Szamoobrona
Stanowski o zmianach w Legii: twórczy chaos czy totalny pierdolnik?
Blogi i felietony

Stanowski o zmianach w Legii: twórczy chaos czy totalny pierdolnik?

To jedna z najdziwniejszych decyzji w historii polskiej piłki, a na pewno najdziwniejsza w historii Legii Warszawa. W zasadzie rzeczywistość przerosła wyobraźnie autorów przeróżnych serii football-fiction.

Przez kilka miesięcy prezes Dariusz Mioduski opowiadał o długofalowej wizji, racjonalnym zarządzaniu, odejściu od podejmowania decyzji spontanicznie i bez gruntownej analizy, jak to bywało za poprzedników. Później – przez ostatnie kilka tygodni – opowiadał o pełnym poparciu, jakim cieszy się zarówno Jacek Magiera, jak i Michał Żewłakow, o tym, że trzeba dać szkoleniowcowi nowy kontrakt i że zwolnienie nie wchodzi w grę, bo to projekt na lata.

A potem było tak:
– W sobotę Legia przegrała ze Śląskiem Wrocław.
– Na skutek tej porażki – sam prezes tak twierdzi, więc mu wierzę – coś w nim pękło i w niedzielę postanowił wyrzucić trenera, dyrektora sportowego, skauta, trenera od przygotowania fizycznego oraz asystenta.
– W środę zaprezentowano już nowego trenera, który wcześniej nigdy nie był trenerem oraz jego kilku kolegów.

Staram się to jakoś ogarnąć.

Czy Jacka Magierę można było zwolnić? No jasne, że tak. Czy można było zwolnić Michała Żewłakowa? No jasne, że tak. Ale czy permanentnie opowiadać o wizji i rozwadze, by na skutek meczu we Wrocławiu („coś we mnie pękło”) zwolnić tyle osób, co oznacza zmiany w pierwszej drużynie, skautingu oraz akademii i przejście na system zagraniczny? Czy to jest wszystko spójne? Rozumiem, że w dzisiejszych czasach słowa „trener ma moje pełne zaufania” oznaczają mniej więcej tyle, co „idę na jedno piwo”, ale Dariusz Mioduski udziela wywiadów komu chce i kiedy chce, robi to na swoich warunkach i mówi dokładnie to, co akurat chce powiedzieć. Nie był chwytany za słówka, ciągnięty za język, przyłapywany przez natrętnych reporterów w korytarzu.

Melduje się więc na Łazienkowskiej nowy trener, dla którego będzie to pierwsza tego rodzaju praca w życiu. OK, Jacek Magiera nie był doświadczonym szkoleniowcem, ale jakimś cudem udało się znaleźć kogoś, kto o pracy z seniorami wie jeszcze mniej. Trenerem został ktoś, kto nie jest trenerem, nie zna polskiego rynku i polskich realiów.

To jest tak głupie, że albo jest głupie, albo genialne.

Spodziewałem się, że po decyzji o zwolnieniu Magiery zacznie się analizowanie rynku. Który trener jest wolny i za ile, który ma doświadczenie z pracy pod presją, a który wyciągał drużyny z tarapatów. Który radził już sobie w innych krajach, a który zdobywał mistrzostwa. Czy potrzebny jest jakiś nowy Czerczesow, czy może jakiś nowy Berg? Spodziewałem się, że ta zmiana zostanie dokładnie zaplanowana, odbędzie się podczas przerwy na mecze reprezentacji, a nie w środku tygodnia.

A tu szast-prast i Romeo z gitarą stanął pod balkonem. Romeo – muszę to podkreślić raz jeszcze – który nigdy nie był trenerem.

Czy to się może udać? Oczywiście, że… może. W polskiej lidze meldował się już trener z Malediwów i szło mu jako-tako (raz dobrze, raz źle, zależy jak wiatr zawiał), albo szkoleniowiec z trzeciej czy czwartej ligi hiszpańskiej, który daje radę. Przyjeżdżali tu piłkarze znikąd, by sobie radzić, zawodzili zawodnicy o określonej renomie, generalnie nie ma żadnej logiki, na której można się oprzeć. Patrząc pod tym względem – tak, to może się udać. Ale patrząc pod tym względem udać mogłoby się nawet powierzenie funkcji trenera Ryszardowi Petru. Może się uda, może nie.

Czy mam dobre przeczucia? No nie ukrywam, że nie. I to z wielu powodów. Na przykład zastanowiłbym się sześć razy, czy będąc prezesem, który rzadko bywa w klubie i ponad połowę roku przebywa poza Polską, chciałbym oddać tak wielką władzę grupie – zdaje się, że docelowo pięciu – Chorwatów, przez lata zbierających szlify u – hmm, kontrowersyjnego? – Zdravko Mamicia. Bo jak podajesz rękę Mamiciowi, to później liczysz, czy masz wszystkie palce. Ale przede wszystkim trudno mieć dobre przeczucia, gdy pracę trenera powierza się komuś, kto dopiero ma okazję, by się w tym zawodzie sprawdzić. Legia do tej pory nie wydawała mi się klubem, do którego przyjeżdżają obcokrajowcy, by rozpocząć przygodę szkoleniową.

Chaos bywa twórczy. Z chaosu mogą narodzić się ciekawe idee. Ale nie jestem pewien, czy na Łazienkowskiej obserwujemy chaos twórczy, czy po prostu – za przeproszeniem – totalny pierdolnik.

KRZYSZTOF STANOWSKI

KOMENTARZE (180)

Dodaj komentarz

Powiadom o
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gelb ist meine farbe!

Zwolnienie Magiery rozumiem i choć sam ostatnio straciłem do niego serce, to jednak mi go szkoda. Ten Romeo mnie jednak nie przekonuje. Chce się mylić, ale mam wrażenie, że ta rewolucja może skończyć się jak Rewolucja Francuska. Gilotyna będzie szaleć i po pewnym czasie nie będzie już kogo ściąć. Obym się mylił i te ruchy przyniosły skutek. Magiera pod koniec swej kadencji się wyraźnie miotał, ale teraz odnoszę wrażenie, że miota się również Mioduski.
PS. Z tą nominacją dla Petru to jednak szanowny Redaktor odleciał – już widzę, jak w przeddzień meczu z Lechem leci na Martynikę z Martą Ostrowską.

fioot

ludzie, jakis losowy trener u11 z belgii bedzie tysiac razy lepszym trenerem niz ktorykolwiek polak z karuzeli. a kopacze i tak zwolnia sobie kogo chca i kiedy chca, BO MOGA.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gelb ist meine farbe!

To może wziąć Polaka spoza karuzeli? Będzie taniej, a wedle tego, co mówisz, efekt ten sam.

fioot

moze. na pewno jest gdzies jakis polski nagelsmann, moze trenuje 7 latkow, moze jakas okregowke, tyle tylko ze nikt mu w polsce nigdy nie da szansy.
co do jozaka – koles na pewno jest inteligentny, bo powiedzial to, co powtarzam przy kazdej okazji – trener musi byc madry i ciezko pracowac. szkoda tylko, ze chlop jeszcze nie wie, ze trafila mu sie kompania, ktora juz 3 trenerow wyjebala xD
btw spodobal mi sie ten zarzut o podpiecie sie pod mamicia od osoby, ktora robi dokladnie to samo, tyle tylko ze z bl1969 i na kazdym kroku stara sie to udowadniac xD

MaLk

Spoza karuzeli to był akurat Magiera 😛

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gelb ist meine farbe!

Plus Mamrot w Jadze. Komentarz w punkt!

Amber Mozart

niestety tacy często nie mają odpowiedniej licencji i znowu byłby potrzebny słup siedzący za nich na ławce.

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gelb ist meine farbe!

A właśnie! Poruszyłeś bardzo ważną rzecz. Nie ważne jest, czy trener jest dobry, czy nie. Ważne, że ma cholerny papierek pro, czy inne certyfikaty.

facemob

FLOOT masz mega absolutną rację. Tutaj rządzą te pozoranty zwane piłkarzykami. Przykład Skorży. Przyszedł do LEcha, zrobił od razu mistrza, początek kolejnego sezonu, skład praktycznie nie zmieniony, całą drużyna gra przeciwko trenerowi. OUT. PRzychodzi Urban coś się poprawiło, nowy sezon powtórka z rozrywki OUT. Nie będę wspominał o Hasim czy Petrescu których wyjabli piłkarze.

