Image and video hosting by TinyPic
Dwie czerwone, dwa karne. Tyle dziś trzeba, by pokonać górniczy charakter
Weszło

Dwie czerwone, dwa karne. Tyle dziś trzeba, by pokonać górniczy charakter

Kiedy po meczu z Legią ogląda się w wykonaniu Górnika Zabrze takie spotkanie jak to z Jagiellonią, zaczyna się mieć wątpliwości, czy aby 16 kilometrów wybieganych przez Macieja Ambrosiewicza, to – jak mówi sam zawodnik – przesada. Trudno też wierzyć w słowa Marcina Brosza, który tonuje nastroje mówiąc, że nie da się grać często na tak wysokiej intensywności jak z mistrzem Polski. Górnicy pokazali bowiem raz jeszcze wielki charakter. Dla nich nie miało znaczenia, czy grają w jedenastu, dziesięciu, czy nawet dziewięciu. Od pierwszej do dziewięćdziesiątej minuty grali o wygraną. I choć w Białymstoku polegli, to dziś zasługują w pełni, by powiedzieć: chwała pokonanym.

Nie mamy większych wątpliwości, że w tej kolejce było to zdecydowanie najlepsze spotkanie. Najbardziej otwarte, najskładniej wyglądające nie wyłącznie w obronie, a przede wszystkim w ataku. To, czego spodziewaliśmy się po ofensywach Legii, Lecha czy Lechii, dostaliśmy w nadmiarze od borykającej się z brakiem trzech kluczowych w poprzednim sezonie pomocników Jagiellonii, a także od w większości nabierających dopiero ligowej ogłady chłopców Marcina Brosza. Widzów na stadionie w drugiej połowie od obracania głowy od lewej do prawej za atakami to jednych, to drugich, naprawdę mogła rozboleć szyja.

Obrazu meczu nie zmieniła nawet czerwona kartka Daniego Suareza, po której Górnik miał dwie z trzech najlepszych sytuacji w meczu. Nadal był to wet za wet, atak za atak, przeciąganie liny, któremu towarzyszyło ciągłe prężenie muskułów graczy ataku. A to z jednej strony Novikovas raz za razem zaimponował dryblingiem na skrzydle i wkręceniem w ziemię obrońcy, który akurat nawinął się do pojedynku, a to piłkę-ciasteczko posłał Kurzawa, a to krzyżakiem starego ligowego lisa Grzyba próbował minąć jeden na jeden o czternaście lat młodszy Żurkowski.

Ostatecznie wspomnianą linę na swoją stronę przeciągnęła Jagiellonia, ale przyszło jej to z ogromnym trudem. Z akcji nie potrafiła ani razu pokonać świetnie dysponowanego Loski (interwencje przy strzałach głową Runje i Guilherme znakomite), w czym wielki udział mieli też obrońcy zabrzan, którzy ofiarnie jeździli na tyłkach, byle tylko nie dać Jagiellonii się przebić. Dani Suarez padł jednak ofiarą takiej postawy, bo atakując wślizgiem jeden ze strzałów, zagrał ręką. W efekcie wyleciał z boiska, a Jagiellonia dostała pierwszą szansę zmiany wyniku z rzutu karnego. Na 1:1 pewnie trafił Novikovas.

Wydawać by się mogło, że atakujący szaleńczym pressingiem Górnik nie ma prawa w dziesiątkę utrzymać tak wysokiego tempa. Że kwestią czasu jest skruszenie obrony przyjezdnych przez czującą krew Jagiellonię.

I wtedy – szok. W kilka minut oglądaliśmy dwie sytuacje, po których zabrzanie mogli znów prowadzić. Niestety, Rafał Kurzawa przestał wtedy robić to, co wychodziło mu w tym meczu najlepiej, a więc kreować partnerów. Postanowił za to wykreować siebie na bohatera spotkania, dwa razy po genialnych zagraniach Ledeckiego. Najpierw strzelając zbyt lekko, bez ułożenia sobie piłki na nodze, na co zdecydowanie miał czas, później – nie dostrzegając, że po jego lewej stronie wbiega Igor Angulo, który wcześniej sam na sam pokonał Kelemena. Kurzawie się to nie udało. Najpierw strzelił za lekko, później zachował się już zdecydowanie zbyt egoistycznie, gdy wyszedł z Hiszpanem dwa na jednego, a jednak połakomił się na odbity nogami przez Kelemena strzał.

I tak naprawdę te dwie sytuacje – a nie czerwona kartka – zdefiniowały to spotkanie dla Górnika. Bo zejście sił z piłkarzy z Zabrza nastąpiło z lekkim opóźnieniem, dłuższą chwilę po osłabieniu zespołu przez Suareza. W czasie, gdy przy lepszych wyborach Kurzawy mogło być już 3:1. Wtedy Jagiellonia dosłownie siadła na rywalu i dusiła go tak długo, aż w końcu popełnił błąd. Ledecky zbyt mocno popracował rękami w swoim polu karnym, dając sędziemu Raczkowskiemu powód, by podyktować drugą jedenastkę na Novikovasie. Której po niezłym wykonaniu Sekulskiego nie sięgnął Loska, choć był zdecydowanie bliżej niż przy strzale Litwina.

