Czy Stoch przebił już Małysza? Ranking najlepszych skoczków w historii
Inne sporty

Czy Stoch przebił już Małysza? Ranking najlepszych skoczków w historii

Najlepszym skoczkiem w historii jest Matti Nykaenen. To nie podlega dyskusji. Dla swojej dyscypliny jest jak Pele dla piłki nożnej, czy Muhammad Ali dla boksu. Wygrał w tym sporcie wszystko, co było do wygrania, większość tytułów zresztą wielokrotnie. Cztery złote medale olimpijskie, sześć triumfów w mistrzostwach świata, cztery w Pucharze Świata i dwa w Turnieju Czterech […]

Proszę czekać...

KOMENTARZE

Dodaj komentarz

48 komentarzy do "Czy Stoch przebił już Małysza? Ranking najlepszych skoczków w historii"

Powiadom o
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Tomasz Terka

ranking skoczków narciarskich xDD

witamy na weszło 2017

porzech

Wolę czytać o skokach na Weszło – przynajmniej jest fachowo i bez pompki – niż na Sport.pl czy innym wp. Tam wszystko jest pod klikalność. Szkoda gadać.

Antyantifa

Czemu za mistrzostwo świata jest prawie dwa razy mniej punktów niż za złoto na olimpiadzie? Według mnie powinno być odwrotnie. Wolelibyście żeby np. Polska reprezentacja w piłce nożnej wygrała mistrzostwo świata czy złoto na igrzyskach? według mnie mistrzostwo świata jest zawsze bardziej prestiżowe.

Wladek Niwinski 4

Jeśli chodzi o skoki to Puchar Świata jest najważniejszy. Tam musisz prezentować wysokoą formę przez cały sezon, a IO czy MŚ to tylko 4 skoki i tam może stać się wiele. Później złoto olimpijskie zdobywa Bystel czy jakoś tak

Borsi

Każdy sportowiec, oprócz piłkarza i tenisisty odpowie Ci że najważniejszą imprezą są Igrzyska Olimpijskie. Zresztą MŚ w skokach odbywają się co 2 lata, Igrzyska co 4. Mistrzów Świata jest dwa razy więcej niż Mistrzów Olimpijskich.

MrLayzzz

Borsi? Każdy? Śmiem twierdzić, że bokserzy, rugbiści, koszykarze, baseballiści, zawodnicy krykieta, hokeiści i wielu innych sportowców Igrzyska Olimpijskie ma serdecznie gdzieś.

Tulismanore

„Każdy sportowiec, oprócz piłkarza i tenisisty odpowie Ci że najważniejszą imprezą są Igrzyska Olimpijskie”

Tak tylko Weszlo tu mierzy kto jest lepszy w calej historii, wiec patrzac szeroko lepszym skoczkiem jest ktos kto zdobywa Krysztalowa Kule bo byl najlepszy na przestrzeni 25 konkursow, niz koles ktory jest np osmy czy dziewiaty, pojedzie na olimpiade – powieje mu wiatr i w 2 skoki zdobywa medal. Wiec punktacja tyle samo z IO i Krysztalowa Kule jest z dupy.

m1025

ale zdobywce zlota na io dluzej sie pamieta.

Wacław Grzdyl

no i na Igrzyskach nie startują pierwsze reprezentacje

C39

Brak Tonia Tajnera zakrawa o kryminał.

Młody Socjalista

>2017
>skoki narciarskie

wybierz jedno

Tomasz Szczygieł

„Najlepszy skoczek w historii, którego rekordy wydają się być niezagrożone.”

Takie niezagrożone że Gregor ma więcej wygranych w Pucharze Świata.

SyFowy Przemek

Ktoś tu pisał, że Weszło chociaż fachowo pisze o skokach.
Tylko czemu służy dociekanie czy Stoch jest lepszy od Małysza ?!
Za 30-50 lat na kartach historii sportu wyżej będzie oczywiście Stoch.
Jednak to Małysz napędził popularność tego sportu w Polsce, On przyciągnął media i sponsorów.
Pamiętam do dziś jak oglądałem skoki i „dmuchałem pod narty” by Małysz, Mateja, lub Skupień weszli do drugiej serii.
Potem nadszedł magiczny przełom 2000/01 i od wtedy nagle co drugi Polak zna się na skokach, a taka prawda że nikt z nas się nie zna. Znamy nazwiska, wyniki, medale, ale nie detale tego sportu.

Dawid Jankowiak

Prawda jest taka, ze skoczkowie i trenerzy tez sie srednio znaja. Kiedys Tajner zapytany, czemu Malysz przestal dobrze skakac, odpowiedzial, ze on nawet nie wie, dlaczego w ogole zaczal. Zbyt duzo przypadkowosci w tym sporcie, dlatego nikogo on nie obchodzi poza Polska, moze Austria i Finlandia.