3-5-2

Wylecz kompleksy i wróć. Tymczasem.

AndrzejeK
Orzeł Parzeczew

To moze sie udac, bo w polskiej lidze nawet Gino Lettieri jest niezlym trenerem

Gino Lettieri vel Wunderwaffe
Gelb ist meine farbe!

Dzięki, choć powinienem się obrazić za „nawet”!

Kibic Sukcesu

Dokładnie. Stanowski na każdym kroku udowadnia, że jest klakierem BL. Zapomina, że BL zwolnił Urbana, kiedy Legia była na 1 miejscu w tabeli. Wtedy nie płakał, że to irracjonalne.

Amber Mozart

Wtedy to była pokerowa zagrywka cechująca największych ludzi sukcesu 😉

DrMabuse
Wisła Kraków

Mnie tez nie przekonuje, bo nie wierzę, ze w takim trudnym i bedacym caly czas na cenzurowanym klubie jak Legia Warszawa (w dodatku mając obecnie znaczną czesc mediow przeciw sobie) trener bez seniorskiego doświadczenia bedzie w stanie wyrobic sobie autorytet, w dodatku wylacznie z pomocą spadochroniarzy.
Ciekawy jestem, jak w tej nowej sytuacji odnajdzie się Lucjan Brychczy.

walde18

no i vuković

Wujek Remo
Kolejorz

Zdjęcie profilowe DrMabuse „nie wierzę, ze (…) trener bez seniorskiego doświadczenia bedzie w stanie wyrobic sobie autorytet, w dodatku wylacznie z pomocą spadochroniarzy.” – Też nie wierzę, prawdopodobnie szatnia Legii (druga, zaraz po moim Lechu najlepsza specjalistka od zwalniania trenerów) zeżre go bez przegryzania. No, ale to zmartwienie kibiców Legii, nie moje 😉 A Magiery mi szkoda, lubię typa. Myślę, że faktycznie jeszcze wróci, ale na ten moment objęcie Legii, klubu, bylo nie było walczącego o najwyższe cele, to jednak było trochę za wcześnie. Mógł sobie spokojnie doholować Sosnowiec do ekstraklapy i miałby dużo silniejsze papiery, a tak, to żadnych sukcesów w CV trochę na tę chwilę.

Dr Alban
It's my life!

A mógł wygrać ten Superpuchar, tak to został z marnym Mistrzostwem Polski w CV.

facemob

No tak bo mistrzostwo Polski z LEgią to super ekstra sprawa co nie? Mistrzostwo z Legią to pierdolony obowiązek każdego trenera a nie sukces….

Dr Alban
It's my life!

Znaczną część mediów, masz na myśli Weszlo? Reszta będzie miała to raczej gdzieś.

Amber Mozart

znając Ekstraklasę to po odlocie trenera na Martynikę zespół wygrałby 10:0. Dlaczego? Bo tak.

Poker

Po co Petru swetru lepiej bylo napisac ze Stano przejmie Leggie,
czemu nie? skoro Mourinhio bedac tylko tlumaczem dla trenera i nigdy nie bedac pilkarzem zrobil taka kariere to dlaczego Stano mialby nie odpalic? Przeciez Stano od 15 lat zajmuje sie pilka, rozmawial z setkami klasowych pilkarzy i trenerów , czytal i pisal ich biografie, nauczyl sie na ich
bledach no i kibicuje najlepszej druzynie na swiecie, zna sie na meandrach taktycznych,
4-4-2 czy 3-4-2-1 ma opanowane, pilkarzy Legii zna osobiscie, zna polski
rynek, zna nawet profil psychologiczny wszystkich trenerów w ekstraklasie + ma rozpracowanych wszystkich prezesów klubów. Dlatego Stano
powienien dostac szanse wykazania sie w trenerce, wystarczyloby
zatrudnic jakiegos figuranta z Kazachstanu co ma licencje na trenerke a prawdziwym trenerem bylby Stano chociaz oficjalnie bylby tlumaczem jak kiedys Mourinhio w Porto :-)

facemob

wiem do czego dążysz, ale Mou to nie jest dobry przykład. On nie stał się ot tak trenerem z tłuamcza. Radzę pcozytać więcej źródeł niz tylko wikipedię :0

SmyQ

No niespotykane. W wywiadach prezes mówi, że trener ma jego pełne poparcie, po czym po miesiącu go zwalnia. Przez tę niechęć do Mioduskiego udajecie, że piłką interesujecie się od wczoraj?

N.

Ile racjonalności jest w tych ruchach? Po co zatrudniano min. Jacka Zielińskiego, by teraz przywozić całą ekipę Chorwatów, którzy wcześniej pracowali u szemranego typa?

fioot

a gdzie mieli pracowac? w rijece czy innej istrze i nigdy sie nie przebic?

MaLk

Gdybym miał strzelać, to zakładałbym, że ta ekipa Chorwatów była już w jakiś sposób dogadana na współpracę przynajmniej przy budowie akademii, bo ten projekt Mioduski rozkminia już od dawna. Spontaniczne były być może ruchy związane z nagłą, grupową, jednorazową wymianą de facto całego rdzenia pionu sportowego pochodzącego z zaciągu Leśnodorskiego. Nie wierzę, że długofalowo Mioduski planował z nimi współpracę na lata, co najwyżej z Magierą.

Dr Alban
It's my life!

Dokładnie, Mioduski doszedł do wniosku (w sumie i tak długo mu to zajęło), że obecny stan rzeczy jest spowodowany sianiem fermentu z zewnątrz i wewnątrz klubu. Co chwilę przypominany Leśny, oceniany każdy ruch Prezesa (nawet to gdzie przebywa, no bez jaj). Retoryka weszło – trener jest cacy, tylko Prezes nawalił hur dur bo nakupował szrotu. Gdy dojrzał do decyzji, wyciął raka. Nikt już wewnątrz jątrzył nie będzie, Stanowski zostanie odcięty od informacji tak jak w Poznaniu, będzie zdrowsza atmosfera, można budować.

N.

No patrz, wycieli „raka”, a Stanowski o 12-ej wiedział, kto będzie trenerem. Wieć teoria poszła się psu w dupę jeb#ć.

Mucha
tyski GKS

Z tego co wiem (info potwierdzone w kilku źródłach – głównie LBTG) Petru ma ofertę z Madery.

MaLk

Po pierwsze, cały tabun kibiców domagał się zwolnienia Magiery.
Po drugie, Legia grała źle, brzydko i bez jakiejkolwiek widocznej wizji taktycznej, a dokonania transferowe były, delikatnie rzecz ujmując, mało satysfakcjonujące.
Po trzecie, Mioduski od jakiegoś czasu wcale się nie krył z tym, że wiele osób traktuje jako wykonujących krecią robotę miłośników byłego prezesa, którzy zresztą byli zatrudniani dla realizacji innej wizji rozwoju niż jego własna – dziwne byłoby gdyby właśnie ich pozostawił oddając im władzę pod swoją (częstą) nieobecność.
Po czwarte, w Legii ostatnich lat akurat byli sami trenerzy, którzy nie znali polskiego rynku i polskich realiów.

Innemi słowy – nie wydarzyło się nic nadzwyczajnego. Ot, efektowny koniec czystki, którą i tak prędzej czy później Mioduski by dokończył właśnie w ramach realizowania tej „długofalowej” wizji. Nadzwyczajne są natomiast problemy finansowe. To tam jest prawdziwe życie Legii w tej chwili.