Można wręcz powiedzieć, że tak blisko, jak Górnik złupienia z punktów najpierw mistrza, a później także wicemistrza, w dodatku na jego stadionie. Ale choć do Zabrza piłkarze Brosza wracają z pustymi rękami, to jednej rzeczy w autokarze na pewno nie zabraknie. Dumy. Przekonania, że choć dziś kończy jako pokonany, beniaminek jest w stanie grać jak równy z równym z każdym w tej lidze.

Jagiellonia_Bialystok

Jagiellonia Białystok

23-07-2017
2
:
1
Gornik_Zabrze

Górnik Zabrze

2. kolejka

23.07.2017

18:00

Białystok

4.0 4.3
F. Cernych
7.0 7.2
M. Kelemen
3.0 4.0
C. Sheridan
6.0 5.7
G. Tomelin Guti
6.0 5.4
T. Romanczuk
6.0 5.4
Ł. Burliga
6.0 6.0
I. Runje
4.0 4.6
H. Guilherme
5.0 5.0
R. Grzyb
3.0 3.2
D. Chomczenowskyj
8.0 7.3
A. Novikovas
6.0 4.8
D. Kądzior
5.0 5.0
M. Koj
5.0 4.5
D. Suarez
7.0 6.7
I. Angulo
5.0 4.3
R. Kurzawa
6.0 5.1
A. Wolniewicz
7.0 7.0
T. Loska
5.0 4.5
Ł. Wolsztyński
6.0 5.7
S. Żurkowski
6.0 5.5
M. Ambrosiewicz
5.0 5.6
M. Wieteska
6.0 4.1
Paweł Raczkowski

Zmiany gospodarzy:

D. Chomczenowskyj

M. Pospisil

5.05.0

C. Sheridan

Ł. Sekulski

-5.7

Zmiany gości:

Ł. Wolsztyński

D. Ledecky

4.03.4

D. Kądzior

M. Karwot

-3.6

I. Angulo

B. Olszewski

-4.0

Legenda:

Gol
Asysta
Kluczowe podanie
Samobój
Gracz meczu
Na minus
Zółta kartka
Dwie żółte kartki
Czerwona kartka

fot. FotoPyK

KOMENTARZE (81)

Dodaj komentarz

Powiadom o
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
DrPlama

Jaga odpuściła mecz z Azerami, żeby skupić się na walce o puchary w lidze….

pejsbuk

Wejdź w końcu do pierwszej trójki swoim zespolikiem. Daj mu szanse w LM w końcu! Zrob coś, rusz się, zacznij ćwiczyć, pierdolnij ta klawiatura! Tez potrafisz! Cała Polska w napięciu czeka na to z przygotowanymi zaworami przy dupie. Będzie widowiskowo i doktor-plamy takiej nikt nie ruszy!

AndrzejeK
Orzeł Parzeczew

Odszedl Probierz i juz na Jage lepiej sedziowie patrza.

Cegiełka-Przyjemski

Powinien odkupić od Balotellego koszulkę z napisem Why always me?

Janko Buszewska
Jadwiżański KS

Juz im Raczkowski pokazał, co daje im kozakowanie na Legii,
ale czy tacy górnicy cos zrozumią?

szawik
Żołnierz Wodza Jarosława

Szkoda Górnika, ale na własne życzenie. Sytuacje nie wykorzystane, kartki złapane. Karne w prezencie dane. Ale fajny futbol grają, trzymam za nich dalej kciuki.

Mario
Wisła Kraków

Przecież oba karne były prawidłowe.
Suarez zatrzymał piłkę ręką w polu karnym, a Novikovas został przewrócony już w polu karnym. Górnik grał całkiem fajnie, ale to nie powód by nie gwizdać oczywistych przewinień.

Leon Kameleon
Hutnik Warszawa

ten drugi na pewno w polu karnym? i na pewno faul?

Mario
Wisła Kraków

Tak i tak. Starcie zaczęło się tuż za linią, ale Novikovas został przewrócony już w polu karny

Mariusz Szewczyk

szkoda, że Gabalą tak się nie przewracał, tylko w akcji szedł, jak idiota i strzelał z ostrego końca.

Lluc93

Właśnie starcie zaczęło się przed linią, tam go nadepnął i nie ma mowy o karnym.

Zener

Tak, na pewno. Zatrzymaj sobie akcję zamiast głupio pytać.

yasiu9

ale nie liczy sie gdzie upadniesz, jak sie nieznasz na przpisach to przynajmniej nie pisz

Joopiter

„Najpierw strzelając zbyt lekko, bez ułożenia sobie piłki na nodze, na co zdecydowanie miał czas, później – nie dostrzegając, że po jego lewej stronie wbiega Igor Angulo, który wcześniej sam na sam pokonał Kelemena.”
To nie był Angulo, tylko Karwot.

WhiteStarPower

Jaga znowu bedzie w czworce, znowu przejdzie 1 runde z ogorkami i koniec. To smutne ze dzis kluby nie umieja sie zmobilizowac, wzmocnic i postawic za cel Europe,a razie niepowodzenia dopiero wyprzedac. W rewanzu gracze Jagi wygladali jak goscie ktorzy chca juz odpasc zebymKulesza ich puscil z klubu i managerowie mogli dopinac deale. W ten sposob nasza liga nigdzie nie zajedzie, bo Lech lubi co roku odpasc z pasterzami i tez sie wyprzedac a sama Legia tez wiecznie pkt zdobywac nie bedzie a poza tym to i tak za malo na 15 miejsce

Tulismanore
FC Albatros

„Jaga znowu bedzie w czworce, znowu przejdzie 1 runde z ogorkami i koniec”#
Nie wiem czy wiesz, ale liga to sa mistrzostwa Polski w pilce noznej i gra sie o jak najwyzsze miejsce. Puchary to cos przy okazji za zajecie wysokiego miejsca. A nie cel w sam w sobie. Wiec jak Jaga bedzie znowu w czworce jak napisales to to bedzie kolejny dobry sezon w jej wykonaniu. Bez znaczenia kiedy odpadna z pucharów. Liga jest najwazniejsza.