MrLayzzz

Rzeczywiście, Dawid, w Niemczech, czy Słowenii ten sport nikogo nie obchodzi. „Nie znam się, ale się wypowiem”.

Nic to, że na każdy na każdy konkurs PŚ w Niemczech przychodzi po 30-40 tys. ludzi, a to właśnie pieniądze niemieckich telewizji i sponsorów (Audi, Viessmann) w ogóle sprawiły, że ta dyscyplina komercyjnie ruszyła z kopyta. Ty wiesz lepiej. W Niemczech ten sport nikogo nie obchodzi.

A no i jeszcze zapewne ogromnym kłamstwem Gazety Wyborczej jest fakt, że skoki mają lepszą oglądalność na świecie niż La Liga i odrobinę gorszą niż Premier League przy znacznie mniejszej liczbie godzin transmisji:
http://www.sport.pl/skoki/1,65074,21178191,szok-i-niedowierzanie-skoki-narciarskie-maja-ponad-dwa-razy.html

Prośba – pozostań przy piłce nożnej, a na temat skoków się nie wypowiadaj, bo nie masz jak widać o tym najmniejszego pojęcia ;).

Tomasz Szczygieł

O, teraz to zajebiście dorzuciłeś do pieca, fachowy komentarz. A jakim trenerem był Tajner? Co to był za trener? Rozumiem że Alex Pointner, Vasja Bajc, Mika Kojonkowski czy Kuttin się na skokach nie znają? Dawno nie słyszałem większej głupoty. Masz racje wcale w Niemczech nikogo nie interesuje ten sport, można to było zobaczyć szczególnie po pustych trybunach podczas ostatnich konkursów. Jeśli gdzieś zainteresowanie skokami jest małe, to tylko i wyłącznie dlatego że nie mają zawodników na poziomie, a nie dlatego że „zbyt dużo przypadkowości”. Przypadkowość w tym sporcie jest, to owszem. Ale jak jesteś mocny, to nie ważne jak wieje. Pokazał to wczoraj Kamil. Ale to masa pracy, masa dogrywania szczegółów, od sprzętu, aż po dojazd do progu, kierunek odbicia, sposób lotu i lądowania.

Stev

Skoro trenerzy też sie srednio na skokach znają to jak wytłumaczysz nagły wzrost formy polskich skoczków po zmianie trenera z Kruczka na Horngachera ?? Stoch przypadkiem ze skoczka który w zeszłym sezonie miał problemy by przebrnąć kwalifikacje czy zakwalifikować się do drugiej serii zdobywa T4S ?

Lelumpolelum

Ty Jankowiak, twoje pierdololo jest jeszcze nudniejsze niż skoki narciarskie na 90 metrowej skoczni. Jak na kogoś kto uważa skoki za sport zupełnie niszowy, nieciekawy, którym interesują się jedynie w trzech krajach świata, to dużo czasu poświęcasz na pisanie komentarzy pod artykułami o skokach. Chociaż może tego czasu tak dużo nie poświęcasz, raczej wklejasz zawsze to samo.

Dawid Jankowiak

Moje pierdololo jest chociaz merytoryczne, w dodatku mam odwage podpisac sie pod swoimi wypowiedziami. Ty z kolei jedyne co oferujesz, to agresje, rodzynie.

Lelumpolelum

No bardzo merytoryczne, aż warto to samo napisać pięć razy.

Nedi81

a taki Funaki – ten to był przekozak, albo Hannavald, albo Thoma czy M.Hautamaeki. Peterka dwusezonowy dominator. Nie mogli się tu załapać, ale byli genialni.

Sebastian Rolewski

Jeżeli kogoś to interesuje to z nudów zrobiłem sobie klasyfikację wszech czasów (liczoną od 1980 roku xD) skoczków. Brane pod uwagę mistrzostwa świata, olimpiada, mistrzostwa w lotach, puchard świata, turniej czterech skoczni, miejsca na podium. Za miejsce pierwsze 5 punktów, za drugie 3 punkty, za trzecie 1 punkt.

1. Ahonen 416
2. Schlierenzauer 400
3. Nykanen 383
4. Małysz 363
5. Weisflog 319
6. Ammann 288
7. Morgenster 266
8. Goldberger 240
9. Schmitt 226
10. Prevc 199
11. Freund 196
12. Widholzl 172
13. Hannawald 172
14. Kasai 171
15. Stoch 155
16. Funaki 152
17. Thoma 133
18. Hautamaki 135
19. Ljokelsoy 128
20. Peterka 127

Niuniek

Dobra robota,szacun

Tulismanore

No, i to jest bardziej wiarygodne jezeli brane sa pod uwage poszczegolne konkursy a nie tyle samo punktow za KK i za IO. Jakbys sie nudzil.. To mozesz zrobic uwzgledniajac 10 miejsc. Proponowana Punktacja 12 za 1 miejsce 10 za drugie, 8 za trzecie 7 za czwarte i az do 1 punktu za 10 miejsce.

