ale jak tacy piłkarze ja w.w. kręcą takie liczby w takim wieku to Da Silva ma szanse także je mieć.

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Mam pytanie – słyszałes o przejściu Eduardo do Atlético Paranaense? Szum musiał byc podobny, więc pewnie z tydzień tym żyłeś, Ty i reszta świata też. 🙂

technojezus
technojezus

A czy Atletico Paranense jest w Europie?……
Ja pierdziele.
Zapewniam cię że w mediach południowo amerykańskich na pewno o nim mówili.

Wicher
Wicher

Ale ja nie patrze na to jako kibic United czy angielskiej piłki. Zrozum, że nie mówię, że na pewno się nie nada, ale że ma wilka szanse się nie nadać. Rozumiem gość lat 35 z przeszłością w dobrych klubach – wiadomo strzał w 10 bo u nas tacy się sprawdzają. Jednak wszyscy Ci o których napisałeś zanim pojawili się u nas grali i to nie najgorzej w innych ligach,. Grali nie siedzieli na ławie czy na trybunach. Uważam, że Legie stać na dużo lepszych i na pewno młodszych i bardziej perspektywicznych graczy niż Eduardo. Jednak jeśli Legi chodziło także o wspomnienia na Twitterze to OK.

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Ależ skąd. Jedynie podpowiadam kolejny transfer.

rafkor
rafkor

Łoo kurwa ale hit!

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

” I tylko Legia mogła kogoś takiego sprowadzić” – urocze złudzenie. Sprowadzić mógł go tylko JOZAK. 🙂

Lisciasty
Lisciasty

Lepszy Eduardo i Antolic od Jozaka niż Dilaver i Vujadinovic od Bjelicy 😉

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Cieszy mnie wasza nerwica natręctw i to, że zawsze przyrownujecie się do Lecha.
To Antolic też taka gwiazda? No no – chyba znowu odjedziecie lidze na więcej niz dwa punkty. Rodzi się coś wielkiego, chyba 3 równorzędne jedenastki. 🙂

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Buncol
Buncol

No ok tylko Jozak mógł ściągnąć Eduardo, podobnie jak alban mógł tylko ściągnąć do Legii Vadisa.
A kogo może ściągnąć Bijelica?

Jaki klub taki trener. Jaki trener takie gwiazdy

Lelumpolelum
Lelumpolelum

Czy ja dobrze widzę:”I – choć średnia europejska półka to już tylko mrzonka – chyba na to liczą w Legii. Że pod wodzą ludzi, którzy są jego rodakami, jeszcze raz przypomni sobie, jak strzela się gole.” Jakimi rodakami, Eduardo jest Chorwatem?! Może Jozak jest Brazylijczykiem? Konsekwencja to nie jest wasza mocna strona, oj nie. Jeszcze trochę i napiszecie, że Cionek to rodak Lewandowskiego.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Miszcz Joda
Miszcz Joda

Kurcze takiego gościa to jeszcze w Eklapie nie było. Mimo, że nazwisko trochę zakurzone to jednak szacun. Nawet jeśli nie strzeli 10 bramek. Jeśli tylko będzie grał przyzwoicie to marketingowo genialny ruch wyjdzie.

PS. Czy to oznacza, że są chętni na Leśnego dziady (Jędza, Chukwu i Saddam)?

M.
M.

A ja jednak mam wątpliwości.
Antolić OK, ale Eduardo – tu mam wątpliwości; doceniam dokonania, ale … trochę latek jednak za dużo, a i ostatnio nie do końca mu wychodziło.
Pewnie to przed ten deszcz za oknem.
Czekam na kolejne transfery, Romeo ma kupę fajnych znajomych :).
Będzie dobrze! (L).

technojezus
technojezus

Ja tutaj tylko to wstawię:
Angulo 33/34 lata – 19 bramek
Paixao 33 lata – 14 bramek
Robak 35/36 lat – 10 bramek.