Pociung getra w góre
RTS Widzew

Ból oczu od patrzenia na Legię doskwierał wszystkim. Szopen ma zapewne swoich zaufanych doradców, którzy podpowiedzieli mu, jak rozegrać sytuację, by się zazębiło czasowo. A słowa? W biznesie to nic nie znaczy.

piotreq

Przecież o to w tym wszystkim chodzi że Miodek ma w dupie co się dzieje w klubie, wolał postawić na ludzi którzy mają jako takie doświadczenie w nie tyle trenowaniu co ogarnianiu wszystkiego. Stworzył stanowisko dyrektora technicznego który ma chodzić po korytarzach na Łazienkowskiej i pokazywać że jest się kogo bać a tymczasem on sobie pojedzie w pizdu i tylko na mecze będzie wpadał. A że akurat trafiła się ekipa z Dynama które to słynie ze szkolenia małolatów to liczy na to że pojedzie po taniości a i może się nawet uda jakiegoś gówniarza sprzedać i zarobić.

qdlaty81

w dupie to raczej nie ma, bo właśnie musi dorzucić 40 baniek przez brak kwalifikacji do grup LE.
Poza tym to ma być jego hobby więc raczej będzie się interesował
Z całą resztą się zgadzam. Ale właśnie na tym polega rola dobrego szefa. Zatrudnia ludzi lepszych od siebie w danej dziedzinie. Czego w wielu polskich klubach i firmach zresztą też szefowie nie rozumieją (Wojciechowski, Cupiał, Cacek, Ptak, Bekdas itd).

Pazdzioch
Izolator Boguchwala

Moze jest w tym jakis sens, bo skoro nie mozna osiagnac nic w PL z trenerami pilkarskimi to moze nie-trener sie sprawdzi?

eneene5

Nie czytałem, wiec zgaduję: Grubas OK, Szopen NIE OK?

kamill2001

Standardowo ja zwykle u Stanowskiego, Szopen pół roku poza krajem i wszystko źle, a Koralik chodził po korytarzach i pytał sprzątaczki co u dzieci i czy mąż dobrze sypia.

Poker

Koralik vel cygan vel Panczo (z Don Kichota) przez ten 3 dniowy zarost i pulchne policzki zostal zluzowany przez ekscentrycznego Szopena, hehe . W polskiej skopanej taki Smuda wygrywal lige wiec wszystko jest mozliwe

Mariusz Szewczyk

Z tego co pamiętam, to prezes B.L. chwalił się, że w roku, 300 dni spędza na wakacjach, narty, żeglowanie itp.. Twierdził nawet, że będąc prezesem nie zamierza tego zmieniać.

vincent van cock

słuszna uwaga z tym jednym piwem i dobre porównanie

DrMabuse
Wisła Kraków

O rany, mam juz ochotę naprawdę ziewnąć. Do znudzenia pod poprzednimi artykulami o zwolnieniu Magiery były cytowane wypowiedzi Lesnodorskiego wypowiedziane na dwadziescia kilka dni przed wręczeniem Hasiemu wilczego biletu na Lazienkowską z „dajcie mu popracować!! Jakie zwolnienie” na czele.
Ale redaktor Stanowski sztorm nie sztorm, cytaty nie cytaty, sluzba nie druzba – swoje napisać musi. Wiec, przygryzajac jezyk dla lepszego skupienia, pisze – „najdziwniejsza w historii Legii…”

aitor

W ciągu miesiąca może się zdarzyć tak wiele, że pierwszy z brzegu prezes byle jakiej spółki z o.o. skupującej makulaturę od obszczymurków może stracić zaufanie do swojej żony, do reprezentacyjnej kochanki i do taniej szparki-sekretarki, wymieniając każdą z nich na nowszy model. A prezes klubu piłkarskiego nie może stracić zaufania do trenera?

FCKierpce

Dla Was, Weszło, stało się najlepiej jak tylko można. Kolejne tygodnie by tylko utwierdzały wszystkich w przekonaniu, że Magiera to – napiszę dyplomatycznie – początkujący trener. A skoro Mioduski postanowił przerwać pogarszającą się z dnia na dzień sytuację, to będziecie mogli do woli biadolić: że Magiera dostał za mało czasu, że rozebrano mu drużynę, że Mioduski zły… Będzie można jeszcze w przypływie twórczej biegunki napisać jeszcze 10 tekstów na okoliczne tematy (już jest z 5) o tym, jak Magiera nie dostał prawdziwej szansy czy jakiego miał pecha, bo – powiedzmy sobie szczerze – za miesiąc lub dwa nawet Wy pewnie byście w niego nie wierzyli. A teraz? Z czasem całą chujnię jaką grała Legia zrelatywizujecie na wiele sposobów – tak jak zrobiliście z jej eurowpierdolami, gdzie odpowiedzialność rozłożyliście na całą ligę (to w takim razie awans do LM rok temu też był może zasługą eklapy?). A głaszcząc Magierę na siłę i czasem za nic, na śmieszność wystawiliście nie tylko jego, ale też i siebie.

Markowski

Sorry Krzysiu, ale….trochę bredzisz. Zacznijmy jednak nie od początku, ale od środka twego felietonu.

„Spodziewałem się, że po decyzji o zwolnieniu Magiery zacznie się analizowanie rynku. Który trener jest wolny i za ile, który ma doświadczenie z pracy pod presją, a który wyciągał drużyny z tarapatów”
Powiedz mi, czy naprawdę sądzisz, że decyzja Mioduskiego była podyktowana impulsem chwili? Że ściągnął akurat jego czyli Chorwata? Dobrze to już zostało wyjaśnione w czeluściach internetu. Jeżeli ściągasz w jednym momencie do klubu taki zaciąg osób, które mają mieć określone obowiązki w klubie, to takie rozmowy nie są prowadzone w ciągu jednego dnia. Pisałeś na twitterku, że prezes „Szopen” jest nowym liderem pod względem bycia niekonsekwentnym, bo jakiś czas temu powiedział, że Magiera ma full poparcie. Coś ci to nie przypomina? Twój kolega Leśny i Berg? A może Hasi? Wiem, że nadal was nosi to co się stało w zarządzie Legii, ale daj sobie już z tym spokój. Wracając do tematu – temat nowego trenera musiał być załatwiany od pewnego czasu. Magiera wiedział, że jego głowa jest położona na pieńku i czeka na ruch kata. Wiedział to też Mioduski, który zaczął sondować rynek. A jaką ma filozofię? Akadamia! A co takiego mają fajnego nasi Chorwaci? Ogarniali akademię Dinama Zagrzeb! Jak nic, bierzemy ich!

Dalej – „Trenerem został ktoś, kto nie jest trenerem, nie zna polskiego rynku i polskich realiów.” Jedyne do czego można się przyczepić to to, że Romeo rzeczywiście nie ma doświadczenia na polu trenerki. To bardziej typ, który zajmuje sie młodzieżą. Ok, tu kumam, Ale co to znaczy, że nie zna polskiego rynku i realiów?! Przeiceż to można podpiąć pod każdego! Berg, Czerczesow, Hasi Ramirez… Panie, każdy z nich nie zna realiów polskiej piłki…

Fajnie Krzysiu, że martwisz się o Legię, ale daj im szansę. To jest teraz projekt Mioduskiego i on za to poniesie odpowiedzialność. Bo co będzie jak Jozek wygra mistrzostwo? Co napiszecie? Że na farcie? Że przypadkiem zdobyte? Czy może napiszesz, że Jozek wykorzystał pracę wielkiego Magika i to tak naprawdę jemu należą się brawa?

Krzysztof.Reperowicz

Stanowski tym razem odleciał. Nie wierzę że nagle cała ekipa w 2 dni zebrała się dogadała z Mioduskim i przylecieli.

Bartekkacper

napisze ze jednak Magik ,,zrobil dobry grunt pod interes,, :)

Pociung getra w góre
RTS Widzew

Oczywiście że akademia! Szopen zapatrzył się w Poznań i już widzi narybek idący czwórkami, kolumnami – za kasiorę do bogatych klubów. Biznes samonakręcający się – nie zaś ryzykowne transfery z polecenia Żewłaków, Trzeciaków, czy innych.

theczarek

dojdźmy najpierw do poziomu Dinama czy Ajaxu, a potem siejmy takie gimnazjalne dowcipy ok?

theczarek

A to zależy, czy Koral będzie miał nadal chęci na Legię czy już odpuści. jak będzie miał chęci, to Stano coś na pewno wymyśli :) w końcu vip to vip, sam się nie załatwi :)

qdlaty81

a co jak Jozak nie wygra mistrzostwa? pewnie będzie po nim przez KS jechane.
a wg mnie DM postawił Jozakowi zupełnie inne zadania. Ma poukładać klub od środka. Dlatego polecieli Embeembe i Żełkawow + asystenci.
Został Vuko bo widocznie on donosił DM co się działo w sztabie i ten liczy że tak dalej będzie, tyle że Chorwaci są z Bałkanów tak samo jak Vuko, więc z tym może być różnie

karlos95

Jak Jozak zdobędzie mistrza to napiszą, że był sondowany już dawno przez BL,

Pozniej wymysle nick

moim zdaniem Mioduski nie wytrzymal presji, bo podejrzewam ze gdyby nie taka nagonka, a praca w ciszy, to zostawilby poki co Magiere nawet kosztem wynikow. Czy Magiera faktycznie powinien pozostac trenerem? Nie mi oceniac, nie sledzilem w tym sezonie Legii zbyt dokladnie, widzialem tylko wyrwe po Ofoe na poczatku sezonu, dluzszy czas nie widzialem meczu Legii, wiec nie wiem czy sie w jakikolwiek sposob pilkarsko otrzasneli, albo czy widac chociaz drobne „pierwiosnki” nowej gry, lepszej gry.