Sebastian Rolewski

Za dużo pierdzielenia by było z taką robotą, miejsca na podium są podane na stronie wiki zawodnika więc zajęło mi to chwilę moment.

Iago

To jest lista największych talentów w historii skoków narciarskich

1.Tonjo Tajner
2. Pochwała
3. Kruczek
4. Długopolski
5. Diabelek Bachleda
6. Brytyjski Orzeł
7. Koreańczycy wszyscy bez wyjątku
8. Kazachowie wszyscy bez wyjątku
9. Skupień
10. Mateja
11. Ukraińcy i Białorusini

kucharinho

Powiem tak, Insbruck 2001, przewaga koło 45pt nad drugim na dużej skoczni(!). Gdy Małysz był w formie to 3/4 skoczków lądowało na buli bo jury się bało że Małysz przeskoczy skocznię. A jak już podnieśli belkę to Małysz przypierdzielił 151,5 (a pewnie nawet więcej) w Willingen. Dla mnie naprawdę Stoch nie ma podejścia do Małysza, ktoś powie że takiej przewagi teraz nie można osiągnąć bo wiatr, ale dla mnie to i tak nie przemawia. Willingen 2001, Innsbruck 2001, Bischoschofen 2001, , Planica 2007, MŚ 2007 gdzie wszystkich opierdzielił o 10 metrów na K90, to chyba kończy jakiekolwiek dyskusje

Tomasz Szczygieł

Ale zdajesz sobie sprawę że kiedyś jechali z o wiele wyższych najazdów i jeśli ktoś był w wybitnej formie to mógł po prostu przeskakiwać skocznie i rywali? Dzisiaj jest to niemożliwe, bo od razu zmieniaja Ci belkę, dodatkowo punkty za wiatr, na których sporo się traci. Patrzenie na jakieś śmieszne przewagi w pojedynczych zawodach jest zabawne.

Wacław Grzdyl

Tomasz Szczygieł – chyba sobie kpisz, kiedyś nie można było zmieniać belki dowolnie i dlatego własnie rozbiegi ustawiano bardzo nisko na wszelki wypadek, bo jesli ktoś skoczył ponad odległość jury, to musiało zbierac się jury i podejmowac decyzję czy obnizyc rozbieg, a jak obnizono rozbieg to trzeba było całą serię rozgrywać od nowa

Tomasz Szczygieł

– Jak Hannawald wygrywał w 2002 roku w Bischofshofen – belka nr. 17
– We wczorajszych zawodach, gdy Stoch wygrał w Bischofshofen – belka nr. 7

Ale wiesz lepiej, rozumiem.

Wacław Grzdyl

co to ma do rzeczy, to była inna skocznia wtedy to raz, nie wiadomo jakie były warunki to dwa, poza tym z tej 17-tej belki skakali wszyscy a łatwiej uzyskać dużą przewagę kiedy rozbieg daje małe możliwości lądowania na wypłaszczeniu, bo wtedy jest gdzie odlecieć a Ty twierdziłeś, że łatwiej jest mieć dużą przewagę, kiedy rozbieg jest ustawiony wysoko. Jest dokładnie odwrotnie.

Tomasz Szczygieł

Przed chwilą pisałeś: „rozbiegi ustawiano bardzo nisko”.

Udowodniłem Ci że nie masz racji. Pozdrawiam.

Wacław Grzdyl

No bo tak ustawiano,

Tomasz Szczygieł

Racja, tak ustawiano nisko że jechali po 1-2km/h szybciej niż teraz.

Wacław Grzdyl

To dlaczego wtedy do drugiej serii wchodzili zawodnicy, którzy skakali nierzadko 15 metrów poniżej punktu K?

Tomasz Szczygieł

Bo poziom był diametralnie niższy niż dzisiaj?

Wacław Grzdyl

dlatego Kasai dzisiaj radzi sobie tak świetnie jako 45 latek?

Tomasz Szczygieł

Faktycznie świetnie, mniej zdobytych punktów niż…Stefan Hula.

Wacław Grzdyl

no tak, bo regularne skakanie w światowej czołówce przez 3 poprzednie sezony oraz wicemistrzostwo olimpijskie z 2014 roku się kompletnie nie liczą :)

Nedi81

Przebudowa skoczni w 2003 sporo pozmieniała.