W naszej lidze wychodzi na to że wiek to tylko liczba.
Da Silvy nie można lekceważyć jak i mówić że na pewno odpali ale umiejętnościami i karierą przewyższa w.w. kilka a naset kilkunastokrotnie

M.
M.

Chciałbym, żebyś miał rację. Ja wątpliwości mam, oby niesłuszne.

cinek882
cinek882

Gość już typowo odcina kupony od wielkiej kariery. Ostatni przyzwoity sezon 2015/2016 gdzie strzelił 12 bramek w 19 meczach dla Szachtara. Wogole to inny zawodnik niż Ljuboja – to był typowy lis pola karnego, piłka go sama szukała. Eudardo to gość, który woli wyjśc z pola karnego. Weszło juz sie podnieca, a nawet nie potrafi własciwie ocenić jego wartości sportowej…

Miszcz Joda
Miszcz Joda

A kiedy przed przyjściem do Eklapy ostatnio dobry sezon mieli:
-Grytkjaer
-Necid
-Sadiku
-Sheridan
Bądźmy realistami. Przychodzi gość by przejść w struktury klubu. Takie nazwisko ma siłę przyciągania. Może się pomylę, ale jak tak dalej pójdzie to DM faktycznie zbuduje (za parę lat) krajowego hegemona.

M.
M.

A ja jednak mam wątpliwości.
Antolić OK, ale Eduardo – tu mam wątpliwości; doceniam dokonania, ale … trochę latek jednak za dużo, a i ostatnio nie do końca mu wychodziło.
Pewnie to przez ten deszcz za oknem.
Czekam na kolejne transfery, Romeo ma kupę fajnych znajomych :).
Będzie dobrze! (L).

PRT
PRT

Tak, jeszcze Prosinecki, Boban i Suker. Chorwacja ’96 reaktywacja.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Porter
Porter

Myślę, że chodzi o powtórzenie akcji z Ljuboją, przy którym gry kombinacyjnej nauczyli się Rado, Rybus, Wolski, Żyro, Kosecki, Furman, a nawet do pewnego stopnia Kucharczyk. Zwróć uwagę,m jak gigantyczny postęp zrobił zwłaszcza Radović.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Porter
Porter

Ale oceny weszło to bzdury. Kiedyś ocenili, że najlepszą obronę ma Jagiellonia (w bramce stał istny geniusz, a przed nim stoperzy nr 2 i 3 w lidze), tyle że Jagiellonia straciła o dokładnie 50% bramek więcej niż Lech i Legia.
A Radović był po odejściu Ljuboi najlepszym piłkarzem ligi machać łapami i padać umiał już wcześniej., Przy Ljuboi nauczył się grać w piłkę.
.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Porter
Porter

Dlatego Legia ściągnęła Eduardo, a nie trenera Lenczyka.

technojezus
technojezus

Młodzi z Legii będą w niego zapatrzeni.W końcu będą mieli styczność z ,,kimś” kto coś w karierze poważnego i na wysokim poziomie pograł, a nie Kucharczyka czy Kopczyńskiego.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Buncol
Buncol

Biorąc pod uwagę że z Jozakiem znaja się 20 lat to myślę że w chuja nie będzie walił.
Nikt nie nastawia się w Legii że to wielkie wzmocnienie i Eduardo zamiecie ligę.
Ja poprostu uważam ze nie będzie gorszy od Sadiku czy Niezgody. A i moze jakieś fajne zagranie (jak za Ljuboji) będzie mozna obejrzeć.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Buncol
Buncol

No masz racje z tymi trenerami. Magiera też miał być na lata.
Z drugiej strony jednak inwestycje w Jozaka są dużo , dużo większe niż w Magiere któremy ściągnięto jednego z Zagłebia.
Jozakowi ufają bardziej i więcej kasy idzie na jego zachcianki. Moze naprawdę to jakiś projekt a nie fuszerka jak co roku

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Porter
Porter

Ja sobie wyobrażam, jak jarałoby sie Weszło, gdyby Silvę sprowadził prezes – geniusz Leśnodorski i jego super dyrektor Żewłak. Ale by były zachwyty.

PRT
PRT

A czym tu się zachwycać. Eduardo jest od wielu lat po drugiej stronie rzeki. Równie dobrze mogliby podpisać kontrakt z Frankowskim, albo Żurawskim.

Lluc93
Lluc93

No tak jest od wielu lat, że dwa sezony temu głównie jako rezerwowy 12 bramek w 19 meczach Szachtara zdobył.