Pogromca Mitów
KTS Weszło

Jaka nagonka?
Zaledwie połowa września, a Magiera przegrał już Superpuchar, odpadł z eliminacji LM, odpadł z play-off LE i stracił 11pkt w lidze.

711dronow

Zgadzam się w Krawczykiem

MarcinDrazek

W poprzednim sezonie grę ciągnęło trio Guilherme Radovic i Ofoe. Dzisiaj nie ma żadnego i wszyscy się dziwią, że Legia nie wygrywa. Jodła czy Mouiln potrafią dać wiele, ale jak mają kreatorów koło siebie. W klubie na tą chwile nie ma nikogo kto potrafił by pociągnąć grę, więc winny jest trener bo to, bo tamto, bo sram to.

theczarek

bo takimi graczami powinien mieć lepsze wyniki.
wygrać eklapę z takim składem jaki miał na wiosnę umiał by nawet Rumak.

MarcinDrazek

Jakimi zawodnikami? Na tą chwilę Legia w środku pola, nie ma nikogo kto mógłby postraszyć. Nikogo.

Pogromca Mitów
KTS Weszło

Tak, czy siak, to ta kadra bez tego trio, choć Gui to nie typ lidera, a Rado wiosną pozorował grę, to powinna w Europie z Astaną, a przede wszystkim z Sherffem na stojąco sobie poradzić.
A oglądam wszystko Legii i jak np. przegrali z beznadziejną Niecieczą do dziś nie rozumiem.
Dodatkowo Magiera wiedział o kontuzji Rado i musiał liczyć się z odejściem Ofoe, więc powinien jakieś rozwiązania wdrażać, a nie potrafił.
I jeszcze dodam, że Legia zagrała już 17 spotkań w tym sezonie, chilli 1530min, a z tego wszystkiego ciężko byłoby złożyć kilkudziesięciominutowy materiał dobrej gry, ba zespół prezentował się coraz gorzej.
„więc winny jest trener bo to, bo tamto, bo sram to.”
A kto niby winny jest np. temu, że do dwumeczu z Sheriffem był zgłoszony KONTUZJOWANY Rado, a nie był zdrowy Niezgoda? – ja, a może Ty.

MarcinDrazek

Najważniejsze mecze (albo przynajmniej jedne z najważniejszych), a nadzieją jest młody Niezgoda, który wcześniej zaliczył z resztą drużyny kilka sparingów. Smutno i straszno….

Pogromca Mitów
KTS Weszło

Tu nie chodzi, czy jest najważniejszy, ale o fakt, że to był babol Magiery.
A co ciekawe w Tiraspolu – w ataku zagrał Hama, choć od dawna wiadomo, że na szpicy nie lubi grać. A inni napastnicy – Chukwu nie załapał się do „18”, a Sadiku wszedł na boisko w 75min.
Legia jedzie, by strzelać bramki, a wychodzi na boisko 3 defensywnymi pomocnikami, chilli 8 ludźmi od zadań defensywnych.
Nie rozumiem w ogóle twojej adwokatury Magiery, bo jej nie ma co bronić.

nikita

To wygląda na podobną sytuację jak z Bakero w Lechu. Biorą gościa, który nie ma za wielkiego pojęcia o trenowaniu seniorów tylko po to, by poopowiadał Mioduskiemu jak wygląda klub oparty na akademii. Wiadomo, że facet jako dyrektor byłby raczej nieosiągalny, a tu nadarzyła się okazja, bo i on chce się sprawdzić w trenerce i Legia chce skorzystać z jego wiedzy. Może się sprawdzi, a może nie, ale jego know-how w klubie pozostanie.

qdlaty81

a może wskaże dobrego trenera…

martinmarszalek

przyszedl by znowu taki skorza, i w kolko macieju.

DrMabuse
Wisła Kraków

Notabene nie wiem, czy zauwazyliscie charakterystyczną zmianę narracji na Weszlo.
Kiedy Romeo Jozak byl tylko Romeo Jozakiem z Dinama Zagrzeb, na Weszlo ukazał się potezny elaborat opisujący szczegolowo, jak genialnie zarzadza on chorwackim narybkiem, jakie to kokosy się robi, jaki jest genialny, ogolnie rzecz biorąc szał ciał i uprzęży.
Kiedy Romeo Jozak został następcą Trenera Na Lata, nominanta Prezesa Tysiąclecia i Jednego Dnia Dłużej – bum!!
Do redakcji wpadl Harry Potter, szepnął „obliviate!” i nagle wszystko poszlo się bujać i okazało się, ze caly ten sukces Romea to tak naprawdę pieniądze, kastety i kalasznikowy Zorana Mamicia, a ten caly Romeo to predzej czy pozniej w Warszawie jakiegos Tybalta na Marszałkowskiej zadzga, bo to mamiciowy pomiot.

Stabwound

No i klasyk: kiedy do polskiej ligi, chyba zresztą właśnie do Legii, przychodził Jan Urban, który wcześniej trenował tylko młodych źrebaków w Pampelunie, było o tym, że fajnie, powprowadza małolatów, przestawi wszystkie drużyny na jeden model gry, widział jak to się robi w poważnych ligach, zrobi tu drugą La Masię, itd. Notabene, chociaż jest trenerem czerstwym do granic możliwości, to jednak parę wyników wykręcił (głównie dzięki temu, że do niezłych drużyn trafiał), a teraz w Śląsku pracuje już niecały rok, co jak na polskie standardy oznacza już mocne ukorzenienie.

Teraz przychodzi ten Romeo – a fe, jak tak można, przecież on nie ma doświadczenia w piłce seniorskiej, cóż za ryzyko, ach cóż za ryzyko.

Truskaweczką na torcie jest wrzutka, że Romeo jest podejrzany, bo współpracował z Mamiciem. Równolegle na Weszło uważa się, że Michniewicz nie jest podejrzany, bo powiedział, że z Fryzjerem gadał na tematy prywatne. Wiadomo, Czesiek to stary kumpel, nawet gdyby odwiedzał regularnie Kim Dzong-Una, to na Weszło byśmy czytali, że to nic złego, każdemu wolno, let football win.

Te podwójne standardy to coś, co w końcu położy ten portal. Nie rozumiem, czemu nie można pójść drogą chociażby Spiders Webu, gdzie autorzy podpisują się imieniem i nazwiskiem oraz zdarza im się polemizować z sobą na łamach, co jest znacznie ciekawsze i bardziej wartościowe od tępego brnięcia w absurdy („cóż może trener z drugą ofensywą w lidze?”), byle tylko nie przyznać się do czyjegoś błędu czy niekonsekwencji.

theczarek

Chciałbyś czytać dialog – konfrontację Olkiewicza z tym przepraszam bo nie pamiętam nazwiska Uszatkiem (tak go chyba nazywają)?

jest jeszcze polemika z czytelnikami,ale ona kończy się często permanentnymi BANami.

Gordon
Olympique Lyon

Twitter jest dowcipniejszy od Pana Krzysztofa, jak się wgłębić trochę, to wychodzi na to że, 3:3 z Realem i mistrzostwo Polski to zasługa tylko i wyłącznie Trenera Magiery, TYLKO i basta! A granie jak gówno przez pół roku, odpadnięcie z kelnerami, to wina nieumiejętnego zarządzania klubem.