Regon

No, liga jest najważniejsza… A potem narzekania, jaka w tej ekstraklasie bryndza, czemu nie ma kibiców, pieniędzy, zawodników itp… Bez pucharów ta liga nie ruszy z miejsca.

Anonim

Puchary to coś przy okazji? Doskonale pokazujesz zaściankową mentalność polskich klubów. Anglia (nawet ona!) ostatnio także pada jej ofiarą.

evenssen

W tym roku Lech z pasterzami już nie odpadnie.

XardasKSP
Polonia Warszawa

Dinamo Tibilisi, Vålerenga, Levadia, Qarabag (teraz juz niesa ogorkiem ale wesole bylo bach, bach, bach)….. kurde nie wiem czy jakis klub ma dluzsza liste „sukcesow” 😀

PS. Tak wiem Schalke i Parma…. ale wtedy byl wyzszy poziom ligi Dyskobolia eliminowala Herthe Berlin i Manchester City. A w pozniejszych czasach i Lech z Juventusem sobie poradzil i CWKS wygral ze Spartakiem. Ale takiej dlugiej listy ogorkow to chyba nikt nie dorobil sie.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

peter1234

Sorki, ale trochę Cię poniosło. Rywale Jagi na których odpadła:
Aris Saloniki – zespół w tamtym momencie mocniejszy kadrowo od Jagiellonii i z lepszej ligi
Omonia Nikozja – w tamtym momencie mocniejszy kadrowo od Jagiellonii i z lepszej ligi
Irtysz Pawłodar – owszem, zespół słaby z którym trzeba było wygrać. Można uznać że to eurowpierdol
FK Qabala – zespół potencjałem i wartością piłkarzy wg Transfermarkt porównywalny do Jagiellonii (Quabala 10 mln EUR, Jaga 12mln EUR). Powinien być wyrównany pojedynek przy którym ciężko typować zwycięzcę. I faktycznie tak było.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

Mariusz Szewczyk

Irtysz też z mocniejszej ligi i zespół w tamtym ( i pewno w tym też ) momencie mocniejszy od Jagi

peter1234

Nie, akurat Irtysz miał wtedy wartość rynkową piłkarzy (wg Transfermarkt) 2-3 razy mniejszą niż Jaga. Około 4mln EuR z tego co kojarzę. Dlatego tę porażkę Jagi należy uznać za przykrą niespodziankę. Ale żeby pokazać, jaki postęp zrobiła tamta liga, powiem tylko że aktualnie Irtysz ma piłkarzy wartych nie 4 mln, ale 7,35mln EUR. A trzy pierwsze drużyny mają wartości ok. 15-20 mln EuR każda. To poziom Lecha Poznań.

Mariusz Szewczyk

Przecież to był żart 😉

Olisabebe

Tak wartosci z, transfermarkt takie miarodajnie. A w Amkarze masz totalne odrzuty z polskiej ligi jak Gigolajev czy Komolov (ostatni sezon zero goli I asyst) I sa oni tam warci 700 800 tysiakow TYLKO dlatego, ze graja w lidze ruskiej

Olisabebe

Przeciez Valerenga tez byla mocna I byla z lepszej ligi. Nie kumam jak mozna mowic, ze oni sa ogorkami, a Omonia nie xD

XardasKSP
Polonia Warszawa

Jak milo ze CWKS tak broni przyszlej zgody GTSu. Jednak sa dwie dumy PRLu. Wiem ze GTS gral wielokrotnie w pucharach ale wasz CWKS tez i tak dorodnej listy sie nie dorobil eurowpierdoli. (Aris, Omonia i Qabala to inna jakosc niz Dinamo Tibilisi, Levadia czy Vålerenga, Qarabag im daruje bo moze juz wtedy byl mocny bo Rosenborg spokojnie eliminowal).

GTS byl kiedys „potega” i dumnie jak wasz CWKS sie puszyli i nadymali co to nie oni i tyle forsy mieli wiec adekwatnie do budzetu ich ocenia sie tak jak i was. I z klubow ktore sie pusza (Lech no dobra tez troche sie pusza) to zdecydowanie najdluzsza liste ma GTS.

Liczymy tu tylko eurowpierdole a nie agrowpierdole. Chyba ze chcesz liczyc benjaminekwpierdole, bankrutwpierdole, agrowpierdole, „wiocha” (tak nazywaliscie Dyskobolie ktora jako jedyna ma totalny lepszy bilans bezposredni z CWKSem) wpierdole i wszystkie inne kwiatki jakich dokonal w lidze CWKS. Ciesz sie ze liczy sie eurowpierdole bo tam akurat tylko inwazja na Wilno jest wasza chluba.