Buncol
Buncol

Widocznie dla niego dwa to wiele a jeden to mało. Chuj wie gdzie kończył podstawówkę

pep pep
pep pep

kompletny niewypał i kompromitacja transferowa.
Takiej Legii to należało by nałożyć kaganiec transferowy- tylko piłkarze do 23 rż

DAWIDxyz
DAWIDxyz

słabo ja dzis 30 letniego Rossiego sprowadzilem do Lecha w FM18

Buncol
Buncol

No właśnie.
Do innych klubów takie nazwiska trafiają tylko w FMie

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Olivier Kapo.

DAWIDxyz
DAWIDxyz

Tez to mialem na mysli 🙂

elleone
elleone

Gdyby to był transfer Leśnodorskiego, weszło nie miałoby żadnych wątpliwości. Byłaby to wg nich transakcja stulecia.

Morderca z glebi lasu
Morderca z glebi lasu

Mówcie co chcecie, ale ludzie dla takich piłkarzy przychodzą na stadion, czy włączają TV lub transmisję internetową. Dla takiego Danijela Ljuboi też człowiek oglądał mecz. Fajny, charakterystyczny piłkarz a i wbił kilka ważnych goli, np. głową odwrócony do bramki z SV RIED na 1-2, czy na 0-1 w Trondheim, piętą zagrywał do pustaka Radoviciovi ze Spartakiem lub asystował przy jedynym golu z Gaziantepspor. Głośne nazwiska przyciągają kibiców, tak samo jak, znani aktorzy ludzi do kina. Pozdr

FC Bazuka Bolencin
FC Bazuka Bolencin

Co jak co, ale w kwestii kina to choćby mnie siłą wyciągali to rękami i nogami bym się bronił by nie iść oglądać mord: Szyca, Karolaka, Adamczyka, Oświęcimskiego, pomysłów Papryka Wege i tym podobnych.
Ale poczynania Eduardo naturalnie będę śledził. Od czasu Ljuboi czy Jaliensa nie było kogoś o takim nazwisku w naszej lidze.

Buncol
Buncol

Na Szyca czy Karolaka byś nie poszedł bo to takie odpowiedniki Furmana czy Niezgody.
Ale już na film z Anthony Hopkinsem czy Danielem Craigiem byś poszedł. A to włąsnie tacy piłkarscy Ljuboje czy Da Silvy

FC Bazuka Bolencin
FC Bazuka Bolencin

„I to są właśnie te detale” 🙂

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

De Niro z Łazienkowskiej, nauczyciel Niezgody – będzie hit, nie ma bata na Mariolę! Albo sie sprawdzi, albo będzie tęga szydera.
Ile bramek musi strzelić Eduardo i o ile więcej musi strzelić jego student Niezgoda, by transfer uznać za udany?

Buncol
Buncol

Jeżeli po akcjach Eduardo nie będą pękały oczy jak teraz po akcjach Niezgody to transfer będzie udany.
Twoja krytyka jest zrozumiała. Inaczej byś pisał gdyby ktoś taki przychodził do Lecha

Morderca z glebi lasu
Morderca z glebi lasu

Anthony Hopkins, Gary Oldman, Al Pacino, Morgan Freeman, John Malkovich, nawet zaszufladkowany (za Titanica) przez wielu Di Caprio obecnie… etc 🙂

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Miszcz Joda
Miszcz Joda

Legia pół roku temu miała 160 mln pln zadłużenia (wobec ITI i z kredytów Bogusiowych). 2 m-ce temu było manko w kasie. Loczek wszystko uregulował, naprostował i planuje opierd…ć Sadiku, Pazdana i Chukwu, by pozbyć się „dużych” kontraktów.
Się ciesz, że u steru jest Loczek bo za Leśnego to realne było pi…cie jak swego czasu w Dortmundzie.

Czacha
Czacha

Co by nie mówić medialnie to jest strzał w dziesiątkę. Zerknijcie nawet sobie tutaj na Weszło na ilość komentarzy pod tym artykułem i porównajcie to do reszty. Legia jest numerem 1 w Polsce i czy ktoś kibicuje innej drużynie to musi przyznać tu rację. A czy zwróci się ten transfer na boisku? Moim zdaniem tak, może chłop ma swoje lata ale jak ominie go jakaś kontuzja to wniesie sporo do gry Legii. Jedynego czego się obawiam to to że jakiś drwal z e-klapy będzie próbować pokazać jakim to jest kozakiem, jak grano przeciw Offoe każdy widział, tyle że Vadis był dobrze zbudowany i nie łatwo było go zatrzymać. Tutaj może być inaczej,dlatego przydałby się Legii Jodłowiec z najlepszych lat albo ktoś taki jak Vrdoljak ktorzy temperowali zapędy drwali.