4367cd9435aa03e50c77388dccf3d826e1e53aae84c9f6c03797a7d64a8fd8e6.jpg
Pogromca Mitów
KTS Weszło

Te wspominanie, a raczej wypominanie pracy u Mamića śmieszne, bo czy to on sprawił, że Dinamo wychowało takich piłkarzy, jak Luka Modrić, Mateo Kovacić, Dejan Lovren, czy Eduardo da Silva?
A z wstępem i tą najdziwniejszą decyzją w historii Legii, to kolejna groteska..
Czyż takową nie było zwolnienie Urbana, gdy przewodził z bodajże 5pkt przewagą e-klapie.
Lubię twoją twórczość Krzyś, ale uważam, że dziennikarz nie ukrywający swoich poglądów a propos Mioduskiego i Leśnodorskiego powinien odpuścić sobie taki tekst, jak ten powyżej, bo wiadomo, że z obiektywizmem nie ma on nic wspólnego.
P.S. I tak przypominam, że po awansie do LM Leśnodorski też popierał Hasiego, a 26 dni później w prymitywny sposób go zwolnił. Mioduski jednak zrobił to w cywilizowany sposób.

slavek87

U redaktora Stanowskiego logika jest prosta. Wszystko co zrobi prezes Mioduski jest złe a wszystko co zrobi/ł prezes Lesnodorski jest super.

DrMabuse
Wisła Kraków

Redaktor zapewne odpowie w swoim stylu „jak bedzie za co zganic Lesnodorskiego, to zganię, ale na razie NIE WIDZĘ powodu…”

opaska-na-oczach-facet-mezczyzna-czarnobiale-ts-660.jpeg
Nightcrawler

Artykuł trochę mniej żenujący niż twoje tweety. Nikt nie jest w pełni obiektywny, ale ty jesteś przykładem gościa, który subiektywizm (a w zasadzie kolesiostwo) uczynił sposobem na życie.

Kolomir

Fakt, ta dzisiejsza sraczka tweetami naprawdę żenująca była.

fajf

spodziewam się że z tej frustracji krzysztof zaraz wyżyję się na projekcie nowego stadionu ruchu i mu trochę ulży, pamiętajcie że stanowski pisze największe głupoty kiedy jest z czymś emocjonalnie mocno związany i jest to regułą niepodważalną , czekałem na te brednie od 4 godzin, niezawodny, a swoją drogą szkoda tego magiery taki był beznadziejny …

Maxi

Trener Legii to gość co stworzył jedną z najlepszych akademii w Europie !! To zniej do futbolu na najwyższym poziomie wypłynęli m.in. Alen Halilović, Marko Pjaca czy Tin Jedvaj. Pracę Chorwata przed czterema laty docenił też Arsenal, który proponował Jozakowi posadę szefa akademii. obyś cie się nie zdziwili jak zaskoczy w Legii a magiera dobrze że został zwolniony przegrał w tym sezonie wszystko !!!!!!! Legia miała umówmy się bardzo przeciętnych rywali w walce o LM i LE . w lidze też nie błyszczała w Meczu ze Śląskiem oddała jeden celny strzał !!!!!!!!!!!!!!

Moshe Ohayon - Nowa "10-tka" W Składzie Romeo Jozaka
Legia Warszawa

Też jestem bardzo sceptycznie nastawiony do tego ruchu, czuję że będzie jeszcze zabawniej i cały ten chorwacki kram zwinie się bardzo szybko ku uciesze roześmianej gawiedzi. W każdym razie żaden, absolutnie żaden z nas czy to czytelników czy dziennikarzy nie może wydać osądu czy to ma sens. Nikt z nas nie wie czy to wypali.

Oczywiście powstanie mnóstwo artykułów analizujących to posunięcie, a w sumie całe plusy i minusy można zawrzeć w kilku punktach.
-Można wymieniać jako złe i dobre to, że Mioduski chce zbudować tu drugi klub na poziomie Dinama dostarczający grajków za dobre siano do innych klubów.
– Można tu marudzić, że Mioduski chce w ten sposób zarobić kupę kasy na sprzedaży zawodników i podchodzi do tego wyłącznie biznesowo zatrudniając gościa na zupełnie inne stanowisko niż na jakim powinien on być.
– Można powiedzieć, że trochę to działanie Mioduskiego było w pośpiechu, Albo to zasłona dymna, albo rzeczywiście rzucił się prawie na pierwsze lepsze co dostał kiedy tylko zdecydował się zwolnić Magierę. Pewnie lepsze nazwiska na rynku chciałyby trochę czasu na ogarnięcie tego jakim klubem jest Legia i jakimi dysponuje zawodnikami, a Romeo, Julia i cały ten klan Capulettich zdecydował się przyjechać tu kiedy tylko się da. Skoro można było ściągnąć ich w pakiecie to pewnie już po decyzji o zwolnieniu Magiery Szopen pomyślał: „A chuj, to wyjebię jeszcze Żewłakowa skoro mam w pakiecie jego zastępcę XD”
– Można liczyć na to tak jak ja, że jednak powyższy punkt to tylko słaby żart, a nie rzeczywistość w topowym klubie Ekstraklasy

Dr Common-Sense

Pełna zgoda Moshe. U mnie masz bezterminowy szacun za asyste drugiego stopnia przy najważniejszej bramce polskiej piłki klubowej w tej dekadzie. A Żewłak poleciał trochę przy okazji, a trochę za wyciąganie wewnętrznej korespondencji do mediów.

Urkides
Legia Warszawa

„nie zna polskiego rynku i polskich realiów.”
Czy to jest jakaś wada. Mnie polski rynek (nie wiem co miał na myśli Stanowski) wydaje się takim zaściankiem koncepcyjnym że brak jego znajomości jest zaletą. Każdy kto go poznał i przejął zasady musi stwierdzić ze „się nie da”.
Czy futbol to taka skomplikowana gra? Ile lat Jozak jest na tym rynku, czego on jeszcze nie wie o futbolu? Na którą bramkę się strzela?
To czy sobie poradzi czy nie to się okaze ale nie ma żadnej gwarancji ze inny by sobie poradził.
Może trenera „z nazwiskiem” np Frank de Boer? Myslę że dziennikarze sikali by wrzątkiem z zachwytu.

MaLk

W ostatnim czasie tytuły mistrzowskie zdobywali tacy „znający polski rynek i polskie realia” trenerzy jak Czerczesow, Berg czy Maaskant…

Urkides
Legia Warszawa

Już nie wspominając że zupełnie niedoświadczony trener Pep Guardiola przejął Barce i pozamiatał. A potem ten arogant, bez znajomości rynku i realiów Bundesligi wziął Bayern i pozamiatał.
Również żółtodziób Zidan prowadził tylko zespoły młodzieżowe a potem zaraz sie rzucił na samą świętość czyli Real i pozamiatał.
widocznie Stanowski uważa że bez rozgryzienia Piesio, analizy Świerczoka czy Robaka nie da się obronić albo że bez przestudiowania jak glanują obrońcy nie sposób ustawić zespołu w ofensywie.

MaLk

A tak poza tym, to akurat polska piłka jest przecież od jakiegoś czasu ogólniedostępna do oglądania na Eurosporcie – i to od tej najciemniejszej strony, bo wszyscy wiemy, jakie mecze i drużyny lądują w tych terminach. Każdy desperat lub potencjalnie zainteresowany pracą może bez problemu rozgryzać glanowanie czy profile zawodników.

JesusChristPose
Legia Warszawa

Jest, jak mówisz, Stano.

skynet

Panie Krzysztofie, tak po ludzku, czy Panu nie wstyd tak ciągle najeżdżać na DM, bo go Pan nie lubi tak jak BL ?

Sorin_Oproiescu

Stano! Nie pitol. Zewlakow zatrudnil Hasiego. Za to powinien zrobić wyjazd wcześniej. Wywalili Ebebebenge. Magiera = słaby trener, w du.. był ….

qdlaty81

Hasi sprowadził Ofoe także ten tego…

Uśmiech Koali

Tekst przewidywalny, jak kazdy na temat Legii po erze Lesnodorskiego, ale jestem ciekaw, czy Stano ma w Legii jeszcze jakis informatorow, czy wlasnie odeszli ostatni 😉

Znaffca

sposób przeprowadzanie mierny… ale jak docelowo on ma zostać dyrektorem sportowym(albo prezesem) i znaleźć dobrego trenera….. a pamiętajmy, że to jest tylko polska eklapa, to to może wypalić.