A kibic waszej zgody pisal o odpadaniu z ogorkami tylko zapomnial ze GTS ostatnio w 2002-2003 sezonie pokazal klase z Parma i Schalke a pozniej to wystepy gorsze od Lecha z ktorego sie nabija. I lista wybitnych ogorkow do odpadniecia najdluzsza (Lech ma Stjarnan i Zalgiris na niej, Jagiellonia Irtysz, Cracovia Shkendije chociaz to nie taki ogor jak Levadia bo Shkendija jak Qabala sobie radzi w europucharach).

PS. A moze ty juz szykujesz wytlumaczenie na Astane przed meczem i chcesz nam wyjasnic ze CWKS tyle gral w pucharach ze odpasc z Astana to nie eurowpierdol? A tak pozatym kazdy ma jakis eurowpierdol jedyny klub ktory nie odpadl z ogorkami to Dyskobolia wszystkie inne mialy swoje eurowpierdole.

Użytkownik usunięty
Użytkownik usunięty

Treść usunięta

FC Bazuka Bolencin

Szkoda klawiatury na tego wariata. Wybiórcze myślenie, naginanie rzeczywistości i kompleksy – zwłaszcza w kontekście tego jak jest.
Szkoda, bo Polonia to klub z tradycjami i zawsze ich będę szanował, niezależnie od ligi w której grają. Ale tacy ludzie psują temu klubowi reputacje.
Pod Wawelem jest w kwestii kompleksów jeszcze gorzej – co można obejrzeć po meczach obydwu drużyn na różnych forach. A najbardziej to nie mogą przeboleć jak oni – pucharowicz – do końca bili się o utrzymanie, a sąsiadka zza Błoń z Hiszpańskim szrotem i długami, grała w grupie mistrzowskiej.

PhoenixLk

…ale przecież – gdyby nie HGW – to już JW bym im stadion zbudował… a potem – drżyjcie Reale i Bayerny – bo Polonia ma stadion!!

XardasKSP
Polonia Warszawa

I sponsora z kapitalem duzo wiekszym od Lesnodorskiego, coprawda szalonego ale lepszy taki niz zaden. W koncu szaleniec moglby dla kaprysu zrobic budzet 200 mln na jedna sekcje 😀

A jeszcze jakby ktos mu podawal cos na uspokojnie w przerwie meczu ewentualnie jakas hipnoza ze zmiana trenera to cos bardzo zlego, to wtedy moze by to jakos bylo 😀

XardasKSP
Polonia Warszawa

Polonia i Cracovia to kluby z tradycjami ktore niszczono w czasach PRLu i robily to dwa kluby w Warszawie CWKS a w Krakowie GTS.

Roznica jest tylko taka ze CWKSu delikatnie mowiac „nielubi” 90 % kibicow w Polsce bo CWKS nie tylko Polonie niszczyl lecz takze zawodnikow ktorych sila zmuszali do gry w CWKSie lub niszczyli im kariery biorac do wojska. Do tego dochodza kluby ktore CWKS calkowicie zlikwidowal aby wcielic do siebie ich zawodnikow.

A GTS jesli gdzies poza Krakowem czyms podpadl to zapewne chetnym i radosnym przyjeciem milicji jako sponsora. A przyklad Polonii pokazuje ze wcale nie bylo trzeba bo mozna bylo odmowic ale jak widac GTS chcial bo milicja im pomogla stac sie „potega” w Krakowie bo odrazu zniszczyli Cracovie aby nie bylo konkurencji.

A teraz sie dziwi GTS czemu Cracovia ich wini za te 40 komuszych lat niszczenia klubu i skradziona „potege”. Chociaz to nie az do tego stopnia do jakiego CWKS z pomoca PRLu skradl wielkosc Polonii bo na GTS podobno nie musieli milicjanci zwozic kibicow z lapanki z podkrakowskich wiosek.

No i w wolnej Polsce w Krakowie jest juz uczciwie Cracovia takze dostala stadion nie tylko GTS. A w Warszawie POgrobowcy komunizmu czyli HGW dalej dbaja o „swoj CWKSik”…..

A co do Hiszpanow to masz racej, zawodnicy z zagranicy szczegolnie jak tam przygotuja sie do sezonu sa o wiele lepsi niz szrot i pseudogwiazdki w Polsce. Bo w Polsce poza Probierzem to chyba zaden trener niepotrafi wyslac gwiazdorow na drzewo i reszte przygotowac do sezonu. Nawet w Zaglebiu niby lubia Stokiego ale jak ich do wiosny przygotowal to go zwolnic chcieli za to ze biegac biedactwom kazal a oni pilkarnicy sa w Polsce i max 2 godziny dziennie chca trening a nie taki jak zagranica.

To dluga historia zaczyna sie od czasow Dana Petrescu historia o tym jak nikt nic w Polskiej pilce nie osiagnie dopoki Prezesi nie uznaja ze to trener jest najwazniejszy a nie pseudogwiazdki i nie wyjasnia im ze jak na zachodzie trener bedzie oceniany po 3ch sezonach i ze wczesniej nie odejdzie chocby pilkarnicy narzneli na srodku murawy moze by to cos zmienilo albo pilkarniki by z premedytacja spuscily klub. Dlatego Probierz wiedzac o tym takich ktorzy sa gotowi to zrobic odrazu wyrzuca ze skladu.

A zagraniczni gracze trenowali wczesniej w innym systemie szkolenia ale poczekajcie jak przepracuja pierwsza przerwe zimowa to nie bedzie juz super hiszpanow w GTS, conajwyzej Angulo z Gornika zachowa to opanowanie sam na sam tylko biegal juz tak nie bedzie jak biega…..