Zawisza Czarnecki
Zawisza Czarnecki

Zdefiniuj „numer jeden w Polsce” i nie – nic nie muszę. 🙂

Czacha
Czacha

Wystarczy przeczytać ze zrozumieniem, jak masz z tym problem to – nic nie muszę 🙂 Ci drugi raz tłumaczyć 😉

Buncol
Buncol

Definicją mozesz sobie wybrać sam.
Medialność , wyniki krajowe, wyniki międzynarodowe czy budzet klubowy.
Pod każdym z wyzej wymienionych względów Legia jest numerem 1 w ostatniej dekadzie.
Frekwencji nie ma co pórwnywać bo to wpływ ma pojemność stadionu i specyfika lokalna

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Buncol
Buncol

Gdyby wielkość klubu oceniać po frekwencji to Legia jest większa niż Partizan czy Sparta Praha a Brorussia Dortmund jest większym klubem niż Real Madryt.
Sam widzisz

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

akotypy
akotypy

http://typysport24.blogspot.nl/ – Mają na jutro kupon z kursem ponad 100 dostępny! polecam ich bo są wiarygodni, wklejają wszystkie kupony, sam grałem z nimi kilka kuponów i trafiałem. Kursy zawsze ponad 100. Polecam

Weszło
03.08.2020

Gorgon w Pogoni, czyli czas na stabilizację w ofensywie

Pogoń Szczecin obiecała, że utrata sponsora strategicznego nie wpłynie na negocjacje transferowe i słowa dotrzymała. Bo tak należy rozumieć sięgnięcie po Alexandra Gorgonia, kapitana HNK Rijeki. Nie gościa z rezerw, nie takiego po przejściach, nie byłego reprezentanta i nadziei kraju XYZ. W Ekstraklasie ląduje człowiek, który przez ostatnie lata zgarniał trofea i był kluczowym zawodnikiem […]
03.08.2020
Weszło
03.08.2020

Gole Klimali i Niezgody, asysta Jagiełło. Jak grali stranieri?

Doszliśmy do tego momentu sezonu, w którym po szalonym maratonie zostało tylko konfetti na finiszu i parę butelek do posprzątania. Większość lig zakończyła już granie, choć… Może lepiej powiedzieć – zawiesiła? W końcu za moment wszyscy wrócą na boiska i rozpoczną nowy sezon. W każdym razie grania jest niewiele, co nie znaczy, że nasi stranieri wleźli […]
03.08.2020
Weszło
03.08.2020

Mecz z Lechem nie jest dla mnie priorytetem. Póki co cieszymy się z awansu

– Spotkanie z Lechem nie jest dla mnie priorytetem, ale wiem, że będzie ono już w czwartej kolejce. Życie natomiast pokaże, co się wydarzy za tydzień albo dwa. Na razie cieszymy się z tego, co jest i już niedługo wracamy do pracy, aby godnie reprezentować Wartę w ekstraklasie. Zobaczymy, jakie będą ruchy transferowe. Myślę, że […]
03.08.2020
Weszło
02.08.2020

Odcinek specjalny quizu – Cezary Stefańczyk kontra rekord Damiana Smyka!

Czy rekordowy wynik Damiana Smyka zostanie pobity? Z tym pamiętnym występem zmierzy się dziś Cezary Stefańczyk, który polską ligę zna na wylot. Jak doświadczony ligowiec wypadnie w naszym quizie? Oglądajcie specjalny odcinek, w którym obok byłego obrońcy Wisły Płock zobaczymy Jakuba Białka, Kubę Olkiewicza i Jana Mazurka. Prowadzenie – niezawodny Paweł Paczul. Startujemy o 20!
02.08.2020
Inne sporty
02.08.2020