FCKierpce

Dopowiem jeszcze, że tą trwałą, podawaną trochę bezmyślnie propagandą, która miała na celu promowanie Magiery i wybielanie go jako trenera, doprowadziliście do tego, że inteligentny i pewnie przyzwoity, sympatyczny prywatnie facet jest tutaj wręcz wyśmiewany, a czasem wyszydzany. Na oko 90% komentujących cieszy się ze zwolnienia Magiery. Gdybyście byli ciut bardziej obiektywni albo chociaż tę propagandę podawali łyżeczką, a nie łopatą, to pewnie z połowa komentarzy byłaby w innym tonie.

qdlaty81

u nas wszystko czarne albo białe. nie ma szarego
jeszcze się nie przyzwyczaiłeś?

Adrian Malarczyk

Odpowiadając na pytanie zadane w tytule, w żołnierskich słowach, chuj go wie. Pierwsza myśl, po przeczytaniu informacji o tym, że Jozak zostanie trenerem Legii – oho, jest dobrze. Facet obyty w warunkach, do których dąży Mioduski, bo w końcu Legia ma iść mocno w kierunku młodzieży. Ogólnie pozytyw. Druga myśl, już bardziej chłodnym okiem, bardziej ukierunkowana na – zaraz, zaraz Chorwat ma wyciągnąć z kryzysu Legię, dorosłą Legię, mężczyzn, a ostatnio co wyciągał to gile z nosa jakiemuś następcy Modrica? Zatrudnienie Jozaka wygląda podobnie, gdyby Roma zamiast skaperować Monchiego na dyrektora sportowego, wzięła go na trenera, w końcu mogło zdarzyć się tak, że Hiszpan nagle powiedziałby, że mu czegoś brakowało i jest to trenerka. Wszyscy pukaliby się w czoło i mówili, że organizator świetny, dobry poławiacz tanich zawodników, których sprzedaje się za grubą kasę, ale żeby nagle trener? Teoretycznie mogłoby to wypalić, ale czy by wypaliło? Wątpliwe. Tak samo jest z Jozakiem. Nie zgadzam się, aby wobec Romeo stosować podobny schemat, że do Polski przychodzili i przychodzą tacy trenerzy, którym teoretycznie powinno nie pójść (sprawa Hiszpana z Wisły), a jednak idzie, bowiem Chorwat to nie trener. Z drugiej strony gość z wieloma kontaktami, coś ala swego czasu Swierczewski, będzie kimś na wzór Hasiego, czyli przyjdą do Legii zawodnicy, którzy podniosą poziom drużyny, a bez niego na pokładzie by w ogóle w kierunku Legii nie spojrzeli (casus Ofoe), a on sam będzie potrafił zjednać szatnię, jak Czerczesow. Taka mieszanka byłaby dobrym rozwiązaniem, jednak jak dobrze wiemy, podcieranie tyłków młodzieży, znacząco różni się od kierowania grupą dorosłych facetów. I tu może być szkopuł.

qdlaty81

Podobno Jozak ma się zapoznać z piłkarzami i wybrać tych do wyjebania oraz zająć się znalezieniem trenera bo ma w tym znacznie większe doświadczenie od DM

TomekWu
Miedź Legnica

To ja może polecę klasykiem:

Panie Krzyśku…

Wróżka Weszława

Nie no, argument że nowy trener nie zna polskiego rynku i polskich realiów mnie przekonał. Spadek murowany.

smarter

Ta zmiana trenera i sztabu będzie miała sens wkoncu jak wypi erdolą pół drużyny której się już nie chciało biegać za czasów Hasiego…Czy to kur wa takie trudne do zauważenia, jak pan pikarz radovic mówił ze hasi nie zna legii i przez to sobie nie poradził,,,Hasi znał się na pracy a piłkarzyny warszawskie na przyjemnym zarabianiu pieniedzy, bo dlaczego Vadis tak szybko poszedł do Hasiego skoro był takim złym trenerem? Czemu Moulin za początku Hasiego grał dobrze? Bo traktowali prace powaznie. Przykład identyczny jak za czasów Petrescu w Wiśle, w polskim klubie nie można ciężko pracowac bo piłkarze zwolnią trenera. Magiera mógł zostac ale nie miał jaj do powaznych zmian…

MaLk

Pytanie czy są w stanie wy…walić te właściwe pół drużyny w tym sezonie w obliczu tej ziejącej dziury budżetowej, czy może będzie tak, jak w Wiśle po Holendrach. Czyli najbardziej przepłacani piłkarze, którym się nie chce biegać nigdzie nie będą się chcieli ruszyć, bo nigdzie nie dostaną porównywalnych pieniędzy, a sensowni chętni będą tylko na tych piłkarzy, którym się chce i coś tam potrafią grać – wiec to oni będą odchodzić w celu łatania budżetu.

Arkadiusz123

Stanowski wkurwiony bo dowiedział się ostatni .
O trenerze Wisły pisał podobnie i co radzi sobie chyba nieźle.

Ostrovitz

Jak red. Stanowski pisze o Legii, to trzeba przyjąć zasadę ograniczonego zaufania, ale – o dziwo – w drugiej części felietonu ma rację. Mioduski palnął głupotę, aż dziw, że tego sam nie widzi. Z jednej strony powiada, że „Jeżeli nie ma wyników na boisku, to nie możemy sobie pozwolić na taki stan rzeczy. Dopuszczalny jest gorszy okres, ale my musimy walczyć o mistrzostwo Polski”, a z drugiej strony zatrudnia do prowadzenia drużyny super fachowca, tyle że akurat nie od robienia wyników. Wywiad z Jozakiem też nie nastraja optymistycznie.
Na miejscu kibiców L pewnie zacząłbym przygotowywać okolicznościowe hasła, na wzór „chcemy trenera nie Bakera”.

Kibic Sukcesu

Panie Stanowski …

Ta liga jest tak gówniana, że żaden szanujący się trener z doświadczeniem tu nie przyjdzie a jak przyjdzie to okaże się, że jest zjebany jak choćby Hasi i nie potrafi się choć w części dostosować do realiów żeby była szansa na wyniki.

Właśnie w takich gównianych ligach mają szansę zaistnieć ludzie, którzy wchodzą do zawodu trenera. Tylko Pan ma chyba o ekstraklasie takie mniemanie jak o swoim warsztacie dziennikarskim co jest gruby błędem. Pełno u nas takich fachowców jak Pan, którzy tylko krytykują i mówią w mediach „trzeba kupić tego zawodnika, czemu nie sprzedano tamtego”, gówno wiedząc czy w ogóle ktoś taki tu chce przyjść lub czy da się sprzedać badziewie, które się trzyma rękami i nogami jak na przykład Masłowski.

Co takiego zrobił Magiera zanim został trenerem Legii? Kilka dobrych meczów w Sosnowcu, które mogły być równie dobrze wynikiem przypadku? Bycie asystentem trenerów? Praca w akademii?
Poza tym. Przecież po przerwie na reprezentacje, której tak wyczekiwał Magiera wszystko odpaliło i …Legia oddała jeden prawidłowy celny strzał na bramkę rywala. Magiera zdołał też zapomnieć, że Chukwu to napastnik i pierdzielił, że musi wyjść na mecz bez skrzydłowych bo ich nie ma po czy na boisko w trakcie wpuścił obydwóch.

No to Chorwat, którego tutaj pan dyskredytuje zdziałał w piłce europejskiej znacznie więcej niż Magiera. Kiedy Magiera nie potrafił w akademii upilnować młodych żeby się dobrze prowadzili to ten człowiek zbudował jedną z najlepszych szkółek w europie. Kiedy Magiera czytał książki historyczne czerpiąc inspirację do swoich cudownych przemówień w szatni, dzięki który byliśmy w stanie wymęczyć 0-0 z Lechią i „wyszarpać mistrzostwo” Jagiellonii, ten człowiek zdążył się nauczyć płynnie mówić w trzech językach. Magiera taki profesjonalista podobno nawet nie umie mówić po angielsku! Panie Stanowski. Niech Pan przestanie pierdolić kocopoły bo ten artykuł ma za zadanie jedno. Atakować obecne władze Legii. Dla Pana to nie dobrze, że może być coś zorganizowane profesjonalnie bo się Pan w tym pogubi ze swoim warsztatem i układami.