Ten „szrot” oraz ten w Koronie Kielce powinien pokazac co to jest trening „pseudo gwiazda” w Polsce. Bo nawet CWKS teraz cieniuje jak kolega pilkarnikow Magiera delikatnie ich nie przemeczyl a w poprzednim sezonie to Magiera jechal na tym ze Hasi potrenowal pilkarzy ostro za co mu podziekowali zwolnieniem. A teraz to biedaki nie maja sily biegac bo nie maja mimo ze chcieliby biegac dla Magiery bo ich nie przetrenowuje tylko bez treningu nie ma kondycji i widac gre na stojaco. Bedzie oj bedzie jeszcze radosc po meczach CWKSu w lidze nieskonczy sie na Gorniku i Koronie.

XardasKSP
Polonia Warszawa

Przeciez ciagnie swoj do swego czerwona historia rodem z PRLu laczy 😀 Niedawno GTS polubil Ruch a Lechie i Slask pogonili wiec wszystko jest mozliwe, bedzie wam jeszcze brakowalo tylko Gornika 😀

Polonie i Cracovie laczy wrogosc do komunizmu i krzywda jaka dokonal PRL aby wspierac w Krakowie GTS a w Warszawie CWKS. Do tego mieli tez w PRLu dwojke ulubiencow ze Slaska aka Ruch i Gornika. Zawsze mnie np. dziwilo jakim cudem Lechia z flagami precz z komuna ma GTS za zgode. No ale w koncu sie wszystko naprostowalo i swoi ciagna do swoich 😀

Wiec czemu by nie, nawet gdzies czytalem ze za PRLu byla podobno prawie zgoda dwoch dum PRLu CWKS & GTS 😀

FC Bazuka Bolencin

Jak już tak robimy „wypominki” to zdecydowanie najlepszą polską ekipą pucharową jest brzydsza krakowska siostra z ul. Kałuży.
Przy jej wyczynach w pucharach wyczyny Wisły, Polonii, Jagiellonii, Legii czy innych Lechów są niczym.
Bilans? 4 mecze, 4 porażki;
2006/07 – dwie porażki w intertoto z piłkarską potęgą Szachtiorem soligorsk: 1-2 i 0-3
2016/17 – Skhendija Tetovo: 0-2 i 1-2.
Dziękuję, dobranoc. Trollować też trzeba umieć.

XardasKSP
Polonia Warszawa

Szachtior Soligorsk z ligi ktorej Mistrz 4 razy gral w LM (dopiero rok temu sie Bialorus posypala) czyli mozemy uznac ze Dinamo Tibilisi to jednak slabsze od Soligorska.

A Skhendija Tetovo mocniejsza niz Levadia.

Tak wiem GTS mial tyle wielkich szans na gre w pucharach i co z tego wyszlo jeden raz Schalke i Parma? Po 10 latach dominowania ligi? Jak Cracovia bedzie miala wiecej szans to tez kiedys odpali w pucharach. A jak GTS z Jagielloni sie nabija i o pasterzach Lecha opowiada, a Lech kiedys tez niby z Juventusem sobie poradzil. To warto chyba wspomniec „sukcesy” GTSu zeby nie bylo ze oni zawsze tak wspaniale grali i nigdy eurowpierdoli od ogorkow nie dostali.

PS. Qarabag to dzis dopiero jest mocniejszy, wtedy byl na poziomie Qabali ktora nazywacie ogorkiem ale jakby grala z CWKSem lub GTSem to juzbyscie pewnie nie uwazali ze to ogorek 😀

WhiteStarPower

Buahahhahah

Karmicie maloletniego trolla z klubiku ktory ma tylu kibicow co Izolator Boguchwala a jego klubik zanim sie pogazyl w otchlani to kupil mistrza w 2000r i potem licencje od Groclinu przy zielonym stoliku.

To juz wiekszego wstydu nie ma, nawet milicyjnego etapu w historii niektorych klubow (do gadania wiele nie bylo wtedy chyba ze ktos lubi falszowac historie) jak moj

Takze trollu trolluj sobie z kolegami po szalu bo mi szkoda klawiatury. Ups, jeszcze znalezc tych kolegow po szalu trzeba… Moze sa w necie?

XardasKSP
Polonia Warszawa

Bo wy to niby korupcji nie uprawialiscie w latach 90-tych. Moze powiesz ze 6-0 od CWKSu przyjmowaliscie z milosci do PRLowskich braci, zeby wasza zgoda wyszla przed LKS a nie z powodu koperty? Przyganiasz innym za to samo co twoj klub robil.

A co do „40 letniego epizodu” to chyba do gadania bylo cos jednak skoro Polonia mogla zrezygnowac z milicji podczas gdy GTS przyjal z radoscia. Bo przeciez inaczej by nikt niezniszczyl Cracovii gdyby GTS niechcial milicjantow. Podobnie w Warszawie komuszki niszczyly Polonie bo niechciala milicji i dlatego bo ich klubem byl CWKS.

Od historii nie uciekniecie nawet jak sie jej zaprzecie i G z nazwy usuniecie. Wasi koledzy z CWKS chociaz maja tyle godnosci ze historii nie chowaja pod dywan i CWKS glosno krzycza oraz na flagach i strojach pilkarzy umieszczaja…. Jedyny plus jaki moge dac CWKSowi to wlasnie za to ze nie probuja ukryc historii.