F1. Pięćdziesiąt okrążeń nudy, dwa okrążenia szaleństwa

Jeśli wyłączyliście Grand Prix Wielkiej Brytanii na kilka okrążeń przed końcem – nie będziemy zdziwieni. Właściwie wszystko zdawało się wówczas rozstrzygnięte. Niemal przez cały wyścig pierwsza czwórka jechała po swoje. Działo się co najwyżej za ich plecami. Jeśli jednak wytrwaliście do końca – otrzymaliście nagrodę. Bo ostatnich kilka okrążeń to była istna jazda bez trzymanki. […]
02.08.2020
Weszło
02.08.2020

Komu z I ligi dać szansę w Ekstraklasie? 7 nazwisk do notesów skautów

W pierwszej lidze znamy już wszystkie rozstrzygnięcia, więc zabieramy się za kolejne podsumowania. Wybraliśmy już najlepszych piłkarzy zaplecza po restarcie, a teraz czas na zawodników, którym można dać szansę w Ekstraklasie. Od razu zaznaczymy – odrzuciliśmy tych, którzy do niej awansowali oraz młodzieżowców, którym poświęcimy osobny tekst. Grono zostało dość mocno okrojone, ale… daliśmy radę […]
02.08.2020
Weszło
02.08.2020

Casus Davida Kopacza. Niemiecka szkoła nie szkoli nam gwiazd

David Kopacz to typ zawodnika, który rozbudzał nadzieje. Trenował z Mario Goetze, Pierre-Emerickiem Aubameyangiem, Gonzalo Castro, Mario Gomezem, Marco Reusem, Erikiem Thommym i jeszcze paroma innymi uznanymi nazwiskami, które błyszczą lub błyszczały w Bundeslidze. Rósł z Jadonem Sancho, dzisiaj wartym pewnie ponad sto milionów. Co więcej, w juniorach Borussii Dortmund miewał mecze, w których grał […]
02.08.2020
Weszło
02.08.2020

Abramowicz: Karny z Wartą? Jak się walczy w powietrzu, to nieuniknione, że ręce lądują na rywalu

Dawid Abramowicz kontrowersyjny rzut karny w meczu Warty Poznań z Radomiakiem widział z bliska. Nawet z bardzo bliska, bo to on go sprokurował. Jak sytuacja wyglądała z jego perspektywy? Czy ma pretensje do Łukasza Spławskiego, albo sędziego Bartosza Frankowskiego? Co sądzi o finałowym spotkaniu? Jak zareagował, gdy zobaczył kibiców z Radomia pod stadionem w Grodzisku? […]
02.08.2020
Blogi i felietony
02.08.2020

Patryk, pośmialiśmy się, fajnie było, ale pora pograć w piłkę

Już nie będzie Patryka Lipskiego w następnym sezonie w Lechii. Jest na testach medycznych w Piaście. Świetne liczby w lidze: zero goli, jedna asysta (w ostatniej kolejce), zero kluczowych podań. Fenomen sportowy. Powtarzalność sukcesów przez miesiące. Coś niewiarygodnego! Co tydzień siadaliśmy, jak do telenoweli, żeby właśnie oglądać te popisy. Fenomen socjologiczny! Ileż rzeczy można było […]
02.08.2020
Weszło
02.08.2020

Przeżyjmy to jeszcze raz. Najlepsze momenty Artura Boruca

Artur Boruc jest legionistą. To na meczu Pogoń Siedlce – Legia w 1988 zaczął łapać legijnego bakcyla. To tutaj dostał szansę i ją wykorzystał. O Legii nigdy jednak nie zapomniał, odwiedzając jej trybuny, potrafiąc przyjechać do Płocka by poprowadzić doping z klatki gości. ALE choć z tymi legijnymi legendami bywa, że mają pod górkę wszędzie […]
02.08.2020
Weszło
02.08.2020

Glik, Piszczek, Teodorczyk. Na jakie wielkie powroty liczymy w przyszłości?