Dla pana jest dziwne, że zwolniono asystenta trenera, którego sobie są Magiera wybrał? Dziwne, że zwolniono trenera przygotowania fizycznego, który za swojej kadencji sprawia, że drużyna z każdą rundą wygląda coraz gorzej fizycznie? Dziwne, że skoro trafiła się okazja przejąć doskonale pracujący team zwolniono Dyrektora Sportowego, który miał tyle wpadek ile sukcesów a i tak nie pełnił w pełni tej funkcji? Dziwne, że zwolniono „skauta”, który został nim tylko dlatego, że jest bratem dyrektora a jest odpowiedzialny podobno za to, że sprowadził Chukwu bez oglądania go bo nie miał czasu?

Pana poziom obiektywności jest żenujący. Im mniej takich ludzi w Polskiej piłce jak Pan tym większe szanse, że kiedykolwiek będzie lepiej.

Gwapel

Panie Stanowski! Taki emocjonalny artykuł Pan popełniłeś, że gotów jestem przysiąc żeś kibicem kurestwa Pan jest. A przecież tyle razy zarzekałeś się o totalnym wyzuciu z uczuć do tego i wszystkich innych polskich klubów. Proszę o jakieś wyjaśnienia / sprostowanie bo tracę wiarę w uczciwe dziennikarstwo :)

GRAND_CHAMP

Pomijając twoją gimnazjalną prowokację to masz rację, Stano mówi że ma wyjebane w Legię, a się zachowuje po prostu jak dziennikarska kurwa ciągle smarujac BL. Bardzo dobrze że DM odciął dopływ informacji, bo takie coś jak Stanowiski swoimi postawami nie zasługuje.

wojtasspeedwayafan

predko predko basn sie baje nie tak predko kutas staje ! a jakie to ludzie ma znaczenie ??? Magiera Mourinho Ferguson czy inny pan ktos tam????? ile mozna zyc ta iluzja o lepszym pilkarskim jutrze tego kraju ??? tyle juz bylo tych projektow : Ptakow Bekdasow Cupialow Sarapatow czy Klickich ??? przeciez ta pilkarska patologia nigdy sie nie skonczy a finalnie i tak po boisku beda biegac kaleki i garbaci szkoleni przez trenerskich magow pokroju Czesiow eM Jasiow U Franzow S czy innych Rumakow a dziennikarze musza cos pisac zeby z czegos zyc…tak jak Macierewicz musi mowic ze jednak zamach byl choc sam w to nigdy nie wierzyl… Mioduski gdy mowi opowiada ciekawie ale nijak nie przeklada sie to na rzeczywistosc..skunczy sie wkrotce kasa z kanalu + i nastanie bida a za tym wielka smuta to moze wtedy przynajmniej te pokraki beda przyjmowac zold im nalezyty a ta hobby liga uzyska wlasciwy jej amatorski status czego sobie i wam zmeczeni kibice zycze…

qdlaty81

dlatego właśnie mioduski chce akademie, żeby nie być zależnym od sranał+ albo wyników sportowych

jak nie widzisz różnicy między ptakiem bekdasem cackiem cupiałem a mioduskim to… już nie zobaczysz

wojtasspeedwayafan

taak….od 5 lat to slysze ….bajanie o akademi…..chyba wirtualnej w efem managerze…. :) a potem musze ogladac produkty tej polskiej la massi…..koslawy Niezgoda, zawieszka Szwoch oooo a u Lukasika co slychac ???? :))))

Bart Simpson
Legia Warszawa

w sensie, że jarasz się sportem, na którym jedzie się chujowymi motorkami w kółko, a Twoje dekadenckie (kurwa, jakie ładne słowo dla takich bzdur) wypociny mają nas przekonać, abyśmy znieinteresowali się piłką?

wojtasspeedwayafan

no wlasnie chyba przedstawiciel obecnej wladzy nie skumal dowcipu…. wytlumacze w sensie ergo ten moj „nick” jest zmyslony z przekory zuzel bawi mnie jeszcze bardziej niz polska kopana taj rzut mlotem i skoki narciarskie…. to sie nazywa zart ironia humoreska …… połlisz futbol jest martwy a drobne sukcesy na poziomie repry to tylko efekt przypadku i zawziecia kilku ambitnych ludzi a nie dlugofalowej polityki…liga dla hobbystow i pilkarskich turystow a swiat sie smieje….

Bart Simpson
Legia Warszawa

przedni dowcip. jesteś równie zabawny, co inteligentny.

GooDOMaDOM

Szkoda, że nie można zwalniać piłkarzy. Znaczy się piłkarzyków. W Legii ze 14 do wyjebania ze skutkiem natychmiastowym.

Bartek BAchorski

Może chociaż na funkcje dyrektora sportowego zatrudnią kogoś kto był całe życie trenerem.

lisiec

Mioduski o zwolnieniu poinformował kilka dni temu w wywiadzie (czytając między wierszami). Jakoś nagle zmieniła się optyka z „ma moje pełne poparcie” na „każdy trener musi się liczyć z odejściem”. Nie wiemy, oczywiście, co się dzieje w szatni i jak Magiera sobie radził z kryzysem, ale, patrząc z boku, zwalanie na niego winy za brak wyników jest szaleństwem. Ten ruch bardziej wygląda mi na wspieranie wizji akademii, a nie pierwszej drużyny. Nie jestem wielbicielem sposobu myślenia Mioduskiego, ale czekam na efekt. Zobaczymy co z tego wyniknie. Natomiast już widzę, że w Legii brakuje na co dzień osoby zarządzającej, która odpowiada za klub i swoje decyzje nie tylko jajami i wizerunkiem, ale też finansowo… Swoimi pieniędzmi.

Mordimer_Madderdin

A ja to widzę tak- Legię może poprowadzić i Petru i Stano i ja i Ty drogi czytelniku. Nie ma to znaczenia, bowiem ta liga jest tak cholernie słaba, że nie ma różnicy czy kolejnym trenerem będzie Ojrzyński,Podoliński czy inny Michniewicz który zaraz wypadnie z karuzeli. Graczy Legia ma takich, że wstyd nie wygrywać 90 procent spotkań po 3:0…

Hala Madryt
Real Marki & Reprezentacja Królestwa Chiszpanii

aktualnie skład mają bardzo przeciętny

okrutnik

futbol po Polsku – na chuj nam piłkarze , zatrudnijmy trenera ! ta genialna wizja nie wiedzieć czemu , nie znajduje naśladowców na zgniłym , zdemoralizowanym , bezboznym świecie , gdzie do tej pory ( o zgrozo ) myślą że to piłkarze wygrywają mecze !!! ale my im kurwa pokażemy kto tu jest po dobrej stronie mocy !

Prejuce Nakoulma

Nie czytałem artykułu, ale ten ruch legii albo przyniesie korzyści całej polskiej piłce, albo zakończy się cyrkiem na kółkach i pośmiewiskiem. W każdym razie gratuluję odwagi Mioduskiemu i kibicuję trenerowi Romeo.

qdlaty81

kibicuję Romeo ale nie trenerowi tylko dyrektorowi 😉

pejsbuk

Zewlakow out. To jest plus dla Legii.
Niech idzie do komentowania z Dziekanowskim beda tworzyli duet „znawcow”.

qdlaty81

dziwne że Cię zminusowali. wg mnie gość odpowiedzialny za transfery musi współpracować z trenerem, a wygląda na to że Żewłakow działał na własną rękę więc to na pewno plus.

(nie wspominając o tym że coś mam przeczucie że to Żewłak był kretem co donosił mediom i leśnemu)

pejsbuk

Grand Champ i M. to dwa dziecioly ktorzy mi minusuja z definicji.
– Tacy co chuja wiedza i wydaje sie im, ze wszystko wiedza. Nie przejmuje sie.