Wacław Grzdyl

Małysz skromniś. Publicznie tak mówić, że Stoch jest od niego lepszy, pomimo, że to nieprawda to naprawdę ma gościu klasę. Stochowi generalnie brakuje do Małysza jeszcze sporo. Zgadzam się z tym rankingiem, nie można podchodzić do sprawy na zasadzie: złoty medal igrzysk = wszystko inne

jest jeszcze parę takich ciekawostek, które pokazują jak legendarnym i kosmicznym skoczkiem był Małysz np.
-jako jedyny w historii wygrał Kryształowa Kulę 3 razy z rzędu (było w artykule) i jako jeden z dwóch w historii 4 razy ogółem
– wygrał turniej czterech skoczni z największą przewagą nad drugim zawodnikiem w historii skoków
-jako pierwszy w historii skoków zdobył w turnieju czterech skoczni ponad 1000 punktów (1045,9) (wtedy to było prawie niemożliwe bo były jeszcze stare profile skoczni i przekroczyć punkt Konstrukcyjny o powiedzmy 10 metrów to już było wielkim wyczynem a dziś przy nowoczesnych profilach skoczni przekroczenie go nawet o 20 metrów jest normalne. Jak wiadomo punkty ponad punkt konstrukcyjny się dodaje do noty więc im bardziej się go przekroczy tym wyższa będzie nota. No i wtedy nie było dodatkowych punktów za wiatr ani za rozbieg, co też utrudniało sprawę aby miec wysoka notę.
– wygrał konkurs pucharu świata z najwyższą przewagą punktową nad drugim zawodnikiem w historii skoków
– jako pierwszy skoczek w historii przekroczył na nie mamuciej skoczni notę 300 punktów za 2 skoki i jako jedyny w historii na skoczni nie większej niż k120
– jako jedyny skoczek w historii osiągnął 150 metrów (151,5) na skoczni K120 ( kiedy Ahonen skoczył w Willlingen 152 była juz ona po lekkim przeprofilowaniu i miała już K130)
-jako jedyny w historii wygrał 3 razy z rzędu dzień po dniu konkursy pucharu świata na mamuciej skoczni (piątek, sobota, niedziela)

Wladek Niwinski 4

Co by nie pisać, to Małysz miał większą konkurencję niż Stoch. Sami wybitni skoczkowie. Schmitt, Ahonen, Hannawald, Amman, Schliri, Goldberger czy Morgenstern. O Prevcu, Tande czy Krafcie tak powiedzieć nie możemy.Oczywiście nie umniejszam zasług Kamila.

Tulismanore

Porownanie Krysztalowej Kuli (15 pkt) czyli rownej formiy przez caly sezon do Zlota na Olimpiadzie (tez 15 pkt) gdzie wystarczy miec farta przy 2 skokach jak np Amman 2 igrzyska pod rzad czy ten anonim Bystel, podczas gdy ich forma w sezonie generalnie byla chujowa – to jakis zart. Jak za Zloto Olimpijskie jest 15pkt. to w tej samej skali za Krysztalowa Kule powinno byc 50. Zloto na Igrzyskach to 2 dobre skoki na wyjatkowej imprezie. Ja rozumiem ze sam medal jest cenny ale chcecie mierzyc kto byl lepszy kto gorszy – wiec uwazam ze jak ktos przez caly sezon po. 25 konkursach jest najlepszy to jest kurwa duzo lepszym skoczkiem niz ten ktory w generalnej jest np 9 ale wyjda mu 2 skoki na olimpiadzie, a ten Lider akurat w 1 skoku o sekunde za pozno wyszedl z progu. Wiec dla mnie ta akurat punktacja jest totalnie z dupy. Jak 15 pkt za Zloto IO to 50 za Krysztalowa Kule.

Jędrek Lepper

Dobrze że zajmujecie się sportem, który nie obchodzi ludzi w normalnych krajach.

MrLayzzz

A normalny kraj to co? Na przykład USA jak rozumiem? Rozumiem, że jesteś zapalonym fanem koszykówki, futbolu amerykańskiego, hokeja i baseballu?

gogal1204

Zmiana miała być zmianą na lepsze. I w wielu przypadkach tak jest. Pojawiają się świetne wywiady czy artykuły, ale to co teraz przeczytałem bardziej przypomina zmianę nie na lepsze ale zmianę z weszło na wyszło. Moim zdaniem takie tandetne artykuły na temat innych sportów niż piłka nożna nie mają tu sensu. Jeśli coś innego, to niech to przynajmniej trzyma poziom.

wally

Kiedy ranking kajakarzy górskich?

Dawid Jankowiak

najpierw weszlo zaprezentuje ranking graczy makao, tak zwanych makalistow.

wpDiscuz
Najnowsze wpisy

INNE SPORTY

WARSZAWA 14.05.2016
GRAND PRIX POLSKI NA ZUZLU --- 2016 LOTTO WARSAW FIM SPEEDWAY GRAND PRIX OF POLAND
GREG HANCOCK
FOT. PIOTR KUCZA/ 400mm.pl
17 stycznia, 17:49
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic
Image and video hosting by TinyPic