Artur Boruc w Legii. Waldemar Sobota w Śląsku. Wcześniej Błaszczykowski w Wiśle Kraków. Młodzi masowo wyjeżdżają, ale starsi wracają. Może to nie jest jeszcze trend, ale na pewno fajna sprawa, która ubarwia polskie rozgrywki. Z tej okazji postanowiliśmy się zabawić i wybraliśmy grupę polskich piłkarzy, którzy mogliby – w bliższym lub dalszym wymiarze czasowym – […]
02.08.2020
Weszło
02.08.2020

Kwarantanna nie przyniosła refleksji. IV-ligowi kibice obrzucili autokar butelkami

Kibice czwartoligowej Legii Chełmża czekali na mecz swojej drużyny aż osiem miesięcy. Z tego zniecierpliwienia tak ich roznosiło, że na inauguracji nowego sezonu IV ligi.. obrzucili butelkami autobus z piłkarzami Cuiavii Inowrocław. – 300 meczów obejrzałem z Cuiavią, zdarzały się wyzwiska czy wulgarne gesty, ale żeby autobus obrzucać butelkami? – mówi Kamil Walczak, sekretarz klubu. […]
02.08.2020
Włochy
02.08.2020

Długoletnie rządy króla. Zlatan bije strzelecki rekord Serie A

Można czasem tą aurą Zlatana odczuwać znudzenie, ba, niektórych ma ona prawo irytować. Jego – nazwijmy to – specyficzne podejście do siebie i otaczającego świata bywa nużące, ale nie zapominajmy: to wciąż świetny piłkarz. Gdyby podobne zdania na swój temat wypowiadał jakiś marniak, byłoby to jak żart z komedii klasy E. A Zlatan? Zlatan jest […]
02.08.2020
Bukmacherka
02.08.2020

Wielki Kurs w eWinner! Wygrana Bucks po kursie 10.00!

Czy na zwycięstwie faworyta w NBA da się wyciągnąć stówkę minus podatek? Pewnie myślicie, że tak, ale tylko wtedy, kiedy zagra się za naprawdę konkretną stawkę. Nic bardziej mylnego! Wystarczy skorzystać z promocji „Wielki Kurs” w eWinner. Dzięki niej kurs na wygraną faworyta zostanie zwiększony do 10.00, więc wygrana będzie konkretna, nawet gdy mecz wytypujemy […]
02.08.2020
Włochy
01.08.2020

I po co było kończyć ten sezon, panie Lotito? Chyba tylko dla Ciro Immobile

Lazio po powrocie na boiska? Regularne lanie w lidze – zjazd formy, podczas której rzymianom punkty zabierał nie tylko Juventus i Milan, ale też Lecce oraz Udinese. Spadek z pozycji wicelidera na czwarte miejsce, ledwo dające udział w Lidze Mistrzów. W stolicy Włoch mogą się dziś zastanawiać, po co w ogóle wyrywano się do tego, […]
01.08.2020
Włochy
01.08.2020

Juventus kończy sezon porażką. Imponujący Zaniolo

Nie miał dzisiejszy mecz właściwie żadnej stawki poza kwestiami czysto prestiżowymi, dlatego Maurizio Sarri dał odpocząć większości podstawowych zawodników. Ale i tak mogła się podobać Roma, która w niezłym stylu pokonała na wyjeździe ukoronowany już wcześniej Juventus. Nicolo Zaniolo kolejny raz przypomniał, dlaczego tak ważne jest dla powodzenia rzymskiego projektu, by nie utracić 21-latka już […]
01.08.2020
Inne sporty
01.08.2020

Wróciło wielkie kolarstwo! Kwiatkowski tym razem bez zwycięstwa w Strade Bianche

Dwa lata temu był trzeci, rok temu trzeci, teraz wreszcie dopiął swego. Wout Van Aert z zespołu Jumbo-Visma triumfował w wyścigu Strade Bianche. Belg wyrwał się z liderującej grupy na dwanaście kilometrów przed finiszem i z zapasem trzydziestu sekund przeciął linię mety. Gorąca Toskania nie okazała się szczęśliwa dla Michała Kwiatkowskiego oraz Grega Van Avermaeta […]
01.08.2020
Anglia
01.08.2020

Mają to! Arsenal z Pucharem Anglii!

Często narzekamy, że finały przeróżnych pucharów są nudne, defensywne i generalnie można wyjść na spacer, a potem obejrzeć skrót, bo emocji – niezwiązanych ze stawką – nie ma tam za dużo. Ale finał Pucharu Anglii nie był taki. Dostaliśmy jakość. Dostaliśmy emocje. Zwroty akcji. Kontrowersje. Jednym zdaniem: działo się. A zwycięski z tego starcia wychodzi […]
01.08.2020