PhoenixLk

ciekawostka… przez 5 lat dzień w dzień jeździłem na uczelnię – przejeżdżałem koło ich „stadionu”… raz widziałem 2 osoby w szalach…

Nie obrażaj Izolatora Boguchwała;>

Co do mistrzostwa 2000 – czy to nie wtedy prezesem był wierny ich kibic?

Pytanie retoryczne

dwie stare siostry
WZL & Parasol Wrocław

Na Polską ligę wystarczy 11 Hiszpanów z 2 ligi. oczywiście na drugi sezon po krajowym okresie przygotowawczym nie będą już sobą, dlatego trzeba podpisywać kontrakty na rok a później wymienić na nowych.
Guti za wysoka ocena. W meczu z Azerami tak samo puścił zawodnika sam na sam na 2:0 i dzisiaj zrobił to samo dwa razy i był gol.
Guillerme nie winię bo latał po skrzydle dlatego odpowiedzialność spada na niego.

Janusz Kibol

Po dobrym sezonie zdecydowana większość obcokrajowców już nie jest sobą, bo rozglądają się tylko jakby stąd spierdolić za większą kasą. Czują, że się maksymalnie wypromowali i za chwile ich 5 minut minie. A przecież po skończeniu kariery nie zamierzają szukać roboty, więc muszą szukać złotego strzału, żeby się ustawić do końca życia. No i dupę też trzeba utrzymać, bo żony piłkarzy nie hańbią się pracą. Polacy też tak często mają.. Jednak oni siedzą we własnym kraju. Mają tu jakieś korzenie. Przyzwyczajają się do stabilizacji i nią zadowalają. Nieraz po prostu nie chce im się ruszać tyłków. Jak jest dobrze, to nie lubią zmian.

slosly

Żurkowski!
(zaprawdę powiadam wam: będą z niego piłkarze)

Albo byliby. Gdyby nie ten ogólnie pielęgnowany klimat – ligi pełnej dziadygi i cudzoszrotu.
Typ ma (już) 20 lat, Ambrosiewicz 19, Loska 21. Jakoś bardziej się to chce oglądać.

Rishin

Pojedynki wygrane 38%, podania celne 65%, 6 strat piłki i 2 nabycia. Statystyki jakoś za nim nie stoją. Ambrosiewicz kolejno 37%, 67%, 4, 3. Górnik po prostu według statystyk przegrał środek pola, chociaż w czasie meczu nie było to zbyt widoczne. Dla porównania Romanchuk 62%, 78%, 8, 9, Grzyb 89% (ale miał bardzo mało pojedynków tylko 9), 91%, 2, 4.
http://www.jagiellonia.pl/data/upload/statystyki/201718/02jagagornik.pdf

headcharge

Nie widziałem pierwszego karnego, ale ten drugi z dupy wzięty.

Zener

Z dupy do było zachowanie Ledeckiego. Novikovas szukał faulu nogami, to ten postanowił go pchnąć rękami w plecy w najbardziej widoczny i ewidentny z możliwych sposobów.

Leon Kameleon
Hutnik Warszawa

faul ( jeżeli już ) zaczął sie przed polem karnym…. i powinien byc rzut wolny

Zener

Pokaż screena z faulem przed polem karnym.

Zener

Dodatkowo specjalnie dla ciebie, bo widzę że dopiero zaczynasz oglądać piłkę, nie masz pojęcia o przepisach, a lubisz się wypowiedzieć. „Jeżeli zawodnik drużyny broniącej rozpoczął zatrzymywanie zawodnika drużyny atakującej przed polem karnym i kontynuuje zatrzymywanie go również w polu karnym, to sędzia musi podyktować rzut karny” – z obowiązującej interpretacji FIFA. Tu mamy przykład podręcznikowy. Czasem jakiemuś komentatorowi nie chce się zadać sobie trudu i douczyć zasad dyscypliny, którą komentuje i pieprzy coś o miejscu rozpoczęcia faulu. Ale to tylko świadczy o jego i twojej niewiedzy.

Baton

Zener, tutaj ludzie nie znają przepisów. Wczoraj ta sytuacja z Nagym, a dzisiaj to. Widziałem, że nawet piszą że to pchanie przed polem karnym :D.

Grandal
Legia Warszawa

Jeśli 2, tak miękki karny, dla Jagiellonii był prawidłowy… to ten na Nagym winien być bez szemrania odgwizdany. Stępniewski w Liga+extra miał ciężki dzień (wcześniej pierdolił bzdury o wybloku obrońcy przy nieuznanej bramce dla Cracovii), ale nikt z dziennikarzy się z nim nie zgodził.
W kwestii sędziowania… Jagiellonii bez Probierza będzie dobrze, tak przytulnie w e-klapie.

pejsbuk

Leon ty to jesteś logik. Nieeee nooo szaconek, gociu!
Jak ,w gowno wdepniesz i się poslizgniesz i wysmarujesz kreche i na plecki upadniesz w to gowno to kontakt będziesz miał z tym gownem tylko w momencie wdepnięcia?