TurboRysiek

Zdjęcie profilowe krzysztof Stanowski – polska liga jest tak słaba, tak denna, tak przepłacona, źle zarządzana że nie ma na prawdę znaczenia kto jest trenerem, na prawdę absolutnie nie ma to żadnego znaczenia. Legia została mistrzem Polski tylko i wyłącznie dlatego że rywale byli słabi i nie potrafili wykorzystać licznych potknięć Legii w ubiegłym sezonie (mieli przecież Vadisa, nikolica, prijovicia, grali w LM – a co na końcu pokazali? ano kupę), tylko i wyłącznie dlatego Legia jest mistrzem. Jak dla mnie, po bieżących występach w pucharach decyzja Prezesa w ogóle nie zaskakuje, jest jak najbardziej na miejscu; wg mnie trenerem może być Pani Gienia z księgowości, albo Pan Mietek z administracyjnego. Będzie ok, na prawdę, nie ma czym się przejmować.

wil1

Najsmutniejsze jest to, że nie ma kto zwolnić tych wszystkich, którzy mają jakieś swoje nierealne wizje i plany a nie potrafią na tyle sensownie zarządzać klubem żeby je zrealizować. Czyli wszystkich właścicieli i prezesów, którzy mają się za futbolowych wizjonerów a są zwyczajnymi nieudacznikami bo na sporcie/futbolu po prostu się nie znają. I nie chodzi mi tu tylko o Legię ale o praktycznie wszystkie kluby z lig centralnych.

TurboRysiek

co wg CIebie oznacza że się nie znają? Ja to widzę w ten sposób że w PL są pieniądzę, ogromne nadzieje, ambicje, kibice, stadiony, infrastruktura. Problem jest w tym pierwszym, przepłacamy zawodników. Mniejsza kasa, mniejsze nadzieje

wil1

To, że zawodnicy są przepłacani jest faktem bezspornym.
A co znaczy, że się nie znają? Po prostu się nie znają, tak jak Ty czy ja nie znamy się np. na fizyce kwantowej. Nie znają się też pewnie np. na chemii molekularnej ale ponieważ z tej ostatniej nie można zarobić dużej kasy to uparli się, że będą zarabiać na futbolu bo tutaj można, A można bo, w ich mniemaniu, na piłce się znają, podobnie zresztą uważa pewnie z 95% facetów oglądających piłkę (analogicznie jak z medycyną, polityką, na których w powszechnym mniemaniu, rzekomo, znają się wszyscy).
A co świadczy o tym, że się nie znają?
W skali mikro – to o czym napisałeś, że nie potrafią ocenić faktycznych umiejętności piłkarskich i zawodników przeceniają. Znacznie przeceniają. To, że zwalniają trenerów przy byle okazji, nie widząc, że to materiał piłkarski mają do dupy a nie szkoleniowy. Jak już wcześniej napisałem w którymś z wątków tutaj, w ich postrzeganiu rzeczywistości „jeśli w czasie wyścigu koń padł to należy zmienić dżokeja i bat”. Rotacja szkoleniowców w naszych ligach przebiega jak rotacja klientów w burdelu.
A w skali makro – to jest, kurwa, nie do pomyślenia żeby 40 milionowy kraj, jeden z największych w Europie, nie miał swego przedstawiciela w LM, podczas gdy kraje pokroju Słowacji, Chorwacji, Serbii, Słowenii, Czech, Białorusi, Dani, Norwegii itd., etc. może nie co roku ale jednak dość regularnie do tej ligi trafiają. To nie te wymienione kraje są wyjątkami tylko Polska. Co przeszkadza pójść drogą najlepszych klubów z tych wymienionych państw? Moim zdaniem właśnie właściciele i prezesi, którym w każdych okolicznościach, bez względów na przyczyny i okoliczności, najłatwiej i najprościej zmienić dżokeja.

qdlaty81

ano właśnie. nasi prezesi i dyrektorzy to prawdziwki co się dorobiły w latach 90-tych. szacunek im za to, ale umówmy się że wtedy wystarczyło zacząć coś produkować i sprzedawać i były pieniądze. wielu z tych prezesów czy właścicieli (np. Cupiał, Ptak, Cacek) nie ma pojęcia o prowadzeniu klubu piłkarskiego. W swoich firmach zatrudnili doświadczonych menedżerów z innych korporacji i jakoś idzie, w klubie nie ma kogo zatrudnić bo wszędzie chujowo. Trzeba by szukać z doświadczeniem czyt. za granicą, a tam drogo to po co. I kółko się zamyka.

Wg mnie to dobry ruch DM.

wil1

Dokładnie, fajnie rozszerzyłeś moją pisaninę. Dodałbym jeszcze od siebie Wojciechowskiego, Klickiego, Drzymałę czy takich prawdziwków jak Król. Wszyscy oni, łącznie z obecnymi właścicielami nie rozumieją, że jeżeli w biznesie i ekonomi 2+2 zawsze jest 4 to w sporcie nie musi to tak działać i czasami wychodzi z tego minus 1. A wówczas jest zdumienie, niedowierzanie i szok, że można przegrać z beniaminkiem na własnym boisku lub odpaść z pucharów we wstępnych rundach np. z mołdawskim klubem. A wtedy – wiadomo – zmiana dżokeja.
A najbardziej wkurwiają mnie, od lat słyszane te same słowa, przede wszystkim z ust właścicieli Legii i Lecha, że budują zespół na europejskie puchary. Podczas gdy od co najmniej 10 lat co roku, CO ROKU!!!, ta budowa polega na tym, że pozbywają się 2-3 najlepszych cegieł. Ciekawe czy swoje domy też tak budowali, że zastępowali materiały lepsze gorszymi, czy na przeglądzie swych wypasionych fur też zastępują podzespoły dobre zużytymi żeby auto było lepsze?
Clou tej całej ich zabawy polega, moim zdaniem, na tym, że nie mogą się zdecydować (może ze względu na wiąż zbyt małe, niewystarczające fundusze) czy chcą naprawdę zbudować klasowy zespół czy mają im się przede wszystkim zgadzać finanse. Tak żeby zbyt dużo nie inwestować a raczej co nieco zarobić. I w tą ostatnią tezę włożyłbym też wszelakich zagranicznych właścicieli naszych klubów – tu też nie ma się co spodziewać jakiejś marki, o nawet małym, europejskim znaczeniu, tu trzeba się spodziewać tego żeby im się kasa zgadzała.

jamajski_spekulant

a terminarz wygląda tak:

17.09.2017 18:00 Legia Warszawa – Cracovia
21.09.2017 15:30 Ruch Zdzieszowice – Legia Warszawa PP
24.09.2017 18:00 Jagiellonia Białystok – Legia Warszawa
01.10.2017 18:00 Lech Poznań – Legia Warszawa
15.10.2017 18:00 Legia Warszawa – Lechia Gdańsk
21.10.2017 00:00 Wisła Kraków – Legia Warszawa

Chorwat ma 10 dni żeby Legia odpaliła…. :-)

Poker

Teoria psychologii mówi ze gdy jest kryzys to kazda zmiana wplywa pozytywnie na druzyne, nowy trener zwykle na poczatku daje 3 zwyciestwa, wiec Legia pewno pokona Cracovie, pokona Zdzieszowiece i z rozpedu jeszcze Jage i wtyedy zacznie sie pianie i wychwalanie pod niebiosa geniusza trenerki Jozo z Bazin, twarde ladowanie nastapi w Poznaniu no ale jezeli nie bedzie kompromitacji a przegrana jednym golem to wszyscuy powiedza dajmy czas dla Romeo bo Lech to jakby nie bylo klasowa druzyna, kazdy moze z nimi przegrac. Potem przyjedzie Lechia która ostatnio regularnie ogrywa Legie, moze po wyrównanym meczu bedzie remis. potem wtopa w Krakowie, Wisla wygra wysoko, no ale nie mozna zwalniac trenera i jego paki skoro oni dopiero sie rozpakowali w Warszawie, dajmy im czas do wiosny… 😛

Pociung getra w góre
RTS Widzew

W Polsce – trener – gdy słyszy że ma poparcie prezia – powinien zacząć robić pranie, bo pakowanie się jest za rogiem albo już pod oknem.

Poker

moze przynajmiej nauczy Kucharskiego przyjmowania podan

qdlaty81

Kucharski po prowizji za Lewego to może podawać ale chyba tylko do pyska

wpDiscuz
Najnowsze wpisy

INNE SPORTY

Szamoobrona