Regon

Wynik jak wynik. Ale żal, że taka Jagiellonia ma 6 pkt w lidze, a kolejny raz w pucharach nie pokazuje nic. Ci królowie naszego grajdołka…

pejsbuk

Już ktoś tu tłumaczył wyzej i dluuuuuugo, ze rozgrywki mamy pod tytulem ,,,Mistrz Polski,,,,
A nie ,,,puchar kwalifikacji do LM,,,
Jak dalej nie łapiesz to przykro mi.
Miłego dnia.

Jaguar

Wiec Jagiellonia idzie na mistrza, i z apluazem calej Polski, godnie zaprezentuje nas w walce o Lige Mistrzow, w rozgrywkach grupowych i wiosna juz w 1/16 Ligi Europy! Nareszcie najlepsi zagaraja tam, gdzie ich miejsce.

Warka

Nie rozumiem tej szydery o europejskie puchary. Jadze znowu nie poszło i lipa. Nie zmienia to jednak faktu, że każdy z czternastu ekstraklasowych zespołów, które w zeszłym sezonie były za nią przecież mógł ją przeskoczyć w tabeli i pokazać, jak się wchodzi do LE z drzwiami (pozbawiając tym samym klub z Białegostoku okazji do kompromitacji).

Prawda jest jednak taka, drodzy szydercy, że wasze kluby (nie licząc Legii) były w zeszłym sezonie gorsze od drużyny, która dostała w tym sezonie w czambuł od kleconej na kolanie Qabali.

Z czego się śmiejecie? z siebie samych się śmiejecie!

PhoenixLk

Zdjęcie profilowe Warka – świetny komentarz,,,

Wielu mówi, czego to by ich kluby nie zdziałały… a prawda jest taka, że najpierw trzeba zasłużyć na grę w pucharach – czy to szybszą drogą przez Puchar Polski, czy też dłuższą – ligową…

Raskolnikov74

Za każdym razem gdy Jagiellonia wygrywa, umiera gdzieś mały słodki króliczek.

Gdyby jeszcze wygrali bez sędziowskiego farta, tutaj spotęgowanego do podejrzanych aż rozmiarów… echhhh.

Raskolnikov74

Za każdym razem gdy Jagiellonia wygrywa, umiera gdzieś mały króliczek.

Gdyby jeszcze wygrali bez sędziowskiego farta, tutaj spotęgowanego do podejrzanych aż rozmiarów… echhhh.

M.

Króliczek…. ROTFL. Stare, ale w tym kontekście unikatowe. Goooool.

Tulismanore
FC Albatros

Wy naprawde zalujecie kasy zeby kupic aktualne zdjecie tylko musicie te prehistoryczne wstawiac?

Na zdjeciu podczas Live – Mackiewicz ktory od roku nie gra, a na tym z tekstu pomeczowego Mackiewicz i Straus. Straus gra w Sandecji a Mackiewicz od roku leczy kontuzje. ja rozumiem oszczednosci ale to troche lipa.

Czekam na relacje z meczu Barca Real ze zdjeciami Figo i Ronaldinho czy Larssona.

PhoenixLk

nie kuś losu;)

yasiu9

2 karny z kapelusza , powinien być wolny prze polem karnym
ps. przy 2 akcji Kurzawy lewą stroną wbiegał Karwot

Kacper Mironowicz

Super, przeglądam Weszło praktycznie tylko w telefonie, więc od niedawna straciłem wgląd w Wasze oceny zawodników zarówno w weszlackiej aplikacji (której poziom jest niższy od Mathieu Valbueny), jak i na stronie mobilnej.

HATEspeech

Jakby powiedzial to Tomek Hajto….to sa wlasnie te detale…. Zawodnik Legii faulowany w szesnastce….nic nie ma,podzial punktow. Zawodnik Jagielloni w watpliwym kontakcie 93 minuta….jest karny, 3 punkty, ogolna euforia,prawie jak po wyeliminowaniu Gruzinow,czy innych Azerow…. Ale to Legia wlasnie ma przychylnosc sedziow, to Legia kieruje komisja ligi i wogole ona ustala wyniki. :)

evenssen

Niewydrukowane tabele z ostatnich lat pokazują, że tak niewątpliwie jest.

Marek Madej

Drugi karny dla Jagi problematyczny Szkoda Gornika

Mariusz Szewczyk

Jaga idzie na puchary. Są, jak Anglicy, dla nich liga jest najważniejsza.

pejsbuk

Jak masz lepsza drużynę to nikt wam nie broni.
Jaga ma cel 1 ósemka w ekstraklasie gdzie się gra o mistrzostwo, nie o zakwalifikowanie do LM. LM to dodatek. Wczoraj czytałem wypowiedzi oficjałow klubu, grają o pierwsza ósemkę, skromnie do budżetu i możliwości.
Jakiś problem z tym masz?
Już niedługo Legia zagra w LM i tam będziesz mógł powymachiwac sztachetka do woli.

PhoenixLk

za pierwszym razem, jak zobaczyłem tego drugiego karnego – uznałem, że sędzia wydrukował…

Cóż – pomyliłem się. Głupota obrońcy, że popracował w szesnastce rękami – nadepniecie było przed linią i sędzia dałby rzut wolny…

Leon Kameleon
Hutnik Warszawa

Biedna, prześladowana Jagiellonia , zero rzutów karnych, zero goli w doliczonym czasie…
Tak, macie rację niewydrukowana tabela pokazuje jak sędziowie was krzywdzą..
ps czy jest jakiś klub który po dwóch kolejkach ma tyle goli z karnych??
ps 2 – wyobrażacie sobie ten lamet gdyby podyktowano tyle karnych na korzyść Legii ?? Smoleńsk !

Tulismanore
FC Albatros

„ps czy jest jakiś klub który po dwóch kolejkach ma tyle goli z karnych??”
A jest jakis limit w dyktowaniu rzutow karnych jezeli sie naleza? Maja nie gwizdac „bo w ostatniej kolejce juz mieli karnego” ?

3 karne jagi to 2 x zatrzymanie reka pilki lecacej do bramki + wycinka Novikovasa w polu karnym. Z ktorym masz problem?

Leon Kameleon
Hutnik Warszawa

Pamiętasz jaki był lamet w zeszłym sezonie? Bo Jaga to czy tamto…ale jak teraz Legia dostaje po głowie ( Angulo stratował Malarza, czy Możdżeń „położył” Nagy’ego) to cisza…)
– Nie, nie ma limitu
– Nie nie odpowiedziałeś na pytanie która jeszcze drużyna ma takie „szczęście”
– Czy pamiętasz ile razy w zeszłym sezonie była zagrywana piłka ręką w polu karnym przeciwników Legii?? i Zawsze była „przypadkowa” ( a z Lechią i Termalicą to nawet dwukrotnie )
Co do Novikovasa… „wycinka” to duże słowo, nadepnięcie na stopę było przed polem karnym, i on już padał kiedy został popchnięty rekami – obejrzyj sobie Ligę + Extra.

Nie żałuję karnych Jadze, ale chcę aby było tutaj najbardziej jak to jest możliwe obiektywnie ( he,he) brak karnego dla Legii to brak karnego a nie „należało sie im bo w 1950..” brak karnego dla Arki to brak karnego a nie „Sandecja beniaminek to po co od razu karny” itp.. Wycięcie Furmana przez Janickiego – tylko żółta bo „on aż tak nie chciał”… i co wszędzie „Smoleńsk”??

Tulismanore
FC Albatros

Tak tu ci tylko screen zostawie.

qq.PNG
Leon Kameleon
Hutnik Warszawa

No i kolejny z grupy „co ja bym zrobił bez nienawidzenia Legii”
– Nie odpowiedziałeś na żadne z pytań ( wiem prawda boli)
– tabela pokazuje że Jaga „zyskała” dwa punkty mniej od Legii – ok, sędzia pomógł/zaszkodził – nie jest miarodajne bo jak ktoś tutaj już przytaczał co z tego ze np nie podyktował w 88minucie karnego gdy drużyna prowadziła 4:0 ?

Tulismanore
FC Albatros

Chyba nie zrozumiales. Ok wytlumacze.

1. Nie nienawidze Legii tylko Ty w swoim wywodzie powyzej porownales sytuacje do Legii (kolejny z grupy co ja bym zrobił bez nienawidzenia Legii”?) Gdybys porownal do Termaliki to bym wkleil screen z zaznaczona Termaliką.

2. Porownanie z Legia mimo wszystko i tak jest najbardziej na miejscu bo to oni dzieki bledom sedziowskim na niekorzysc Jagi zdobyli mistrza i tak w ostatnich 20 minutach zasrywajac gacie czy przypadkiem Lech nie da Mistrza Jadze.

Leon Kameleon
Hutnik Warszawa

No to odpowiedz :
– jak został ukarany Angulo za staranowanie Malarza?
– jak został ukarany Możdżeń za wycięcie Nagy’ego?

Warka

PS 1 – Jagiellonia ma najwięcej goli w tym sezonie z rzutów karnych. Nie rozumiem, co Cię w tym szokuje, skoro wszystkie jedenastki zostały podyktowane prawidłowo. To tak jakbyś się ciskał, że po tym jak jechałeś 120 km/h przez obszar zabudowany straciłeś prawko, a koleś, którego minąłeś, a który jechał zgodnie z przepisami nie został ukarany.

PS 2 – Gdyby piłkarze Legii byli faktycznie faulowani trzykrotnie w polu karnym i sędzia to odgwizdał, nie sądzę, żeby był z tego tytułu Smoleńsk. To raczej Ty odstawiasz Smoleńsk widząc kontrowersje tam, gdzie ich nie ma i całkowicie lekceważąc fakty. To nie wina Jagi, że obrońcy ich rywali w pierwszych kolejkach faulowali w polu karnym.

Kiedy Jaga była dyskryminowana przez sędziów, jej kibice mieli prawo o tym pisać na forach. Teraz, gdy nie jest dyskryminowana (ale i nie jest forowana), nikt nie pisze, że została skrzywdzona (bo nie została). Nie oznacza to jednak, że nie była krzywdzona w przeszłości (bo była). Proste jak konstrukcja cepa:)

Leon Kameleon
Hutnik Warszawa

akapit o „rękach” w polu karnym Legii pominąłeś? :)
akapit o tegorocznych rozgrywkach i :pomyłkach” na niekorzyść Legii pominąłeś :)
info o karnym dla Jagi i Lidze + extra pominąłeś :)

Warka

Odniosłem się do Twojej wypowiedzi początkującej ten wątek. To, że później zacząłeś poruszać nowe tematy, to już nie mój problem:)

Leon Kameleon
Hutnik Warszawa

nie pasują do teorii….
ale masz rację – to nie mój problem

wpDiscuz
Najnowsze wpisy

INNE SPORTY